Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

Stiu ca e cale lunga pana la primavara, dar chiar nu mai intra nimeni p'aci?

Am facut rost de ulei pentru mobra. Motul 5100 10W-40. Merge, sau caut sa-l vand?

Sanatate si :( vin fiert pe frigul asta.

 

Salutare!

Si eu vreau sa schimb uleiul luna asta...voi de care aveti??? Ce marca, brand??? Si parca in carte scrie 20W-50, nu?

Ce-mi recomandati ca ulei de motor si de furca??? Motorex am inteles ca ar fii super OK...

In rest ...ce sa zic...vorba lui Stel_ice...mult vin fiert, tuica fiarta si alte cele... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare!

Si eu vreau sa schimb uleiul luna asta...voi de care aveti??? Ce marca, brand??? Si parca in carte scrie 20W-50, nu?

Ce-mi recomandati ca ulei de motor si de furca??? Motorex am inteles ca ar fii super OK...

In rest ...ce sa zic...vorba lui Stel_ice...mult vin fiert, tuica fiarta si alte cele... :(

in carte (Clymer) zice diverse uleiuri pt regimuri diferite de temperatura:

bmwf65019942000manualre.jpg

ce nu stiu eu sunt diferentele intre branduri, adica.. oricum cred ca trebuie sa fii chimist sa le stii si sa le intelegi. pana la urma uleiurile de la branduri diferite respecta niste standarde comune, deci in practica ar trebui sa faca aceeasi treaba. is io trebuie sa schimb uleiul, ma gandeam la 15w40, plaja din tabel pare cuprinzatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca e cale lunga pana la primavara, dar chiar nu mai intra nimeni p'aci?

Am facut rost de ulei pentru mobra. Motul 5100 10W-40. Merge, sau caut sa-l vand?

Sanatate si :( vin fiert pe frigul asta.

 

Motorex Formula 15W-50. Nimic de reprosat si e si mai ieftin decat 20W-50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex Formula 15W-50. Nimic de reprosat si e si mai ieftin decat 20W-50.

eu am mers pe mana celor de la bavaria, cu uleiul lor 20w50 de care sunt multumit.

Nu cred ca are rost sa faci economii in ceea ce priveste uleiul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pus in moto ulei 20w50 de la www.belray.com. astept sa vad cum se comporta

in furca am pus 10w de la sykolene, si as merge data viitoare pe 15 sau oi face la strung niste distantiere pt arcuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thanks to ALL :( ...am inteles...vad ca sunt foarte variate optiunile...abia astept sa treaca gerul asta si sa incep repararea mobrei...am o gramada de facut...insa primordiale sunt schimbarea pompei de apa, a flanselor si a uleiului...

I CAN HARDLY WAIT ...! :(

Bafta si asfalt uscat odata...!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

long live the beemer!

it is ALIVEEEEEEE!

SUNT FOARTE FOARTE HAPPY!

dupa 3 luni de munci asidue beemerul a pornit astazi la ora 11-20 dupa vreo 10 minute de dat la automat(mai intai am dat fara benzina ca sa se faca ungerea, am vazut eu pe f650.com si sa completez cu restul de ulei(nu am mai ajuns sa completez ca am studiat uleiul si era vascos tata nu gluma)...dupa asta am mai dat la automat si nimik(cu pauzele de rigoare) ma gandeam ca o fi flywheelul si daia nu o ia da cand colo am uitat de soc, cum am pus socul a luat-o, dar a trebuit sa tin contactul ceva mai mult (e frig afara totusi)). l-am lasat vreo 30 minuten cu 1 pauza la mijloc sa se incinga bine timp in care l-am tot contemplat si ascultat. din pacate urechea mea muzicala nu mi-a zis daca motorul in sine are bube sau daca i-am creat eu la pornirea asta pe temperaturile astea scazute, asta o sa vad la vara(in ideea reconditionarii complete ma gandeam si sa duc motorul la un meserias dar fondurile nu-s asa ca asteptam)

mi-a mai ramas roata spate sa o spiteze un nene si gata-s! ahh ce bine ma simt, de ar tine si vremea cu mine ar fi si mai bine.

ca sa fac un update am facut urmatoarele:

-spalat /uns rulmenti roata spate

-schimbat 8 spite roata spate, aici mai adaugam si spitatul

-reconditionat bucsa cauciuc roata spate

-schimbat pinion mare+mic+lant

-schimbat disc frana spate + placute spate

-spalat /uns oase bascula

-schimbat garnituri plastic bascula(cele 2 din capetele basculei)

-baterie noua

-schimbat lichid frana fata/ spate

-schimbat bujii+fise+pipe

-schimbat furtune ulei

-schimbat filtru aer, ulei

-schimbat ulei furca

-schimbat antigel

-reparat contact cheie

-curatat contacte mufe

-reparat turometru

-spalat rezervor pe interior

plus alte cateva mici detalii de care nu-mi amintesc

 

tin sa multumesc tuturor celor care au scris aici pe forum si celor care m-au ajutat cu sfaturi atunci cand le-am cerut.

sunt mandru sa ma laud ca toate cele de mai sus le-am facut singur(cu dedicatie pentru acei preteni) exceptie spitatul si de o fi cazul mai tarziu desi sper sa nu ..vreo interventie la motor.

costuri: 1350 euro motocicleta plus vreo 450 euro piesele si alte cateva rahaturi necesare

concluzia:

m-am simtit foarte bine ocupandu-mi timpul cu motocicleta, am dus-o relativ greu cu banutii dat fiind investitia in piese, am facut ture suplimentare ca sa am timp sa lucrez, inca nu stiu daca trebuia sa astept sa strang banii si sa iau o motocicleta la 1800euro ceva mai tinerica si poate mai aratoasa, kilometrii...sunt foarte dubiosi si de aici si samanta neincrederii in motor(daca l-as fi desfacut sa vad cum sta treaba eram mai relaxat, desi compresia se prezinta bine). si cam atata, astept sa vad ce-mi rezerva viitorul! ori un divort ori un sale la mobra :lol: ca ..jur...tare multe certuri am avut pe tema motocicletei

astept sa ne intalnim pe strasee si sper eu fara probleme mecanice cat si soferistice

cu stima raoul serban!

post-43689-1264593015_thumb.jpg

recunosc , mi-ar fi placut sa am asa ceva

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

long live the beemer!

it is ALIVEEEEEEE!

SUNT FOARTE FOARTE HAPPY!

dupa 3 luni de munci asidue beemerul a pornit astazi la ora 11-20 dupa vreo 10 minute de dat la automat(mai intai am dat fara benzina ca sa se faca ungerea, am vazut eu pe f650.com si sa completez cu restul de ulei(nu am mai ajuns sa completez ca am studiat uleiul si era vascos tata nu gluma)...dupa asta am mai dat la automat si nimik(cu pauzele de rigoare) ma gandeam ca o fi flywheelul si daia nu o ia da cand colo am uitat de soc, cum am pus socul a luat-o, dar a trebuit sa tin contactul ceva mai mult (e frig afara totusi)). l-am lasat vreo 30 minuten cu 1 pauza la mijloc sa se incinga bine timp in care l-am tot contemplat si ascultat. din pacate urechea mea muzicala nu mi-a zis daca motorul in sine are bube sau daca i-am creat eu la pornirea asta pe temperaturile astea scazute, asta o sa vad la vara(in ideea reconditionarii complete ma gandeam si sa duc motorul la un meserias dar fondurile nu-s asa ca asteptam)

mi-a mai ramas roata spate sa o spiteze un nene si gata-s! ahh ce bine ma simt, de ar tine si vremea cu mine ar fi si mai bine.

ca sa fac un update am facut urmatoarele:

-spalat /uns rulmenti roata spate

-schimbat 8 spite roata spate, aici mai adaugam si spitatul

-reconditionat bucsa cauciuc roata spate

-schimbat pinion mare+mic+lant

-schimbat disc frana spate + placute spate

-spalat /uns oase bascula

-schimbat garnituri plastic bascula(cele 2 din capetele basculei)

-baterie noua

-schimbat lichid frana fata/ spate

-schimbat bujii+fise+pipe

-schimbat furtune ulei

-schimbat filtru aer, ulei

-schimbat ulei furca

-schimbat antigel

-reparat contact cheie

-curatat contacte mufe

-reparat turometru

-spalat rezervor pe interior

plus alte cateva mici detalii de care nu-mi amintesc

 

tin sa multumesc tuturor celor care au scris aici pe forum si celor care m-au ajutat cu sfaturi atunci cand le-am cerut.

sunt mandru sa ma laud ca toate cele de mai sus le-am facut singur(cu dedicatie pentru acei preteni) exceptie spitatul si de o fi cazul mai tarziu desi sper sa nu ..vreo interventie la motor.

costuri: 1350 euro motocicleta plus vreo 450 euro piesele si alte cateva rahaturi necesare

concluzia:

m-am simtit foarte bine ocupandu-mi timpul cu motocicleta, am dus-o relativ greu cu banutii dat fiind investitia in piese, am facut ture suplimentare ca sa am timp sa lucrez, inca nu stiu daca trebuia sa astept sa strang banii si sa iau o motocicleta la 1800euro ceva mai tinerica si poate mai aratoasa, kilometrii...sunt foarte dubiosi si de aici si samanta neincrederii in motor(daca l-as fi desfacut sa vad cum sta treaba eram mai relaxat, desi compresia se prezinta bine). si cam atata, astept sa vad ce-mi rezerva viitorul! ori un divort ori un sale la mobra :lol: ca ..jur...tare multe certuri am avut pe tema motocicletei

astept sa ne intalnim pe strasee si sper eu fara probleme mecanice cat si soferistice

cu stima raoul serban!

post-43689-1264593015_thumb.jpg

recunosc , mi-ar fi placut sa am asa ceva

 

 

Felicitari pentru rezultatul optinut.

Sa nu crezi ca doar la tine sunt certuri din cauza motocicletei :lol:

Sanatate, numai bine. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@uleiuri

 

Salutare tuturor,

 

Multi dintre voi stiti ca motoreta mea e tot F clasic si de obicei BMW - urile sunt favoritele mele.

 

Eu recomand clientilor mei posesori de F-uri (inclusiv in mobra mea am pus) uleiuri 15W50, de obicei Motorex semisintetic, sau Motul 20W50 mineral pt mobre cu un motor zgomotos, mai uzat. Motul am vazut ca da chiar rezultate bune la unele mobre cu uzuri mari. Pt cei care fac kilometri multi in timp scurt si schimba uleiul des pe la 5-6000 de km, pot recomanda si Repsol semi 15w50 la un pret ok si calitateanu e rea, motorul chiar toarce frumos.

 

Pt nebuni ca mine, Melciu si alti catziva :disappointed: care circulam 12 luni / pe an, mai putin zilele cand chiar nu se poate, recomand pt sezonul rece un Motorex semi 10W40.

 

Ca o parere personala, subiectiva :lol:, Castrol nu mi se pare un ulei prea bun (no ofence celor care il folosesc).

 

Pt mobrele uzate mai recomand si un Metabond din cand in cand :lol:. Pt cei ce nu stiu, e un aditiv de ulei ce lucreaza printr-un proces fizic, aderand doar la partile metalice si este special gandit pt MOTO. Nu da probleme de ambreiaj etc. NU lucreaza chimic cu uleiul astfel incat sa adere si pe unde nu trebuie ca multi alti aditivi. Am experimentat pe ceva motociclete si chiar functioneaza si da rezultate remarcabile.

 

Va doresc asfalt uscat,

 

PS. Dezmembrez F650 / 96 si 98, aproape orice piesa e disponibila in momentul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca o parere personala, subiectiva :disappointed: , Castrol nu mi se pare un ulei prea bun (no ofence celor care il folosesc).

 

Ai drepte.Anul trecut am cumparat de la AB ulei BMW care de fapt e Castrol si nu mi-a placut deloc.Ba chiar am avut impresia ca in anumite conditii imi patineaza ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai drepte.Anul trecut am cumparat de la AB ulei BMW care de fapt e Castrol si nu mi-a placut deloc.Ba chiar am avut impresia ca in anumite conditii imi patineaza ambreiajul.

Intr-o coaja de motor poti pune ori ce fel de ulei ca tot prost merge...

F650 nu merge cu uleiul de la BMW?!? terminati cu prostiile..

Eu recomand uleiul de la BMW, decat sa va complicati cu alt tip de ulei, merge sau nu merge..Uleiul BMW sigur merge!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-o coaja de motor poti pune ori ce fel de ulei ca tot prost merge...

F650 nu merge cu uleiul de la BMW?!? terminati cu prostiile..

Eu recomand uleiul de la BMW, decat sa va complicati cu alt tip de ulei, merge sau nu merge..

 

Eu nu vreau un ulei care sa mearga,vreau cel putin sa unga,si daca se poate,in plus ,sa aiba aderenta ambreiajul.

 

Uleiul BMW sigur merge!!!

P.S.-BMW nu produce uleiuri.

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa va mai trezesc din hibernare :wink:,

Ia spuneti-mi va rog de unde cumpar un furtunas transparent pentru aerisit franele (si ce diametru).

Deasemeni, poate imi spuneti, cei care ati mesterit asa ceva, cum as putea sa fac niste protectii pentru picioarele furcii (ca sa prelungeasca viata simeringurilor)? Eu ma gandeam la un material din acela ca un fel burete...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtun de la magazinele de animalute, pesti in spec. eu am gasit la auchan pompa cu furtun pt. acvariu(6lei). despre protectii.....am studiat si altceva mai bun decat burdufuri(cred ca asa e corect gramatical) nu cred ca ar fi. cica "ciorapeii" din neopren ar fi ceva dar nah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..am studiat si altceva mai bun decat burdufuri(cred ca asa e corect gramatical) nu cred ca ar fi. cica "ciorapeii" din neopren ar fi ceva dar nah.

 

Cel mai bine e cu ciorapei de neopren. Burdufurile dauneaza racirii mororului si nu sunt indicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racirea zici? In teren, cand mergi cu viteza 1 si merge termocupla, nu poti inainta si arunci noroi cu rotile, ce curent de aer? La drum intins nu are nimic. E ditamai radiatorul ( aproape cat la masina mea de 1100 cmc), deci zic eu ca nu are nici o treaba. Eu mi-am luat burdufe Polisport saptamana trecuta cu 58 lei de la romimoto. dar fiecare face cum vrea. Asta e doar parerea mea. Sanatate si spor la cumparaturi :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciorapeii de neopren se folosesc, in general, la furcile upsidedown. Dar si aici multi sunt impotriva lor deoarece retin apa. Or fi ele de neopren dar tot intra apa pe jambe. Iar apoi se evapora mai greu. La furcile normale ciorapeii chiar nu sunt indicati din cauza pragului dintre jamba si paharul furcii. Rolul ciorapeilor e de a proteja jambele de zgarieturi sau lovituri usoare. La furcile normale, jambele sunt in partea de sus si sunt mai ferite de lovituri. Cele mai indicate sunt burdufurile. Acestea au o gaura in partea de jos pt scurgerea apei care eventual ar ajunge in ele. Cat despre impiedicarea racirii... hai sa fim seriosi....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre impiedicarea racirii... hai sa fim seriosi....

Hai sa vorbim in cunostinta de cauza si nu dupa ureche.

 

http://faq.f650.com/FAQs/Overheating_FAQ.htm

 

care spune ca in caz de supraincalzire...

 

Remove obstructions from front of radiator (aftermarket guards and fork boots)

If you have an aftermarket / custom radiator guard, remove it.

If you have fork boots, remove them.

 

E adevarat ca zice si...

 

On the classic this is not such aproblem.(dar nici bine nu-i e,asi completa eu) See Overheating and Gaitors

 

"Have you got fork boots (gaiters) on your bike ? as they are reputed to be the cause of over-heating on the fuel-injected models. If you compare the radiator size of an F650 Funduro with an F650GS you will see that the GS radiator is tiny in comparison, even though both bikes make around the same power.

 

In concluzie ,la modelul GS care are radiatorul mai ascuns si mai mic e o problema mare cu burdufurile.

La clasic "nu e chiar o problema" dar....

 

Customers who have installed front fork gaiters that engine damage due to overheating will not be covered under the terms of BMW's New Motorcycle Limited Warranty.

 

...ceea ce nu e cazul la babele noastre :wink:

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma poate radeti de mine dar nah, mintea romanului nascoceste una alta. sunt sigur ca nu am fost primul care o gandit asta ....

acuma cum finantele is sublow ma gandeam sa pun in loc de burdufuri sau mai bine zis in calitate de burdufuri furtun de aspirator!

ce ziceti, o mai incercat cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca au elasticitatea suficienta. Cele ce le am eu de la Polisport sunt un cauciuc maleabil, gen silicon mai gros. Nu stiu cata rezistenta la intindere au tuburile de aspirator. Maximum poti incerca daca renteaza. Dar 58 de lei nu e o suma enorma pt protectia suspensiei. Dar daca reusesti, ai o bere de la mine cu prima ocazie .

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...