Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

 

uleiul acum e multigrad, in principiu cica isi pastreaza vascozitatea si mai ales coeficientul de frecare.... sau cel putin asa zic producatorii.

 

inafara de problema uleiului e si dilatara segmentilor, supapelor, etc si-n final a cilindrului. Cand sunt reci sunt si mai mici => se 'izbesc' mai tare una de alta=> uzura mai mare...cand se incalezesc cat de cat, se dilata la tolerantele la care a fost conceput motorul sa mearga in conditii optime.

 

cam ca la ulei...nu-l verifici dupa ce n-ai pornit mobra 1 saptamana ca e tot scurs in baie... il verifici dupa ce ai incins binisor motorul si l-ai lasat oprit 2-3 minute

nu pornesti mobra si o urci in 10.000.... incalzesti motorul sa ajunga la temp optima si dup-aia poti sa-i scoti si pistoanele prin rezervor daca te tine buzunaru'.

 

N-ati observat ca atunci cand porniti mobra intr-o dimineata friguroasa...motorul e mai zgomotos in primele zeci de secunde, dupa care tace. e mai zgomotos pentru ca:

1. inca nu-i ulei peste tot (cum a zis si jordash)

2. tolerantele-s mai mari.

 

PS:

gabi, n-am nimic cu tine, doar ca ti-am raspuns pentru ca erai foarte nemultumit de raspunsuri, de parca e cineva obligat sa raspunda, desi iti puteai da seama de ce nu e bine turatu' la rece din raspunsuri, dar ai cerut mura-n gura. d-aia am zis ca la clasa a-4-a.

am incercat sa te ajut, sa intelegi...

puteam f simplu sa zic "google it!"

 

PS: intrebarea baiatului de la service tine de bun simt, nu de mecanica...cred ca si bunica-mea(care-i || cu tehnica si masinariile) stie ca nu turezi motorul in draci cand e rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Seria electric problems revine :P

Exact cum patisem cu faza scurta, acum nu imi mai merge faza lunga decat cu ghidonul virat maxim stanga.

Da, e tot de acolo problema, din smocul cela de fire unde erau bulite si faza scurta si contactul general la motor. Ce nu pot eu sa pricep este : asa or fi de scurte cablurile alea la toate exemplarele (ciudat, avand in vedere ca daca virezi dreapta se tensioneaza cablurile in draci) sau tre sa merg pe ideea ca niciun un motor sau masina nu e identica cu alta si are propriile bube si probleme, desi aici m-as mira avand in vedere ca firele alea mai mult ca sigur au dimesniuni standard pentru toti suzucii banditi.

Una peste alta stiu ce am de facut. Ne uitam pe schema electrica din manual pentru a identifica culoarea vinovatului, apoi dam jos un ornament de plastic negru, bem o gura de palinca, dam jos o sarma din aia tare si curbata ce tine cablele laolalta, desfacem un km de izolatie, identificam inculpatul, suduim de maica precista si de toti sfintii ca is prea multe cabluri si poti doar 2 cm sa le misti , il taiem, il lipim cu pistolul, incercam daca merge, izolam, punem sarma, punem ornamentul, aopi imbratisam motorul ca e vindecat si continuam sa il laudam prietenilor, ce tractor de motor avem care muta muntii daca vrei, insa e sensibil la nervi (fire electrice).

Asta e crucea mea, sper sa nu mai fie bube din astea. Ce ma mira e faptul ca ultima data cand am umblat acolo le-am cam verificat pe toate, insa se poate sa imi fi scapat asta, deoarece sunt o mie de fire si foarte putin loc de manevra.

Ture faine sa aveti, eu si azi o sa ies ca e brici vremea.

P.S. Ieri am fost pasager pe un B6 POP pana in Cluj si inapoi, a fost o experienta placuta, sa stai dupa 5 ani pe locul din spate la un drum de 200 de km. De ce am mers la Cluj, alta data , deja am scris mult.

Enjoy responsably si nu va aplecati capul inafara.

:)

Editat de alin_barburas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti si multumesc pt sfaturile cu evacuarea. :moto:

 

Cat priveste grija pentru motor, eu am indicatorul ala de temperatura la ulei.

 

1. O pornesc cu socu' tras si astept pana cand incepe sa ii creasca turatia spre 2k.

2. Imping socu' gradual, avand grija sa stea pe la vreo 1200 de ture.

3. Dupa 1 min il imping de tot si o las la relanti vreo 5-10 minute in functie de cum e afara (pana se fac vreo 20-25 grade la ulei).

4. Cand plec cu ea am grija sa nu trag violent de ea si urmaresc termomentrul ala pana ajunge pe la vreo 40-50 de grade.

5. De aici incolo nu mai imi fac probleme pt motor si sunt atent la femeile de la volan pt care eu am un respect deosebit si la cocletii cu limuzine nemtesti.

 

Bafta si sa speram ca vremea asta tine macar pana in mai 2011!

 

:kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca in principiu problemele care pot aparea cand se merge cu motorul rece sunt:

- bujii - daca amestecul nu este unul optim, datorita temperaturii, condensului, etc, bujiile pot suferi;

- tot ce inseamna semeringuri: la rece se contracta, pot aparea scurgeri de lichide;

- supape: soc termic. ele sunt reci, pe masura ca motorul merge lucrurile se incalzesc destul de repede. Daca cilindri au suprafata mare radianta, iar caldura se disipa relativ usor, pe supape lucrurile stau mai prost.

...ar mai fi dar nu asa de importante. Astea sunt in opiniea mea probleme care pot aparea!

Mesaj completat

*opinia si nu opiniea :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum nimeni nu are cum sa stie CIT de mult dauneaza astea. calitativ e usor de speculat dar cantitativ e cu totul alta poveste. eu cred ca ajunge sa mergi cu bun simt, adica sa nu turezi motorul inutil cit e rece. avind si eu termometru de ulei pot sa va zic ca pe vreme rece temperatura ajunge la o valoare constanta nu mai devreme de 15 minute de mers prin oras (asta incluzind opriri la semafoare). ce-i in frontul direct al flacarii (piston, cilindru, supape) se incalzeste imediat, problema e la restul motorului. dar deja eu zic ca nu merita sa ne batem capul atita.

 

PS: Gabi, ce vrei tu e imposibil, daca crezi ca forumistii fac studii stiintifice despre gradul de uzura a motoarelor pe timp rece cred ca nu cauti unde trebuie :moto: mai mult decit speculatii n-o sa primesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seria electric problems revine :kiss:

Exact cum patisem cu faza scurta, acum nu imi mai merge faza lunga decat cu ghidonul virat maxim stanga.

Da, e tot de acolo problema, din smocul cela de fire unde erau bulite si faza scurta si contactul general la motor. Ce nu pot eu sa pricep este : asa or fi de scurte cablurile alea la toate exemplarele (ciudat, avand in vedere ca daca virezi dreapta se tensioneaza cablurile in draci) sau tre sa merg pe ideea ca niciun un motor sau masina nu e identica cu alta si are propriile bube si probleme, desi aici m-as mira avand in vedere ca firele alea mai mult ca sigur au dimesniuni standard pentru toti suzucii banditi.

Una peste alta stiu ce am de facut. Ne uitam pe schema electrica din manual pentru a identifica culoarea vinovatului, apoi dam jos un ornament de plastic negru, bem o gura de palinca, dam jos o sarma din aia tare si curbata ce tine cablele laolalta, desfacem un km de izolatie, identificam inculpatul, suduim de maica precista si de toti sfintii ca is prea multe cabluri si poti doar 2 cm sa le misti , il taiem, il lipim cu pistolul, incercam daca merge, izolam, punem sarma, punem ornamentul, aopi imbratisam motorul ca e vindecat si continuam sa il laudam prietenilor, ce tractor de motor avem care muta muntii daca vrei, insa e sensibil la nervi (fire electrice).

Asta e crucea mea, sper sa nu mai fie bube din astea. Ce ma mira e faptul ca ultima data cand am umblat acolo le-am cam verificat pe toate, insa se poate sa imi fi scapat asta, deoarece sunt o mie de fire si foarte putin loc de manevra.

Ture faine sa aveti, eu si azi o sa ies ca e brici vremea.

P.S. Ieri am fost pasager pe un B6 POP pana in Cluj si inapoi, a fost o experienta placuta, sa stai dupa 5 ani pe locul din spate la un drum de 200 de km. De ce am mers la Cluj, alta data , deja am scris mult.

Enjoy responsably si nu va aplecati capul inafara.

:moto:

 

 

 

daca ai nevoie de ajutor .. beau o palinca:)

Numa' bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate s a inteles gresit , nu am cerut de la tine si razvanus detalii suplimentare ca poate nu stiai ..

 

eu chiar am apreciat ca mi ati raspuns , chiar dc nu am zis

 

m am referit ca nu imi zice si mie cineva care stie cum e treaba, ca mi se pare aiurea sa stau 10 min sa se incalzeasca si pe urma din baicului pana la unirii sa nu schimb decat pana in 5 mii ca tot nu e incalzita calumea (asta pe la ~6-7)

Editat de gabi88
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate s a inteles gresit , nu am cerut de la tine si razvanus detalii suplimentare ca poate nu stiai ..

 

eu chiar am apreciat ca mi ati raspuns , chiar dc nu am zis

 

m am referit ca nu imi zice si mie cineva care stie cum e treaba, ca mi se pare aiurea sa stau 10 min sa se incalzeasca si pe urma din baicului pana la unirii sa nu schimb decat pana in 5 mii ca tot nu e incalzita calumea (asta pe la ~6-7)

 

si io...

de le Lia Manoliu pana la Urinii nu trec de 5.000...

asta e, n-ai ce-i face... iarna nu-i ca vara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate s a inteles gresit , nu am cerut de la tine si razvanus detalii suplimentare ca poate nu stiai ..

 

eu chiar am apreciat ca mi ati raspuns , chiar dc nu am zis

 

m am referit ca nu imi zice si mie cineva care stie cum e treaba, ca mi se pare aiurea sa stau 10 min sa se incalzeasca si pe urma din baicului pana la unirii sa nu schimb decat pana in 5 mii ca tot nu e incalzita calumea (asta pe la ~6-7)

 

nu-ti mai bate capul.

sunt alte lucruri cu care merita sa te pui. nu te stresa aiurea.

io simplu pornesc motorul. cand urla ii bag incet socul inapoi... pana cand pot sa-l bag de tot.

dupa aia plec cu el ca de aia mi l-am luat ca sa ma duca nu sa ma uit la el ... s-o fi incalzit?! nu s-o fi incalzit?.

din punctul meu de vedere daca pot sa-i imping socul de tot si nu s-a oprit inseamna ca e ok. s-a incalzit.

indicator de temperatura nu am. de ce sa-mi bat capul si cu asta?

 

ah.. si mi-am luat bandit fiindca am auzit ca este rezistent. motor vechi, incercat, testat si rezistent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi aveti banditi cu motoare diesel de va faceti atatea probleme cu incalzirea motorului?

eu de cand ma stiu , la toate mobrele si masinile pe care le-am avut , pe carburatie , deci cu soc , plecam bine merci cu ele dupa ce inkideam socul si stateau la relanti ...daca da in nas mai stau putin pt ca nu e suficient de cald (motorul)...nu mi-am facut niciodata atatea probleme si vad ca n-a crapat niciuna din aceasta cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, posesori de bandit..iarasi eu, de data asta cu una buna! :moto: (din nefericire)

 

Dupa nenumarate probleme si discutii legate de pornirea motocicletei cu sau fara socul tras, dupa nenumarate incercari de a o porni si intr-un fel si in altul(mi s-a spus ca motoarele suzuki n-au nevoie de socul tras in momentul cand vrei s-o pornesti..lucru pe care, sincer, nu l-am inteles!), a venit momentul trist al descoperirii ca CDI-ul banditului meu a murit.

 

Exista cineva care are un CDI de banditel de 400 de vanzare? Macar vreau sa incerc unul sa vad daca chiar asta e problema, pt ca pretul pe net al unui CDI e....neortodox.

 

 

(PS: asta e SIGUR problema, nu generatorul..am urmat pasii verificarii in cazul in care mobra nu porneste; toate functioneaza bine)

 

Merci anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai nevoie de ajutor .. beau o palinca:)

Numa' bine !

Tu sa taci ma uratule, cred ca cel mai degraba vom bea palinca aia anul viitor la intrunirea de la Gilau, cel putin nu vad ocazie mai aproape care sa includa si motoarele langa noi. Asta daca nu vrei sa vii si la iarna la Boghis sa iti inmoi cioantele in apa termala, ca doar au si bazin acoperit. Sau la Felix.

P.S. Cat mai este pana tre sa iti cumperi scaun de bebe pt saua din spate??????????

Succese maxime

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, posesori de bandit..iarasi eu, de data asta cu una buna! :moto: (din nefericire)

 

Dupa nenumarate probleme si discutii legate de pornirea motocicletei cu sau fara socul tras, dupa nenumarate incercari de a o porni si intr-un fel si in altul(mi s-a spus ca motoarele suzuki n-au nevoie de socul tras in momentul cand vrei s-o pornesti..lucru pe care, sincer, nu l-am inteles!), a venit momentul trist al descoperirii ca CDI-ul banditului meu a murit.

 

Exista cineva care are un CDI de banditel de 400 de vanzare? Macar vreau sa incerc unul sa vad daca chiar asta e problema, pt ca pretul pe net al unui CDI e....neortodox.

 

 

(PS: asta e SIGUR problema, nu generatorul..am urmat pasii verificarii in cazul in care mobra nu porneste; toate functioneaza bine)

 

Merci anticipat!

imaginatia lumii cind vine vorba de mituri e nemarginita... zi-i celui care ti-a spus asta ca pot sa-i pun oricind la dizpozitie o poza din manualul original Suzuki unde scrie clar ca se porneste cu socul cind motorul e rece. si eu am vazut lume care se incapatineaza sa-l porneasca cu acceleratia... oricum, daca porneste fara soc pe vreme rece (nu la 35 de grade) carburatorul e dereglat in ultimul hal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imaginatia lumii cind vine vorba de mituri e nemarginita... zi-i celui care ti-a spus asta ca pot sa-i pun oricind la dizpozitie o poza din manualul original Suzuki unde scrie clar ca se porneste cu socul cind motorul e rece. si eu am vazut lume care se incapatineaza sa-l porneasca cu acceleratia... oricum, daca porneste fara soc pe vreme rece (nu la 35 de grade) carburatorul e dereglat in ultimul hal.

pe asta nu o stiam , deci al meu e bun carburatorul :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imaginatia lumii cind vine vorba de mituri e nemarginita... zi-i celui care ti-a spus asta ca pot sa-i pun oricind la dizpozitie o poza din manualul original Suzuki unde scrie clar ca se porneste cu socul cind motorul e rece. si eu am vazut lume care se incapatineaza sa-l porneasca cu acceleratia... oricum, daca porneste fara soc pe vreme rece (nu la 35 de grade) carburatorul e dereglat in ultimul hal.

 

 

Pai nu stiai ca la Suzuki maneta de soc e pusa acolo pentru design .e o chestie pur estetica :moto:

Editat de Robyb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu stiai ca la Suzuki maneta de soc e pusa acolo pentru design .e o chestie pur estetica :moto:

 

eu pornesc cu socul tras in general cand sunt sub 20 de grade afara. vara in Bucuresti folosesc socul numai daca a plouat cumva noaptea. in rest nu folosesc socul. porneste la prima cheie si o tin 10-20 secunde la 3000 de ture si gata s-a incalzit.

 

daca cumva nu apreziez bine temperatura si nu o ia fara soc din prima, asta e. trag socul.

 

ce vreau sa zic este ca nu am un cult pentru soc. il folosesc atunci cand nu porneste fara.

mi-aduc aminte de batrana dacie. si aia pornea vara fara soc :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imaginatia lumii cind vine vorba de mituri e nemarginita... zi-i celui care ti-a spus asta ca pot sa-i pun oricind la dizpozitie o poza din manualul original Suzuki unde scrie clar ca se porneste cu socul cind motorul e rece. si eu am vazut lume care se incapatineaza sa-l porneasca cu acceleratia... oricum, daca porneste fara soc pe vreme rece (nu la 35 de grade) carburatorul e dereglat in ultimul hal.

corect...amestec prea bogat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, asta a fost si parerea mea: motorul se porneste CU SOCUL TRAS! chiar daca au existat anumiti oameni care mi-au spus ca nu stiu sa pornesc un motor de suzuki daca aplic aceasta "metoda"(eu asa am invatat la scoala, oameni buni! cu soc!)

 

 

Problema nu era asta...ci CDI-ul :moto: . Stiti pe cineva care are de vanzare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca sa inlaturam orice dubiu , cred ca si colegii sunt in asentimentul meu, ne-am referit la prima pornire din zi , dimineata .... desi nu cred sa fi inteles cineva ca la fiecare pornire se trage socul

in alta ordine de idei , vi s-a intamplat sa urcati la altitudine si sa moara motorul? eu am incercat sa ma duc la Bolboci , si trebuia sa ii dau "sprituri" pentru ca dadea sa se opreasca si asta pe urcare...din cate am inteles , devine amestecul prea sarac in oxigen? sau ...ma gandesc ca aveam prea putina benzina si nu mai tragea corespunzator mobra fiind inclinata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, asta a fost si parerea mea: motorul se porneste CU SOCUL TRAS! chiar daca au existat anumiti oameni care mi-au spus ca nu stiu sa pornesc un motor de suzuki daca aplic aceasta "metoda"(eu asa am invatat la scoala, oameni buni! cu soc!)

 

 

Problema nu era asta...ci CDI-ul :moto: . Stiti pe cineva care are de vanzare?

poate fi de la cititorul de turatie... dar daca zici ce e sigur de la cdi...

eu am crezut ca e dus cdi-ul si am luat unul... si nu a fost de la cdi... asa ca am unul in plus... :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca sa inlaturam orice dubiu , cred ca si colegii sunt in asentimentul meu, ne-am referit la prima pornire din zi , dimineata .... desi nu cred sa fi inteles cineva ca la fiecare pornire se trage socul

in alta ordine de idei , vi s-a intamplat sa urcati la altitudine si sa moara motorul? eu am incercat sa ma duc la Bolboci , si trebuia sa ii dau "sprituri" pentru ca dadea sa se opreasca si asta pe urcare...din cate am inteles , devine amestecul prea sarac in oxigen? sau ...ma gandesc ca aveam prea putina benzina si nu mai tragea corespunzator mobra fiind inclinata ?

 

.ma gandesc ca aveam prea putina benzina si nu mai tragea corespunzator mobra fiind inclinata ? =corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, posesori de bandit..iarasi eu, de data asta cu una buna! :moto: (din nefericire)

 

... mi s-a spus ca motoarele suzuki n-au nevoie de socul tras in momentul cand vrei s-o pornesti..lucru pe care, sincer, nu l-am inteles! ...

 

Motoarele suzuki ... in general? :lol: orice an si orice tip de alimentare? :D Pritenul asta al tau care ti-a zis, e prieten cu Yakoiu Kutava cel care a scos shocu de la Suzuki ? :kiss:)

 

Tanti Valo ... eu cred ca nu e cdi-u' ... am un feeling ... Asta nu inseamna ca vreau sa stric targu lu' Alex ... da' sunt mai mult ca sigur ca ale tale carburi sunt un pic off si probabil incercarile tale disperate de a o porni si cu soc, si fara soc, cu gaz in blana ... au innecat carburile si daca nu ai baterie buna, s-ar putea si asta sa fie o problema in ceea ce priveste pornirea.

Zici acolo ca ai verificat pasii pentru pornire ... nush ce pashi ai verificat, dar daca ai un preten cu o cheie de bujii ... da-i un ceai cald si pune-l sa scoata o bujie ... sa-i lase pipa in capat si sa aseze una din laturile hexagonului pe capacul de la motor sau pe cadru pentru masa. Dati un pic la automat, si daca ai scanteie nu e CDI-ul ...

Deci ... verifica bujia si apoi mai vorbim. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...