Sari la conținut

need to know


Sergiu 30
 Share

Postări Recomandate

eram curios de ceva vreme dar mereu am uitat sa intreb...

acum ca nu mai am motor pot si eu sa intreb intrebari stupide ...ca inainte de fapt da noa :D

la cbr-ul meu de 750 de dinainte cartea tehnica zicea asa...

121(89kw) la 11mii rpm...

bine bine

numa ca linia rosie e la 13mii

intrebarea e...

cati cai avea la 13mii?

daca avea mai multi (ceea ce ar fi logic) atunci de ce nu scrie in cartea tehnica maximum power output cat este la cea mai mare turatie?

asta este la toate bicicletele...niciodata nu am reusit sa ma nedumeresc

poate reusiti voi pt mine

merci

Editat de sergiukawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu scrie pt ca la 13mii ai mai putini decat la 11mii cum e data puterea maxima in talon. daca te uiti pe o diagrama de putere si cuplu vei observa ca puterea creste pina la un varf si apoi scade putin pina la maximum de turatii posibile . varful ala la tine inseamna 11mii de RPM. explicatia mea ar fi insuficienta cantitatii de combustibil si aer de la un anumit numar de turatii in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe net power-chart-uri si ai sa vezi ca orice motor isi are puterea maxima la roata dezvoltata la o turatie aflata putin inainte de intrarea limitatorului(sau a zonei rosii). Uite aici un link in care se discuta pe un forum problema pusa de tine.

In speta sunt mai multe motive usor de explicat pe langa cele complicate ce implica fizica: ti se da o banda mai larga de turatii cu care sa lucrezi; in momentul in care schimbi viteza turatia ta scade, asa ca ti se da voie sa turezi motorul peste punctul sau de eficienta maxima, pentru ca apoi sa poti "prinde" turatia dupa schimbare in aceasta zona; dupa ce depasesti punctul de eficienta maxima a motorului masina inca mai poate accelera deci ajungi la o viteza maxima mai mare...etc...

Gandeste-te simplu: cum ar fi daca puterea ta maxima ar fi dezvoltata la 11.000 rpm iar limitatorul tau sau zona rosie ar incepe la aceeasi turatie?! Nu ai putea sa exploatezi aceasta zona de eficienta maxima. Adica ai ajunge la 11.000 rpm si ai fi nevoit sa schimbi viteza, "prinzand" turatia dupa schimbare undeva in jurul a 9.000 rpm, si astfel fiind nevoie din nou sa ajungi in 11.000 ca sa ai parte de putere maxima. Acuma ia in considerare felul in care lucrurile se intampla in realitate: Puterea maxima este la 11.000 iar rosul e la 12.000. Ajungi pe rosu si schimbi viteza...turatia scade si astfeul tu o "prinzi" la debreiere in 10-11.000, putand asfel sa accelerezi mai eficient, in zona de putere maxima a motorului. Do I make any sense?!

post-11890-1246543048_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles totul.

super explicatie

ma gandeam eu la ceva asemanator dar vroiam sa fiu sigur.

merci baieti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dintre toate japonezele suzuki mi se par cele mai reusite

fiabile brutale frumoase...ce mai adevarate kawasakiuri :)

 

vandut la mine bicicleta

amu ma dau cu tramvaiu si peujosu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca a resit Sergiu sa-si vanda Kawa-ul, nu-mi fac nicio problema ca nu reusesc sa-mi dau Fireblade-ul. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sergiu, mi-a fost dor de tine! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CE? NU MAI AI KAWASAKI!? :) n-are cum... refuz sa cred asa ceva!!! :) alaturi de moartea lui M J asta mi se pare al doilea eveniment important al anului...

ca sa nu fiu off-topic cine ti-a deschis ochii cu suzuki si... cam ce te-ar interesa? intreb din pura curiozitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-ar interesa in caz ca da kawasaki faliment

sincer cu okii imi face de ceva ani vtr sp1-2 da nam io bani de dinalea

ahhhh

VTR.... :)

 

cbr-ii ziceam io ca sa zica lumea ca am intrat si io in lumea buna a detinatorilor de honde :)

btw.trebuia sa iti dai seama ca cbr 750 nu a existat niciodata numai vfr

Editat de sergiukawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-ar interesa in caz ca da kawasaki faliment

sincer cu okii imi face de ceva ani vtr sp1-2 da nam io bani de dinalea

ahhhh

VTR.... :)

 

cbr-ii ziceam io ca sa zica lumea ca am intrat si io in lumea buna a detinatorilor de honde :)

btw.trebuia sa iti dai seama ca cbr 750 nu a existat niciodata numai vfr

 

 

 

hăcăm....

 

credeam ca inainte de renumitul si preamaritul tau cavasachi ai avut cbr, de unde piz mazăre să Âştiu eu ce mobre ai avut?

apropos, exista cbr de 750, ba chiar cbr 750 F . vezi LINK

Editat de Moto Junkie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia a fost acum 25 de mii de ani.

amu chiar in halu ala nu am decazut incat sa imi iau cbr :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicatia mea ar fi insuficienta cantitatii de combustibil si aer de la un anumit numar de turatii in sus.

Nu e asta

 

de la o turatie in sus fortele de frecare si inertia erodeaza cuplul, si ca atare o turatie mai mare nu se justifica deoarece cuplul scade foarte mult si uzura creste exponential.

 

astfel incat injectia taie alimentarea la turatia de la care fortele exercitate asupra pieselor in miscare (biele, pistoane, vibrochen, supape etc) cresc peste limita considerata acceptabila.

 

motoare free-revving nu mai exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...