tiberiu.anghel Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Daca masina cantareste 900 kg, ar insemna maxim 450 kg pe fiecare roata din fata, daca face un stoppie... Se muta "centrul de greutate" spre fata, dar nu chiar asa mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Daca masina cantareste 900 kg, ar insemna maxim 450 kg pe fiecare roata din fata, daca face un stoppie... Se muta "centrul de greutate" spre fata, dar nu chiar asa mult. forta = masa * acceleratia. asa ca ia in calcul si viteza de la care franeaza. Aici nu e vorba de greutatea cu care-l calca pe cap. Daca masina ar fi stationara, ai punea spune ca o masina de 1000kg apasa cu o greutate de 250kg pe o roata (daca ar fi perfect echilibrata), dar asa intra in calcul forta cu care il calca pe cap. Sper sa nu vb tampenii. Fizica nu mi-a fost prea mare prietena, eu cu chimia le am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SeTo Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Abia astept sa se bage permis si pentru scuter:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiu.anghel Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Viteza nu prea are mult de-a face cu fortele pe directie verticala in jos din pata de contact, adica ce i-a fost fatal baiatului accidentat. F=m*a m - masa automobilului a - acceleratia gravitationala ( directie verticala in jos ) F = G - greutatea -> asta i-a zdrobit capul ( directie verticala in jos ) Pentru un automobil de 900 kg ( era o Dacie din cate am inteles ), G pentru o roata din fata ( mai mare datorita motorului ) nu prea depaseste 350 daN, chiar si la franare maxima. Am cautat sa gasesc date despre ECE22.05 dar nu am gasit mare lucru. Insa, cred eu, ca o casca ce resprecta standardul asta rezista la o forta statica de compresie de 350 daN. Asa ca baiatul, daca avea o casca integrala legata si roata nu aluneca sa ii zdrobeasca gatul, probabil, cu putin noroc, scapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Abia astept sa se bage permis si pentru scuter:D eu deloc pentru ca va trebui sa il vand si sa imi iau bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roxanna_ghfx Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 (editat) Viteza nu prea are mult de-a face cu fortele pe directie verticala in jos din pata de contact, adica ce i-a fost fatal baiatului accidentat. F=m*a m - masa automobilului a - acceleratia gravitationala ( directie verticala in jos ) F = G - greutatea -> asta i-a zdrobit capul ( directie verticala in jos ) Pentru un automobil de 900 kg ( era o Dacie din cate am inteles ), G pentru o roata din fata ( mai mare datorita motorului ) nu prea depaseste 350 daN, chiar si la franare maxima. Am cautat sa gasesc date despre ECE22.05 dar nu am gasit mare lucru. Insa, cred eu, ca o casca ce resprecta standardul asta rezista la o forta statica de compresie de 350 daN. Asa ca baiatul, daca avea o casca integrala legata si roata nu aluneca sa ii zdrobeasca gatul, probabil, cu putin noroc, scapa. a - acceleretia g - acceleratia gravitationala = 9,8 Editat Iunie 27, 2009 de roxanna_ghfx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 Viteza nu prea are mult de-a face cu fortele pe directie verticala in jos din pata de contact, adica ce i-a fost fatal baiatului accidentat. F=m*a m - masa automobilului a - acceleratia gravitationala ( directie verticala in jos ) F = G - greutatea -> asta i-a zdrobit capul ( directie verticala in jos ) Pentru un automobil de 900 kg ( era o Dacie din cate am inteles ), G pentru o roata din fata ( mai mare datorita motorului ) nu prea depaseste 350 daN, chiar si la franare maxima. Am cautat sa gasesc date despre ECE22.05 dar nu am gasit mare lucru. Insa, cred eu, ca o casca ce resprecta standardul asta rezista la o forta statica de compresie de 350 daN. Asa ca baiatul, daca avea o casca integrala legata si roata nu aluneca sa ii zdrobeasca gatul, probabil, cu putin noroc, scapa. asta imi aduce aminte de un banc: "Politia rutiera la locul accidentului discutand despre importanta purtarii centurii de siguranta: - Uitati-va la acest om care nu a purtat centura: cap rupt, matze pe parbriz, ochi in pomi, fara maini…. , in schimb, uitati-va la cel care a purtat centura… parca-i viu" tu ai impresia ca chiar daca nu ii spargea teasta nu isi rupea gatul? gandeste-te ca capu ii ramanea sub masina si corpul in cazatura, se duce in alta directie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CapnJackSparrow Postat Iunie 27, 2009 Share Postat Iunie 27, 2009 asta imi aduce aminte de un banc:"Politia rutiera la locul accidentului discutand despre importanta purtarii centurii de siguranta: - Uitati-va la acest om care nu a purtat centura: cap rupt, matze pe parbriz, ochi in pomi, fara maini…. , in schimb, uitati-va la cel care a purtat centura… parca-i viu" tu ai impresia ca chiar daca nu ii spargea teasta nu isi rupea gatul? gandeste-te ca capu ii ramanea sub masina si corpul in cazatura, se duce in alta directie Salut! Eu am impresia ca daca purta o casca in primul rand nu-i incapea capul sub masina. Sunt aproape sigur ca daca ar fi avut casca si ar fi cazul in fata masinii cu "dovlecelul" pe directia rotilor ar fi fost impins spre exterior, lucrul mecanic necesar unei masini pentru a se urca pe 20 de cm (sa zicem ca atat ar fi masurat diametrul castii) este infint mai mic decat cel necesar a indeparta obstacolul din calea ei prin impingerea in exterior. Desigur exista si posibilitatea ca frecarea dintre asflat si victima sa fi fost atat de mare incat sa aiba loc o miscare circulara: adica in timp ce capul se departa de traiectoria masinii picioarele sa faca miscarea inversa fata de centul de greutate al corpului si sa intre sub masina. Cazul din urma este posibil, dar putin probabil (situatia se poate obtine, dar cu alte corpuri si materiale)! Concluzia: Daca avea casca probabil ca ar fi scapat. Ipotetic vorbind: daca isi punea casca inainte sa se suie pe scooter ar fi pierdut ceva timp si poate masina nu ar mai fi fost acolo la momentul respectiv. Desigur, niciodata nu vom sti ce s-ar fi putut intampla chiar daca isi punea casca si intarzia si masina nu mai era acolo, pe drum s-ar fi putut intampla multe alte evenimente! PS: Raman la ideea ca l-ar fi ajutat o casca! Dar dupa o discutie purtata aseara cu o prietena mai mica am ajuns la concluzia ca trebuie sa fii "copt" la minte ca sa intelegi ultilitatea castii! Am observat ca pentru majoritatea adolescentilor este absolut normal sa fie de parere ca: "numai prostii poarta casca!". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Salut! Eu am impresia ca daca purta o casca in primul rand nu-i incapea capul sub masina. Sunt aproape sigur ca daca ar fi avut casca si ar fi cazul in fata masinii cu "dovlecelul" pe directia rotilor ar fi fost impins spre exterior, lucrul mecanic necesar unei masini pentru a se urca pe 20 de cm (sa zicem ca atat ar fi masurat diametrul castii) este infint mai mic decat cel necesar a indeparta obstacolul din calea ei prin impingerea in exterior. Desigur exista si posibilitatea ca frecarea dintre asflat si victima sa fi fost atat de mare incat sa aiba loc o miscare circulara: adica in timp ce capul se departa de traiectoria masinii picioarele sa faca miscarea inversa fata de centul de greutate al corpului si sa intre sub masina. Cazul din urma este posibil, dar putin probabil (situatia se poate obtine, dar cu alte corpuri si materiale)! Concluzia: Daca avea casca probabil ca ar fi scapat. Ipotetic vorbind: daca isi punea casca inainte sa se suie pe scooter ar fi pierdut ceva timp si poate masina nu ar mai fi fost acolo la momentul respectiv. Desigur, niciodata nu vom sti ce s-ar fi putut intampla chiar daca isi punea casca si intarzia si masina nu mai era acolo, pe drum s-ar fi putut intampla multe alte evenimente! PS: Raman la ideea ca l-ar fi ajutat o casca! Dar dupa o discutie purtata aseara cu o prietena mai mica am ajuns la concluzia ca trebuie sa fii "copt" la minte ca sa intelegi ultilitatea castii! Am observat ca pentru majoritatea adolescentilor este absolut normal sa fie de parere ca: "numai prostii poarta casca!". clar e foarte importanta casca, la fel de importanta ca atentia in trafic, experienta etc dar pe mine ma deranjeaza "desteptii" de spun: nu avea casca? e foarte bine ce i sa intamplat! o merita Cand vad asta imi aduc aminte de copilaria mea, in care am facut o groaza de tampenii, pentru ca nu ai minte si parintii nu pot sa stea dupa tine nonstop si parctic as fi putut sa mor de "n" ori, dar sansa mea a fost alta..........acum eu nu ma vad mai presus de copiii astia pentru ca nu am facut nimic in plus fata de ei.......doar am avut noroc in viata mai mult de cat ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motociclistcom Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 dumnezeu sa-l odihneasca in pace Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 poti sa detaliezi putin afirmatia de sus?asta daca nu e la misto... sper sa fie la misto... Nu e la misto, nu are absolut nici un rost sa detaliez. Ce zici tu, cu impartirea fortelor pe fiecare roata e valabila cand masina sta pe loc. Incearca sa-ti imaginezi ca janta unei roti se poate stramba cand masina trece peste obstacole mult mai mici. De ce nu rezista janta la 1000/4? Pentru ca nu exista 1000/4! Sunt forte mult mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Nu e la misto, nu are absolut nici un rost sa detaliez. Ce zici tu, cu impartirea fortelor pe fiecare roata e valabila cand masina sta pe loc. Incearca sa-ti imaginezi ca janta unei roti se poate stramba cand masina trece peste obstacole mult mai mici. De ce nu rezista janta la 1000/4? Pentru ca nu exista 1000/4! Sunt forte mult mai mari. Daca ai casca in cap ai dovleacul mai mare, si daca te rastorni si mergi oarecum paralel cu masina ai sanse mai mari sa nu intri sub ea, dar daca vii oarecum perpendicular inspre masina si dovleacul mic sau daca masina are garda de sol mare cred ca casca nu foloseste la mare lucru. Concluzia mea e sa folositi casca pentru ca de cele mai multe ori va ajuta la ceva dar sunt sigur ca purtatul castii desi e un lucru subinteles in zilele noastre si prevazut in lege nu tine loc nici de experienta nici de condus preventiv..., Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Nu e la misto, nu are absolut nici un rost sa detaliez. Ce zici tu, cu impartirea fortelor pe fiecare roata e valabila cand masina sta pe loc. Incearca sa-ti imaginezi ca janta unei roti se poate stramba cand masina trece peste obstacole mult mai mici. De ce nu rezista janta la 1000/4? Pentru ca nu exista 1000/4! Sunt forte mult mai mari. Injinerii stie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Iulie 7, 2009 Share Postat Iulie 7, 2009 eu deloc pentru ca va trebui sa il vand si sa imi iau bicicleta ai mare grija cu bicicleta in trafic! au fost accidente grave! in general , cei de pe bicicleta nu au protectii. daca mergi numai pe trotuoar e ok! dar pe strada, e haos! eu prefer sa merg pe moto decat pe bicicleta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_stix Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Sincer sa fiu eu cred ca o casca te apara in special de raschetatul capului de asfalt, ca in rest nici tata sau mama lui Arai sau mai stiu eu cine nu cred ca fac casti care sa te apere cand iti trece o basculanta peste cap... Desigur eu imi cumnpar casti destul de scumpe ca sa am incredere in ele, dar oricum nu cred in minuni, si una din minuni ar fi ca o casca sa te protejeze cand iti trece o masina peste cap... [/quotete poate nu te scapa de o basculanta, dar daca purta casca de dacia asta sigur il scapa,asa ca nu mai incuraja pustii astia fara mintre sa nu poarte casca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Sincer sa fiu eu cred ca o casca te apara in special de raschetatul capului de asfalt, ca in rest nici tata sau mama lui Arai sau mai stiu eu cine nu cred ca fac casti care sa te apere cand iti trece o basculanta peste cap... Desigur eu imi cumnpar casti destul de scumpe ca sa am incredere in ele, dar oricum nu cred in minuni, si una din minuni ar fi ca o casca sa te protejeze cand iti trece o masina peste cap... poate nu te scapa de o basculanta, dar daca purta casca de dacia asta sigur il scapa,asa ca nu mai incuraja pustii astia fara mintre sa nu poarte casca Eu nu am vrut sa insinuez in nici un fel ca lipsa castii nu ar putea dauna grav sanatatii, ma gandeam doar la faptul ca experienta si mersul preventiv fac mai mult decat o casca: mie mie se pare cel mai bine sa nu ajungi sa incerci cat de buna casca ai, mai ales punand capul sub roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roshu Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 (editat) Acum aproape o saptamna faceam stanga de pe Sos. Berceni in drum spre Aparatorii Patriei. Am ramas inmarmurit si m-am pregatit sa franez cand un baietel de cam 14 ani cu un scuterici verde cu negru, cu carena revopsita mi-a taiat fata, venind din dreapta, desi pentru el era rosu iar pentru mine verde si a intrat pe sensul opus mie, fiind ratat la mustata de o camioneta Mercedes de 3 tone care facea dreapta sa intre pe Berceni. In secunda aia mi-a trecut prin cap tot filmul in care priveam ingrozit cum va trece camioneta peste el, ca se vedea clar ca scutericiul lui suferea grav de lipsa de putere pentru manevre de genul asta, plus ca pustiul avea tricou, pantaloni, papuci si avea cam 45-50 kg, fara casca sau vreo urma de protectii... A avut noroc cu carul pentru ca soferul camionetei a avut prezenta de spirit si a franat cu 10 cm inainte sa dea peste el... Una e atunci cand fandez eu si ii evit, alta e cand vad cum sunt gata sa se nenoroceasca singuri taind fata la masini sau schimband benzile fara sa tina cont de siguranta proprie, ca si cum strada ar fi numai a lor. Tot respectul pentru scuteristii adevarati care poarta casti si eventual si ceva protectii si respecta in cea mai mare parte regulile de circulatie, dar majoritatea nu fac asta si indiferent cat de retardati sunt, imi pare rau pentru ei, pentru ca sunt niste suflete... Plus ca romanul nu sta sa se gandeasca prea mult si baga motociclistii in aceeasi oala cu scuteristii... Chiar si eu ii vad ca pe un fel de "frati" mai mici, dar 80% dintre ei ca pe niste frati mai mici si al dracu' de retardati... Pacat de scuteristul la care se refera topicul... A fost si el tot un om... Editat Iulie 22, 2009 de Roshu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.