Sari la conținut

Intretinere Filtru Aer K&N


Postări Recomandate

Salut. Ma dusesem si eu intr-o zi sa schimb filtrul de aer.

Ii pun un Champion si pe asta dau sa-l arunc. Cand ma uit mai bine la el e un filtru K&N :kiss:

Noroc ca citisem cate ceva despre filtrele astea si chiar voiam sa-mi iau unul.

Intrebare pentru cei care mai aveti din astea la cati kilometri le curatati? am citit pe undeva ca prima oara s-ar face la 80k km si motorul meu abia are jumatate.

Ce parere aveti? se merita pretul mai mare comparativ cu altele pe care sa le schimbi des?

Din cate m-am uitat nu avea mult praf pe el, dar ar merge curatat inainte sa-l pun la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asa o sa fac. De obicei imi schimb filtrele si uleiul singur. Nu ma duc la service decat pentru reparatii complexe sau pentru care nu am eu scule.

Dar scopul acestui topic era sa lansez o discutie despre aceste filtre pentru ca nu am gasit ceva asemanator pe forum.

Adica cine are la cati km le spala de ce si-au luat , cum li se pare ca se comporta, etc. Din cate am vazut kitul costa la louis 18eur adica vreo 70 ron. daca ati vazut undeva mai ieftin completati aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Operatiile de curatare a filtrului poti sa le faci la aprox 5000 km sau mai repede, in functie de cat de prafuite sunt drumurile pe care mergi.

 

Operatiunile sunt explicate aici - /index.php?...t&p=1664627 , la fel si preturile la produsele de intretinere. (combinatia buna pentru strada este Air Filter Oil 655 - spray - 750 ml - 52 RON + Air Filter Cleaner - air filter cleaner - 1 ltr - 38 RON)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Dupa ce ai pus linkul ala m-a traznit sa caut si eu instructiunile de folosire pentru filtru :kiss: .

 

http://www.knfilters.com/cleaning.htm

 

si produsele recomandate

 

http://www.knfilters.com/clningacc.htm

 

pe louis se pot gasi cu urmatorul cod 10004249 kitul.

 

Ce voiam sa aflu am aflat..deci la 5k de km.

 

Astept in continuare parerile voastre despre filtrele astea.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

..Un sfat pertinent de la un baiat destept :kiss: ..asculta-l!

La ce praf este la noi in mod sigur n-ai vrea sa ai in admisie pulberea aia abraziva din aer..

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parere: nu'ti recomand K&N la praful din RO. :rolleyes:

vad ca baietii imi sustin sfatul (multumesc baieti :kiss: ), dar as dori sa si explic de ce l'am dat:

 

K&N permite intrarea in motor a unui debit mai mare de aer? Permite!

 

post-3288-1237275993_thumb.png

 

K&N are o eficienta a filtrarii de circa 97-98% comparativ cu filtrele stock de hartie care au circa 99%? Are!

 

Ei, you do the math cat praf in plus va intra in motor! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca aveti dreptate:

 

http://www.totalmotorcycle.com/downloads/a...-Airfilters.htm

 

Intradevar K&N-ul lasa mai mult aer in motor, dar asta inseamna ca si filtreaza mai putin chiar daca diferenta e de 1%

 

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm

 

http://duramax-diesel.com/spicer/index.htm

 

Hmm totusi conteaza si cam ce economie poti face folosind un singur filtru 50000-100.000 km, daca iti poti reface motorul cu acei bani :kiss:

Ceva ce tocmai demonteaza acest mit:

 

http://home.mindspring.com/~ed_white/id5.html

 

Chiar daca acest calcul nu a fost facut la un motor ci la un ford eu zic ca e destul de concludent.

 

1. A good air filter is key to maximizing the life of your engine. Nothing can wear out an engine faster than dust entering the engine through the air intake. The incoming air is the major source of oil contamination. Stopping this contamination at the air filter will go a long way towards protecting your engine against wear.

 

2. If you devise the right test you can "demonstrate" that a properly oiled and installed K&N Filter will flow more air than a similarly sized paper filter. Whether or not the difference in flow restriction is great enough to make a noticeable difference is debatable (endlessly). At best you will only see a difference at WOT. I even doubt this, but it is hard to prove it is not true.

 

3. Claims of greatly improved fuel mileage for K&N Filters are bogus.

 

4. Over oiling a K&N Filter can screw-up your MAF sensor.

 

5. K&N Filters pass more dirt than paper filters, particularly fine particles. You can debate whether the amount is significant or whether it is bad for your engine. I can't see how it could be good.

 

6. "Savings" based on reusing the K&N Filters are highly exaggerated. A new K&N Filter for a 2003 Ford Expedition costs $47.50 from Performance Products. The cleaning/oiling kit, good for 3 cleanings, is $10.50. K&N claims you only need to clean the filter every 50,000 miles. For normal conditions, Ford specifies a 30,000 mile replacement interval for paper filters. In order to compare costs, I am going to assume you change/clean the filters at the manufacturer's recommended interval (replace the Ford filter at 30,000 miles or clean and re-oil the K&N every 50,000 miles). A new paper filter will cost you $9.49 at CarParts.Com (sometimes less at Wal*Mart). So in 150,000 miles you will spend 5 x $9.49 = $47.45 on paper filters or $47.50 + $10.50 = $58.00 on K&N Filters. So if you follow the manufacturer's recommended replacement/cleaning intervals, using a K&N will cost you over $11 more than simply changing the standard paper filter. This does not even include the extra time you are spending cleaning the K&N or make an allowance for the possibility of damaging a MAF sensor becasue excessive oil was applied to the K&N filter (I know we would all be careful).

 

In summary:

 

For K&N

 

* possible minor improvement in WOT performance (little independently verified proof available, but lots of seat of the pants feel reported).

* possible good feeling because you are not throwing 5 paper filters in the trash over 150,000 miles.

 

Against K&N

 

* increased filter cost

* increased maintenance time

* lets more dirt through.

 

As propune daca se poate sa fie facut topicul asta sticky sa nu se piarda, ca am adunat cateva chestii interesante pe aici :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e o parte EXTREM de interesanta in link'ul tau:

 

"Air filter over-servicing is common for light vehicles. Light vehicles are generally not equipped with filter restriction indicators. Air filters are often inspected by maintenance personnel during oil changes. In spite of the typical manufacturer’s recommendation of at least a 30,000-mile change interval, it is common for dealers, service stations and quick lube businesses to recommend more frequent air filter changes. Given the frequency of oil changes and air filter replacements at quick lubes, it is expected many light vehicle air filters are changed much more frequently than manufacturers recommend.

 

"While this over-servicing phenomenon is frustrating to those who understand filter media performance, the filter industry has not sufficiently educated customers how air filters function. Not surprisingly, filter manufacturers, distributors, dealers, service stations, and quick lubes have economic incentives to change and sell more air filters. It is also understandable that consumers believe air filters work best when they are new (like other parts) and have a clean appearance."

 

Concluzia 1 pe care am tras'o eu este ca e bine de schimbat filtrul de aer la intervalele de service recomandate de producatorul motocicletei (nu mai devreme), iar filtrul de aer sa fie original.

Concluzia 2: La motoarele cu carburatoare un filtru de aer imbacsit va avea efecte asupra consumului (consumul va creste), in timp ce la motoarele cu injectie si in special la cele care au sonda lambda consumul va ramane fix la fel, insa va scadea performanta, raspunsul motorului.

 

In plus, am gasit un PDF unde se vede clar diferenta de eficienta a filtrarii intre un filtru K&N si unul stock de hartie, pe toata plaja de dimensiuni ale particulelor de praf..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da chestia asta am auzit-o si eu la foarte multa lume ca daca producatorul spune sa schimb filtrul la 50 si eu schimb la 30 inseamna ca e motorul mai protejat.

Eu unul n-am facut asa pina acum..fie din comoditate fie din alte motive..Si nici nu agreez ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu vrau sa-mi iau un filtru stock(delo,hiflo) in schimbul unui k&n...in carte scrie ca se schimba la 18 mii km si la fiecare 6mii si inspecteaza si curata...

 

pt filtrele stock curatatul se face doar cu jet de aer?am inteles totusi ca daca se face prea des, poate deterioara filtrul..de aceea vreau sa schimb si eu filtrul al 12mii in loc de 18 mii,dupa ce a "suferit" o curatare cu jet de aer la 10 mii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

iti recomand hiflo, cauta pe net despre firma hiflo si ai sa intelegi de ce. da, se curata doar cu aer comprimat. eu unul prefer sa le schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...