Sari la conținut

Mers subturat


Postări Recomandate

Ce prosta esti........vb de 1.6d !!!!!!!!! Informeaza-te inainte de a scrie cum te taie capu, ca numa te faci de ras :P

da, ma, dar cine te crede?

te-ai mai luat tu in gura cu cineva de pe aici si ti-a facut topic, mariion parca era.

vrei sa pici de prost si in fata mea?

nu ca nu ai fi, dar, incearca sa vorbesti despre ce stii, nu despre ce presupui sau, mai rau, nu stii.

ia explica tu cum e chestia cu presinea la 1 maxim 2 mm de orificiile injectorului?

 

a existat si 1.6d pe Golf 1.. Uite chiar unul de vanzare..

 

PS: oricum, parca vorbeam pe aici de motoare de motocicleta, vad ca ati ajuns la turbine si presiuni in injectoare de diesel. :D

mda, se pare ca a existat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 101
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

e misto cu vacuumul la turbina!

ai dracu', ce idioti, de ce dracu' au pus ei pompe de vacuum pe toate motoarele diesel supraalimentate, nu stiu!

 

referitor la becul de la presiunea de ulei, daca vezi ca palpaie, mai bine il scoti, sa nu cumva sa te orbeasca! :D

 

am o intrebare, tu ai invatat ceva notiuni de mecanica de la femeia de serviciu? :P

 

 

Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile .....

 

Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal!

 

Citeste bine, rumega, apoi deschide gura!

 

PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ma, dar cine te crede?

te-ai mai luat tu in gura cu cineva de pe aici si ti-a facut topic, mariion parca era.

vrei sa pici de prost si in fata mea?

nu ca nu ai fi, dar, incearca sa vorbesti despre ce stii, nu despre ce presupui sau, mai rau, nu stii.

ia explica tu cum e chestia cu presinea la 1 maxim 2 mm de orificiile injectorului?

 

 

mda, se pare ca a existat...

 

Deocamdata tu ai picat de FOARTE PROST!!!!!! Sa nu sti tu proprietar de Vw vechi ca a exzistat si Golf 1 cu motor de 1.6 diesel??? :D Ce blana esti :P Si deocamdata "maria lu ion" o cazut al mai prost dintre toti, mai ales la cati "prieteni" si-o facut pe-acilea.....vrei sa-l intreci tu se pare :)

 

Ti-as explica, dar dupa cum am vazut pe-aici SIGUR n-ai pricepe nici daca ti-ar explica un profesor de la Oxford...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile .....

 

Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal!

 

Citeste bine, rumega, apoi deschide gura!

 

PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ...

auzi, ai pus mana in viata ta pe o turbina?

cine, unde, cum si de ce face vacuum intr-o turbina?

functionarea jaluzelelor e foarte simpla. creste presiunea in colectorul de admisie, este impinsa o membrana care are pe ea o tija care actioneaza jaluzelele, care jaluzele se afla in jurul elicei de la evacuare si care se vor inchide, fortand, astfel, tot debitul de gaze arse sa impinga mai tare in palele acesteia, marindu-i turatia, marind presiunea la admisie. cu cat forjezi mai tare motorul, cu atat ai nevoie de coeficient de umplere mai bun al cilindrilor. in general, turbinele clasice merg la turatii de 10000-14000 rot/min.

acum, daca tu vorbeai despre motoarele cu reactie, aia e altceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile .....

 

Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal!

 

Citeste bine, rumega, apoi deschide gura!

 

PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ...

 

Bine i-ai zis si tu.......e ca ziaristi aia deontologi, scoate din context cum ii taie capu......

Ce vrei daca nu stia nici macar ca exista Golf 1 diesel :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine i-ai zis si tu.......e ca ziaristi aia deontologi, scoate din context cum ii taie capu......

Ce vrei daca nu stia nici macar ca exista Golf 1 diesel :D

ba, tu chiar esti prost, ma cam enerva mariion cu aciditatea lui verbala, dar, vad ca avea mare dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turbinele de pe TDI-uri au un mecanism numit geometrie variabila, asta fiind un mecanism de control al inclinarii palelor turbinei comandat vacuumatic (se citeste vacuumul din admisie = necesarul de putere cerut de motor - si se actioneaza prin niste parghii palele turbinei). Daca nu turezi din cand in cand TDI-ul pana in 5-6000 de ture, atunci mecanismul asta de geometrie variabila nu isi descrie cursa completa si acumularea de funingine poate sa-i blocheze miscarea, in timp - si asta omoara turbina (nu o omoara definitiv, elementul esential la turbina e lagarul - ala are nevoie de ungere, restul se pot curatza la service).

 

Mersul subturat la un motor e definit ca regimul in care motorul nu poate livra puterea solicitata la un moment dat, din cauza ca se afla la o turatie prea mica (puterea = cuplu * turatie). Consecinta este aparitia vibratiilor, care afecteaza negativ toate componentele motorului. Solutia este adaptarea turatiei motorului la conditiile de sarcina (nu de drum). Sarcina variaza in principiu cu viteza, cu acceleratia solicitata si cu inclinarea drumului.

Pana in 70-80 la ora, variatia cu viteza este neglijabila (sarcina aerodinamica e mica, insa de la 100 in sus incepe sa creasca - cu patratul vitezei chiar).

Sarcina inertiala - acceleratia - este cand vrei sa accelerezi repede - fie la liniutza, la plecare de pe loc, fie intr-o depasire - de-aia e bine ca inainte de depasire sa dai o treapta de viteza inferioara - sa duci motorul intr-un regim de turatie in care poate livra mai multa putere (puterea livrata pana atunci era suficienta pentru a tine motocicleta la viteza constanta, insa pentru cresterea rapida a vitezei si scaderea timpului necesar manevrei de depasire e preferabila turarea motorului.

Inclinarea drumului - e evident - la deal sarcina creste proportional cu greutatea motocicletei si unghiul pantei, deci semnificativ, comparativ cu sarcina aerodinamica (de pana in 120km/h sa zicem) sau cu sarcina de inertie.

 

o observatie - acumularea de calamina in camera de ardere creste puterea motorului, pentru ca "afecteaza compresia" in sens pozitiv - scaderea volumului camerei de ardere, prin volumul dezlocuit de calamina are drept consecinta cresterea raportului de compresie, deci cresterea puterii. tragedia cu calamina e insa ca are prostul obicei de a se aseza si pe scaunele supapelor si in canalele segmentilor (ii coxeaza) - de-aia un motor se "babeste", ca-i scade etansarea la supape si reduce etansarea segmentilor.

 

 

Practic - cand motorul vibreaza, inseamna ca e subturat - solutie - schimbat intr-o treapta de viteza inferioara. Alt indiciu de subturare (daca asta cu vibratia e ceva mai greu de prins) - daca motorul nu raspunde rapid (nu-si creste turatia) la actionarea acceleratiei, atunci inseamna ca e in regim de "subturare".

 

edit - la treaba cu geometria variabila la turbina, cred ca am gresit, nu am vazut una desfacuta pana acum, dar mi se pare mai logic ca geometria variabila sa actioneze "jaluzelele" alea de pe o piesa fixa, decat palele turbinei, in miscare.

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, tu chiar esti prost, ma cam enerva mariion cu aciditatea lui verbala, dar, vad ca avea mare dreptate.

 

Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani :D ......ipocriziaaa

Nu o fost el in veac asa de acid in exprimare cum am fost eu.....eventual mai copilaresc si ciobanesc

Da eu pot muuult mai mult, chiar daca pana la warn calea e f scurta...

 

ON: Hai sa lasam diesel-u in pace, pt ca macar pe la noi motoarele de motociclete au motoare pe benzina :P

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turbinele de pe TDI-uri au un mecanism numit geometrie variabila, asta fiind un mecanism de control al inclinarii palelor turbinei comandat vacuumatic (se citeste vacuumul din admisie = necesarul de putere cerut de motor - si se actioneaza prin niste parghii palele turbinei). Daca nu turezi din cand in cand TDI-ul pana in 5-6000 de ture, atunci mecanismul asta de geometrie variabila nu isi descrie cursa completa si acumularea de funingine poate sa-i blocheze miscarea, in timp - si asta omoara turbina (nu o omoara definitiv, elementul esential la turbina e lagarul - ala are nevoie de ungere, restul se pot curatza la service).

 

Mersul subturat la un motor e definit ca regimul in care motorul nu poate livra puterea solicitata la un moment dat, din cauza ca se afla la o turatie prea mica (puterea = cuplu * turatie). Consecinta este aparitia vibratiilor, care afecteaza negativ toate componentele motorului. Solutia este adaptarea turatiei motorului la conditiile de sarcina (nu de drum). Sarcina variaza in principiu cu viteza, cu acceleratia solicitata si cu inclinarea drumului.

Pana in 70-80 la ora, variatia cu viteza este neglijabila (sarcina aerodinamica e mica, insa de la 100 in sus incepe sa creasca - cu patratul vitezei chiar).

Sarcina inertiala - acceleratia - este cand vrei sa accelerezi repede - fie la liniutza, la plecare de pe loc, fie intr-o depasire - de-aia e bine ca inainte de depasire sa dai o treapta de viteza inferioara - sa duci motorul intr-un regim de turatie in care poate livra mai multa putere (puterea livrata pana atunci era suficienta pentru a tine motocicleta la viteza constanta, insa pentru cresterea rapida a vitezei si scaderea timpului necesar manevrei de depasire e preferabila turarea motorului.

Inclinarea drumului - e evident - la deal sarcina creste proportional cu greutatea motocicletei si unghiul pantei, deci semnificativ, comparativ cu sarcina aerodinamica (de pana in 120km/h sa zicem) sau cu sarcina de inertie.

 

o observatie - acumularea de calamina in camera de ardere creste puterea motorului, pentru ca "afecteaza compresia" in sens pozitiv - scaderea volumului camerei de ardere, prin volumul dezlocuit de calamina are drept consecinta cresterea raportului de compresie, deci cresterea puterii. tragedia cu calamina e insa ca are prostul obicei de a se aseza si pe scaunele supapelor si in canalele segmentilor (ii coxeaza) - de-aia un motor se "babeste", ca-i scade etansarea la supape si reduce etansarea segmentilor.

 

 

Practic - cand motorul vibreaza, inseamna ca e subturat - solutie - schimbat intr-o treapta de viteza inferioara. Alt indiciu de subturare (daca asta cu vibratia e ceva mai greu de prins) - daca motorul nu raspunde rapid (nu-si creste turatia) la actionarea acceleratiei, atunci inseamna ca e in regim de "subturare".

 

edit - la treaba cu geometria variabila la turbina, cred ca am gresit, nu am vazut una desfacuta pana acum, dar mi se pare mai logic ca geometria variabila sa actioneze "jaluzelele" alea de pe o piesa fixa, decat palele turbinei, in miscare.

nu exista vacuum intr-un motor supraalimentat. cu asta ai gresit! ca si tipuri constructive, exista si geometrie variabila la palele turbinei, dar exista si acele jaluzele.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

 

Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani :D ......ipocriziaaa

Nu o fost el in veac asa de acid in exprimare cum am fost eu.....eventual mai copilaresc si ciobanesc

Da eu pot muuult mai mult, chiar daca pana la warn calea e f scurta...

 

ON: Hai sa lasam diesel-u in pace, pt ca macar pe la noi motoarele de motociclete au motoare pe benzina :P

sa-ti zbori creierii poti? ar fi o optiune rezonabila!

din pacate, nu poti :) nu poate zbura ceva ce nu exista...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa-ti zbori creierii poti? ar fi o optiune rezonabila!

din pacate, nu poti :) nu poate zbura ceva ce nu exista...

 

Bai da ofticos mai esti....... :P

Tu ai fost cel mai rapid spermatozoid a lui taicatu?? :D

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani :) ......ipocriziaaa

tie ti se pare normal ca un om sa cunoasca absolut toate motorizarile care au existat vreodata la toate tipurile de masini?

pana acum nu am auzit de de varianta de 1,6 diesel de la wv. ce legatura are cu broasca mea?

 

Bai da ofticos mai esti....... :P

Tu ai fost cel mai rapid spermatozoid a lui taicatu?? :D

nu-s ofticos, ma, insa, consider ca lumea ar fi mult mai buna fara specimenele de genul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea!

 

Ce dur ai fost!!! :D

......totusi sa-ti atrag atentia si eu ca si tu ai facut-o inainte: se zice subturat nu supturat :)

 

tie ti se pare normal ca un om sa cunoasca absolut toate motorizarile care au existat vreodata la toate tipurile de masini?

pana acum nu am auzit de de varianta de 1,6 diesel de la wv. ce legatura are cu broasca mea?

 

 

nu-s ofticos, ma, insa, consider ca lumea ar fi mult mai buna fara specimenele de genul tau.

 

Pai are, ca e tot Vw....rusinica sa-ti fie!

 

Ba esti ofticos.....si mai ales "offtopicos" si se pare ca tu esti defapt "specimenu" de eradicat :P

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi, ai pus mana in viata ta pe o turbina?

cine, unde, cum si de ce face vacuum intr-o turbina?

functionarea jaluzelelor e foarte simpla. creste presiunea in colectorul de admisie, este impinsa o membrana care are pe ea o tija care actioneaza jaluzelele, care jaluzele se afla in jurul elicei de la evacuare si care se vor inchide, fortand, astfel, tot debitul de gaze arse sa impinga mai tare in palele acesteia, marindu-i turatia, marind presiunea la admisie. cu cat forjezi mai tare motorul, cu atat ai nevoie de coeficient de umplere mai bun al cilindrilor. in general, turbinele clasice merg la turatii de 10000-14000 rot/min.

Bai da' ne innebunesti tu cu jaluzeaua ta.

Ceea ce descrii tu se numeste wastegate si lucreaza exact invers: cand creste presiunea exercitata de compresor in admisie se impinge o membrana care prin intermediul unei tije deschide acest wastegate si reduce debitul de gaze care pun in miscare turbina. Wastegatul este o protectie a turbinei la supraturare.

Turbinele clasice merg in forja la un regim cu un ordin de marime mai mare: 100k-120k rpm. Asta ti'o spune un fost proprietar de masina cu Garrett T3. :P

 

PS: Jaluzelele sunt verticale ca la biro', sau orizontale ca acasa? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turbinele clasice merg in forja la un regim cu un ordin de marime mai mare: 100k-120k rpm. Asta ti'o spune un fost proprietar de masina cu Garrett T3. :P

 

PS: Jaluzelele sunt verticale ca la biro', sau orizontale ca acasa? :D

 

El confunda turbo-suflanta motorului turbo-diesel care intr-adevart are 100-120 mii rpm cu compresorul mecanic de la motoarele pe benzina.....compresorul mecanic intr-adevar lucreaza pana in 14-15 mii de ture de ex la mercedes C200 kompressor,iar maximum este chiar de un ordin de marime ceva mai mare, si anume 50-60mii dar numai la masinile de curse de accelerare gen drag-racing top fuil :)

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

El confunda turbo-suflanta motorului diesel cu compresorul mecanic de la motoarele pe benzina..

mi'e greu sa cred asta, fiindca vorbeste de jaluzele si gaze de evacuare.

compresorul e pus in miscare mecanic, prin curea. :P

 

oricum, eu vreau sa vad discutii despre mersul subturat la un motor de motocicleta, benzinar si fara turbo, la naiba in puii mei.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi'e greu sa cred asta, fiindca vorbeste de jaluzele si gaze de evacuare.

compresorul e pus in miscare mecanic, prin curea. :P

 

oricum, eu vreau sa vad discutii despre mersul subturat la un motor de motocicleta, benzinar si fara turbo, la naiba in puii mei.. :D

pai s-a vorbit despre mersul subturat.

ce nu e clar?

motorul se balbaie, caci rezistenta la inaintare este mai mare decat cuplul produs de ansamblul motor-cutie de viteza. in motor nu se petrec fenomene tocmai placute, adica ungerea este slaba si fortele, impulsurile, sunt mari, ceea ce poate provoca uzuri mecanice mari, caci nu mai are loc o frecare umeda, pelicula de ulei nu mai poate separa zonele metalice aflate in frecare una de cealalta. in acest caz se deterioreaza suprafetele metalice aflate in contact, provocandu-se jocuri mari, batai anormale ale motorului.

din cauza lipsei de cuplu la turatie mica, pentru a putea mentine deplasarea, este nevoie de un amestec puternic imbogatit, atat la carburatie cat si la injectie, ceea ce va provoca depuneri de calamina pe electrozi bujiei, peretii camerei de ardere, scaunele supapelor si/sau in canalele segmentilor, stricandu-le etansarea. deasemenea, depunerile de calamina pe peretii camerei de ardere pot provoca puncte incandescente care pot provoca detonari aleatorii, autoaprindere, care se vor manifesta intr-un mers cu intreruperi, cu batai excesive, rateuri, etc. ale motorului.

la motoarele in 2 timpi, aceste puncte incandescente pot genera continuarea functionarii motorului chiar si dupa ce a fost luat contactul (practic, acesta este fenomenul de autoaprindere)

ce ar mai fi de spus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea!

 

oricum e paralel omu, a gasit si el ceva pe wikipedia si acum se umfla in pene pe aici, nu stiu pe cine o vrea sa impresioneze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pazionada de maganiga

era una, Kleratha, dar vad ga za lazat de zbortu asta.. ori o fi banada tracu'...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off topic : subturat(supturat pt altii ) ar fi de la 0 in jos :D

-500

-1000....-14000 etc

ce deviatii aveti! ........ oare dormiti noaptea? e sezonul totusi....de ce nu va plimbati sa le utilizati in orice plaja de turatie cu raportul de viteza corespunzator si o sa aveti surpinderea ca tot atat tine ca viata.... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot vad folosita expresia "mers subturat". Nu stiu exact ce inseamna asta, cantitativ, adica sub ce turatie se considera ca motorul nu e in regimul optim de functionare. La a mea am observat ca sub 3500 sunetul are acel vag bilbiit, peste 3500-4000 dispare. Intrebarea e care e turatia minima in care e "sanatos" sa tii un motor cu 4 cilindri in linie, de 600 cmc. Realizez ca nu toate motoarele sint la fel, dar banuiesc ca diferentele nu sint mari.

 

Si partea be.

Ce probleme poate genera mersul subturat pe durate mai lungi?

 

Fapte, nu mituri, va rog :D

Uite si un alt raspuns: Ca sa invirti roata cu o anumita viteza, ai nevoie de o anumita putere. Puterea vine din motor si e produsul intre turatie si cuplu. Daca turatia e mai mica, cuplul necesar pt a produce aceeasi putere trebuie sa creasca. Cind cuplul este mai mare, si solicitarile mecanice in motor sint mai mari. Asta e relativ, pentru ca si atunci cind turatiile sint foarte mari, fortele de inertie sint mari. Totusi, motoarele de moto de viteza sint poriectate pt turatii destul de mari, asa ca din punctul meu de vedere, solicitarile cauzate de cuplu mare ( sa zicem intr-a 6-a la 2000 rpm) eu zic ca sint mai mari decit o 2-a la 5000. Totusi nu o pto documenta, asa ca ia-o cu rezerva. Eu prefer peste 5k (rosu e dupa 11.5k), din acest motiv, si din alte 2: Urla mai tare si-mi da senzatie de viteza, altfel trebuie sa monitorizez vitezometrul ca sa nu ma trezesc ca sint prea repede si al 2-lea motiv e ca daca trebuie sa degajez terenul repede nu vreau o bilbiiala ci ma astept sa se duca cu cit ii dau. Deci cantitativ as zice acea treapta unde nu se bilbiie si preferabil peste 1/2 din plaja. Dar din nou, nu o pot documenta asa ca e doar parerea doamnei mcdonalds din canada despre detergentul ariel. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...