itc Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Pozele nu-s bune (le-am facut cu un webcam la lumina farurilor), da' pun altele curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 12, 2003 Autor Share Postat Decembrie 12, 2003 alta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 12, 2003 Autor Share Postat Decembrie 12, 2003 mai na una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 12, 2003 Autor Share Postat Decembrie 12, 2003 ultima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Simson in stare originala! Bravo dom'le Mie mi se pare ca unul lasat cum l-a facut neamtu' arata mai bine decat oricare altul taiat/modificat/chopperit etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 CUm ai reusit sa-i faci sa luceasca toate suprafetele metalice ? UNDE (CUM) ai nichelat gentile, furca.... ? Cum ai lustruit partile de aluminiu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 12, 2003 Autor Share Postat Decembrie 12, 2003 Tot ce-a fost de fer am luat la smirghel pana le-am albit si dup-aia le-am cromat. Motoru' si restul aluminiului - perie de sarma si pasta de slefuit. Jentile (fara spite - ca si p-alea le-am slefuit si cromat) le-am luat din targ - erau vechituri da' le-am dat cu polish - si le-am spitat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Mda... acum se explicheaza.... Ti-a mancat o gramada de timp, oricum, e clar ca simsonul meu nu o sa-si vada gentile scoase din vopsea... Ok... cu estetica e ireprosabil, dar cu partile functionale cum sta ? Ce solutie ai adoptat pentru sistemul electric (aprindere si lumini) ? A... si am auzit ca nu prea e bine sa-i faci slefuire la motor, pentru ca in felul asta scade suprafatza radianta de caldura si creste riscul supraincalzirii. Alte detalii pe la motor, probleme, carburatzie, zi-mi ca sunt plin de idei, de la cum sa-ti faci o garnitura de chiulasa fara moarte pana la avantajele unei aprinderi clasice, pe baterie/bobina de inductie, nu prin magnetoul original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 12, 2003 Autor Share Postat Decembrie 12, 2003 In afara de cablul de km, de la care au ramas numai capetele, si de geam/oglinda far (sunt de Trabant) - e 100% original si reconditionat. Are bube la carburator - adica uzuri - si d'aia merge cam cu noduri - asta pana fac din 2-3 carburatoare originale unu' bun. Electrica - cabluri noi dar instalatia originala cu magnetou. Magnetoul l-am refacut luand piesele bune de la mai multe si da scanteie ca lumea. Nu se compara cu bobina etc. da' am tinut la originalitate. Riscul supraincalzirii exista numai daca slefuiesti/lustruiesti (am auzit de unu' care le-a dat cu lac si se mira de ce se gripeaza motorul) aripioarele de la cilindru/chiuloasa. Garniturile mi le fac singur (din clingherit si pluta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Bestial!Originalu' bate toate modificatele!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Decembrie 12, 2003 Admin Share Postat Decembrie 12, 2003 Excelenta lucratura! Apreciez faptul ca l-ai restaurat in forma originala fara modificari. Mai pune ceva poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Un pont pentru garnitura de chiulasa, ca sa reziste mult si bine ( sa nu inceapa sa piarda compresie nici la cald, nici la rece): Dupa ce faci garnitura de chiulasa din clingherit, mai faci doua cercuri din tabla de conserva de bere si le pui in jurul gulerului cilindrului, siliconate bine cu mastic rosu. In felul asta protejezi garnitura la foc, plus ca maresti forta de strangere exact pe cercul respectiv (lat de 4-5milimetri) pe care se face etansarea propriu-zisa (pentru ca apoi vin gaurile pentru prezoane si daca e sa scape presiune, pe acolo scapa). Datorita uzurii e probabil ca chiulasa sa aiba o macrodeformatie in sensul "boltirii", adica forta de apasare pe gulerul respectiv sa nu fie suficienta. Cei 0.2mm in plus din tabla de cutie de bere sunt binevenitzi si nu ridica vreo alta problema de reducere a strangerii pe rampa de ulei. Ai grija si la grosimea minima a garniturii de clingherit, sa nu cumva sa atinga cilindrul (gulerul in partea superioara) de chiulasa. Cu carburatorul muncesti degeaba. Am si eu o colectzie de vreo 3 carburi de simson pe acasa (si de sport si de touring), pe care le-am mesterit fara nici un rezultat (daca 10l/100km se poate numi rezultat). Zic ca ar fi singurul compromis de la originalitate pe care poti sa-l faci - sa iei carb de minsk, nou-noutz, ca nici nu-i scump. La carburile originale poti sa umbli la jiglere cat vrei. Uzura principala e intre cui si jiglerul in care lucreaza cuiul si nu prea ai ce-i face. Doar sa "redesenezi" cuiul respectiv, sa-l faci dintr-o sarma de 3mm, operatiune cam fantezista.... Simtomele de care zici pot sa se traga de la aprindere, de la magnetou. Cauta o bobina de inductzie de 6V (daca ai sistemul electric original), inseriaz-o cu platina de la magnetou, deconecteaza firul galben, tragi fisa de la bobina si FA O PROBA. De obicei carburatorul nu produce schimbari bruste in regimul de functionare (noduri), ci aprinderea - fie nu e scanteie, fie nu e avansul ceas. Relativ la avans. Nu e mare lucru sa-l reglezi, dupa semnul de la volanta. Arta e altundeva - avansul centrifugal sa-ti mearga ceas-ceas. Adica sa nu ai joc intre ax si platoul cu plumbi (refaci pana aia din moneda de o mie, incat sa intre super-fortzat platoul), iar plumbii sa lucreze perfect, arcurile sa-i aduca de fiecare data pe pozitia de baza, fara "agatzari". Mai zi de detalii, ca e pacat ca asa o frumusetze sa mearga cu bube de-astea rezolvabile intr-o juma de ora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator dorutrucker Postat Decembrie 12, 2003 Share Postat Decembrie 12, 2003 Toata stima shi respectul !!! Jos palaria!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 13, 2003 Autor Share Postat Decembrie 13, 2003 Multam, moshulik, am facut treaba asta, si de-aia stiu ca nu e de la magnetou. Penele se fac cel mai bine din spirale rupte si polizate pana intra fest (din moneda si saiba tine exact o tura de parcare). Aprinderea mi-am facut-o beton (banuiam la un moment dat ca a fost schimbata pana de la volanta si semnul nu mai da exact punctul de aprindere, da am masurat cu ac comparator in capul cilindrului si e OK). Am o scanteie de mai mare dragu'. Si-a refacut un prieten un carb si vreau sa vad cum ii merge (refacut la strung si freza toate piesele din interiorul carb dupa cotele unui carb nou!!! luat de la un mos odata cu un simsonache). Piese de minsk nu pun pe el nici batut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai Postat Decembrie 15, 2003 Share Postat Decembrie 15, 2003 aranjat,ordonat,curat =frumos !..mie imi place ...nu pot sa zic ca bate pe unele cu modificari..sunt si modificari cu "bun gust" ex:simsonul galben de la intalnirea Gheorghieni 2001 ..care a impresionat cam pe toata lumea...eu unul am stat cam 30 min si m-am tot uitat..nu imi venea sa cred ce bine a iesit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Decembrie 15, 2003 Share Postat Decembrie 15, 2003 vreau sa multumesc tuturor pt informatiile primite eu am simson de f putin timp si e desfacut bucati in balcon vreau sa scot ceva fain din el asa ca orice informatie e bine primita pana acum am avut planeta asa ca nu prea am avut ce invata vreau sa-i pun la simsonica al meu aprindere de minsk, am auzit ca e o solutie convenabila ce ma sfatuiti? felicitari pt motor! ai facut o treaba pe cinste! sper sa fiu si eu in primavara la fel de mandru de cum a iesit al meu apropo stie careva unde gasesc o tija impingatoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 15, 2003 Autor Share Postat Decembrie 15, 2003 Pentru aprindere iti recomand sa lasi de la magnetoul original platoul cu reglarea centrifugala a aprinderii si platinile si sa-i pui bobina de inductie, trecand tot sistemul pe 12 V (asta daca vrei sa ai curent ca lumea in fire). Descrierea exacta a operatiunii o gasesti aici pe site, vezi ca s-a deschis un topic special pentru treaba asta, daca nu ma insel. Ce tija impingatoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Decembrie 15, 2003 Share Postat Decembrie 15, 2003 Daca nu vei gasi tije originale , in ultima instanta scoti capacele de la tijele vechi probabil indoite sau rupte si faci la un strungar tijele din fier ,, apoi bagi capacelele in tijele noi si gata. Bataia va fi diferita, trebuie verificat , cand este motorul cald cat de mult se dilata, oricum se vor dilata mai putin decat cele originale. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 15, 2003 Share Postat Decembrie 15, 2003 Nu e de joaca cu tijele impingatoare. Iti recomand sa le faci tot din aluminiu, daca nu le gasesti de-a gata de Simson. Daca le faci din fier si se dilata prea putin, o sa ai joc prea mare, pentru ca se dilata tot ansamblul cilindru/chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 16, 2003 Share Postat Decembrie 16, 2003 Tijele alea sunt din aluminiu dintr-un motiv evident : greutatea mai mica=inertie mai mica-->comanda mai buna a supapelor la turatii inalte (tija grea-->arcul supapei nu mai face fata sa o inchida destul de repede). Bineinteles ca jocurile au fost calculate pentru coeficientul de dilatare al duraluminiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Decembrie 16, 2003 Share Postat Decembrie 16, 2003 faza nasoala la mine e ca atunci cand am cumparat-o nu am stiut ce are inauntru si cand am desfacut-o am gasit o tija de aluminiu si una de fier mai scurta cu vreo 3 mm si acum caut o tija de nepra nu merge? parca sunt cam la fel?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Decembrie 16, 2003 Share Postat Decembrie 16, 2003 Sunt mai lungi si mai groase, dar cred ca una d-aia o poti prelucra pe strung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Decembrie 16, 2003 Share Postat Decembrie 16, 2003 apropo, inca o chestie: cu ce sa curat eu cilindrul si chiuloasa ca sunt pline de mazga, ulei si alte d-astea am vrut sa le bag intr-o solutie de curatat cuptoare de aragaz da m-am gandit sa nu manince (atace) cilindrul(pe interior) si inca ceva: amvazut la unii ca au vopsit cilindrul in negru cu ce se face chestia asta? exista vreo vopsea speciala? si daca da unde gasesc si eu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Decembrie 16, 2003 Autor Share Postat Decembrie 16, 2003 De curatat se curata cu soda caustica (diluata - trebuie sa-ti prepare cineva care a mai facut), si ele se curata de mizerie dar duralul se oxideaza un pic. Pentru a-i da inapoi culoarea se foloseste o substanta din care se fac detergentii de vase (un fel de esenta de detergent - de culoare rosietica). O sa ma interesez ce este si care sunt proportiile si-ti spun. De vopsit - nu-ti recomand - fiindca se pierde coeficientul de transfer termic al motorului si ti se poate gripa motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Decembrie 17, 2003 Share Postat Decembrie 17, 2003 mersi mult pentru informatie astept sa-mi spui si cantitatile pt moshulika: cred ca as putea sa iau legatura de abia sambata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.