Sari la conținut

Se opreste la relanti


perseu77
 Share

Postări Recomandate

Salut... eu inca nu am bagat motorul meu la iernat. Il tin afara sub un sopron,acoperit cu prelata. Cam la 5 zile il repornesc,ii mai dau cate o cheie. Am observat ca porneste usor, bateria o tin in casa, la temperatura medie de 17 gr.

Care e problema?

Motorul il pornesc cu socul tras,in 20 secunde ajunge la 3500 - 4000 ture,apoi bag socul treptat,pana aproape de capat..si o las asa la 1500 - 200 rpm. Din cand in cand mai accelerez usor pana la 4000 ture. La inceput a scos putin fum alb apoi aburi din abundenta. Dupa 3-4 min de mers asa la relanti si cand motoru e incalzit bine , cand accelerez, las acceleratia, relatiul scade de la 1500 brusc sub 1000 si motorul da sa moara..si chiar moare. O repornesc si merge bine apoi,fara sa mai dea semne de oprire. Benzina am, e rezervorul plin ochi, de aia Carrera 100. Temperatura mediului e undeva la 6-9 grade, pe vreme de asta umeda, cu multa ceata. Am scos-o si m-am plimbat vreo 20 km prin imprejurimi si se comporta normal vad.

 

Mi s-a intamplat acu in sezonu asta rece ultimile dati de 3 ori consecutiv.

 

Bujiile sunt ok, filtrul de aer si benzina la fel. Nu stiu ce ar putea avea... ca nu a mai facut asa ceva cand era vreme mai calda decat o data.. prin septembrie. O fi vreun contact imperfect sau am inecat bujiile,ca sa stiu daca le scot sa ma uit la ele....

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nimic, se opreste din cauza frigului, trebuie sa o tii cu socul tras mai mult, sau sa o incalzesti mai mult.

 

Nu o mai porni aiurea odata la 5 zile daca nu mergi cu ea, las-o sub sopron acolo ca n-are nici pe dracu. Poti sa n-o pornesti pan' la primavara ca e tot aia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci pt raspuns... ma gandeam la tot felul de nenorociri... la mine motorul e cu racire pe aer... dupa 4 min se incalzeste destul de tare in jurul ei...nu o las sa mearga mai mult de 4 min in gol la relanti...probabil fiind mai rece nu era intr-adervar motorul incalzit...

 

Adica cand e incalzit ,motorul raspunde bine la comenzi, acceleratie...probabil eram obisnuita cu ea ca asta vara....sa nu depasesc mai mult de 4 minute incalzirea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna nu-i ca vara..

Lasa motocicleta aia in pace, nu-ti mai fa atatea griji din toate nimicurile, gandeste-te ca atat timp cat sta nu vine nici o fantoma la ea sa o strice. :friends:

Sta.

Baga bateria in casa si las-o in pace pana la primavara. Baga rezervorul full, pune stabilizator in el, infunda tobele cu niste pungi si ura si la gara. Nu rugineste nimic in interior, stai linistit.

Daca nu ai ce face poti sa o pornesti odata pe luna, dar e tot aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te sfatuiesc sa o incalzesti bine bine eventual o iesire scurta pe autostrada daca te tine, si cand iei contactul nu il mai pui pana la primavara.

 

Incalzire + oprire = condens si condens = rugina, in special la evacuare. Aburul ala alb pe care il vezi la inceput e condens care pana atunci a stat inauntru. Fiecare pornire in plus = inca un rand de condens in motor.

 

Incalzeste-o bine de tot, indoapa-i toba cu o carpa pana se raceste de tot, si nu o mai porni ca mai rau ii faci (inclusiv bateriei). Motorul nu pateste nimic daca sta 3 luni. Eventual pui consumabile noi la primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna nu-i ca vara..

Lasa motocicleta aia in pace, nu-ti mai fa atatea griji din toate nimicurile, gandeste-te ca atat timp cat sta nu vine nici o fantoma la ea sa o strice. :)

Sta.

Baga bateria in casa si las-o in pace pana la primavara. Baga rezervorul full, pune stabilizator in el, infunda tobele cu niste pungi si ura si la gara. Nu rugineste nimic in interior, stai linistit.

Daca nu ai ce face poti sa o pornesti odata pe luna, dar e tot aia.

:laugh:

Si daca tot o pornesti, tine-o pornita cate 10-15 minute cel putin, macar sa stii ca se incalzeste calumea. Altfel la porniri din astea scurte risti sa iti jegaresti bujiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa faca asa. E din cauza vremii si a faptului ca ai carburatoare si nu injectie. Daca functioneaza bine carburatoarele vara e normal sa nu functioneze asa de bine cand se schimba temperatura/umiditatea din aer.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa faca asa. E din cauza vremii si a faptului ca ai carburatoare si nu injectie. Daca functioneaza bine carburatoarele vara e normal sa nu functioneze asa de bine cand se schimba temperatura/umiditatea din aer.

 

Numai bine.

 

 

no asta chiar nu o stiam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P Am uitat sa zic ca afirmatia de mai sus apartine categoriei "Din putul gandirii" si e doar o parere personala, nu am auzit-o de nicaieri...dar mie mi se pare logic :) . Adica atunci cand reglezi carburatorul, ii reglezi amestecul la "calitatea" aerului din momentul respectiv. Ori cum iarna nu-i ca vara, nici atmosfera nu-i tocmai la fel, umiditatea e mult mai mare si influenteaza amestecul. Nu?

 

:laugh:

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P Am uitat sa zic ca afirmatia de mai sus apartine categoriei "Din putul gandirii" si e doar o parere personala, nu am auzit-o de nicaieri...dar mie mi se pare logic :) . Adica atunci cand reglezi carburatorul, ii reglezi amestecul la "calitatea" aerului din momentul respectiv. Ori cum iarna nu-i ca vara, nici atmosfera nu-i tocmai la fel, umiditatea e mult mai mare si influenteaza amestecul. Nu?

 

:laugh:

Este perfect adevarat ceea ce zici tu, numai ca unele carburatoare sunt mai "nesimtite" la aceste schimbari iar altele nu. La motoarele cu injectie aceasta corectie este facuta automat de ECU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna se intampla 2 fenomene:

- amestecul saraceste pentru ca aerul e mai dens

- formarea amestecului are de suferit pentru ca benzina intr-un fel se pulverizeaza in aer cald si alt fel in aer rece si umed.

 

Nu e nimic nou in asta, de pe vremea lui bunicu filtrele de aer de masina aveau doua pozitii "vara" si "iarna", la a doua tragand aer de undeva din zona galeriei de evacuare unde este mai cald.

 

ECU *poate* compensa amestecul daca motorul are sonda de oxigen in evacuare, altfel merge pe niste harti pre-setate de avans si injectie indiferent de temperatura. Si nu poate ajuta oricum la formarea amestecului in aer rece si umed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ECU *poate* compensa amestecul daca motorul are sonda de oxigen in evacuare, altfel merge pe niste harti pre-setate de avans si injectie indiferent de temperatura. Si nu poate ajuta oricum la formarea amestecului in aer rece si umed.

Pana si Matizul are sonda de oxigen pe evacuare. Poate, modificand cantitatea de benzina data de injectoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana si Matizul are sonda de oxigen pe evacuare. Poate, modificand cantitatea de benzina data de injectoare.

Sunt inca multe motoare pe injectie fara sonda lambda, inclusiv nume mari. In cazul asta tot ce poate sa faca ECU e sa se bazeze pe senzorul de temperatura al motorului, care nu e relevant decat la pornirea la rece, pana se incalzeste motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...