solitarul bv Postat Mai 30, 2015 Share Postat Mai 30, 2015 Multumesc mult pentru sugestii si sfaturi. Urmeaza sa o iau incet in funtie si de buget. O sera buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Mai 30, 2015 Share Postat Mai 30, 2015 nu e chiar 750, dar: LINK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 30, 2015 Share Postat Mai 30, 2015 Stim, si exista topic dedicat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 Ehhh, uite de aia are afrikana pret bun. Inclusiv modelul nou e comparat cu originalul si nu cu actuala competitie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 Azi m-am hotarat sa incep o treaba gospodareasca , in ideea imbunatatirii circuitului de incarcare si reducerea consecintelor negative in caz de defectare , astfel : 1. montarea unui cooler pe releul existent , 2.eliminarea mufelor care se incalzesc si inlocuirea lor cu reglete , 3. montarea unui releu suplimentar , de rezerva , gata de a fi conectat imediat in caz de defectare a celui existent ( imediat inseamna chiar si in padure , cu un minim de scule ) 4. montarea unui voltmetru digital in bord pentru monitorizarea permanenta a starii circuitului de incarcare . . Am inceput prin a monta un cooler Intel pe releul existent , L-am prins frumos si elegant in soricei mari , bine pozitionari si bine stransi . Apoi am montat sub codita, pe interior , prins de cadrul metalic din spatele numarului de inmatriculare, un releu de VFR 800 pe care il cumparasem cu 45 euro . Releul de VFR are acelasi numar de fire ca cel de AT , doar ca acestea erau mai lungi , ceea ce mi-a permis sa le trag frumos pana in zona releului original . Am dat jos de pe fire mufele de VFR , am cositorit capetele , le-am izolat frumos si etans si le-am ascuns undeva sub sa . In acest fel am obtinut un releu de rezerva gata de a fi folosit in caz de nevoie , cu cablurile pregatite . Apoi am eliminat cele 2 mufe ( cea cu fire galbene si cea rotunda cu 2 verzi , 2 rosii , 1 negru ) , am cositorit frumos toate capetele si am refacut conectarea prin reglete fixate de cadru cu soricei . Acum am urmatoarea dilema : sa alimentez coolerul direct de la plusul de dupa contact ? Daca as face asa, ar insemna ca tensiunea masurata de voltmetru va fi mereu influentata de consumul coolerului, acesta fiind alimentat permanent la punerea contactului . Asta inseamna ca nu voi putea citi niciodata o tensiune la bornele bateriei, fara consumatori . Sa ii pun coolerului un comutator separat si sa il pornesc doar cand cred ca e cazul ? Parca as complica situatia prea mult, desi cam asa ar fi corect. Voi ce ziceti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 @RobertAmbrozie Alimentarea de la contactul permanent al cooler-ului nu influenteaza deloc masurarea tensiunii. Trebuie sa stii ca tensiunea nu are voie sa treaca de 14,8V, in nici o conditie. Te gandesti ca mergi intotdeauna cu farurile aprinse, aici ai un consum >55W, deci cei cativa Watt-isori, nu dreanjeaza chiar deloc. Coolerul este o problema de credinta. Pentru mine am decis sa cositoresc firele, asa cum ai descris si tu. Asta ajunge. Restul, frectii la picior de lemn, my 2 cents. Si nu uita 12 iunie se apropie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 @Africanu , multumesc pentru sfaturi, ca de obicei , foarte precise. Eu insa ma gandeam ca acest cooler nu imi va influenta citirea tensiunii atunci cand motorul e pornit , ci la punerea contactului , inainte de pornire . Adica as prefera sa citesc tensiunea curata la bornele bateriei , fara sa am acel consumator care zbarnaie, chiar inainte de pornire . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 @Africanu , multumesc pentru sfaturi, ca de obicei , foarte precise. Eu insa ma gandeam ca acest cooler nu imi va influenta citirea tensiunii atunci cand motorul e pornit , ci la punerea contactului , inainte de pornire . Adica as prefera sa citesc tensiunea curata la bornele bateriei , fara sa am acel consumator care zbarnaie, chiar inainte de pornire . Pai de ce? Tie ti-e frica sa ramai fara baterie sau fara releu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 @ Andrei Daca un montaj inteligent imi ofera mai multe informatii , in ai multe secvente , nu ma supar. O sa vad daca gasesc un termostat bimetalic incapsulat , normal deschis , care sa inchida undeva la 50 grade , pe care sa il atasez pe corpul releului si care sa comande toata povestea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Mai bine ti-ai concentra eforturile sa proiectezi un releu indestructibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 (editat) Mai bine ti-ai concentra eforturile sa proiectezi un releu indestructibil. As face asta , daca ar fi posibil . Din pacate, nimic nu este indestructibil . De fapt, daca ar fi asa, ar fi plictisitor tare. Editat Iunie 1, 2015 de RobertAmbrozie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 (editat) ... Am fost relativ ironic mai devreme. Știu că așa este cum am zis... dar după cum scria și Dl. Profesor... nu ai ce alege altceva. Singurele motoare asemănătoare (clasă / preț) ar fii: Transalp (Africană mai mică), Super Tenere (poziție mai ciudată la ghidon + ciclistică mai proastă), KTM 950 (consumă mult, nu e atât de fiabilă daaar când merge ... rupe fâșu la tot ce mișcă și suspensiile sunt de vis), V-Strom 650 (nu pot zice multe despre ea dar pare mai stradală ... nu atât de adventure). Dacă mai sunt și alte variante... poate am uitat. În altă oridine de idei: o să dau comandă pentru un releu de la ignitech.cz. Dacă mai știți doritori ... anunțați-mă să comand mai multe. Prețul este fix... cel de pe site (101 eu). Editat Iunie 1, 2015 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 - cand pui contactu' trebuie să se aprindă ambele aprox 2 secunde -> verificare că becurile nu sunt arse. (dacă nu se aprind inseamnă că sunt becuri arse) - becul portocaliu se aprinde când mai ai aprox 8L benzină în rezervor - becu roșu se aprinde când mai ai aprox 4L benzină în rezervor. Datorită principiului de funcționare a sistemul NU este indicat să mergi cu becurile aprinse pentru că senzorul din rezervor se incălzește și în timp se arde și nu mai funcționează fără nici un avertisment. Nu e grav dacă mergi cu becurile aprinse .... dar băgând benzină le mai protejezi. Cel mai des se întâmplă să se strice senzorul de la becul galben pentru că ăla stă mai des aprins. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Ah, daca as gasi un robinet cu 2 pozitii sa se potriveasca la filet....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Dacă atunci când pui contactul se aprind ambele becuri (de test - 2 secunde) și în mers se aprinde direct ăla roșu atunci e clar ars senzorul de 8L. Becul galben trebuie să fie aprins și să rămână aprins când se aprinde și cel roșu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihutz77 Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Bah, da' de Nadrag nu mai zice nimeni nimc? Mai sunt cateva zile, ce haleala e seara la foc, ceaun sau sandwichuri? » Post actualizat in 01 Jun 2015 18:51Bah, da' de Nadrag nu mai zice nimeni nimc? Mai sunt cateva zile, ce haleala e seara la foc, ceaun, bufet suedez sau sandwichuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Mihutz77 - tu nu ai aflat ca nu se mai tine intalnirea de la Nadrag de anul acesta?!?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 si el care munceste de 3 saptamani sa pregateasca motocicleta pentru tura -- vai ce dezamagit are sa fie bietul de el!. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Mai bine ti-ai concentra eforturile sa proiectezi un releu indestructibil. A facut un rus, am vazut ceva poze. E monstruos de mare... » Post actualizat in 02 Jun 2015 06:32 Ah, daca as gasi un robinet cu 2 pozitii sa se potriveasca la filet....... Umbla vorba in targ ca se potriveste de la Dominator. Spun ce am auzit, nu stiu sigur. » Post actualizat in 02 Jun 2015 06:37 Bah, da' de Nadrag nu mai zice nimeni nimc? Mai sunt cateva zile, ce haleala e seara la foc, ceaun sau sandwichuri? » Post actualizat in 01 Jun 2015 18:51 Mihutz77 - tu nu ai aflat ca nu se mai tine intalnirea de la Nadrag de anul acesta?!?!?! Bai, terminati cu prostiile. SE TINE!!! Vineri seara Tibor face gulas. Sambata seara face gratare/mici/carnati. Cam cat o sa coste pe cap de vita furajata, ne spune Tibor. Traseul l-am facut in proportie de 66,8% si e facubil de toata lumea (asfalt + forestier + noroi de bun simt). Duminica merg sa fac si ultima bucata care pana acum nu am facut-o din cauza ploii, dar oricum nu e nimic dificil. Mai am de clarificat cateva aspecte referitoare la amplasamentul taberei. Am sa revin cu amanunte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 (editat) Cristi -- din am auzit, tura are sa fie usurica....crezi ca poate fi facuta si cu pasager? -- are sa fie catre Ruschita? Editat Iunie 2, 2015 de marius.roibu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chemical Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Stie cineva daca se potriveste seaua de rd04 pe rd07 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Nu cred, sunt diferite (la 04 se fixeaza cu suruburi, la 07 ai incuietoarea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Se Nici nu stiu cata benzina am in rezervor,ca nu am pus mai mult de 35/50 ron in ultima vreme. Deci e posibil sa am intre 4 si 8 litri de nu se mai aprinde ala portocaliu? o sa pun vreo 10/15 L curand, si pe masura ce merg, o sa vad daca s-aprinde ala galben. Daca nu, si se aprinde direct ala rosu (cum am patit de 2 ori pana acu) inseamna ca-i dus senzoru pt ala portocaliu (pt indicatorul de 8L). Cred ca tre sa schimb si furtunele alea de bnzina de la alea 2 robinete (pe stanga si dreapta) ca ala din stanga, cand e pe off, picura f putin benzina (bine, el sta mereu pe on,dar ca idee) Intre 4 si 8 Ltrebuie sa fie aprins portocaliu. Sub 4 trebuie sa fie aprinse ambele.Trebuie sa inlocuiesti capsula de pe senzor cu o alta de pe sonda de benzina de matiz sau altceva similar. Sau sa inlocuiesti termistorul din capsula cu cu altul de 2 lei de la piese electonice. Iti trebuie unul de 450 ohm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Intre 4 si 8 Ltrebuie sa fie aprins portocaliu. Sub 4 trebuie sa fie aprinse ambele.Trebuie sa inlocuiesti capsula de pe senzor cu o alta de pe sonda de benzina de matiz sau altceva similar. Sau sa inlocuiesti termistorul din capsula cu cu altul de 2 lei de la piese electonice. Iti trebuie unul de 450 ohm. Si mai departe,poate face cum mi-a recomandat (si am facut) cu Sebi la a mea: dioda,releu pe fir si gata, nu se mai arde; explicatia e ceva de genul: dupa ce senzorul da comanda la bec si acesta se aprinde, dioda inchide la ceva timp si nu mai ai curent la senzor (se si aude releul la un moment dat cu face un CLICK); nu ma puneti sa explic mai mult de atat ca la mine a zis Sebi ce fire sa tai,unde sa leg ce era si cam atat (sunt 0 barat la electrica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Revin la o discutie mai veche , despre uleiul din furca : Belray 10W . Am gasit bidonul in portbagaj la masina . Referitor la traseul de la Nadrag : nu a fost cine stie ce bataie de cap iar noroiul nu pune probleme deosebite sau nu a pus la momentul recunoasterii . Eu zic ca se poate merge si cu pasager . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.