Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Cand o sa pornesti ST-ul dupa 1 luna de pauza....ai sa plangi dupa motorul de pe Africa Twin...crede-ma pe cuvant !

eu am pornit azi TDM-ul (pauza cel putin doua luni), e drept ca a pornit asa, mai ca la tara, dar a pornit

Apoi, ca sa ma simt bine, am pornit si africana, prima data dupa 28 octombrie.

A pornit dupa cca 3 secunde de dat la cheie

Are 15 ani si 133.000 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dap. Motivul pt care AT porneste mai usor decat ST/TDM cred ca e puterea mai mica a motorului, adica turatii mai mici, adica compresie mai mica, adica invartire mai usoara a motorului. Plus, evident, cele 2 bujii pe cilindru. Desi exista si alte mobre cu 2 bujii pe cilindru si totusi nu se remarca prin porniri usoare.

AT e o mobra excelenta. Treaba cu legenda/istoria Paris-Dakar mi se pare o afirmatie fortata. Aaa, si mai e o categorie de fanatici: Harley-istii. :D Prin urmare, fiecare categorie cu argumentele/motivele ei dar cu fanii BMW R1xxxGS, AT si HD n-ai nici o sansa sa vorbesti despre alte mobre ca inevitabil se ajunge la concluzia ca mobra lor e "cea mai suprema".

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap. Motivul pt care AT porneste mai usor decat ST/TDM cred ca e puterea mai mica a motorului, adica turatii mai mici, adica compresie mai mica, adica invartire mai usoara a motorului. Plus, evident, cele 2 bujii pe cilindru. Desi exista si alte mobre cu 2 bujii pe cilindru si totusi nu se remarca prin porniri usoare.

 

Asta e de pus in rama :lol: :lol: :lol:

 

Te-ai gandit mult inainte ? Ce legatura are puterea motorului cu pornirea ? Tu citesti ce scrii...sau scrii sa aduni posturi ?

Cred ca faci confuzie intre raportul de comprimare si compresia unui motor ... sunt doua lucruri diferite.

 

SuperTenere porneste greu dupa inactivitate mai lunga din cu totul alte motive.

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca faci confuzie intre raportul de comprimare si compresia unui motor ... sunt doua lucruri diferite.

 

Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate.

 

Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica.

Ma referam la compresie. Bine?

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SuperTenere porneste greu dupa inactivitate mai lunga din cu totul alte motive.

 

de fapt unul singur: carburatoarele

sunt de la producatori diferiti, sunt amplasate diferit si cred ca cel mai important - clapeta de soc lucreaza diferit

nu stiu cum se face, dar carburatoarele montate pe TDM, ST si alte modele similare se uzeaza mult mai repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate.

 

Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica.

Ma referam la compresie. Bine?

Nici acum nu ai nimerit-o!!! Raportul de compresie este o constanta a motorului respectiv data de catre proiectant iar compresia este o valoare a presiunii executata de piston si acesta poate diferii in functie de uzura motorului..asa in 2 cuvinte..!!! Iar ca exeplu un motor cu raport mare de compresie daca este uzat va avea o valoare mica a compresiei!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe principiul ca masa si greutatea sunt doua lucruri diferite. Ai dreptate.

 

Cilindree identica - raport de comprimare mai mic inseamna compresie mai mica.

Ma referam la compresie. Bine?

 

Pe principiul ca toti postacii cu titulatura "expert" la profil au ajuns mari specialisti si emit pareri pe forum cu titlu de lege....iar esti pe langa !

 

Prietene, esti praf ! Du-te si mai documenteaza-te si invata ce e aia o camera de ardere si de cate ori este comprimat amestecul in ea !

 

Daca nu stii care e diferenta dintre un raport de 9 : 1 si o presiune de 11 bari de exemplu....nu are rost sa mai discutam. O legatura exista intre ele, dar sunt lucruri diferite totusi !

 

Ti-a explicat Raul elegant mai sus in cateva cuvinte....eu sunt mai direct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu am nimerit? Oricum, vorbeam despre caracteristici constructive ale celor doua motoare; motoare noi, neuzate. Un raport de comprimare mai mic determina o compresie mai mica la acelasi grad de uzura (in speta zero), asa cum o masa mai mica determina o greutate mai mica la aceeasi acceleratie gravitationala, ca sa continui cu analogia de mai sus. De fapt, compresia generata de un anumit raport de comprimare nu depinde nici macar de volumul/capacitate cilindrica. Cu atat mai putin la ST si AT care au capacitati foarte asemanatoare. ST are constructiv un raport de comprimare mai mare decat AT (9.5 vs 9) iar asta genereaza o compresie/presiune mai mare care, la un motor ST fara uzura semnificativa face sa fie necesara o forta mai mare pt a invarti vilbrochenul. Treaba asta combinata cu alt sistem de carburatie (cum a zis Korben - Teikei vs Mikuni) si doar o bujie pe cilindru face pornirea mai greoaie pt ST.

 

Din ce spuneti voi (mai putin Korben) rezulta ca nu exista alta explicatie (stiintifica, tehnologica) pt pornirea greoaia a ST alta decat ca ST e pur si simplu o mobra mai proasta.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni... Ca sa nu va mai certati...

#1 Un motor cu compresie mai mare porneste mai usor, amestecul aprinzandu-se mai usor (chestie de teoria cinetico-moleculara, manualul de fizica de clasa a X-a)

#2 2 bujii ajuta enorm la pornire vs. 1 bujie

#3 tipul carburatoarelor influenteaza iarasi pornirea, dar mai ales cu partea de ventilare a carburatorului. Ca o dovada, dupa o pauza mare, RD07a porneste mult mai usor ca RD03/04/07, motivul fiind pierderea in timp a benzinei din carburator. Posibil si la ST sau alte motociclete sa fie aceeasi problema. Daca nu ma credeti pe mine, aruncati un ochi aici http://www.atic.org/faq/ventilation.php

#4 Pompa de benzina are si ea rolul ei in cadrul procesului de pornire, o pompa electrica va umple carburatoarele mult mai repede ca una vacuumatica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Profesoru e chiar profesor in fizica, asa ca ferea !

desi a mea e mai lunga si mai groasa, sunt utile discutiile astea contradictorii (pana nu se ajunge la injurii si jigniri) ca de exemplu nu aveam idee despre raportul de compresie...ma gandeam la randament si alte dastea si-mi dadea cu virgula tare :)

Popcorn Moncher!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

#1 De ex diesel, dap. Sa fie mai clara ideea mea: nu compresia mai mare in sine face pornirea mai grea, ci ea determina necesitatea unei forte mai mari de a da motorul peste cap. Dupa o pauza mai lunga, bateria fiind si ea putin iesita din parametrii ei, pana calatoreste benzina pe traseul rezervor-pompa-carburator-chiulasa-cilindru, trece suficient timp ca demarorul sa nu mai aiba forta necesara de a invarti motorul cum trebuie. Iar pt pornire, compresia, mare, mica, cum o fi ea, trebuie realizata rapid - vezi mobrele cu pedala de pornire: daca dai in reluare la pedala o mai pornesti la vara ailalta.

 

#2, #3, #4 total de acord.

 

Motomax: ST are constructiv compresia (bar, kPa, PSI, N/m2) mai mare decat AT determinata de raportul de comprimare mai mare (adimensional, l/l sau m3/m3). Bineinteles, daca e foarte uzat un ST poate sa aiba compresie mai mica decat un AT neuzat.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Pai ne-am cam potolit, zic eu. Toti zicem aproape aceleasi lucruri dar nu ne exprimam clar. Toti suntem de acord ca AT e mai buna decat ST per total. Doar ca eu consider mai bun, sau sa zic mai performant, motorul ST fie si numai prin prisma cailor putere. 69 vs 59 sau 50 cat are a mea AT; e o diferenta, totusi. Iar diferenta de cuplu la turatii joase dintre ST si AT e mica in comparatie cu un monocilindru. Cu tot V-ul Africanei. Restul, pornire, longevitate, sunt de partea motorului AT. Doar consumul nu, apropos de randament :) . Nu comparam cu ST-uri reglate prost.

Ca e o legenda, OK, dar ca a facut istorie in Paris-Dakar iarasi o divergenta de opinii.

Sper ca nu imi luati in nume de rau toate contrele dar , deh, e iarna si stau cam mult la tastatura. Oricum sunt prea puturos sa-mi iau celelalt mobre la alergat pe vremea asta, Africana fiindu-mi, oricum, imprastiata prin apartament.

Poate ne vom intalnii la vreo iesire sau intrunire dar nu pot sa promit din cauza serviciului meu cu un program atipic. Apropos, la sfarsitul lunii si februarie voi fi prin Timisvar cu slujba. Poate ma voi intalni cu aripa Banat sa mai discutam despre compresii, termodinamici si AT vs ST. :) Voi fi prezent cu portocalia ca sa si mobra neutra.

 

PS Stelian, pe unde te dai cu CRF-ul in imprejurimile Timisoarei?

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ui aici compresia crashbarului dată de masa Africanei.

 

post-59052-0-52572800-1389035171_thumb.jpg

 

Când o să luaţi şi voi jumate din amenzile de viteză pe care le iau cu MOTOCICLETA mea în localităţi, atunci să ziceţi că aveţi o mobră Legendă. Noroc cu camerele de filmat, altfel nu mă gineau fra3ryi.

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când o să luaţi şi voi jumate din amenzile de viteză pe care le iau cu MOTOCICLETA mea în localităţi, atunci să ziceţi că aveţi o mobră Legendă. Noroc cu camerele de filmat, altfel nu mă gineau fra3ryi.

 

Ia uite...s-a activat asta micu :)

 

Dar cand te-am depasit in virajul de la Saftica atunci cand ne intorceam de la SMAEB si te uitai mirat ...nu erai tu ? Sau mergeai "la consum" ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi atunci am luat amendă pentru hyperviteză. În localitate. A fost o glumiţă mai sus, altfel nu precizam de "localitate" :)

Mă uitam mirat pentru că nu te văzusem să fi salutat.

Nu merg foarte repede pentru că n-am motocicletă de aşa ceva. Deşi de când mă plimb BV - SB obişnuiesc s-o ţin între 130-150km/h (GPS), în localităţi mai scăd până la 110 ca să nu fie probleme cu Poliţia :tomato: Urât şi-aşa din partea mea, că m-am învăţat prost. D-apăi plictiseală mare pe drumul ăsta.

 

Oricum un consum de 1L / 500km nu e chiar o problemă mare, este echivalentul creşterii consumului de carburant cu 1%, deci nu-i vorba de mers la consum( şi oricum nu m-aş lua la alergătură cu tine, n-ai scut de aluminiu :P )
O să urmeze o comandă cu livrare la Laci pentru nescaiva piese de motor zilele astea( dacă mai merită investit în el ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Pai ne-am cam potolit, zic eu. Toti zicem aproape aceleasi lucruri dar nu ne exprimam clar. Toti suntem de acord ca AT e mai buna decat ST per total. Doar ca eu consider mai bun, sau sa zic mai performant, motorul ST fie si numai prin prisma cailor putere. 69 vs 59 sau 50 cat are a mea AT; e o diferenta, totusi. Iar diferenta de cuplu la turatii joase dintre ST si AT e mica in comparatie cu un monocilindru. Cu tot V-ul Africanei. Restul, pornire, longevitate, sunt de partea motorului AT. Doar consumul nu, apropos de randament :) . Nu comparam cu ST-uri reglate prost.

Cu tot respectul tizule... dar iar bati campii

 

Hai sa te lamuresc cu date oficiale din manualele de reparatie ale ambelor motociclete, daca vrei vorbim si de imprumut, sa ai ce studia :):

 

Toate motoarele de pe XRV750 au ca si valoare nominala pentru compresia pe cilindru intre 11.0 si 15.0 bar(157 si 213 psi)

Toate motoarele de pe XTZ750(3LD, 3SC, 3TD) au ca si valoare nominala pentru compresia pe cilindru de aprox 9,3 bar(135 psi)

 

La SuperTenere este data o singura valoare in manual, deci pana si "service limit" cum i se mai spune, sau limita minima de service....e mai mare la Africa Twin fata de valoarea nominala la SuperTenere.

 

Deci te rog nu mai abera, SuperTenere nu dezvolta o presiune masurata la cilindru mai mare in comparatie cu Africa Twin.

 

Raportul de comprimare difera intre cele doua, intr-adevar 9.5 : 1 la ST fata de 9.0 : 1 la AT....dar vorbim de altceva, de multi factori, alezaj, cursa, forma camerei de ardere...etc

 

Motorul de pe Africa este un motor cu alezaj mai mic si cursa mai mare, etc(AT - 81 x 72 mm / ST - 87 x 63 mm)...ma astept sa intelegi totusi aceste notiuni.

Nu intru acum in detalii despre cum e defazat ambielajul la SuperTenere si despre cum se ridica si coboara pistoanele la acel motor, ...ne complicam.

 

Eu de regula cand afirm ceva, o fac fundamentat, nu vorbesc sa ma aflu-n treaba !

 

Cel putin utimele doua SuperTenere pe care le-am avut erau "tzipla" cum se spune....deci nu compar cu ST reglate prost ! Iti spun eu : SuperTenere consuma mai mult fata de Africa Twin, punct ! La acelasi regim de mers. Tu pe ce te bazezi cand afirmi ? Ai avut tu SuperTenere ?

 

Iti mai spun o chestie : diferenta aia de cai putere e aproape insesizabila. Nu am stat cu cronometrul dar nici nu am simtit diferente colosale.

 

In rest...numai bine, treaba cu cuplul la monocilindrice o trec cu vederea, iar m-am amuzat...

 

Pentru cultura ta generala un Dominator 650 are cuplu 53 Nm in timp ce un Deauville 650 are 55 Nm...deci nu stiu de unde ai visat tu cuplu mai mare la monociclindru.

 

Africa Twin 750 are 62 Nm...dar nu am vrut sa compar mere cu pere.

 

 

Bafta !

 

Mă uitam mirat pentru că nu te văzusem să fi salutat.

Nu merg foarte repede pentru că n-am motocicletă de aşa ceva.

 

Oricum un consum de 1L / 500km nu e chiar o problemă mare, este echivalentul creşterii consumului de carburant cu 1%, deci nu-i vorba de mers la consum( şi oricum nu m-aş lua la alergătură cu tine, n-ai scut de aluminiu

O să urmeze o comandă cu livrare la Laci pentru nescaiva piese de motor zilele astea( dacă mai merită investit în el ) .

 

 

Ma grabeam ca dracu sa nu ma prinda ploaia, aveam o mizerie de cauciuc pe spate...uzat, stii povestea cu "croitorul"

Te claxonasem din spate, ti-am vazut numarul si banuiam ca esti tu.

 

Si cu mersul la consum tot o glumita a fost.

 

Nici eu nu ma iau la concurs cu nimeni, am copil si familie acasa. Din cand in cand ne mai racorim cu cate un " raliu" cu Laci si golanii batrani din Sacele ...

 

Apropos de Laci...comanda-le linistit, stii unde le comanda si el mai departe nu ? Oricum e un mecanic exceptional si foarte serios, iti garantez eu, stiu ce-i poate mana.

 

Iar mobra...merita banii investiti in ea cu siguranta.

 

Te-am pupat

 

P.S. Africana "poate" si 180 ...daca nu ma crezi pe mine, intreaba-l pe Mihut

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...