Sari la conținut

Parbrize home made


Cavaleru
 Share

Postări Recomandate

-IMEDIAT se tesesc la 45 de grade (cu o pila) TOATE marginile, chiar si cele care nu au fost supuse taierii, in scopul detensionarii materialului.

 

 

Mai explica-mi si mie te roc aceasta operatiune. Pricep mai greu.

 

P.S.

S-a ieftinit plexiglasul in Praktiker. 40 RON foaia de 3x1000x500 (de la 50 ron cat era ultima data)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 277
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am intrebat si am primit raspunsul pe PM si i-l pun aci poate mai este vreunul mai greu de cap ca mine.

 

"Tesitul la 45 de grade inseamna sa pilesti (rotunjesti) muchiile ascutite. Nu mult, cam 0,5 mm."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte exprimarea, fenomenul este urmatorul. Dupa prelucrarile mecanice (debitare, decupare, slefuire pe contur si gaurire) in jurul lor pe distanta de 3-4 mm materialul se tensioneaza. Daca aceste tensiuni nu sant eliminate parbrizul se va fisura in mii de locuri pe tot conturul si in jurul gaurilor. Micro fisurile, datorita vibratiilor inerente, se propaga si in scurt timp te alegi cu parbrizul bucati. Tesituri pe contur, oricum trebuie facute pt a da o forma marginilor si pt a nu taia. La final dupa ce parbrizul este gata trebuie facuta o detensionare care consta in tinerea acestuia la o temperatura de cca 80 grade pt 1 ora. La temperatura asta plasticul nu-si mai schimba forma, dar se elimina tensiunile. Cu cat temperatura de detensionare este mai mica cu atat se lungeste timpul de mentinere. La 70 grade cca 2 ore, iar la 60 grade 10 ore. Daca se lucreaza iarna si exista un calorifer care da caldura mereu,se poate infasura parbrizul intr-o carpa si tinut pe el 24 ore. Am spus mai sus ca sant utile probele de material prelucrate o data cu parbrizul si trecute prin toate operatiile. Ca sa fii sigur ca detensionarea este completa una din probele detensionate, se va sterge cu alcool pe contur. Daca mai exista tensiuni, se va mocrofisura pe contur instantaneu, si in cazul asta detensionarea trebuie continuata, fie lungind timpul, fie incercand sa cresti temperatura. Cine este curios, poate sterge cu alcool o margine de plastic prospat taiata si va vedea cam cum se crapa fara detensionare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa-mi fac un suport mai ciudat(adica romanesc adaptat :unsure: )pt.un gps auto si am nevoie de o bucata de plexiglas de 16/50 cm ca nu vreau sa cumpar o foaie intreaga.

 

PS;Poate fi si din 2 bucati(16/25).PM daca are cineva sau ne unim 2 si luam o foaie intreaga.

In Hornbach a cautat cineva ca de obicei sunt mai dotati decat Brico ??

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa-mi fac un suport mai ciudat(adica romanesc adaptat :unsure: )pt.un gps auto si am nevoie de o bucata de plexiglas de 16/50 cm ca nu vreau sa cumpar o foaie intreaga.

 

PS;Poate fi si din 2 bucati(16/25).PM daca are cineva sau ne unim 2 si luam o foaie intreaga.

In Hornbach a cautat cineva ca de obicei sunt mai dotati decat Brico ??

 

La praktiker ai bucati de 50x100 cm 40 ron de 3mm. Vezi ca acum au reducere. eu mai am niste bucati de la o incercare nereusita dar sunt putin curbate. Daca vii azi la 11 la Academie mai discutam

 

Lasand la o parte exprimarea, fenomenul este urmatorul. Dupa prelucrarile mecanice (debitare, decupare, slefuire pe contur si gaurire) in jurul lor pe distanta de 3-4 mm materialul se tensioneaza. Daca aceste tensiuni nu sant eliminate parbrizul se va fisura in mii de locuri pe tot conturul si in jurul gaurilor. Micro fisurile, datorita vibratiilor inerente, se propaga si in scurt timp te alegi cu parbrizul bucati. Tesituri pe contur, oricum trebuie facute pt a da o forma marginilor si pt a nu taia. La final dupa ce parbrizul este gata trebuie facuta o detensionare care consta in tinerea acestuia la o temperatura de cca 80 grade pt 1 ora. La temperatura asta plasticul nu-si mai schimba forma, dar se elimina tensiunile. Cu cat temperatura de detensionare este mai mica cu atat se lungeste timpul de mentinere. La 70 grade cca 2 ore, iar la 60 grade 10 ore. Daca se lucreaza iarna si exista un calorifer care da caldura mereu,se poate infasura parbrizul intr-o carpa si tinut pe el 24 ore. Am spus mai sus ca sant utile probele de material prelucrate o data cu parbrizul si trecute prin toate operatiile. Ca sa fii sigur ca detensionarea este completa una din probele detensionate, se va sterge cu alcool pe contur. Daca mai exista tensiuni, se va mocrofisura pe contur instantaneu, si in cazul asta detensionarea trebuie continuata, fie lungind timpul, fie incercand sa cresti temperatura. Cine este curios, poate sterge cu alcool o margine de plastic prospat taiata si va vedea cam cum se crapa fara detensionare.

 

Merci.

Eu folosesc pentru taiere si gaurire o freza de 20.000 rpm cu discuri ffff subtiri. La rotatia asta plasticul se topeste si nu apar asa de multe fisuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La praktiker ai bucati de 50x100 cm 40 ron de 3mm. Vezi ca acum au reducere. eu mai am niste bucati de la o incercare nereusita dar sunt putin curbate. Daca vii azi la 11 la Academie mai discutam

 

 

 

Merci.

Eu folosesc pentru taiere si gaurire o freza de 20.000 rpm cu discuri ffff subtiri. La rotatia asta plasticul se topeste si nu apar asa de multe fisuri.

Pai tocmai faptul ca se topeste plasticul face sa apara tensiuni interne pe conturul prelucrat( diferente de temperatura intre zona prelucrata si cea vecina care ramane rece). Fisurile nu apar imediat dupa prelucrare, decat daca se sterge conturul cu alcool, altfel apar in exploatare si dupa 2-3 luni.Ca sa te convingi ca ai sau nu tensiuni interne, fa testul cu alcool pe probe. Cine mai vrea fasii de plastic transparent, mai am eu cateve de 4mm.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai faptul ca se topeste plasticul face sa apara tensiuni interne pe conturul prelucrat( diferente de temperatura intre zona prelucrata si cea vecina care ramane rece). Fisurile nu apar imediat dupa prelucrare, decat daca se sterge conturul cu alcool, altfel apar in exploatare si dupa 2-3 luni.Ca sa te convingi ca ai sau nu tensiuni interne, fa testul cu alcool pe probe. Cine mai vrea fasii de plastic transparent, mai am eu cateve de 4mm.

 

Deci sa inteleg ca ideea mea de a pili marginile cu freza la vitezee mari cade. Trebuie sa le tesesc incet ca sa nu incalzesc materialul. Probe am si eu cateva si o sa mai fac teste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa prelurezi cu orice scula care taie sau slefuieste, dar dupa ce piesa este gata prebuie tinuta 1 ora la 80 de grade. De exempu deasupra unui calorifer electric , ajustand temperatura, marind sau micsorand distanta si masurand cu termometrul temperatura. Eu pe contur decupez cu o freza de otel rapid cumparata din piata( cca7 roni) si slefuiesc cu un disc aspru din bucatele de smirgel( cca5 roni) prinse intr-un flex mic. Din incercarile mele gaurile se dau cel mai bine cu burghie de centrare (popular=ambore), folosite de strungari. Nu sparge plasticul, intra treptat si se pot da si gauri inclinate fara nici un risc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane, cum le stii pe toate ca un om mare :blink:

Ai avut dreptate cu alcoolul am dat pe bucata taiata(restul nu cea buna) si imediat s-a umplut de fisuri. Nu inteleg de ce dar asa s-a intamplat. Pentru taiat si pilit am freza de care am spus cu o groaza de accesorii(inclusiv chestia cu bucati de snirghel). Este pentru micromodele dar aci se potriveste la fix. O sa pun si poze dar acum nu am timp.

 

Acum am pus plasticul la indoit dupa ce l-am incalzit in usa cuptorului(am poze si aci). Dupa aia o sa-l pun pe caloriferul electric pentru detensionare.

O sa pun tot procesul(pe care l-am invatat aici) cu poze.

 

Merci mult

:unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din greseli se invata! Si mai este util si internetul. Am pus undeva mai sus un site care contine cam tot ce trebuie stiut pt prelucrarea plasticului. Spor la lucru. :unsure: Aloolul face detensionarea plexiglasului instantaneu si asta duce la craparea lui. Incredibil , dar adevarat. Daca a trecut de testul cu alcool, nu mai crapa niciodata.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plexiglasul se joaca cu nervii mei. I-l incalzesc, i-l pun la indoit, i-l scot este ok, dar cand i-l pun pe calorifer sa se detensioneze se mai indreapta putin. Dar las ca am rabdare si i-l dovedesc eu :rolleyes:.

 

ALEX sa ne arati ce ai reusit. Am si eu o cutiuta din aia(cu surubele) si personal mi se pare cam moale iar capacul daca bate putin soarele prin el nu stiu daca mai vezi ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand incalzesti plasticul intoarce-l pe ambele feta, ca temperatura sa creasca spre centrul placii din ambele directii. Ce se intampla la tine este din cauza incalzirii neuniforme in grosimea placii. Este util daca ai un termometru de laborator pana la 150 grade. Poti verifica, inainte de a incalzi placa, temperatura zonei unde urmeaza sa faci incalzirea. Pt plexiglas extrudat temperatura de inmuiere este de cca 135grade. Racirea trebuie facuta si ea treptat pana la 70 grade dupa care nu mai conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ALEX sa ne arati ce ai reusit. Am si eu o cutiuta din aia(cu surubele) si personal mi se pare cam moale iar capacul daca bate putin soarele prin el nu stiu daca mai vezi ceva..

/index.php?...45&start=45

 

PS;cutia am luat-o din Hornbach Berceni la exoticul pret de 4,99 ron :laugh:

 

L-am testat azi pana la munca si e cat de cat ok,cand bate soarele in el nu prea se vede,dar am casca in ureche si il si aud :rolleyes:

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand incalzesti plasticul intoarce-l pe ambele feta, ca temperatura sa creasca spre centrul placii din ambele directii. Ce se intampla la tine este din cauza incalzirii neuniforme in grosimea placii. Este util daca ai un termometru de laborator pana la 150 grade. Poti verifica, inainte de a incalzi placa, temperatura zonei unde urmeaza sa faci incalzirea. Pt plexiglas extrudat temperatura de inmuiere este de cca 135grade. Racirea trebuie facuta si ea treptat pana la 70 grade dupa care nu mai conteaza.

 

Eu nu am termometru si am lucrat la ochi Noroc ca pentru cruiser nu am nevoie decat de o curbura. Pana la urma l-am dovedit. Am ajuns la curbura dorita si dupa detensionare. Mai ramane sa-l decupez.

 

/index.php?...45&start=45

 

PS;cutia am luat-o din Hornbach Berceni la exoticul pret de 4,99 ron :laugh:

 

L-am testat azi pana la munca si e cat de cat ok,cand bate soarele in el nu prea se vede,dar am casca in ureche si il si aud :rolleyes:

 

Si pe cine asculti: Marcel sau Ioana ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am termometru si am lucrat la ochi Noroc ca pentru cruiser nu am nevoie decat de o curbura. Pana la urma l-am dovedit. Am ajuns la curbura dorita si dupa detensionare. Mai ramane sa-l decupez.

 

 

 

Si pe cine asculti: Marcel sau Ioana :rolleyes:.

Atentie, detensionarea se face o singura data dupa ce piesa este la gata indoita, decupata , gaurita,finisata. Detensionari intermediare sant inutile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie, detensionarea se face o singura data dupa ce piesa este la gata indoita, decupata , gaurita,finisata. Detensionari intermediare sant inutile.

 

Prea tarziu. Sunt inutile dar cel putin nu strica :rolleyes:.

Gata este taiat gaurit, am pus platbandul pe el, mai trebuie doar sa-i netezesc marginile. Singura problema este ca l-am uitat o data pe calorifer si i-am facut niste urme. Inca nu stiu cat sunt de mari astept sa dau folia protectoare jos. Urmatorul v-a fi mai mare si de 4 mm grosime, dar pentru asta trebuie sai fac o prindere in 4 puncte sa nu falfaie.

 

Merci bogdan_herea si sorinavram pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce-l termini baga si niste poze, fata, profil, sa vedem si noi ce branza a iesit. Detensionarea finala este esentiala. Suspenda parbrizul intr-o carpa intinsa deasupra caloriferului, ca si cand ar sta intr-un hamac si incalzeste-l asa. In felul asta nu mai sta in contact cu suprafete dure si nu se mai delormeaza local.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asta este individul:

post-26486-1239293078_thumb.jpg

post-26486-1239293085_thumb.jpg

 

Este inca invelit in folia de protectie. O sa-i fac o fotografie si pe motor dar momentan o sa plec din localitate si nu mai am timp sa ma ocup de el.

presupun ca aste (a fost) un puig.....exact la fel am si io unu..si tre sa fac la fel cred ca cu plex de 4 mm. e nasoala prinderea , in 2 puncte. da` le stang tare

 

PS: chederul acela transparent e musai sal pun?( sau tine laolalta bucatile in caz de spargere..?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot esti din Bucuresti vino intr-o zi la mine in Militari si-ti arat tot ce trebuie sa ai si sa stii ca sa faci parbrize artizanal si sursele de materiale. Nu asculta la cei care se inchina la firmele ce fac parbrize. Habar nu au despre ce vorbesc. Sant din acelasi material si cu aceeasi tehnologie pe care o folosesc si eu. Singura diferenta sta in productivitate. Eu fac un parbriz complet gata de montat in cca 6 ore, iar o firma care se ocupa numai cu asta probabil in 6 minute. Diferenta este si in pret. La MRA costa cca 100 euro, pe mine 30roni si cum am zis cateva ore de munca. Mai este o diferenta MRA lucreaza cu grosimi de 3 mm si am deja 2 prieteni la care s-au crapat dupa un sezon, iar eu am facut din material de 4- 5 mm si dupa 4 ani nu s-au crapat deloc. Precizez ca nu-mi fac reclama intrucat nu doresc sa fac parbrize la comanda, lucrez numai pt mine sau prieteni apropiati si numai pt motociclete similare cu a mea. Dar daca cineva chiar vrea sa se apuce de activitatea asta il sprijin cu tot ce stiu. :wacko:

Arata foarte bine parbrizul din poza, dar eficienta lui depinde probabil si de mobra si de inaltimea calaretului. Eu am incercat sa vad cum ar fi daca l-as inalta destul de mult si rezultatul a fost dezamagitor... imi arunca vantul in casca si mai rau (Detalii aici: /index.php?...t&p=1825834 ). Deci daca vreti sa fie "liniste", nu doar sa fiti protejati de vant, un parbriz inalt nu este intotdeauna o solutie, e bine sa aveti in vedere chestia asta. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am combinat un parbriz mai inalt cu inclinarea lui catre spate. Important este si spatiul/ gaura de la baza parbrizului. Pe acolo intra aer in spatiul din spatele lui si elimina depresiunea ce s-ar forma si care genereaza turbulente in zona capului. Care aveti parbrize modificate, atentie se apropie sezonul de proba. Cand incep sa zboare in aer fulgii de plop, atunci avem, pe orice strada mai libera, un tunel aerodinamic gratuit si perfect functional. Mergi cu motorul si privesti cum te ocolesc fulgii si poti face reglaje precise la parbriz in asa fel incat curentul sa ocoleasca casca, pe deasupra sau lateral. :wacko: La motorul tau ca sa scapi de vant si zgomot trebuie o gaura la baza parbrizului. Marimea se poate afla prin incercari iar forma tine de designul pe care-l vrei.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule bogdan sunteti izvor de cunostinte,

 

tre sa va vizitez intr-o zi ca am un plan nebunesc pe care vreau sa il duc la capat, pt asta o sa am nevoie de sfaturile dvs.

 

cu parbrizul o sa ma apuc curand de el. i-am dat tataului meu sa imi faca un suport de parbriz ca vreau sa pun unul asemanator ca al dvs, mare si lat, ma gandesc inca la forma exacta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...