Sari la conținut

Postări Recomandate

Sunt posesr de XR de anul trecut.

Modelul meu este unul din 1984,Xr 250 R-E,Belgia.

Am deschis acest topic deoarece pe afara am vazut ca este un model foarte iubit printre motociclisti,mai ales printre cei incepatori,ma refer aici la cilindreele mici,mai ales si din cite am observat si pe la noi sunt ceva posesori de XR.

As dori sa ne impartasim aici parerile/problemele ,legat de acest model.

O sa incep eu :De la achizitie pina acum.

Pe offroad,cred ca are destula putere,practic am urcat cu ea oriunde urcau si restul cu motoare mai mari.Are o greutate putin cam mare,vreo 120 kg plin,ceea ce daca esti un tip mai slabut e o problema dupa trinta 20 :blink:

Intretinerea e chiar simpla,practic,daca ai putin interes,poti sa iti faci singur service-ul ,nu necesita ceva scule speciale,ceea ce e super bine.

La minusuri,as trece,pentru modelul meu si in general cele mai vechi mici probleme la achizitia de piese,mai exact unele piese.Pistoane,segmenti,supape,lant distributie,intinzator lant,pinioane cutie viteza,ambreiaj complet,parti instalatie electrica,se mai gasesc,in schimb sunt si piese mai greu de procurat/foarte greu.Eu unul am ghinionul de a mi se rupe un ax din cutie si il caut de vreo 3 saptamini,inca fara succes.

Pina acum am schimbat la ea urmatoarele:

 

-schimbat piston

-schimbat segmenti

-schimbat supape

-schimbat saboti frina spate

-schimbat pedala schimbator

 

Folosesc ulei 20W-40.

Momentan atit despre mobra mea.

Am cautat un topic similar si nu am gasit.

Daca exista,imi cer scuze si rog stergerea acestuia.

O zi buna.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut initiativa ta, un topic general de Honda XR. :blink:

Din cate am vazut in scurta mea saptamina de a fi propietar de XR am observat ca intradevar sunt destul de rare la noi si chiar si in afara si ar fii foarte facil si indicat ca cei care ne regasim pe forumul asta sa ne putem ajuta cu sfaturi, idei si una alta.

 

Eu sunt incepator la domeniul offroad desi am posedat mai multe moto de strada, si am achizitionat de vreo 1 sapt. un Xr 600 R din 90.

Sunt ffff multumit de el, trage de rupe, puterea si manevrabilitatea sunt din plin desi am avut doar o singura iesire pe dealuri cu el.

 

Prima buba, e ca cam papa mult si anume 10 % in regim de incepator, deci nu trag eu de el cum poate.... Acuma am tot scotocit eu care ar putea fii cauzele si sunt mici reglaje am inteles care le voi efectua spre sfarsitul saptaminii cand voi avea un filtru KN pt el nou nout... daca problema persista atunci... astept sfaturi....

Am o mica intrabare... mie in actele lui de provenienta mia scris ca a fost transformat dall 'ara, si mia trebuit o omologare dinaia de la bucuresti ca difereau lungime, latime etc.... se poate sa fi fost "tunat" si la motor si dinaia sa consume mai mult??

 

Salut inca odata topic starterul 6speed, faina initiativa.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:blink:

mersi,ce sa zic,de cind cu problema la mobra mea,am tot cauata pe net si am dat de o gramada de oameni/posesori/restauratori de XR.Unii chiar numeau Xr 650 R-ul "the mother of all dirt bikes",din motive doar de ei stiute.

Personal cred ca acest model de motor nu este prea raspindit la noi din cauza pieselor sau mai bine zis a achizitionarii lor/pretul acestora in cazul in care le gasesti.Probabil la alte marci/modele de enduro piesele se gasesc mai usor.

E o parere personala,bazata pe niste exemple personale,asa ca sa nu imi sariti in cap.

Referitor la problema ta,si mie mi se pare consumul cam marisor.Ai verificat starea carburatorului,filtrul de aer?

Hai sa ne stringem mai multi .....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutari si felicitari si de la mine pentru deschiderea topicului.

 

Si ca sa completez capcitatile cilindrice ale XR-urilor prezentate pana acum eu sunt posesor de 400R, si sunt foarte multumit de el.

 

Nemultumirile sunt legate de aceleasi probleme ca si la voi, piesele de schimb si pretul la care se gasesc. Dar asta este....sa ne bucuram ca nu trebuie schimbate chiar asa multe si chiar asa des.

 

Mai am un subiect in care va rog sa va dati cu parerea.

1. Ce tip de ulei folositi pentru ele?

 

2. Cat ulei utilizati? - la subiectul asta va povestesc si ce problema am. In manual imi scrie ca trebuie sa bag: 1.7l la schimb simplu, 1.8l la schimb cu filtru, si 2.1 la dezansamblare totala. Am facut schimbul cu filtru cu tot si am bagat 1.8l. Verific la joja si nimic. In final am bagat aprox 2.4 l si abia atunci mi-a ajuns la 1/2 din joja.

 

Va-ati confruntat cumva cu asa ceva?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu chiar urmez sa fac un schimb de ulei in weekend si imi cam suna si mie k e primu :blink: . Si la mine in carte scrie ca capacitate totala e de 2.6 l dar la schimb cu filtru doar 1.95 se baga..... Oare o sa am si eu aceaasi problema?? hmm raspunsuri de la veterani cu XR????

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Salutari si felicitari si de la mine pentru deschiderea topicului.

 

Si ca sa completez capcitatile cilindrice ale XR-urilor prezentate pana acum eu sunt posesor de 400R, si sunt foarte multumit de el.

 

Nemultumirile sunt legate de aceleasi probleme ca si la voi, piesele de schimb si pretul la care se gasesc. Dar asta este....sa ne bucuram ca nu trebuie schimbate chiar asa multe si chiar asa des.

 

Mai am un subiect in care va rog sa va dati cu parerea.

1. Ce tip de ulei folositi pentru ele?

 

2. Cat ulei utilizati? - la subiectul asta va povestesc si ce problema am. In manual imi scrie ca trebuie sa bag: 1.7l la schimb simplu, 1.8l la schimb cu filtru, si 2.1 la dezansamblare totala. Am facut schimbul cu filtru cu tot si am bagat 1.8l. Verific la joja si nimic. In final am bagat aprox 2.4 l si abia atunci mi-a ajuns la 1/2 din joja.

 

Va-ati confruntat cumva cu asa ceva?

 

 

 

 

 

cu toate ca nu ma pot incadra in "veteran cu XR",am trecut prin ambele faze,schimb ulei dupa dezasamblare si schimb ulei normal,doar ulei+filtru.

Ceea ce nu inteleg la tine e :ori iti pierde ulei pe undeva ,si nu ai observat pina acum si nu verifici uleiul inainte de oricare pornire a utilajului=> ca era sa prajesti motorul din lipsa de ulei si ai avut noroc chior.

Sau in momentul in care verifici uleiul ATENTIE: la Honda uleiul cind se verifica NU se insurubeaza joja !!!

Nivelul uleiului se citeste fara a insuruba joja,ci se pune doar in locasul ei .

Sau,de ce sa excludem posibiltatea asta,iti maninca ulei mobra,din ce motive nu stiu,dar cred ca are ceva cu motorul,nu ma prea pricep si nu vreau sa zic prostii.

Ai uitat sa specifici anul de fabricatie ai fierului,si spre ce utilizare il ai :off road,plimbari la piata dupa rosii,supermoto-transformare?!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Buna treaba cu topicul. Si io cu xr de 400. Din 98:

 

 

 

 

 

Salutari si felicitari si de la mine pentru deschiderea topicului.

 

Si ca sa completez capcitatile cilindrice ale XR-urilor prezentate pana acum eu sunt posesor de 400R, si sunt foarte multumit de el.

 

Nemultumirile sunt legate de aceleasi probleme ca si la voi, piesele de schimb si pretul la care se gasesc. Dar asta este....sa ne bucuram ca nu trebuie schimbate chiar asa multe si chiar asa des.

 

Mai am un subiect in care va rog sa va dati cu parerea.

1. Ce tip de ulei folositi pentru ele?

 

2. Cat ulei utilizati? - la subiectul asta va povestesc si ce problema am. In manual imi scrie ca trebuie sa bag: 1.7l la schimb simplu, 1.8l la schimb cu filtru, si 2.1 la dezansamblare totala. Am facut schimbul cu filtru cu tot si am bagat 1.8l. Verific la joja si nimic. In final am bagat aprox 2.4 l si abia atunci mi-a ajuns la 1/2 din joja.

 

Va-ati confruntat cumva cu asa ceva?

 

 

1. Ulei mineral 20W50, schimbat la 10 ore/1000 km.

2. Intra 1.8 cu tot cu filtru. Poate nu verifici corect nivelul? Stiu ca nu e treaba sa pui mai mult ulei decat in specificatii.

 

Am gasit aici.. multe informatii folositoare despre XR-uri.

 

Bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Am facut schimbul cu filtru cu tot si am bagat 1.8l. Verific la joja si nimic. In final am bagat aprox 2.4 l si abia atunci mi-a ajuns la 1/2 din joja.

La XL600R-D imi aduc aminte ca trebuia sa dau drumul si la uleiul din CADRU(un surub la partea inferioara a CADRULUI)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

si eu folosesc 20w40 din cauza virstei fierului.

Il schimb la 20 ore functionare.

Eu pina cum am fost doar in iesiri de 4-5-6 ore ,ar fi aiurea sa il arunc tot la a 2-a iesire.

Schimb tot timpul si filtrul de ulei nu doar uleiul ,cum am mai vazuit ca fac unii.Un filtru la 2 schimburi de ulei.

 

 

 

In alta ordine de idei pina cum am fi:

 

1x250

2x400

1x600

Editat de 6speed

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bi baieti, o intrebare... in manual la al meu ( poate si la ale voastre) recomanda 10w 40. Acuma pe al meu sunt 23000 km, e mai ok 20w decat 10w???( referitor la varstele lor ) Si inca ceva eu mi-am comandat un K&N, trebuie reglat diferit carburatoru decat la un filtru de aer dinala de burete sau ceo fi???

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Auleo....atatea ai skimbat !?!

In 4 sezoane la mine s-a ars DOAR bobina principala(aia mare) de pe stator. ATAT.

http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?sh...t=0&start=0

 

 

 

 

la acelasi tip de motor XR 250 din 1984?

daca da.............

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

6speed, apropo de schimbarile majore facute, cat tea costat toata treaba si cum ti-ai facut rost de toate piesele? Pracitc ai acuma un motor "nou" deci...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

vin cu cateva completari la problema ridicata.

 

Motorul este din '96 si foarte bine intretinut. Il folosesc aproape exclusiv la o chestie undeva la jumtatea drumului intre enduro si hard enduro. (o sa vin in curand si cu cateva poze).

 

Legat de problematica uleiului va asigur ca am respectat toate detaliile din manualul tehnic. adica: - se desfac 2 suruburi pentru schimbul de ulei (spre deosebire de xr 250 unde e doar 1 sub cadru).

 

verificare se face pornind motorul pentru 5 minute apoi se opreste se asteapta aprox 1 minut si se verifica cu joja desfiletata bineinteles.

 

verificarea de care v-am povestit am facut-o imediat dupa schimbul de ulei - adica era imposibil sa imi curga pe undeva si sa nu il vad avand in vedere ca motorul era pe suprafata de beton pe care imi vedeam si picaturile de transpiratie de pe frunte.

 

Iarasi e imposibil sa pape ulei avand in vedere ca am schimbat si am verificat, deci nu a functionat decat cele 5 minute de incalzire.

 

Tocmai de asta v-am si intrebat pt. ca e o ciudatenie la care nu gasesc explicatie.

 

Ideea e ca daca nu s-a mai lovit nimeni exact de problema mea mai bine o lasam asa cum este, pt ca nu cred ca se gaseste o explicatie logica.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@FILICA: Desi nu am XR, am un NX de 650 care e cam tot pe acolo cu partea tehnica: ulei in cadru, procedura de verificare similara etc.

 

Ce patesc eu: dupa ce schimb uleiul, bag 2L (manualul zice 1,9 fara filtru respectiv 1,95 cu filtru). Daca o las sa se incalzeasca 5 min si verific, sigur nivelul va fi mic (spre minim, daca se vede!). In schimb daca dau o tura de 15 minute, o tin verticala pe loc 1 min cu motorul pornit, opresc, mai stau un minut is verific, uleiul va fi putin peste maxim.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
6speed, apropo de schimbarile majore facute, cat tea costat toata treaba si cum ti-ai facut rost de toate piesele? Pracitc ai acuma un motor "nou" deci...

 

am bagat 300 de euro in manopera,rectificat chiuloasa,supape noi,piston nou,semeringuri noi,set garnituri noi.

Piesele le-am procurat fara nici o problema din Germania,reprezentanta Honda.Piese pentru motor gasesti si acum fara probleme,cu restul e mai nasol

Azi am descoperit ca Nx 250 1988 are aceleasi coduri la unele pise cu mobra mea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

mi se pare ca tia iesit ieftin, mai ales ca ai mers prin reprezentanta... daca astea sunt preturile la rebuild de motor e super ok, acuma oricum, variaza sunt sigur, eu ce caut mai disperat si tot nam noroc sunt scarite de pasager pt al meu, si nush unde sa gasesc ca sunt 100% ca sunt pt modelele de 600. Stie cineva??

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe modelele L,astea stiu ca sunt 100% si pentru pasager.

R-urile sunt de solo :lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

poate va ajuta cu ceva....

-nu puneti mai mult ulei dauneaza la motor...

-verificarea uleiului se face dupa ce ai pornit motoru ,lasi 1 min se mearga si verifici joja

-puneti ulei full sintetic 15/50 eu merg cu motorex 20/60 , 10/40 este cam subtire pentru conditiile de la noi

www.xr600.de gasiti multe raspunsuri....

daca aveti nevoaie de piese,consumabile,echipamente etc.etc. va pot ajuta

post-11042-1247384125_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca XR-isti nu sunt asa forumisti.

Daca era un topic de ... cred ca era deja pe la la pagina 5.

:lol: :) :)

Hai baieti si fete mai cu curaj sa vedem ce cc predomina la fierul asta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pentru cine doreste un XR intretinut,cu rezervor Acerbis,gume noi Maxxis,aproape nou,aruncati un ochi aici:

/index.php?...p;#entry2001885

postul #2046

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu am XR 250 R '99

scula buna trage destul de bine si urca aproape oriunde ... curaj sa am :lol:

am schimbat uleiul 10W40 care-l pun si'n Hornet ...asa scrie cartea ca trebuie 10w40

chestia cu orele de functionare ... nush ce sa zic ca doar nu merg ca la competitie

am sa-l schimb o sg data pe an pentru ca nu cred ca o sa depasesc 2-3000 km pe an cu el.. asa ca sigur nu cred sa pateasca ceva

 

scrie undeva ca uleiu trebuie schimbat la nush cate ore de functionare ?? sau la nr anumit de kilometrii????

lantul de distributie trebuie intins dupa anumiti km parcursi?

ce fel de reglaje trebuiesc facute la motor? ( supape, carburator, etc) ???

noroaie cat mai mari si trante cat mai putine va doresc :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
eu am XR 250 R '99

scula buna trage destul de bine si urca aproape oriunde ... curaj sa am :lol:

am schimbat uleiul 10W40 care-l pun si'n Hornet ...asa scrie cartea ca trebuie 10w40

chestia cu orele de functionare ... nush ce sa zic ca doar nu merg ca la competitie

am sa-l schimb o sg data pe an pentru ca nu cred ca o sa depasesc 2-3000 km pe an cu el.. asa ca sigur nu cred sa pateasca ceva

 

scrie undeva ca uleiu trebuie schimbat la nush cate ore de functionare ?? sau la nr anumit de kilometrii????

lantul de distributie trebuie intins dupa anumiti km parcursi?

ce fel de reglaje trebuiesc facute la motor? ( supape, carburator, etc) ???

noroaie cat mai mari si trante cat mai putine va doresc :)

 

 

 

eu pun 20w ca e mobra veche,dar daca era mai noua si eu tot dinasta puneam.

Cit priiveste faza cu orele de functionare,eu am piston nou,si inca nu am cu el 500 km,si de aia schimb si la ore de functionare.Dupa vreo 500 km nu o sa mai schimb asa des uleiul ca acum.

Alea cu lantul si supapele,din ce m-am documentat eu pe net zice ca ar cam trebui,cel putin jocul la supape reglat.

Vezi ca gasesti pe net manual de reparatie si/sau intretinere unde scrie tot.

De curiozitate cit ai dat pe mobra?

fain de tine ca an de fabricatie mai apropae de noi,piese gasesti kakalau.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

xr650r: ulei+filtru, ulei+filtru, ulei+filtru, anvelopa spate, kit de lant, ulei+filtru, ulei+filtru, ulei+filtru, ulei+filtru, ulei+filtru, ulei+filtru, anvelopa spate, lant, :lol:

 

mi-am cumparat rotile de la o yamaha tzr 125...modificam. Fata e pusa si bagam stoppie-uri

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×