Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Uite ca eu te incurajez sa pui "bujii normale si nu iridium".

saru mana :laugh:) alea le pun oricum

 

Stii care-i treaba cu schimbatul, nu? Daca merge, de ce sa schimbi?

 

domnule, citate din biblie (cel putin aia a mecanicilor) nu vreau :lol:)..

lasand gluma, ideea e ca mergea DAR ghidonul, directia incepuse sa aiba mari probleme. trebuia schimbat si asta am facut. si daca tot am demontat am zis.. cablurile: la uns cu ele. desi merg, e bine sa vad macar in ce stare sunt. ambreiajul patina, am kit de ambreiaj , nu e pacat sa nu il schimb? daca tot desfac furca, nu e bine sa vad daca arcurile sunt in dimensiunile acceptabile, daca rulmentii rotii sunt buni, cum sunt placutele etc? nu merita si ea un schimb de lichid de frana?

si uite asa, din putin in putin ajung de ma leg de tot ce inseamna revizie completa:).. si e bine..

 

cand am decis sa intru in ea, mergem zilnic la munca pe moto, dar acum ma pregatesc si de un drum de aproape 2400km, vreau sa o rasfat putin

 

 

 

A cumparat cineva de pe ebay discuri de frana Artrax WAVE ?

Le vinde un tip din Grecia cu 82e/buc + 11e/ transportul. :laugh:

salutare

 

din ce stiu: crsti_mic, sper sa nu gresesc numele, posesor de super teneree, si baiat foarte tehnic, si-a facut discurile la comanda la un tip care face discuri de ce dimensiune si ce material vrei. vorbeste cu el. el a optat pentru el pentru niste discuri mai mari si adaptoare pentru etrieri

 

singurul meu sfat este sa arunci un ochi si acolo , adica aici

/index.php?...c=76234&hl=

 

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

discuri de frana facute ?

 

dar tu crezi ca discu de frana, ca piesa, nu se produce ?

se ia metalul, se decaleste, se taie in forma dorita (forma conturului exterior, gauri de ventilatie etc) si se caleste. de multe ori discul are doua materiale , nu este dintr-o bucata. poti sa iti alegi ce materiale vrei. la fel se poate face si cu placutele de frana.

 

desi pare mare inginerie nu este, atata vreme cat ai la indemana masinile necesare sa faca treaba, metalul , cunostintele necesare sa calesti otelul. fireste nu se poate face la mine in garaj, dar la nivel de mini atelier se poate.

 

sa nu uitam ca se toarna pistoane, se fac segmeni, camasi pentru pistoane. din cautarile mele pe net firmele care chiar fac asa ceva sunt in general firme mici, 8-10 angajati. dar au tehnologia necesara, meterialele etc..

 

eu as merge cu incredere si ma gandesc sa imi comand asa placute de frana.

 

de incarcat placutele de frana o poti face si tu acasa daca ai timp... oricum, merita aruncat un ochi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de incarcat placutele de frana o poti face si tu acasa daca ai timp... oricum, merita aruncat un ochi

 

Ia invatane si pe noi , frate cum se incarca placutele de frina acasa?,,,, pe genuchi ? sau pe masa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

Spune-mi sie mie ce aliaj se foloseste la un disc de frina, compozitie concreta!!!!!!

Si ce fel de compozitie are placuta de frina care potriveste la materialul folosit ptr. discul de frina.

Desigur sint oameni care produc piesele, dar mi se pare felul acesta de a gindi (fara suparare) foarte naiv, si daca stam sa ne gindim la cei care sint mai tineri, se pun in pivnita si-si coc singuri placutele de frina. Nu chiar bine, am vrea sa-i vedem si peste 2 ani pe sosele accelerind si frinind..... :bounce:

 

 

Cu stima

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
dar tu crezi ca discu de frana, ca piesa, nu se produce ?

se ia metalul, se decaleste, se taie in forma dorita (forma conturului exterior, gauri de ventilatie etc) si se caleste. de multe ori discul are doua materiale , nu este dintr-o bucata. poti sa iti alegi ce materiale vrei. la fel se poate face si cu placutele de frana.

 

desi pare mare inginerie nu este, atata vreme cat ai la indemana masinile necesare sa faca treaba, metalul , cunostintele necesare sa calesti otelul. fireste nu se poate face la mine in garaj, dar la nivel de mini atelier se poate.

 

sa nu uitam ca se toarna pistoane, se fac segmeni, camasi pentru pistoane. din cautarile mele pe net firmele care chiar fac asa ceva sunt in general firme mici, 8-10 angajati. dar au tehnologia necesara, meterialele etc..

 

eu as merge cu incredere si ma gandesc sa imi comand asa placute de frana.

 

de incarcat placutele de frana o poti face si tu acasa daca ai timp... oricum, merita aruncat un ochi

 

 

Surprinzator, dar adevarat, intr-un numar mai vechi de prin UniversMoto/MotoLife/Motociclismo (nu mai stiu, ca zac sub pat, hrana pentru praf) era un articol despreproducerea placutelor de frana. Si nu era chiar asa de simplu.

Poate e simplu pentru o mana de ingineri care au master sau doctorat in asa ceva si din asta traiesc.

Nu atat de aventuros ca tine dar eu vroiam sa decupez din placute de masina pe cele pentru motocicleta mea.

Pana la urma, mai ales din motive de siguranta, compozitie si pret (intre 50 si 75 de ron perechea, daca stii sa cauti) am decis sa nu mai aberez, sa nu il mai termin psihic pe mecanicul meu si mi-am luat placute fabricate pentru mobra mea. De o firma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

placute se pot face si acasa; eu am facut, in criza de altceva, dar parerea mea ca nu se merita sa te apuci sa muncesti 2 ore la o placuta cand le gasesti gata facute cu 80 de lei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai baieti, voi ati citit ce am scris ?

am zis eu undeva ca imi fac EU placutele de frana? am zis ca EU imi fac disc? nu am zis ca pot sa il fac EU acasa, am zis numai ca DACA AI MASINILE NECESARE (ca nu poti taia la flex) daca ai meterialele (ca nu are mama topitorie si nici eu cunostintele sa deduc compozitia chimica exacta) daca ai cunostintele sa recalesi materialul (si aici nu ma refer la gigi, ma refer la un angajat, doi care asta au studiat), atunci e posibil.. ce am zis gresit aici?

 

 

ceea ce incercam sa spun este ca uneori, contrar aparetelor, lucruri aparent imposibile sunt realizate in ateliere mici (dar cu scule pe masura). ma uitam la niste tipi din africa de sud care reconstruiau motoare (alezaje, marit capacitate cilindrica si compresie) si nu au , din ce am citit, mai mult de 10 angajati.

 

cati oameni la noi , in atelierul fabricii sau intreprinderii, nu fac treburi fenomenale pentru conditiile in care lucreaza? si ma refer la un singur om.

 

si daca tot vorbim de un singur om si ce se poate face daca ai sculele necesare, una dintre cele mai smechere motoare de viteza a fost construita in garajul unui australian, si a turnat singur blocul motor si toate celelalte piese.

 

repet, incercam sa spun, ca un atelier mic, ca numar de angajati, dar daca are aparatura si cunostintele necesare, pot face lucruri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

Adica ai vrut sa spui tu, tu cu cuvintele tale ceea ce inseamna productie la Bosch, Lucas, ATE, si toti ceilalti care de zeci de ani se ocupa in mod profesionist de productia componentelor de frina.

 

BRAVO :bounce:

 

 

...sau am inteles gresit????

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite exemplu motorului v1000. motor care a dat clasa in superbike, motor construit de un singur om, in garaj, om care a turnat fiecare piesa a motorului.

ceea ce am vrut sa spun este ca se pot gasi lucruri de calitate, chiar daca nu sunt produse pe banda rulanta sau in cantitati enorme. inca din primul post am zis ca totul depinde de masinile folosite si de respectarea adevarului stiintific (sunt complet importiva lucrurilor facute dupa ureche sau "las ca merge asa" si sunt constient ca parerea inginerului este indispensabila).

 

eu as avea incredere sa cumpar un disc de frana pentru care tolerantele maxime acceptate sunt sub 0.01 milimetri, disc care a fost facut din materiale recomandate de un inginer, discul a fost calit folosind o metoda "certificata" si standardizata, chiar daca acest disc a fost produs intr-un atelier cu 4 angajati ce exemplu. nu vreau sa incep o dicutie inutila. eu cu motorul meu, chiar si cu ijul, mereu pun cheie dinamometrica si mereu citesc ce zice manualul si respect pe cat posibil. nu mi-as incarca singur placutele de frana si nu mi-as face singur discuri de frana DAR as avea incredere in ceva facut cu simt de raspundere de o companie foarte mica dar care face asta de multa vreme.

 

sa nu uitam ca in manufacturarea unui bloc motor de ferarri nu lucreaza prea multi oameni, ca moto morini are cam 100 de angajati (ultima data cand am citit) si exemplele pot continua.

 

ceea ce sustin e ca se poate cu putini angajati daca exista scule, materiale si se respecta cu sfintenie procedeele stiintifice..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pot sa va destainui din experienta mea personala. Am vrut sa-mi fac o toba de esapament, am zis: "ce eu nu pot? de ce sa dau bani pe ea?"

Dupa ce mi-am frecat mintea cu o schita cam o zi intreaga, am ajuns la necesarul de materiale. M-am dus sa le cumpar si am pus pe hartie fiecare leu cheltuit. Bloc de aluminiu, suruburi, coliere, pasta pentru lustruit aluminiul, pop-nituri, etc. Cu exceptia strunjitului pe care am dat bani restul muncii a fost facut de mine. Rezultatul a fost cam 75% din asteptarile mele in termeni de calitate si aspect. Ca pret am ajuns pe undeva la 40 eur, bani la care puteam cumpara o toba finala SH de pe ebay. Morala o trageti singuri :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare : ieri am zis sa schimb uleiul ca trebuia. adica era in plan, desi nu are prea multi km.

Acum am o mare suspiciune: coca cola me minte cu nerusinare sau mobra mea produce ulei?

 

Ideea e ca am scos tot uleiul si filtrul si am umplut doua sticle de 1.5l de cola si mi-a mai ramas cam 100-200ml ulei. In sticlele lor sunt de 1.5 si intra mai putin in fapt?

din ce stiam eu la un schimb pun 2.6 (sau 2.8 cand schimb si filtru nu tin minte manualul pe de rost). de obicei cand schimbam uleiul motorul era cald, acum era rece ca nu poate fi pornit. e normal ca stand nemiscata 3 saptamani sa se scurga si uleiul care altfel ar fi fost "sus" in instalatie? o sa verific manualul cand umplu (placile e ambreiaj sunt la marinat, azi le schimb si pun ulei) dar ma mir sa scot putin peste 3l de ulei. mereu am pus ulei si am verificat joja si mereu a pierdut ulei (scutu era mereu umed) dar pe unde exact nu stiu. poate era prea mult si am facut in trecut o gresala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga nasu' putin in ulei si vezi daca miroase a benzina. io m-am trezit la ST ca imi tot crestea nivelul de ulei si devenea din ce in ce mai apos. concluzia finala a fost ca nu-mi mai inchideau bine cuiele si benzina se scurgea in motor cand statea pe loc. in cazul asta ai mai multe rezolvari: schimbi cuiele pontou, sau inchizi robinetii cand o lasi pe cric sau pui o electrovalva care inchide circuitul de benzina cand iei contactul. eu am ales ultima varianta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

 

Ca sa faci un schimb ca lumea de ulei, el trebuie sa fie cald, adica sa fie circulat, ca sa spele particolele care se produc din cauza arderii benzinei si a uzurii.

 

Nivelul uleiului il verifici desfacind joja de ulei si nu o infiletezi la loc ci numai o "proptesti" de blocul motor.

E posibil sa fi curs uleiul din motor inapoi in baie, de aceea nivel mai mare.

 

Dece schimbi discurile de ambreiaj??? (si le tii la marinat???? dece?)

 

Citi km are AT-ul?

 

Foloseste ulei mineral 10W40 sau daca consuma ulei, 15W40, in nici un caz sintetic sau partial sintetic, numai ulei mineral, altfel e posibil sa patineze ambreiajul!!!!!!

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

 

Ca sa faci un schimb ca lumea de ulei, el trebuie sa fie cald, adica sa fie circulat, ca sa spele particolele care se produc din cauza arderii benzinei si a uzurii.

 

Nivelul uleiului il verifici desfacind joja de ulei si nu o infiletezi la loc ci numai o "proptesti" de blocul motor.

E posibil sa fi curs uleiul din motor inapoi in baie, de aceea nivel mai mare.

 

Dece schimbi discurile de ambreiaj??? (si le tii la marinat???? dece?)

 

Citi km are AT-ul?

 

Foloseste ulei mineral 10W40 sau daca consuma ulei, 15W40, in nici un caz sintetic sau partial sintetic, numai ulei mineral, altfel e posibil sa patineze ambreiajul!!!!!!

 

 

Africanu

 

 

in primul rand stiu ca schimbul de ulei se face cu motorul cald dar in situatia de fata a trebuit sa il schimb acum si nu o pot porni pentru ca nu am cabluri de acceleratie, filtru de aer, rezervor, si sa pun furtun de benzina, filtru il puteam ignora, sa accelerez la mana, ar merge dar e complicat si impractic (am schimbat uleiul noaptea ca daca dau pe jos risc sa imi iau amenda :bounce:) si nici sa il incalzesc si sa fac zgomot nu merge sub geam ca vine politia instant.. lume civilizata).

stiu ca se schimba cu motorul cald si stiu cum se masoara, dar in cazul de fata nu am avut de ales. oricum uleiul nu era nici vechi si nici km necesari nu ii avea , si urmatorul schimb o sa vina repede (2-3 luni maxim).

 

placile de ambreiaj : asa am citit peste tot pe net si in toate cartuliile de mecanica pe care le-am vazut eu, ca inainte sa le pun e preferabil sa le tin (pe cele noi) in ulei o seara. nu stiu care e rostul, dar daca asa zice ingineru asa fac. de ce le schimb? patineaza cel vechi si i-a ajuns si lui :rock:). accelerez si urca in ture fara sa pastreze proportionalitatea cu cresterea vitezei. desfac si masor si arcurile sa fie in limite admise, si grosimea placilor si compar cu dimensiunile de service din manual, dar vreau sa il desfac oricum, trebuie. la peste 4000 ture turez aproape degeaba si astept sa iau viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de km nu stiu .. tind sa cred ca are 40 000 sau 140 000 :bounce:)

 

povestea e asa.. eram eu mic si nu stiam ce sa fac asa ca am mers si am cumparat de la alfamotors in bucuresti. stiam ca motorul a fost cazut, ca are scutul zgariat, rezervorul putin infundat si o carena laterala refacuta. plasticele nu erau in cea mai buna stare.. pe bord arata cam 20 000km+ si nu am crezut. am pornit-o, am dat o tura, mi-a placut

 

am cumparat-o in anul cu licenta, si tocilar fiind a stat in garaj mai ales ca ocazional am mai calarit si alte prostii. imediat dupa licenta am plecat din tara, deci a stat cuminte in garaj un an jumate cred. in primii doi ani am facut cu ea cam 2000km poate nici aia.

 

am venit acasa , am luat-o si am plecat cu ea sa ma plimb si m-a dus fara nici o reparatie la bruxelles, paris, acum mergeam cu ea in belgia in fiecare zi, am facut cam 25 000 fara nici o reparatie in afara de un releu, o baterie, 2 camere fata, si un surub sau doua care s-au defiletat.

 

acum ma pregatesc ca tre sa trag un tur de 5000km in mai putin de o saptamana. si vreau daca tot incep, sa fac lucrurile cum trebuie.

 

singurul lucru pe care tind sa il cred real despre motor este ca am gasit dupa ceva vreme in carena, pe interior, un abtibild de la o revizie motul, si in mai 1998 mobra avea numai 16 000km. daca e adevarat ca ala a facut in 8 ani 16 000km, dupa a busit-o si a stat mult in garaj, ar fi plauzibil ca aveam cam 20 000 cand am luat-o eu :rock:).. dar nu ma intereseaza atata vreme cat merge. si saraca porneste in fiecare zi si in ultimii 4 ani nu a avut parte de nici un reglaj. si nimic altceva in afara de schimb de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah, eu mi-am facut deja rez la casuta pt ca am lasat cortul de izbeliste la intrunirea de la Predeal (sunt alergic la cort de atunci incolo!) insa, vad ca voi nu mai pomeniti niica de intrunirea noastra, parca vad ca voi fi singur pe acolo ca sa vedeti farmece si blasteme ce va fac! :bounce: Faceti pe dreakul in paispe si veniti cat mai multi ca ne facem de cacao sa fim 2-3!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga nasu' putin in ulei si vezi daca miroase a benzina. io m-am trezit la ST ca imi tot crestea nivelul de ulei si devenea din ce in ce mai apos. concluzia finala a fost ca nu-mi mai inchideau bine cuiele si benzina se scurgea in motor cand statea pe loc. in cazul asta ai mai multe rezolvari: schimbi cuiele pontou, sau inchizi robinetii cand o lasi pe cric sau pui o electrovalva care inchide circuitul de benzina cand iei contactul. eu am ales ultima varianta

 

.. uleiul meu pute rau a benzina.. am mirosit in sticla care a ramasa neumpluta. chiar pute bine a benzina.

acum din solutiile descrise de tine cred ca cel mai simplu si elegant pentru mine, ar fi sa cumpar un set de garnituri pentru carburi , si cuie.. idei careva de unde sa iau si ce ca eu nu stiu ...

 

multam ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

 

asuma-ti riscul, schimba uleiul si verifica regulat nivelul. La Africa Twin, ca e RD 04, 07 sau 07a, toate au pompa de benzina electrica (din fabricatie). Deci faza cu "curge benzina in cilindru" nu merge. Ar putea fi aspirata doar daca se misca pistoanele.

 

Daca vrei sa verifici cuiele pontou, trebuie "doar" sa dai jos carburatoarele, desurubezi capacele unde sint plutitoarele, inchizi ( ridici cu mina) plutitoarele si sufli in furtunul de benzina. Daca trece aerul (ceea ce nu cred) ele nu sint etanse. Abia atunci iti faci ginduri sa cumperi altele. Compara mere cu mere si pere cu pere, nu toate motocicletele sint la fel, doar ca au 2 roti.....

 

Si atunci daca tot ai carburatoarele in mina, verifica si pistonasele de la soc, la ambele carburatoare, ele trebuie sa se miste foarte usor.

 

Nu-ti face atitea ginduri, incearca cu logica si cu cit mai putini bani, AT-ul are motor bun!!!!

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburile de rd04 si rd07 sunt "identice" ca si constructie , diferentele fiind date de tubulatura exterioara (traseul benzinei e putin diferit la rd07 si nu se mai evapora benzina din carburi cand sta pe loc mult). diferente ar fi ca surubu de amestec e infiletat 1/4tura mai mult la rd04, parca plutitoarele sunt la inaltimi diferite, jigloarele difera cu putin in grosime, si atat. constructia e aceeasi, aceeasi pompa de benzina..

 

eu nu am mai intalnit problema asta pana acum si nu am habar de la ce ar fi (ca sa fiu sincer) in acelasi timp vreau sa stiu ca fac totul bine. e prima oara cand ma joc cu africa, restul experientei e pe ij, si ce am mai ajutat/vazut la prieteni. dar vreau daca am desfacut, chiar de ma costa 2-3 sute e in plus sa stiu ca lucrurile sunt bune. mi se pare pacat sa ma bazez ca africa e motor bun (este ca merge in orice conditii) si daca pot sa o ajuta sa fie in parametri de ce sa nu o fac ?

 

 

acum citesc manualul si vad ce zice... revin cu comentarii si intrebari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gaxel

fara suparare, dar eu cred ca tu nu ai nevoie de ajutor, ci doar tema de discutie. Ce e rau in faptul ca ti se dau sfaturi, pe care tu le "stii" de fapt, le interpretezi in felul tau. Tu spui ca nu te doare sa dai 200-300 ca, de, tu ai banii. Sa-ti fie de bine. Daca poti sa repari cu bani putini sau deloc, care e problema care te abtine sa o faci?

Tu compari IJ cu motor in 4 timpi. Ai dreptate, si acolo se misca pistonul in sus si in jos. Dar cam asta a fost.

Si daca pui intrebari in forum, atunci sa ai si incredere in ceea ce ti se spune.

Am zis!!! :bounce:

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu vin sigur sigur!

 

 

Din Timisoara venim in principiu 10. Doua persoane sunt cam cu semnul intrebarii. Vom pleca vineri la 6 dimineata pe ruta

 

Timisoara - Buzias - Lugoj - Caransebes - Otelul Rosu - Hateg - Petrosani - Lacul Vidra - Voineasa - Brezoi - Calimanesti - Salatrucel - Ianculesti - Suici - Valea Danului - Curtea de Arges - Valea Iasului - Valea Faurului - Robaia - Domnesti - Berevoiesti - Godeni - Campulung Muscel - Rucar - Fundata - Moeciu de Jos - Bran - Tohanu Nou - Rasnov -> 460km

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neatza la poporul african..

 

.. azi m-am apucat sa imi desfac furca ca prea ma hitzina.. si evident cd am ajuns la boltul de jos (damper rod bolt) cu toata atentia sa pice inbusul cum trebe samd s-a dus naibii (adica acuma mi invarte inbusul cam in gol). .. fr-o idee cum sa il desfac?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fr-o idee cum sa il desfac?!

Ideile clasice:.

cu un patent sau patent blocabil daca e surubul la care ma gindesc eu

faci un sant in floarea surubului (daca se poate) si desfaci cu o surubelnita plata (dar mai lata) sau cruce (daca merge)

Incerci sa infigi un cap de surubelnita stea (6-8 sau mai multe 'raze')

daca se poate, sudat ceva acolo si desurubat cu totul

extractor de suruburi

 

N.E.: nu stiu cum arata surubul, cit e de mare el, cit e de mare capul lui, daca e ingropat , daca e usor de ajuns la el si spatiu suficient pentru manevrat pe linga el sculele di dispozitivele susmentionate.

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...