Sari la conținut

Simsonu' Meu


itc
 Share

Postări Recomandate

Tot ce-a fost de fer am luat la smirghel pana le-am albit si dup-aia le-am cromat. Motoru' si restul aluminiului - perie de sarma si pasta de slefuit. Jentile (fara spite - ca si p-alea le-am slefuit si cromat) le-am luat din targ - erau vechituri da' le-am dat cu polish - si le-am spitat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... acum se explicheaza.... Ti-a mancat o gramada de timp, oricum, e clar ca simsonul meu nu o sa-si vada gentile scoase din vopsea... Ok... cu estetica e ireprosabil, dar cu partile functionale cum sta ? Ce solutie ai adoptat pentru sistemul electric (aprindere si lumini) ?

A... si am auzit ca nu prea e bine sa-i faci slefuire la motor, pentru ca in felul asta scade suprafatza radianta de caldura si creste riscul supraincalzirii. Alte detalii pe la motor, probleme, carburatzie, zi-mi ca sunt plin de idei, de la cum sa-ti faci o garnitura de chiulasa fara moarte pana la avantajele unei aprinderi clasice, pe baterie/bobina de inductie, nu prin magnetoul original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de cablul de km, de la care au ramas numai capetele, si de geam/oglinda far (sunt de Trabant) - e 100% original si reconditionat. Are bube la carburator - adica uzuri - si d'aia merge cam cu noduri - asta pana fac din 2-3 carburatoare originale unu' bun. Electrica - cabluri noi dar instalatia originala cu magnetou. Magnetoul l-am refacut luand piesele bune de la mai multe si da scanteie ca lumea. Nu se compara cu bobina etc. da' am tinut la originalitate. Riscul supraincalzirii exista numai daca slefuiesti/lustruiesti (am auzit de unu' care le-a dat cu lac si se mira de ce se gripeaza motorul) aripioarele de la cilindru/chiuloasa. Garniturile mi le fac singur (din clingherit si pluta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pont pentru garnitura de chiulasa, ca sa reziste mult si bine ( sa nu inceapa sa piarda compresie nici la cald, nici la rece): Dupa ce faci garnitura de chiulasa din clingherit, mai faci doua cercuri din tabla de conserva de bere si le pui in jurul gulerului cilindrului, siliconate bine cu mastic rosu. In felul asta protejezi garnitura la foc, plus ca maresti forta de strangere exact pe cercul respectiv (lat de 4-5milimetri) pe care se face etansarea propriu-zisa (pentru ca apoi vin gaurile pentru prezoane si daca e sa scape presiune, pe acolo scapa). Datorita uzurii e probabil ca chiulasa sa aiba o macrodeformatie in sensul "boltirii", adica forta de apasare pe gulerul respectiv sa nu fie suficienta. Cei 0.2mm in plus din tabla de cutie de bere sunt binevenitzi si nu ridica vreo alta problema de reducere a strangerii pe rampa de ulei. Ai grija si la grosimea minima a garniturii de clingherit, sa nu cumva sa atinga cilindrul (gulerul in partea superioara) de chiulasa.

Cu carburatorul muncesti degeaba. Am si eu o colectzie de vreo 3 carburi de simson pe acasa (si de sport si de touring), pe care le-am mesterit fara nici un rezultat (daca 10l/100km se poate numi rezultat). Zic ca ar fi singurul compromis de la originalitate pe care poti sa-l faci - sa iei carb de minsk, nou-noutz, ca nici nu-i scump. La carburile originale poti sa umbli la jiglere cat vrei. Uzura principala e intre cui si jiglerul in care lucreaza cuiul si nu prea ai ce-i face. Doar sa "redesenezi" cuiul respectiv, sa-l faci dintr-o sarma de 3mm, operatiune cam fantezista....

Simtomele de care zici pot sa se traga de la aprindere, de la magnetou. Cauta o bobina de inductzie de 6V (daca ai sistemul electric original), inseriaz-o cu platina de la magnetou, deconecteaza firul galben, tragi fisa de la bobina si FA O PROBA. De obicei carburatorul nu produce schimbari bruste in regimul de functionare (noduri), ci aprinderea - fie nu e scanteie, fie nu e avansul ceas. Relativ la avans. Nu e mare lucru sa-l reglezi, dupa semnul de la volanta. Arta e altundeva - avansul centrifugal sa-ti mearga ceas-ceas. Adica sa nu ai joc intre ax si platoul cu plumbi (refaci pana aia din moneda de o mie, incat sa intre super-fortzat platoul), iar plumbii sa lucreze perfect, arcurile sa-i aduca de fiecare data pe pozitia de baza, fara "agatzari".

Mai zi de detalii, ca e pacat ca asa o frumusetze sa mearga cu bube de-astea rezolvabile intr-o juma de ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam, moshulik, am facut treaba asta, si de-aia stiu ca nu e de la magnetou. Penele se fac cel mai bine din spirale rupte si polizate pana intra fest (din moneda si saiba tine exact o tura de parcare). Aprinderea mi-am facut-o beton (banuiam la un moment dat ca a fost schimbata pana de la volanta si semnul nu mai da exact punctul de aprindere, da am masurat cu ac comparator in capul cilindrului si e OK). Am o scanteie de mai mare dragu'.

Si-a refacut un prieten un carb si vreau sa vad cum ii merge (refacut la strung si freza toate piesele din interiorul carb dupa cotele unui carb nou!!! luat de la un mos odata cu un simsonache).

Piese de minsk nu pun pe el nici batut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aranjat,ordonat,curat =frumos !..mie imi place ...nu pot sa zic ca bate pe unele cu modificari..sunt si modificari cu "bun gust" ex:simsonul galben de la intalnirea Gheorghieni 2001 ..care a impresionat cam pe toata lumea...eu unul am stat cam 30 min si m-am tot uitat..nu imi venea sa cred ce bine a iesit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa multumesc tuturor pt informatiile primite

eu am simson de f putin timp si e desfacut bucati in balcon

vreau sa scot ceva fain din el asa ca orice informatie e bine primita

pana acum am avut planeta asa ca nu prea am avut ce invata

vreau sa-i pun la simsonica al meu aprindere de minsk, am auzit ca e o solutie convenabila

ce ma sfatuiti?

 

felicitari pt motor! ai facut o treaba pe cinste!

sper sa fiu si eu in primavara la fel de mandru de cum a iesit al meu

apropo stie careva unde gasesc o tija impingatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru aprindere iti recomand sa lasi de la magnetoul original platoul cu reglarea centrifugala a aprinderii si platinile si sa-i pui bobina de inductie, trecand tot sistemul pe 12 V (asta daca vrei sa ai curent ca lumea in fire). Descrierea exacta a operatiunii o gasesti aici pe site, vezi ca s-a deschis un topic special pentru treaba asta, daca nu ma insel.

Ce tija impingatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu vei gasi tije originale , in ultima instanta scoti capacele de la tijele vechi probabil indoite sau rupte si faci la un strungar tijele din fier ,, apoi bagi capacelele in tijele noi si gata. Bataia va fi diferita, trebuie verificat , cand este motorul cald cat de mult se dilata, oricum se vor dilata mai putin decat cele originale.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e de joaca cu tijele impingatoare. Iti recomand sa le faci tot din aluminiu, daca nu le gasesti de-a gata de Simson. Daca le faci din fier si se dilata prea putin, o sa ai joc prea mare, pentru ca se dilata tot ansamblul cilindru/chiulasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tijele alea sunt din aluminiu dintr-un motiv evident : greutatea mai mica=inertie mai mica-->comanda mai buna a supapelor la turatii inalte (tija grea-->arcul supapei nu mai face fata sa o inchida destul de repede).

Bineinteles ca jocurile au fost calculate pentru coeficientul de dilatare al duraluminiului. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza nasoala la mine e ca atunci cand am cumparat-o nu am stiut ce are inauntru

si cand am desfacut-o am gasit o tija de aluminiu si una de fier mai scurta cu vreo 3 mm si acum caut

o tija de nepra nu merge? parca sunt cam la fel?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo, inca o chestie:

cu ce sa curat eu cilindrul si chiuloasa ca sunt pline de mazga, ulei si alte d-astea

am vrut sa le bag intr-o solutie de curatat cuptoare de aragaz da m-am gandit sa nu manince (atace) cilindrul(pe interior)

si inca ceva:

amvazut la unii ca au vopsit cilindrul in negru

cu ce se face chestia asta?

exista vreo vopsea speciala? si daca da unde gasesc si eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curatat se curata cu soda caustica (diluata - trebuie sa-ti prepare cineva care a mai facut), si ele se curata de mizerie dar duralul se oxideaza un pic. Pentru a-i da inapoi culoarea se foloseste o substanta din care se fac detergentii de vase (un fel de esenta de detergent - de culoare rosietica). O sa ma interesez ce este si care sunt proportiile si-ti spun.

De vopsit - nu-ti recomand - fiindca se pierde coeficientul de transfer termic al motorului si ti se poate gripa motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...