URK Postat Martie 25, 2006 Share Postat Martie 25, 2006 (editat) Ajutoor, Am verificat: mufe, contacte si relee, toate ok Nu stiu sa verific CDI si nici nu stiu daca se poate sa fie cauza. Ati mai intalnit asa ceva? Simptome: Uneori nu porneste ( nu am curent in releul de la starter si nici in releul de la pompa de benzina - in rest totul merge) Alteori moare motorul in mers (turometrul desi este in viteza nu mai indica nimic si evident motorul nu merge - in rest are curent peste tot) A, si sa nu uit singurul remediu identificat de mine ste sa scot siguranta de la "ignition" si sa o pun la loc de mai multe ori cu contactul pus pana aud pompa de benzina ca a pornit. Nasol nu? Ajutor! Recomandati-mi un electrician priceput la motociclete Foarte multumesc anticipat, Stefan PS: Printre relee am gasit unul cobinat - releu de la senzor cric cu releu de semmnalizare si DIODE la ce dracu folosesc diodele astea? Uite si atachement Editat Martie 25, 2006 de URK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 25, 2006 Share Postat Martie 25, 2006 Ai si continuarea la schema? adica unde se conecteaza mai departe bornele alea A B.... Din cate stiu eu diodele alea au rolul de a realiza un mic circuit logic impreuna cu intrerupatoarele de la cric, ambreiaj si cel de la cutia de viteze, care indica pozitia de neutru. Functzionare ar trebui sa fie ceva de genul : sa nu permita pornirea motorului atunci cand e cricul lasat sau cand e in viteza da nu e apasat ambreiajul dar sa permita atunci cand e cricul ridicat, cutia pe liber sau in viteza dar cu ambreiajul apasat. Din ce ai descris tu inclin sa cred ca circuitul asta nu mai functioneaza cum trebuie si probabil asta se datoreaza unui contact bulit/dereglat ; cel mai probabil este vorba de cel de la cric CDI-ul nu cred ca poate fi de vina pt ca chiar daca ar fi stricat ar trebui sa-ti mearga starterul si pompa de benzina. Mai poate fi si un contact imperfect la sigurantza aia de la ignition, dar nu stiu daca prin aceiasi sigurantza se alimenteaza si starterul si pompa de benzina.( potzi verifica oarecum asta, miscand-o cu tot cu soclu dar fara sa o smulgi, atunci cand ai motorul pornit daca se opreste motorul ai identificat problema) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 26, 2006 Share Postat Martie 26, 2006 Ai si continuarea la schema? adica unde se conecteaza mai departe bornele alea A B.... Din cate stiu eu diodele alea au rolul de a realiza un mic circuit logic impreuna cu intrerupatoarele de la cric, ambreiaj si cel de la cutia de viteze, care indica pozitia de neutru. Functzionare ar trebui sa fie ceva de genul : sa nu permita pornirea motorului atunci cand e cricul lasat sau cand e in viteza da nu e apasat ambreiajul dar sa permita atunci cand e cricul ridicat, cutia pe liber sau in viteza dar cu ambreiajul apasat. Din ce ai descris tu inclin sa cred ca circuitul asta nu mai functioneaza cum trebuie si probabil asta se datoreaza unui contact bulit/dereglat ; cel mai probabil este vorba de cel de la cric CDI-ul nu cred ca poate fi de vina pt ca chiar daca ar fi stricat ar trebui sa-ti mearga starterul si pompa de benzina. Mai poate fi si un contact imperfect la sigurantza aia de la ignition, dar nu stiu daca prin aceiasi sigurantza se alimenteaza si starterul si pompa de benzina.( potzi verifica oarecum asta, miscand-o cu tot cu soclu dar fara sa o smulgi, atunci cand ai motorul pornit daca se opreste motorul ai identificat problema) Si eu merg pe siguranta face contact imperfect vezi ca poti sa iei si foc de la asa ceva!Ce valoare are siguranta? Vezi sa nu fie peste valoarea prescrisa ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 26, 2006 Share Postat Martie 26, 2006 Ai doua intrerupatoare care omoara motorul imediat. Unul la mana, pe dreapta (kill switch) si al doilea cel de la cricul lateral (kick stand). Cel de la mana se oxideaza daca nu e folosit constant (oprirea motorului cu el nu cu cheia) si iti poate cauza probleme. Cel de la cric omoara motorul cand esti in orice treapta de viteza, nu conteaza daca ai ambreiajul tras sau nu, si nu te lasa sa pornesti in pozitia aia. Cand cricul e ridicat se inchide contactul. Verifica cele doua contacte/intrerupatoare si contactul general. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Edgji Postat Martie 26, 2006 Share Postat Martie 26, 2006 eu am avut aceeasi problema la Rf600 si se datora arcului slabit de la cricul lateral, care in timpul mersului imi "taia" gazul ,dar revenea rapid inapoi ceeace ma deruta si mai mult.....mi-au trebuit doua zile sa ma prind de unde vine "beleaua" cu intreruperile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
URK Postat Martie 26, 2006 Autor Share Postat Martie 26, 2006 (editat) Va multumesc mult ca va bateti capul cu problema mea. Am fost azi la drum cu ea - vreo 60km. La dus s-a oprit de 2 ori. Am last-o putin am miscat cricul am actionat kill-switch-ul (pe care sincer nu-l prea folosesc) am frecat cheia in contact si pana la urma a luat-o. La intoarcere n-a mai facut nici o problema. Incepe sa ma dispere ca nu am nici un raspuns logic (si nu sunt atehnic deloc). Aseara am masurat diodele si sunt ok. Am verificat intrerupatorul de la cric - ok (apropos nu are legatura daca merg pe denivelari sau asfalt lin, cu momentele cand se opreste). Am verificat inca odata soclul sigurantelor de coroziuni si nu am gasit nimic. Maine dupa birou imi propun sa dau jos carenele si sa ma uit la mase daca nu sunt corodate in prinderile de pe motor, desi sincer ma indoiesc. Ce ma enerveaza este ca nici la "doctor" nu ma pot duce cu ea pt ca evident pacientul se insanatoseste subit cand e vorba de tratament. Apropos de CDI are doua mairi mufe - din una din ele respectiv din cea mare, ies trei fire care merg direct la releul de la pompa de benzina. Problema e ca din service manualul pe care l-am luat de pe net zice ca in CDI este citez "side-stand - neutral - safe interlock rellay". Daca asta e problema am belit-o pentru ca evident CDI-ul e capsulat si nu se poate desface iar unul nou nu costa "decat" 460$ la Suzuki. In caz de "stejar extrema urgenta" m-oi scarpina de bani sa iau unul fie si second-hand, dar daca nu e CDI-ul... nu sunt stupid? Inca o data va multumesc ca ati avut rabdare sa-mi cititi ofurile si daca va mai vin ceva idei dati-mi si mie de veste. A, sa va povestesc ceva dragut. Am pus intrebarea si pe forumul gsxr.com si ce-mi raspunde un american amabil, citez, "verifica daca ai bateria incarcata si foarte atent atunci cand o incarci sa pui firele de la charger rosu la plus si negru la minus. Poti fi sigur ca asta este, mie mi s-a intamplat absolut la fel numai ca nu-mi mai pornea deloc" Am intepenit cand am citit raspunsul. M-am gandit ca am zbarcit intrebarea in engleza. Am verificat intrebarea - oha, era absolut ok - fac engleza de la 8ani. M-am utat la profilul omului repectiv gandind ca e vreun copil pierdut de parinti si care s-a ratacit pe forum - oha, omu meu are patruj-de-ani e din Ilinois si are doua GSX-R unul de 600 ca al meu si unul de 750. Consternare! Evident am multumit amabil pentru raspuns am inchis calculatorul si m-am culcat linistit, cu un zambet instalat in coltul gurii, eram fericit - exista oameni mai ghinionisti decat mine... Bafta si minuni, Stefan Editat Martie 26, 2006 de URK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parly Postat Martie 26, 2006 Share Postat Martie 26, 2006 tare de toto tipu' deh! "american dream" ma gandesc cat timp s-a chinuit sa-si dea seama ca are bateria descarcata.... ce p....! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
URK Postat Martie 26, 2006 Autor Share Postat Martie 26, 2006 Iata ce ma ingrijoreaza la CDI: circuitele O/W, O/R si Y/B Stefan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 desfa contactul cu cheia si curata-l frumos, si eu am avut aceeasi problema si de la el era. pur si simplu murea in mers, mijcam de cheie si o lua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 27, 2006 Share Postat Martie 27, 2006 desfa contactul cu cheia si curata-l frumos, si eu am avut aceeasi problema si de la el era. pur si simplu murea in mers, mijcam de cheie si o lua. Daca celelalte contacte/relee le-ai verificat, asta e cea mai probabila cauza. Sau firele care duc la contact - nu stiu cum sunt aranjate la GSX-R, vezi sa nu fie roase de frecarea cu ceva (sau intre ele), eventual verifica si conectorii de pe fir. Diodele de la releul contactului cricului folosesc la a nu permite inchiderea circuitului intre B si C (exista mai multe subansamble care folosesc aceleasi intrerupatoare in comun, si este nevoie sa nu inchida circuite intre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.