gabimaty Postat Septembrie 26, 2010 Share Postat Septembrie 26, 2010 fara nici o rautate te intreb: tu vrei sa incerci fierul si sa gasesti "trasa optima" (adica aia trasa cu compasul) pe curbele de pe cheia la ora 7 dimineata? toamna pe mazga? fierul tau nu e pentru asa ceva, si tu admiti ca pe acele de par prima treapta e prea scurta, iar a doua e prea lunga. ori o dai turata bine cu prima (desi nu ai ce sa turezi prea tare, ca asta e) ori o iei cu saua stransa in fund cu a doua (ca se balbaie) si o tii din ambreiaj. nu stiu ce poti sa faci cu franele, din ce stiu eu poti sa iei brembo (daca nu ai deja) dar s-ar putea sa te razgandesti cand o sa vezi preturile. mie mi-a trecut cand am vazut cat costa etrierii brembo pentru electra, la discuri nici nu m-am mai uitat. de gume si eu credeam ca dunlopurile nu sunt ce trebuie pana m-a linistit un tovaras care stie ce zice. si zice sa imi vad de viata, ca nu au nici o problema. pe udatura (si pe cheia mai ai si un strat perfid de mizerie) orice gume ai tot derapezi, mai ales ca ai un cuplu mare la ture mici. tragi putin de gaz si ai rupt aderenta imediat, mai ales daca esti inclinat pe curba. m-am dat si ieri si azi cu harleisti (pe care nu-i cunosc) prin jurul madridului. drumuri foarte faine, putin circulate sambata si duminica, oricum traficul e civilizat aici. eu cu v-rodul, restul cu fiecare ce avea in dotare, de ultra la iron. m-au uimit astia cu ultrele cum se dau, lejer, fara probleme, intrat tare pe curbe. cam prea tare pentru cat de mari sunt fiarele, dar ieseau cu bine. sambata m-am luat singur la primbare si pe drum si am intrat la plezneala intr-o parcare. am dat peste 3 gagii cu doua harleuri si un naked. salut, ce faci, hai cu noi. hai, ca tot nu aveam altceva de facut decat de ars benzina. m-au scos baietii din monotonia drumului cu 4 benzi si am luat-o pe coclauri, drum fain, asfalt bun, soare, dealuri, curbe, mori de vant. mi-au zis ca ei cauta drumuri mai putin umblate si asa a fost. am schimbat numerele de telefon si cand mai ies ne mai vedem. prietenosi spaniolii, le dai un hola, que tal, si te dai in vorba repede, eu am o spaniola foarte aproximativa, inteleg putin, probabil ca vorbesc ceva mai bine decat un analfabet, cu engleza nu fac nimic ca e limba foarte straina pentru ei, nu e rau. azi am fost la o tura in care am fost peste 30 de motoare. m-am bagat pe forumul lor de harle si am aflat ca se strang in fata la bernabeu. asa ca de dimineata am incalecat si m-am dus si eu, sa vad care e mersul. destul de organizati si mers destul de fain (unii erau la prima incercare la mersul in grup). cel mai haios a fost cand au vrut sa intoarca intr-un sens giratoriu si undeva pe la jumate cativa au uitat sa iasa din sens si am facut de voie inca o tura in jurul floricelelor din giratoriu. disperati, aia din urma (care nu puteau intra peste noi in giratoriu) faceau semne sa iesim dracului, sa nu ne mai rotim ca stan si bran. cativa in fata mea au facut chiar doua ture, hihi. eu l-am impins in dreapta (eram pe interiorul curbei) pe cel din dreptul meu si am scapat de rusinea celui de'al doilea tur. mai tarziu au ramas in urma a doua jumatate a grupului, si m-am trezit ca in spatele meu mai era doar unul in loc de 15, am lasat gazul moale, si cel din urma la fel, dar cei din fata s-au dus frumos. ne-am strans pana la urma cu totii si am continuat. acum stau baietii pe forum sa puna la cale strategii de iesit in grup, cum se aliniaza in spic, ca 30 sunt prea multi pentru un singur grup, care sunt semnele, citesc si ma distrez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 Ce treaba are povestea asta cu Sportsterul ? Cauciucuri proaste. Motor si cadru vibrant, cam nepotrivite ptr treburi de finete ( curbe luate cu compasul adica, fara deplasari nedorite ale petei de contact). Asta se adauga la franele spongioase.Dar, cum toate lucrurile pe lumea asta sunt subiective si au si avantaje si dezavantaje, imi place inca fierotania. Inca stau sa ma gandesc, daca sa ii schimb cauciucurile si frana fata...sunt si conservator, dar mai fac si pe filosoful: daca incep sa schimb drastic - suspensii, frana, cacuciucuri, o sa am posibil o motocicleta cu comportament mai bun, dar EU cu ce raman ? practic transform Sportsterul in orice altceva...practic diluez esenta a ceea ce e sportsterul, adica nu mai am ceea am am vrut de la bun inceput - un Harley original, asa cum vine el, cu bune si cu rele... BuyBack + diferenta = HD XR 1200 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 BuyBack + diferenta = HD XR 1200 ? A, nu. In nici un caz. XR-ul e ceva inselator ptr mine. XR-ul are pretentii sportive. E construit in jurul ideii de sportivitate - vezi doamne, e frate bun cu XR 750 ( nu este ! alt motor-alta familie, super patrat, alte turatii, alta curba de cuplu, alta greutate, etc). Trebuie sa recunosc ca XR-ul 1200 e sportiv...comparat cu Harley-ul traditional ...in rest, cred ca il face orice Bandit, SV 650, Honda CBF, Monster....adica orice motocicleta medie cu motor un pic mai vioi. Singura sportiva din gama Harley, a fost Buell(sic!) . Inca tin de Sportster. Nu stiu cum se face, dar in general lumea crede ca daca scriu ceva de rau de Sportster, automat sunt nemultumit total si caut altceva. Nu este deloc asa. E adevarat ca sunt multi oameni (mult prea multi dupa gustul meu ) care orbesc temporar si se agata violent de sintagma - motocicleta mea e cea mai buna, nu are nici un defect, nu am nimic sa ii reprosez ! - dar asta e o copilarie. Fac o paranteza aici - legat de "motocicleta mea e cea mai buna, nu are nici un defect", imi aminteste de cliseul - "In timpul serviciului meu nu s-a intamplat nimic deosebit", la iesirea din garda din armata. Chiar daca se intampla ceva minor, era de preferat sa folosesti cliseul asta, altfel, rapoarte, hartzogarie, pierdut timp aiurea, suturi de la superiori ( care erau in general superiori NUMAI ca grad )... Asa ca era mai bine sa arunci un "In timpul serviciului meu nu s-a intamplat nimic deosebit", chiar daca soldatul Sulica se imbatase ca un porc si daduse o tura cu tancul pe la mandra prin sat, caporalul Sulache se batuse cu nu stiu cine, si jumatate din companie jacea la arest ptr fel de fel de mishmashuri... "In timpul serviciului meu nu s-a intamplat nimic deosebit" avea puterea magica de a face lumea fericita, totul mergea bine, aveam o armata de fier. Asa mi se pare si treaba asta cu motocicleta perfecta...nu exista asa ceva, e utopie curata. Si majoritatea dintre noi o stim - ca altfel nu am mai schimba motocicleta, numai ca intervine chestia aia, orgoliu cred ca ii zice, care face sa nu recunosti de fata cu altii ca motorul are si hibe. De cate ori nu vi s-a intamplat sa aveti printre prieteni unii sa sustina ca motoarele lor sunt cele mai cele si nu au nimic sa le reproseze, apoi dupa ce isi cumpara altceva sa inceapa sa ploua brusc cu defecte la adresa fostei motociclete ? Asa ca faptul ca punctez defecte ( dar si calitati), nu inseamna nimic atat timp cat calaresc inca Sportsterul. Hai sa ne auzim cu bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norian Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 (editat) Citit cu interes - ca de obicei - postarile tale. Ce am apreciat tot timpul a fost stilul obiectiv de scris, stil ce este mai putin digerabil pentru unii, obisnuiti sa se afunde in cliseul "motocicleta mea e cea mai cea". E firesc, e natura umana, se intampla si cu posesorii de masini/atv-uri/barci, etc. E oarecum firesc sa avem impresia ca jucaria noastra e cea mai ok si are cel mai bun raport pret/performante. In alta ordine de idei, revenind OT, ma afiliez celor ce spun sa lasi Sportster-ul asa cum e el de la mama lui, adica stock. Frane Brembo, jante Marchesini si gume race - ca sa accentuez imaginea - nu ar cadra deloc cu imaginea de chopper american. Crezi ca baietii aia de la Orange County Choppers nu ar putea monta piese "high performance", asa cum percepem noi, europenii notiunea asta, daca si-ar dori ? Doar ca s-ar pierde esenta chopper-ului, esenta de EASY RIDER. Chopper-ul e pentru viata boema, nu pentru "precizie chirurgicala" pe viraje, daca imi permiti o parere. Pentru toate celelalte exista....Mastercard si Japonezele, dar EASY RIDER = HD ! Te salut ! Editat Septembrie 27, 2010 de Norian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 ...In alta ordine de idei, revenind OT, ma afiliez celor ce spun sa lasi Sportster-ul asa cum e el de la mama lui, adica stock. Frane Brembo, jante Marchesini si gume race - ca sa accentuez imaginea - nu ar cadra deloc cu imaginea de chopper american. Crezi ca baietii aia de la Orange County Choppers nu ar putea monta piese "high performance", asa cum percepem noi, europenii notiunea asta, daca si-ar dori ? Doar ca s-ar pierde esenta chopper-ului, esenta de EASY RIDER. Chopper-ul e pentru viata boema, nu pentru "precizie chirurgicala" pe viraje, daca imi permiti o parere. Pentru toate celelalte exista....Mastercard si Japonezele, dar EASY RIDER = HD ! Te salut ! Corect, asta e ideea. (Desi uneori ma cam zgandare demonul cu frana fata un pic mai buna). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norian Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 (editat) Daca vrei iti imprumut Easy Rider - filmul, original din 65. Sa-i vezi pe Peter Fonda, Jack Nicholson pustan, alergand pe Route 66 cu HD si fumand joint-uri....Ce vremuri Uite afisul...Ti se pare ca baietii aia "gave a shit" despre "precizie chirurgicala" pe viraje sau cat de bune sunt franele ? Pe fata lor se citea doar placerea de a "te da"....Pura si nealterata Editat Septembrie 27, 2010 de Norian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 In alta ordine de idei, revenind OT, ma afiliez celor ce spun sa lasi Sportster-ul asa cum e el de la mama lui, adica stock. Frane Brembo, jante Marchesini si gume race - ca sa accentuez imaginea - nu ar cadra deloc cu imaginea de chopper american. Crezi ca baietii aia de la Orange County Choppers nu ar putea monta piese "high performance", asa cum percepem noi, europenii notiunea asta, daca si-ar dori ? Doar ca s-ar pierde esenta chopper-ului, esenta de EASY RIDER. Chopper-ul e pentru viata boema, nu pentru "precizie chirurgicala" pe viraje, daca imi permiti o parere. Pentru toate celelalte exista....Mastercard si Japonezele, dar EASY RIDER = HD ! Te salut ! la partea cu franele il inteleg si sunt de acord cu el, doar ca s-ar putea sa ii treaca cheful cand o sa vada pretul la brembo. de prin 2008 cred hd a inceput se puna brembo nu doar pe v-rod, dar si toate bagger-ele, si cu optiune abs, si asta a fost o decizie foarte buna. pe electra am franele hd (ce or fie ele) si sunt de toata jena. nu spun ca nu pot bloca roata fata, dar ... parca ar trebui mai mult de doua degete, si e destul de greu de controlat frana. cand ai pe drum 400 de kile de fier, nu e de joaca sa blochezi fata. v-rodul are brembo cu abs si e o placere. aia de la Orange nu fac motoare de dat pe strada, ei fac motoare de showroom, deci performanta o exclud din mers. nu zic ca nu se pot calari, dar vai de dosul aluia care vrea drumuri lungi. deci easy ride raspunsul corect. pentru condus sportiv mai ia un motor care stie sa faca si asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Septembrie 27, 2010 Autor Share Postat Septembrie 27, 2010 (editat) Daca vrei iti imprumut Easy Rider - filmul, original din 65. Sa-i vezi pe Peter Fonda, Jack Nicholson pustan, alergand pe Route 66 cu HD si fumand joint-uri....Ce vremuri Uite afisul...Ti se pare ca baietii aia "gave a shit" despre "precizie chirurgicala" pe viraje sau cat de bune sunt franele ? Pe fata lor se citea doar placerea de a "te da"....Pura si nealterata A, da, bun film. Din pacate (sau mai degraba din fericire), motocicleta/motociclismul e doar un pretext. E unul din filmele cu motociclete(putine), care are si ceva filosofie in el. Alte filme despre motociclism - acum ca ma starnisi - ce am apucat eu sa vad, sunt toate pline de clisee, chefuri dionisiace, scandaluri, pipitze, scandalizarea populatiei linistite.Incep cu cele proaste: - The Wild Angels - o varza de film, are insa motociclete, scandaluri si o fraza memorabila la sfarsit - la inmormantarea unui cirac, intr-un cimitir, bikerii se iau la bataie cu localnicii care nu ii inteleg (fireste), in departare se aud sirenele de politie, toti incep sa fuga care incotro, seful grupului - Blue (Peter Fonda), destul de calm si linistit. Camarazii agitati ii zic hai sa o stergem sefule ca vin astia si ne ridica, la care seful, cu o privire melancolico-depresiva conchide "There's nowhere to go". Buna fraza. - Hells Angels on Wheels - din filmul asta l-am retinut pe Jack Nicholson. In rest scandaluri, chefuri, batai, omor...usual stuff acum. A, da, si e cu Hells Angels adevarati (si ce ?) Din aceeasi categorie(filme proaste), pe care nu le-am vazut: - Motor Psycho - desigur, alaturam cuvantul motor de cuvantul psycho, si avem 2 categorii de privitori in una: bikerii retardati si consumatori de filme de groaza - Savages from Hell - oare o exista si Savages from Heaven ? ... - The Savage Seven - iarasi savage...si cifra magica 7 (de ce naiba or fi fascinate diferite popoare de cifra asta, nu stiu) - Angels from Hell - cat de original titlul, nu s-a mai gandit nimeni sa asocieze ingerii cu iadul - Satan's Sadists - ca si cum nu era destul de rau sa ai Satan in titlu, mai trebuie sa pui si Sadists. Ptr efect garantat, ca privitorii nu-s niste sfinti, nu ii duci cu una cu doua...Oare daca as face un film cu titlul Satan's good guys/Satans' Samariteans ar avea ceva succes ? - Naked Angels - un original s-a gandit sa combine 2 subiecte dragi publicului ( banui ca masculin) - pornaciunea si motoarele - The Black Angels - era timpul sa apara si o gasca de motociclisti de culoare, prea se devalorizasera filmele cu filmele cu bikeri albi - Cycle Savages - iarasi savages... - Werewolves on Wheels - o veste buna ptr varcolacii care pana la filmul asta erau prezentati ca niste fiinte rele, fara mijloace de transport adecvate. Cu filmul asta au intrat in randul "lumii bune". Copiii nu o sa se mai sperie de varcolaci, ci o sa zica - Uite mamii, varcolacu' pe Harley ! - Hell Riders - motociclisti din iad, cine s-ar fi gandit ? - Chopper Chicks in Zombietown - ohooo, avem un castigator - pornaciune, motoare si cica ceva groaza...brrrr..delicios. - Hell Ride - o porcarie de scenariu, e interesanta tehnica de filmare/prezentare. Poate si ptr ca e si mana lui Tarantino pe undeva (cica e producator, ce dracu' o insemna asta). Titlul spune totul la filmele de mai sus. Medii - The Girl on a Motorcycle - o ciudatenie de film, cu Alain Delon si o gagica cu o electra, care merge si filosofeaza, si viseaza, si iarasi filosofeaza. Nu e chiar de aruncat, dar nici nu l-as mai vedea o data. - Electra Glide In Blue - mmm, e cu 2 politisti de autostrada, mai fac o gluma, mai ciordesc o motocicleta...ce mi-a ramas in minte din filmul asta, a fost off road cu electra glide. - Wild Hogs - comercial, usurel, dar privibil. Nu inveti mare lucru din el, nu se departeaa deloc de la cliseele tipice ( ba dimpotriva intareste unul dintre cliseele trecute sub tacere de multe filme , cliseul RUB-iului, RUB = Rich Urban Biker) Interesante - Beyond The Law - povestea unui politist sub acoperire care intra intr-o gasca de bikeri. Si aici sunt cliseele tipice, numai ca eroul principal - Charlie Sheen - e angoasat si chinuit de alte probleme decat bautura/gagici/droguri, etc. Muzica buna, motocicletele frumoase. - Long Way Round - interesant, dar nu incercati asta acasa. E usor sa te dai grande cu ditamai echipa de sprijin in spate si cu laborator mobil. Dar, merita vazut. - World Fastest Indian - The Wild One Bun On Any Sunday - e un soi de documentar, nu e cu gagici dezbracate, choppere cu blink-blink, betii si alte alea. E despre motociclete si motociclism. Am avut o perioada in care m-am straduit sa vad cat mai multe filme cu bikeri - vb aia, nu puteam sa ies cu Harley-ul pe strada fara sa imi definesc un stil comportamental si vestimentar adecvat, si cum nu se poate gasi o sursa mai onorabila de inspiratie decat cinematografia hollywoodiana - am dat iama prin outlaw biker movies si mi-am hranit neuronul cu fel de fel de vomitaturi de filme cu si despre bikeri. Oameni buni, vesti proaste: n-as mai fi vrut sa am de-a face cu motocicletele cand am vazut ce mesaje "adanci" au 90% din porcariile facute pe banda rulanta, de si ptr handicapati. Vestea cea mai proasta ptr mine e ca am putut sa pierd timpul cu asa ceva. Raman totusi cu ceva bun: desi nu stiu ce si cum vreau sa fiu, stiu sigur ce NU vreau fac si cum NU vreau sa fiu ca motociclist . Idolatrie inversata. Mesaj completat la partea cu franele il inteleg si sunt de acord cu el, doar ca s-ar putea sa ii treaca cheful cand o sa vada pretul la brembo. de prin 2008 cred hd a inceput se puna brembo nu doar pe v-rod, dar si toate bagger-ele, si cu optiune abs, si asta a fost o decizie foarte buna. pe electra am franele hd (ce or fie ele) si sunt de toata jena. nu spun ca nu pot bloca roata fata, dar ... parca ar trebui mai mult de doua degete, si e destul de greu de controlat frana. cand ai pe drum 400 de kile de fier, nu e de joaca sa blochezi fata. v-rodul are brembo cu abs si e o placere.aia de la Orange nu fac motoare de dat pe strada, ei fac motoare de showroom, deci performanta o exclud din mers. nu zic ca nu se pot calari, dar vai de dosul aluia care vrea drumuri lungi. deci easy ride raspunsul corect. pentru condus sportiv mai ia un motor care stie sa faca si asa ceva. Mda, Brembo ar fi ok, din pacate nu echipeaza Sportsterele(M-am interesat la ei) - Eu as vrea o solutie bolt-on, si doar de etrier. Am gasit ceva la Performance Machine, doar etrier, se pastreaza discul original ( am doar unul pe fata, la 260 de kg ). Sunt inca indoit...unii ii recomanda, altii spun ca sunt doar blink-blink-uri facute sa arate bine doar. Tu ai auzit de ei ? Editat Septembrie 27, 2010 de ddmkro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 Mda, Brembo ar fi ok, din pacate nu echipeaza Sportsterele(M-am interesat la ei) - Eu as vrea o solutie bolt-on, si doar de etrier. Am gasit ceva la Performance Machine, doar etrier, se pastreaza discul original ( am doar unul pe fata, la 260 de kg ). Sunt inca indoit...unii ii recomanda, altii spun ca sunt doar blink-blink-uri facute sa arate bine doar. Tu ai auzit de ei ? Nope, si daca zici ca sunt si pareri care spun ca sunt cam degeaba, eu zic sa tii banii in buzunar. Din pacate ai dreptate, MoCo nu a pus brembo pe toate modelele, si nici brembo nu face pentru toate modelele, si asta e o mare mizerie. Nu stiu, poti sa mai sapi un pic pe forumuri pe afara. Daca stai bine cu engleza (si cred ca stai) poti sa iti faci cont pe www.hdforums.com si sa pui o intrebare, acolo oamenii si raspund si iti zic pe bune ce poti sa faci. nu lua totul "for granted", doar vezi ce variante gasesti. te mai pot ajuta cu un telefon al unui tovaras bun care iti spune sincer ce poti sa faci (si mecanica la harley stie bine). da-mi pm daca vrei. Respectiva motocicleta arata bine, suna de mama focului, scuipa flacari pe tevi, tusea, grohaia, bora benzina de multe ori cand opreai motoru parca in semn de protest ca l-ai oprit, dar el ar mai fi vrut sa mearga...franele erau jenante, confortul 0 barat, peste 100 nu mai puteai merge cu ea, tot timpu se ardea un bec...motocicleta respectiva era un cosmar din toate punctele de vedere, pur si simplu nu avea sens in nici un fel...dar mi-a placut mai mult de orice am calarit pana acuma. Deci iubesc harleyul...dar as putea eu fi proprietarul unuia?? sincer nu!!!...eu caut altceva la o motocicleta, cam tot ce nu are harley...dar ar fi fun sa detin un harley pe langa o japoneza sau bavareza. Sa stii totusi ca in madrid vad hd o groaza, toate ca noi (si nu sunt noi, vad pe forum anii de fabricatie). nu am habar cat castiga pe an un spaniol care isi ia un hd, dar toate sunt frumos intretinute si mananca kilometri buni aici. deci mai depinde si cat de des duci fierul la doctor si cum il intretii. la partea de confort, depinde ce alegi. poti sa iti iei si canapea de piele (touring adica) sau ceva mai "tineresc" si te rupe la popo. depinde si ce nevoi ai, daca vrei mijloc de transport atunci il dai dracu de harleu si iei scuter (m-au spart astia cate scutere au). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Septembrie 29, 2010 Autor Share Postat Septembrie 29, 2010 tare topicul, am citit cu inters primele pagini, mai ales ca si eu am "detinut" cu imprumut anu trecut un harley sportster 883 vreo 2 saptamani, atat cat sa-mi fac o impresie despre marca asta. Idee ii ca harley este o motocicleta pentru motociclisti "adevarati", cei care caut confort, fiabilitate, performanta, pret rezonabil, tehnica etc. nu se uita in curtea celor de la harley, aia aleg nemtii sau japonezii. Respectiva motocicleta arata bine, suna de mama focului, scuipa flacari pe tevi, tusea, grohaia, bora benzina de multe ori cand opreai motoru parca in semn de protest ca l-ai oprit, dar el ar mai fi vrut sa mearga...franele erau jenante, confortul 0 barat, peste 100 nu mai puteai merge cu ea, tot timpu se ardea un bec...motocicleta respectiva era un cosmar din toate punctele de vedere, pur si simplu nu avea sens in nici un fel...dar mi-a placut mai mult de orice am calarit pana acuma. Deci iubesc harleyul...dar as putea eu fi proprietarul unuia?? sincer nu!!!...eu caut altceva la o motocicleta, cam tot ce nu are harley...dar ar fi fun sa detin un harley pe langa o japoneza sau bavareza. Si eu sunt constient de dezavantajele comparatiilor punctuale cu (aproape) orice japoneza/engleza/italiana/germana, la categoriile confort, performante, preturi. Este clar - comparate 1 la 1, Harley-ul iese in pierdere ( mai putin v-rod-ul). La partea cu fiabilitatea nu sunt deloc de acord.E posibil sa fie doar o legenda ramasa de prin anii 70-80, inceputurile anilor 90...Cand Harley-urile aveau probleme de calitate. Eu unul am 12800 km cu Sportsterul, si singura problema cat de cat serioasa a fost senzorul de rezerva benzina stricat in primii km (probabil defect de fabricatie). In rest, mai pierd ocazional suruburi (ptr ca nu respect cu strictete ce scrie in manul, sa le mai strang la cuplu din X in X kilometri) si am avut o mica scurgere/prelingere de ulei la capacul culbutorilor de la cilindrul fata. Strans suruburile acum vreo 7000 de km, si nu mai am probleme. Am mai vazut un Sportster la 9000 de km, mers cu uleiurile de rodaj !!! (trebuie schimbate la 1600 de km). Aparent mergea ok, verificat pe calculator, nu avea nici un cod de alarma aprins...probabil era un pic mai uzat decat trebuie, dar nici vorba de calat, facut gat sau alte alea. In rest nu am absolut nici o emotie de genul - o porni? nu o porni ? o fi prea frig ptr motor - ca nu o sa porneasca. Cheie, contact si tot timpul porneste. Si merge . Stii, daca ma uit la matzele lui - suruburi, cabluri, manete, coliere, impresia mea este ca totul este supradimensionat, facut sa fie abuzat ani de zile si mii de kilometri (sau poate destinat unor oameni care nu au cine stie ce skilluri mecanice, poate sunt mai neglijenti din punctul asta de vedere). Totul tzeapan, piesele cu carne pe ele. Revenind, tu ai suprins bine chestia asta - daca vrei un motor tehnic impecabil, performant, alegi altceva. Adica daca alegi cu mintea, alegi ne-Harley. Daca alegi cu inima, s-ar putea sa fie in carti si Harley. E pana la urma un meci egal. Nu exista avantaje sau dezavantaje decisive ale vreunui mod de alegere - cu mintea sau cu inima - sunt pur si simplu 2 moduri diferite de a aborda problema. Si nici macar nu sunt exclusive. Am simplificat eu intentionat prezentarea celor 2 moduri...evident ca baietii si fetele care aleg cu mintea la inceput - adica zic vitezana japoneza, naked englez, trial austriac, whatever, din submultimea aleasa cu mintea, aleg cu inima. Mesaj completat Nope, si daca zici ca sunt si pareri care spun ca sunt cam degeaba, eu zic sa tii banii in buzunar. Din pacate ai dreptate, MoCo nu a pus brembo pe toate modelele, si nici brembo nu face pentru toate modelele, si asta e o mare mizerie. Nu stiu, poti sa mai sapi un pic pe forumuri pe afara. Daca stai bine cu engleza (si cred ca stai) poti sa iti faci cont pe www.hdforums.com si sa pui o intrebare, acolo oamenii si raspund si iti zic pe bune ce poti sa faci. nu lua totul "for granted", doar vezi ce variante gasesti. te mai pot ajuta cu un telefon al unui tovaras bun care iti spune sincer ce poti sa faci (si mecanica la harley stie bine). da-mi pm daca vrei. .. de la baietii de pe hdforums si xlforum am auzit parerea ca etrierii PM ar fi cam degeaba. Deocamdata mai stau asa. Ideea e ca o data cu frane mai bune, ar trbui si caciucurile schimbate - - frane bune + cauciuri cu grip prost ar fi o combinatie forte proasta ptr siguranta. Mesaj completat Acum 3 zile am uns si reglat cablurile de ambreiaj si acceleratie ca la carte. Ptr ungere am folosit reteta: ulei special de uns cabluri cu PTFE, vaselina cu Litiu, ulei de motor 70%15%15%. S-a schimbat total motocicleta. A disparut total senzatia de motor lenes, catar incapatanat. Pur si simplu o simt ca un fulg acum. Aseara am fost la un test pe A2. La 140 ajunge repede. 140-160 ajunge mai incet ( deja e drag mare) 160-180 ..ajunge totusi - dar trebuie muschi. Mai aveam gaz la 180, in schimb nu mai aveam balls. Pur si simplu ma zbura. Am constatat ca am mai invatat cate ceva intre timp - la depasirea de tiruri, cand e curentul terbil (cand sufla stanga-dreapta-stanga-dreapta...)...incordez bazinul+picioarele si relaxez mainile cat pot. Curentul ma sufla, impinge, trage, dar motocicleta ramane fixa pe traiectorie. Inainte vreme, cand depaseam tiruri, ma tineam zdravan de coarne, ceea ce era o gresala-> asta face motocicleta instabila - torsul se misca de la curent, iar o legatura rigida intre tors si coarne insemna transmitere de impulsuri parazite in directie. Jmekeria asta am invatat-o de la Keith Code - Twist of the wrist. Chiar functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiu_enache Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 He He! Mosul ala (K Code) avea dreptate cu relaxarea mainilor...si nu numai! Referitor la suruburi/piulite, cea mai buna metoda e sa le montezi cu Loctite 222 pt suruburi mici (max M10) si Loctite 242 pt cele mai mari si mai importante (frane, butuci roti, motor, ghidon, etc). Cate o picatura (nu mai mult) pe fiecare surubel si nu vei mai avea probleme! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cichiman Postat Octombrie 19, 2010 Share Postat Octombrie 19, 2010 Foarte interesanta experienta ta cu brontozaurul! O traiesc si eu, cam odata pe saptamana, cu un sportster 883 din 2009. Am 10700 km si cred ca a fost cumparata cam in acelasi timp cu a ta. Tot (aproape tot) ce ai scris, reflecta mai mult decat bine relatia cu un astfel de motor. Toate intrebarile , nedumeririle, bucuriile, le-am trait si eu si inca le traiesc alaturi de relicva. Vorba fratelui meu: motocicleta n-ai de ce sa o schimbi, ca nu se demodeaza, merita tinuta, mai ales ca e veche de noua! Oricum, te felicit pt felul in care ai surprins si mai ales cum ai spus ce am simtit si eu, si noi in general, ai facut-o foarte bine. Apropo, nu vrei sa facem schimb de amortizoare? Te plangeai la un moment dat ca e prea joasa iar eu ma plang ca e prea saltata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Octombrie 22, 2010 Autor Share Postat Octombrie 22, 2010 Foarte interesanta experienta ta cu brontozaurul!O traiesc si eu, cam odata pe saptamana, cu un sportster 883 din 2009. Am 10700 km si cred ca a fost cumparata cam in acelasi timp cu a ta. Tot (aproape tot) ce ai scris, reflecta mai mult decat bine relatia cu un astfel de motor. Toate intrebarile , nedumeririle, bucuriile, le-am trait si eu si inca le traiesc alaturi de relicva. Vorba fratelui meu: motocicleta n-ai de ce sa o schimbi, ca nu se demodeaza, merita tinuta, mai ales ca e veche de noua! Oricum, te felicit pt felul in care ai surprins si mai ales cum ai spus ce am simtit si eu, si noi in general, ai facut-o foarte bine. Apropo, nu vrei sa facem schimb de amortizoare? Te plangeai la un moment dat ca e prea joasa iar eu ma plang ca e prea saltata! Sunt interesat de schimbul de amortizoare. Tin se te avertizez ca amortioarele scurte o sa iti traga multe "suturi" prin zonele cu denivelari. E un 883 standard, ptr Europa, cu un singur disc pe fata ? Ultimele stiri - ca tot aduse cichiman vorba de amortizoare..La un mom dat mi-am facut o supra sa ...adica un soi de sa solo din burete care sa ma si inalte un pic, dar sa imi si reduca durerile de noada si spate la drum lung...Saua asta am modelat-o sa se potriveasca peste saua originala, si am prins-o cu niste curele de piele - cativa dintre voi au si vazut-o, si daca nu toti si-au manifestat admiratia, macar niciunul nu a zis ca arata ca dracu'. Am mers cu supra-saua asta vreo 5-6000 de km. Toate bune si frumoase, pot sta toata ziua in sa. La ultimele iesiri pe Cheia am avut impresia ca nu ma mai las in curbe cat trebuie ...desi stiu ca m-am straduit de cateva ori. Inainte de supra-saua asta, stiu ca ajunsesem undeva la 1,5 centimetri din banda fricii. Ultimele dati nu am trecut de 2,5 cm... Dar nu am facut nici o legatura intre lasat in curbe si supra sa.Mi-am zis doar ca imbatranesc si devin mai precaut...asta e. Zilele trecute am demontat supra saua ptr o inspecite - dat fiind ca este facuta doar din burete, s-a curbat in timp, in sus. Asa ca am hotarat sa ii confectionez o talpa de aluminiu, ca sa nu se mai curbeze. Confectionat, montat pe brontozaur..si dat cateva ture...groaznic !!! simt toate pulsatiile in mine, in coloana...parca stau pe cadru direct...dezamagire toatala... In timp ce ma injuram pe mine si pe tot neamu' meu de inginerul lui peste, am observat cat de mult ma lasasem pe curbe in oras, dupa urmele pe cauciucul spate.Fara sa ma stradui deloc. Am tras concluzia ca are legatura cu rigiditatea seii...pana la urma la motoarele sport saua are putin burete...Asa ca azi m-am analizat un pic. Mi se pare ca am mai mult control, fac flic-flacurile stanga dreapta mai repede, trase mai clare...in fine, e mai bine ca si condus in sine. Probabil, mai mult burete inseamna mai mult confort, dar si feedback difuz de la cadru/suspensii. Intr-una din seri acum vreo 2 saptamani ma intorceam de la servici..intuneric, frig, incepuse sa si ploua. Eram si cam obosit si sictirit de la servici. Scarbos de motociclit. La Unirea, inainte de fantani, blocat intre masini, vad in spate un far...zic, un motociclist, poate ajunge langa mine sa schimbam o vorba...ajunge in spatele meu, si imi cam acoperea duduitul motorului...ma ce dracu', ma face asta la zgomot. Se face loc, vine omul langa mine.Un Harley. Negru si asta. Softail sau Dyna. Carburat. Vance and Hines long shots. Am oprit motorul la semafor, numai ca sa aud un Harley carburat la ralenti. Suuuuperb ! pum-pum....pauza mare...pum-pum. Se aude extraordinar. Ca prin farmec mi-a trecut oboseala, lipsa de chef si m-am "motociclit" intr-o bucurie copilareasca pana acasa(nu, nu am mers impreuna cu celalat Harley). Nu stiu de ce. Mesaj completat Una dintre cele mai tampite zone prin care trec cand vin de la servici e rondul de la Alba Iulia - intru dinspre Unirii, fac cea mai mare parte a rondului, si ies spre muncii. La o treime din rondul asta, e o banda de intrare in rond cu cedeaza trecerea: cei care vor sa intre in rond, trebuie sa astepte sa se scurga traficul care e deja, mai ale pe prima banda. NU e mult de asteptat, ptr ca acolo se circula in "pulsuri". In fine, e riscant ptr mine ca in timp ce sunt aplecat in curba, pe prima banda, intra peste mine, ma inghesuie, si mai si taie 2 benzi ca sa iasa spre unirea. Azi ca de obicei, intru, aplecat, si de pe intrarea cu cedeaza intra inspre mine o batoza de masina SUV? de teren ? - , pur si simplu calare pe mine, il las sa imi intre in fata, incetinesc. Pe banda a 2-a un pic mai in fata era un maxi scuter care si el semnaliza ca face dreapta sa iasa din rond. Asta cu batoza, sa se bage in el nu alta, fix in zona in care se face iesirea spre muncii (adica fiz unde schimba inclinara dinspre stanga spre dreapta). Frana de neam prost ( crezui ca il atinse pe scuterist), claxoane de la ceilalti ca li se baga in fata, injuraturi. O zi obisnuita in Bucuresti, cu un bou sau o vaca cu tanc, care habar nu are sa conduca. De ce sa mai asteptam civilizati un minut sau doua pana se elibereaza banda, si sa ajungem toti linistiti si sanatosi acasa cand putem sa "traim viata la maxim" cu tancul, cu ochii inchisi, pe seama sanatatii altora? Eu nu stiu unde dracu' invata vitele astea sa conduca, pe camp ? Faza asta se intampla des in rondul asta, incat imi vine uneori sa intru in plin in ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Octombrie 23, 2010 Share Postat Octombrie 23, 2010 (editat) Eu nu stiu unde dracu' invata vitele astea sa conduca, pe camp ? stai linistit, ca stiu sa conduca (plm, nu e roclet science), ideea e ca li se rupe de tine si zic "da-l in plm, franeaza el", nu ca nu stiu. PS: avem cam acelasi trasee zilnice vad. PPS: daca stai langa MC. de ce nu iesi pe prima iesire din rond, mergi pana pe Dudesti si stanga, e mult mai scurt si rapid Editat Octombrie 23, 2010 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cichiman Postat Octombrie 23, 2010 Share Postat Octombrie 23, 2010 Sportsterul este cumparat de aici, nou, in decembrie 2008 si inmatriculat in februarie 2009. L-am adus acasa in decembrie, neinmatriculat, cu promisiunea ca-l omologheaza ei intre timp. Dupa doua luni au venit la mine, au luat motocicleta la RAR si mi-au adus-o inapoi! Intre timp facusem 150 km. Deocamdata planuiesc niste escapade prin zona. Un drum interesant l-am gasit intre Valeni (dreapta la benzinaria petrom) si Apostolache, dupa care ies iar in dn, la Magurele. Asfalt electoral, cam incalcit pe unele zone, dar de parcurs. Cand ne-om linisti un pic facem si schimbul. Daca nu suntem multumiti revenim la setarile din fabrica. Apropo de modificari, eram nemultumit de lumina de la motor si am instalat un xenon cu lupa in far. Arata foarte bine zic eu, dar si altii, lumineaza mai bine, dar mi-a cam dat peste cap alarma, trebuie sa mai pun odata contactul ca sa taca. O sa pun si niste poze cand m-oi lamuri cum (nici n-am incercat si nici n-am facut poze deocamdata). Cu soferii defecti nu-ti mai bate capul. Sunt la fel de cretini si cand conducem masina dar probabil nu ne ambalam, ca ne stim mai in siguranta si, pana la urma, de la egal la egal. Ce m-a speriat pe mine de curand a fost un motociclist (cuvant urat). Veneam de la Bucuresti, cu masina cu remorca, si un baiat pe un hornet, cred, trece pe banda din dreapta, intra in scurt intre noi si masina din fata si franeaza tare. Nu conduceam eu, dar cel de la volan reuseste cu greu, la doar cativa centimetri de curu prostului sa franeze, fara s-al atinga. Se lasa baiatul iar in dreapta noastra ridica viziera si incepe sa zica ceva si sa injure! Nu stiu ce l-o fi deranjat, ca nu i-am facut culoar sa se duca, parca zicea ceva si de remorca, poate nu mergeau stopurile, n-are importanta. N-are importanta nici macar daca-l sicanam sau il inghesuiam, oricum trebuie sa fi idiot sa-ti pui viata in pericol in asa fel. Cred ca-l incalzea tare in cosciug sa stie ca ne-a facut-o, ca noi am fost de vina ca l-am lovit! Eu ignor cat pot retardatii, din orice tabara. Duminica o sa fiu pe traseul indicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Octombrie 24, 2010 Autor Share Postat Octombrie 24, 2010 ...PPS: daca stai langa MC. de ce nu iesi pe prima iesire din rond, mergi pana pe Dudesti si stanga, e mult mai scurt si rapid Imi place sa fac rondul (vezi doamne, e curba si ma simt obligat sa ma dau pe ea ). E mai placut drumul pe partea asta. Mesaj completat Sportsterul este cumparat de aici, nou, in decembrie 2008 si inmatriculat in februarie 2009. L-am adus acasa in decembrie, neinmatriculat, cu promisiunea ca-l omologheaza ei intre timp. Dupa doua luni au venit la mine, au luat motocicleta la RAR si mi-au adus-o inapoi! Intre timp facusem 150 km.Deocamdata planuiesc niste escapade prin zona. Un drum interesant l-am gasit intre Valeni (dreapta la benzinaria petrom) si Apostolache, dupa care ies iar in dn, la Magurele. Asfalt electoral, cam incalcit pe unele zone, dar de parcurs. Cand ne-om linisti un pic facem si schimbul. Daca nu suntem multumiti revenim la setarile din fabrica. Apropo de modificari, eram nemultumit de lumina de la motor si am instalat un xenon cu lupa in far. Arata foarte bine zic eu, dar si altii, lumineaza mai bine, dar mi-a cam dat peste cap alarma, trebuie sa mai pun odata contactul ca sa taca. O sa pun si niste poze cand m-oi lamuri cum (nici n-am incercat si nici n-am facut poze deocamdata). Cu soferii defecti nu-ti mai bate capul. Sunt la fel de cretini si cand conducem masina dar probabil nu ne ambalam, ca ne stim mai in siguranta si, pana la urma, de la egal la egal. Ce m-a speriat pe mine de curand a fost un motociclist (cuvant urat). Veneam de la Bucuresti, cu masina cu remorca, si un baiat pe un hornet, cred, trece pe banda din dreapta, intra in scurt intre noi si masina din fata si franeaza tare. Nu conduceam eu, dar cel de la volan reuseste cu greu, la doar cativa centimetri de curu prostului sa franeze, fara s-al atinga. Se lasa baiatul iar in dreapta noastra ridica viziera si incepe sa zica ceva si sa injure! Nu stiu ce l-o fi deranjat, ca nu i-am facut culoar sa se duca, parca zicea ceva si de remorca, poate nu mergeau stopurile, n-are importanta. N-are importanta nici macar daca-l sicanam sau il inghesuiam, oricum trebuie sa fi idiot sa-ti pui viata in pericol in asa fel. Cred ca-l incalzea tare in cosciug sa stie ca ne-a facut-o, ca noi am fost de vina ca l-am lovit! Eu ignor cat pot retardatii, din orice tabara. Duminica o sa fiu pe traseul indicat. Eh, legat de soferi/motoristi/pietoni care circula de-a-mboulea, m-am resemnat demult...asa, din cand in cand mai izbucneste cate o flacara, dar nu dureaza. Mai degraba e important sa impartasesc din chestiile dubioase care mi se intampla prin trafic - sper ca poate fi de ajutor cuiva. Eu am o filosofie simpla legata de mersul cu motorul: din momentul in care m-am urcat pe motor, raspund. Eu tin fraiele(franele) si iau decizii, si nu Sfantul Duh. Daca nu sunt in stare sa inteleg chestiunea asta asa simpla, mai bine las dracului motorul acasa si vin cu metroul. Sau cu masina. Sau pe jos. Ptr ca e ca si cum as conduce cu ochii inchisi. O alta chestiune importanta e orgoliul.Las orgoliul frumos acasa, las pretentiile de Valentino Rossi ptr circuit, si casc ochii. Ce e important e sa scap intreg/cu viata, sa ajung cu bine la destinatie, si nu sa il "fac" pe X sau Y. Orgoliul in trafic e ca o sedinta de masurat organe, in mijlocul strazii...Ii las pe altii sa o "aiba mai mare". E o gresala sa ma las pe mana altora - sa sper ca soferul X m-a vazut, ca Y nu va trage brusc de volan peste mine, ca motoristul Z nu imi taie fata, nu se baga intre mine si parapet pe DN1 cu 200 la ora pe aceeasi banda ( mi s-a intamplat !!!), ca nu ma voi trezi cu un tir pe contrasens la Cheia ( mi s-a intamplat) sau cu un motorist care habar nu are se ia curbele (mi s-a intamplat)... Aduce careva dintre noi un strain in casa si ii da cheile apartamentului ? Cred ca nu. Si atunci de ce dracului exista atata incredere in ceilalti participanti la trafic la unii dintre noi ? Nu cred in comunitatea moto, nu cred in meetingurile moto care sa civilizeze traficul, nu cred in campaniile anti gropi/anti caini/anti soferi prosti/ anti fel de fel de gargauni. Astea sunt chestiuni care se rezolva in timp - poate in vreo 10 ani de acum incolo, daca suntem norocosi. Eu vreau sa conduc motorul ACUM. Sunt motociclist in Romania, stiu ca exista soferi tampiti/neatenti, masini din care curg piese, motoristi exaltati sau prosti, gropi, caini, mizerie, strazi udate imediat dupa ploaie, etc. Daca stiind toate astea, inca imi doresc sa fiu motociclist ACUM, nu am decat o solutie: sa imi asum responsabilitatea, sa rezolv situatiile de risc (de preferat sa nu intru in asemenea situatii...). Se pare ca motocilistii veterani au dezvoltat un soi de fler care ii ajuta sa "simta" situatiile de risc inainte de a se materializa. Da-mi te rog mai multe amanunte despre traseul respectiv. Cat despre schimbul de amortizoare, poate ne intalnim o data sa evaluam ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 Ultimele dati nu am trecut de 2,5 cm...Dar nu am facut nici o legatura intre lasat in curbe si supra sa.Mi-am zis doar ca imbatranesc si devin mai precaut...asta e. Nu te apleca daca nu e nevoie! N-ai de ce sa o impresionezi pe gagica din Q7 din spatele tau pentru ca oricum nu se prinde ce vrei sa faci. Intrarile in autostrada sun locul ideal de dat in gura in curba si de cele mai multe ori ma aplec doar ca sa mai razui din cauciuc,deh acuma am "sports" bike. Am constatat ca de cele mai multe ori nu e nevoi sa atarn de ghidon ca un cimpanzeu (deh,nu sunt fotomodel) pentru a lua curba corect si practic cu aceeasi viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cichiman Postat Octombrie 25, 2010 Share Postat Octombrie 25, 2010 Da-mi te rog mai multe amanunte despre traseul respectiv. Cat despre schimbul de amortizoare, poate ne intalnim o data sa evaluam ce si cum. [/quo Am fost duminica pe dealuri cu motoreta. O vreme impecabila, un drum aproape curat. Traseul nu mi s-a mai parut chiar asa de intersant dar n-as refuza inca o tura . Sunt totusi cam multe localitati insa destul de liber. Probabil si pt ca era duminica. Se merge prin dreapta benzinariei, spre Drajna, dupa Nucsoara de Jos tot dreapta, spre Tarlesti, drumul se lasa intr-o vale si, destul de in scurt, urca virajat, tot in dreapata. Inainte, pana la Sfacaru, dreapta la o fantana si pana la dn, mai jos de Magurele, tot inainte. M-am uitat pe google maps, ca in afara de Drajna nu cred sa fi retinut vreo localitate. Oricum, toate drumurile din zona au parte de un asfalt impecabil doar ca a fost turnat pe viteza. Spun asta pt ca pe traseul asta sunt vreo doua surpari care m-au cam surprins. Legat de amortizoare; cu motorul, nu am cum sa ajung la Bucuresti decat Duminica. Vreau sa te intreb daca prin" suturi" intelegi ca arcurile sunt la maxim comprimate si amortizoarlele si-au consumat intreaga cursa, sau arcurile sunt tari si transmit denivelarile prin "suturi". Cand sunt singur, astfel de suturi primesc doar cand amortizoarele sunt reglate pe prima pozitie si dau in gropi. Daca le reglez pe ultima, comprimate la maxim, mai am parte de acest tratament doar cand am pasager, si doar la denivelari nasoale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Octombrie 26, 2010 Autor Share Postat Octombrie 26, 2010 ....Legat de amortizoare; cu motorul, nu am cum sa ajung la Bucuresti decat Duminica. Vreau sa te intreb daca prin" suturi" intelegi ca arcurile sunt la maxim comprimate si amortizoarlele si-au consumat intreaga cursa, sau arcurile sunt tari si transmit denivelarile prin "suturi". Cand sunt singur, astfel de suturi primesc doar cand amortizoarele sunt reglate pe prima pozitie si dau in gropi. Daca le reglez pe ultima, comprimate la maxim, mai am parte de acest tratament doar cand am pasager, si doar la denivelari nasoale. Nu-i graba, stai linistit. Prin suturi inteleg soc in cadru-> produs de consumarea cursei amortizorului, posibile motive fiind cursa scurta sau arcurile moi ( nu sunt sigur). Initial am mers vreo 2 saptamani cu ele pe prima pozitie ( setarea din fabrica) pana mi-a ajuns. Dupa asta am reglat la 3 din 5 si e ok. Mai primeam si asa suturi, dar de cand am pus supra saua, nu mai conteaza. Oricum, treaba cu suturile depinde si de stilul de condus cred...cu cat ai viteza mai mica atunci cand iei denivelarile, cu atat mai bine. Parerea mea este ca treaba cu ajunsul bine cu picioarele jos e un pic supra evealutata - te ajuta doar sa iti construiesti increderea in tine. Si cam atat. Dupa ceva timp descoperi ca nu ai nevoie de picioare jos...sau daca ai, sunt rare momentele in care CHIAR e nevoie sa fii cu ambele talpi pe asfalt. Eu am nevoie doar cand fac manevre prin parcare, calare pe motor ( cand dau cu spatele sa o asez). Daca nu as ajunge bine cu picioarele, as face manevra nu calare, ci de coarne. Mesaj completat Nu te apleca daca nu e nevoie! N-ai de ce sa o impresionezi pe gagica din Q7 din spatele tau pentru ca oricum nu se prinde ce vrei sa faci. Intrarile in autostrada sun locul ideal de dat in gura in curba si de cele mai multe ori ma aplec doar ca sa mai razui din cauciuc,deh acuma am "sports" bike. Am constatat ca de cele mai multe ori nu e nevoi sa atarn de ghidon ca un cimpanzeu (deh,nu sunt fotomodel) pentru a lua curba corect si practic cu aceeasi viteza. Ai dreptate cu aplecatul...nu te apleca daca nu e nevoie. Mai ales nu iti razui roata spate doar ca sa iti impresionezi prietenii. Cat despre gagicicle cu Q7 sau alta haragaie, imi cresc pulsul ce-i drept, si ma fac sa maresc ritmul. Nu ca sa le impresionez, ci ca sa scap dracului de amenintare Acum revenind la treaba cu razuitul rotilor spate, din nefericire nu am alta metoda cu care sa imi analizez "performanta". Ideea e ca o data cu cresterea confortului, a scazut feedback-ul de la bicicleta ( aderenta, raspuns frane, intarit-inmuiat suspensie, calitate asfalt...parca pe toate le citeam cu intarziere, in reluare). Feedback scazut, condus mai prudent sa zicem. Deoarece exista tot timpul riscul ca genul asta de aprecieri sa fie rodul imaginatiei sau al parerii de moment, incerc sa ma raportez si la ceva material, masurabil. Roata spate. Deci ultimele "Chei", cu supra saua am avut mai putina razuiala decat datile cand am fost fara supra sa. Si dupa ce am rigidizat neintentionat supra-saua, am vazut roata spate razuita mai mult in oras decat la ultimele Cheia. Uneori e de preferat sa atarni ca un cimpanzeu, doar ca sa nu inclini motorul asa mult - de exemplu cand e aderenta slaba. A, mi-am adus aminte de o precizare ptr cichiman. E legata de amortizoare. De ce NU amortizoare mai scurte/moi. La un mom dat, dupa ceva curbe, am observat niste urme ciudate pe cauciucul spate - un soi de razuiala in forma de dinti de rechin, al caror varf ajungea pana la marginea cauciucului. Am aflat ca inseamna ca in timp ce eram aplecat, am luat niste denivelari, amortizorul si-a consumat cursa si cauciucul a "tzopait" pe asfalt ( adica pierderi temporare de aderenta)... Not good at all. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norian Postat Noiembrie 2, 2010 Share Postat Noiembrie 2, 2010 Intre cele mai recente calatorii prin tara am ajuns la Fantanita Haiducului - pe drumul BV-SB, la 20km de SB. Acest stabiliment este unul din locurile din tara unde se mananca cu adevarat Bine, dar nu despre asta e vorba in postul meu, ci despre Barul de aici. Barul se numeste HARLEY BAR si pentru ca topicul lui ddmkro este despre traditii americane, postez aici cateva imagini sugestive Sa va mai zic ca am salivat intens la Harley-ul Road King 2008 editie limitata ? "In direct" , scala 1:1, arata absolut devastator... Sa va mai zic ca acel jukebox e absolut functional ? Si ca se asculta doar country si rock&roll ? Atmosfera de acolo este fantastica, efectiv te simti proiectat in State... Enjoy ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Firebl@de Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 ha ha ,eu am dus Harley-ul asta acolo,intradevar foate frumos aranjat barul o singura problema are ,usile sunt prea mici ))) si numai eu stiu cat m-am chinuit sa bag camionul acolo,si la capitolul haleala are dreptate Norian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norian Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 (editat) Oaica si ce mancare....vorbesti singur. OBLIGATORIU se incepe cu ciorba de fasole in paine, asortata cu ceapa rosie si sare....Dupa caz, se poate continua cu o Padureanca si, daca te tin curelele, clatitele casei. Totul se stropeste cu sirop de casa. Moaaaa, imi ploua in gura numai gandindu-ma La sfarsit, pleci de la masa rostogolindu-te... Scuze de OT, dar mi-e foame rau, iar cand ti-e foame, asta e un loc unde E MUSAI sa mergi Editat Noiembrie 3, 2010 de Norian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiu_enache Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 Oho, frumoasa destinatia...cred ca mere un wichend acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Noiembrie 3, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 3, 2010 Trebuie neaparat sa merg la Harley Bar. Auzi Norian, dar oamenii, oamenii cum sunt pe-acolo? ( in afara de tine). Mesaj completat Asta seara imi fu frica...o frica de aia primara. In timp ce veneam eu fericit de la servici pe splai, ma trezii pe o portiune de asfalt scrijelit in vederea reasfaltarii - undeva intre Eroilor si Izvor, doar un semafor. Scrijelituri longitudinale. Am mai dat de scrijelituri din astea, dar portiuni de maxim 30 de metri. Si a fost ok. Habar nu am cat de grave ptr un motor obisnuit.De fapt am un prieten care trece zilnic pe acolo cu un V-Strom si nu se plange. Motorul se comporta destul de prost - avusei aproape continuu senzatia aia ca furca fata sau roata e desurubata complet si o sa o ia brusc la sanatoasa intr-o directie complet arbitrara de ce voiau creierul si mainile mele. De vreo 2 ori crezui ca pic. Banda a 3-a, aveam o masina in fata, mergem foarte incet ( cred ca vreo 30 la ora) si imi aruncai o privire in spate...nici o masina !!!Ma intreb, oare se trasesera preventiv pe alte benzi, sau pur si simplu se intampla ? Sfaturi ptr situatii similare: fara bruscari, mainile relaxate, joc in directie (ghidonul trebuie tinut bleg si lasat sa oscileze), ambreiaj patinat, frana spate cu preponderenta (daca rupi aderenta fata esti pe jos instant, te intrebi de la orizontala ce te-a lovit). Anii trecuti m-am trezit cu GSR-ul pe un drum cu pat in vederea asfaltarii - un strat de pietre rotunde, de vreo 10-15 centimetri. 7 Kilometri am transpirat, dar am reusit. Atunci am mers cu picioarele atarnate, si am si echilibrat-o de cateva ori cu picioarele. Concluzia ? Mmm...daca tot va place Harley, luati-va ceva mai solid, cu roti mai groase si mai greu. Se pare ca e mai insensibil la povestile astea cu scrijelituri longitudinale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 Ai uitat sfatul cel mai important: viteza mica, sub 30 km/h. Eu era sa mi-o iau pe la mijlocul anilor '90, cand au inceput pentru prima oara sa frezeze astfel asfaltul. Am intrat pe frezaj ca o floare cu 90 km/h. Am inceput instant sa dardai si la propriu si la figurat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.