Sari la conținut

TPS - throttle position sensor


vapi
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am o Yamaha Wr 426F si incerc sa o cunosc si tehnic. Are un carburator Keihin pe care este montat si un senzor de pozitie a acceleratiei. Dupa cum ii spune si numele informeaza ECU despre pozitia acceleratiei. Am aflat ca este ca un potentiometru, in schimb nu stiu cind si cum utilizeaza ECU aceasta informatie. Cum ajuta aceasta informatie in procesul de functionare a carburatorului?

 

Multumesc,

Vapi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, ii un potentiometru, da eu cred ca functioneaza ca si un divizor de tensiune; daca masori tensiunea la bornele lui, o sa vezi ca cu acceleratia inchisa ai o valoare, iar pe masura ce tragi de acceleratie ai alta valoare; asta cu contactul pus, si motorul oprit.

 

 

poate te ajuta sa iti dai seama si asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am o Yamaha Wr 426F si incerc sa o cunosc si tehnic. Are un carburator Keihin pe care este montat si un senzor de pozitie a acceleratiei. Dupa cum ii spune si numele informeaza ECU despre pozitia acceleratiei. Am aflat ca este ca un potentiometru, in schimb nu stiu cind si cum utilizeaza ECU aceasta informatie. Cum ajuta aceasta informatie in procesul de functionare a carburatorului?

 

Multumesc,

Vapi

TPS-ul are rolul de a informa ECU de stilul tau de condus si functie de asta modifica usor avansul la scanteie,rezultand o modificare a curbei de cuplu mai sus sau mai jos functie de necesitati (asta spus in 3 cuvinte). E o gaselnita interesanta adoptata de producatori pentru a elimina anumite efecte negative ale carburatiei cand soliciti puternic motorul la ture mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TPS-ul are rolul de a informa ECU de stilul tau de condus si functie de asta modifica usor avansul la scanteie,rezultand o modificare a curbei de cuplu mai sus sau mai jos functie de necesitati (asta spus in 3 cuvinte). E o gaselnita interesanta adoptata de producatori pentru a elimina anumite efecte negative ale carburatiei cand soliciti puternic motorul la ture mici.

 

Multumesc ptr idee. Daca ai timp sa detaliezi putin sau sa pui un link ar fi super.

 

Are sens, pentru ca am mers si cu mufa scoasa de la TPS si n-am observat diferenta, ceea ce ar putea spune ca TPS nu functioneaza. Practic, inteleg ca 'optimizeaza' procesul de aprindere dar ar trebui sa mearga si fara (in conditii 'normale').

 

S-ar putea sa am o problema aici. La ultima tura am observat ca in treapa 1, la viteza foarte mica, daca trag brusc de gaz uneori se opreste (ori prea mult gaz..ori prea mult aer). Stiu ca aici intra in functie si pompa de accelerare care baga gaz suplimentar. La o plecare 'normala' nu observ nici o problema.

 

Am sa pun un voltmetru pe firul cu semnal de la TPS si am sa trag usor de acceleratie sa vad daca tensiunea se modifica progresiv ... fara intreruperi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gasesti ceva mai multe informatii despre TPS.

Cum tu nu ai injectie informatia data de TPS este folosita doar pt a modifica avansul aprinderii. Inainte de inventarea TPS_ului la masini se folosea avansul vacuummatic, care facea exact acelasi lucru , pana si batrana dacie avea asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc ptr idee. Daca ai timp sa detaliezi putin sau sa pui un link ar fi super.

 

Are sens, pentru ca am mers si cu mufa scoasa de la TPS si n-am observat diferenta, ceea ce ar putea spune ca TPS nu functioneaza. Practic, inteleg ca 'optimizeaza' procesul de aprindere dar ar trebui sa mearga si fara (in conditii 'normale').

 

S-ar putea sa am o problema aici. La ultima tura am observat ca in treapa 1, la viteza foarte mica, daca trag brusc de gaz uneori se opreste (ori prea mult gaz..ori prea mult aer). Stiu ca aici intra in functie si pompa de accelerare care baga gaz suplimentar. La o plecare 'normala' nu observ nici o problema.

 

Am sa pun un voltmetru pe firul cu semnal de la TPS si am sa trag usor de acceleratie sa vad daca tensiunea se modifica progresiv ... fara intreruperi.

daca ai avea probleme cu TPS-ul ti s-ar aprinde becul de "engine" de pe bord ,daca ai asa ceva. Oricum nu din cauza senzorului iti moare motorul ci din doua cauze posibile:motor rece sau carburatie prost reglata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai avea probleme cu TPS-ul ti s-ar aprinde becul de "engine" de pe bord ,daca ai asa ceva. Oricum nu din cauza senzorului iti moare motorul ci din doua cauze posibile:motor rece sau carburatie prost reglata.

 

Acum ma gindesc ca s-ar putea sa am filtrul de aer prea murdar sau am dat prea mult ulei de filtru pe el. Cind era mai cald afara parca nu aveam aceasta problema. Cind am observat problema nu era motorul rece deci ramane partea cu reglajul carburatiei.

Cind trag brusc de acceleratie ..tind sa cred ca se ineaca deci ar putea ca sa aibe prea putin aer ... de asta ma gindesc la filtru. Totusi, nu l-am curatat de mult timp si nu m-am dat prin locuri prea prafuite. Am sa-l verific.

 

Multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca o chestie cu WRul. Mergi in treapta 4 sau 5 cu gazul deschis la 1/2 si o sa observi ca motorul intrerupe si pe urma scoate mufa de la TPS si fa aceeasi chestie si nu mai face asa. Daca nu este nici o diferenta probabil este dus senzorul.

TPSul ii modifica avansul cum mai zicea cineva mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In un senzor care trimite la ECU informatia cu privire la pozitia clapetei obturatoare. In functie de pozitia clapetei ECU "stie" in ce sarcina se afla motorul si modifica avansul.

Editat de Dext3r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

:burnout: cate necazuri am avut eu din cauza TPS...In primul rand imi consuma peste 15%,se ineca ZILNIC si de cate 2-3 ori pe zi,benzina nearsa mirosea din plin...si toate astea ca se "impuscase" saracia asta de TPS. E un "potentiometru"ce trimite la CDI informatii care regleaza,in functie de acceleratia pe care o dai tu,avans,benzina,frecventa injectoarelor (in cazul meu unde motorul e pe injectie).Marea problema era ca nu era vazut ca "ars" nici macar de testerul celor de la honda,ei ma faceau sa cumpar un alt senzor care era nevinovat.Pana am hotarat sa iau pe rand,instalatie electrica, CDI,etc. de la alta moto identica pana am ajuns la rampa cu clapete(throttle body) (senzorul asta era prins in capatul axei clapetelor) si asa am descoperit ce are dupa mult chin.

Mai intai regleaza carburatoare,schimba filtru aer,bujii si daca problema persista incearca sa schimbi senzorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut,

 

Mm o Honda 600RR din 2003 si se pare ca am probleme cu senzorul de care vorbiti aici - TPS. Acum ceva timp, dintr-o data nu mai statea cum trebuie la relanti si parea ca se opreste, cu scos fum negru si miros de benzina.. In timp (cateva ore) a inceput sa nu mai mearga deloc.

 

 

Am fost la cei de la Inter MotorCycle si dupa verificari mi-au spus ca s-a defectat TPS-ul. Problema este ca acest senzor nu poate fi schimbat atat de usor, venind la pachet cu toata piesa (throttle body) care are si un pret pe masura. Are cineva idee ce se mai poate face, in afara de schimbat toata piesa?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intra pe www.manualedereparatie.info, descarca manualul pentru modelul tau si o sa vezi exact cum se verifica si se regleaza TPS-ul. N-ai nevoie decit de un multimetru.

In caz extrem (daca motorul chiar nu merge) se poate inlocui cu o rezistenta fixa de valoarea medie a plajei de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Mm o Honda 600RR din 2003 si se pare ca am probleme cu senzorul de care vorbiti aici - TPS. Acum ceva timp, dintr-o data nu mai statea cum trebuie la relanti si parea ca se opreste, cu scos fum negru si miros de benzina.. In timp (cateva ore) a inceput sa nu mai mearga deloc.

 

 

Am fost la cei de la Inter MotorCycle si dupa verificari mi-au spus ca s-a defectat TPS-ul. Problema este ca acest senzor nu poate fi schimbat atat de usor, venind la pachet cu toata piesa (throttle body) care are si un pret pe masura. Are cineva idee ce se mai poate face, in afara de schimbat toata piesa?

 

Merci

da, cautat producatorul senzorului si comandat direct de la el :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...