Anjin Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 (editat) Periculos e virusul asta cu motociclismul. Luat probabil din scurta perioada petrecuta in Italia a stat sedat pana pe la sfarsitul lui 2007. Apoi, intre nevoia de a ajunge la servici mai usor si fara a schimba n mijloace de transport in comun, dorinta de a incerca libertatea iesirilor in zilele cu soare, povestirile catorva oameni despre calatoriile lor pe 2 roti, calcule si bani, ideea ca voi avea o motocicleta se contura tot mai clar. Timpul insa trecea fara a se intampla ceva concret. Asta pana in octombrie 2008 cand brusc, dupa o perioada mai proasta in care eram cam deprimat, m-am hotarat sa fac "ceva" asa ca m-am inscris la o scoala moto. In noiembrie terminam scoala iar iarna deja batea la usa. Am reusit sa ma inscriu la ultimul examen din 2008 ( in Bucuresti ) si pe 24 noiembrie adaugam si categoria A la permisul de conducere. Partea grea trecuse ( cel putin asa mi-am zis atunci ) si apoi a inceput cautarea unei motociclete potrivite. Stiam ca vreau naked. Stiam ca vreau sa merg zi de zi la munca cu ea. Stiam ca vreau sa merg si in ture mai lungi in tara. Si cam atat... Initial vroiam sa cumpar un Suzuki GS500 la mana a doua. Cu ocazia cautarilor am intalnit niste oameni extraordinari aici pe forum care au avut sfaturi pertinente si carora le multumesc inca o data cu aceasta ocazie. Am intalnit si oameni "afaceristi" care nu au fost in stare sa poarte un dialog civilizat atunci cand aveam "obraznicia" sa pun mai multe intrebari despre ceea ce vindeau. Si astfel, ajutat de ambele categorii mai sus mentionate, am trecut de la ideea de a cumpara ceva second hand la a incerca sa gasesc ceva nou. Dupa inca ceva zile de documentare pe forum si drumuri pe la dealeri decizia finala s-a conturat in SV650 naked. Partea frumoasa este ca din momentul in care am fost hotarat ce motocicleta vreau si de unde vreau sa o iau a durat fix o zi pana a ajuns la mine . A fost ceva parca potrivit sa fie asa. Seara vad anuntul pe forum pus de baietii de la dealerul suzuki din Mures ca mai au 2 650-uri naked si le au la oferta. Dimineata sun si ii intreb ce si cum, stabilim ca totul e ok si ca sunt hotarat sa o iau, Cam intr-o ora ma suna o domnisoara si vorbim despre facturare si livrare. Totul ok. Pe la pranz pleaca baietii cu motocicleta. Cateva ore ( si cateva sute de km ) mai tarziu ajung la mine si se face livrarea. Si totul pana acolo a fost doar bazat pe cuvant. Nu a fost nici un avans din partea mea, nu a fost nici o dovada/garantie din partea lor. Am batut palma cu ei incantat ca se mai pot face si afaceri "normale". Dar ca sa nu ma mai lungesc... concluzia: Din decembrie sta frumos in garaj prima mea motocicleta: o Suzuki SV650, naked, K8 cu care sper sa merg mult si bine si pe care vreau sa o folosesc la... de toate. O cheama Matilda. Atasez mai jos cateva poze de la una din putinele iesiri de pana acum. Editat Februarie 2, 2009 de Anjin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Fecitari pentru achizitie ! Sa te bucuri de ea...sa o iei usor si asfalt uscat iti doresc ! P.S : Si vreme frumoasa cat mai repede ca sunt convins ca d-abia astepti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 (editat) Ai scos'o pe Kizu in public in sfarsit! Felicitari! Asta cu: sa ai grija, etc...ti le-am spus deja. Dar ar fi o idee sa faci saua neagra totusi... Editat Februarie 2, 2009 de ravenitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Felicitari pentru achizitie, ai facut o alegere foarte buna, o poveste fericita... Multi km impreuna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 2, 2009 Autor Share Postat Februarie 2, 2009 (editat) Ha ha... lasa Ravenitzo ca am fundu' mare si nu se mai vede saua cand stau pe ea. Si e MA-TIL-DA, nu KIZU, da? Pana nu vorbesti cu ea sa vedem daca ii place porecla data de tine... nu iti raspunde la apelativul asta ) Imi dai un miel ca ai botezat-o tu special. Sau, decat un miel, mai bine un vin... Editat Februarie 2, 2009 de Anjin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Ha ha... lasa Ravenitzo ca am fundu' mare si nu se mai vede saua cand stau pe ea. Si e MA-TIL-DA, nu KIZU, da? Pana nu vorbesti cu ea sa vedem daca ii place porecla data de tine... nu iti raspunde la apelativul asta ) Imi dai un miel ca ai botezat-o tu special. Sau, decat un miel, mai bine un vin... Ti-am spus ca nu imi place numele. Sunt sigura ca ii va placea si Kizu. Dau, cum sa nu dau un vin! Sincer imi place mai mult modelul asta decat cel semicarenat. Arata mai ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Sa o stapanesti sanatos si la cat mai multi kilometri fara incidente. Sunt bucuros ca vad oameni care pe criza asta isi cumpara motoare noi. Succes la browserit, ca e plin ebayul de accesorii pentru SV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos. cum ti-se pare din p.d.v. al puterii? o stapanesti usor? ti-a dat ceva palpitatii pana acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 2, 2009 Autor Share Postat Februarie 2, 2009 Mie mi se pare manevrabiala dar ce valoare au spusele mele avand in vedere ca nu am ca termeni de comparatie decat motocicletele de la scoala si inca 2 motorete cu care m-am dat dupa ce am luat permisul ? Oricum, deocamdata nu am decat vreo 100 si ceva de km parcursi cu ea si am o impresie foarte buna. Insa dupa cum spumeam, imi vad lungul nasului si z pentru ca impresia mea sa aiba greutate trebuie sa mai astept sa treaca timp si km Ce pot sa spun insa este cum pare motoreta pentru un incepator de 25 de ani care insa nu a mai mers multi km decat pe scuter si bicicleta: - trebuie avuta mare grija cu acceleratia pentru ca : 1. motorul este destul de puternic si daca depasesti 1/4 din gaz deja urci rapid in ture si in...viteza 2. senzatia pe care ti-o da cand ai in fata un drum bun si liber poate fi usor inselatoare. Eu ma consider un om cumpatat. Insa fiind intr-o situatie descrisa inainte ( drum liber si gol, asfalt bun) m-am trezit ca eram la 5500 ture si 80 km/h si cu un mare zambet pe fata ( datorita sunetului motorului). Ceea ce nu este o viteza pentru un incepator care vrea sa isi pastreze zambetul provocat de motocicleta ani de zile - odata ce te obisnuiesti cu uhmm hai sa ii spunem "vioiciunea" acceleratiei si o(te) stapanesti lucrurile intra intr-un fagas placut, simtindu-ma in siguranta si destul de stapan pe ea. E sentimentul acela ca tu controlezi o controlezi pe ea si nu invers. - am vrut sa testez/incerc si ABS-ul dar fie pentru ca nu am franat destul de brusc fie ca nu am simtit nimic in maneta... nu am remarcat nimic special. Oricum, rotile nu s-au blocat deci, teoretic, fie a functionat ABS-ul fie nu am fost nevoie de el. - prodectia la vant este ca pe orice naked ... nula. La ultima iesire am avut echipament mai serios ( pantaloni si geaca Revit ) cu mesada de iarna si a fost o cu totul alta viata fata de iesirile doar cu geaca moto de vara ( fara mesada ). Practic nu mai aveam nimic decat un tricou pe mine ( normal de bumbac, nu termoizolant ) si totusi nu am simtit frig decat la gat ( unde nu aveam nimic intre casca si geaca ). - farul mi se pare ca lumineaza bine. - eu sunt un tip ceva mai mare ( 1,84, 95 kg ) insa stau comod in sa. Inca nu am parcurs 400-500 km intr-o zi sa ma edific in totalitate, insa sa vedem la primavara. - se potriveste pentru un incepator? Este undeva pe la mijloc. Mult mai potrivite mi se par motocicletele mai mici ( GS500, CBF500, era parca si un kawasaki la fel de 500 ). Fara discutii inveti mai simplu si mai repede pe acestea decat pe SV650 si asta... o spune un posesor de SV650. Nu este in schimb nici tocmai rea fiind considera una dintre cele mai versatile motociclete in clasa sa. Sper sa nu imi dea ocazia sa imi para rau ca nu am inceput pe ceva mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RvsS Postat Februarie 4, 2009 Share Postat Februarie 4, 2009 (editat) Salut, Te felicit pentru achizitie. Doua puncte as adauga pentru ca am fost (si intr-un fel mai sunt) in situatia ta: 1. Eu nu am iesit din oras pana la aproximativ 2000 Km. Da, sunt mult prea precaut, dar atunci m-am simtit eu pregatit pentru viteze mai mari. Intr-adevar, peste 90-100 km/h vantul mi-a creat probleme, chiar si cu un mic parbriz (vezi moto semnatura). Cand vei dori sa faci drumuri lungi poti adauga un parbriz, te ajuta. 2. Am testat ABS-ul pe o moto de test de la Suzuki. Nu iti spun ca ar trebui sa incerci, dar ca sa iti faci o idee - se simte o trepidatie a pedalei de frana (am testat doar spatele). Se activeaza usor pe ud daca apesi mai hotarat. Fata nu am testat-o. Avand in vedere ca e tot Suzuki banuiesc ca era acelasi sistem ABS, de aceea iti spun despre el. Editat Februarie 4, 2009 de RvsS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 10, 2009 Autor Share Postat Februarie 10, 2009 @RvsS : multumesc pentru info. Ai avut dreptate cu apasatul mai hotarat pe suprafata uda. La ultima iesire am apasat si eu mai tare frana spate si am simtit abs-ul lucrand. Banuiesc ca este similar si pe fata. Cat despre iesiri... mie sincer mi se pare mai nasol sa te plimbi prin Bucuresti din cazua aglomeratiei decat in afara localitatilor din cauza traficului. Asa ca situatia mea este oarecum opusa cu a ta. Eu nu am nici un km in oras pana acum...cel putin nu cu motocicleta. Si apopo de iesiri iata ca a fost si pentru mine prima iesire "pe bune" ( si nu doar invarteala pe drumuri ca sa ma plimb) : /index.php?showtopic=314533 Cu aceasta ocazia am remarcat "first hand" cat de puternica e frana de motor atunci cand inaintea unei curbe, trecand dintr-a 2 -a intr-a 1 a spatele a derapat usor pentru ca am eliberat prea repede ambreiajul. Am mai observat ca inca nu stapanesc f bine inclinatul mobrei. Daca viteza e mai mare (35-40 km/h si mai mult) nu imi e deloc frica sa ma inclin in curbe si le iau usor ( si corect , uitandu-ma la iesirea din curba, nu imediat in roata ). E, cand e o curba d-aia stransa si franez f mult ( sub 30km/h) nu stiu ce am dar mi-e frica sa ma mai inclin si ma mai si uit ca bou' fix inaintea rotii astea 2 avand ca rezultat o manevrare de rahat a motocicletei. Poate fac eu ceva gresit... Mda... trebuie sa mai invat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 Cu aceasta ocazia am remarcat "first hand" cat de puternica e frana de motor atunci cand inaintea unei curbe, trecand dintr-a 2 -a intr-a 1 a spatele a derapat usor pentru ca am eliberat prea repede ambreiajul. Ca sa se faca o trecere lina din a 2-a in a 1-a trebuie sa ai o viteza f mica,as zice chiar sub10 km/h.In plus,ce viraj era ala de trebuia sa-l iei cu 1-a? Poti merge linistit cu 20-30 km/h si cu a 2-a. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 (editat) @RvsS : multumesc pentru info. Ai avut dreptate cu apasatul mai hotarat pe suprafata uda. La ultima iesire am apasat si eu mai tare frana spate si am simtit abs-ul lucrand. Banuiesc ca este similar si pe fata. Cat despre iesiri... mie sincer mi se pare mai nasol sa te plimbi prin Bucuresti din cazua aglomeratiei decat in afara localitatilor din cauza traficului. Asa ca situatia mea este oarecum opusa cu a ta. Eu nu am nici un km in oras pana acum...cel putin nu cu motocicleta. Si apopo de iesiri iata ca a fost si pentru mine prima iesire "pe bune" ( si nu doar invarteala pe drumuri ca sa ma plimb) : /index.php?showtopic=314533 Cu aceasta ocazia am remarcat "first hand" cat de puternica e frana de motor atunci cand inaintea unei curbe, trecand dintr-a 2 -a intr-a 1 a spatele a derapat usor pentru ca am eliberat prea repede ambreiajul. Am mai observat ca inca nu stapanesc f bine inclinatul mobrei. Daca viteza e mai mare (35-40 km/h si mai mult) nu imi e deloc frica sa ma inclin in curbe si le iau usor ( si corect , uitandu-ma la iesirea din curba, nu imediat in roata ). E, cand e o curba d-aia stransa si franez f mult ( sub 30km/h) nu stiu ce am dar mi-e frica sa ma mai inclin si ma mai si uit ca bou' fix inaintea rotii astea 2 avand ca rezultat o manevrare de rahat a motocicletei. Poate fac eu ceva gresit... Mda... trebuie sa mai invat. eu te-as sfatui sa iesi cu niste baieti cu experienta sa iti conturezi un stil de mers pentru ca asa o sa prinzi greu experienta.....invata de la ei si din greselile lor..... Editat Februarie 10, 2009 de black_killer_reloaded Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 Asta daca baietii sunt dispusi sa te invete si nu alearga de nebuni . Si on topic: bine ai venit in randurile SV-istilor, eu abia astept primavara sa incep sa ies din nou. Multi km fara incidente, cumpatare la ghidon, calm si atentie si din nou multi km fericiti . Am avut si eu senzatia de care zici cu inclinarea la viteza mica, scapi destul de repede de ea; daca esti bland cu ambreiajul nu iti face probleme pe curbe daca retrogradezi (desi nu e indicat eu mai fac schimbarea asta). in rest mie mi se pare ca se comporta cu tine, cum te comporti tu cu ea: o bruschezi raspunde pe masura, o mangai si este tandra :x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 11, 2009 Autor Share Postat Februarie 11, 2009 @Dan06: am remarcat si eu ca am cam exagerat cu schimbarea in treapta 1. Dar deh, prima serpentina din viata mea, am fost precaut si cu toate asta tot am "reusit" sa ies pe contra-sens din curba. Dar apoi m-am mai invatat. Cred ca nu e alta cale de a invata decat sa bagi km dupa km si sa nu faci mai multe decat esti in stare la un moment dat. Black_Killer, poate ca ai dreptate. Cred ca mi-ar fi foarte util sa mearga cineva cu experienta in spatele meu sa vada ce fac aiurea si sa imi spuna apoi ce si cum sa imbunatatesc. Insa adevarul e ca pana sa imi iau moto nu am avut pe nimeni in anturaj care sa fie pasionat macar de domeniul asta ( nu mai zic de cineva cu experienta ). De atunci si pana acum am tot incercat sa ma documentez online ( daca tot era iarna, macar teoria sa o citesc ), au fost si cateva iesiri singur (si probabil ca vor mai fi ) dar desigur ca sper sa ies si impreuna cu alti prieteni motociclisti in curand. Moment in care nu ma voi supara daca cei mai experiementati ca mine imi vor da sfaturi, daca vor avea rabdare desigur Radu, multumesc pentru urari. Si tie iti doresc aceleasi lucruri. Sa ne vedem voiosi cu SV-urile prin trafic sau poate pe la vreo intalnire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 @Dan06: am remarcat si eu ca am cam exagerat cu schimbarea in treapta 1. Dar deh, prima serpentina din viata mea, am fost precaut si cu toate asta tot am "reusit" sa ies pe contra-sens din curba. Dar apoi m-am mai invatat. Cred ca nu e alta cale de a invata decat sa bagi km dupa km si sa nu faci mai multe decat esti in stare la un moment dat. Black_Killer, poate ca ai dreptate. Cred ca mi-ar fi foarte util sa mearga cineva cu experienta in spatele meu sa vada ce fac aiurea si sa imi spuna apoi ce si cum sa imbunatatesc. Insa adevarul e ca pana sa imi iau moto nu am avut pe nimeni in anturaj care sa fie pasionat macar de domeniul asta ( nu mai zic de cineva cu experienta ). De atunci si pana acum am tot incercat sa ma documentez online ( daca tot era iarna, macar teoria sa o citesc ), au fost si cateva iesiri singur (si probabil ca vor mai fi ) dar desigur ca sper sa ies si impreuna cu alti prieteni motociclisti in curand. Moment in care nu ma voi supara daca cei mai experiementati ca mine imi vor da sfaturi, daca vor avea rabdare desigur Radu, multumesc pentru urari. Si tie iti doresc aceleasi lucruri. Sa ne vedem voiosi cu SV-urile prin trafic sau poate pe la vreo intalnire. Eu sunt pe jumatate de acord cu afirmatia: mergi cu cineva la inceput. Asta pentru ca eu la inceput am mers cu un prieten, el mergea in fata iar eu in spate...asa mi se parea cel mai potrivit pentru ca el iti arata cam ce viteza tre sa ai si e ok, pe unde sunt obstacole sa le poti ocoli din timp fara a te panica. Etc... Insa dupa vreo 2 drumuri de genul asta prin Bucuresti, am luat motorul si am iesit singura, primul drum pana la Ploiesti. Si mi s-a parut ok. Am iesit si eu cu 2 incepatori, mereu am mers prima si mi-am adaptat viteza in functie de cum merge cel din spate. I-am aratat cum trebuie sa se incadreze, de unde sa franeze, cum sa treaca peste liniile de tramvai...lucruri pe care le-am invatat si eu de la prieteni. Oricum va fi bine Anjin, dar tre sa mai ai rabdare sa vina primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iurox Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 (editat) Sa o tapanesti sanatos, si sa ai grija de ea. Eu zic sa nu iei curba cu viteza 1, o clipa de neatentie, sau mana gresit pe gaz si te poate smunci. Viteza a 2 a e indeajuns de jos, si cand iesi din curba poti sa ii dai si gaz cum tebuie. Toate le inveti incet incet, nu te grabi.Ai o gramada de ani in fata, ca sa prinzi experienta. Editat Februarie 11, 2009 de iurox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aoleks Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 stii ce e aur pt un sv? o toba sport... nu neaparat open sau ilegala, pur si simplu una omologata, cu db-killer! ai un vtwin in fond si la urma urmei deci lasa-l sa sune calumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 12, 2009 Autor Share Postat Februarie 12, 2009 Intr-adevar pe viitor ma gandesc la o toba aftermarket. Insa sa fie legala si cu DB killer. Dar asta o sa fie mai spre toamna cred...O sa mai vorbim despre asta aoleks caci o sa iti mai cer sfaturi. Insa deocamdata nu imi trebuie nimic decat vreme buna si timp sa invat, incet incet asa cum spunea si iurox. Legat de viteza... la cat e un motor de SV subturat? Mie imi era mila sa merg cu el pe la 2000-2500 de ture cand luam curbele alea stranse... Imi dau seama ca am multe de invatat despre cum e optim sa folosesc motorul asta... dar o sa am rabdare sa o iau incet. Un alt mic update : consumul pentru tura de sambata a fost de 4,8 l / 100 km. Mers aproape exclusiv extra-urban maxim 100 km/h si maxim 6000 RPM . 1 persoana, fara bagaj. Stiu ca nu prea e relevant caci e si moto in rodaj si am mers cu ea destul de incet...dar daca tot am facut plinul la sfarsit am zis sa vad totusi ce si cum. Oricum nu am luat-o pentru consum asa ca atata timp cat nu o sa am surpze cu 9-10 l in oras (sper sa nu am ) nu o sa imi fac probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aoleks Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 1:18 e normal, cu mers un pic sportiv. daca conduci incet, preventiv si e setat calumea, 1:25 nu e imposibil, 1:22 e ok... e super motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 17, 2009 Autor Share Postat Februarie 17, 2009 Aoleks, imi pare rau dar nu inteleg cifrele.... 1:18. 1:25? Parca ar fi timpi insa din ce spui parca vorbesti de consum.... hmmm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RvsS Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 Cred ca se refera la 1 litru benzina acopera cati Km, adica 1:18 inseamna consum de 5,5 sportiv, 1:25 ar fi un 4l/100 km daca mergi linistit si un 4,5 l/100 km (1:22) ar fi obisnuit. Asta am deslusit eu, caz in care consumul mi se pare mic, totusi aoleks nu cred ca are motor pe injectie cum ai tu, cred ca exista diferente. Oricum, consumul e ultima grija la o moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Februarie 19, 2009 Autor Share Postat Februarie 19, 2009 Cred ca ai dreptate. La ora aia nu prea mai procesam la capacitate maxima... Cat despre consum... hmmm depinde cat de mare ai rezervorul altfel... macar in privinta grijii de a nu face pana prostului, consumul devine o problema Dar redevenind seriosi, intr-adevar consumul nu e problam principala. Faptul ca e decent insa nu strica deloc Iar cu vremea asta cred ca multi dintre noi au cel mai tare consum : 0 L pe zi. Din pacate...si km tot cam 0 sunt pe zi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 E foarte frumoasa saua aia rosie, sa nu-i dai alta culoare. Sa vezi ce frumos e dupa ce-i faci rodajul sa treci peste 8000 de ture ..... si sa citesti despre contravirare. Felicitari pentru decizia de a calari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.