Sari la conținut

Intrebare - schimbarea vitezelor


Hadess
 Share

Postări Recomandate

frate-mi'o !!! daca schimbi din inferioara in superioara merge si fara ambreaj doar ca trebuie sa iei putin mana din gaz.

daca schimbi din superioara in inferioara, pe langa anbreajul pe care-l strangi, inainte ii dai un spritzz :crack: ca altfel distrugi cutia :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a trebuit sa schimb si eu fara ambreiaj deoarece......s-a rupt cablul....de la maneta!

am incercat sa il leg cu ceva.....n-a mers ....si cum alte idei nu am avut.....am mers fara!

faze naspa?

- daca opream ....trebuia sa opresc de tot sa bag a-1-a si sa o imping

- cand schimbam din superioara in inferioara la turatie mai mare........ma cam durea sufletul! se auzea un zgomot mai puternic...o fortare a motorului si a cutiei!

sfatul meu: schimbati cu ambreiaj!!!

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu lla a mea i-am dat de multe ori pe la inceput fara ambreiaj si nu a comentat nimik. Dupa ce schimbam imi dadeam seama ca am uitat de levierul ala ,dar dee eram super incepator si uitam e acest mic detaliu. Acum folosesc mereu ambreiajul pt ca nu vad de ce nu l-ash folosi. Nu ma trag pe strada cu nimeni si parca asha ii place ei maimult .

 

Bafta si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine merge sa schimb in treapta superioara fara ambreaj cand ajunge pe la 8 mii de turatii. in rest nu se poate. si cand schimb asa nu face urat, pare normal. oricum nu prea folosesc metoda, dar asa ca idee :crack:

dar tu nu ai motor...ci motoreta ! :crack: incearca tu asta la un motor de peste 1000 sa vezi cum e....o data o schimbi ! intelegi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah, da nu vad care e faza defapt... :crack: Vi-e lene sa tageti de maneta aia nenorocita? Parca a-ti avea toti Mobre si hoinari sa schimbi a 4 a la 40 si sa va iasa pe gat schimbarile de viteza. Hai ca mai inteleg din inferioara in superioara (desi e inutil si nu merita) dar din superioara in inferioara mi se pare CRIMA. Pe langa pezmetu care il faci in motor oricat de profesor ai fi sau te crezi a fi, tot scutora umpic deci mai e si inconfortabil. Mi se pare prea multa bataie de cap pentru nimic. La GS 500 mai schimbam in superioara fara ambreiaj insa f rar si doar de "chichi" sa vad cum e. La Bandit nici nu ma gandesc sa fac asta. Plus ca de curand am inceput sa folosesc la inferioara pe langa, bineinteles, ambreiaj si spritz, si nu numai ca merge mai lin, mai sanatos, imi si place la nebunie "tehnica" asta plus ca suna mai fain cu spritz. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, sunt de acord cu emppu si cu iacomia...nu mi-e lene sa trag de ambreiaj si nici nu ma dau cu nimeni...daca stau bine si ma gandesc imi place ca "operez" mai multe kestii la ea, ma face sa ma simt mai aproape de buburuza mea..:what:

In jos nu dau sprit deloc insa mereu am viteza corespunzatoare si iau foarte incet mana din ambreiaj..Am incercat sprit-ul dar parca nu mi-a placut..:crack:...Eu beau doar sec! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce bine ca am ambreiaj pe schimbator. :crack: si ij-ul are,dar nu toate.

este foarte bun cand ii dai tare,sau...se rupe cablul.cam greu sa pleci de pe

loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu schimb in sus fara ambreiaj la orice turatie si sincer sa va spun este mult mai silentioasa cand schimb asa decat cu ambreiaj.

Cand schimbi cu ambreiaj se aude calnc, cand schimbi fara nu se aude nimic, deci se pare ca se sincronizeaza mai bine fara ambreiaj.

Toata treaba e sa iei un pic din gaz inainte sa schimbi si sa nu fortezi. Daca nu vrea sa intre ii mai dai putin gaz, il iei si intra foarte smooth.

In plus, cand schimbi in ture castigi timp bun schimband fara ambreiaj.

 

Exemplu: 1 -> 12000 rpm -> luat un pic din gaz -> trecut in a 2-a -> samd. Rezultatul este remarcabil.

 

Pe de alta parte cand schimbi in jos nici pentru motor nu cred ca e bine sa schimbi fara ambreiaj si nici pentru tine ca daca te hotarasi pe la 6000 de ture sa ii dai inferioara si nu ii controlezi decelerarea din ambreiaj => smucitura, blocat roata spate, eventual cazatura.

 

In concluzie:

1. Am dubii referitoare la stricarea cutiei de viteze din schimbat in sus fara ambreiaj.

2. Daca la pinioane nu se stie care e treaba, faptul ca nu mai tragi ca nebunu' de ambreiaj ii prelungeste macar lui viata.

3. Nu schimbati in jos fara ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ambreiajul cu un disc", spre exemplu, care este si cel mai raspandit la motoare in general se compune din

 

Cel mai raspandit la motoare este ambreiajul multi disc umed sau in baie de ulei. Si in general este prins catre arborele de intare in cutia de viteza. Nu vreau sa ma bag in seama dar pot citi unii incepatori sau unii mai neavizati in mecanica.

A mai zis careva ca nu sunt sicronizate cutiile de motoare numai pe treapta 1. Gresit, cutiile de motoare (acuma nu garantez pentru comuniste) sunt sicronizate mai putin treapta 1. Daca nu ar fi sincronizate ar reusi foarte greu schimbul fara ambreiaj si chiar cu ambreiaj s-ar auzi unele caraituri (ganditiva la Roman diesel-uri ca nici alea nu au sincroane). De ex cand schimbi din 1 in 2 daca turatia e un pic mai mare caraie (daca nu ii dai spritz), pt ca treapta 1 nu are sincron.

 

Eu nu schimb fara ambreiaj, chiar daca nu il trag tot timpu la maxim (cand vreau sa schimb mai repede sau ma iau la intrecere cu careva :crack:) dar totusi actionez maneta. Parerea mea este ca schimbatul fara ambreiaj te ajuta numai la liniutze, dar si asta numai dupa ce ai exersat o vreme acest lucru ca altfel risti ca pana te câcâiesti tu cu lasatu acceleratiei alalalt schimba cu ambreiaj si ti-o ia inainte.

Parerea mea este ca sa schimbati cu ambreiaj pentru ca este cel mai sanatos pentru cutie si pentru motor. Ramane la latitudinea voastra sa cantariti avantajele si dezavantajele schimbului fara ambreiaj.

 

PS: am cunoscut pe cineva care a trebuit schimbe pinioanele 2 si 3. Nu vreau sa fiu categoric si sa zic ca din cauza ca a schimbat fara ambreiaj, dar si acet lucru a avut ponderea lui de vina.

 

Bafta si numai bine

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...