Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

eu am bagat-o la servici la garaj, ca am gasit-o intr-o dimineata in fata blocului (ca la bloc n-am garaj) cu stratu' de gheata de juma' de cm pe ea. si nu stiu cat mai suporta saraca. daca vine vreo saptamana mai ok o mai scot.

 

si pana atunci - ma gandeam la ce tre' schimbat pentru la anu'. avand in vedere ca lumea pe-aici stie mai bine, sper ca nu stresez prea tare daca cer pareri:

 

A. Chestii specifice la ce vreau eu (optionale- nici una nu e obligatorie, depinde de ce bani mai raman la primavara):

1) ghidonu' e putin stramb. Merge asa da' as prefera sa rezolv. Cat e unu nou/daca stie undeva unde-l pot indrepta ieften? In Bucuresti.

2) ma gandeam la un parbriz, da' am inteles de la oameni ca daca e prea mic atunci imi redirectioneaza tot curentul in casca, ceea ce e naspa. daca e prea mare arata ca naiba. idei de modele bune pentru CB ca sa nu fie nici prea mici nici prea mari?

3) aerografiere rezervor. stiu sa dau un google, da's zeci in Bucuresti si prefer oamenii care au avut experiente directe. mai ales ca vreau un model destul de complex pe rezervor. si nici nu ma dau banii afara din casa.

4) nu-mi merge claxonu'. Sa fiu al naibii daca stiu de ce. Unu bun sa se auda?

5) tobe - nu vreau cu care sa trezesc cartierul. Imi place sa fiu nesintit doar cu unii oameni, nu cu toti. M-ar interesa ceva care (daca se poate) sa imbunatateasca putin performanta. Si sa nu fie scumpe. si sa nu arate ca dracu.

6) vorbeau pe la topicul de "service" de niste ungatoare de lant. majoritatea erau pe enduro parca. A incercat careva asa ceva pe un CB?

 

B. Chestii care poate-i ajuta si pe altii, si care sunt "must":

7) kit de lant - am inteles ca DID e best buy? (ca raport pret/calitate). Daca e incorect/alte idei - daca stie careva la oferta.

8) schimb de filtre de aer/ulei - same. best buy? oferte?

9) uleiul cel mai bun pentru ea (de la primavara) e Motul 10w40?

 

 

De asemenea m-ar interesa de idei de a reduce consumul - acum consuma cam 6.5 l/100 km mers mai mult in oras/pe centura - turatia in jurul la 4000-4500 (+/- 1000 in functie de situatie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2) ma gandeam la un parbriz, da' am inteles de la oameni ca daca e prea mic atunci imi redirectioneaza tot curentul in casca, ceea ce e naspa. daca e prea mare arata ca naiba. idei de modele bune pentru CB ca sa nu fie nici prea mici nici prea mari?

4) nu-mi merge claxonu'. Sa fiu al naibii daca stiu de ce. Unu bun sa se auda?

5) tobe - nu vreau cu care sa trezesc cartierul. Imi place sa fiu nesintit doar cu unii oameni, nu cu toti. M-ar interesa ceva care (daca se poate) sa imbunatateasca putin performanta. Si sa nu fie scumpe. si sa nu arate ca dracu.

7) kit de lant - am inteles ca DID e best buy? (ca raport pret/calitate). Daca e incorect/alte idei - daca stie careva la oferta.

8) schimb de filtre de aer/ulei - same. best buy? oferte?

9) uleiul cel mai bun pentru ea (de la primavara) e Motul 10w40?

 

De asemenea m-ar interesa de idei de a reduce consumul - acum consuma cam 6.5 l/100 km mers mai mult in oras/pe centura - turatia in jurul la 4000-4500 (+/- 1000 in functie de situatie)

2. Daca e prea mic iti arunca aerul in piept si e nasol, daca e prea mare ti-l arunca in casca. Cel mai bine e sa ti-l arunce in dreptul gatului, ca are suprafata cea mai mica si opune rezistenta mai mica la inaintare.

4. Unul clasic de Dacie e numai bun.

5. Castigi mai mult prin resegmentare decat prin schimbarea tobelor la orice moto veche de 10-15 ani.

7. DID e probabil cel mai bun.

8. Vezi un user pe nume Lipton, are diverse chestii la preturi onorabile, de la kit de lant (sau lant si pinioane separat) la uleiuri si filtre.

9. Motul 5100, nu prea are rost sa pui 7100 pentru ca e foarte scump si nu face minuni.

 

Eu consumam cu CB-ul intre 4 si 6, sub 5 doar in afara orasului. 6.5 e inca mai merge daca mergi foarte mult prin oras iarna si tot trebuie sa pornesti si sa opresti (si sa incalzesti motorul), cu CBF-ul nu reusesc sa scad sub 7-7.3. Pentru consum cat mai mic e nevoie de reglat carburatoarele bine si de mers cat se poate de constant, cu accelerari si franari cat mai rare si cat mai line pentru ca fiecare rotire de acceleratie inseamna benzina in plus si fiecare frana necesita benzina in plus ca sa revii la viteza initiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am bagat-o la servici la garaj, ca am gasit-o intr-o dimineata in fata blocului (ca la bloc n-am garaj) cu stratu' de gheata de juma' de cm pe ea. si nu stiu cat mai suporta saraca. daca vine vreo saptamana mai ok o mai scot.

 

si pana atunci - ma gandeam la ce tre' schimbat pentru la anu'. avand in vedere ca lumea pe-aici stie mai bine, sper ca nu stresez prea tare daca cer pareri:

 

A. Chestii specifice la ce vreau eu (optionale- nici una nu e obligatorie, depinde de ce bani mai raman la primavara):

1) ghidonu' e putin stramb. Merge asa da' as prefera sa rezolv. Cat e unu nou/daca stie undeva unde-l pot indrepta ieften? In Bucuresti.

2) ma gandeam la un parbriz, da' am inteles de la oameni ca daca e prea mic atunci imi redirectioneaza tot curentul in casca, ceea ce e naspa. daca e prea mare arata ca naiba. idei de modele bune pentru CB ca sa nu fie nici prea mici nici prea mari?

3) aerografiere rezervor. stiu sa dau un google, da's zeci in Bucuresti si prefer oamenii care au avut experiente directe. mai ales ca vreau un model destul de complex pe rezervor. si nici nu ma dau banii afara din casa.

4) nu-mi merge claxonu'. Sa fiu al naibii daca stiu de ce. Unu bun sa se auda?

5) tobe - nu vreau cu care sa trezesc cartierul. Imi place sa fiu nesintit doar cu unii oameni, nu cu toti. M-ar interesa ceva care (daca se poate) sa imbunatateasca putin performanta. Si sa nu fie scumpe. si sa nu arate ca dracu.

6) vorbeau pe la topicul de "service" de niste ungatoare de lant. majoritatea erau pe enduro parca. A incercat careva asa ceva pe un CB?

 

B. Chestii care poate-i ajuta si pe altii, si care sunt "must":

7) kit de lant - am inteles ca DID e best buy? (ca raport pret/calitate). Daca e incorect/alte idei - daca stie careva la oferta.

8) schimb de filtre de aer/ulei - same. best buy? oferte?

9) uleiul cel mai bun pentru ea (de la primavara) e Motul 10w40?

 

 

De asemenea m-ar interesa de idei de a reduce consumul - acum consuma cam 6.5 l/100 km mers mai mult in oras/pe centura - turatia in jurul la 4000-4500 (+/- 1000 in functie de situatie)

 

1.Cu ghidonul nu stiu daca se merita sa il indrepti ... cat te costa sa il indrepti + faptul ca nu mai tine ca nou ... cu 25 de euro iti iei unu nou.

2.Parbrizul intradevar ... unul bun e imens si unul cool e nasol ca aerodinamica desi la viteze mici si medii se comporta ok, depinde si cum e reglat.

3.Nu sunt din bucuresti.

4.Cu claxonul nu cred ca are rost sa faci o tiganie de genu "baga de dacie ca merge", mergi la un service si roaga-i sa iti dea un claxon de Honda sigur au si nu costa o avere, dar inainte de asta asigura-te ca problema e claxonul ... cel mai simplu la mufele care intra in claxon pui un bec(poti sa il tii cu mana) daca se aprinde cand apesi pe claxon e clar ca iti vine curent.

5.O toba care sa nu se auda extrem de tare si sa arate si frumos costa destul de multisor ...parca vic exhausts fac tobe doar ca tiba vine fara teava pana in galerie deci trebuie sa iti faci o adaptare ...

6.Se poate pune fara nici o problema. Tot la topicul ala de "ungatoare" ai sa gasesti si tutoriale despre cum sa faci unu ... Calin D stiu ca facuse unu la un moment dat, pentru Banditul lui ... sunt convins ca inca mai e undeva pe net pus.

7.La kit-ul de lant parerile sunt impartite ... ar cam trebui si al meu schimbat ca sigur nu ma mai tine si sezonul viitor, lantul actual fiind un tsubaki iar pinioanele nu stiu, oricum tsubaki nu imi iau am sa optez pentru un kit DC-Afam (lant Dyna Chains(DC) si pinioane Afam) care costa 145 de euro (daca esti interesat se poate obtine o reducere)

8.Daca erai din iasi iti faceam o oferta dar asa nu pot decat sa iti recomand un Motul 5100 10w40, cu un filtru de ulei Champion sau Mann. Filtru de aer Hiflo care e 17 euro sau Meiwa(cu care vine din fabrica orice Honda) 29 euro.

9. 10w40 e cel mai bun pentru CB. 15w50-ul e prea gros chiar si pentru temperaturile de la noi, am avut si chiar si vara trebuia sa lasi motorul sa se incinga un pic altfel facea figuri cutia de viteze ...

 

Cu consumul iti recomand sa mergi la un service sa iti regleze si curete carburatia, eu scot un consum de 6 la al meu si filtrul are ceva km, bujiile nu-s chiar noi si nu pot sa zic ca merg mereu la consum ;)

 

4. Unul clasic de Dacie e numai bun.

5. Castigi mai mult prin resegmentare decat prin schimbarea tobelor la orice moto veche de 10-15 ani.

 

:angryfire:

4.Cum sa puna claxon de dacie e ditamai hidosenia pe motocicleta, macar daca era vreo chinezarie dar nu e.

5.Nu mai aburi lumea cu segmentatu ca bati un pic campii, stiu 4 cb-uri 3 din 94 si unu din 97 si toate au compresie peste compresia care spune manualul ca trebuie sa o aibe un motor de cb ... in cel mai rau caz ii verifica jocurile la supape dar iti zic eu ca nu e cazul nici asa.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2) ma gandeam la un parbriz, da' am inteles de la oameni ca daca e prea mic atunci imi redirectioneaza tot curentul in casca, ceea ce e naspa. daca e prea mare arata ca naiba. idei de modele bune pentru CB ca sa nu fie nici prea mici nici prea mari?

 

eu mi-am luat unul de pe louis (id 10006548) si nici nu ma gandesc sa mai merg fara...

Pe la 110 la ora insa am observat ca din cauza turbulentelor iti cam zgaltaie casca (ce-i drept, casca mea avea o aripioara care s-a pierdut, deci nu bag mana in foc ca nu-i din cauza castii).

E e mai tricky cu montatul, dar aia-i o operatie care-o faci o data...si tre sa ai grija sa mai strangi suruburile din cand in cand ca eu am patit-o. Noroc ca am scris un review pe louis si s-au oferit sa-mi trimita o piesa ce-mi cazuse :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am luat unul de pe louis (id 10006548) si nici nu ma gandesc sa mai merg fara...

Pe la 110 la ora insa am observat ca din cauza turbulentelor iti cam zgaltaie casca (ce-i drept, casca mea avea o aripioara care s-a pierdut, deci nu bag mana in foc ca nu-i din cauza castii).

E e mai tricky cu montatul, dar aia-i o operatie care-o faci o data...si tre sa ai grija sa mai strangi suruburile din cand in cand ca eu am patit-o. Noroc ca am scris un review pe louis si s-au oferit sa-mi trimita o piesa ce-mi cazuse :rolleyes:

 

Eu am un miniscreen puig tot de la louis care momentan e dat jos, dar e destul de comod la viteze mici si medii, asta daca e pus cat se poate de vertical ... initial il pusesem un pic oblic (mai racing) si trebuia sa imi tin capul cu mana :rolleyes: , in schimb la viteze mari vibreaza ca naiba, e clar ca nu e facut pentru asa ceva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un miniscreen puig tot de la louis care momentan e dat jos, dar e destul de comod la viteze mici si medii, asta daca e pus cat se poate de vertical ... initial il pusesem un pic oblic (mai racing) si trebuia sa imi tin capul cu mana :rolleyes: , in schimb la viteze mari vibreaza ca naiba, e clar ca nu e facut pentru asa ceva ...

Deci deaia îmi rup eu gâtul ca dreacu` peste 150. De vibrat nu prea vibrează nici la 200, dar îmi rupe gâtul urât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti, posibil sa ma alatur si eu grupului vostru saptamana asta. Am nevoie de un manual de reparatie/servicce pentru o Honda CB 500, o sa ma duc sa vad o motoreta si am nevoie si de manualul de reparatie (sa verific o compresie de ex, sa stiu care sunt valorile normale). Ma poate ajuta cineva? Va salut.

salut

aici ar trebui sa gasesti http://www.manualedereparatie.info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru ajutor, raman dator. Nici eu nu am imprimanta, dar daca reusesc sa o scot undeva, ne intalnim si facem o copie si pentru matale. Acum problema e ca aici la compresie nu gasesc valoarea ce ar trebui sa iasa. Aveti careva care ar fi valoarea standard a testului de compresie pentru CB 500?

Mesaj completat

AM GASIT :rolleyes:) 14 BARI

 

14 zici ?!?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre eu am gasit doua variante, una de 12 si una de 14 :rolleyes:)) ACU...na...mai este un alt test care poate stabili daca compresia este in parametri? Sau o alta modalitate sa isi dea seama omu' daca e in regula?

Nu inteleg unde ai gasit ca e 12 sau 14, tu sigur stii ce tre sa cauti ... eu stiam ca e 10,5, oricum baga un print screen si arata-ne te rog.

post-18053-1292910827_thumb.jpg

 

Pentru 14 trebuie etanÂşat la segmenți cu niÂşte nisip, pentru o compresie mai mare.

Asa i-ai facut tu la NSR ca sa mai mearga ???? :rolleyes:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.am si eu cateva intrebari.care dintre cele doua mobre credeti ca e mai buna pentru drumuri lungi (CBR F2 sau CB 500).M-am dat cu ambele mobre.Ambele mi-au placut cum se comporta.CB-ul are bicicleta faina.La CBR ma asteptam sa stau ca pe o vitezana dar surprinzator n-a fost asa.Sunt curios voi ce parere aveti.Cu care te poti plimba prin Europa avand parte de un confort decent ?

Mie imi plac ambele si d'aia as fi vrut niste pareri in plus

Editat de ghostrider000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.am si eu cateva intrebari.care dintre cele doua mobre credeti ca e mai buna pentru drumuri lungi (CBR F2 sau CB 500).M-am dat cu ambele mobre.Ambele mi-au placut cum se comporta.CB-ul are bicicleta faina.La CBR ma asteptam sa stau ca pe o vitezana dar surprinzator n-a fost asa.Sunt curios voi ce parere aveti.Cu care te poti plimba prin Europa avand parte de un confort decent ?

Mie imi plac ambele si d'aia as fi vrut niste pareri in plus

Ambele au plusuri cat si minusuri ...

 

CB-ul are mai mult cuplu, e excelent pentru oras si ture mai lungi, pozitia de condus ajutand foarte mult acest lucru, foarte fiabila cu costurile de intretinere relativ mici in comparatie cu alte motoare, totodata are consum decent, dar in schimb la drum lung cu bagaje si eventual pasager se vede ca are doar 500 de cm(cu pasager si bagaje se simte greutatea, totusi am ajuns la 190 cu ea), protectie la vant nu prea ai decat daca ii pui parbriz si viteza maxima pe borb e undeva la 200 km/h, mai mica fata de F2. Fiind necarenata, daca are montat un crash bar poate scapa aproape teafara de la cazaturi destul de urate ...

 

F2-ul are mai multi cai, in schimb lipsa cuplului in momente de nevoie se vede dar se poate compensa cu cresterea turatiei de functionare. Nu e formidabila in oras dar se descurca ok, pozitia e deasemenea ok dar dusa un pic spre "racing"(nu e tocmai facuta pt touring). E destul de fiabila dar avand in vedere faptul ca e un motor de turatie anii de functionare incep sa se vada si fiabilitatea mult cunoscuta a cbr-ului scade mult, stiu cbr-uri cu probleme de compresie care au fost segmentate. Consumul e la fel ca la cb, decent dar usor mai ridicat in comparatie cu cb-ul. Deasemenea cu bagaje si pasager se resimte greutatea, in schimb protectia la vant e mult mai buna, e si logic, e carenata dar chestia asta e cumva cu doua taisuri, daca ai cazut papa vopsea buna sau chiar carene ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte - iti multumesc frumos pentru raspunsuri.am intrebat si pe topicul baietilor cu F-uri dar fara n-am primit un raspuns mai detaliat.O singura intrebare as mai avea.N-am mers niciodata cu CB-ul pe off road.Cum anume se comporta ? Cum ii influenteaza functionalitatea un drum mai lung de off road.

Eu vreau sa plec in la colindat cu motoru prin lume si nu tot timpul o sa am parte de asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte - iti multumesc frumos pentru raspunsuri.am intrebat si pe topicul baietilor cu F-uri dar fara n-am primit un raspuns mai detaliat.O singura intrebare as mai avea.N-am mers niciodata cu CB-ul pe off road.Cum anume se comporta ? Cum ii influenteaza functionalitatea un drum mai lung de off road.

Eu vreau sa plec in la colindat cu motoru prin lume si nu tot timpul o sa am parte de asfalt.

 

Cb-ul se descurca destul de ok pe off road, fata de cbr are cursa la suspensii mai mare si totodata are amortizoarele mai moi. In caz de ceva te poti ridica in picioare pe scarite fara sa stai cat de cat in maini, lucru care la cbr nu il poti face. Fiind un naked facut mai mult pentru oras are o manevrabilitate mai mare atat on cat si off road, la viteze mici si medii, ca la viteza mare deja nu conteaza aici(nu ai sa mergi pe off road cu 150). Ca greutate amundoua sunt cam la fel dar revin, cb-ul daca l-ai scapat si ai un crash bar la el sunt sanse foarte mari sa pleci cu el pe roti de acolo, in schimb la cbr se duc carenele, capacele de la motor si asa mai departe ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte - iti multumesc din nou pentru sfaturi.Cand am zis off road deja nu vroiam sa mia bag in discutie CBR-ul (am uitat sa specific) . Ma gandeam la un Transalp cu care n-am mers niciodata

 

Comparatie intre cb 500 si transalp nu cred ca are rost sa faci cand vine vorba de off road, transalpul e un enduro turing innascut, cursa la suspensii foarte mare caracteristica, roata fatza de 21 ... oricum daca ai de gand sa te bagi un pic si pe off road iti sugerez niste cauciucuri all terrain sau ceva gen enduro touring ca ... Continental Conti Trail Attack care nu e prost deloc pe asfalt si pe off road e chiar demential >:), are fratemiu pe motor. In rest nu pot sa zic ca are cine stie ce veleitati de off roader dar se descurca destul de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ThunderByte - iti multumesc frumos pentru raspunsuri.am intrebat si pe topicul baietilor cu F-uri dar fara n-am primit un raspuns mai detaliat.O singura intrebare as mai avea.N-am mers niciodata cu CB-ul pe off road.Cum anume se comporta ? Cum ii influenteaza functionalitatea un drum mai lung de off road.

Eu vreau sa plec in la colindat cu motoru prin lume si nu tot timpul o sa am parte de asfalt.

 

nu e off-roader, dar cat-de-cat merge...

acceleratia e destul de nervoasa si sensibila. Cand mergi incet prin bolovani asta te chinuie....

pe "ulite" mai merge, dar pe dealuri, iarba, bolovani sau conditii de genu asta...nu-i tocmai o placere, mai ales daca ai cauciucuri de asfalt.

transalpul e...altceva. O tura scurta am facut cu unul, prin drumul cu cratere din cartier. Stai mult mai la inaltime, nu simti si nu-ti pasa de gropi.

Acceleratia e mult mai "grea" si nu ti se bruscheaza in caz de denivelari. Zici ca-i SUV v.s. cope.

Editat de DeepSky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa mergi ma omule cu naked-u pe offroad? Nu te gandi doar la tine, ca "merge", gandeste-te si la ea, ca nu e facuta pentru asa ceva. Si nu e vorba doar de suspensii si pneuri, ci si de toate componentele care sunt expuse la praf, mizerie, socuri, etc. Daca tii cat de cat la ea, nu o baga pe altundeva decat asfalt, si asa si asta e prost la noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...