Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare Baieti

Ca si posibil nou posesor de AT 650, vreau sa stiu cat consuma in realitate.

Am auzit si 5,5 extraurban / 6,5 intraurban, dar am auzit si 7 extraurban / 8-9 intraurban.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Baieti

Ca si posibil nou posesor de AT 650, vreau sa stiu cat consuma in realitate.

Am auzit si 5,5 extraurban / 6,5 intraurban, dar am auzit si 7 extraurban / 8-9 intraurban.

Multumesc.

 

RD03 at 650 trebe si e musai sa consume mai putin, userul @atenuta zicea de un consum de 4 -4,5 afara si 6 in oras , asa ca daca iti consuma mai mult trebe sa sincronizezi carburile, si mie imi consuma in oras 12-14 . si dupa sincronizare si reglare de carb imi consuma mult mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ai aflat-o deja :finger:

 

 

BREAKING NEWS! Mai jos SMS-ul primit acum cateva minute:

"Salut ma cheama Horia dar parintii imi zic Bujie. Am venit azi pe lume si sunt cel mai mic motociclist posesor de Africa Twin"

 

Mai tineti minte cine era gravida pe AT la Rasnov? :)

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Baieti

Ca si posibil nou posesor de AT 650, vreau sa stiu cat consuma in realitate.

Am auzit si 5,5 extraurban / 6,5 intraurban, dar am auzit si 7 extraurban / 8-9 intraurban.

Multumesc.

 

Consumul unui motor depinde de urmatorii factori si in urmatoarea ordine:

 

1- Viteza medie cu care se circula-asta deoarece rezistenta aerului creste cu patratul vitezei, de aceea la o viteza de 100km ai nevoie de o putere de 4 ori mai mare decit la 50km/h. De aceea nu consuma scuterele care se tirasc cu30-60/km/h si tot de aceea un speed folosit cam la 200km/h are nevoie de o putere la roata de 16 ori mai mare decit la 50km /h. iar consumul este direct proportional cu puterea dezvoltata de motor. Asa ca la speeduri consumuri de 12-14 litri la suta sint moneda curenta daca se umbla "tare" cu ele.

 

2- Greutatea motorului pentru ca de ea depinde frecarile gumelor cu asfaltul si mai ales energia pierduta in special la mersul in oras, unde acceleratiile sint imediat urmate de frinari pierzindu-se mereu mari cantitati de energie cinetica care depinde direct proportional de masa vehicolului accelerat. Din nou avantaj masiv pentru scutere foarte usoare si prin urmare nu innmagazineaza la accelerare prea multa energie cinetica (care se transforma in caldura si uzura de placute la frinare :kick:

 

3- Capacitatea cilindrica a motorului, cilindreile mari consumind ceva mai mult decit cilindreele mici care folosesc in sarcini partiale motorul mai aproape de turatia de cuplu maxim, - consumul oricarui motor este optim la turatia de cuplu maxim.

 

4- tipul alimentarii cu benzina - injectia consuma cam cu un litru mai putin decit carburatia deoarece la o injectie "desteapta" dozajul amestecului este optimizat in permanenta de calculator in functie de regimul motorului.

 

5- Aerodinamica motorului (tipul de windshield) si aerodinamica motociclistului (inaltime, casca, costum, pozitie pe motor). De aceea speedurile care circula cu viteze in jur de 200 trebuie sa fie aerodinamice lucru care se obtine prin windshield si mai ales pozitia aproape culcata pe rezervor a motociclistului (c.rurile inalte)

 

concluzii: A

 

a) Avind in vedere aceste consideratii putem afirma ca motoare cu cilindree destul de diferite consuma aproximativ identic daca au sisteme de alimentare identice si mase totale (cu calaret) apropiate -cu conditia sa fie utilizate la aceeasi viteza. In practica insa, motoarele mai mici, vor merge intotdeuna cu o viteza medie mai mica decit motoarele mari (demaraje mai lente, viteza de cuplu maxim in ultima treapta in general mai mica) daca ambele sint conduse eficient (respectiv cam tot timpul la turatia de cuplu maxim) , in schimb VOR CONSUMA deasemenea INTOTDEUNA MAI PUTIN decit motoarele mari.

 

:kali: Asa dar daca te intereseaza costuri reduse pe km sint mai bune motoarele mici (sub 400cm cubi). Iar normal daca te intereseaza performanetele dinamice sau viteza, solutia sint motoarele mari ( 700- 1200 cm cubi). Dar nu faci atunci nazuri la consum.

 

c) Ca un tip care a mers mult in compania transalpistilor, pot sa-ti spun ca diferenta de consum intre O AT bine reglata si meseriasa si un transalp este de cam 0,8-1L la suta de km.

 

d) Cu alte cuvinte la viteza optima de croaziera a transalpurilor (circa 100-110 km /h) transalpul consuma cam 4, 5 iar AT cam 5, 3. (pentru ca e mai grea).

In schimb la AT viteza de croaziera este de 120-130km/h unde consuma cam 6 litri daca e bine reglata.

Diferenta de consum apare insa la viteze mari 145-160km/h (nu stiu daca ATde 650 TINE 160) de mers stiu ca merge cu atita. In astfel de plaje, deci cu o medie de 150 (experimentata de mine pe autostrada) AT (750) consuma cam 8,5 -9l/100km. Presupun ca AT de 650 isi poate permite o medie de 135-145 in aceleasi conditii, unde v-a consuma (avind in vedere greutatea comparabila) cam 7, 5-8l/100km. Asadar AT "mare" consuma functie de viteza intre 5, 5 si 9 litri la suta, iar AT "mica" (650) consuma intre 4, 5 si 8 litri.

 

Asta normal pentru motociclisti normo-ponderali :D si de inaltimi normale.

 

e)Normal ca se pot obtine consumuri mai mici decit cele minime postate de mine daca se circula cu 60-70 la ora (subturat) dar atunci un scuter de 125 rezolva problema. :)

Consumul minim istoric al AT pe care o conduc a fost de 4, 5 l/100km, obtinut normal in compania unui xt de 250 cm cubi

 

d) Consumul poate fi influentat intre anumite limite de reglajele carburatiei si dramatic de infundarea filtrului. Pina sa-ti dai sema (ca merge inecat) la infundari partiale ale filtrului de aer (moneda curenta daca mergi mult in teren) poti consuma cu 2 litri mai mult decit normal (am patit-o chiar la intrunirea AT la Risnov de anul asta).

La carburatoarele moderne (cu membrana de vacum)in ipoteza unui filtru curat consumul la mers normal nu depinde in principal decit de doi factori: dimensiunea jigloarelor principale si reglajul dozajului ( pilot screw). Sfatul meu este sa lasati jicloarele originale. Si sa puneti mecanicul sa va faca reglajele de fabrica la ambele carburatoare (la mijloc intre cele doua puncte unde prin infiletare si desfiletare turatia motorului scade ) cu care se obtin consumurile de mai sus. Deasemenea sincronizarea carburatoarelor este importanta pentru un mers rotund si consum optim.

 

Daca mergi normal cu un motor ( cit mai aproape de turele de cuplu maxim) nu poti influenta consumul specific. Regula este de fapt ca fiecare motor consuma atita cita performanta ofera. Tiganii ca lite in jigloarele principale sau micsorarea jigloarelor sau reglaje mai 'sarace" nu reduc consumul ci doar distrug motorul pentru ca merge mai turat si mai fierbinte. Vrei consum mai mic, iti iei un motor mai mic. dar mergi si ceva mai incet.

 

B

Consumul in oras depinde in special de traficul din orasul respectiv si de greutatea motorului corelata cu cit ti-e de grea mina pe gaz la demaraje, deoarece folosesti oricum mai putin de o treime din puterea motorului mai tot timpul, dar si puterea maxima uneori la demaraje sportive (necesare pentru pool position la stop- daca nu stai frumos in coloana)

 

Asa dar consumul in oras este o chestie foarte misterioasa, motociclisti cu acelasi motor avind in orase diferite si cu stiluri de demaraje diferite consumuri care pot sa difere cu 3-4 litri la suta.

Asa ca nu voi spune decit ca un tip ca mine care merge in Cluj mereu la pool position are un consum (masurat ) cam de 10 litri vara si de 13-13 litri iarna. Nu am avut consumul diferit cu mult (cam 1 litru diferenta)nici cind mergeam cu CB-ul. asa dar cred ca nu gresesc cind afirm ca AT750 si AT 650 in mina aceluiasi motociclist au in oras consumuri aproape egale daca merg linistit si hai sa zicem cu un litru maxim 2 mai mult pentru 750 la mersul cu demaraje babane la stopuri unde altfel te fac cei cu conserve musculoase.

 

 

 

Mesaj completat

Parerea mea ai aflat-o deja

 

 

BREAKING NEWS! Mai jos SMS-ul primit acum cateva minute:

"Salut ma cheama Horia dar parintii imi zic Bujie. Am venit azi pe lume si sunt cel mai mic motociclist posesor de Africa Twin"

 

Mai tineti minte cine era gravida pe AT la Rasnov?

 

tine minte filmuletzul asta daca intelegeti ce spune :finger:

http://s237.photobucket.com/albums/ff294/g...uresti138-1.flv

 

Si la multi ani tinarului African!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ galen

 

Iti multumesc foarte mult pentru informatii.

Au fost cele mai la obiect si clare informatii pe care le-am primit vreodata.

Am inteles tot ce ai explicat.

Se pare ca de sampamana viitoare voi intra in posesia AT-ului. Dupa primii 200 km, voi pune aici toate observatiile, concluziile si eventual nedumeririle.

Poate ma vei (sau ma veti) lamuri atunci cu restul intrebarilor care vor aparea.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ai aflat-o deja :kali:

 

 

BREAKING NEWS! Mai jos SMS-ul primit acum cateva minute:

"Salut ma cheama Horia dar parintii imi zic Bujie. Am venit azi pe lume si sunt cel mai mic motociclist posesor de Africa Twin"

 

Mai tineti minte cine era gravida pe AT la Rasnov? :)

 

 

Sa fie intr-un ceas bun si sa-i traiasca. {pina la urma a scos ochiul afara}. frumoase vesti. :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ galen

 

Iti multumesc foarte mult pentru informatii.

Au fost cele mai la obiect si clare informatii pe care le-am primit vreodata.

Am inteles tot ce ai explicat.

Se pare ca de sampamana viitoare voi intra in posesia AT-ului. Dupa primii 200 km, voi pune aici toate observatiile, concluziile si eventual nedumeririle.

Poate ma vei (sau ma veti) lamuri atunci cu restul intrebarilor care vor aparea.

 

Multumesc.

merci, se va gasi sigur cineva sa-ti raspunda pe aici, in rest cu cea mai mare placere! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceau. AT 650 "88 . Imi incarca 17.42 in relanti si 14.5 cu faza scurta. Mi-a zis un tip sa masor incarcarea cu o baterie care e sigur buna sau n-are rost si sa caut un releu nou ? Si releu unde pot gasi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceau. AT 650 "88 . Imi incarca 17.42 in relanti si 14.5 cu faza scurta. Mi-a zis un tip sa masor incarcarea cu o baterie care e sigur buna sau n-are rost si sa caut un releu nou ? Si releu unde pot gasi .

Releul este sigur defect(partea de regulator din el). Nu are rost sa pui o alta baterie pentru ca va fierbe imediat. Poti monta orice releu indiferent daca are 5 sau 6 fire.In functie de buget iti comanzi un releu universal sau poti pune linistit un releu de ATW Linhai sau de fapt orice fel de releu chiar seccond. Urmaresti indicatiile pe care le-am dat anterior:

/index.php?...t&p=2113779

bafta!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Galen, multam. Apropo:acum 2 luni vorbeai de o a doua africa a ta la care nu mergea turometrul si ziceai ca o sa cauti ce-i cu el . Asta pornind de la intrebarea legata de nefunctionarea turometrului meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca maine imi vine si mie Africa Twinul cumparat!!!! :)

Am inteles ca este modelul cu "kit de Africa" ...... nu stiu exact ce insemna asta in afara de faptul ca nu are pompa de benzina in rezervor ci in afara ei. Poate ma puteti lamuri Voi care este diferenta intre "cu kit de africa" si "fara kit de africa"... :finger:

Bineinteles ca ma voi prezenta la "cstelia" pentru o diagnoza lamuritoare... (daca ma primeste)

 

Cand va fi la mine in curte (garaj), voi pune si niste poze

 

Asfalt uscat.

Editat de tibor_mt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, multam. Apropo:acum 2 luni vorbeai de o a doua africa a ta la care nu mergea turometrul si ziceai ca o sa cauti ce-i cu el . Asta pornind de la intrebarea legata de nefunctionarea turometrului meu.

 

Pai la distanta nu ti-l poate repara nimeni, iar eu n-am desfacut inca africana nr.2. Daca ai fost atent cind ti s-a raspuns rindul trecut, turometrul are trei fire in afara de beculetele de iluminare, adica o masa, un +12 volti si firul de semnal care vine de la CDI. Uite ce faci:

In primul rind masori daca turometrul este alimentat cu cei 12v si ii vine bineinteles si masa. Pe firul de semnal vin impulsuri de la CDI in ritmul aprinderii deci cu frecventa dependenta de turatie. Poti sa-ti dai seama daca vin aceste impulsuri simplu, pui o casca telefonica intre firul respectiv si masa si cu motorul pornit , trebuie sa se auda practic o frecventa (muzicala :) ) cam intre 100 hz si 1000hz in functie de cum sta motorul in ralenti sau in ture maxime, frecventa variabila functie de turatie. Daca totul e in ordine si totusi nu merge, atunci e defect circuitul electronic de integrare intern, sau chiar instrumentul indicator, chestii care le poate rezolva (daca este posibil) doar un electronist sau electrician priceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ai aflat-o deja :(

 

 

BREAKING NEWS! Mai jos SMS-ul primit acum cateva minute:

"Salut ma cheama Horia dar parintii imi zic Bujie. Am venit azi pe lume si sunt cel mai mic motociclist posesor de Africa Twin"

 

Mai tineti minte cine era gravida pe AT la Rasnov? :angry:

 

 

Heeiiii!

CHiar daca cu intarziere, zic si eu La multi ani! Sa va traiasca! Sa aiba parte doar de ursitoare bune!

Mircea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

antenutza si razvan, felicitari si sa va traiasca! banuiesc ca nu are nevoie de carucior , are atas nu? :angry:

 

 

Clar ca are. O sa-l scoata Razvan la inaintare cat de curand :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ai aflat-o deja :(

 

 

BREAKING NEWS! Mai jos SMS-ul primit acum cateva minute:

"Salut ma cheama Horia dar parintii imi zic Bujie. Am venit azi pe lume si sunt cel mai mic motociclist posesor de Africa Twin"

 

Mai tineti minte cine era gravida pe AT la Rasnov? :angry:

 

Cu ceva intarziere ca deh am absentat pe forum: bun venit in club celui mai tanar membru african!

Razvan & Olga: felicitari si sa-i rezolvati micutului carnetul pt A pana la intrunirea de africa de la anul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si multumiri la toata lumea pt urari si fiti siguri ca la intilnirea 2010 AT Bujie va fi prezent,cit despre locul intilnirii Cristi Stelia avea o idee care suna tare interesant

 

felicitari pentru ala micu.

 

ii faceti scaun special pe moto ? il tineti in top case?

 

intreb ca discutam intens acum doua seri CUM se cara unu mic pe mobra si am ajuns la concluzia ca il tin la piept;, in ham, geaca peste, si casca

 

bine, eu eram cam beat si ideile veneau; la mine nu e in proiect nici o copie miniaturala a mea

si daca as face asa ceva m-ar strange potentiala ma-sa de gat.

 

inca o data felicitari.

 

aveti in plan sa faceti curand echipaj de moto cu atas? ca si africa are doua bujii pe cilindru nu una

 

sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...