Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Da..ingenioasa metoda dar Africa Twin are motorul un pic mai inghesuit si nu prea merge schimbatul semeringurilor cu el in cadru..regletul jocului se poate face chiar daca un pic mai dificil la cilindrul fata...concluzie ...cel mai elegant.jos motorul!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da..ingenioasa metoda dar Africa Twin are motorul un pic mai inghesuit si nu prea merge schimbatul semeringurilor cu el in cadru..regletul jocului se poate face chiar daca un pic mai dificil la cilindrul fata...concluzie ...cel mai elegant.jos motorul!!

Initial cand am vrut sa schimb doar simeringurile fara sa ma ating de segmenti, si eu am vrut sa folosesc o metoda asemanatoare cu cea descrisa de Galen doar ca in loc de furtun, as fi folosit sfoara mai groasa :-).

Oricum, asa cum spune si Rul, cel mai elegant este sa dai jos motorul, ocazie prin care poti face si o inspectie la alte uzuri. Daca tot dai jos chiuloasele, verifici si etansarea supapelor pe scaunele lor.

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU stiu cat e de inghesuit la Africana, dar in manual Haynes zice ca se pot da jos capacele de la chiuloase fara a scoate motorul din cadru. Oricum daca este timp si iarna e lunga atunci e OK sa scoti motorul. Eu nu am vrut sa ma lungesc prea mult, si de aia am optat la varianta asta rapida.

Spor la schimbat simeringuri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun eu ca nu poti scoate capacele de la chiuloase fara sa dai jos motorul, cel putin la cilindrul spate.

Pe langa schimbatul semeringurilor e necesara si verificarea chiuloasei si a supapelor, asta ca sa nu risti sa lucrezi de 2 ori :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RD07 se pot scoate ambele capace de culbutori cu motorul in cadru. Cert e ca trebuie sa iasa din chiulasa conducta de apa si trebuie demontate toate acareturile de pe-acolo, precum bobina, etc. La mine nu fu problema, pt ca oricum am schimbat antijelu' in aceiasi miscare. Consumul de ulei are slabe sanse sa fie datorat doar simeringurilor. Asta ca fapt divers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul de ulei are slabe sanse sa fie datorat doar simeringurilor.

Idem si la mine, dupa 1 an am alezat cilindrul si am schimbat piston/segmenti.

Singura imbunatatire dupa schimbarea simeringurilor a fost ca nu mai fumega cand il porneam dupa ce a stat nepornit mai mult timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RD07 se pot scoate ambele capace de culbutori cu motorul in cadru. Cert e ca trebuie sa iasa din chiulasa conducta de apa si trebuie demontate toate acareturile de pe-acolo, precum bobina, etc. La mine nu fu problema, pt ca oricum am schimbat antijelu' in aceiasi miscare. Consumul de ulei are slabe sanse sa fie datorat doar simeringurilor. Asta ca fapt divers.

 

Atat Galen cat si Paul Varadi, care au ridicat problema, au RD04, deci alt cadru. Asta asa ca fapt divers. Raspunsul meu era pentru el, Paul, care vrea sa faca operatiunea. Cat despre uzura motorului lui Paul, eu i-am masurat compresia. 9.3 fata si 9.7 spatele. Am avut un RD04 cu 8.5 compresie care nu consuma atat de mult ulei ca si a lui. In functie de cati bani dispune pentru reparatii poate sa aleaga ce face la ea.

 

Comparatia monocilindru de 650 vs. bicilindru de 750 nu isi are locul in discutia de aici. Singura asemanare e ca sunt Honda amandoua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...de asta eu am specificat RD07. Totusi am gasit odata pe net un tip care avea poze cu restaurarea RD04-ului sau si a pus motorul in cadru fara capace, si capacele le-a pus ulterior. I-am si scris sa il intreb daca e posibil pt ca si eu voiam sa dau jos la RD04 capacele si el spunea ca se poate. Poate a mintit/gresit. Eu nu am verificat.

Compresia are legatura si cu etanseitatea supapelor, nu doar a segmentilor. Asta pe langa depuneri. Deci greu de corelat cu consumul de ulei.

 

http://www.pagendarm.de/schorsch/motorcycle/rebuild.html

 

Asta e linkul. Se poate vedea din poze ca motorul a fost montat fara capace.

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pt sfaturi domnilor, tare chestia cu furtunul! de retinut. Eu il las pe al meu in pace.Tachetii abia se aud cu urechea ciulita si consumul de ulei e mai mult decat rezonabil la cei 250k cat are rulaj. (in functie de cat trag de el cam 1 l la 2500-3000km), Consumul eu zic la fel ca nu va scadea oricum semnificativ, majoritatea e din uzura setului. Cata vreme merge perfect si nu am alte motive sa ma bag in el, mi se pare exagerat sa-l dau jos de pe cadru ca sa reglez tachetul ala. Dar in iarna asta am sa-mi pregatesc probabil motorul de schimb (60 mii km reali). Astuia cred ca merita sa-i schimb simeringurile. Stie careva dimensiunile?

 

Varadi, eu zic sa lasi motorul asa cum e, pana nu apar alte probleme care sa justifice darea jos de pe cadru. Tare ma tem ca in cazul tau merge cu exces de benzina si dilueaza uleiul, de aia il consuma, verifica membranele, regleaza si sincronizeaza carburile. In afara ca l-ai belit si julit pe toate partile ( ca ti-a trebui motor de 240 kile) motorul ala merge si trage bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e linkul. Se poate vedea din poze ca motorul a fost montat fara capace.

 

Am vazut si eu poza acum. Nu stiu ce sa zic. Daca te uiti atent la poza o sa vezi ca la cilindrul spate e aproape imposibil sa mai pui capacul peste prezoane din cauza cadrului. Acum, sunt 2 variante:

- ori a pus omul motorul in cadru doar ca sa regleze distributia. Trebuie invartit motorul si cadrul are doar rol de fixare

- ori e vreo vrajitorie de care eu inca nu m-am prins. Sa fiu sincer am sucit de capacul ala in toate directiile si nu am reusit sa-l scot nicicum.

 

Varadi, eu zic sa lasi motorul asa cum e, pana nu apar alte probleme care sa justifice darea jos de pe cadru. Tare ma tem ca in cazul tau merge cu exces de benzina si dilueaza uleiul, de aia il consuma, verifica membranele, regleaza si sincronizeaza carburile. In afara ca l-ai belit si julit pe toate partile ( ca ti-a trebui motor de 240 kile) motorul ala merge si trage bine.

 

De motorul lui Paul nu cred ca s-a avut grija asa cum trebuie in trecut. Suruburile de reglaj ale carburatoarelor erau deschise 3 si 4 ture, desincronizate total. In mod cert are mizerie in ele. Din pacate nu am avut timp sa il disec asa cum trebuie si sa fac treaba nemteasca. L-am curatat cu spray doar prin admisie, l-am reglat si sincronizat. Sa vedem cat consuma acum. In plus toba aceea de esapament e o mizerie, nu are nici macar o absorbtie fonica. Nu cred ca palnia aia face bine la supapele de evacuare.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stelia are dreptate, nu-mi venea nici mie sa cred ca honda a putut face asa ceva, dar asta e realitatea, nu poate fi scos capacul ala fara a mai demonta ceva. Eu nu m-am prins ce anume altceva decat motorul dat jos. Personal cred ca ar fi trebuit sa faca cadrul demontabil in zona aia.

 

Am auzit ca Paul ajunge la tine, poate ca ii gasesti in timp o toba originala. Eu am "terminat" deja una, era aproape "gata" cand am luat motorul. Sunt de 5 ani deja pe toba de rezerva. S-au tot spart diverse compartimente, are o constructie complicata. Cand umblam cu ea sparta consumul crestea cu 1-1,5 litri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA. am pus simering romanesc si a fost la fix. cand am pus simering strainez a trebuit sa adaug niste silicon sa stea locului, am vazut la altii ca au pus banda de teflo de la instalatii de gaz/apa ca sa se aseze la fix.



0,2 ala functie de firma/calitate se simte au ba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu pupa pe diametru si n-ai dispozitie sa dai triplu pe original, pui un pic de silicon de instalatii si e super ok.

 

Vezi sa ai o cursa relaxata a lantului de aprox. 3cm in jos si in sus fata de bascula in punctul de intersectie a extremitatii anvelopei suprapus peste bascula(spre motor vorbind), cu motocicleta pe roti dar nu incarcata cu pilot si/sau cu pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...