Sari la conținut

Intrebari despre carburatoare


Postări Recomandate

Salut

Am un motor de opel cu care vreau sa ma joc putin. Doresc sa montez carburatoare de motocicleta.

O poza generica ar fi asta:

 

Am vazut ca majoritatea carburatoarelor de moto au cam aceeasi forma.

1.Sunt constructiv asemanatoare?

Vreau sa iau o pereche de carburatoare si sa le maresc gaura de la jeturile principale, sa dea destula benzina pentru un motor de 1.4 ca al meu.

2. Se gasesc jet-uri d-astea de rezerva?

3. Ce inseamna "balansarea carburatoarelor"?

4. La ce presiune de benzina lucreaza genul asta de carburatoare? De obicei la motociclete pompele de benzina sunt electrice?

5. Sfaturi sau pareri?

post-15797-1245959407_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca majoritatea carburatoarelor de moto au cam aceeasi forma.

1.Sunt constructiv asemanatoare?

DA

Vreau sa iau o pereche de carburatoare si sa le maresc gaura de la jeturile principale, sa dea destula benzina pentru un motor de 1.4 ca al meu.

 

 

2. Se gasesc jet-uri d-astea de rezerva?

DA.

 

3. Ce inseamna "balansarea carburatoarelor"?

Cred ca te referi la sincronizare

 

 

4. La ce presiune de benzina lucreaza genul asta de carburatoare? De obicei la motociclete pompele de benzina sunt electrice?

Depinde de la motocicleta la motocicleta. Pompele sunt electrice, dar sunt modele care nu au, pur si simplu benzina curge in carburatoare.

 

5. Sfaturi sau pareri?

Ia unele de masina, nu cred ca sunt mai performante cele de motocicleta. Daca intr-adevar vrei sa iei, cumpara de ceva mare. Peste 1000cc...gen Hayabusa 1300cc - s-au facut si pe carburatie, le poti modifica sa iti dea de 1400cc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut proiecte cu carburatoare de "R1" puse pe motor de 2 litri, de 150 de cai din fabrica, cu cresteri semnificative de putere. Gaurile jet-urilor erau marite la 1.8mm din cate imi amintesc.

 

Da, la sincronizare ma refeream. Care e procedura?

O pompa electrica de benzina ce presiune baga, uzual? Ma gandeam sa folosesc o pompa auto de injectie monopunct, baga 0.7 bari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut proiecte cu carburatoare de "R1" puse pe motor de 2 litri, de 150 de cai din fabrica, cu cresteri semnificative de putere. Gaurile jet-urilor erau marite la 1.8mm din cate imi amintesc.

 

Da, la sincronizare ma refeream. Care e procedura?

O pompa electrica de benzina ce presiune baga, uzual? Ma gandeam sa folosesc o pompa auto de injectie monopunct, baga 0.7 bari.

 

Pompele de la motociclete (carburator clasic) sunt fara retur. Nu cred ca e o idee buna sa folosesti o pompa de injectie, presiunea ar fi mult prea mare pentru flotoarele carburatoarelor.

 

Pe de alta parte, va trebui sa conectezi cumva membranele vacuumatice la galeria de admisie pe fiecare cilindru.

 

In ceea ce priveste "tuning'ul", treaba nu e chiar asa simpla, pe langa jiglerul principal ar mai trebui schimbate si altele... cum ar fi jiglorul de aer, de relanti... etc.

 

Oricum, daca vei schimba si filtrul de aer (elementul si/sau volumul cutiei), problema chiar se complica.

 

Iti doresc succes, orice este posibil, iti recomand totusi ori sa te documentezi bine inainte, ori sa apelezi la cineva cu adevarat experimentat sa te ajute.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de injectie monopunct auto este tot fara retur si baga presiune 0.7 bari din cate cunosc eu. As vrea sa aflu cat baga o pompa de moto, sa stiu daca trebuie sa cumpar si un regulator de presiune reglabil.

 

Sa inteleg ca fiecare din cele 4 carburatoare are un vacuum care trebuie conectat? Asta nu ar fi problema, galeria oricum va fi modificata pentru a putea adapta carburatoarele.

 

Referitor la filtrul de are, majoritatea conversiilor folosesc un filtru de burete lung cat toate cele 4 carburatoare, ori 4 filtre mici individuale

 

Jicloarele se gasesc usor de rezerva, se pot comanda la "magazinul de motociclete din colt" sau trebuie luate de pe site-uri din afara? Stiu ca depinde si de carburator, dar de obicei cam cum sta treaba?

Pun atatea intrebari ca saptamana viitoare planuiam sa imi cumpar carburatoare din dezmembrari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de injectie monopunct auto este tot fara retur si baga presiune 0.7 bari din cate cunosc eu. As vrea sa aflu cat baga o pompa de moto, sa stiu daca trebuie sa cumpar si un regulator de presiune reglabil.

 

Sa inteleg ca fiecare din cele 4 carburatoare are un vacuum care trebuie conectat? Asta nu ar fi problema, galeria oricum va fi modificata pentru a putea adapta carburatoarele.

 

Referitor la filtrul de are, majoritatea conversiilor folosesc un filtru de burete lung cat toate cele 4 carburatoare, ori 4 filtre mici individuale

 

Jicloarele se gasesc usor de rezerva, se pot comanda la "magazinul de motociclete din colt" sau trebuie luate de pe site-uri din afara? Stiu ca depinde si de carburator, dar de obicei cam cum sta treaba?

Pun atatea intrebari ca saptamana viitoare planuiam sa imi cumpar carburatoare din dezmembrari.

Daca e sa ma intrebi pe mine:

Alea 2 nu sint de vacuum, sint ventilatia la camera de nivel constant si parca si supraplinul. Deci nu trebuie bagate intr-un loc anume.

Pe post de pompa: Eu zic ca pompa aia atita vreme cit le alimenteaza, nu trebuie sa fie sub presiune si eu zic ca merge si cu retur. N-as pune direct aia de 0.7 bari, poate cu ceva regulator, dar n-ai nevoie de presiune mare, atita vreme cit tine camerele de nivel plline e suficient de buna.

Sint totusi vreo 2 aspecte care nu-mi sint prea clare: Carburatoarele fiind cv, asigura un amestec aer/benzina in functie de depresiunea din galerie. Nu stu daca asta implica automat un jiclor principal mai mare, probabil se poate masura cu o sonda lambda sau te uiti la bujii. Ceea ce mie mi se pare mai cu cintec sint arcurile de la membrane, caci vidul o sa fie diferit, la un motor mai mare o sa fie mai mare, deci are tendinta sa ridice sertarele mai repede. O sa vezi dupa ce le pui, poate o sa ai nevoie de niste arcuri mai tari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de injectie monopunct auto este tot fara retur si baga presiune 0.7 bari din cate cunosc eu. As vrea sa aflu cat baga o pompa de moto, sa stiu daca trebuie sa cumpar si un regulator de presiune reglabil.

 

Sa inteleg ca fiecare din cele 4 carburatoare are un vacuum care trebuie conectat? Asta nu ar fi problema, galeria oricum va fi modificata pentru a putea adapta carburatoarele.

 

Referitor la filtrul de are, majoritatea conversiilor folosesc un filtru de burete lung cat toate cele 4 carburatoare, ori 4 filtre mici individuale

 

Jicloarele se gasesc usor de rezerva, se pot comanda la "magazinul de motociclete din colt" sau trebuie luate de pe site-uri din afara? Stiu ca depinde si de carburator, dar de obicei cam cum sta treaba?

Pun atatea intrebari ca saptamana viitoare planuiam sa imi cumpar carburatoare din dezmembrari.

 

 

Nu stiu exact ce presiune dezvolta o pompa moto pentru carburatoare insa cu siguranta este inferioara celor pentru injectie. Oricum, problema este rezolvabila cu un regulator de presiune reglabil.

 

Intr'adevar, fiecare carburator are propriul canal vacuumatic care trebuie conectat la galeria de admisie a fiecarui cilindru.

 

Jicloare insa nu se gasesc decat la magazine specializate iar eu unul cel putin, nu am auzit de asa ceva in RO. In plus, ele nu numai ca nu se potrivesc fizic de la o marca de carburatoare la alta ci chiar modul de notatie a marimilor (diametrului ajutajului) este diferit (tocmai pentru a te obliga sa cumperi de la firma producatoare). Aveam pe undeva un tabel de corespondenta pentru cele 2 modele principale de carburatoare japoneze - MIKUNI si KEIHIN. In Europa probabil ca sunt mai multe companii de profil, dar cum singura limba straina pe care o vorbesc bine este engleza... stiu doar cateva din UK. Un exemplu ar fi http://www.allensperformance.co.uk/product...ni%20carbs.html

 

Problema renuntarii la cutia filtrului de aer nu este atat de simpla pe cat pare. Chiar si pe o motocicleta standard, daca se se monteaza filtre independente va trebui nu numai sa se inlocuiasca jicloarele principale ci sa si se largeasca niste gauri de prin carburatoare. Altfel, nu numai ca nu se va obtine un spor de putere ci de cele mai multe ori motorul nici macar nu va mai porni. Oricum, filtrele independente nu sunt recomandate pentru carburatoarele tip CV (cu membrana vacuumatica) ci mai degraba pentru cele cu subar mecanic. In ambele cazuri reajustarea amestecului carburant este o operatiune extrem de grea (daca nu imposibila) in lipsa unui stand dyno si analizorului de gaze.

 

Daca pe o motocicleta dotata cu carburatoarele originale apar atatea probleme la simpla inlocuire a elementului de filtru de aer cu filtre independente... ma intreb (retoric) cam cum ar sta treaba daca carburatoarele sunt mutate pe alt tip de motor. Pentru a obtine performanta, reglajele unui carburator CV se fac pe zone ale manetei de gaz, respectiv din jicloarele principale, inaltimea si chiar si grosimea acului dozator, nivelului de benzina si nu in ultimul rand al jiclorului de relanti. Ca sa'ti faci o idee poate n'ar strica sa arunci un ochi pe http://hobbymoto.ro/?p=202 si http://hobbymoto.ro/?p=216 .

 

Nu in ultimul rand, ar trebui sa tii cont ca multe dintre motocicletele sport (FZR, YZF, R1, GSXR1000, ZX10R... etc.) sunt dotate pe evacuarile standard cu valvule variabile derivate din sistemul EXUP. Carburatoarele la randul lor sunt si ele gandite sa lucreze beneficiind de acest "ajutor"... Ar mai fi si de amintit ca unele carburatoare moto au ceea ce se cheama "senzor de pozitie a acceleratiei", informatie de care CDI'ul tine cont la gestionarea avansului scanteii.

 

Nu vreau sa te descurajez ci doar incerc sa ma gandesc la implicatiile unei astfel de experiente care mie nu mi se pare deloc simpla.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Iar se baga yo4hgx care habar n-are ce e ala un carbelitor.

 

@cosmin neb1

 

Nu te sfatuiesc sa faci "tuning-ul asta" la motorul de 1.4 de Opel. Banuiesc ca este vorba de Opel Astra F, modelul asta are un motorul de 1.4 lesinat din nascare, nu cred ca rezolvi mare lucru cu niste carburatoare moto. Nici motorul de 1.4 16 valve de pe Astra G nu e prea stralucit. Este facut sa fie economic si prin urmare are supape mici iar canalele din galerie asemenea. Poti incerca totusi. Cu pompa de benzina o poti rezolva mai simplu tot cu una de moto, de Yamaha Virago de exemplu.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce mie mi se pare mai cu cintec sint arcurile de la membrane, caci vidul o sa fie diferit, la un motor mai mare o sa fie mai mare, deci are tendinta sa ridice sertarele mai repede.

Mai cauta pe net, vad ca unii au pus de r6, altii de r1. Nu se plinge nimeni de membrane, deci cred ca daca le pui ai cel mult de-a face cu jicloarele si pompa, si de pompa am vazut ca au pus si cu retur, altii au folosit-o pe aia originala. Daca faci flansele ai scapat :laugh: Sa ai grija cu filtrul de aer, poate e bine sa pleci cu configuratia originala ca daca n-ai suficient vacuum nu se ridica membranele iar daca e prea mult, se ridica prea repede. Cred ca acolo e loc de greseala, in rest..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatoarele fiind cv, asigura un amestec aer/benzina in functie de depresiunea din galerie. Nu stu daca asta implica automat un jiclor principal mai mare, probabil se poate masura cu o sonda lambda sau te uiti la bujii. Ceea ce mie mi se pare mai cu cintec sint arcurile de la membrane, caci vidul o sa fie diferit, la un motor mai mare o sa fie mai mare, deci are tendinta sa ridice sertarele mai repede.

 

Foarte corect, cu mentiunea ca vidul creeat nu este diferit doar functie de capacitatea motorului ci si de regimul de turatii la care acesta lucreaza. O alta variabila care trebuie cumva compensata...

 

Ride Safe!

 

Iar se baga yo4hgx care habar n-are ce e ala un carbelitor.

 

Singura mea replica pentru tine este... cea din semnatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Singura mea replica pentru tine este... cea din semnatura!

 

Semnatura ta nu sterge faptul ca nu esti in stare sa faci diferenta intr-un carburator auto si unul moto, daca e nevoie caut link-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnatura ta nu sterge faptul ca nu esti in stare sa faci diferenta intr-un carburator auto si unul moto, daca e nevoie caut link-ul.

Hai sa-i iau eu apararea, ca nu e corect. Deci: Eu stiu linukul. Era asa: O poza mica si intrebarea ceva in genul "cum pot sincroniza carburile daca le am pe masa". Putea oricine sa-i dea un raspuns si sa nu se uite la poza. S-a intimplat sa fie el. A fost o gluma dou sute de bani vechi a unui junior. Singurul raspuns serios la intrebarea aia era o alta intrebare: Ce e negru cu degetul alb? Raspuns: Ginecologul de la Copsa Mica. Si ce e alb cu degetul negru? Sincronizatorul digital de carburator afltat pe masa. Ma rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Poza aia "mica" era foarte clara. Era atat de clara incat se vedea foarte bine ca era vorba de un carburator vertical (cum au majoritatea masinilor) si nu de un carburator orizontal cum avea ipoteticul bmw-ul. :)

 

In afara de asta eu ma distrez foarte bine :laugh:

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar se baga yo4hgx care habar n-are ce e ala un carbelitor.

 

 

:disappointed:

 

prea multa vorbarie,teorie.....un mecanic experimentat din "oki" zice DA,mere...NU ,nu mere....asa cu teoria te "incurajeaza " sa te lasi .

scuze de off topic.

 

 

 

intii masoara diametrul galeriei de admisie de pe q-lasa si cauta carburi cu diametreul dif cel putin egal,NU mai mic si dupa aia te joci cu reglaje si cu filtrul de aer adica daca opune mai mare rez la aspiratia aerului asta inseamna ca vacumu e mai mare,membrana se ridica mai repede amestecul e mai bogat si apoi pe dos pina reusesti..si sigur iese...

spor.

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
:disappointed:

 

prea multa vorbarie,teorie.....un mecanic experimentat din "oki" zice DA,mere...NU ,nu mere....asa cu teoria te "incurajeaza " sa te lasi .

scuze de off topic.

 

"Banuiesc ca este vorba de Opel Astra F, modelul asta are un motorul de 1.4 lesinat din nascare, nu cred ca rezolvi mare lucru cu niste carburatoare moto. Nici motorul de 1.4 16 valve de pe Astra G nu e prea stralucit. Este facut sa fie economic si prin urmare are supape mici iar canalele din galerie asemenea."

 

Faptul ca am descris "bucataria" motorului de 1.4 de Opel cred ca indica faptul ca nu vorbesc doar teorie cum face "domnul yogo" expert in copy/paste cu treducere de pe net.

Motorul de 1.4 de Astra e ca ala de Dacie, poti sa-l f.uti ca nu scoti mare lucru din el fara modificari majore. Sansele sa reuseasca ceva cu carburatoare moto sunt foarte mici. Poate incerca totusi, asa de amorul artei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, motorul vine de pe un astra, este c14nz, injectie monopunct si din fabrica are 60 de cai. Va fi montat pe o corsa A, dar asta e mai putin important. Motorul l-am luat p-asta ca ar fi cam singurul pe care l-as putea omologa la RAR.

In orice caz, am inteles cum sta treaba cu sincronizarea carburatoarelor, am citit topicul in care se discuta despre asta, la prima vedere nu pare ceva imposibil.

 

Cam asta as vrea sa fac si eu:

http://www.youtube.com/watch?v=GV7W0_bYro4

 

Sunt hotarat sa incerc, in primul rand asa pentru mine, sa vad ce ar iesi.

Editat de cosmin_neb1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Da, motorul vine de pe un astra, este c14nz, injectie monopunct si din fabrica are 60 de cai. Va fi montat pe o corsa A, dar asta e mai putin important. Motorul l-am luat p-asta ca ar fi cam singurul pe care l-as putea omologa la RAR.

In orice caz, am inteles cum sta treaba cu sincronizarea carburatoarelor, am citit topicul in care se discuta despre asta, la prima vedere nu pare ceva imposibil.

 

Cam asta as vrea sa fac si eu:

http://www.youtube.com/watch?v=GV7W0_bYro4

 

Sunt hotarat sa incerc, in primul rand asa pentru mine, sa vad ce ar iesi.

 

Pai Corsa A cu motor de 1.4 mananca norii. Eu am avut una pe mana (avea 1.4 de fabrica-carburator) si ma pisham pe multe masini.

 

PS: Sincronizarea carburatoarelor nu e chiar asa de complicata cum trambiteaza unii pe aici, daca stii sa reglezi un carburator vei sti sa reglezi si patru la un loc.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura mea replica pentru tine este... cea din semnatura!

:disappointed:

 

adica tradus pe romaneste: "nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita"

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5. Sfaturi sau pareri?

Ia unele de masina, nu cred ca sunt mai performante cele de motocicleta. Daca intr-adevar vrei sa iei, cumpara de ceva mare. Peste 1000cc...gen Hayabusa 1300cc - s-au facut si pe carburatie, le poti modifica sa iti dea de 1400cc.

Cand alegi carbul nu compara capacitatile cilindrice ale motoarelor... gandeste-te ca hayabusa urca pana in 11k rpm, pe cand opelul pana in 6k rpm. Practic hayabusa la turatie maxima trage din carb aproape de doua ori mai mult amestec aer/benzina decat opelul ala cu motor de 1.4l.

Insa daca alegi un carb de motocicleta de 1300cc o sa ai admisia de aer cu o deschidere mare, ce va introduce mai putine pierderi de presiune in calea aerului... dar un carb mai mare o sa necesite modificari maxime.

Exista pe net calculatoare pentru debit de aer tras de motor in functie de cc si rpm maxim, fa cateva calcule comparative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
:disappointed:

 

adica tradus pe romaneste: "nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita"

 

Sa inteleg ca voi doi sunteti simbi(d)ioti? Unul face copy/paste si unul traduce? :kick: ;) :P

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic:ce aveti fratilor de va certati si jigniti?

Nimeni nu le stie pe toate,nimeni nu s-a nascut invatat,unii stiu teorie ,altii practica,de la fiecare se poate invata cate ceva!

Discutiile in contradictoriu aduc progres nu si jignirile!Parerea mea!

 

On topic:Orice carburator se poate monta pe orice motor pe carburatie(nu stiu daca se pot face adaptari si la motoare pe injectie)!

Se pot face flanse,se pot mari jiglere sau pune unele mai mici,poti modifica debitul de aer sau debitul de benzina prin cadere sau pompa

iar rezultatele pot fi multumitoare sau nu.Ideea este ca trebuie sa incerci practic iar lucrul asta poate fi costisitor sau chiar foarte

costisitor!Ideeal ar fi sa gasesti bateria de carburatoare ,chiar si sub forma de imprumut,fara sa da-i bani pe ea.Pentru restul trebuie

rabdare,reglaje,nervi si tutun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De imprumut..nu o sa-mi imprumute nimeni, nu am prieteni cu motociclete. O sa cumpar un set de 4 bucati si experimentez cu ele.

Motorul chiar daca e pe injectie monopunct (carburator electronic), are aprindere prin delcou, deci ECU-ul nu intervine asupra aprinderii si il pot elimina de tot. Avansul este mecanic si vacuumatic.

Mi-am descarcat un manual de service de cbr900 dar nu am gasit nimic referitor la pompa de benzina. Are cumva alimentare prin cadere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...