marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile ..... Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal! Citeste bine, rumega, apoi deschide gura! PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ... auzi, ai pus mana in viata ta pe o turbina? cine, unde, cum si de ce face vacuum intr-o turbina? functionarea jaluzelelor e foarte simpla. creste presiunea in colectorul de admisie, este impinsa o membrana care are pe ea o tija care actioneaza jaluzelele, care jaluzele se afla in jurul elicei de la evacuare si care se vor inchide, fortand, astfel, tot debitul de gaze arse sa impinga mai tare in palele acesteia, marindu-i turatia, marind presiunea la admisie. cu cat forjezi mai tare motorul, cu atat ai nevoie de coeficient de umplere mai bun al cilindrilor. in general, turbinele clasice merg la turatii de 10000-14000 rot/min. acum, daca tu vorbeai despre motoarele cu reactie, aia e altceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile ..... Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal! Citeste bine, rumega, apoi deschide gura! PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ... Bine i-ai zis si tu.......e ca ziaristi aia deontologi, scoate din context cum ii taie capu...... Ce vrei daca nu stia nici macar ca exista Golf 1 diesel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Bine i-ai zis si tu.......e ca ziaristi aia deontologi, scoate din context cum ii taie capu......Ce vrei daca nu stia nici macar ca exista Golf 1 diesel ba, tu chiar esti prost, ma cam enerva mariion cu aciditatea lui verbala, dar, vad ca avea mare dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Turbinele de pe TDI-uri au un mecanism numit geometrie variabila, asta fiind un mecanism de control al inclinarii palelor turbinei comandat vacuumatic (se citeste vacuumul din admisie = necesarul de putere cerut de motor - si se actioneaza prin niste parghii palele turbinei). Daca nu turezi din cand in cand TDI-ul pana in 5-6000 de ture, atunci mecanismul asta de geometrie variabila nu isi descrie cursa completa si acumularea de funingine poate sa-i blocheze miscarea, in timp - si asta omoara turbina (nu o omoara definitiv, elementul esential la turbina e lagarul - ala are nevoie de ungere, restul se pot curatza la service). Mersul subturat la un motor e definit ca regimul in care motorul nu poate livra puterea solicitata la un moment dat, din cauza ca se afla la o turatie prea mica (puterea = cuplu * turatie). Consecinta este aparitia vibratiilor, care afecteaza negativ toate componentele motorului. Solutia este adaptarea turatiei motorului la conditiile de sarcina (nu de drum). Sarcina variaza in principiu cu viteza, cu acceleratia solicitata si cu inclinarea drumului. Pana in 70-80 la ora, variatia cu viteza este neglijabila (sarcina aerodinamica e mica, insa de la 100 in sus incepe sa creasca - cu patratul vitezei chiar). Sarcina inertiala - acceleratia - este cand vrei sa accelerezi repede - fie la liniutza, la plecare de pe loc, fie intr-o depasire - de-aia e bine ca inainte de depasire sa dai o treapta de viteza inferioara - sa duci motorul intr-un regim de turatie in care poate livra mai multa putere (puterea livrata pana atunci era suficienta pentru a tine motocicleta la viteza constanta, insa pentru cresterea rapida a vitezei si scaderea timpului necesar manevrei de depasire e preferabila turarea motorului. Inclinarea drumului - e evident - la deal sarcina creste proportional cu greutatea motocicletei si unghiul pantei, deci semnificativ, comparativ cu sarcina aerodinamica (de pana in 120km/h sa zicem) sau cu sarcina de inertie. o observatie - acumularea de calamina in camera de ardere creste puterea motorului, pentru ca "afecteaza compresia" in sens pozitiv - scaderea volumului camerei de ardere, prin volumul dezlocuit de calamina are drept consecinta cresterea raportului de compresie, deci cresterea puterii. tragedia cu calamina e insa ca are prostul obicei de a se aseza si pe scaunele supapelor si in canalele segmentilor (ii coxeaza) - de-aia un motor se "babeste", ca-i scade etansarea la supape si reduce etansarea segmentilor. Practic - cand motorul vibreaza, inseamna ca e subturat - solutie - schimbat intr-o treapta de viteza inferioara. Alt indiciu de subturare (daca asta cu vibratia e ceva mai greu de prins) - daca motorul nu raspunde rapid (nu-si creste turatia) la actionarea acceleratiei, atunci inseamna ca e in regim de "subturare". edit - la treaba cu geometria variabila la turbina, cred ca am gresit, nu am vazut una desfacuta pana acum, dar mi se pare mai logic ca geometria variabila sa actioneze "jaluzelele" alea de pe o piesa fixa, decat palele turbinei, in miscare. Editat Mai 19, 2009 de moshulik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) ba, tu chiar esti prost, ma cam enerva mariion cu aciditatea lui verbala, dar, vad ca avea mare dreptate. Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani ......ipocriziaaa Nu o fost el in veac asa de acid in exprimare cum am fost eu.....eventual mai copilaresc si ciobanesc Da eu pot muuult mai mult, chiar daca pana la warn calea e f scurta... ON: Hai sa lasam diesel-u in pace, pt ca macar pe la noi motoarele de motociclete au motoare pe benzina Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Turbinele de pe TDI-uri au un mecanism numit geometrie variabila, asta fiind un mecanism de control al inclinarii palelor turbinei comandat vacuumatic (se citeste vacuumul din admisie = necesarul de putere cerut de motor - si se actioneaza prin niste parghii palele turbinei). Daca nu turezi din cand in cand TDI-ul pana in 5-6000 de ture, atunci mecanismul asta de geometrie variabila nu isi descrie cursa completa si acumularea de funingine poate sa-i blocheze miscarea, in timp - si asta omoara turbina (nu o omoara definitiv, elementul esential la turbina e lagarul - ala are nevoie de ungere, restul se pot curatza la service). Mersul subturat la un motor e definit ca regimul in care motorul nu poate livra puterea solicitata la un moment dat, din cauza ca se afla la o turatie prea mica (puterea = cuplu * turatie). Consecinta este aparitia vibratiilor, care afecteaza negativ toate componentele motorului. Solutia este adaptarea turatiei motorului la conditiile de sarcina (nu de drum). Sarcina variaza in principiu cu viteza, cu acceleratia solicitata si cu inclinarea drumului. Pana in 70-80 la ora, variatia cu viteza este neglijabila (sarcina aerodinamica e mica, insa de la 100 in sus incepe sa creasca - cu patratul vitezei chiar). Sarcina inertiala - acceleratia - este cand vrei sa accelerezi repede - fie la liniutza, la plecare de pe loc, fie intr-o depasire - de-aia e bine ca inainte de depasire sa dai o treapta de viteza inferioara - sa duci motorul intr-un regim de turatie in care poate livra mai multa putere (puterea livrata pana atunci era suficienta pentru a tine motocicleta la viteza constanta, insa pentru cresterea rapida a vitezei si scaderea timpului necesar manevrei de depasire e preferabila turarea motorului. Inclinarea drumului - e evident - la deal sarcina creste proportional cu greutatea motocicletei si unghiul pantei, deci semnificativ, comparativ cu sarcina aerodinamica (de pana in 120km/h sa zicem) sau cu sarcina de inertie. o observatie - acumularea de calamina in camera de ardere creste puterea motorului, pentru ca "afecteaza compresia" in sens pozitiv - scaderea volumului camerei de ardere, prin volumul dezlocuit de calamina are drept consecinta cresterea raportului de compresie, deci cresterea puterii. tragedia cu calamina e insa ca are prostul obicei de a se aseza si pe scaunele supapelor si in canalele segmentilor (ii coxeaza) - de-aia un motor se "babeste", ca-i scade etansarea la supape si reduce etansarea segmentilor. Practic - cand motorul vibreaza, inseamna ca e subturat - solutie - schimbat intr-o treapta de viteza inferioara. Alt indiciu de subturare (daca asta cu vibratia e ceva mai greu de prins) - daca motorul nu raspunde rapid (nu-si creste turatia) la actionarea acceleratiei, atunci inseamna ca e in regim de "subturare". edit - la treaba cu geometria variabila la turbina, cred ca am gresit, nu am vazut una desfacuta pana acum, dar mi se pare mai logic ca geometria variabila sa actioneze "jaluzelele" alea de pe o piesa fixa, decat palele turbinei, in miscare. nu exista vacuum intr-un motor supraalimentat. cu asta ai gresit! ca si tipuri constructive, exista si geometrie variabila la palele turbinei, dar exista si acele jaluzele. http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani ......ipocriziaaaNu o fost el in veac asa de acid in exprimare cum am fost eu.....eventual mai copilaresc si ciobanesc Da eu pot muuult mai mult, chiar daca pana la warn calea e f scurta... ON: Hai sa lasam diesel-u in pace, pt ca macar pe la noi motoarele de motociclete au motoare pe benzina sa-ti zbori creierii poti? ar fi o optiune rezonabila! din pacate, nu poti nu poate zbura ceva ce nu exista... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) sa-ti zbori creierii poti? ar fi o optiune rezonabila!din pacate, nu poti nu poate zbura ceva ce nu exista... Bai da ofticos mai esti....... Tu ai fost cel mai rapid spermatozoid a lui taicatu?? Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Pana una alta, tu(cica posesor de Vw vechi chiar daca broasca) abea ai aflat ca exista Golf 1 diesel cand defapt exista de 30 de ani ......ipocriziaaa tie ti se pare normal ca un om sa cunoasca absolut toate motorizarile care au existat vreodata la toate tipurile de masini? pana acum nu am auzit de de varianta de 1,6 diesel de la wv. ce legatura are cu broasca mea? Bai da ofticos mai esti....... Tu ai fost cel mai rapid spermatozoid a lui taicatu?? nu-s ofticos, ma, insa, consider ca lumea ar fi mult mai buna fara specimenele de genul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Foarte tare omu a intrebat un lucru si afla cum e cu turbinele la masinile diesel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea! Ce dur ai fost!!! ......totusi sa-ti atrag atentia si eu ca si tu ai facut-o inainte: se zice subturat nu supturat tie ti se pare normal ca un om sa cunoasca absolut toate motorizarile care au existat vreodata la toate tipurile de masini?pana acum nu am auzit de de varianta de 1,6 diesel de la wv. ce legatura are cu broasca mea? nu-s ofticos, ma, insa, consider ca lumea ar fi mult mai buna fara specimenele de genul tau. Pai are, ca e tot Vw....rusinica sa-ti fie! Ba esti ofticos.....si mai ales "offtopicos" si se pare ca tu esti defapt "specimenu" de eradicat Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Turbinele clasice merg in forja la un regim cu un ordin de marime mai mare: 100k-120k rpm. Asta ti'o spune un fost proprietar de masina cu Garrett T3. PS: Jaluzelele sunt verticale ca la biro', sau orizontale ca acasa? El confunda turbo-suflanta motorului turbo-diesel care intr-adevart are 100-120 mii rpm cu compresorul mecanic de la motoarele pe benzina.....compresorul mecanic intr-adevar lucreaza pana in 14-15 mii de ture de ex la mercedes C200 kompressor,iar maximum este chiar de un ordin de marime ceva mai mare, si anume 50-60mii dar numai la masinile de curse de accelerare gen drag-racing top fuil Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 mi'e greu sa cred asta, fiindca vorbeste de jaluzele si gaze de evacuare. compresorul e pus in miscare mecanic, prin curea. oricum, eu vreau sa vad discutii despre mersul subturat la un motor de motocicleta, benzinar si fara turbo, la naiba in puii mei.. pai s-a vorbit despre mersul subturat. ce nu e clar? motorul se balbaie, caci rezistenta la inaintare este mai mare decat cuplul produs de ansamblul motor-cutie de viteza. in motor nu se petrec fenomene tocmai placute, adica ungerea este slaba si fortele, impulsurile, sunt mari, ceea ce poate provoca uzuri mecanice mari, caci nu mai are loc o frecare umeda, pelicula de ulei nu mai poate separa zonele metalice aflate in frecare una de cealalta. in acest caz se deterioreaza suprafetele metalice aflate in contact, provocandu-se jocuri mari, batai anormale ale motorului. din cauza lipsei de cuplu la turatie mica, pentru a putea mentine deplasarea, este nevoie de un amestec puternic imbogatit, atat la carburatie cat si la injectie, ceea ce va provoca depuneri de calamina pe electrozi bujiei, peretii camerei de ardere, scaunele supapelor si/sau in canalele segmentilor, stricandu-le etansarea. deasemenea, depunerile de calamina pe peretii camerei de ardere pot provoca puncte incandescente care pot provoca detonari aleatorii, autoaprindere, care se vor manifesta intr-un mers cu intreruperi, cu batai excesive, rateuri, etc. ale motorului. la motoarele in 2 timpi, aceste puncte incandescente pot genera continuarea functionarii motorului chiar si dupa ce a fost luat contactul (practic, acesta este fenomenul de autoaprindere) ce ar mai fi de spus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Bai marinesku71 si racetuning terminati cu turpinele foastre ca ma enerveaza. Topicul era depsre mers supturat, nu despre tractoarele voastre, hai valea! oricum e paralel omu, a gasit si el ceva pe wikipedia si acum se umfla in pene pe aici, nu stiu pe cine o vrea sa impresioneze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 .... nu stiu pe cine o vrea sa impresioneze vreo pazarica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 vreo pazarica... pazionada de maganiga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 pazionada de maganiga era una, Kleratha, dar vad ga za lazat de zbortu asta.. ori o fi banada tracu'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) dati click Editat Mai 19, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 off topic : subturat(supturat pt altii ) ar fi de la 0 in jos -500 -1000....-14000 etc ce deviatii aveti! ........ oare dormiti noaptea? e sezonul totusi....de ce nu va plimbati sa le utilizati in orice plaja de turatie cu raportul de viteza corespunzator si o sa aveti surpinderea ca tot atat tine ca viata.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Tot vad folosita expresia "mers subturat". Nu stiu exact ce inseamna asta, cantitativ, adica sub ce turatie se considera ca motorul nu e in regimul optim de functionare. La a mea am observat ca sub 3500 sunetul are acel vag bilbiit, peste 3500-4000 dispare. Intrebarea e care e turatia minima in care e "sanatos" sa tii un motor cu 4 cilindri in linie, de 600 cmc. Realizez ca nu toate motoarele sint la fel, dar banuiesc ca diferentele nu sint mari. Si partea be. Ce probleme poate genera mersul subturat pe durate mai lungi? Fapte, nu mituri, va rog Uite si un alt raspuns: Ca sa invirti roata cu o anumita viteza, ai nevoie de o anumita putere. Puterea vine din motor si e produsul intre turatie si cuplu. Daca turatia e mai mica, cuplul necesar pt a produce aceeasi putere trebuie sa creasca. Cind cuplul este mai mare, si solicitarile mecanice in motor sint mai mari. Asta e relativ, pentru ca si atunci cind turatiile sint foarte mari, fortele de inertie sint mari. Totusi, motoarele de moto de viteza sint poriectate pt turatii destul de mari, asa ca din punctul meu de vedere, solicitarile cauzate de cuplu mare ( sa zicem intr-a 6-a la 2000 rpm) eu zic ca sint mai mari decit o 2-a la 5000. Totusi nu o pto documenta, asa ca ia-o cu rezerva. Eu prefer peste 5k (rosu e dupa 11.5k), din acest motiv, si din alte 2: Urla mai tare si-mi da senzatie de viteza, altfel trebuie sa monitorizez vitezometrul ca sa nu ma trezesc ca sint prea repede si al 2-lea motiv e ca daca trebuie sa degajez terenul repede nu vreau o bilbiiala ci ma astept sa se duca cu cit ii dau. Deci cantitativ as zice acea treapta unde nu se bilbiie si preferabil peste 1/2 din plaja. Dar din nou, nu o pot documenta asa ca e doar parerea doamnei mcdonalds din canada despre detergentul ariel. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 19, 2009 Autor Share Postat Mai 19, 2009 Deschid si io un topic despre subturare si peste citeva paginii vreo 4 se cearta despre nush ce turbine de la motoarele diesel Daca e sa-mi dau si eu cu parerea, zic asa: eu nu cunosc decit matzele unui singur motor, adica ale motorului meu. Si pe alea doar foarte vag. Dar stiu ca in ziua de azi tehnologia evolueaza (sau involueaza, e discutabil) atit de repede si e o lupta asa de crincena pentru a fi cel care inventeaza "masinaria" al carei nume da cel mai bine intr-un slogan de marketing, incit e tare greu sa stii cum e facut un motor, mai ales unul nou. Daca unul e facut intr-un fel, asta nu spune mare lucru despre cum sint facute celelalte. De asta nu-mi dau cu parerea despre treburi pe care n-am pus mina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 19, 2009 Autor Share Postat Mai 19, 2009 A, scuze, era sa uit: Bravo Gogule, eu iti raspund promt din primul post si ia dani locuntai... bravo... bravo... Belbody, pls nu te supy pe mine ok? :* :x >< Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 A, scuze, era sa uit: Belbody, pls nu te supy pe mine ok? :* :x >< Gata, nu m-am suparat... oricum la ora asta nu ma supara nimic, maine plec la International Transalp Meeting in Nemtzia .... asa ca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Gata, nu m-am suparat... oricum la ora asta nu ma supara nimic, maine plec la International Transalp Meeting in Nemtzia .... asa ca.... drum bun si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Multumesc. La ora 17 o intind. Aici si link http://itt2009.transalp.de/en/home/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.