Sari la conținut

Monocilindru Vs V2


Postări Recomandate

Din cate stiu eu pentru endureala 'hard' se prefera monocilindrul (simplitate si rezistenta mai mare la busituri); pentru 'adventure riding' (enduro-touring) se prefera V-ul (are mai putine vibratii, putere mai "fluida" si nu streseaza sonor asa tare la drum lung ca mono).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la monocilindrii mari este riscul de a ramane dinrodata fara ulei, asa am citit din motolife... deci asta ar fii un -

monocilinri dezvolta cuplu mai mare la turatie si mai mica ca V2 deci un +

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la monocilindrii mari este riscul de a ramane dinrodata fara ulei, asa am citit din motolife... deci asta ar fii un -

monocilinri dezvolta cuplu mai mare la turatie si mai mica ca V2 deci un +

 

Ori ai inteles gresit, ori ai citit SF :lol: Un monocilindru e mortaciune la turatie mica, fata de V2.

 

Monocilindrul e simplu si usor, cam astea ar fi avantajele majore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista diferente semnificative de fiabilitate?

Dati ceva amanunte daca le stiti: puteri la cilindree comparabila, turatii si viteze de croaziera, alte date tehnice. Mai mult decat atat cred ca ne pot spune cei ce au avut ocazia sa conduca si una si alta si stiu cum se 'simte' una sau alta. Impresii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil te intereseaza in primul rand comparatia Dominator vs Transalp/Africa Twin :crack: LA dilema asta sunt si eu. Vreau comoditatea data de un v2 seriosla drum lung combinata cu greutatea redusa ,suspnsiile si manevrabilitatea in teren mai accidentat a unui monocilindru gen Dominator. Din pacate nu exista...o Africa Twin la 170-180 kile ar fi la fix. Compromisul ar fi Transalp dar e mai grea decat Domi si cu suspensii mai de strada si e mai slaba ca motor decat Africa.

 

Deocamdata inca nu sunt convins sa renunt la distractia pe care o ofera "jucaria jucariilor" Dominator in favoarea comoditatii cu incarcatura serioasa la drum lung data de un v2 gen Transalp sau Africa. "Comoditate" nu se refera neaparat la pozitia calaretului ci la comportamentul motorului (v2-plaja larga de turatie unde utilizezi puterea si cuplul, adica trage cam de oriunde) si la stabilitatea motcicletei mai grele la viteza, protectie la vant. Un monocilindru simte imediat pasagerul, trebuie sa"mesteci " tot timpul in cutia de viteze sa te mentii in turatia optima. Exemplu :

 

Moto-Guzzi v65 tt , v2 650 cc 45 cp, incarcat cu pasager si bagaje - schimbi a 5-a la 60 si de acolo poti oricand sa bagi mana in gaz, adica de la 3000 rpm pana in 7-8000. La drum lung accelerezi de oriunde fara sa schimbi viteza. La fel si pt Transalp doar ca e ceva mai buna.

 

Monocilindru- Honda Dominantor : la 60 esti intr-a 3-a de obicei,schimbi a 5-a la 90, daca scazi sub 80 motorul nu se simte bine si clampane , in orice depasire cu plecare de sub 90 dai o treapta in jos ca sa supraturezi. Cu alte cuvinte, cere sa-i dai in gura, numai asa se simte bine. :P Ma enerveaza lipsa de "vlaga" atunci cand iesi din curba in urcare cu pasager si bagaje. Trebuie sa o tii turata si sa schimbi incontinuu la viteze. Totusi in afara asfaltului e mult mai potrivita si distractiva, acolo oricum mergi numai in sprituri cum ii place motorului. Si in orice conditii daca mergi solo faci ce vrei cu ea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monocilindru- Honda Dominantor : la 60 esti intr-a 3-a de obicei,schimbi a 5-a la 90, daca scazi sub 80 motorul nu se simte bine si clampane , in orice depasire cu plecare de sub 90 dai o treapta in jos ca sa supraturezi. Cu alte cuvinte, cere sa-i dai in gura, numai asa se simte bine. :P Ma enerveaza lipsa de "vlaga" atunci cand iesi din curba in urcare cu pasager si bagaje. Trebuie sa o tii turata si sa schimbi incontinuu la viteze. Totusi in afara asfaltului e mult mai potrivita si distractiva, acolo oricum mergi numai in sprituri cum ii place motorului. Si in orice conditii daca mergi solo faci ce vrei cu ea .

"

 

Intru-totul subscriu ce a spus Axa!

La monocilu' meu de 500 cc si 40 CP si pinion de 46 pe spate, mestec la viteze, dar sa n-o las sub 2500 de ture ca se supara si zgaltaie. Ideal mi s-a parut ca de pe la 3500 de ture raspunde multumitor si e destul de zglobie(cu cele 70 de kile total-echip cu mine) !

In oras cu pasager imi cere sa schimb la turatii mai mari, 4000-4500 !

 

In oricare din variante treapta 1 si 2 sunt foarte puternice si scurte! Rup randurile cu ea !

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau doar sa stiu cam cum sta treaba pentru cultura mea generala (si cred ca nu numai a mea), si mai putin pt actiuni imediate :lol:

 

Sunt foarte incantat de Dominatorul meu. Inca nu simt ca ne cunoastem destul de bine dar imi place la nebunie. E fun si il recomand cu caldura. Oricum, depinde foarte mult ce iti doresti de la motorul tau. Eu am vrut un motor pentru soft enduro, mai exact plimbari de placere prin paduri, munti, dealuri si alte locuri pe unde daca nu ai jeep-an iti faci varza conserva. In acelasi timp am vrut un motor care sa stie sa si ierte atunci cand gresesti fata de el, avand in vedere ca mi-s novice in domeniu. Pentru ce am scris mai sus, pot sa spun ca am facut o alegere grozava, e exact ce mi-am dorit si isi face treaba cuminte si ascultator. La alegerea motorului au contat foarte mult sfaturile de pe forum, sfaturi de pe la prieteni motociclisti si nu in ultimul rand cele din... buzunar. Daca ma enervez, ma enervez pe mine atunci cand imi dau seama ca mai am destul pana sa stiu sa scot din el tot ce poate. Ce sa-i faci... Ca baietii... si incepatori pe deasupra :crack:

 

Evident ca o buna parte din drum, mai mult decat mi-as dori, o parcurg si in oras pe asfalturi. Nu mi se mai pare chiar asa interesant de cand am motorul... Probabil ca nici motocicleta nu a fost proiectata pt asa ceva. Am condus si conduc foarte mult masina. Abia astept sa se termine ziua de job, sa ma echipez si sa ma sui pe motor. Pacat ca se strica vremea... Si totusi, din cate am vazut, parca nu mi se pare o idee grozava sa merg cateva sute de km cu bagaje si pasager. Senzatiile sunt foarte faine. Mi-am luat o casca integrala, de enduro, dar fara viziera. Problema e ca la viteze de 90-100 sau mai mult, desi nu merg mai tare de atat, bate vantu de trazneste si de cateva ori am avut chiar probleme cu respiratul din cauza asta. Voi care sunteti mai vechi pe fiare ce parere aveti? Deocamdata nu voi face acte de vitejie pentru ca nu ma simt inca suficient de stapan pe situatie. Din motivul asta, varianta cu pasager cade pentru un viitor foarte apropiat. Nu vreau sa risc pielea sau chiar viata nimanui, mai ales a cuiva la care tin. Insa dupa ce o sa ma simt in stare chiar as vrea sa fac cateva excursii mai lungi. Credeti ca genul asta de motor nu se preteaza la astfel de joburi?

 

Am tot auzit de v2-uri. Nu am avut inca ocazia sa conduc asa ceva. Dar ii vine randul... As vrea sa stiu cam la ce sa ma astept.

 

Am vazut pe forum motociclisti care s-au incumetat la excursii foarte lungi, unele impresionant de lungi (tot respectul pentru ei :baldy: ) cu motoare touring-enduro. Majoritatea insa mi s-au parut posesori de v2-uri. o fi vre-o smecherie? ;)

 

Bafta in exces!

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacat ca se strica vremea... Si totusi, din cate am vazut, parca nu mi se pare o idee grozava sa merg cateva sute de km cu bagaje si pasager.

 

Eu am facut ceva drumuri mai lungi cu Dominatorul, cu bagaje si pasager si sincer sa fiu nu e chiar atat de obositor. Vibratiile nu sunt o problema daca mergi in turele potrivite. Daca mergi cu ea subturata devine caprita insa doar atunci. Avantajul consta in manevrabilitate. Este un motor pe care il ghidezi incotro vrei tu si asta chiar foarte usor!

La "V" castigi confort la drumurile intinse si o acceleratie progresiva. Trage liniar, fara smucituri sau pierderi de putere. Implicit castigi si masa, e un motor mai greoi dar mai putin fun in oras sau off-road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...