MotoMax Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 (editat) M-am documentat: Victorii clasa moto: 12 - KTM (consecutive) 09 - Yamaha (2+3+4) 06 - BMW (1+3+2) 05 - Honda (1+4) 02 - Cagiva (1+1) Acuma nu stiu, sa consider ca Honda e pe locul 4 sau pe penultimul loc? Sa contorizam si locurile 2? Sau 3? Daca reducem istoria Paris-Dakar la perioada 1986-1989 atunci da, Honda e No.1 Prietene, aici era vorba de altceva si anume de ceea ce ai afirmat tu. Sa spui ca "A facut istorie in lumea enduro-touring. Pacat ca nu a facut istorie si in Paris-Dakar, precum rivalele ei..." inseamna ca habar n-ai pe ce lume traiesti. Se stie clar pe ce s-a bazat Africa Twin atunci cand s-a lansat. Legat de clasamentul pe care l-ai insirat tu mai sus, considera ce vrei. Paris-Dakar din anii '80 nu are nici macar o legatura cu ce se petrece astazi, discutia este mult prea lunga si nu-si are rostul aici. Editat Ianuarie 4, 2014 de MotoMax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 Atentie! A nu se face confuzie intre RD03 modelul comercial si NXR care a castigat 4 ani Dakarul, din 1986 in 1989. Din acest model a derivat in 1988 RD03. Ulterior a rabufnit si Yamaha cu YZE-ul, dar nu atat motocicletei, cat faptului ca: 1 - Honda s-a retras oficial de la Dakar si 2 - datorita pilotului, Stephan Peterhansel. Sa fim sinceri, in acel moment Peterhansel putea sa castige si cu un Ij cu atas. Este un pilot exceptional si a demonstrat-o si la clasa auto ulterior. In anii ulteriori, Honda, ca sa compenseze cumva retragerea de la Paris-Dakar, a construit 50 de bucati AT ce au participat in varianta Marathon, fara vreun tunning la motor sau suspensie fata de varianta "civila", doar cu rezervoare suplimentare si modificari ale filtrului de aer. Cel mai bun rezultat a fost locul 16. Pana acum cativa ani mai erau ceva italieni nebuni care mergeau la Dakar si alte competitii rally-raid cu ele, asa... de fun, categoric nu mai poti concura cot la cot cu bombele care sunt azi. Cat priveste rivalele ei de atunci, nu prea au mai ramas multe functionale si in stare sa duca un rally raid. Asa ca la capitolul fiabilitate la rally raid putem spune linistiti ca au scris istorie. Daca as da peste un Marathon original as fi in stare sa cheltui ceva bani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 (editat) Marathoanele alea ce serie au fost? RD03, 04, 07? Am nimerit-o cu RD04 ala de l-am luat? S-au mai se deosebeau cu ceva fata de modelele din magazin? Nebunii pot sa mearga si cu BMW100 sau Yamaha XT. Cu ceva asistenta sigur termina si poate chiar in top 20. Adica au sanse mai mari decat un privat singurel cu KTM 450RR sau CRF 450RR care sta sa-si mestereasca noaptea mobra in loc sa se odihneasca dupa dus si masaj. Editat Ianuarie 4, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 Marathoanele au fost Rd03. Cu RD04-le acela eu spun ca ai facut o alegere buna, acum... ramane sa pui km si sa te convingi si tu. Care e smecheria cu participarea Marathoanelor la Dakar.... Honda s-a retras oficial de la Dakar deci nu a putut sa ofere sprijin si asistenta celor care au mers. Cele 50 de motociclete au fost oferite unor piloti in mare majoritate francezi care au mers oarecum pe cont propriu. Stau si ma gandesc ca in in anii aia '86-'89 aveam Mobra si mai apoi CZ175... vedeam inregistrari de la Dakar la televiziunea sarba si imi spuneam ca niciodata nu voi avea un AT Acum am mai multe si culmea e ca mai am si Mobra si CZ 175 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 Sunt mahnit si dezamagit Africana mea nu e legenda? Musai sa o vand si sa-mi iau legende adevarate, gen Yamaha sau KTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 Sunt mahnit si dezamagit Africana mea nu e legenda? Musai sa o vand si sa-mi iau legende adevarate, gen Yamaha sau KTM Vinde-o nea' Nicule si ia-ti KTM ! Suna bine....auzi toate suruburile inauntru Si sunt si fiabile, merg la Dakar...insa doar la clasa Maraton nu ai voie sa schimbi motorul, asta poate multi nu o stiu. Marathoanele au fost Rd03. Cu RD04-le acela eu spun ca ai facut o alegere buna, acum... ramane sa pui km si sa te convingi si tu. Care e smecheria cu participarea Marathoanelor la Dakar.... Honda s-a retras oficial de la Dakar deci nu a putut sa ofere sprijin si asistenta celor care au mers. Cele 50 de motociclete au fost oferite unor piloti in mare majoritate francezi care au mers oarecum pe cont propriu. Stau si ma gandesc ca in in anii aia '86-'89 aveam Mobra si mai apoi CZ175... vedeam inregistrari de la Dakar la televiziunea sarba si imi spuneam ca niciodata nu voi avea un AT Acum am mai multe si culmea e ca mai am si Mobra si CZ 175 In '92 aveam Hoinar si inca aveam caietele din liceu cu Africa desenata pe ultima fila Si eu ma uitam la Dakar la italieni sau pe unde apucam si visam cu ochii deschisi. Imi aduc aminte ca apoi am vazut 2 Africane cu numere de Germania la noi la mare...incarcate ochi, cu bagaje...si ma uitam ca la OZN-uri. Era lume stransa ca la urs. Mi se parea atunci imensaaa ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 4, 2014 Share Postat Ianuarie 4, 2014 Eu cred ca adevarata legenda vis-a-vis de Africa Twin este ca isi pastreaza valoarea Nemtii, italienii, chiar si huliganii aia de englezoi, stiu ei ceva de tin de pret Si poate ca nici nu e legenda, decat pentru noi, niste retrograzi conservatori care refuzam cu obstinatie sa vedem progresul in materie de motociclete Progres care se numeste injectie electronica, computer(e) de bord etc Africanele vor merge mult dupa ce microprocesoarele motocicletelor moderne se vor fi prajit Sunt surprins ca tocmai eu afirm aceste lucruri (sunt un fan inrait al tehnologiilor moderne) dar experienta avuta de-a lungul anilor ma face sa declar ca AT este cam tot ce imi pot dori de la o motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Gyenes a castigat raliul la clasa maraton parca. Cu un 690. Ce vreau sa spun e ca e putin exagerat sa afirmi ca Honda a facut istorie in Paris-Dakar bazat doar pe cei 4 ani de dominatie, cand au existat modele de mobre cu rezultate mult mai valoroase. Explicatia este categoria de varsta: celor ce erau adolescenti sau tineri in anii 80' li s-a intiparit pe retina victoriile Hondei iar, cand au dat de bani si-au luat AT, bineinteles. Ei tin pretul sus combinat cu reusita modelului AT de magazin. Aceasta reusita a modelului AT m-a facut pe mine sa aleg AT ca motor enduro-touring bicilindru cu un pret accesibil mie. Ca posesor de monocilindru Yamaha, trecerea la 2 cilindri m-a facut sa ma uit prima data la Super Tenere. Dar m-am rupt de blocajul psihologic monomarca intalnit la majoritatea oamenilor si am ales modelul mai reusit, adica AT. Asta si in ciuda faptului ca eu, fiind mai tanar, am crescut cu victoriile Yamaha la Paris-Dakar. Singurul lucru pe care il consider superior la ST fata de AT este motorul, cu performante mult mai mari si cel putin la fel de fiabil. Iar in ceea ce priveste cuplul la turatii mici, ambele motoare sunt o gluma fata de orice monocilindru. Prin urmare iarasi, AT e un compromis bun: cel mai bun cuplu la turatii mici dintre bicilindre. PS Dupa ce KTM va dispare din peisajul Paris-Dakar, sunt convins ca vor exista oameni ce au copilarit cu victoriile KTM si isi vor lua KTM in timp ce raliul v-a fi dominat de cu totul alte marci. Editat Ianuarie 5, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Nu e chiar asa cum zici. Intradevar este un cumul de factori ce se regasesc si imbina in Nostalgia, Istoria si Renumele Hondei AfricaTwin. Acesti factori determina valoarea ei de piata, si ca tot am ajuns la economie este o vorba, cererea face oferta . Daca motobristul nu ar fi dispus sa scoata 2000-3000E pe o AT in loc de ST, BMW F650 si alte modele enduro-touring adventure sa stii ca s-ar vinde cu un pret mult mai scazut. Adevaratii impatitmiti ai modelului nu se despart decat in anumite circumstante de motocicleta si de obicei doar acei care din ceva polivalent vor o chestie mai specializata. La general vorbind, isi tine pretul din cauza faptului ca este o motocicleta polivalenta, foarte fiabila, usor de intretinut, usor de reparat cu un aspect impunator si cu un Pedigree in Paris Dakar Si acuma la treburi serioase, imi Afrikanizez Alpul si vreau un cric lateral! Oferte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 La general vorbind, isi tine pretul din cauza faptului ca este o motocicleta polivalenta, foarte fiabila, usor de intretinut, usor de reparat cu un aspect impunator si cu un Pedigree in Paris Dakar Asa sunt si restul (ST, BMW R100) dar am spus-o si eu, modelul de magazin AT e mai reusit decat modelele de magazin ale concurentei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 ....Singurul lucru pe care il consider superior la ST fata de AT este motorul, cu performante mult mai mari si cel putin la fel de fiabil..... Ca posesor si fan Yamaha TDM 850, sunt perfect de acord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Ca si fost posesor de Super Tenere si fost posesor de TDM, tin sa va contrazic in ce priveste fiabilitatea. Iar performantele "mult" mai mari sunt doar pe asfalt. Cine nu ma crede, il provoc la un test. In plus se stie ca ST bea benzina la greu chiar si intr-un regim de exploatare normala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Haideti sa va spun : eu am avut 3 Africa Twin si 3 SuperTenere 750 in decurs de aproximativ 5 ani. Si succesiv si alternativ, nu mai conteaza. Pot afirma ca le cunosc pe ambele destul de bine, ca sa nu spun despre Africa " pana la ultimul surub" A existat un sezon in care le-am avut pe ambele, pana in toamna cand am vandut SuperTenere si am putut sa le compar asa cum trebuie, nu din auzite sau din "ce am citit pe forum" Nu sunt blocat psihologic pe o singura marca asa cum sugera cineva pe aici, deci la mine nu se aplica. Ce pot sa va spun este ca Africa Twin este mult mai reusita din toate punctele de vedere, mai ales al motorului. SuperTenere consuma mult mai mult la acelasi regim de mers, porneste foarte greu dupa o perioada mai lunga de inactivitate...etc. Pozitia de condus este mult mai reusita pe Africa, in timp ce parbrizul la SuperTenere este o gluma, saua este foarte scurta, ghidonul e penibil..etc...sunt multe de povestit. Dupa parerea mea Africa Twin este peste ca fiabilitate fata de SuperTenere, mai ales din punct de vedere al motorului care mie mi se pare mult mai reusit la Africa Twin. Eu cred ca adevarata legenda vis-a-vis de Africa Twin este ca isi pastreaza valoarea Nemtii, italienii, chiar si huliganii aia de englezoi, stiu ei ceva de tin de pret Exact ! Vorbim de piete moto cu traditie, cu zeci de ani de motociclism in spate, nu ce se intampla la noi. Singurul lucru pe care il consider superior la ST fata de AT este motorul, cu performante mult mai mari si cel putin la fel de fiabil. Esti pe dinafara complet ! Dupa parerea mea motorul Africanei e altfel gandit si mult mai fiabil. Cat despre performante...crede-ma ca le-am testat destul pe ambele ...si pe asfalt si offroad. Hai sa-ti povestesc eu despre ambele propulsoare, poate nu ai vazut vreunul "pe dinauntru" si vorbesti din auzite. In primul rand Africa Twin are doua bujii pe cilindru, SuperTenere doar cate una. Iti garantez eu ca daca-ti "fata" o bujie pe drum la Africa, nici nu te prinzi, ajungi relaxat acasa. Modelele mai vechi, RD04, chiar si primele RD07, aveau 4 bobine, cate una pentru fiecare bujie, deci si daca ti se defecteaza o bobina, iar ajungi relaxat acasa. Si daca iti "crapa" ambele bobine la acelasi ciindru, poti lua una de la celalalt si-ti continui drumul. Deci la capitolul asta SuperTenere nu are nici o legatura. Mai departe : in materie de fiabilitate prefer 3 supape pe cilindru fata de 5 ! Sansele unei defectiuni sunt mult mai mici, la fel si costurile de reparatie. SuperTenere foloseste doua pompe de ulei, Africa Twin doar una. Difera total conceptia, SuperTenere este cu carter uscat. Ma opresc aici, nu are rost sa mai continui, mi-am exprimat cateva pareri si in trecut, acum le-am gasit : /index.php?/topic/304491-super-tenere/page-34&do=findComment&comment=2636523 P.S. Nu m-am legat de franele de pe Supertenere care sunt penibile comparativ cu cele de pe Africa. Editat Ianuarie 5, 2014 de MotoMax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Ei bine, eu as prefera totul de la AT mai putin motorul + pompa de benzina care le-as vrea sa fie de la ST. Eu fiind mai inalt, ma deranjeaza scobiturile rezervorului de la AT RD04. Stateam mai bine pe ST. Parbrizele stock sunt ineficiente pt mine la ambele modele. Dar pus totul in balanta, am ales AT (o sa schimb profile-ul cand voi incepe sa si merg cu AT-ul). Dar vreau sa mai potolesc din fanatismul Africanistilor pt ca prea seamana cu cel al GS1200-istilor. Poate dupa anul asta pe AT o sa devin si eu fanatic, hi hi hi Editat Ianuarie 5, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Ouch, asta a durut Bine ca e fanatism generat de cauze diferite: africanistii pentru ca poseda (sau sunt posedati de) o legenda vie, GSistii pentru ca nu ar admite nici in ruptul capului ca chestiile alea nu valoreaza cat costa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Ei bine, eu as prefera totul de la AT mai putin motorul + pompa de benzina care le-as vrea sa fie de la ST. Cand o sa pornesti ST-ul dupa 1 luna de pauza....ai sa plangi dupa motorul de pe Africa Twin...crede-ma pe cuvant ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Bai eu recunosc.... sunt fanatic, de aia si am mai multe Africane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Cand o sa pornesti ST-ul dupa 1 luna de pauza....ai sa plangi dupa motorul de pe Africa Twin...crede-ma pe cuvant ! eu am pornit azi TDM-ul (pauza cel putin doua luni), e drept ca a pornit asa, mai ca la tara, dar a pornit Apoi, ca sa ma simt bine, am pornit si africana, prima data dupa 28 octombrie. A pornit dupa cca 3 secunde de dat la cheie Are 15 ani si 133.000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Dap. Motivul pt care AT porneste mai usor decat ST/TDM cred ca e puterea mai mica a motorului, adica turatii mai mici, adica compresie mai mica, adica invartire mai usoara a motorului. Plus, evident, cele 2 bujii pe cilindru. Desi exista si alte mobre cu 2 bujii pe cilindru si totusi nu se remarca prin porniri usoare. AT e o mobra excelenta. Treaba cu legenda/istoria Paris-Dakar mi se pare o afirmatie fortata. Aaa, si mai e o categorie de fanatici: Harley-istii. Prin urmare, fiecare categorie cu argumentele/motivele ei dar cu fanii BMW R1xxxGS, AT si HD n-ai nici o sansa sa vorbesti despre alte mobre ca inevitabil se ajunge la concluzia ca mobra lor e "cea mai suprema". Editat Ianuarie 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Dap. Motivul pt care AT porneste mai usor decat ST/TDM cred ca e puterea mai mica a motorului, adica turatii mai mici, adica compresie mai mica, adica invartire mai usoara a motorului. Plus, evident, cele 2 bujii pe cilindru. Desi exista si alte mobre cu 2 bujii pe cilindru si totusi nu se remarca prin porniri usoare. Asta e de pus in rama :lol: Te-ai gandit mult inainte ? Ce legatura are puterea motorului cu pornirea ? Tu citesti ce scrii...sau scrii sa aduni posturi ? Cred ca faci confuzie intre raportul de comprimare si compresia unui motor ... sunt doua lucruri diferite. SuperTenere porneste greu dupa inactivitate mai lunga din cu totul alte motive. Editat Ianuarie 6, 2014 de MotoMax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Cred ca faci confuzie intre raportul de comprimare si compresia unui motor ... sunt doua lucruri diferite. Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate. Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica. Ma referam la compresie. Bine? Editat Ianuarie 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 SuperTenere porneste greu dupa inactivitate mai lunga din cu totul alte motive. de fapt unul singur: carburatoarele sunt de la producatori diferiti, sunt amplasate diferit si cred ca cel mai important - clapeta de soc lucreaza diferit nu stiu cum se face, dar carburatoarele montate pe TDM, ST si alte modele similare se uzeaza mult mai repede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate. Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica. Ma referam la compresie. Bine? Nici acum nu ai nimerit-o!!! Raportul de compresie este o constanta a motorului respectiv data de catre proiectant iar compresia este o valoare a presiunii executata de piston si acesta poate diferii in functie de uzura motorului..asa in 2 cuvinte..!!! Iar ca exeplu un motor cu raport mare de compresie daca este uzat va avea o valoare mica a compresiei!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate. Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica. Ma referam la compresie. Bine? Pe principiul ca toti postacii cu titulatura "expert" la profil au ajuns mari specialisti si emit pareri pe forum cu titlu de lege....iar esti pe langa ! Prietene, esti praf ! Du-te si mai documenteaza-te si invata ce e aia o camera de ardere si de cate ori este comprimat amestecul in ea ! Daca nu stii care e diferenta dintre un raport de 9 : 1 si o presiune de 11 bari de exemplu....nu are rost sa mai discutam. O legatura exista intre ele, dar sunt lucruri diferite totusi ! Ti-a explicat Raul elegant mai sus in cateva cuvinte....eu sunt mai direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Ce nu am nimerit? Oricum, vorbeam despre caracteristici constructive ale celor doua motoare; motoare noi, neuzate. Un raport de comprimare mai mic determina o compresie mai mica la acelasi grad de uzura (in speta zero), asa cum o masa mai mica determina o greutate mai mica la aceeasi acceleratie gravitationala, ca sa continui cu analogia de mai sus. De fapt, compresia generata de un anumit raport de comprimare nu depinde nici macar de volumul/capacitate cilindrica. Cu atat mai putin la ST si AT care au capacitati foarte asemanatoare. ST are constructiv un raport de comprimare mai mare decat AT (9.5 vs 9) iar asta genereaza o compresie/presiune mai mare care, la un motor ST fara uzura semnificativa face sa fie necesara o forta mai mare pt a invarti vilbrochenul. Treaba asta combinata cu alt sistem de carburatie (cum a zis Korben - Teikei vs Mikuni) si doar o bujie pe cilindru face pornirea mai greoaie pt ST. Din ce spuneti voi (mai putin Korben) rezulta ca nu exista alta explicatie (stiintifica, tehnologica) pt pornirea greoaia a ST alta decat ca ST e pur si simplu o mobra mai proasta. Editat Ianuarie 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.