vapi Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 Salut, Am o Yamaha Wr 426F si incerc sa o cunosc si tehnic. Are un carburator Keihin pe care este montat si un senzor de pozitie a acceleratiei. Dupa cum ii spune si numele informeaza ECU despre pozitia acceleratiei. Am aflat ca este ca un potentiometru, in schimb nu stiu cind si cum utilizeaza ECU aceasta informatie. Cum ajuta aceasta informatie in procesul de functionare a carburatorului? Multumesc, Vapi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 intr-adevar, ii un potentiometru, da eu cred ca functioneaza ca si un divizor de tensiune; daca masori tensiunea la bornele lui, o sa vezi ca cu acceleratia inchisa ai o valoare, iar pe masura ce tragi de acceleratie ai alta valoare; asta cu contactul pus, si motorul oprit. poate te ajuta sa iti dai seama si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thunderbikes Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 Salut, Am o Yamaha Wr 426F si incerc sa o cunosc si tehnic. Are un carburator Keihin pe care este montat si un senzor de pozitie a acceleratiei. Dupa cum ii spune si numele informeaza ECU despre pozitia acceleratiei. Am aflat ca este ca un potentiometru, in schimb nu stiu cind si cum utilizeaza ECU aceasta informatie. Cum ajuta aceasta informatie in procesul de functionare a carburatorului? Multumesc, Vapi TPS-ul are rolul de a informa ECU de stilul tau de condus si functie de asta modifica usor avansul la scanteie,rezultand o modificare a curbei de cuplu mai sus sau mai jos functie de necesitati (asta spus in 3 cuvinte). E o gaselnita interesanta adoptata de producatori pentru a elimina anumite efecte negative ale carburatiei cand soliciti puternic motorul la ture mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vapi Postat Decembrie 18, 2008 Autor Share Postat Decembrie 18, 2008 TPS-ul are rolul de a informa ECU de stilul tau de condus si functie de asta modifica usor avansul la scanteie,rezultand o modificare a curbei de cuplu mai sus sau mai jos functie de necesitati (asta spus in 3 cuvinte). E o gaselnita interesanta adoptata de producatori pentru a elimina anumite efecte negative ale carburatiei cand soliciti puternic motorul la ture mici. Multumesc ptr idee. Daca ai timp sa detaliezi putin sau sa pui un link ar fi super. Are sens, pentru ca am mers si cu mufa scoasa de la TPS si n-am observat diferenta, ceea ce ar putea spune ca TPS nu functioneaza. Practic, inteleg ca 'optimizeaza' procesul de aprindere dar ar trebui sa mearga si fara (in conditii 'normale'). S-ar putea sa am o problema aici. La ultima tura am observat ca in treapa 1, la viteza foarte mica, daca trag brusc de gaz uneori se opreste (ori prea mult gaz..ori prea mult aer). Stiu ca aici intra in functie si pompa de accelerare care baga gaz suplimentar. La o plecare 'normala' nu observ nici o problema. Am sa pun un voltmetru pe firul cu semnal de la TPS si am sa trag usor de acceleratie sa vad daca tensiunea se modifica progresiv ... fara intreruperi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 Aici gasesti ceva mai multe informatii despre TPS. Cum tu nu ai injectie informatia data de TPS este folosita doar pt a modifica avansul aprinderii. Inainte de inventarea TPS_ului la masini se folosea avansul vacuummatic, care facea exact acelasi lucru , pana si batrana dacie avea asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thunderbikes Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 Multumesc ptr idee. Daca ai timp sa detaliezi putin sau sa pui un link ar fi super. Are sens, pentru ca am mers si cu mufa scoasa de la TPS si n-am observat diferenta, ceea ce ar putea spune ca TPS nu functioneaza. Practic, inteleg ca 'optimizeaza' procesul de aprindere dar ar trebui sa mearga si fara (in conditii 'normale'). S-ar putea sa am o problema aici. La ultima tura am observat ca in treapa 1, la viteza foarte mica, daca trag brusc de gaz uneori se opreste (ori prea mult gaz..ori prea mult aer). Stiu ca aici intra in functie si pompa de accelerare care baga gaz suplimentar. La o plecare 'normala' nu observ nici o problema. Am sa pun un voltmetru pe firul cu semnal de la TPS si am sa trag usor de acceleratie sa vad daca tensiunea se modifica progresiv ... fara intreruperi. daca ai avea probleme cu TPS-ul ti s-ar aprinde becul de "engine" de pe bord ,daca ai asa ceva. Oricum nu din cauza senzorului iti moare motorul ci din doua cauze posibile:motor rece sau carburatie prost reglata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vapi Postat Decembrie 18, 2008 Autor Share Postat Decembrie 18, 2008 daca ai avea probleme cu TPS-ul ti s-ar aprinde becul de "engine" de pe bord ,daca ai asa ceva. Oricum nu din cauza senzorului iti moare motorul ci din doua cauze posibile:motor rece sau carburatie prost reglata. Acum ma gindesc ca s-ar putea sa am filtrul de aer prea murdar sau am dat prea mult ulei de filtru pe el. Cind era mai cald afara parca nu aveam aceasta problema. Cind am observat problema nu era motorul rece deci ramane partea cu reglajul carburatiei. Cind trag brusc de acceleratie ..tind sa cred ca se ineaca deci ar putea ca sa aibe prea putin aer ... de asta ma gindesc la filtru. Totusi, nu l-am curatat de mult timp si nu m-am dat prin locuri prea prafuite. Am sa-l verific. Multumesc pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crysssz Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Incearca o chestie cu WRul. Mergi in treapta 4 sau 5 cu gazul deschis la 1/2 si o sa observi ca motorul intrerupe si pe urma scoate mufa de la TPS si fa aceeasi chestie si nu mai face asa. Daca nu este nici o diferenta probabil este dus senzorul. TPSul ii modifica avansul cum mai zicea cineva mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dext3r Postat Decembrie 23, 2008 Share Postat Decembrie 23, 2008 (editat) In un senzor care trimite la ECU informatia cu privire la pozitia clapetei obturatoare. In functie de pozitia clapetei ECU "stie" in ce sarcina se afla motorul si modifica avansul. Editat Decembrie 23, 2008 de Dext3r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Februarie 14, 2009 Share Postat Februarie 14, 2009 cate necazuri am avut eu din cauza TPS...In primul rand imi consuma peste 15%,se ineca ZILNIC si de cate 2-3 ori pe zi,benzina nearsa mirosea din plin...si toate astea ca se "impuscase" saracia asta de TPS. E un "potentiometru"ce trimite la CDI informatii care regleaza,in functie de acceleratia pe care o dai tu,avans,benzina,frecventa injectoarelor (in cazul meu unde motorul e pe injectie).Marea problema era ca nu era vazut ca "ars" nici macar de testerul celor de la honda,ei ma faceau sa cumpar un alt senzor care era nevinovat.Pana am hotarat sa iau pe rand,instalatie electrica, CDI,etc. de la alta moto identica pana am ajuns la rampa cu clapete(throttle body) (senzorul asta era prins in capatul axei clapetelor) si asa am descoperit ce are dupa mult chin. Mai intai regleaza carburatoare,schimba filtru aer,bujii si daca problema persista incearca sa schimbi senzorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihneap Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 Salut, Mm o Honda 600RR din 2003 si se pare ca am probleme cu senzorul de care vorbiti aici - TPS. Acum ceva timp, dintr-o data nu mai statea cum trebuie la relanti si parea ca se opreste, cu scos fum negru si miros de benzina.. In timp (cateva ore) a inceput sa nu mai mearga deloc. Am fost la cei de la Inter MotorCycle si dupa verificari mi-au spus ca s-a defectat TPS-ul. Problema este ca acest senzor nu poate fi schimbat atat de usor, venind la pachet cu toata piesa (throttle body) care are si un pret pe masura. Are cineva idee ce se mai poate face, in afara de schimbat toata piesa? Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 Intra pe www.manualedereparatie.info, descarca manualul pentru modelul tau si o sa vezi exact cum se verifica si se regleaza TPS-ul. N-ai nevoie decit de un multimetru. In caz extrem (daca motorul chiar nu merge) se poate inlocui cu o rezistenta fixa de valoarea medie a plajei de lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 Salut, Mm o Honda 600RR din 2003 si se pare ca am probleme cu senzorul de care vorbiti aici - TPS. Acum ceva timp, dintr-o data nu mai statea cum trebuie la relanti si parea ca se opreste, cu scos fum negru si miros de benzina.. In timp (cateva ore) a inceput sa nu mai mearga deloc. Am fost la cei de la Inter MotorCycle si dupa verificari mi-au spus ca s-a defectat TPS-ul. Problema este ca acest senzor nu poate fi schimbat atat de usor, venind la pachet cu toata piesa (throttle body) care are si un pret pe masura. Are cineva idee ce se mai poate face, in afara de schimbat toata piesa? Merci da, cautat producatorul senzorului si comandat direct de la el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.