Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cosmar total ieri. Schimbasem gumele la inceputul saptamanii ca sa ma pot da si enduro. Am simtit si prin oras ca bate putin roata fata, ma uit, guma nu se asezase corect sau era deformata... In fine ca sa fiu sigur, cumpar urgent una sh de la un prieten care se mai ocupa cu de-astea, dar nu mai am timp s-o inlocuiesc(intalnirea cu colegii era la 16), asa ca las presiunea, asez cat pot de bine guma existenta si fac repede bagajele. Termin la timp si inainte sa ies pun si gps-ul ca e mai incurcat accesul la Nadrag in portiunea finala. Cand apas mufa de alimentare in priza simt ca se duce mai jos decat era normal si bordul se umple de fum. Plasticariile astea nenorocite nu tin o viata! Priza dubla se muiase de la cadura, se invechise plasticul, habar n-am. Cert e ca cilindrul conductor lateral (-) se "lipise de baza (+).

 

Normal era sa fi sarit siguranta de la priza (normal ca aveam montata una de 15 A). Dar nu s-a ars, mai rau s-a topit doar plasticul sigurantei si fiind de-aia stanata s-a lipit de suport. Dau repede jos windshield-ul, demontez priza, o repar (bag distantiere de plastic) remontez, elimin siguranta topita si nimic, curent de loc in bord. Scula veche ani multi, instalatia electrica e la pamant. Atat de slaba incat curentul de scurt in loc sa arda siguranta si sa se intrerupa, s-a disipat pe la contacte imperfecte si totul s-a incins, bine ca n-a luat foc. Improvizez rapid, folosesc cablul gros de + de la xenoane si-l conectez la contact. Remontez totul, dau cheie si pornesc. (orele 18 colegii erau deja dupa Alba). Tot mai era ceva contact in neregula probabil ca masa, ca la curbe se intrerupea curentul (pica totul) indreptam ghidonul, pornea iar totul.

 

Dar abia iesim din Valcele, ca la viteza trepidatia datorita gumei se amplifica pana la nivelul ca nu mai vad nimic in retrovizoare. Imi dau seama ca n-are sens sa continui asa, decid repede sa ma intorc. Ma dezechipez urgent si bag mare la inlocuirea gumei fata cu cea cumparata. La orele 20 eram din nou pe drum, dar dupa Feleac la prima portiune drepta incerc motorul la viteza si aceeasi trepidatie. Si noua guma batea urat de tot. Ceva mai putin ca prima dar tot foarte enervant. Decid totusi sa continui. Inainte de Turda simt insa din nou miros de ars, trag pe dreapta si las motorul in ralenti. Bordul era incins de acolo venea mirosul, iar lumina xenonului fila .

 

N-a fost sa fie, de data asta e saraca mobra de vina, trebuie s-o bag in "capitala" , Dupa 8 ani de exploatare continua si circa 160-180k de km parcursi s-au adunat prea multe:

-trebuie sa refac de la a la z instalatia electrica

-trebuie sa pun sus releul mosfet

-trebuie sa-mi inlocuiesc xenoanele (au 2 ani+, unul e ars si celalat se poate duce oricand)

-inlocuiesc termostatul

-poate schimb si motorul cu al de rezerva ca are aproape 300k kilometri si ambreiajul rece face la cuplare deja ca o cioara. Nu patineaza dar probabil ca nu mai are mult.

 

Sper ca va distrati bine baieti! imensa parere de rau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ANUNT IMPORTANT!!!

 

Nu uitati sa va aduceti farfurii termorezistente (tabla sau plastic mai gros) si furculita-lingurita!!!

Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca va distrati bine baieti! imensa parere de rau!

 

Pacat ca nu ai ajuns.

 

 

Sa vedem cine sare primul cu pozele

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Schimbasem gumele la inceputul saptamanii ca sa ma pot da si enduro....

Heidenau?

Asta e unul dintre motivele pentru care am renuntat la ele, nu se asezau pe janta de niciun fel, orice truc as fi incercat

» Post actualizat in 14 Jun 2015 20:33

 

 

Sa vedem cine sare primul cu pozele

 

Am eu cateva :)

post-9870-0-24275400-1434313924_thumb.jpg

post-9870-0-03126000-1434313937_thumb.jpg

post-9870-0-13442800-1434313951_thumb.jpg

post-9870-0-32695100-1434313965_thumb.jpg

post-9870-0-04119100-1434313989_thumb.jpg

post-9870-0-12841700-1434314007_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heidenau?

Asta e unul dintre motivele pentru care am renuntat la ele, nu se asezau pe janta de niciun fel, orice truc as fi incercat

Nu am avut NICIODATA nici cea mai mica problema cu vre-o guma heidenau! Toate s-au asezat "nemteste" si din prima pe jante. Din contra de cand a aparut modelul scout chiar uitam de ele, cu ultima am facut 35k kilometri si inca mai merge pe sosea. Lipsa de timp, imposibilitatea de a renunta fie si o zi sa ma dau cu africana si faptul ca "off" folosesc in ultima vreme domininatorul a facut sa bag la deruta in ultimul moment gumele SH pe care le cumparasem rezerva la domi. O coincidenta macabra a facut ca guma fata inclusiv cea pe care am cumparat-o in ultimul moment sa fie deformate din "nastere" cred. (conti-escape si dunlop). Nu am vazut pana acum o guma heidenau defecta.

 

Eu am amanat cumpararea unui nou set pentru ca nu prea foloseam mobra in regim "off" si era pacat de ele sa le tocesc pe asfalt.

 

Epilogul povestii: Sambata dimineata la prima ora eram la oser sa caut o guma poate totusi reusesc sa ajung la Nadrag. Culmea a fost ca am gasit una 21 toli X 2,75 scria pe ea, optic parea buna desi era o vechitura de pe timpuri "made in japan". Pentru ca tipul nu avea sa-mi dea rest, am facut turul targului sa schimb si cand m-am intors guma era data la pereche cu alta. :( Cand nu e sa fie, nu e!

» Post actualizat in 15 Jun 2015 04:50

Galen vezi ca termostat se potriveste cel de Chevi Spark sau Daewoo Matiz. Alea originale erau 25 lei cand am cumprat ultima data --cel OEM

Merci fain de info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O parte din ele . . . .


» Post actualizat in 15 Jun 2015 06:53

:)


» Post actualizat in 15 Jun 2015 06:54

.....


» Post actualizat in 15 Jun 2015 06:55

.....


» Post actualizat in 15 Jun 2015 06:55

.....


» Post actualizat in 15 Jun 2015 06:56

....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ziceti ca a-ti campat in poienita La Patrucovaci cunoscuta local si sub denumirea de fitting club . Vedem peste noua luni cine cauta afrikana cu atas

 

La sosire ne-a intampinat o demoazela topless, cred ca actul s-a consumat inainte sa ajungem noi. Suntem safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faine poze si filme, da numa voi? Hai sa pun si eu de-ale mele! :P

 

 

Ambele gume nashpa sunt dunlop, aviz amatorilor de SH sa le evite! Adevarul e ca si noi erau mizerabile, inca de pe vremea etz-ului, se consumau urgent se umpleau de crapaturi si le evitam!

La motor precis ca bordul ia masa doar prin bilele rulmentilor de la coloana ghidonului, trebuie sa dau jos toate mufele, sa le curat/repar si sa inlocuiesc firele suspecte.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caline,

Da' ce DOT are guma aia? Mie imi pare ca cineva a dat-o jos cu leviere de camion si a strambat sarma din talonul anvelopei.

 

In alta ordine de idei, bordul (daca te referi la ceasurile de bord) nu primeste masa de la cadru ci prin instalatia electrica (tot ce e fir verde). Becurile de iluminare si martorii sunt alimentate/alimentati permanent cu + prin contact si comandate prin -

 

Cred ca schema electrica te-ar ajuta sa rezolvi problemele.

 

post-30-0-86840400-1434394600_thumb.jpg

 

Nu e de RD04, dar seamana. Ignori partea de tripmaster. Trebuie sa iti spun ca din cate AT-uri am avut prin ograda, indiferent de vechimea lor si de numarul de km la bord, niciunul nu avea instalatie electrica coapta. Desigur asta e valabil atat timp cat instalatia nu sufera "improvement-uri"

 

Sa-mi spui cum facem cu tricoul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mestere, guma arata rezonabil la montare, la demontare civilizata (am demontat probabil sute in 33 de ani de moto) arata cam cum am filmat. Nu am patit niciodata asa ceva, inclusiv cu gume arhaice si plastifiate rusesti sau nashpa prin definitie, victoria sau ludus. A doua am pus-o sus cu blandete de ginecolog si tot asa am si lubrefiat-o cu sapun lichid si tot bate ca naiba si aia. In fine, s-ar putea sa fiu eu ghinionistul erei, dar totusi ambele sunt dunlop si nu foarte vechi 2012 si 2013 , una trailmax si aialalta k nu mai stiu cat, dar si senzorial cauciucul din ele pare naylon (pe trailmax si scrie nylon). Acuma la prima bataia s-a accentuat dupa accelerare la viteza si la 36 grade temperatura ambianta, banui ca are ceva sarme rupte prin talon, altfel nu se deforma in halul asta. A doua n-am dat-o inca jos, ca vreau sa fac electrica prima data.

 

Normal ca (-) vine pe fire nu prin cadru, la mine vine acuma prin cadru si genereaza senzatii haioase in curbe :) merci fain, la electricitate ma pricep, sunt doctor, ii dau eu de cap. Dar probabil ca nu ai mai avut mobre atat de indelung exploatate, primul model, min. 260k km reali. Din pacate la AT instalatia electrica e putin subdimensionata, cedeaza in timp cam toate mufele si suportii de siguranta prin care circula curenti mari (incarcare, iluminat). Daca-i pui xenoane in bot si nu tragi cablu separat, cad vre-o 2 volti pe instalatie! Am avut n-spe probleme in timp, am tot inlocuit sectiuni intregi. La un moment dat s-a dus si o sectiune a contactului, merg pe cea ramasa. (tre sa-l schimb si pe asta).

 

Cu tricoul, daca nu fac mobra pana weekendul urmator (Road Patrool fest.) ca de obicei, sper sa mai ai rudele alea in Zorilor :) Daca nu, gaseste tu alta modalitate sa -mi parvina, dau cu placere o bere oricarui timisorean care mi-l aduce (normal extra pretul tricoului) ;)

Cele faine

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, inclin sa iti confirm banuiala, anume ca esti ghinionistul secolului :)

Eu am Dunlop Trailmax si s-au comportat excelent, s-au asezat perfect pe janta, nu au crapaturi si alte alea

Dimpotriva, la iubitul tau Hedenau din 2 Scout-uri ambele bateau ca naiba, mai ales fata, deci rata de esec 100%

 

Iar de instalatie electrica cu probleme la AT sau TA nu prea am auzit, in afara de mufa de trifazic de la alternator

 

Cred ca trebuie sa apelezi la Parintele Africanie sa te blagosloveasca :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...