Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

Cred ca se face o confuzie intre rodajul clasic de la Dacie, cu strans prezoanele pe chiulasa, cu schimb de ulei in 500 km si cu turatii mici ... etc. Asta nu mai e nevoie!

Partea cu tinut motorul pana la o anumita turatie in sarcina este foarte corecta, sunt niste praguri definite si ar fi bine sa nu le treci ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va aminti faza cu voblajul meu intre 70 si 80 km/h daca iau mana de pe ghidon? s-a raspandit la 60-80 km ;)

Cand blochez fata (la 3 km/h, logic) simt si aud un f slab "panc!" in ghidon/jug, acelasiu lucru si cand dau in gauri/denivelari la viteza mica. cu frana fata apasata si balansand tare in furca, parca vad cu se misca f putin jugul inferior.... deci, ori se slabeste usor din surub, ori se fuutu rulmentu' di la jug.

Ma gandeam sa-l schimb.

 

1. de unde pot lua set de rulmenti pentru jug? la roti am gasit codurile pe net si pot la de la SKF din Buc Noi, dar la ghidon nu gasex codul.

2. Unde-i sa schimb? Desi imi place cum lucreaza Nicu Profesoru, si e un mecanic f bun, serviceul unde lucreaza taxeaza cu 60 lei/ora si cum rulmenti roti fata-spate + jug ar dura aproximativ 3 ore, ma cam rupe la buznar, mai ales ca acum stau mai prost cu banii pana la salar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu sa iti spun ca SKF face niste lucruri FOARTE bune! Printre altele si la FORD au piese, multi le prefera in detrimentul originalelor, ca sa iti dai seama ca sunt chiar bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati cu chestia asta cu rodaul si (cuvant urat).

Spre exemplu la nemti cand iti cumperi o masina si intrebi de rodaj, se uita aia la tine ca la rahatul in flacari.

Nu exista termen de rodaj la ei. Ai cumparat masina si mergi si in 100.000 de ture daca vrei fara sa fie vreo diferenta ca mergi asa la inceput sau dupa 10000 de kilometri.

Numai la noi e chestia asta cu "rodajul"

 

aici gresesti, pune mana pe un manual de motoreta, eu am pus, si o sa vezi ce zice acolo despre rodarea motorului, chiar la inceput.

idea este ca s-a zis pana acum ce era de zis de ceilalti, concluziile le trage fiecare. ;)

 

ps: lol, normal ca nu e rodaj ca la dacie, haha, asta ar fi culmea, dar un "rodaj" exista.

 

ah, si ca mi-am adus aminte, la fel este si la masini, am luat acum vreo 2 ani un yaris pentru sotie, cei de la service mi-au zis, primii 1000km, pana la prima revizie, sa se mearga cu masina cat mai constant si fara accelerari si franari foarte bruste (1-2 drumuri pana la mare, pt cei din bucuresti, de ex), si de preferat pana in 3000 rpm (motorul fiind diesel). bineinteles ca daca ai nevoie intr-o depasire sa turezi mai mult nu-i un capat de tara.

plus ca am impresia ca in acei 1000 de km uleiul este unul special, cu molibden cred, ca sa ajute un pic la rodarea pieselor, urmand ca la revizia de 1000km sa se puna un ulei normal.

Editat de teo3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde probabil de firma constructoare. Eu stiu ca orice firma care se respecta scoate motorul din fabrica gata rodat. Adica, dupa ce e asamblat, motorul ala e conectat la un stand pt teste si e lasat sa mearga in gol cat trebuie ca sa se ..rodeze.

 

Cred ca faza cu rodatul masinilor noi e o reminescenta a liniei de productie comuniste si nu mai are legatura cu tehnologia moderna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualul de utilizare a motocicletei este in engleza si este original venit de la producator, adica tocmai din japonia, deci nu cred ca s-a bagat nimeni pe aici sa faca modificari referitoare la rodaj, pur si simplu asa recomanda producatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu sa iti spun ca SKF face niste lucruri FOARTE bune! Printre altele si la FORD au piese, multi le prefera in detrimentul originalelor, ca sa iti dai seama ca sunt chiar bune!

daca as gasi codurile universale pentru rulmentii de la jug, m-as duce si al lua tot de la ei. sau macar cotele exacte, daca la roti le-am gasit... la jug oha ;)

 

o sa ma infig violent in goagal, poate-i dau de cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor pe doua roti! e vrunul dintre voi care calareste un bandit de 1200 s si poate sa isi dea cu parerea? a venit unu ca vrea sa mi-o ia pe suzi a mea si sa ii dau eu ceva bani si sa mi-l dea pe Suzan al lui. tipul nici nu are carnet si cica si-o tine in garaj de patru ani si ca ii e greu sa vanda un motor aa mare si ca daca face rost de unu mai mic, are sanse sa il dea mai repede...

ce dau eu e in semnatura, ce da el e aici

 

merita sa ma complic? daca da, cam cat sa mai pun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor pe doua roti! e vrunul dintre voi care calareste un bandit de 1200 s si poate sa isi dea cu parerea? a venit unu ca vrea sa mi-o ia pe suzi a mea si sa ii dau eu ceva bani si sa mi-l dea pe Suzan al lui. tipul nici nu are carnet si cica si-o tine in garaj de patru ani si ca ii e greu sa vanda un motor aa mare si ca daca face rost de unu mai mic, are sanse sa il dea mai repede...

ce dau eu e in semnatura, ce da el e aici

 

merita sa ma complic? daca da, cam cat sa mai pun?

Salutare, pana nu il vezi nu ai de unde sa stii.

Te uiti si tu cum arata, apoi cum merge etc.

La final tragi o concluzie si incerci sa te intelegi cu omul asupra pretului sau a diferentei.

Cam asa merge treaba de obicei.

Banditul arata bine in pzoe, live nu avem de unde sa stim, nici cum arata si nici cum merge.

Parerea mea.

P.S. Insa ai grija, nu stiu motorul ala, nu vreau sa vb prostii, insa nu prea ma incred in astea cu a stat motorul in garaj 70 de ani pt ca eu sunt incepator. De ce sa tii banii blocati in motor daca nu il folosesti? Plus ca tobele alea arata arse muuuuult prea tare. Ori are mult peste 21 000 de km, ori a mers in cox.

Dar repet , de astea numai cand il ai in fata te poti convinge.

Later edit. Ma intorc din nou, scuze, ulterior am vazut ca sunt schimbate din galerii tobele, deci pot fi second hand, arse pe alt motor

Editat de alin_barburas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andreiganea: la banditu 1200 95-97 galeriile oxideaza in felul acela. E o problema cunoscuta. Nu te speria, nu se gauresc, doar se pateaza. Se pot curata si polisha cu rezultate foarte bune, dar te tine doar un sezon si se fac la fel.

Daca te duci sa o vezi uita-te la ce conteaza cu adevarat: semne de neglijenta, reparatii aiurea, improvizatii; iar apoi la starea de uzura a diverselor componente si negociaza pretul.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va aminti faza cu voblajul meu intre 70 si 80 km/h daca iau mana de pe ghidon?

 

De dimineata am apucat sa testez impreuna cu frate-mio treaba, sa nu cumva sa iau rulmentii degeaba. Cu mobra pe cricul central si greutate pe spate sa se ridice roata fata, am zgaltatit din toate partile in toate unghiurile si furca si roata, si tot. Rulmentii sunt giugiuc, n-au nici pic de joc. Pacanitul respectiv vine de undeva din jambe/pahare, si apare cam pe la 3/4 din cursa.

In rest, totul e ok, si la mana, si visual....si la simt tactil (tinand, mana pe jug/triplu, roata/ax etc) ar trebuie sa simta bataia/jocul la rulment...singurul loc unde se simte bataie (la pasarea brusca a suspensiei fata) e pe la jumatatea jambei/paharului... deci problema se schimba. Suspectez ulei prea subtire sau pra putin sau invechit sau pus inegal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai vreun surub lipsa la jug .. sau desfacut, care sa se miste la presiune (apasare)?!

nope, le-am verificat pe toate. Socul se simte cel mai tare exact la jumatea jambei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iceman, fix problema asta o am si eu. la fel ca tine, am suspectat rulmentii de la roata sau jug, dar nu e de acolo. la mine am impresia ca a aparut de cind am pus arcuri progresive si banui ca se aude cind arcul se comprima si izbeste in telescop (arcurile progresive sint mai lungi decit dele stock, tuburile distantiere trebuie eliminate complet la montare). dar cum tu probabil nu ai arcuri progresive...

discutia de mai sus cu rodajul e extrem de relevanta, mai ales ca toti avem motoare cumparate noi :P razvanusv, daca vrei iti fac o poza cu manualul de intretinere original Suzuki, unde e descrisa si procedura de rodaj. nu inteleg ce relevanta are daca Mercedes iti spune ca da, motoarele noastre sint prerodate din fabrica, avind in vedere ca a) Mercedes nu fabrica motociclete si be) Suzuki nu e Mercedes (reciproca valabila si ea).

Editat de ursu272r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal ca ambreiajul sa nu decupleze cand motorul e rece?

adica dimineata ca nu pot da motocicleta cu spatele, bagat in treapta 1 si cu ambreiajul tras. se comporta ca si cum nu as trage deloc de ambreiaj.

 

la voi e la fel? sau am eu o buba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor si bine v-am gasit! De curand m-am alaturat randurilor posesorilor de Bandit :) in prezent fiind in posesia unuia naked de 600 din 1998 adus din Marea Britanie. Tot de curand am reusit si performata de a trece in legalitate in ceea ce priveste permisul de conducere, mai precis de ieri :P si daca tot sunt baiat „cinstit” peste cateva ore ma duc sa-mi ridic placuta rosie in vederea inmatricularii si totodata sa fac si polita RCA, urmand ca in saptamana urmatoare sa fac o vizita la RAR pentru omologare. Stie careva dintre voi daca cei de la RAR se vor lega de far? In sensul ca fiind model de Marea Britanie are proiectia de lumina spre stanga. Credeti ca as gasii printre voi pe cineva dispus sa faca, doar pentru o zi, schimb de geam de far… ca sa elimin orice discutie la RAR. Bineinteles acela va fii rasplatit cu bere si recunostiinta vesnica :P . Orice sugestie, tip, trick in ceea ce priveste purgatoriul asta care urmeaza (rar,politie,etc) este binevenita.

P.S. Iata si cateva poze

post-55036-1273728761_thumb.jpg

post-55036-1273728955_thumb.jpg

post-55036-1273728993_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor si bine v-am gasit! De curand m-am alaturat randurilor posesorilor de Bandit :) in prezent fiind in posesia unuia naked de 600 din 1998 adus din Marea Britanie. Tot de curand am reusit si performata de a trece in legalitate in ceea ce priveste permisul de conducere, mai precis de ieri :P si daca tot sunt baiat „cinstit” peste cateva ore ma duc sa-mi ridic placuta rosie in vederea inmatricularii si totodata sa fac si polita RCA, urmand ca in saptamana urmatoare sa fac o vizita la RAR pentru omologare. Stie careva dintre voi daca cei de la RAR se vor lega de far? In sensul ca fiind model de Marea Britanie are proiectia de lumina spre stanga. Credeti ca as gasii printre voi pe cineva dispus sa faca, doar pentru o zi, schimb de geam de far… ca sa elimin orice discutie la RAR. Bineinteles acela va fii rasplatit cu bere si recunostiinta vesnica :P . Orice sugestie, tip, trick in ceea ce priveste purgatoriul asta care urmeaza (rar,politie,etc) este binevenita.

P.S. Iata si cateva poze

post-55036-1273728761_thumb.jpg

post-55036-1273728955_thumb.jpg

post-55036-1273728993_thumb.jpg

 

Salut,

Felicitari pt achizitie, sa va bucurati impreuna...

Nu e o problema la rar, e destul de superficiala verificarea, stai linistit.

 

Dark, la mine e la fel, transpir daca o misc asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal ca ambreiajul sa nu decupleze cand motorul e rece?

adica dimineata ca nu pot da motocicleta cu spatele, bagat in treapta 1 si cu ambreiajul tras. se comporta ca si cum nu as trage deloc de ambreiaj.

 

la voi e la fel? sau am eu o buba?

 

Merge, dar foarte greu. Daca te-ar impinge cineva ai vedea ca merge, dar singur e greu.

 

Klauze: bun venit, sa fie intr-un ceas bun si carnetul si motorul!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Felicitari pt achizitie, sa va bucurati impreuna...

Nu e o problema la rar, e destul de superficiala verificarea, stai linistit.

 

Dark, la mine e la fel, transpir daca o misc asa.

sa stiti ca s-au mai schimbat niste lucruri la RAR. daca la omologare, cind am adus-o in tara, nu s-au uitat la nimic, la ITP in primavara asta n-a mai fost chiar asa. verificarea a fost facuta de aceeasi persoana ca acum 2 ani. pina la urma cred ca e chestie de noroc.

 

problema cu ambreiajul e normala. am avut o pauza de folosit motorul de o luna si ceva, timp in care nici macar o cheie nu i-am dat. la prima pornire abia am reusit sa trag ambreiajul, se lipisera discurile.

 

am frunzarit ultimele pagini si am vazut ca cineva avea probleme cu placute care apasa discurile fata. asta e treaba destul de tipica la Bandit, care se datoreaza probabil in principal faptului ca etrierele la Kult sint de tipul mobil, adica una din jumatat e atasata fix de telescop, iar cealalta gliseaza cind frina e actionata. daca intra mizerie si/sau vaselina cu care e uns sistemul se usuca, jumatatea mobila nu mai e chiar mobila.

daca va hotariti sa curatati si lubrifiati mecanismul, nu folositi vaselina obisnuita pentru ca nu e termorezistenta. exista vaselina termorezistenta (pina aproape de 1000 grade) pe baza de cupru dar unele guri zic ca si emulsificatorul ei se evapora in timp. exista vaseline speciale pentru frine.

si mai e ceva: etrierul sting are atasat de el acel ghid pentru cablul de vitezometru. ghidul (o sirma destul de groasa) e prins de partea fixa a etrierului dar apasa pe cea mobila impiedicindu-i cumva miscarea.

apoi, in etrieri se formeaza un praf alb (un compus al aluminiului, probabil) care se cladeste intr-un strat destul de gros in special in santurile in care sint asezate garniturile de la pistoane. la mine in etrierul spate era o cantitate deloc neglijabila, care in timp a impins una din garniturile de praf inspre afara, cauzasind blocarea partiala a unui pistion. daca ajungeti sa schimbati garniturile merita sa curatati porcaria aia de-acolo, altfel parerea mea e ca degeaba le schimbati.

 

am mai vazut si ca cineva se plingea de amortizorul spate de la Bandit. nu stiu daca mai e valabil, dar poate-i intereseaza si pe altii.

daca e B6 Kult (pre 2000) nu ai multe optiuni: ori piesa originala, ori de pe B12 Kult, ori aftermarket. daca iei de B6 tot SH nu ai nici o garantie ca-i bun, si oricum amortizorul are un arc atit de moale chiar de nou, incit probabil e calculat pentru japonezi de 40kg.

daca ai Pop (2000-2003) ai variante kklau, se potrivesc foarte multe amortizoare de pe alte motoare. chiar si de pe non-Suzuki, doar ca trebuie sa fii atent la prinderea de jos. Banditul are prindere tip cap de furca dar unele amortizoare (de exemplu de R6 mai vechi) au prinderi inelare.

aftermarket ai optiuni foarte scumpe (Ohlins, Wilbers etc) si ieftine (Betor, YSS, Koni/Ikon). cum ma gindesc ca nu ai chef de dat 500 de euro pe un Ohlins SH... Betor sint facute in Spania (cca 100 euro unul nou), YSS in Asia (Taiwan, cred). parerile despre ele sint impartite si cum nu am folosit asa ceva nu stiu ce sa te sfatuiesc.

 

tabel cu lungimi de amortizoare: http://performanceshock.com/Ohlins_mc_RT.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...