Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

:lol:) Succes cu capacul si atentie la vrabii .

 

Monstrul meu are probleme,se scurge din el tot ce se poate scurge.Mai nou-benzina.Of,astazi l-am bagat la "iernat";pana nu strang bani sa ii rezolv rezervorul nu mai ies cu el :|.

Imi pare atat de rau pt ca iubesc motoreta asta,intru in casa cu zambetul pe buze cand vin cu ea-exact cum spuneati.Ma gandesc,oare daca as avea un harley,ceva softail sau dyna sau ma rog,ceva sa vibreze din toate incheieturile,as mai intra in casa? :what:.Apropo,ce parere aveti de Forty-Eight?pare old school :X

Editat de GeorgeStefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:lol:) Succes cu capacul si atentie la vrabii .

 

Monstrul meu are probleme,se scurge din el tot ce se poate scurge.Mai nou-benzina.Of,astazi l-am bagat la "iernat";pana nu strang bani sa ii rezolv rezervorul nu mai ies cu el :|.

Imi pare atat de rau pt ca iubesc motoreta asta,intru in casa cu zambetul pe buze cand vin cu ea-exact cum spuneati.Ma gandesc,oare daca as avea un harley,ceva softail sau dyna sau ma rog,ceva sa vibreze din toate incheieturile,as mai intra in casa? :what:.Apropo,ce parere aveti de Forty-Eight?pare old school :X

 

Spor la reparatii...stiu ca poate fi frustrant sa ai o motoreta care iti place si sa te uiti la ea. Dar uneori mi se mai intampla si mie sa ma multumesc numai cu privitul (mai ales cand e vreme urata, iarna ): o trag in mijocul aleii, si ma uit ca prostul la ea...ma mai invart, ma mai uit, mai sterg un fir de praf imaginar, si imi zic mie insumi - ma frumoasa motocicleta... mai numar o data aripioarele de racire, de parca as fi putut sa pied vreuna - are 9 pe chiulasa si 10 pe cilindru, ma uit la motorul imens, butucanos...ma simt asa bine ca totul e metal - si nu metal asa, cu zgarcenie...metal din plin, heavy metal.

Si stau asa in jurul ei si ma minunez, de parca o vad prima data - mai trece lume, ma mai intreaba de vorba...sunt sigur ca unii isi zic ca sunt un pic dus, dar nu imi pasa.

 

Se pare ca cel mai "vibracios" model de la Harley este Sportsterul...poate ptr ca e entry level si nu au investit cine stie ce in confort ( ptr unii e inconfortabil sa vibreze).

Ma gandesc ca ptr modelele celelalte, e nevoie de mai multi bani, mai multi bani inseamna de multe ori si o varsta mai inaintata, poate inseamna si niste hemoroizi acolo, sau obisnuinta unui confort...asa ca vibratii niet, ca zguduielile nu fac bine constitutiilor delicate.

 

Cat despre motoare in sine, am aflat si eu recent ca TwinCam-ul(Softail, Dyna, Touring) a fost un motor cu probleme de la inceput - fix dupa ce au facut primele prototipuri, au descoperit ca se supraincalzeste si are si probleme cu ungerea... au facut o multime de fixuri pos-proiectare - carpeli - ca sa il poata da pe piata.

Asa ca deocamdata tot batranul Evo de pe Sportster ma multumeste.Si ca motor solid si ca vibratii.

 

48-ul mi-a placut si imi place cum arata. Totusi, are 2 mici amanunte care ma indeparteaza de el:

- oglinzile - sunt sub ghidon, arata cool, dar ma obliga sa misc ochii in jos, de la drum...

- rezervorul - in jur de 7 litri = aprox 100 km-> insemna ca in loc sa ma plimb linistit, stau cu ochii dupa benzinarii..

 

 

 

Mesaj completat

Am facut vreo 400 km cu extensia de sa. E ok ca si confort, in schimb la mersul prin oras, ma simt mult mai stangaci - nu mai ating asa bine cu picioarele. Mai adaug niste poze, ptr ca data trecuta nu prea am avut chef sa ii fac poze.

Mesaj completat

Ultimul proiect legat de sportster e sa umblu la flitru.

Mi-am comandat in primul rand un filtru K&N, normal.

O sa ii fac o sita la intrare - sa filtreze mustele si ganganiile si sa fie usor de scos si de spalat.

In al 3-lea rand m-a cucerit ideea de a construi un velocity stack in interiorul filtrului de aer. Am descoperit ca exista un filtru de aer mai performant la K&N - http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RK-3929 - are capacitate mai mare, motorul "respira" mai bine, si are si velocity stack. Din pacate pretul este restrictiv ptr mine - aprox 350 euro, comparat cu 85 de euro filtru normal de la K&N.

Castigul de putere o sa fie infim probabil cu veocity stack, dar ma incanta ideea sa stiu ca am coeficient de umplere mai mare si coeficient de descarcare mai mic, pe incrucisarea supapelor.

Va tin la curent - o sa demarezoperatiunea dupa ce imi vine filtrul K&N ca sa evaluez ce si cum - adica pe la sfarsitul saptamanii urmatoare.

post-20099-1275825524_thumb.jpg

post-20099-1275825530_thumb.jpg

post-20099-1275825539_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc...

Stii(incerc sa ma obisnuiesc cu "per tu"-ul :lol:) ),vroiam sa intreb de mult dar am uitat,inca ai tobele screaming eagle?Intreb deoarece eu la Monster am tobele stock si cand pornesc mobra si trag socul vreo 2-3 minute,pe cuvant,juma' de bloc scoate capul pe geam sa vada ce se aude...multi cred ca ma si injura sau cand se intalnesc cu mn incearca sa imi sugereze ca se aude cam tare spunandu-mi "frumoasa motocicleta dar nu se aude cam tare?am mai auzit si altele si nu erau asa..." bla bla.

Din cate vad pe acolo e un parculet,deci probabil ziua si copii in el...in jurul parculetului blocuri...ma gandesc ca un Harley cu screaming eagle atrage multe priviri si zgarie multe creiere :lol:.

 

La 48 si eu am observat ca rezervorul e mic dar nu credeam totusi ca e atat de mic,oricum cred ca se poate inlocui cu cv mai mare chiar cu riscul de a strica putin design-ul.

 

Interesant cu extensia,nu pare foarte inalta si pe un chopper care e destul de jos ar trebui cam oricine sa ajunga foarte bine la sol(prietena mea spunea ca isi va lua motocicleta si i-am zis ca la 1.50m ai ei n-are sanse sa conduca una decat chopper,dar chopper-ul e ok pt ca e jos...dar ca greutate nu,deci o sa trebuiasca sa se multumeasca cu o masina,probabil Tico :what: ).Apropo pozitia pe Monster e f comoda,cand mi-a adus-o proprietarul ma gandeam ca voi arata aiurea pe ea-am ~1.80,dar cand mai trec prin fata magazinelor cu geamuri fumurii sau in care ma vad foarte bine ma mai uit si...par ok.

 

Spor cu filtrul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc...

Stii(incerc sa ma obisnuiesc cu "per tu"-ul -_-) ),vroiam sa intreb de mult dar am uitat,inca ai tobele screaming eagle?Intreb deoarece eu la Monster am tobele stock si cand pornesc mobra si trag socul vreo 2-3 minute,pe cuvant,juma' de bloc scoate capul pe geam sa vada ce se aude...multi cred ca ma si injura sau cand se intalnesc cu mn incearca sa imi sugereze ca se aude cam tare spunandu-mi "frumoasa motocicleta dar nu se aude cam tare?am mai auzit si altele si nu erau asa..." bla bla.

Din cate vad pe acolo e un parculet,deci probabil ziua si copii in el...in jurul parculetului blocuri...ma gandesc ca un Harley cu screaming eagle atrage multe priviri si zgarie multe creiere ;).

 

La 48 si eu am observat ca rezervorul e mic dar nu credeam totusi ca e atat de mic,oricum cred ca se poate inlocui cu cv mai mare chiar cu riscul de a strica putin design-ul.

 

Interesant cu extensia,nu pare foarte inalta si pe un chopper care e destul de jos ar trebui cam oricine sa ajunga foarte bine la sol(prietena mea spunea ca isi va lua motocicleta si i-am zis ca la 1.50m ai ei n-are sanse sa conduca una decat chopper,dar chopper-ul e ok pt ca e jos...dar ca greutate nu,deci o sa trebuiasca sa se multumeasca cu o masina,probabil Tico :D ).Apropo pozitia pe Monster e f comoda,cand mi-a adus-o proprietarul ma gandeam ca voi arata aiurea pe ea-am ~1.80,dar cand mai trec prin fata magazinelor cu geamuri fumurii sau in care ma vad foarte bine ma mai uit si...par ok.

 

Spor cu filtrul...

 

Am tobe Vince & Hines - tot un soi de Screamin' Eagle :lol: .

Copiii sunt atrasi de Sportster - nu stiu daca e cromul sau sunetul, dar oricum sunt vreo 2-3 de abia merg, care vin fascinati sa se uite cand parchez.

 

Nu stiu cat de mare e problema cu inaltimea - m-am dat la un mom dat cu un Dominator setat pe inalt, la inceput a fost foarte aiurea, atingeam doar cu varfurile, dupa care ma obisnuisem sa ma las pe o parte cand trebuia sa opresc- descentrat, pe o buca, dar cu piciorul pus ferm jos.

SI legat de tipe-inaltime motor, am dat pe net de un site al unei americance, care era fan touring si vitezane si avea tot asa, aprox 1,50, si cum nu voia sa renunte la vitezane si tourere...isi pusese talpi inalte - semanau cu moda aia de pantofi "senila" sau "copita de drac", s-a purtat acum cativa ani.

Dar ea se simtea bine.

 

Mi-a venit filtrul - arata bine, solid construit, metal. Mi-am comandat si niste bujii cu iridium, asa ca am inlocuit bujiile originale.

Am luat de iridium dintr-un moft, nu ma gandeam ca ar putea sa aiba vreun beneficu real.

Bujiile originale nu arata cum ma asteptam...arata amestec sarac ( mai mult spre gri decat ciocolatiu).Nu e prea bine, ptr ca se cam incalzeste motorul la amestec sarac.

 

O fi din cauza tobelor ? Tobele stock aveau catalizator, iar astea de acum nu au.

Asa ca e posibil ca motorul sa citeasca tot timpul prin sonda lambda "exces de combustibil nears" si sa taie din ratia de combustibil ....

Daca e asa, bujiile de iridium s-ar putea sa imbunatateasca un amestecul - se spune ca arderea e mai buna-> mai putine gaze nearse, poate nu mai intervine calc de injectie asa mult.

 

Velocity stack...cam greu de construit, trebuie facut dintr-un cauciuc rezistent la caldura - cauciuc ptr ca trebuie sa il fortez sa intre in interiorul filturlui. Am cautat ceva materiale, pana la urma am gasit ceva de la Den Braven - FIRE SEALANT 1200. Nu sunt foarte convins ca e ce imi trebuie, mi-e teama sa nu se intareasca foarte mult.

 

Cald al dracului zilele astea...imi trecuse prin cap sa imi iau pantaloni scurti si protectii de picioare. Imposibil cu 1200 cmc raciti pe aer...vine o caldura de iad de la motor, ma arde prin blugi.

Deci de avut in vedere - daca vrei HD racit pe aer si intentionezi sa mergi vara zilnic, in trafic, ia in considerare valurile de caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scz de confuzie.

Si motoreta mea ma termina vara mai ales la semafoare,cu toate ca mai opresc motorul daca am de asteptat peste 40 de secunde.

In legatura cu pb tale nu pot sa pun nimic,pot sa ma retrag deoarece nu ma pricep :D),abia ma descurc cu a mea-apropo rezervorul e in bucatarie plin cu apa sa vad pe unde scapa;in weekend vreau sa ajung si eu la Bacau ca cica e mare "intruneala".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Istorie

Piesa emblematica de la Sportster este rezervorul peanut (arahida).

Credeam pana aseara ca rezervorul asta peanut a fost proiectat de baietii de la Harley. Dar nu.

Dupa al doilea razboi mondial, statele castigatoare au primit in contul daunelor de razboi planurile de fabricatie ale motocicletei DKW 125 RT.

Istoria asta am aflat-o din HOG Magazine - adica chiar din ograda Harley. Atasez niste poze spre exemplificare.

 

Si cand ma gandesc ca prima mea motocicleta a fost MZ 125 RT, descendent direct al DKW 125 RT...destinul domnule, destinul...

post-20099-1276064134_thumb.jpg

post-20099-1276064141_thumb.jpg

post-20099-1276064149_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Eu sunt alt "destept" care se duce in fiecare zi cu Sporsterul la servici, mai exact cu un Nightster, din Tineretului pana in Pipera... Foarte fain topicul, tot respectul admiratia si consideratia, poate ne vedem intr-o zi la o bere sa schimbam impresii despre hardughii. :D

Si eu am probleme in ultimele zile cu caldura, motorul trage greu cu filtru curatat cu tot, si in plus a inceput sa curga si un pic de ulei pe la jumatatea rocket box-ului la cilindrul fata. Din ce am citit pe net e tot din cauza caldurii si racirii defectuoase a motorului si trebuie schimbate garniturile...cu stransul suruburilor nu am rezolvat problema. :lol:

De la cine ai comandat filtrul pana la urma?

 

Toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Eu sunt alt "destept" care se duce in fiecare zi cu Sporsterul la servici, mai exact cu un Nightster, din Tineretului pana in Pipera... Foarte fain topicul, tot respectul admiratia si consideratia, poate ne vedem intr-o zi la o bere sa schimbam impresii despre hardughii. :D

Si eu am probleme in ultimele zile cu caldura, motorul trage greu cu filtru curatat cu tot, si in plus a inceput sa curga si un pic de ulei pe la jumatatea rocket box-ului la cilindrul fata. Din ce am citit pe net e tot din cauza caldurii si racirii defectuoase a motorului si trebuie schimbate garniturile...cu stransul suruburilor nu am rezolvat problema. :lol:

De la cine ai comandat filtrul pana la urma?

 

Toate cele bune.

 

Bravo domnule, felicitari !

Ma bucur cand mai intalnesc pe cineva care nu face din motocicletele HD obiecte de cult, ci le trateaza exact asa cum ar trebui: ca pe motociclete.

Haide ca incet incet ne adunam -_-.

Inainte sa imi iau HD, am incercat si eu sa aflu pareri...de la posesori, din Romania...asa, ca de la motociclist la motociclist, fara fasoane, fara figuri, direct, cinstit...am tot cautat si nu am gasit. Tot ce gaseam erau preconceptii, idei gresite, discutii contradictorii, multe pareri "am auzit de la un prieten care a auzit de la altul...".

 

De asta am si inceput threadul asta, sa dezvalui din proprie experienta si bunele si relele.

In ultimul timp am inceput sa intalnesc si eu prin trafic si alti Harley-isti care au motoarele mai neingrijite, mai muncite, care parca nu fac cine stie ce caz ca au Harley...intr-un cuvant, motociclisti cu Harley ( spre deosebire de POSESORI de HD).

 

Si eu am avut ceva scurgeri la rocker box, dar la cilindrul din spate. Nu era scurgere propriu zisa, ci mai mult "plangea" pe acolo. Am fost la mecanic, mi-a spus omul, strangem un pic dar nu te astepta la minuni, e problema standard. Am mai curs un pic dupa aia...acum a incetat de la sine - s-o fi umplut de reziduuri ;).

M-am interesat si eu pe net - cel mai interesant loc e http://xlforum.net - si baietii erau fermi: dupa ce se cumpara sportsterul, se demonteaza capacul culbutorilor (rocker box), se arunca garniturile originale la gunoi si fie:

- se cumpara niste garnituri serioase - poate de la S&S Cycles.

- se fabrica manual niste garnituri serioase

In nici un caz nu se folosesc garnituri de la HD.

 

Filtrul l-am comandat de pe www.louis.de, prin romi - www.romimoto.ro - are si thread de vanzari pe motociclism ( /index.php?...40&st=3900).

 

Eu am gresit cu curatitul filtrului original - se pare ca l-am stricat: dupa ce l-am spalat, am scurs apa prin tamponare cu un prosop de microfibra (am inchis din pori), apoi uscare agresiva cu uscatorul de par ( si mai rau, hartia se strange). Deci am obtinut un filtru mult mai restrictiv, cu pori mai mici si mai putini. A mers bine la inceput, dar Bucurestiul e plin de praf. Daca vrea cineva sa isi spele filtrul original, de tinut cont ca trebuie uscat NATURAL. Nu centrifugat, nu uscat cu uscatorul, nu tamponat cu prosopul, nu incalzit. Natural, in loc umbros.

 

Asa de incheiere, la noi in Romania de acum, cred ca nu prea exista un mediu propice culturii chopper/cruiser - e vorba si de aspectul practic al problemei. La noi viata se desfasoara la alt ritm, mai rapid, spatiul e mai mic, strazile putine si proaste, sunt putine locurile in care sa mergi lenes cu motorul si sa admiri peisajul. In general stai cu ochii in 4, degetul pe claxon si mana pe frana. Zero mers relaxat.

Hai ca Sportsterul e un pic mai practic, e mai "stramt", e mai agil, nu genereaza asa multa caldura. Ce te faci cu un BigTwin in trafic ? Cred ca stai la rand si iti parlesti picioarele.

 

Un alt aspect ar fi ca, ceea ce intelegem noi din treaba asta cu chopperele/cruiserele, ne vine prin niste canale proaste, in general din filme de categorie B si C:

- a.fie gasti de motociclisti nenorociti, care jefuiesc, violeaza, tortureaza, incendiaza, ce sa mai scursurile societatii. Raii railor.

- b.fie EROUL, BUNUL, CAVALERUL, NEINTELESUL, FILOSOFUL, in general singuratic, ala care ii infrunta si ii si invinge pe cei de mai sus. E si asta un soi de "BadBoy", dar in sensul bun, in sensul ca e non-coformist, ca isi perimite sa chestioneze valorile universal acceptate, sa le infrunte ( nonconformismul in filmele de tipul asta se traduce prin faptul ca EROUL nu mananca hamburgeri de la McDonald's ci de la McScotttish. Sau nu mananca deloc hamburgari, dar asta e deja prea extrem, putini regizori/scenaristi au curajul sa prezinte un erou de talia asta. You really need balls to do it).

 

Cu asa input, rezultatele sunt pe masura.

 

Mi-ar placea sa se dezvolte si la noi cultura asta, dar mai mult din motivul ca as gasi furnizori de piese si oameni cu care sa mai schimb o impresie, o parere tehnica, dincolo de admiratul reciproc al ultimelor scliposenii puse pe motor.

Parte de impaunare/abtibilduire, infrumusetare a culturii chopper, exista deja si ma lasa rece. Uite acum caut la noi piese after market - filtre, suspensii, frane mai bune...- nu gasesc, sau gasesc la preturi prohibitive. Gasesc in schimb kitsch-osenii si "pene de paun": semnale cruce de malta, cap de mort, abtibilduri, blink-blink-uri, oglinzi cu fel de fel de forme, care mai de care mai nepractica, inscriptii "Live to ride, ride to live"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Domne' esti genial. Nu banuiesti cu cita placere citesc acest topic , i-am povestit si lui nevasta-mea cite ceva de aici. Sa nu ma intelegi gresit , dar parca am o mica satisfactie cind citesc ca un asa motor mai pierde si ulei. Nu ca ma bucur de raul altuia , dar parca asa , marca asta devine mai "umana" , mai putin mitica. Sint si ele mobre ca toate mobrele , doar ca se aud si arata intr-un mare fel. Dar , in primul rind , sint mobre. Sa te dai cu ele , nu sa le urci pe un piedestal si sa faci matanii.

Arata pe Discovery , mai demult , pe un american cu un atelier plin de Harley-uri. Care mai decare mai customizate , dar nu genul OCC , ci mai degraba genul "am un IJ si-l fac cum vreau". Nu bling-bling , fier pe fier. Omu' asta a zis o vorba de-mi venea sa-l pup (si nu sint lache). "Daca nu poti sa-ti repari motorul pe marginea santului , cu ce ai la tine si sa ajungi acasa , nu esti motociclist". Old-school , frate , om de baza. Nu cromul te aduce acasa. Am eu o obsesie si o vorba "fier pe fier".

Ma duc la ale mele si astept sa mai citesc cite ceva interesant.

Eu sint mai batriior , am 42 , aproape , am prins vremurile cind Dnepr era scula si pe strada vedeai multe socialiste "garaj custom". Poate de aia sint nostalgic , nu prea halesc croame , plastice , fite , blig-blinguri si alte asemenea. Da , motorul meu e inconjurat de plasticareala , dar deabia astept iarna , sa il mutilez puti. Asfalt uscat si tot ce-ti doresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi din cauza tobelor ? Tobele stock aveau catalizator, iar astea de acum nu au.

Asa ca e posibil ca motorul sa citeasca tot timpul prin sonda lambda "exces de combustibil nears" si sa taie din ratia de combustibil ....

Daca e asa, bujiile de iridium s-ar putea sa imbunatateasca un amestecul - se spune ca arderea e mai buna-> mai putine gaze nearse, poate nu mai intervine calc de injectie asa mult.

 

Sonda lambda era montata dupa sau inainte de catalizator? Ai una sau doua?

Daca ai doar una, ar trebui sa fi fost inainte de catalizator, deci teoretic, nu ar trebui sa simta diferenta.

Bujiile iridium nu fac suficienta diferenta pentru a rezolva problema. Principala lor carateristica este rezistenta in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile iridium nu fac suficienta diferenta pentru a rezolva problema. Principala lor carateristica este rezistenta in timp.

Si nu se ancraseaza, chiar daca mergi mai domol si nu ajung la temperatura de curatare. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ar fi interesant de aflat ptr mine daca domnul cu "Harley=mult zgomot ptr ce ofera" si-a fundamentat parerea printr-o experienta proprie cu Harley-ul sau nu.

Toti avem pareri, si in general exista clisee si legende urbane legate de cam orice marca. Domnul are un BMW - exista niste clisee frumusele foc legate de motoarele BMW si de posesorii lor.

Dar o sa ma abtin ptr ca nu-i cinstit ca bazandu-ma pe experienta mea limitata cu BMW-urile sa ard un bocanc plin de namol in botul oricarui posesor de BMW".... Asta ai inteles din cele cateva cuvinte ce am scris?! Gata de scandal...Oare de ce ? Daca citim bine ce ai scris in aceste pagini cred ca este evidenta nemultumirea ta relativ la HD...Si nu cauta a transforma acest loc intr`un camp de expresii ce nu isi au locul ! Din pdv`ul meu poti sa iti stapanesti cu placere HD-ul...{ Nu esti singurul cu aceasta parere legata de BMW`uri si posesorii lor ! Eu nu am facut nicio trimitere la aceasta marca de moto in ceea ce am sris,nu am comparat si, chiar nu vad de ce as documenta in fata ta o parere personala !} Cat despre bocancii tai de noroi murdari...se pare ca este un mod de viata ! Nu ma intereseaza raspunsul tau, am intrat azi din intamplare aicisi, nu voi repeta gestul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domne' esti genial. Nu banuiesti cu cita placere citesc acest topic , i-am povestit si lui nevasta-mea cite ceva de aici. Sa nu ma intelegi gresit , dar parca am o mica satisfactie cind citesc ca un asa motor mai pierde si ulei. Nu ca ma bucur de raul altuia , dar parca asa , marca asta devine mai "umana" , mai putin mitica. Sint si ele mobre ca toate mobrele , doar ca se aud si arata intr-un mare fel. Dar , in primul rind , sint mobre. Sa te dai cu ele , nu sa le urci pe un piedestal si sa faci matanii.

Arata pe Discovery , mai demult , pe un american cu un atelier plin de Harley-uri. Care mai decare mai customizate , dar nu genul OCC , ci mai degraba genul "am un IJ si-l fac cum vreau". Nu bling-bling , fier pe fier. Omu' asta a zis o vorba de-mi venea sa-l pup (si nu sint lache). "Daca nu poti sa-ti repari motorul pe marginea santului , cu ce ai la tine si sa ajungi acasa , nu esti motociclist". Old-school , frate , om de baza. Nu cromul te aduce acasa. Am eu o obsesie si o vorba "fier pe fier".

Ma duc la ale mele si astept sa mai citesc cite ceva interesant.

Eu sint mai batriior , am 42 , aproape , am prins vremurile cind Dnepr era scula si pe strada vedeai multe socialiste "garaj custom". Poate de aia sint nostalgic , nu prea halesc croame , plastice , fite , blig-blinguri si alte asemenea. Da , motorul meu e inconjurat de plasticareala , dar deabia astept iarna , sa il mutilez puti. Asfalt uscat si tot ce-ti doresti.

Multumesc de aprecieri. Legat de micile probleme...sa vezi ce insatisfactie am avut eu, la prima pata de rugina pe spite, doar la vreo 2 luni dupa cumparare...Ca a fost prima "lovitura", prima "de-zeificare"...stateam si ma uitam...imi ziceam, ma, daca nici treaba cu sclipiciul n-au facut-o bine, treaba la care sunt renumiti in cercurile semidocte de "cunoscatori" Harley...inseamna ca sunt praf la motor :lol:. In timpul asta, pretenarii cu ne-choppere, roata in jurul meu, puneau paie pe foc - devenisera brusc cunoscatori - nu dom'le, n-are voie sa prinda cromul rugina, chiar daca ai mers pe ploaie.

Intre timp am aflat ca e normal sa rugineasca.

OCC-ul ma enerveaza si pe mine. Imi plac si mie oamenii care se murdaresc, dar nu e tocmai suficient ptr a defini un motociclist...Prea am intalnit multi care-s mai slabi ca mecanici decat mine, dar mai buni ca piloti :D

 

Buna asta, imi place: Nu cromul te duce acasa !

 

Oricum, nu m-am nascut nici eu cu Harley-ul sau japonezele in vene...

Am mai prins si eu din vremurile in care Dnepr-ul sau M72-ul erau onorabile, iar MZ ETZ-ul de 2 jumate cu amestec automat de ulei, era high tech, vitezana.

Cat am mai visat in facultate sa iau un M72, cu supape laterale, parasit intr-o parcare...am lasat bilet pe ea, am intrebat vecinii..nimeni nu stia nimic.

Am mai trecut acum un an, sa vad cum mi s-ar mai parea acum...disparuse.

Stiam toate motoarele "abandonate" de prin Craiova - Dnepr-e, M-uri, Jawe, CZ-uri, MZ-uri, Ij-uri, Simpsonuri, si vreo 2 bijuterii un EMW si un BMW de 250 din '60 - un R27 negru.

Pe BMW imi aduc aminte si acum, cerea o Dacie la schimb, prin '95.

Dar foarte frumos lucrat, totul de calitate, mult peste Simson. Imi aduc aminte ca si emblema parea facuta de un bijutier, cu email, filigran.Calitate.

In poze - BMW R 27 si M72

 

Hai ca ma apuca nostalgia.... Asfalt uscat

Mesaj completat

Sonda lambda era montata dupa sau inainte de catalizator? Ai una sau doua?

Daca ai doar una, ar trebui sa fi fost inainte de catalizator, deci teoretic, nu ar trebui sa simta diferenta.

Bujiile iridium nu fac suficienta diferenta pentru a rezolva problema. Principala lor carateristica este rezistenta in timp.

 

O singura sonda, montata inainte de catalizator. Desi era montata INAINTE de catalizator, masura si gazele venite inapoi din catalizator ( catalizate deja), pe backpressure. Media gazelor nearse era sigur mai mica decat acum, fara catalizator. Asta cu bujiile care chipurile ar micsora drastic cantitatea de gaze nearse, e o utopie, imi dau seama.

Mesaj completat

"Asta ai inteles din cele cateva cuvinte ce am scris?! Gata de scandal...Oare de ce ? Daca citim bine ce ai scris in aceste pagini cred ca este evidenta nemultumirea ta relativ la HD...Si nu cauta a transforma acest loc intr`un camp de expresii ce nu isi au locul ! Din pdv`ul meu poti sa iti stapanesti cu placere HD-ul...{ Nu esti singurul cu aceasta parere legata de BMW`uri si posesorii lor ! Eu nu am facut nicio trimitere la aceasta marca de moto in ceea ce am sris,nu am comparat si, chiar nu vad de ce as documenta in fata ta o parere personala !} Cat despre bocancii tai de noroi murdari...se pare ca este un mod de viata ! Nu ma intereseaza raspunsul tau, am intrat azi din intamplare aicisi, nu voi repeta gestul !

 

Am gresit, recunosc. Imi pare rau ca din reflex mi-am imaginat ca persoana de mai sus ar evolua in liga oamenilor mari, care isi argumenteaza parerile.

Imi cer scuze inca o data.

 

Ptr cine nu stie ma vad obligat sa fac un rezumat. Persoana cu postul de mai sus si-a permis sa emita niste clisee legate de HD. Cliseele sunt niste pareri formulate de altii, de "opinia publica", de "oamenii de bine", de "cercetatorii americani/germani/congolezi, etc", de oricine altcineva decat posesorul lor.

 

Posesorul le ingurgiteaza, dupa care le debiteaza cu titlu de adevar absolut cui vrea si cui nu vrea. Oamenii mai slabi de inger, inghit prostiile astea.

Cum am o aversiune reflexa fata de orice denota lipsa de gandire proprie, am invitat persoana de mai sus, pe un ton potrivit postului sau, sa justifice cliseele - cunoasteti problema din experienta proprie, sau ati auzit vorbindu-se la rand la lapte sau la baietii care aduna pubelele dimineata ?

 

Bineinteles, am fost bland incercand sa il iau cu binishorul, explicandu-i ca si fata de BMW exista niste clisee, cam la fel de adevarate ca cele despre orice marca. Omul intelege de aici ca am ceva cu BMW-ul. Pe dracu, imi plac multe agregate de la Fabrica de Motoare Bavareza.

 

Reactia persoanei imi aduce aminte de copilarie: suna la usa si fugi, suna la telefon si inchide. Deranjezi, nu zici nimic, si fugi. Cand esti mic- pana printr-a 6-a, mai merge. Dar dincolo de clasa a 6-a miroase a fuga de raspundere si lasitate.

 

Ei una peste alta, in 22 de pagini de pareri si contrapareri, nu prea am avut parte de oameni de nimic...Ma bucur ca peste 90% din cei care imi scriu, personal sau public, au si ceva de spus. Ma bucur cand gasesc persoane care sunt pe aceeasi lungime de unda cu mine ( sau eu cu ei, nu conteaza ordinea;) ), fie ca e vb de intampari din trafic, tehnica, istorie, Harley sau nostalgii comune.

 

Este o perfomanta ptr un forum din Romania. Denota civilizatie.

Felicitari celor care au spus ceva, si felicitari si celor care au citit si au simtit ca nu au nimic de spus si s-au abtinut.

 

Felicitari !

post-20099-1276183047_thumb.jpg

post-20099-1276183095_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si posesor de Harley, parerea mea coincide aproape in totalitate cu a lui ddmkro. Nu este cea mai tare din pct de vedere tehnic, nu are o gramada de senzori si gadgeturi de ultima generatie si care nu-ti folosesc aproape la nimic, da, pierde si ulei, se incinge ca dracu si vibreaza la semafor de dai in dambla ceea ce o face destul de inconfortabila in oras insa cand merg pe un drum lung cu vantul in fata si cateva sau deloc masini ma face sa ma simt ca pe Napoleon dupa batalia de la Austerlitz. Nu sunt un fan infocat Harley, pur si simplu asa s-a nimerit sa am motocicleta asta. Ah...si e prima motocicleta pe care am mers. :D deci nu prea am termen de comparatie. Mi-as dori insa sa incerc BMW, Ducati, Triumph...am multe pe lista.

 

Clisee exista despre aproape toate brandurile care produc aproape orice de la motociclete la faina de peste, pana nu incerci pe pielea ta...cam greu sa-ti dai seama. Bine...vorbitul e gratuit.

 

Despre pierderea de ulei am strans si eu capacul dar nimic si am comandat garniturile la Harley... ca tot e inca in garantie. In caz ca tot nu se rezolva problema o sa caut ceva aftermarket ca sa le fac singur nu ma duce capul. Ma gandesc destul de serios la un filtru Screaming Eagle Heavy Breather...dar nu stiu cat de desteapta e investitia avand in vedere ca e o gramada de bani, 300 de USD in US, probabil ca o sa ma multumesc cu unul K&N. Pe asta de acum l-am suflat cu compresorul de umflat rotile, mi-a fost frica sa-l spal.... La fel trebuie sa schimb si eu tobele, le am inca pe cele stoc din...lipsa de fonduri.

 

Am citit o gramada despre montarea de radiatoare pentru racire mai buna si etc...poate n-oi fi citit eu unde trebuie ca n-am ajuns la concluzia ca ar fi o investitie care sa merite.

 

In rest...ce sa mai zic... am inteles ca esti din Craiova, eu sunt din TG Jiu...ca de obicei oltenii sunt capul rautatilor si folosesc Harley-ul ca pe motocicleta de servici. :lol:)))

 

Asfalt uscat tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Nu prea m-am exprimat eu corect , de fapt , am reprodus ce a zis un posesor de Harley-uri. Tinind cont ca pe vremuri Harley nu avea cine stie ce tehnologie , intr-un fel , avea dreptate. Cu patentul si cu o sirma , te tirai pina acasa.

Asta nu inseamna ca tre' sa fie toti mari mecanici , eu insumi nu sint , acuma e si greu sa te mai tirasti undeva , cu toata tehnologia care e pe mobre actualmente. Da' mi-a placut ideea , raportata la acele vremuri si tehnologii.

Cromul nu te duce acasa e o vorba Harlysta "Chrome don't get you home" , in original si cu scrisul meu de englez Made in Romania.

Asfalt uscat tuturor. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si posesor de Harley, parerea mea coincide aproape in totalitate cu a lui ddmkro. Nu este cea mai tare din pct de vedere tehnic, nu are o gramada de senzori si gadgeturi de ultima generatie si care nu-ti folosesc aproape la nimic, da, pierde si ulei, se incinge ca dracu si vibreaza la semafor de dai in dambla ceea ce o face destul de inconfortabila in oras insa cand merg pe un drum lung cu vantul in fata si cateva sau deloc masini ma face sa ma simt ca pe Napoleon dupa batalia de la Austerlitz. Nu sunt un fan infocat Harley, pur si simplu asa s-a nimerit sa am motocicleta asta. Ah...si e prima motocicleta pe care am mers. :D deci nu prea am termen de comparatie. Mi-as dori insa sa incerc BMW, Ducati, Triumph...am multe pe lista.

 

Clisee exista despre aproape toate brandurile care produc aproape orice de la motociclete la faina de peste, pana nu incerci pe pielea ta...cam greu sa-ti dai seama. Bine...vorbitul e gratuit.

 

Despre pierderea de ulei am strans si eu capacul dar nimic si am comandat garniturile la Harley... ca tot e inca in garantie. In caz ca tot nu se rezolva problema o sa caut ceva aftermarket ca sa le fac singur nu ma duce capul. Ma gandesc destul de serios la un filtru Screaming Eagle Heavy Breather...dar nu stiu cat de desteapta e investitia avand in vedere ca e o gramada de bani, 300 de USD in US, probabil ca o sa ma multumesc cu unul K&N. Pe asta de acum l-am suflat cu compresorul de umflat rotile, mi-a fost frica sa-l spal.... La fel trebuie sa schimb si eu tobele, le am inca pe cele stoc din...lipsa de fonduri.

 

Am citit o gramada despre montarea de radiatoare pentru racire mai buna si etc...poate n-oi fi citit eu unde trebuie ca n-am ajuns la concluzia ca ar fi o investitie care sa merite.

 

In rest...ce sa mai zic... am inteles ca esti din Craiova, eu sunt din TG Jiu...ca de obicei oltenii sunt capul rautatilor si folosesc Harley-ul ca pe motocicleta de servici. :lol:)))

Ce chestie si cu treaba asta fan firma...de ce naiba si-or inchipui oamenii ca as fi fan HD din oficiu ptr ca mi-am luat HD ? Cand aveam Suzuki parca nu erau asa transanti... Sau daca zic ceva de rau de motorul x de la firma y am ceva cu firma y, si amceva cu firma asta ptr ca am HD, si d-aia.

Da' lasa, lasa-i sa creada ce vor.

 

Heavy Breather-ul parca cere recalibrare ECM, altfel sunt sanse sa strici motorul...Calibrarea costa si ea niste bani.

 

Tobele, da, merita schimbate. Primul meu contact cu un Harley a fost un Nightster cu tobe Vance&Hines Short shots staggered black - http://www.vanceandhines.com/products/spor.../sstag-blk.html. Arata si se auzea fenomenal. Fenomenal. Sunet tare, puternic si plin. Nu metalic si sec, sau deranjant. Cu multa forta, bas.

Initial am vrut sa imi iau fix din astea ptr Brontozaur, dar mi-a fost teama ca fiind scurte si cam goale pe dinauntru, ies flacari prin spate si poate incendiez naiba vreo bezinarie.

Mi-am luat tot V&H Straightshots, mai cumintele un pic.- http://www.vanceandhines.com/products/spor...aightshots.html

E, si peste ceva timp am intalnit un baiat cu 883 si Short shots, si mi-a confirmat ca ies flacari la accelerare !!!

Poti obtine sunet frumos si din tobele stock - operatia se numeste "debaffling", practic spargi un perete despartitor din tobe, se poate face cu tobele montate -sunt tutoriale pe net, iti trebuie o dreava sau un tarus, si mana ferma ( daca te lasa inima sa spargi bunatate de tobe ).

 

Despre radiator, si eu voiam, dar am tot vb cu unul si cu altul, si se pare ca nu face mare scofala, la mers incet sau stat pe loc. Mai potrivit ar fi un ventilator de Buell sau de BigTwin de Politie americana, ca alea au asa ceva.

 

Azi simtii din plin efectul caldurii - trage din ce in ce mai prost, scade turatia. Aproape ca nu mai folosii deloc a-ntaia la plecare- parea ca imi taie gazul pe accelerare. Oricum, jumatate din drum condusei mai mult cu gandul la racit motorul - un mic impuls, viteza, tras ambreiajul si lasat motorul la ralenti in timp ce mergeam din inertie cu viteza.

Mi s-a calat odata un motor in tinerete, pur si simplu mi-a inghetat roata spate, derapaj, cazut.

O sa port un evantai cu mine, cred ca da bine pe Harley, ce poate fi mai select..Am in vedere un evantai maraare, cu pene roz -_-)

 

Pai daca am avea japoneze racite cu lichid, am mai avea problemele astea ? ;)

Pai nu, dar nici n-am mai avea ce povesti :))

Mesaj completat

Ma bag la o tura de racorire - cam intr-o jumatate de ora o sa fiu in parcarea din fata casei poporului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea m-am exprimat eu corect , de fapt , am reprodus ce a zis un posesor de Harley-uri. Tinind cont ca pe vremuri Harley nu avea cine stie ce tehnologie , intr-un fel , avea dreptate. Cu patentul si cu o sirma , te tirai pina acasa.

Asta nu inseamna ca tre' sa fie toti mari mecanici , eu insumi nu sint , acuma e si greu sa te mai tirasti undeva , cu toata tehnologia care e pe mobre actualmente. Da' mi-a placut ideea , raportata la acele vremuri si tehnologii.

Cromul nu te duce acasa e o vorba Harlysta "Chrome don't get you home" , in original si cu scrisul meu de englez Made in Romania.

Asfalt uscat tuturor. -_-

Cu riscul de a fi un pic off-topic, imi permit o completare mica: "Chrome won't get you home, but it will get you laid" :D .

@ddmkro: Dom'ne, imi place ce citesc pe aici. Te rog sa continui :lol: .

 

Numai bine!

Radu (viitor posesor de Harley, sper ;) ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag la o tura de racorire - cam intr-o jumatate de ora o sa fiu in parcarea din fata casei poporului.

 

E bine....eu acuma citi. Motiv pt care n-am venit si eu aseara.:ok:

 

Mesaj completat

Tobele, da, merita schimbate. Primul meu contact cu un Harley a fost un Nightster cu tobe Vance&Hines Short shots staggered black - http://www.vanceandhines.com/products/spor.../sstag-blk.html. Arata si se auzea fenomenal. Fenomenal. Sunet tare, puternic si plin. Nu metalic si sec, sau deranjant. Cu multa forta, bas.

Initial am vrut sa imi iau fix din astea ptr Brontozaur, dar mi-a fost teama ca fiind scurte si cam goale pe dinauntru, ies flacari prin spate si poate incendiez naiba vreo bezinarie.

Mi-am luat tot V&H Straightshots, mai cumintele un pic.- http://www.vanceandhines.com/products/spor...aightshots.html

E, si peste ceva timp am intalnit un baiat cu 883 si Short shots, si mi-a confirmat ca ies flacari la accelerare !!!

Poti obtine sunet frumos si din tobele stock - operatia se numeste "debaffling", practic spargi un perete despartitor din tobe, se poate face cu tobele montate -sunt tutoriale pe net, iti trebuie o dreava sau un tarus, si mana ferma ( daca te lasa inima sa spargi bunatate de tobe ).

 

Da...fac parte din planurile de viitor si parte din vise de vreun an si ceva. :blbl:) De flacari nu prea imi pasa foarte tare.

 

Am auzit de...debaffling asta insa m=am razgandit cand am aflat ca ITP-ul nu se mai face decat la RAR...o noua directiva ce a intrat in vigoare de la 1 iunie. Un prieten de-al meu deja are probleme, nu trece ITP-ul datorita tobelor pentru ca scot 96 decibeli...Deci m-am gandit sa cumpar alte tobe si pe astea sa le tin in caz de forta majora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu riscul de a fi un pic off-topic, imi permit o completare mica: "Chrome won't get you home, but it will get you laid" :ok: .

@ddmkro: Dom'ne, imi place ce citesc pe aici. Te rog sa continui :blbl: .

 

Numai bine!

Radu (viitor posesor de Harley, sper :P ).

 

Merci ptr aprecieri.

Frumoasa completarea "cromatica", dar raman la parerea ca partea feminina de pe la noi trage la plastice, mai ales la rosu si galben.

 

Mesaj completat

Ma bag la o tura de racorire - cam intr-o jumatate de ora o sa fiu in parcarea din fata casei poporului.

 

 

E bine....eu acuma citi. Motiv pt care n-am venit si eu aseara.

 

Mesaj completat

 

 

Da...fac parte din planurile de viitor si parte din vise de vreun an si ceva. De flacari nu prea imi pasa foarte tare.

 

Am auzit de...debaffling asta insa m=am razgandit cand am aflat ca ITP-ul nu se mai face decat la RAR...o noua directiva ce a intrat in vigoare de la 1 iunie. Un prieten de-al meu deja are probleme, nu trece ITP-ul datorita tobelor pentru ca scot 96 decibeli...Deci m-am gandit sa cumpar alte tobe si pe astea sa le tin in caz de forta majora.

 

E bine totusi ca se face ITP-ul la RAR, poate se mai uita si ei serios la frane, cauciucuri...am un prieten care a facut ITP-ul luna trecuta, la un nea Gigi. Si prietenul asta al meu, nu se pricepe la mecanica, si ar fi vrut si el sa stie daca franele sunt in parametri...pe naiba, doar s-a uitat la ea si a dat verdictul - sunt bune domne, n-are ce sa se strice ...

 

Eu mi-am facut o mica chestie la tobe - pot sa pun un fel de capac/reductie - db killer. Cred ca se poate face ptr orice motor, orice toba, in casa. Daca cunosti vreun strungar, cred ca poti sa faci chiar o piesa frumoasa.

 

Am dat aseara o tura ...relativ racoare, dar aglomeratie. Multi dilimache cu masini.Iar la Piata Constitutiei, se strang baietii cu masini tunate, se filmau unii intr-o decapotabila, altii incercau niste drift-uri ( cam stangace). Si vreo 5-6 motoristi.

 

Spuneam ieri ca mi-a mers prost Sportsterul pe caldura. Aseara plec eu de la Dristor-BabaNovac-Decebal- Bd. Unirii. Banda a 3-a, 60 la ora. Incepe brusc si din senin sa bolboroseasca, sa se poticneasca, ca Daciile vechi cu gunoaie in carburator. Pun avariile, fac stanga la blocul Zepter, ajung la benzinarie la Mall.

Scutur un pic rezervorul, se mai auzea ceva in rezervor, nu eram pe sec complet.

Eram pe rezerva de vreo 40 km. Conform calculelor - la mine indicatorul de rezerva intra cand mai am 7 litri in rezervor, am masurat treaba asta-, ar fi trebuit sa pot face vreo 100 de km pe rezerva, la consum de 7 %. Am facut plinul, mai aveam vreo 3 litri in rezervor...

Ori am gunoaie in rezervor, ori dupa ce trece pe rezerva trage si aer (arata cam dubios "sorbul" pompei de benzina)...

Sau am eu asteptari prea optimiste :)

 

Atasez o poza a pompei de combustibil.

post-20099-1276276297_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci ptr aprecieri.

 

 

Spuneam ieri ca mi-a mers prost Sportsterul pe caldura. Aseara plec eu de la Dristor-BabaNovac-Decebal- Bd. Unirii. Banda a 3-a, 60 la ora. Incepe brusc si din senin sa bolboroseasca, sa se poticneasca, ca Daciile vechi cu gunoaie in carburator. Pun avariile, fac stanga la blocul Zepter, ajung la benzinarie la Mall.

Scutur un pic rezervorul, se mai auzea ceva in rezervor, nu eram pe sec complet.

Eram pe rezerva de vreo 40 km. Conform calculelor - la mine indicatorul de rezerva intra cand mai am 7 litri in rezervor, am masurat treaba asta-, ar fi trebuit sa pot face vreo 100 de km pe rezerva, la consum de 7 %. Am facut plinul, mai aveam vreo 3 litri in rezervor...

Ori am gunoaie in rezervor, ori dupa ce trece pe rezerva trage si aer (arata cam dubios "sorbul" pompei de benzina)...

Sau am eu asteptari prea optimiste :ok:

 

Atasez o poza a pompei de combustibil.

 

Eu zic ca ai tu prea multe asteptari, asta e...motor racit pe aer la 50 de grade sau cat or fi la nivelul asfaltului in minunatul Bucuresti...e normal sa dea rateuri. Sunt curios daca vreun posesor de Oltcit poate sa mearga pe vremea asta ca e cam acelasi lucru. :blbl:)

 

A trebuit sa fac 300 de km azi...adica sa fac un drum Bucuresti Tg jiu. Pe drum s-a comportat chiar ok, am plecat si eu f de dimineata ca sa nu prind caldura asta groaznica, insa cand am ajuns am observat ca a inceput sa piarda ulei serios pe la garnitura aia de la rocker box. Am mai "navigat" un pic astazi si am vazut ca e o problema generala la toate Sportsterele de dupa 2007 deci...eu zic sa te pregatesti sufleteste si pt asta. :)))

Acum mi-e groaza de drumul inapoi, maine se anunta 38 de grade. La vita e bella.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cheia 12.06.2010

 

Plecat dimineata pe la 5:30. Singur. Am mers legal pana acolo, deci am ajuns in jur de 7:30-8:00.

La benzinaria de la ramificatia Brasov-Buzau, ies vreo 3 motorisiti, choppere.

 

Trecem de Cheia, ajungem pe culme si facem cunostinta: Sportster, Yamaha Dragstar 1100, Suzuki M800 si un Kawasaki Vulcan ..nu mai stiu de cat.

Baietii, de treaba, linistiti. Aceeasi conceptie despre Cheia ca si mine- venim domnule de dimineta, sa nu ne amestecam cu restul, ca se aglomereaza. Corect.

Deci primele motoare pe Cheia azi, choppere :ok:

 

Data fiind ca data trecuta am dat peste ulei+nisip, condusei extrem de precaut pe ace de par.

Faza dubioasa, in care ma ajuta precautia:

Camion in depasire de tir, in curba fara vizibilitate, ma trezii in fata cu el, franaram amandoi(aveam cel mult 20 km/h), trecu tirul si asta se replie in spatele tirului.

 

Drumul - ok, uscat, dar destul de multe balegi - faceam slalom printre balegi la un mom dat.

Prezenta motoristi - pana la 11 si ceva, cand plecai, maximum 20 ( douazeci ) de motoare !!! Ca niciodata, pustiu de motoristi. In general, cam pe la 9:30-10 incepeau sa apara din ambele sensuri.

O fi fost din cauza accidentelor de saptamana trecuta ?

O fi fost din cauza festivalului Seawolves Mamaia 2010 ?

...Nu stiu, dar nu ma deranjeaza :blbl:

 

Consum - masurat pe plinuri si km parcursi: 240 km cu 14 litri.

Total traseu 380 km.

Extensia de sa - buna, nu ma mai doare noada sau coloana, nu mi se mai cracaneaza picioarele..dar totusi parca am fundul batatorit - parca imi luai zeci de suturi in fund. Pozitia e un pic mai inaltata, cu sprijin mai bun ptr picioare. Simtii asta in curbe, cand putui sa ma ajut mai bine la "incarcarea" scaritelor.

 

Descoperii o zona frumoasa de exersat - destul de plata, vizibilitate mare, curbe destul de largi - vreo 5-6 km inainte de Sacele. E si destul de pustie zona.

Acolo ma jucai de cateva ori, in ritmul meu, exact ca la carte, calculat trase, incercat franari, diferite viteze, accelerari, modificat brusc trasa (simulam ca e e un obstacol in curba), etc. Distractie.

 

Pe curbe medii/rapide e o placere de condus - treapta 2-3.

Pe curbe lente (ace de par)...nu prea imi place...trebuie modulat cu ambreiajul, in a 2-a. Daca folosesc 1-a e prea violenta,frana de motor e fioroasa, imi tulbura ciclistica rau. Cu a doua, pe la mijlocul acului de par, daca nu as debreia, s-ar zgaltai ca tancul.

 

Daca as arunca ceva la gunoi de la Sportster Low, ar fi franele si suspensiile - daca ma "dau" la el, franele ajung repede la fading, si nici nu au putere de franare.Suspensiile moi si scurte nu-s potrivite ptr franari agresive inainte de curba. Si nici ptr dans pe curbe succesive stanga-dreapta- nu e foarte cursiv ca la o vitezana. E asa, mai din topor, mai greoi.

 

Dar are si parti frumoase:pe curbe cu vizibilitate sau la iesire din curbe, cand pot sa deschid gazul si impinge ca un dement. Asta e partea cea mai frumoasa, cand incepe sa impinga, vibrand, fornaind, duduind. Ca o fiara, ca un animal presitoric, brut, necizelat, rupe tot. Metaforic, rupe bucati din asfalt pe accelerare.

 

Echipament.

Casca open face, ochelari de aviator, protectie plasa, manusi de piele de cerb, de vara, blugi, cizme.

Manusile se "topira" de la transpiratie, blugii se lipeau pe mine. Simteam ca totul se fleoshcaise pe mine. Totul curgea.

La un mom dat, facui niste liniute cu ceva ce credeam eu ca e Ducati GT 1000 Classic ( erau un Triumph Thruxton negru, il confundai din cauza cocoasei ), de la 150 km in sus, casca statea sa-mi zboare de pe scafalie. Si am casca stransa ca lumea pe cap, potrivita exact...Deci open face + viteza nu e prea bine.

 

Fizic

Ajunsei terminat acasa - am bataturi la maini, am febra musculara la maini si la picioare. Asta si ptr ca muncii - imi placu, si chiar exersai, nederanjat prea mult.

 

Altele

Daca motoristi nu prea intalnii, intalnii in schimb masini care faceau curse - la un mom dat, parcat pe dreapta, aud motoare turate, si parca schelalait de cauciucuri..dupa o curba apare o Honda Civic Type-R, rosie , cu derapaj pe curba, fum iesind din cauciucuri, talonata de un Golf. Si sofer in Type-R, o tipa !!!

He, he, he, in Golf era un tip, si cred ca pot sa imi inchipui frustrarea lui ...

 

Mesaj completat

Eu zic ca ai tu prea multe asteptari, asta e...motor racit pe aer la 50 de grade sau cat or fi la nivelul asfaltului in minunatul Bucuresti...e normal sa dea rateuri. Sunt curios daca vreun posesor de Oltcit poate sa mearga pe vremea asta ca e cam acelasi lucru. :))

 

A trebuit sa fac 300 de km azi...adica sa fac un drum Bucuresti Tg jiu. Pe drum s-a comportat chiar ok, am plecat si eu f de dimineata ca sa nu prind caldura asta groaznica, insa cand am ajuns am observat ca a inceput sa piarda ulei serios pe la garnitura aia de la rocker box. Am mai "navigat" un pic astazi si am vazut ca e o problema generala la toate Sportsterele de dupa 2007 deci...eu zic sa te pregatesti sufleteste si pt asta. :P))

Acum mi-e groaza de drumul inapoi, maine se anunta 38 de grade. La vita e bella.

 

Ha,ha,ha, chiar intalnii un Oltcit pe DN1 azi B)

Mie mi s-a rezolvat problema cu uleiul...e adevarat, a strans mecanicul de la service suruburile, dar nu a disparut atunci, imediat.

Oricum ar fi, daca cumva apare problema asta, si o sa fie grava, ii fac eu o garnitura...ce naiba, ca nu o fi mare scofala. Pe vremuri garniturile de la motor erau facute din carton de bloc de desen, si tineau ale dracului...Cat de complicat o fi acum, in epoca in care gasim fel de fel de solutii de etansare.

Un sfat - nu incerca sa o super strangi, mai ales cu motorul cald, ca e posibil sa se deformeze capacul.

 

Hai sa ne intalnim o data sa imi arunc si eu o privire. Sau pune o poza sa vad si eu cat de grav e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma fratilor, in nemernicia mea am si eu o parere. Asta e topicul omului despre motocicleta lui si nu are nici o legatura cu intamplarile altora la Bacau sau in alte minunate zone ale tarii. Deci hai sa facem un topic nou despre asta. Parerea mea....

Mesaj completat

Ha,ha,ha, chiar intalnii un Oltcit pe DN1 azi :ok:

Mie mi s-a rezolvat problema cu uleiul...e adevarat, a strans mecanicul de la service suruburile, dar nu a disparut atunci, imediat.

Oricum ar fi, daca cumva apare problema asta, si o sa fie grava, ii fac eu o garnitura...ce naiba, ca nu o fi mare scofala. Pe vremuri garniturile de la motor erau facute din carton de bloc de desen, si tineau ale dracului...Cat de complicat o fi acum, in epoca in care gasim fel de fel de solutii de etansare.

Un sfat - nu incerca sa o super strangi, mai ales cu motorul cald, ca e posibil sa se deformeze capacul.

 

Hai sa ne intalnim o data sa imi arunc si eu o privire. Sau pune o poza sa vad si eu cat de grav e.

 

Revenind...e destul de complicat sa faci garniturile alea ca sunt 4 seturi care trebuie schimbate toate cica...

 

Hai sa ne intalnim sa o vezi...cum facem? Eu termin serviciul pe la 6 si ceva si plec din Pipera...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,am ajuns si eu de la intrunirea de la Bacau.Drumul nu a fost foarte lung-la dus cam 160 km la intors vreo 120,dar pt mn ca incepator e destul.

 

Acum sa va povestesc despre prima mea curba B).

Aveam cam 120 la ora.eram pe drum national si ma uit la tipul din fata mea avea o Yamaha FJR 1300 si vad ca nu franeaza si nu se apleaca nici ca Rossi.Imi zic "cred ca pot si eu ce naiba" si nu prea am putut :blbl:).Incerc eu sa trad de ghidon dreapta-o mare prostie bineinteles si pe urma imi amintesc "stai ma ca la viteza asta se apleaca nu se trage de ghidon ca prostu" si pana gandesc si pun in practica,ma trezesc pe contrasens;masina din fata face flash uri,claxoneaza si franeaza bineinteles,ma redresez imi cer scuze si trec mai departe.

Ajung pe autostrada;baietii trag destul de tare sau cel putin asa mi s-a parut mie ca inceptor.Oricum,ma tin si eu dupa ei cam cu 140.Ii vad la un mom dat cum fac slalom printre tiruri...as fi facut si eu dar dupa intamplarea din curba spun "pas",astept frumusel in spatele tirului sa imi faca loc si trec relaxat.Oricum i-am dat si eu un 180 la ora sa ma simt si eu putin bine dar la echipamentul meu-tenesi,blugi,tricou si hanorac suflecat si o casca de scuter de 40 RON care mi s-a lipit de fata si nu puteam respira f bn,imi spun in gand ca trebuie sa ma linistesc pt binele meu .

 

Cam atat de pe drum.

 

Ajung acolo,ne instalam si ne ducem sa defilam prin oras.Fiind prima mea intrunire la care particip mi-a trecut asa prin gand "wtf?ce caut eu aici?".Motoare turate fara tobe,unii pocneau ambaland si luand contactul,altii faceau burnout altii claxonau si o calduraaaaaaaaa pfoaai...era sufocant si am mai nimerit si in fata unuia care o ambala si ii ieseau si flacari din locul unde trebuia sa fie toba si nu puteam sa respir.

A urmat un show,unul cu un gsx de 1000 facea ceva scheme destul de reusite dupa care am plecat mai departe cu defilarea.

Dupa ceva timp ce-i drept m-am obisnuit si mi-am dat seama ca ce se intampla acolo e ceva normal si eu sunt ala ciudat :)).

 

In fine,trec peste mom asta si ajung la partea in care incepem sa bem cu totii-nu vreau sa se interpreteze,baut in limita bunului simt.

Asa...deci ne incalzim putin,unul din noi cu R6 incepe sa faca wheelie ca langa noi erau niste terenuri de tenis pe bitum.Dupa ce se plictiseste de motoreta lui,mi-o cere pe a mea...i-o dau deoarece aveam incredere in el ca le are si nu exagereaza daca vede ca nu merge...si asa a si facut.

Cand am luat-o eu sa fac si eu la o tura usoara,sa o admire lumea vreau sa o duc la loc si mi-o cere altu,tot din grup sa faca o tura.Zic ok ce naiba e doar o tura.Si tipul incearca sa faca si el un whellie tras de par si se ridica f putin roata si pune gascanul frana fata si aluneca....si cade....pfffffffffffff...cand am vazut....am ramas...fara cuvinte..nu stiam cum sa reactionez efectiv,ce sa fac.imi venea sa-l iau la bataie dar deja era plin de sange.

Stricaciunile nu sunt majore dar destul incat sa ma indispuna pe toata durata sederii.Trebuie inlocuita pedala de schimbator,manerul a intrat in rezervor si l-a indoit si se vede urat,sper sa se poata rezolva,tobele zgariate dar nu ma deranjeaza f tare ca oricum le schimb curand sper,windshield ul zgariat si el,maneta de ambreiaj zgariata si ea la varf,capatul de ghidon,janta si cam atat cred,sunt multumit ca nu a spart capacul de ulei care deja era fisurat si am reusit sa ajung acasa schimband vitezele cu calcaiul si la semafoare trebuia sa tin ambreiajul cu ambele maini ca pe liber imi era imposibil aproape sa o scot.

 

mm...acolo a fost ok,muzica bunisoara....la inceput a fost ceva metal dupa care a urmat o formatie care incerca sa cante melodii din Pink Floyd...cam slabut ca la unele melodii imi venea sa ma urc pe scena sa ii arat eu cum sa puna accentele la unele versuri -eu,ala talentat :P),a urmat un blues destul de dragut iar solistu canta la muzicuta f frumos.

 

Cam atat...restul chestiilor pe care le-am facut pe acolo nu le mai spun ca nu vreau sa plictisesc lmea si nici nu imi scriu memoriile pe aici.

 

A,la intoarcere si eu simteam ca nu prea tragea motocicleta mai ales in curbe aveam a 3-a si cand ieseam din curba cu 50-60 la ora se cam balbaia.

 

Salut

 

Am citit si eu intamplarea (intamplarile) de la intrunirea de la Bacau.

Pre multi o sa supar cu afirmatia de jos:

Mie nu prea imi plac intrunirile de la noi - prea multe nonsensuri dupa gustul meu, prea e atmosfera de balci sau de gratar campenesc, prea multi care vor sa si-o masoare in public..., sa se dea mari, prea multe pipitze si pipitzoi, hormoni, fum, galagie, scandaluri, scheme, fasoane, etc. De multe ori m-am gandit ca nu-s departe de manelisti prin modul de manifestare - ma obliga pe mine sa le suport zgomotul, fumul si aiurelile...aceleasi burti goale, aceeasi muzica data la maxim ( ce conteaza ca e rock, care imi place, daca ma obligi sa il ascult CAND VREI TU), acelasi motoare turate...da, poate ca lipsesc lanturile si ghiulurile, dar sunt bine substituie de ornamentele de pe motoare...

 

Mi-ar fi foarte usor sa te judec si sa vin cu chestii de genul - motoreta nu se da, ai fost fraier, etc. Cliseele obisnuite.

Dar as gresi - ptr ca nu te cunosc. Nu mi se pare deloc o chestie de condamnat ca ai avut incredere sa imprumuti motorul.

Tu esti tanar, esti inca in faza de invatare, esti optimist, ai incredere in oameni.

Cu primul baiat ai avut noroc - nu s-a intamplat nimic. Cu al doilea...

Eu cred ca ai invatat ceva de aici. Cele mai trainice invataturi ( si cele mai dureroase ) sunt cele pe propria piele.

 

Sunt niste observatii pe care as vrea sa le fac - mi-ar placea daca le-ai lua in seama.

Incearca singur motorul, invata-l tu, inainte sa te dai cu altii. Du-te undeva unde poti sa exersezi, inclusiv 200+, unde poti frana si lua viraje, in relativa siguranta.

Motoarele au marea ciudatenie de a se comporta diferit la viteze diferite :ok:

E foarte usor sa te ia valul cand mergi in gasca, si sa intri pe contrasens, sa iei curbe aiurea, sa faci depasiri tampite, etc.

Mi s-a intamplat si mie, s-a intamplat si altora. Este si mult orgoliu/adrenalina la mijloc, si mai e si un soi de incredere brusca, nejustificata - daca poate ala, pot si eu. Repet, mi s-a intamplat si mie si altora.

Pana acum si tu si eu, am fost norocosi. Sa nu ingrosam randurile celor care fac din noroc principlaul skill in a practica motociclismul - ...sunt multi care ar putea suferi dupa urma noastra.

 

Legat de imprumutatul motorului.

Nu prea am imprumutat nici unul dintre motoare.

Nici macar la prieteni apropiati. Am un discurs destul de direct - imi iau o mina grava, ii privesc direct in ochi si le zic - iti imprumut motorul, dar daca pici cu el, il faci asa cum era inainte, cu piese originale.

Sunt putini care au acceptat.

Cat despre cunostinte pasagere, nici vorba de imprumutat. M-am lecuit demult de utopia ca daca X conduce motor e prietenul meu instant si suntem pe aceeasi lungime de unda...Eu cred asa, ca un motociclist adevarat nu o sa imi ceara el in veci motorul- o sa trebuiasca sa il rog eu.Tocmai ptr ca intelege singur care sunt riscurile, si cat m-ar afecta daca as sta o luna-doua pe bara pana se repara.

 

Wheelie

Wheelie-ul nu e foarte sanatos pentru motor.Uzeaza:

- motorul + cutia de viteze - nu se mai unge bine din cauza pozitiei ( motoarele de cascadori au modificat circuitul de ulei)

- suspensia fata

- bascula spate.

- transmisia secundara ( lant, pinioane daca e cazul)

 

 

Suficient off topic, de acord ?

 

 

Mesaj completat

ma fratilor, in nemernicia mea am si eu o parere. Asta e topicul omului despre motocicleta lui si nu are nici o legatura cu intamplarile altora la Bacau sau in alte minunate zone ale tarii. Deci hai sa facem un topic nou despre asta. Parerea mea....

Mesaj completat

....

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

Cred ca deja ceilalti au scris ce era de scris, despre fazele de la Bacau. Sincer nici eu nu as da motocicleta, ca nu mi-se pare normal. Nu de alta dar la cat costa piesele..ca sa nu mai zic sentimentul de vinovatie pe care l-as avea daca ar pati cineva ceva pe moto a mea...

 

@ddmkro..cred ca Mos Gerila era cel de care iti spuneam, ca m-am intalnit de cateva ori prin Crangasi.

 

@ Mos Gerila...ai drum prin zona Crangasi? sau prin zona cu Sofitelul,actualul Pullman? M-am tot intalnit in trafic cu un Harley-ist cu geaca inscriptionata Blue Wolves..incercam sa-l identific de curiozitate, la un moment dat crezand ca e chiar ddmkro :blbl: Eu am un CBR 600 din 90 negru mat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

 

@ Mos Gerila...ai drum prin zona Crangasi? sau prin zona cu Sofitelul,actualul Pullman? M-am tot intalnit in trafic cu un Harley-ist cu geaca inscriptionata Blue Wolves..incercam sa-l identific de curiozitate, la un moment dat crezand ca e chiar ddmkro :blbl: Eu am un CBR 600 din 90 negru mat.

 

Buna,

 

Nu-s eu ala, mai sunt inca 2 in club cu Harley care au drum pe acolo. un Hugger si un Dyna Street Bob. Ambii vin din Drumul taberei in Nord la serviciu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...