christian Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) eram curios daca un kit de lant cu dinti in plus sau in minus la pinionul de atac respectiv foaie iti afecteaza nr de km afisati pe bord, respectiv daca nu cumva faci mai putini sau mai multi decat iti arata. si mai putini / multi in ce caz? ms Editat Ianuarie 16, 2009 de christian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FILICA Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 eram curios daca un kit de lant cu dinti in plus sau in minus la pinionul de atac respectiv foaie iti afecteaza nr de km afisati pe bord, respectiv daca nu cumva faci mai putini sau mai multi decat iti arata. si mai putini / multi in ce caz? ms Sal, Sunt 99.99 % sigur ca nu. In masurarea vitezei si a numarului de km parcursi este importanta doar dimensiunea rotii (eventual si a cauciucurilor). Modificarile aduse raportului de transmisie nu are nici o relevanta in acest subiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) Salve ! Daca ai cablul de kilometraj pe roata fata nu afecteaza cu nimic, dar daca ai cablul pe pinionul de atac, atunci e o problema nu-ti va mai indica viteza reala Bafta ! Editat Ianuarie 16, 2009 de CatalinRUSE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) Salve !Daca ai cablul de kilometraj pe roata fata nu afecteaza cu nimic, dar daca ai cablul pe pinionul de atac, atunci e o problema nu-ti va mai indica viteza reala Bafta ! Daca e un dinte dus, nu afecteaza decat bunul mers, nu cred ca si kilometraju... Dar cum majoritatea motoretelor au kilometraju legat pe roata fata, n-are treaba... Daca-i analogic, poti face un experiment...da inapoi de roata, si ai sa vezi ca se da kilometrii inapoi Montezi roata invers daca poti, si scazi la kilometrii...vinzi mobra cu 0 km fara sa umblii la kilometraj PS: da daca stau bine si ma gandesc, si daca e pe pinionul de atac n-are treaba atata timp cat ala se invarte... Editat Ianuarie 16, 2009 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Era vorba de un kit de lant nou, cu pinion sau foaie mai mare sau mai mica.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) Era vorba de un kit de lant nou, cu pinion sau foaie mai mare sau mai mica.... In acest caz, daca kilometraju e legat de roata fata, arata real... Daca e la motor, arata alandala Si daca pui o roata mai mare ca diametru, pe spate, in acest caz arata tot alandala PS: trebuie avut grija la schimbarile astea sa nu se "strice" rapoartele...sunt si alea calculate intre transmisia finala, cutia de viteze, turatiile motorului, etc... @initiator: intereseaza-te ce se potriveste, ce e recomandat, sa nu pui din burta niste pinioane aiurea, cum faceam cand eram mici, la pegas Editat Ianuarie 16, 2009 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Defapt e super tare la faza asta... Ca daca e pus la cutie, bietu kilometraj iti arata o viteza, si tu mergi fericit cu viteza legala, si aflii dupa doua saptamani ca defapt aveai mai mult, cand vine posta acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinRUSE Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Te-ai prins ! C B R - urile fabricate dupa 96' stiu k au cablul de kilometraj pe pinionul de atac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christian Postat Ianuarie 16, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2009 (editat) am cumparat motorul cu kit de lant 520 ( +2 la pinionul de atac -1 la foaie). acest gen de kit de lant este folosit de baieti la curse, pierd la acc si castig la top sunt app sigur viteza este indicata de pinionul de atac, anomalie mica la vitezometru Editat Ianuarie 16, 2009 de christian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AB-33-MAD Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 oare de ce eu shtiam ca e invers...adica - pe fatza shi + la foaie...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Ianuarie 16, 2009 Share Postat Ianuarie 16, 2009 Nu are nicio treba , ptr ca angrenarea se face de la axul cutiei de viteze nicidecum de la pinion . Modificand rapoartele la pinioane nu faci decat sa cresti sau sa scazi viteza de deplasare , respectiv cresti sau scazi acceleratia pe trepte de viteza , in functie de ce rapoarte alegi la pinioane . Rapoartele din cutia de viteze raman aseleasi . Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christian Postat Ianuarie 17, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2009 oare de ce eu shtiam ca e invers...adica - pe fatza shi + la foaie...... - pe fata si + la foaie = maresti acc respectiv ajuta la mers pe o roata / invers e la top speed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmleu Postat Ianuarie 17, 2009 Share Postat Ianuarie 17, 2009 raportul de transmisie total e suma mai multor rapoarte : I_primar+I_cutie+I_final = I_total . Orice modificare la aceste rapoarte (I_final 1n cazul tau) duce la o afisare eronata a kilometrajului si a vitezometrului... Produsul pardon... I_primar*I_cutie*I_final = I_total Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 ....am citit si tot nu sunt sigur ca am inteles corect..... daca pui minus unu pe fata o sa ai demaraj mai puternic dar pierzi din viteza maxima. daca pui plus unu pe fata o sa ai demaraj mai lenes ( oare va fi nevoie sa turezi mai mult motorul ? )dar castigi la viteza maxima. am inteles bine ?...asa e ? pe mine ma tenteaza sa-i pun pe fata plus unu ca sa fie mai lenesha...dar nu stiu exact cum s-ar comporta; ca daca ar trebui sa o turez mai mult ca sa plece de pe loc...n-am facut nici-o isprava....si cred ca asa e.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G-xer Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Eu sunt inca un debutant in ale tehnicii si mecanicii, insa am sute de km la 'bordul' unei BICICLETE cu schimbator. Si stiu ca daca am foaie (in cazul moto pinion atac) cu dinti putini, creste acceleratia in detrimentul vitezei. La pinioane (adica pinion roata) cu cat am mai putini canini cu atat e mai slaba/greoaie acceleratia. Si pentru a afla intr-un mod rudimentar daca 'predominanta' este acceleratia sau viteza maxima faceti urmatorul calcul: impartiti numarul de dinti de la pinionul de atac (luam o medie de 15) la cei de pe pinionul de la roata (am zis eu o medie de 40) si vedeti cat va da. 15:40=0,37 Daca raportul asta este mai mic decat 0,37 poti spune ca ai un demaraj foarte puternic. Daca este mai mare viteza 'e shefa'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) Tare grele raporatele astea de transmisie, mi-amintesc de un prieten care tot ma-ntreba pe ce pinion tre' sa schimbe viteza la bicicleta ca sa urce mai usor la deal. Pe bune. On-topic: singura necunoscuta in ecuatie e locul senzorului de turatie al vitezometrului/kilometrajului: pe pinionul de atac, sau la roata? Cauta un manual de reparatii pentru motorul tau (R1 2005, vad) si acolo sigur o sa gasesti treaba asta. Sau ai putea sa te uiti tu singur la motor, nu cred ca e greu sa-ti dai seama daca are senzor la roata, iar daca nu e la roata, nu ramin multe posibilitati. Editat Mai 12, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Daca schimbi nr de dinti o sa afiseze in mile. Vedetzi ca mai era un topic cu problema inversa si voi ati gasit solutia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 (editat) eram curios daca un kit de lant cu dinti in plus sau in minus la pinionul de atac respectiv foaie iti afecteaza nr de km afisati pe bord, respectiv daca nu cumva faci mai putini sau mai multi decat iti arata. si mai putini / multi in ce caz? ms depinde unde ai cablul de kilometraj , daca este pe roata nu , daca este in cutie da ! Editat Mai 16, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.