Sari la conținut

Probleme virago XV535


axicos
 Share

Postări Recomandate

Pentru a afla niste pareri incerc sa intreb si aici despre aceasta problema. Duminica am iesit pe A2 si am ajuns din "greseala" la 160 km/h (virago XV535 - 94), din ce am inteles putin cam mult pentru varsta ei :D . Atunci cat si restul drumului mers intre 120-160 s-a comportat foarte bine (oricum la turatiile respective nu s-ar fi auzit nu stiu ce zanganit), si inca se comporta, doar ca dupa ce m-am intors in Bucuresti am "observat" un tacanit metalic destul de strident. Ca si comparatie suna ca si cum o piesa s-ar fi desurubat si la vibratii zangane. Totusi pare a veni din zona motorului. La ce as putea sa ma uit sau sa "testez" pentru a afla ce s-a intamplat.

 

Voi trece si maine dupamasa pe la arc, deci daca e cineva care s-ar pricepe sa arunce o ureche va rog sa ma anuntati.

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a afla niste pareri incerc sa intreb si aici despre aceasta problema. Duminica am iesit pe A2 si am ajuns din "greseala" la 160 km/h (virago XV535 - 94), din ce am inteles putin cam mult pentru varsta ei :D . Atunci cat si restul drumului mers intre 120-160 s-a comportat foarte bine (oricum la turatiile respective nu s-ar fi auzit nu stiu ce zanganit), si inca se comporta, doar ca dupa ce m-am intors in Bucuresti am "observat" un tacanit metalic destul de strident. Ca si comparatie suna ca si cum o piesa s-ar fi desurubat si la vibratii zangane. Totusi pare a veni din zona motorului. La ce as putea sa ma uit sau sa "testez" pentru a afla ce s-a intamplat.

 

Voi trece si maine dupamasa pe la arc, deci daca e cineva care s-ar pricepe sa arunce o ureche va rog sa ma anuntati.

 

:D

 

Unui prieten, la viraga stiu ca la un momentdat, din cauza vibratiilor, i se slabisera suruburile de la alternator si in timp i s-au forfecat ... ce sa zic ... una din multele posibilitati ...

 

Apropo daca afli care e buba si ai nevoie de piese, pot face o intrebare, stiu ca isi cumparase un motor cu totul pentru cateva pisese pe care nu le gasise separat ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zdrangane inauntrul motorului poate fi lantul de distributie sau tabla de pe frai (mai ales daca starterul se mai intampla sa scape la pornire, ocazional). Oricare din astea doua se aud mai bine din partea stanga. Supapele au zgomotul de cinel "gros" , e alta tonalitate. In afara de astea nu prea are ce sa zdrangane inauntrul motorului. Alternativ, verifica daca numarul de inmatriculare e bine strans in suruburi , ala zdrangane de te baga in boala in caz ca e slabit .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numarul - prins bine.

Starterul - nu scapa.

Voi verifica suruburile la alternator sa vedem...

 

cat despre:

 

@testos: m-ai lasat masca. Sa sti ca atunci cand e rece nu prea se sesizeaza, as putea spune ca nu se aude mai deloc. Dar credeam ca doar nu am mers cu ea inca si din cauza asta nu il auzeam... cum o "incingeam" (turatii, un avant etc...) un pic cum zdranganea ca talanga... Dar de unde intrebarea si ce legatura poate avea?

 

Era sa uit: Mai am o problema si anume cateodata contactul nu... sta... In sensul ca invart cheia in pozitia corecta dar ... surpriza no power. Dupa cateva giumbuslucuri si in general revenit un pic cu cheia fata de pozitia "normala" o ia. Ca idee din cauza vibratiilor (suspectez eu), am ramas fara "suc" (putere/curent) in mers de doua ori, cand i-am dat turatii mai mari in sprint-uri. Dar de exemplu pe A2 la 8000 de ture - 160km/h nu a avut nimic (thank god :D )

 

Multam tuturor de ajutor! :D

Editat de axicos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numarul - prins bine.

Starterul - nu scapa.

Voi verifica suruburile la alternator sa vedem...

 

cat despre:

 

@testos: m-ai lasat masca. Sa sti ca atunci cand e rece nu prea se sesizeaza, as putea spune ca nu se aude mai deloc. Dar credeam ca doar nu am mers cu ea inca si din cauza asta nu il auzeam... cum o "incingeam" (turatii, un avant etc...) un pic cum zdranganea ca talanga... Dar de unde intrebarea si ce legatura poate avea?

 

Era sa uit: Mai am o problema si anume cateodata contactul nu... sta... In sensul ca invart cheia in pozitia corecta dar ... surpriza no power. Dupa cateva giumbuslucuri si in general revenit un pic cu cheia fata de pozitia "normala" o ia. Ca idee din cauza vibratiilor (suspectez eu), am ramas fara "suc" (putere/curent) in mers de doua ori, cand i-am dat turatii mai mari in sprint-uri. Dar de exemplu pe A2 la 8000 de ture - 160km/h nu a avut nimic (thank god :D )

 

Multam tuturor de ajutor! :D

 

La contactu cheii, te uiti cu atentie sub capacul de plastic din partea stanga, de sub sa. Urmaresti firele de la cheie si decuplezi mufa, defaci cele doua suruburi care tin contactul cheii in locas. La randul lui contactul cheii (butucul) e tinut intr-o bucata de alte doua suruburi aflate pe fundul butucului cheii. Le desfaci , nu sare nimic afara. Te uiti cu atentie la placa de ebonita de pe fundul butucului, are niste contacte de cupru, e posibil sa fie oxidate sau sa aiba un fir dezlipit. Daca esti pe drum si te lasa contactu cheii unesti direct din mufa firul rosu cu cel maroniu ca sa actionezi starterul. Am senzatia ca-s doua fire rosii, nu merge decat cu unul din ele.

 

O alta cauza pt care poti ramane fara curent total si se opreste motorul in mers, poate fi o intrerupere pe firul pentru neutru, de culoare turcoaz sau albastru deschis, e prevazut cu o mufa sub unul din capacele laterale nu mai retin care da nu-s decat doua, daca mufa din plastic transparent e coclita in interior o tai lipesti si izolezi capetele rezultate.

 

In ce priveste zdranganitu - poate ma insel, dar daca am dreptate si e tabla de la frai, atunci cand e rece motorul si uleiul e mai gros nu are de ce sa zdrangane mai ales daca ai un 20w50 (cand e uzat si rece e "marmelada"), chestia asta devine evidenta cu motorul cald, dar daca ajunge sa se auda cu urechea, fraiul nu mai are viatza lunga chiar daca pe moment functioneaza. Asta e tot farmecul, ca esti undeva pe coclauri, opresti sa te pisi si nu mai porneste. Sper sa nu fie cazul la tine. Ca sa verifici, scoti uleiul, dai jos comanda de pe partea stanga, capacul stang si verifici integritatea piesei acoperita cu tabla aflata intre magnetou si roata mare zimtzata, idler no 2. Stiu ca nu-i usor da daca esti curios macar stii ce ai de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
La contactu cheii, te uiti cu atentie sub capacul de plastic din partea stanga, de sub sa. Urmaresti firele de la cheie si decuplezi mufa, defaci cele doua suruburi care tin contactul cheii in locas. La randul lui contactul cheii (butucul) e tinut intr-o bucata de alte doua suruburi aflate pe fundul butucului cheii. Le desfaci , nu sare nimic afara. Te uiti cu atentie la placa de ebonita de pe fundul butucului, are niste contacte de cupru, e posibil sa fie oxidate sau sa aiba un fir dezlipit. Daca esti pe drum si te lasa contactu cheii unesti direct din mufa firul rosu cu cel maroniu ca sa actionezi starterul. Am senzatia ca-s doua fire rosii, nu merge decat cu unul din ele.

 

O alta cauza pt care poti ramane fara curent total si se opreste motorul in mers, poate fi o intrerupere pe firul pentru neutru, de culoare turcoaz sau albastru deschis, e prevazut cu o mufa sub unul din capacele laterale nu mai retin care da nu-s decat doua, daca mufa din plastic transparent e coclita in interior o tai lipesti si izolezi capetele rezultate.

 

In ce priveste zdranganitu - poate ma insel, dar daca am dreptate si e tabla de la frai, atunci cand e rece motorul si uleiul e mai gros nu are de ce sa zdrangane mai ales daca ai un 20w50 (cand e uzat si rece e "marmelada"), chestia asta devine evidenta cu motorul cald, dar daca ajunge sa se auda cu urechea, fraiul nu mai are viatza lunga chiar daca pe moment functioneaza. Asta e tot farmecul, ca esti undeva pe coclauri, opresti sa te pisi si nu mai porneste. Sper sa nu fie cazul la tine. Ca sa verifici, scoti uleiul, dai jos comanda de pe partea stanga, capacul stang si verifici integritatea piesei acoperita cu tabla aflata intre magnetou si roata mare zimtzata, idler no 2. Stiu ca nu-i usor da daca esti curios macar stii ce ai de facut.

Ce e ala frai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e ala frai?

 

Fraiul e o piesa, asemanatoare cu un rulment, care se invarte intr-o singura directie si blocheaza in cealalta. In esenta, preia impulsul mecanic al electrostarterului cu ax fix si-l transmite catre axul motorului. La masini acest rol e jucat de bendix. Desi fac acelasi lucru chestiile astea doua difera foarte mult intre ele ca principiu de functionare.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Fraiul e o piesa, asemanatoare cu un rulment, care se invarte intr-o singura directie si blocheaza in cealalta. In esenta, preia impulsul mecanic al electrostarterului cu ax fix si-l transmite catre axul motorului. La masini acest rol e jucat de bendix. Desi fac acelasi lucru chestiile astea doua difera foarte mult intre ele ca principiu de functionare.

De ce anume difera intre ele ca si principiu de functionare?

Atat in bendix cat si in unele tipuri de ambreiaj de sens folosite la unele motociclete, sunt niste role care se ridica pe niste came, blocand, astfel, partea cu camele de oala din exteriorul rolelor, care le inveleste, dar, asta, numai intr-un singur sens, cel impus de came. Ca sunt diametre diferite nu inseamna ca nu au acelasi principiu de functionare. Mai exista, insa, si o alta versiune constructiva, cea in care rolele nu sunt, practic, role, in sectiune fiind un semicerc si, in cealalta jumatate, o cama, aceste "role" aflandu-se intre 2 inele concentrice, pe care le blocheaza unul fata de celalalt, intr-un singur sens, dar, iarasi, principiul de functionare e acelasi.

Sincer, de denumirea de frai nu am auzit in viata mea. De ambreiaj de sens sau starter clutch, da. Probabil ai "germanizat" tu ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce anume difera intre ele ca si principiu de functionare?

Atat in bendix cat si in unele tipuri de ambreiaj de sens folosite la unele motociclete, sunt niste role care se ridica pe niste came, blocand, astfel, partea cu camele de oala din exteriorul rolelor, care le inveleste, dar, asta, numai intr-un singur sens, cel impus de came. Ca sunt diametre diferite nu inseamna ca nu au acelasi principiu de functionare. Mai exista, insa, si o alta versiune constructiva, cea in care rolele nu sunt, practic, role, in sectiune fiind un semicerc si, in cealalta jumatate, o cama, aceste "role" aflandu-se intre 2 inele concentrice, pe care le blocheaza unul fata de celalalt, intr-un singur sens, dar, iarasi, principiul de functionare e acelasi.

Sincer, de denumirea de frai nu am auzit in viata mea. De ambreiaj de sens sau starter clutch, da. Probabil ai "germanizat" tu ceva...

 

Ai intrebat ce e frai-ul. Eu ti-am raspuns, cu toata bunavointa, ca unui incepator care pune intrebari tampite in loc sa caute pe gugal un minut. Nu stiu exact cum se traduce in romaneste "strarter clulch outer assy" si nici n-am chef sa polemizez pe tema asta. In fata monitorului toti suntem toba de mecanica, practica ne cam omoara. Dupa cunostiintele pe care le etalezi foarte probabil eu sunt un tampit iar tu un destept. Sper ca e ok asa.

 

p.s. iarta-ma ca m-am obosit sa iti raspund.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar de la culbutori nu poate fi? sau de la supape...lant...etc.. :D sper sa nu fie problema mare....imi tacanea si mie la savaj... si era lantu.... era uzat rau , nu mai ajungea patina la el....

dar cu ma virago sunt doo lanturi..? poate mai tre verificat jocul supapelor..... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Ai intrebat ce e frai-ul. Eu ti-am raspuns, cu toata bunavointa, ca unui incepator care pune intrebari tampite in loc sa caute pe gugal un minut. Nu stiu exact cum se traduce in romaneste "strarter clulch outer assy" si nici n-am chef sa polemizez pe tema asta. In fata monitorului toti suntem toba de mecanica, practica ne cam omoara. Dupa cunostiintele pe care le etalezi foarte probabil eu sunt un tampit iar tu un destept. Sper ca e ok asa.

 

p.s. iarta-ma ca m-am obosit sa iti raspund.

Da, e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara a intra in polemici, semaca avea dreptate:

 

The “starter clutch” is often responsible for the most horrific noise when you run the electric starter on the XS750 and 850’s. It sounds like the starter gear is stripped and in bad condition. Usually this isn’t the case. The starter on the bike differs from most cars in that the gear on the end stays permanently connected to the starter ring gear. The “starter clutch” disengages the drive between the oil pump drive gear (On the end of the crank) and the outer starter clutch gear, and allows the inner gear to remain stationary when the starter isn't running.

 

Axicos, problema este explicata aici http://www.xs750e.com/page21.htm ... poate ajuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut !

 

Am o Yamava Virago XV535 din '94

Azi dimineata am pornit-o, totul OK, avind treaba in casa, am oprit-o.

Cind sa plec la servici pornire ioc, in schimb un ciriit destul de puternic cind apasam pe starter.

 

Multzam daca apare ajutor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa ai bateria descarcata sau vreo borna slabita/oxidata. Depinde de unde se aude caraitul si cum se aude.

 

Ok, multzam, verific bateria si mufele dupa amiaza.

Sper sa scap numai cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bateria e de vina pasul urmator e sa vezi de ce s-a descarcat si aici ai mai multe variante:

- baterie moarta

- releu de incarcare defect

- alternator defect

 

Ma indoiesc totusi ca bateria ar fi moarta, cit timp tin starter-ul apasat, ciriitul se aude in continuu.

Am avut odata bateria descarcata, se auzea un clic si gata.

Am avut mai de mult o masina, am patit chestia asta, si am descoperit bendix-ul defect, nu cupla.

Sper sa nu fie asta la motor acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa doar din descriere fara sa aud nu-mi pot da seama exact unde e problema, dar e f posibil sa fie de la baterie. Daca e f descarcata cat tii butonul de start apasat se poate auzi caraitul ala. Daca e doar descarcata, nu f descarcata face cum ai spus tu click si atat.

Cred ca e destul de simplu sa identifici daca caraitul ala se aude de la releul de pornire, caz in care e bateria de vina sau se aude de la ambreiajul de pornire.

La mine de exemplu cand mai patina ambreiajul de pornire se auzea cum se invartea electromotorul in gol cu turatie mare, nu caraia nimic dar fiind motoare diferite e posibil ca la tine sa se manifeste altfel. In primul rand identifica de unde se aude caraitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa doar din descriere fara sa aud nu-mi pot da seama exact unde e problema, dar e f posibil sa fie de la baterie. Daca e f descarcata cat tii butonul de start apasat se poate auzi caraitul ala. Daca e doar descarcata, nu f descarcata face cum ai spus tu click si atat.

Cred ca e destul de simplu sa identifici daca caraitul ala se aude de la releul de pornire, caz in care e bateria de vina sau se aude de la ambreiajul de pornire.

La mine de exemplu cand mai patina ambreiajul de pornire se auzea cum se invartea electromotorul in gol cu turatie mare, nu caraia nimic dar fiind motoare diferite e posibil ca la tine sa se manifeste altfel. In primul rand identifica de unde se aude caraitul.

 

Multzam.

Acum singura solutie este cind ajung acasa sa pun bateria la incarcat, si sa vad dupa aceea ce se intimpla.

Mesaj completat

Multzam.

Acum singura solutie este cind ajung acasa sa pun bateria la incarcat, si sa vad dupa aceea ce se intimpla.

 

Gata, rezolvata !

 

Bateria descarcata era.

Am incarcat-o, 12.5 V, cu motorul nepornit, 13.9 V, cu motorul pornit.

Azi dimineata n-am mai avut probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare ok incarcarea dar ar mai fi o chestie cand releul e pe moarte dar nu e inca mort complet poate cateodata sa incarce(mai ales cand e rece) si altadata sa nu mai incarce; ar fi bine sa-i mai masori din cand in cand incarcarea mai ales dupa ce ai mers un pic.

Daca incarcarea e ok ar cam trebui sa schimbi bateria ca sa nu mai ai surprize deastea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare ok incarcarea dar ar mai fi o chestie cand releul e pe moarte dar nu e inca mort complet poate cateodata sa incarce(mai ales cand e rece) si altadata sa nu mai incarce; ar fi bine sa-i mai masori din cand in cand incarcarea mai ales dupa ce ai mers un pic.

Daca incarcarea e ok ar cam trebui sa schimbi bateria ca sa nu mai ai surprize deastea.

 

Surpriza s-a datorat alarmei instalate, si faptului ca am avut citeva zile bune de stationare motorul.

Alarma are si senzor de perimetru, si cred ca datorita acestui lucru consumul pe alarma este mai mare fata de alarma care am avut-o inainte.

Nu am ce face trebuie sa am alarma, motorul e in fata blocului sub geam, eu la etajul unu.

Inseamna ca de acum inainte trebuie sa scot motorul la drum mai des, mie imi convine :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Dear dudes,

 

Am dat reply pe post-ul asta intrucat mi s-a parut haios :P , nerelevant pentru cazul meu.... BTW: din cate stiu (vazut cu ochiii mei) ieu, bendixul arata complet diferit de frai. Mai exact bendixul e piesa care "arunca" rotita aia zimtata pe volanta pana porneste motoru' in timp ce sistemul cu frai e fix (roata zimtata a electromotorului sta in frai permanent).

 

Iata un "preliminary statement":

 

Intru pe autostrada A2, intr-o sambata (acu' vreo 2-3 saptamani ) mergand spre mare. I-i dau blana -> 140 km/h. In mod normal prind 160 maxim, insa de data asta am pus pe seama vantului care batea puternic din fata - stanga + calitatea indoielnica a benizinei de 95 de la mol :lol:.

 

Opresc la noul petrom/rompetrol (le cam incurc pe-astea) de pe autostrada, alimentez - consum normal 5,4. Pornesc din nou, blana -> 120. Damn! :ph34r:

 

Si din pacate de-atunci nu mai vrea sa urce peste 120 la ora neam, iar de pe la 100 pana la 120 acceleratia e aproape insesisabila ...

 

 

Verificat filtru de aer + filtru de benzina, ambele ok.

 

Pana in ~90 km/h nu observ diferenta de putere. Mai exact atunci cand bag a 5-a (pe la 80-90 ...sper ca-i bine) aproape ca nu mai are "suflu".

 

Astept pareri ...nu ezitati va rog. Eventual daca a mai patit cineva o cheste similara si a descoperit cauza...recomandari, etc.

 

Numai bine,

Frantz

 

Ai intrebat ce e frai-ul. Eu ti-am raspuns, cu toata bunavointa, ca unui incepator care pune intrebari tampite in loc sa caute pe gugal un minut. Nu stiu exact cum se traduce in romaneste "strarter clulch outer assy" si nici n-am chef sa polemizez pe tema asta. In fata monitorului toti suntem toba de mecanica, practica ne cam omoara. Dupa cunostiintele pe care le etalezi foarte probabil eu sunt un tampit iar tu un destept. Sper ca e ok asa.

 

p.s. iarta-ma ca m-am obosit sa iti raspund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

am si eu o "problemuta" la o viraga 535

nu prea ma pricep la mecanica si as vrea sa imi fac o idee (inainte de a o duce la un doctor)ce problema ar putea sa aiba

am o bataie la motor cred care se simte si in ghidon dar numai la relanti

zgomotul care se aude este ca si cum doua piese se freaca intre ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o "problemuta" la o viraga 535

nu prea ma pricep la mecanica si as vrea sa imi fac o idee (inainte de a o duce la un doctor)ce problema ar putea sa aiba

am o bataie la motor cred care se simte si in ghidon dar numai la relanti

zgomotul care se aude este ca si cum doua piese se freaca intre ele

 

Strânge ambreiaju Âşi vezi dacă se mai aude.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...