Sari la conținut

Pistoane Bombate Pe Nipru


CZU
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am demontat azi cilindrul din dreapta pentru ca am avut ceva probleme cu el in toamna. A dat rateuri si eu ca "un adevarat" m-am urcat in sa si i-am dat in goarna cu gandul ca e ceva care trece.

Nu numai ca nu a trecut dar cand s-a turat rateurile au fost asa de puternice ca i-au sarit tijele din capul culbutorilor si pastilele de la supape, iar o supapa s-a blocat lovind pistonul in ea.

 

 

Ce credeti ca am descoperit? Pistonul este bombat!

E adevarat ca este acoperit capul pistonului de un strat gros si negru, calamina cred, dar sunt fericit ca nu a patit numic nici pistonul nici supapa.

 

Vreau sa fac motorul si cum este prima data cand ma bag la asa ceva nu mi-ar strica niste sfaturi de la cei care au facut deja toate astea:

- schimbat rulmenti

- marit pompa (125%-150% nu ma mult)

- pus filtru ulei

- in functie de uzura pe care o descopar: cuzineti, bucse bloturi pistoane, segmenti

- echilibrat biele cu pistoane

- verificat supape

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Oltcit lasam pistoanele si supapele la inmuiat in benzina/motorina si apoi se ducea singura. Capul pistonului il poti curata daca nu ai rabdare cu o bucata de segment. Nu incerca aceeasi gluma si la supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bine e sa-i iei cu shmirgel mediu, apoi cu fin cu apa shi apoi cu foarte fin shi apoi sa-i iei la lusrtruit cu pasla shi pasta de lustruit pana devine oglinda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca au atins supapele in piston, poti sa te c@ci pe ele. Vizibil nu sunt strambe, insa mai mult ca sigur ca nu ti-s drepte. Trust me, am vazut 24 de supape strambe la o Alfa Romeo 64. Puneai capul pe linia de tren ca nu-s strambe si daca le puneai pe strung, aveau o oarecare bataie. Schimba tot, eventual verifica daca nu cumva ti s-au strambat si suporturile din chiulasa care tin tachetii.

Si mai da-i si data viitoare in gusha, ii face bine, dupa cum ai observat :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bine e sa-i iei cu shmirgel mediu, apoi cu fin cu apa shi apoi cu foarte fin shi apoi sa-i iei la lusrtruit cu pasla shi pasta de lustruit pana devine oglinda.

si uite asa ii schimbi raportul de compresie in jos :haha:

pistoanele se curata prin inmuiere in motorina sau alt solvent si frectie cu perie de nylon. Atat, nu tu smirghel, perie de sarma, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si uite asa ii schimbi raportul de compresie in jos :D

pistoanele se curata prin inmuiere in motorina sau alt solvent si frectie cu perie de nylon. Atat, nu tu smirghel, perie de sarma, etc

 

buei, cum le shtii tu pe toate... ca un om mare!!

:kiss: :lol: :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buei, cum le shtii tu pe toate... ca un om mare!!

:lol: :D :haha:

schimbarea raportului de compresie se face prin modificarea lungimii camasilor sau prin a lua din capul pistoanelor. uite aici cum se modifica raportul de compresie la citroen:

I want to run my car on 95 (or lower) octane fuel (either leaded or unleaded!), is this possible and what do I have to do?

This is possible, the compression ratio has to be lowered. The compression can be lowered by adding a spacer between the crankcase and the cylinders or the cylinderhead and the cylinder.

For 95 octane fuel, the compression ratio has to be below 8.0:1, this means a spacer of 0.67mm.

For 90 octane fuel, the compression ratio has to be below 7.5:1, this means a spacer of 1.44mm.

For 82 octane fuel, the compression ratio has to be below 7.0:1, this means a spacer of 2.33mm.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

info luate de pe http://www.cats-citroen.net/

observi ca pt a modifica raportul de compresie cu 0,5 puncte trebuie sa modifici inaltimea pistonului sau a camasii cu aproximativ 0,7 mm pt un piston de citroen, apropiat de cel de nipru ca diametru.Asta se intampla si la smirghel pe aluminiu. si problema e ca nu iti ies amandoua la fel.

 

pt info suplimentare vezi discovery, emisiunea cu ala care isi face un jeep extrem si reface un motor de range rover, si explica cum se curata pistoane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai voi tot nu ati inteles ca la motocicletele rusesti se lucreaza in centimetrii?

 

:D :lol: :haha:

 

La Jawa curatam calamina de pe capul pistonului cu o moneda de aluminiu. Am incercat toti solventii posibili si pana la urma tot mecanic iese.Atentie ca sar schije in ochi !!!!!!!!!!!!!!!!

 

BTw, corelatia intre raportul de compresie si cifra octanica e prea drastic. Benzina de 95 merge brici in compresie 10:1, de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, zidu-le asha-i cu faza aia, dar daca lustruieshti capul pistonului nu dai jos decat calamina shi cel mult 0,2-0,3 mm din material, dar pe suprafatza lustruita, calamina nu mai prinde! -asha de repede :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, zidu-le asha-i cu faza aia, dar daca lustruieshti capul pistonului nu dai jos decat calamina shi cel mult 0,2-0,3 mm din material, dar pe suprafatza lustruita, calamina nu mai prinde! -asha de repede :haha:

formarea calaminei are legatura cu regimul de ardere din piston si cu cantitatea de ulei care intra in camerade ardere.

DAca ulei intra in limite normale si regimul termic e ala corect atunci nu se formeaza calamina deloc. Vezi motoarele care merg sute de mii/milioane de km si nu necesita curatare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...