P T R Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Cred ca voi sa depasesti, in cat timp nu treci linia aia continua. Relax, am fost martor la ceva de gen, in realitate, intre 2 masini. Concluzia la politia era, masina care sa afla fiind lovit la aripa spate, ca masina era deja in depasire, si avea prioritate de depasire fata de masina care facea stanga si care era oprit cu semnal stanga pornit langa axa drumului. Acuma nu stiu cum mai e daca cumva masina care face stanga nu este oprit, de fapt cred ca depinde de definitie de manevra de viraj stanga, cand incepe, cand sa termine. O confuzie totala, codul asta rutier, plina de peticii.. pfuuu ce confuzie frate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Concluzia la politia era, masina care sa afla fiind lovit la aripa spate, ca masina era deja in depasire, si avea prioritate de depasire fata de masina care facea stanga si care era oprit cu semnal stanga pornit langa axa drumului. Deci e clar, unii isi merita soarta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P T R Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 doar ca mai sunt si victime colaterale.. aici e buba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Deci e clar, unii isi merita soarta... chiar daca nu am reusit sa ma exprim destul de bine pentru interpretarea ta (sau gresesc cand interpretez raspunsul ca fiind ironic..? e cam tirziu. daca gresec, imi cer scuze), cazul din exemplu este real, nu o fantazie din pacate. Comentariu de la oficer de politia a fost ca nici el nu se baga in depasire de o masina care are intentia de a vira stanga, dar pana la urma se pare ca asta e ceva de bun simt, si nu impus de catre codul rutier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Comentariu de la oficer de politia a fost ca nici el nu se baga in depasire de o masina care are intentia de a vira stanga, dar pana la urma se pare ca asta e ceva de bun simt, si nu impus de catre codul rutier. Zi-mi ca ai 11 ani si nu conduci nici macar bicicleta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Zi-mi ca ai 11 ani si nu conduci nici macar bicicleta!!! Imi pare rau, treb sa te dezamagesti. Argumente ai? sau decat rautate? As vrea sa cred si ca este o lumea mai buna, insa normalitate nu este intotdeuna sustinut de lege. Sau nu mai vorbim de aceasi lucru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Zappy, scuze ca intervin dar tu te uiti in oglinda cand depasesti? si daca da, cu ce difera depasirea de virajul la stanga? in principiu ambele presupun ca te angajezi pe o banda a drumului (contrasens) pe care poate sa circule altcineva. in ORICE sens. ori, in masura in care cinevaul se afla deja pe banda respectiva (fie ca vine din fata, fie ca vine din spate) ARE prioritate. in tarile mai cu apa calda au rezolvat problema asta prin simplul fapt la intersectia unui drum "principal" cu unul lateral depasirea e interzisa prin marcaj longitudinal care e intrerupt doar in dreptul intersectiei. in cazurile fericite, in zonele respective ai chiar si banda separata pentru virajul la stanga. din pacate la noi mai e mult pana acolo. insa chiar si in cazurile respective nu strica o privire inapoi. niciodata nu se stie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 (editat) Zappy, scuze ca intervin dar tu te uiti in oglinda cand depasesti? si daca da, cu ce difera depasirea de virajul la stanga?in principiu ambele presupun ca te angajezi pe o banda a drumului (contrasens) pe care poate sa circule altcineva. in ORICE sens. ori, in masura in care cinevaul se afla deja pe banda respectiva (fie ca vine din fata, fie ca vine din spate) ARE prioritate. in tarile mai cu apa calda au rezolvat problema asta prin simplul fapt la intersectia unui drum "principal" cu unul lateral depasirea e interzisa prin marcaj longitudinal care e intrerupt doar in dreptul intersectiei. in cazurile fericite, in zonele respective ai chiar si banda separata pentru virajul la stanga. din pacate la noi mai e mult pana acolo. insa chiar si in cazurile respective nu strica o privire inapoi. niciodata nu se stie... Nu-i cazul de scuze cat timp discutam civilizat Aproape nici o legatura intre virajul la stg si depasire! Succesiunea logica e urmatoarea: 1. Te asiguri. 2. Semnalizezi. 3. Executi manevra dupa ce acorzi prioritate celor care au. 1. Ma asigur in oglinda, vad ca nu vine nimic, trec la: 2. Semnalizez: daca vreau sa depasesc, si din spate s-a angajat cineva in depasirea mea, nici macar nu semnalizez, sa nu-l sperii. Astept sa treaca dupa care reiau de la 1. 3. Aici sunt deja cu semnalul pus, incadrat corespunzator, si execut manevra spre stanga. Imi poate spune cineva de ce se circula DIN AMBELE SENSURI, CAND IN LEGE SPUNE CLAR: Art. 149. - (1) Depasirea vehiculelor se face numai pe partea stânga, în sensul de mers, cu exceptia celor ai caror conducatori au semnalizat si s-au încadrat corespunzator schimbarii directiei de deplasare spre stânga si a tramvaielor, care se depasesc pe partea dreapta. Deci inca odata, CE CAUTI TU IN STANGA MEA?!? Da, pentru cei care fac din cele trei faze una singura, anume tras de volan si "agatat" in acelasi timp cu degetul semnalizarea, poate fi o problema! Insa crede-ma ca daca urmaresti si executi atent cele 3 faze - asigurare, semnalizare, manevra - doar conduita preventiva te indeamna sa te uiti in oglinda in faza 3, sa salvezi viata vreunui "zmeu". Nimeni nu stie care a fost exact situatia in accidentul descris aici, insa am scris atata ca sa terminati cu "prioritatea de depasire" si "neasigurarea la schimbarea directiei de mers". In ideea ca poate asta intr-o zi o sa va salveze pielea. Over & out! L.E. Adica oare chiar exista oameni care il vad pe ala semnalizand stanga si ei il depasesc tot prin stanga, crezand ca au prioritate?! Si ca tre' sa se uite ala dupa ei si sa le dea prioritate?!??? Oooh God! Editat Iunie 2, 2009 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) Art. 149. - (1) Depasirea vehiculelor se face numai pe partea stânga, în sensul de mers, cu exceptia celor ai caror conducatori au semnalizat si s-au încadrat corespunzator schimbarii directiei de deplasare spre stânga si a tramvaielor, care se depasesc pe partea dreapta. Duba aia nu avea cum sa se incadreze corespunzator, cat mai aproape de axul drumului, ea a oprit pe partea dreapta a drumului cu semnal stanga. Daca te uiti la lungimea ei, i-ar fi fost greu sa intre pe o straduta la stanga fara un viraj larg, din lene mare cam toti dubarii fac stanga dupa ce se fac un viraj dreapta. Motoristul neobisnuit cu manevra a crezut probabil ca duba a oprit sa lase/ia pe cineva, opriri ilegale care se intampla atata de frecvent pe drumurile romanesti. Conform legii, faptul ca a semnalizat nu e suficient, trebuia sa se si incadreze corect, altfel poate fi bagata lejer la plecare de pe loc fara acordare de prioritate sau nementinerea directie in timp ce era depasit. Daca pe o sosea cu trei benzi, opresc pe prima banda pentru a da prioritate de dreapta celor din fata, asta nu inseamna ca celelalte doua benzi imi acorda mie prioritate sa tai benzile si ma depasesc pe dreapta pe trotuar. Editat Iunie 3, 2009 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Duba aia nu avea cum sa se incadreze corespunzator, cat mai aproape de axul drumului, ea a oprit pe partea dreapta a drumului cu semnal stanga. Daca te uiti la lungimea ei, i-ar fi fost greu sa intre pe o straduta la stanga fara un viraj larg, din lene mare cam toti dubarii fac stanga dupa ce se fac un viraj dreapta. Eu am fost off-topic, am spus ca NU ma refer la cazul de fata, pur si simplu pentru ca nu stiu care a fost exact situatia. Nici tu nu ai cum sa stii daca duba era oprita pe dreapta sau nu decat daca ai fost de fata, nu din poze. Pe verdictul politiei in principiu nu dau doi bani (nu pt. ca l-a scos vinovat pe motociclist) dar e la fel de periculos sa ne dam si noi cu presupusul... Personal cred in varianta cu "bucla romaneasca", e a treia oara cand o spun. M-am repetat de prea multe ori pe topicul asta, se pare ca se raspunde mai repede decat se citeste... (chiar NU ma refer acum la tine @Adam, am zis intr-un post mai sus cui m-am adresat). Bafta si ochii in 14! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 ca sa lamurim problema - si sa nu moara nimeni prost - din experienta proprie va spun logica legii si a agentului constatator:intrebare agent politie: - ai virat la stanga din mers sau plecand de pe loc? asta bineinteles dupa ce ai semanlizat si te-ai asigurat. raspuns 1, sofer duba. - am virat stanga din mers. raspun 2, sofer duba. - am virat stanga plecand de pe loc. acuma, ca baieti destepti ce sunteti, la care raspuns ce se intampla si cine e vinovat?! vad ca zappy nu a inteles problema! din punct de vedere legal 1. daca ai virat plecand de pe loc ( dupa ce ai semnalizat! ) vinovat e cel care te depasea prin stanga. a intrat in depasire cand tu erai oprit si semanlizai! 2. daca ai virat din mers ( chiar daca ai semnalizat ) cel din spatele tau putea fi deja in depasire si vinovat esti tu ca sofer. ps. faptul ca semnalizezi iti arata intentia, nu iti creeaza prioritate! restul sunt discutii si pareri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzigash Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) dubistu', mama lui.... Editat Iunie 3, 2009 de betzigash Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 ps. faptul ca semnalizezi iti arata intentia, nu iti creeaza prioritate! restul sunt discutii si pareri. Foarte de acord cu asta! Mai ales cand vad cate unul ca trece de pe banda 1 pe 2 din scurt, abia il evit, si tot el cu gura mare ca "a semnalizat". Totusi, nicaieri legea nu face distinctie intre virajul din mers si cel de pe loc, atata timp cat eu semnalizez cu minim 50/100m inainte si sunt incadrat corespunzator. Prin urmare orice "interpretare" nu e decat apa de ploaie, sau prosteala pt cine gaseste. Dovada? Uite cum a interpretat organul de ancheta cazul de fata! Motoristul vinovat! Da, toate sunt numai discutii si pareri. De acord si aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betzigash Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) cand sunteti incadrati pe banda-ntai, dati semnal dreapta si va bagati pe-o straduta laterala, va mai uitati in oglinda? orice sofer profesionist sau cu experienta face treaba asta. acelasi lucru treia sa faca si dubaru' si se evita chestia. daca a fost incadrat, daca depasirea era permisa, daca a facut st. de pe dr., nu ne pot spune decat ei. aici se fac doar presupuneri. o privire-n oglinda chiar inainte de accelerare, si-un colt de ochi stang in aceeasi oglinda pe toata perioada traversarii... Editat Iunie 3, 2009 de betzigash Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Eu am fost off-topic, am spus ca NU ma refer la cazul de fata, pur si simplu pentru ca nu stiu care a fost exact situatia. Nici tu nu ai cum sa stii daca duba era oprita pe dreapta sau nu decat daca ai fost de fata, nu din poze. Nici eu nu cunosc exact accidentul, in teorie vorbesc toti in afara de dubar si motorist. Subliniam doar ca semnalizarea nu e suficienta, e necesara si incadrarea. Daca esti pe partea dreapta a carosabilului, indiferent ce semnal ai pornit, am dreptul sa te depasesc. Semnalizarea e necesara dar nu si suficienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
a_sorien Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Bla, bla, bla.......atat timp cat exista om exista eroare umana . Probabil in viitor marii constructori vor face ceva gadgeturi ca , bibiul , motorul , tractorul sa semnalizeze singur cu ceva timp inainte de a face manevra . Probabil toti vom avea GPS si soferul va fi obligat sa-si inscrie in GPS ruta si destinatia iar el , adik GPS ul va actiona si semnalizarile din timp chiar si daca "gigel" de la volan o sa vrea sa faca pipi , adica o oprire neplanificata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Da, toate sunt numai discutii si pareri. De acord si aici. ca sa lamurim problema - si sa nu moara nimeni prost - din experienta proprie va spun logica legii si a agentului constatator: intrebare agent politie: - ai virat la stanga din mers sau plecand de pe loc? asta bineinteles dupa ce ai semanlizat si te-ai asigurat. raspuns 1, sofer duba. - am virat stanga din mers. raspun 2, sofer duba. - am virat stanga plecand de pe loc. 1. daca ai virat plecand de pe loc ( dupa ce ai semnalizat! ) vinovat e cel care te depasea prin stanga. a intrat in depasire cand tu erai oprit si semanlizai! 2. daca ai virat din mers ( chiar daca ai semnalizat ) cel din spatele tau putea fi deja in depasire si vinovat esti tu ca sofer. cine intelege - intelege, cine nu...nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amiba Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Pe voi va intereseaza sincer ce? sa va certati sau ce s-a intamplat acolo: Accidentul a avut loc pe un sector de drum unde depăÂşirea este interzisă.. Virajul peste marcaj sau intoarcerea sunt interzise in cazul asta, asa ca incadrata sau neincadrata duba nu avea voie sa faca manevra respectiva nici semnalizand. Depasirea dubei de catre motocicleta este permisa si in sectoarele de drum cu linie continua daca nu se calca marcajul continuu. Daca v-ati uitat pe poza lovitura este lateral stanga fata, iar urmele sunt de frecare, iar tabla e indoita pe o suprafata intinsa semn ca motocicleta era in depasire si a fost acrosata. Oglinzile dubelor acopera foarte bine lateralele si sunt destul de mari incat sa nu te pacaleasca la fel de mult la dimensiuni (gen: obiectele pot parea mai departate in oglinda decat sunt in realitate) asa ca daca soferul se asigura altfel stateau lucrurile. Neregula majora si care intra automat in penal e mutarea unui autovehicol implicat in accident din care au rezultat victime - Soferul a bagat duba in curte Sincer aici e vorba de cercetarea ilitianului care a facut ancheta si daca are competenta, cum s-au facut expertizele si cine le-a facut, si cum dreaq a scapat soferul dubei basma curata la faza asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Iunie 3, 2009 Autor Share Postat Iunie 3, 2009 si cum dreaq a scapat soferul dubei basma curata la faza asta? cine a zis ca a scapat basma curata?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.