Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

- Stiti de ce unii motociclisti trag cate o mica acceleratie la mersul incet printre masini, sau la semafor, cu picioarele pe scarite ? ( ceva de genul vrrrum-bum-bum, bum-bum,...bum), in afara de motivul ca vor sa fie vizibili ?

Ptr autoechilibrare - forta giroscopica generata in principal de vilbrochen, echilibreaza motorul, mai ales la motocicletele cu ambielaj mare - choppere, poate unele monociclindre, in general la motoare mai putin turate.Deci poti sa stai foarte mult timp pe loc, cu picioarele pe scarite, echilibrand motorul din acceleratie.

Asta-i valabil exclusiv pentru V2-uri montate normal. Cuplul rotational e dat de faptul ca cilindrii sunt pozitionati putin off-set. Contra-exemplul se vede foarte usor pe BMW-urile R si pe toate Moto Guzzi-urile. Atunci cand accelerezi o astfel de motocicleta, ea tinde sa cada natural catre dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 425
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta-i valabil exclusiv pentru V2-uri montate normal. Cuplul rotational e dat de faptul ca cilindrii sunt pozitionati putin off-set. Contra-exemplul se vede foarte usor pe BMW-urile R si pe toate Moto Guzzi-urile. Atunci cand accelerezi o astfel de motocicleta, ea tinde sa cada natural catre dreapta.

 

Corect -valabila ptr motoare cu arborele montat transversal, nu longitudinal.

Multumesc ptr corectie uzunu !

Tii, cum naiba am uitat ? ...amortizor de moment lateral parca se numeste ansamblul ala din capatul arborelui cotit de la BMW-uri..parca ceva cu placi de frictiune, am vazut pe timpuri asa ceva la un R69...Mda cred ca si K-urile de la BMW au aceasi problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea erau vremuri fumoase...

 

 

Toti motociclistii dadeau la kick starter .. De cand s-a renuntat la pedala de pornire, parerea mea este ca motocicleta a pierdut mult din farmecul lui si a stricat imaginea motociclistului care are HD..

 

Motociclistii erau pe vremuri diferentiati in functie de putere fizica de a da la pedala.. Incepeai cu o motocicleta de capacitate cilindrica mica si in timp ce avansai iti luai tot mai mare in funtie de cum te tinea puterea si nu buzunarul...In timp ajungeai la un nivel de la care din cauza varstei te intorceai in mod normal la motociclete cat mai mici... Era o regula nescrisa, in care daca aveai motor mare erai si un tip puternic din toate puctele de vedere..

 

Dar nu era de ajuns sa fi puternic, trebuia sa iti cunosti motorul bine, sa o intretii cum trebe ca sa o poti porni usor..

 

 

Toti care isi iau motoare mari in ziua de azi viseaza la faptul ca este valabil aceasta regula...

 

 

 

 

O motocicleta trebuie sa vibreze, cand o atingi din gresala te mai murdarasti de ulei si praf..

Simti o frica in tine inainte de pornire cu kickstarter ca daca nu o ia la cateva pedale nu o sa ai forta sa mai dai si poate esti nevoit sa o iei pe jos..

Asta este ce le lipseste la motocicletele din ziua de azi..Daca nu s-ar fi renuntat, atunci am fi putut vorbi de ..since 19.... si de traditie...

 

 

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea erau vremuri fumoase...

 

 

Toti motociclistii dadeau la kick starter .. De cand s-a renuntat la pedala de pornire, parerea mea este ca motocicleta a pierdut mult din farmecul lui si a stricat imaginea motociclistului care are HD..

 

Motociclistii erau pe vremuri diferentiati in functie de putere fizica de a da la pedala.. Incepeai cu o motocicleta de capacitate cilindrica mica si in timp ce avansai iti luai tot mai mare in funtie de cum te tinea puterea si nu buzunarul...In timp ajungeai la un nivel de la care din cauza varstei te intorceai in mod normal la motociclete cat mai mici... Era o regula nescrisa, in care daca aveai motor mare erai si un tip puternic din toate puctele de vedere..

 

Dar nu era de ajuns sa fi puternic, trebuia sa iti cunosti motorul bine, sa o intretii cum trebe ca sa o poti porni usor..

 

 

Toti care isi iau motoare mari in ziua de azi viseaza la faptul ca este valabil aceasta regula...

 

 

 

 

O motocicleta trebuie sa vibreze, cand o atingi din gresala te mai murdarasti de ulei si praf..

Simti o frica in tine inainte de pornire cu kickstarter ca daca nu o ia la cateva pedale nu o sa ai forta sa mai dai si poate esti nevoit sa o iei pe jos..

Asta este ce le lipseste la motocicletele din ziua de azi..Daca nu s-ar fi renuntat, atunci am fi putut vorbi de ..since 19.... si de traditie...

 

 

 

Frumos comentariu, poate putin cam "totalitar". Imi plac si mie motoarele cu kickstarter, legatura om fier e mai directa si e si un oarece fason sa il pornesti de la pedala.Dar cam atat.E destul de nepractic si se mai lasa si cu dureri, intinderi etc. Eu am avut un MZ RT 125 raport de compresie 8:1 - pe care il porneam la pedala - si e o capacitate mica. Cand era cald si bine, il porneam cu degetul, demonstrativ. Cand era frig, si prindeam si explozia aproape de sfarsitul cursei - adica imi luam o copita de magar inapoi, imi rupea piciorul - si era un amarat de 125 in 2 timpi.Parca imi place mai mult sa ma plimb cu el, decat sa ma fasonez ca il pornesc la pedala si sa schioapat tot timpul.

Asa ca nu prea sunt de acord. Cum nu sunt de acord, sub aspect practic nici cu alte antichitati - frane pe tambur, mecanice, suspensii culisante, carburatoare Tillotson...E prea frumos mersul in sine ca conteze aspectul asta.

Tot aud sintagma "motociclist adevarat" sau "Harleyst adevarat" in contexte ca: Nu esti motociclist adevarat daca nu ai facut sau nu faci cine stie ce...Sau un Harleyst adevarat n-ar face ce faci tu...Pana la urma nu e nimeni depozitarul adevarului universal, fiecare crede ce vrea despre subiect. Oi fi motociclist adevarat ? N-oi fi...?...Oi fi Harleyst adevarat? N-oi fi ? ... Voi sunteti ? ...Cine stie. Si mai ales ce conteaza. Daca ne plac motocicletele, cred ca e suficient ca avem ceva in comun.

Am avut o japoneza inainte - mi-a placut, si inca mai simt si azi o tresarire cand vad un GSR pe strada. Acum am un Harley, si e ok. Peste un an cine stie ce o sa am. Sunt 2 experiente diferite, se simt diferit si provoaca sentimente si senzatii diferite. La GSR am fost mai mult orientat pe handling, performanta, viteza. La Sportster accentul e pus pe feeling - vibratii, horcaieli, duduieli. Suzuki era o tocilara tehnocrata, Harley-ul e un om al cavernelor pe care trebuie sa il tratezi cu bata, fara fineturi, ca nu le are.

 

 

Mesaj completat

Ultimele 3 zile am stat pe bara - mi-a expirat RCA-ul si mergeam si cu semnalizatorul spate prins cu scoci. Si ma mai enerveaza si ca am lungit-o cu DB killer-urile pe care tot zic ca le fac de asta vara. Asa ca m-am hotart sa nu mai ies cu motorul decat dupa ce imi fac semnalizatorul si imi construiesc niste DB killer-e.

Am incercat acum 2 seri sa fac semnalizatorul si am avut un ghinion teribil.

Era seara, sub un stalp de lumina si cu o lanterna cu acumulator pe care scria - o incarci 12 ore si te tine 6 ore de luminat continuu. A cedat dupa 3 (trei) minute, fix dupa ce terminasem de intins sculele pe jos: torx-uri, fixe, oglinda, multifunctional swiss army, carpe, superglue, ciocan si un tocator de carne de lemn ( ca sa indrept surubul indoit), spray-uri de curatit. O harababura, o tiganie. Am sunat-o pe sotia mea sa imi aduca o lanterna, o faclie ceva...doar ca sa imi amintesc ca imi uitasem cheile de la casa la servici, si singura pereche de chei era la mine...

Am plecat cu rucsacul plin de scule(in care mai aveam un ciocan, o pompa de picior, vreo doua manometre si alte bulendre, inclusiv lanterna buclucasa) la prima benzinarie sa iau lanterna...lanterna am gasit, dar nu aveau baterii...Si in drum spre benzinarie, ciorchine de motoristi, parca imi faceau in ciuda.

...Asa ca probabil maine e ziua cea mare - mi-am anulat toate intalnirile de afaceri - adica i-am zis nevesti-mii ca maine nu ma duc sa platesc facturi, de fapt de ce sa mint, am implorat-o umil sa ma lase sa ma joc cu Harley-ul.Stiu, nu cadreaza cu imaginea de Harley-st, dar, deh, ce sa-i faci...nu mia spuneti si voi la altii, ca ma fac de ras :D

Va tin la curent. Si mai lasati dracului forumul si bucurati-va de vreme.

Asfalt uscat ! ( Domnii cu apa de la admnistratia locala, se aude ?!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos comentariu, poate putin cam "totalitar". Imi plac si mie motoarele cu kickstarter, legatura om fier e mai directa si e si un oarece fason sa il pornesti de la pedala.Dar cam atat.E destul de nepractic si se mai lasa si cu dureri, intinderi etc. Eu am avut un MZ RT 125 raport de compresie 8:1 - pe care il porneam la pedala - si e o capacitate mica. Cand era cald si bine, il porneam cu degetul, demonstrativ. Cand era frig, si prindeam si explozia aproape de sfarsitul cursei - adica imi luam o copita de magar inapoi, imi rupea piciorul - si era un amarat de 125 in 2 timpi.Parca imi place mai mult sa ma plimb cu el, decat sa ma fasonez ca il pornesc la pedala si sa schioapat tot timpul.

Asa ca nu prea sunt de acord. Cum nu sunt de acord, sub aspect practic nici cu alte antichitati - frane pe tambur, mecanice, suspensii culisante, carburatoare Tillotson...E prea frumos mersul in sine ca conteze aspectul asta.

Tot aud sintagma "motociclist adevarat" sau "Harleyst adevarat" in contexte ca: Nu esti motociclist adevarat daca nu ai facut sau nu faci cine stie ce...Sau un Harleyst adevarat n-ar face ce faci tu...Pana la urma nu e nimeni depozitarul adevarului universal, fiecare crede ce vrea despre subiect. Oi fi motociclist adevarat ? N-oi fi...?...Oi fi Harleyst adevarat? N-oi fi ? ... Voi sunteti ? ...Cine stie. Si mai ales ce conteaza. Daca ne plac motocicletele, cred ca e suficient ca avem ceva in comun.

Am avut o japoneza inainte - mi-a placut, si inca mai simt si azi o tresarire cand vad un GSR pe strada. Acum am un Harley, si e ok. Peste un an cine stie ce o sa am. Sunt 2 experiente diferite, se simt diferit si provoaca sentimente si senzatii diferite. La GSR am fost mai mult orientat pe handling, performanta, viteza. La Sportster accentul e pus pe feeling - vibratii, horcaieli, duduieli. Suzuki era o tocilara tehnocrata, Harley-ul e un om al cavernelor pe care trebuie sa il tratezi cu bata, fara fineturi, ca nu le are.

 

Eu zic ca pedala de pornire este foarte practica..Pt. tine nu e cazul ca ai un HD nou, dai la buton si pleca..

Pe vremuri se stia ca motocicletele sunt folosite ocazional..este cand mergi zi de zi, este cand sta 2-3 luni iarna sau poate un an intreg..Fara o baterie buna nu mai poti sa o pornest..bateria necesita intretinere..etc..

Daca faci opriri dese prin oras, si motorul e reglat ok, ce mai conteaza sa dai cate o pedala sa o pornesti..

Daca ar fi existat traditie la HD, atunci nu renuntau definitiv la pedala de pornire, ci o pastrau si o faceau si cu demaror.. sigur exista si HD cu ambele sisteme de pornire..

Nu sunt contra inbunatatirilor, dar practic cei de la HD au renuntat la o parte din traditie..tot asa au renuntat si la cricul central...

Pe mine nu m-ar deranja deloc sa am schimbator de viteze si la picior si langa rezervor..Asta consider traditie!!

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca pedala de pornire este foarte practica..Pt. tine nu e cazul ca ai un HD nou, dai la buton si pleca..

Pe vremuri se stia ca motocicletele sunt folosite ocazional..este cand mergi zi de zi, este cand sta 2-3 luni iarna sau poate un an intreg..Fara o baterie buna nu mai poti sa o pornest..bateria necesita intretinere..etc..

Daca faci opriri dese prin oras, si motorul e reglat ok, ce mai conteaza sa dai cate o pedala sa o pornesti..

Daca ar fi existat traditie la HD, atunci nu renuntau definitiv la pedala de pornire, ci o pastrau si o faceau si cu demaror.. sigur exista si HD cu ambele sisteme de pornire..

Nu sunt contra inbunatatirilor, dar practic cei de la HD au renuntat la o parte din traditie..tot asa au renuntat si la cricul central...

Pe mine nu m-ar deranja deloc sa am schimbator de viteze si la picior si langa rezervor..Asta consider traditie!!

 

Iti respect preferintele.

Asta cu schimbatorul la mana, si cu ambreiaj la picior cu cuplare partiala ( HD WLA, WLC), o dezavuez total. Mi se pare nesigur si sinucigas. Daca as avea o proprietate intinsa, da, mi-ar placea sa ma dau prin curte cu fel de fel de ciudatenii - o Megola, un Hildebrand & WolfmĂźller, un Einspur, HD WLA,...

Dar traiesc in Romania, in Bucuresti, la bloc. Motorul trebuie sa aiba si ceva competente tehnice in pas cu traficul de acum, ca sa pot sa ies pe drum- niste frne bune, schimbator care sa nu ma dezechilibreze cand schimb, faruri bune ( a-propos, mie imi plac farurile cu carbid, dar nu o sa pun niciodata asa ceva pe motorul cu care merg zilnic)

Este practica pedala de pornire - mai ales la crossere si daca ai magnetou si nu baterie si injectie.

Normal ca au renuntat SI cei de la Harley la o parte din antichitati - dadeau naibii faliment daca nu evoluau technic, cat de cat. Cumparatorii HD or fi ei cu fumuri gen "traditie", libertate, oaia neagra, nonconformism, dar cred ca prosti nu sunt -adica totusi cumpara si o motocicleta, nu numai visul...si cum conceptul sau incarnarea de motocicleta evolueaza tehnic, era firesc sa mai miste si ei pe ici pe colo. Sa nu mai vb ca anumite "renuntari la traditie", au fost facute din motive legale - injectia si catalizatorul ptr normele de poluare, la fel si tobele sunt foarte "surde" ptr Europa, ca sa respecte standardele...

Fara sa intentionez sa te jignesc, fraza cu "daca ar fi existat traditie" imi suna a "daca ar fi existat Mosc Craciun" sau daca "Iliescu nu ar fi fost comunist".Eu ma raportez la ceea ce insemna acum HD. Este inca un motor indaratnic daca il compar cu contemporanii, vibreaza...si v-twin la 45 se cam fabrica de vreo suta de ani si ceva

 

De curiozitate, ce motocicleta conduci acum ? Ceva vintage, cu schimbator la mana sau cel putin cu kickstart ?

Mesaj completat

Azi terminai cu semnalizatorul spate - surubul care prindea semnalizatorul de cadru avea o indoitura cam la 30 de grade. 8 mm grosime - aparent e identic cu un M8, dar pasul e in inch - ciocan la greu, cu incredere, si se indrepta cat de cat. Superglue, strans la loc si e ca nou.

Ca sa pot demonta semnalizatorul si sa scot surubul, a trebuit decuplata mufa semnalizatorului din stopul spate ( Multam fain Eugen).

Chei necesare pana acum:

- fixa si tubulara de 13

- T40 (torx)

Azi noapte mi-a muscat un caine din husa - din husa aia de 5 milioane jumate - a bagat doar coltii, nu a sfasiat-o. Drept ptr care, ptr a-mi proteja investitia, cumparai vreo 10 pungi de piper si 5 de chili si le varsai in jurul motorului...sa le ajunga, mama lor de caini vagabonzi...

Asa am scapat in trecut de vreo 2 pisici care mi se cuibareau pe GSR, sub husa, la caldurica, de gaseam motorul innamolit si plin de par dimineata ...

Va tin la curent si cu DB killer-ul, am o idee genial de simpla, sa vad daca e si practica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar functioneaza treaba cu piperu? ca la mine in curte am 7-8 pisici din care cateva ii fac veacu pe saua, pe rezervor si pe topcase :crack:

Mesaj completat

kick startul e bun de back-up cad ramai fara baterie si cam atat. trebuie sa evoluam, alfel nu de deplasam calare pe motoare ci inca pe cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu posed un Harley, dar am mers cu cateva, cele mai multe fiind sportstere - intr-o zi am comparat unul cu curea fata de altul mai old-school pe lant, tot la cilindreea de top. Trebuie sa te obisnuiesti cu fieratania, dar ai fi surprins ce poti sa faci si cu un sporster "ne-sportiv" cum zici tu. Clear your mind you should, my young padawan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar functioneaza treaba cu piperu? ca la mine in curte am 7-8 pisici din care cateva ii fac veacu pe saua, pe rezervor si pe topcase :crack:

 

A functionat pe vremea GSR-ului. Oricum, studiai mai bine problema, si de fapt tot pisica a fost si acum, iar cainii au simtit-o si de aia au muscat din husa. Just in case, dadui si cu niste spray cu piper pe partea de jos a husei.

Mesaj completat

DB Killer-e.

 

Le facui din 2 bucati coltare de la Bricolaj, puse in Z.

Sunt prinse de toba si de site pri surub M5,bagat prin gaura surubului original ( 6 mm). Deci nici o gaura in plus fata de ceea ce exista.

Suruburile sut asigurate cu super glue ( toate marcile posibile si imposibile aude fapt acelasi ingredient- ciano-acrilat, fie ca e de la Loctite, Bizon, Picatura, Super Glue, etc). Asta ptr ca nu am gasit Loctite albastru ptr suruburi. O modalitate destul e apropiata de a obtine acelasi efect ca Loctite albastru este sa folosesc banda de teflon + ciano-acrilat.Nu folsii modalitatea asta a nuavusi timp.

 

Acum terminai de montat.Nu am decibelmetru, deci ceea ce urmeaza e absolut ochiometric.

Dadui cheie...vruuuum...dezamagire...mi s paru ca ralenti-ul e tot tare. Lasai sa se incalzeasca, si dadui o tura..frumos, se aude mai incet si nu mai dadu rateuri pe decelerare. De fapt asta e metoda cea mai "stiintifica" sa vad daca functioneaza - daca mine lipsesc rateurile cu desavarsire, macar e mai bine ptr motor ( am ceva contrapresiune pe evacuare).

 

Legenda ptr poze(de o calitate mizera):

- tubul negru cu gaurele e sita (baffle)

- piesele argintii de pe tocator sunt db killer-ele. (coltare + suruburi de M5)

- celelalte sunt cu db killer-ul montat pe sita - unde se vede foarte clar DB killerul, este spre exterior, la iesirea din teava d esapament

 

 

 

 

Mesaj completat

restul de poze...

post-20099-1259510700_thumb.jpg

post-20099-1259510751_thumb.jpg

post-20099-1259510821_thumb.jpg

post-20099-1259511109_thumb.jpg

post-20099-1259511128_thumb.jpg

post-20099-1259511145_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai facut atelier mecanic, in conjugala bucatarie? :)

 

Imi poti confectiona si mie niste db-killers bricostore? :(

picture003zb.jpg

Bafta ridere :crack:

Pai daca tot nu folosesc bucataria la gatit...

DB killers bricostore la ZZR TURBO...sigur ca da, ce nu face romanul c-un ciocan si-o pila in bucataria conjugala :D

 

Bafta si tie

Mesaj completat

Azi am testat DB Killer-ele

 

Nu mai am rateuri la decelerare in evacuare.

Motorul se simte mai elastic si mai vioi decat inainte (ca raspuns la acceleratie). Frana de motor nu mai e asa violenta.Cred ca am castigat in plaja turatii joase-medii (folosita in oras), si probabil ca am pierdut in partea de medii-inalte. Asta inseaman ca nu o sa mai traga probabil la fel, de la 100 la 150 intr-a 5-a.

Nu mai pot sa "latru" cu el ca inainte, in loc de claxon - se aude mai infundat. Cumva imi aduce aminte de cum sunau cu tobele standard - stiu din calcule ca e mai sus sonorul, teoretic e un pic mai sus decat tobele Screamin' Eagle I.

Tobele Vance and Hines, asa cum au venit, se auzeau foarte puternic. Cativa mi-au zis ca ar putea deveni obositoare la drum lung. Nu a a fost asa, ma simteam ok. Totusi, un efect negativ a aparut - parca nu mai aud asa de bine ca inainte - simt nevoia sa dau sonorul mai tare la TV, la telefon e pus pe maxim volumul.

Cred ca ar putea sa fie o legatura.

 

Altele

La un mom am discutat despre supraincalzirea motorulu, si modul programatic in care ECU incearca sa reduca incalzirea - prin reducerea turatiei. Am gasit un articol la un american care mai stia cate ceva de prin bucataria interna a HD, despre aceleasi lucru - nu intru in detalii foarte tehnice ( se pare ca imbogateste si amestecul, benzina prin evaporare are si efect de racire.Evident ca si poluarea creste, ptr ca ECU intentionat tine turatia joasa in timp ce pompeaza mai multa benzina ). Ce e amuzant in toata chestia asta, e ca HD numeste modul asta "parade mode".

Am vb cu un cunoscut care a avut un Dyna cativa ani si omu' mi-a zis ca i s-a oprit de cateva ori in trafic greu, vara. Pur si simplu. A tras pe dreapta, fumat tigara, iar mers, iar incalzit...iar tigara. Deci HD dauneaza grav sanatatii, daca esti fumator. Daca nu esti, te vei apuca -trebuie sa faci ceva cu timpul in care astepti sa se raceasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un mom am discutat despre supraincalzirea motorulu, si modul programatic in care ECU incearca sa reduca incalzirea - prin reducerea turatiei. Am gasit un articol la un american care mai stia cate ceva de prin bucataria interna a HD, despre aceleasi lucru - nu intru in detalii foarte tehnice ( se pare ca imbogateste si amestecul, benzina prin evaporare are si efect de racire.Evident ca si poluarea creste, ptr ca ECU intentionat tine turatia joasa in timp ce pompeaza mai multa benzina ). Ce e amuzant in toata chestia asta, e ca HD numeste modul asta "parade mode".

interesant modul in care functioneaza racirea motorului. asta imi explica un fenomen: mi s-a oprit motorul in trafic (ca la un incepator) cand era foarte incins; repornirea se facea foarte greu, ca si cum as incerca sa pornesc un motor inecat. beleaua este ca e pe injectie si in afara de a tine butonul de pornire apasat pana porneste nu prea stiu cum sa procedez. si pornea intr-un final, greu de tot (la rece o ia la sfert, dar la cald si oprit/pornit imediat e jale, trebuie baterie buna).

o intrebare: stiu ca la un motor pe carburatie cand se ineaca calci acceleratia la maxim sa deschizi clapele sa traga mult aer si sa "usuce". la injectie ce faci? este la fel, tragi gazul in maxim?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

o intrebare: stiu ca la un motor pe carburatie cand se ineaca calci acceleratia la maxim sa deschizi clapele sa traga mult aer si sa "usuce". la injectie ce faci? este la fel, tragi gazul in maxim?

Nu stiu - am totusi senzatia ca nu trebuie insistat. De oprit se opreste ptr ca a atins o temepratura prea mare, nu neaparat ptr ca s-a inecat. Pana nu scade sub o limita, ar fi periculos sa pornesti - gandeste-te, uleiul e apa, pelicula de ungere nu mai exista, piesele sunt deja dilatate aproape de calare.Mai bine astepti un pic - cred ca ajuta sa purtam cu noi un evantai mare :crack:.

Mesaj completat

DB Killere-e pe autostrada

 

Azi am testat DB killere-le si la viteza de autostrada.

Brontozaurul se cam limiteaza la 120-125, crestere cursiva. Dupa asta, trebuie "convins" sa creasca vehement ( adica deschis gazul agresiv). Inainte era destul de liniar pana la 150.

Maxim prinsei 170 - parea ca mai are ceva resurse, dar vagi. Oricum, la 150, pe vremea asta, parca aveam picioarele amputate (amortite complet). E si din cauza echipamentului necorespunzator = doar pantaloni de piele, care se racesc la viteza.

Inca mai aud tobele la 170 ( desi motorul nu se mai aude ca un HD ci mai mult ca un Ducati).

Dat fiind ca u posed echipament autorizat de masurat viteza, reprizele si sunetul, si nici nu am o modalitate stiintifica de evaluare, va rog ca tot ceea ce spun eu legat de DB Killere si de felul in care au influentat perfrmantele sa fie tratat cu rezerva. Este subiectiv :(

 

Traiasca Romania si toti locuitorii ei minunati !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....

Totusi, un efect negativ a aparut - parca nu mai aud asa de bine ca inainte - simt nevoia sa dau sonorul mai tare la TV, la telefon e pus pe maxim volumul.

Cred ca ar putea sa fie o legatura.

nu incerci sa pui tobele originale inapoi, asa provizoriu? poate te multumeste si sunetul de fabrica acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu incerci sa pui tobele originale inapoi, asa provizoriu? poate te multumeste si sunetul de fabrica acum...

 

Mmm...nu prea. Se aud mult prea "bleg". De la 80 in sus nu prea le mai auzeam.

Mesaj completat

pt e evita desfacerea piulitelor poti folosi oja sau piulite auto blocante. au un inel de plastic care actioneaza ca loctite

 

Unde gasesc asa ceva ? Si de dimensiuni mici ( M5) ? La brico nu aveau

Mesaj completat

Sunetul de Harley

 

Se pare ca odata cu DB Killerele a revenit sau s-a accentuat din nou sunetul de Harley ( cand zic sunet de Harley, ma refer la lipsa de ritm la turatii mici).

Are si o explicatie treaba asa. Va povesteam la un mom de ce se e haotic sunetul, desi e un motor cu injectie - si presupuneam ca din cauza cross-overului.

Cross-overul e efectiv o teava inchisa, paralela cu tobele finale cu care comunica. Vance & Hines Straightshots sunt niste tobe finale aproape deschise - asta inseamna ca gazele vor circula aproape exclusiv prin tobe, fara sa mai treaca prin cross-over ( un fluid sub presiune va alege drumul cu rezistenta cea mai mica ).

O sa fac si o schema diseara ca sa fie mai clar despre ce vorbesc.

Mesaj completat

Scheme cu crossover-ul si cu toba originala.

Crossoverul e piesa hasurata care leaga tevile de evacuare intre ele.

 

Mesaj completat

Am adaugat si o schema cu toba originala si cu V&H straightshots. Din pacate pozele nu sunt in ordine

Mesaj completat

Se vede din scheme ca teava cross over este asimetrica - presiunea P1 de la cilindrul 1 se imparte in 2 rezultante, in timp ce presiunea P2 ramane constanta. Oricum, e foarte simplist explicat asa -mai exista unda de caldura, unda de soc, schimbari de sens, suprapuneri rezultante cilindrul 1 peste unda proaspata de la cilindrul 2...

Ce e totusi de inteles din polologhia asta:

- cand nu exista contrapresiune in evacuare ( unda de presiune intoarsa), nu se foloseste crossoverul -> se aude tare, are ceva haotic(asimetric), dar nu e chiar HD

- cand exista contrapresiune in evacuare -> se foloseste crossoverul si apare aritmia caracteristica, la ralenti si ture mici.

De ce e aritmic ? Probabil faptul ca e asimetric...nu stiu exact cum , dar m-as hazarda sa presupun ca din cand in cand atenueaza sau anuleaza complet una dintre undele de presiune, incat in afara se aude ca si cum rata 1-2 explozii .

post-20099-1259780594_thumb.jpg

post-20099-1259781119_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e totusi de inteles din polologhia asta:

- cand nu exista contrapresiune in evacuare ( unda de presiune intoarsa), nu se foloseste crossoverul -> se aude tare, are ceva haotic(asimetric), dar nu e chiar HD

- cand exista contrapresiune in evacuare -> se foloseste crossoverul si apare aritmia caracteristica, la ralenti si ture mici.

De ce e aritmic ? Probabil faptul ca e asimetric...nu stiu exact cum , dar m-as hazarda sa presupun ca din cand in cand atenueaza sau anuleaza complet una dintre undele de presiune, incat in afara se aude ca si cum rata 1-2 explozii .

 

Esti inginer,nu? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti inginer,nu? :kick:

Sunt politician si zilele astea candidez la presedentie :)

 

Votati-ma ! Votati Brontozaurul cu coarne !

Votati geniul care v-a dezvaluit adevarul despre sunetul Harley!

 

Se spune despre romani ca se pricep la toate...ca reprezentant al speciei "roman", cred ca nu m-am abtinut sa ma dau in petic.

De data asta si cu scheme si cu explicatii savante, ca sa dau mai multa credibilitate spuselor mele.

(Da Doamne sa nu citeasca un inginer adevarat ce am scris, ca ma face de kko.)

 

Nu sunt inginer - sunt programator, nu's' cum dracu' am ajuns asa ceva, s-a intamplat.

 

De mic imi tot place sa demontez lucruri-ceasuri, radiouri,castofoane, jucarii, stilouri-, sa inteleg cum functioneaza si sa le "imbunatatesc".Uneori imi si reusea :finger:

Sa fac o dovada a geniului meu puber - poate foloseste cuiva - pe vreme lui ceasca, a aparut o fisura intr-o teava de la calorifer - picura. A incercat taica-meu diferite solutii ...nimic, tot curgea. Complicat de reparat, era inghet, zapada, nasol. Si in sfarsit m-a lasat si pe mine sa ma manifest - am luat o bucata de cauciuc de la o camera de bicicleta, am bandajat zona, si am strans-o cu sarma de cupru, spira langa spira. O picatura n-a mai dat iarna aia.

Am avut si nereusite, trebuie sa recunosc - am facut rost de un ceas Doxa printr-o afacere necurata cu un amic...si mi se parea mie ca nu fusese uns si nici curatat vreodata. Mergea bine, dar imi intrase mie ideea asta in cap ca n-are ce sa ii strice o mica inspectie.L-am desfacut, in interior totul curat si uscat...mmm, mi-am zis io, asta nu e bine, n-are picatura de unsoare ( nu stiam pe vremea aia ce rol au rubinele)...am luat pompa de ulei de la masina de cusut a maica-mii, si da-i...adica am picurat pe rotite..printe ele, ba si pe par ( asa se numeste arcul regulatorului )...aia a fost singura zi cand l-am mai vazut mergand vreodata.

 

Dupa ce am mai crescut, am inceput sa imi bag nasul in mecanica auto/moto - erau destul de plictisitoare orele de facultate, asa ca imprumutam carti de mecanica moto de la biblioteca ( cea mai misto carte de mecanica pe care am pus vreodata mana, a fost una in rusa - era vb de motoare de competitie - da domnilor, si rusii aveau niste ingineri extraordinari, prototipuri superbe. Ca nu produceau asa ceva, si noi stiam numai de Ij-uri, Voshod-uri, Minsk, Dnepr, Moskva e alta problema).

Tot atunci mi-am luat primul motor cu banii de bursa - un MZ de 125 din 1960, pe care l-am desfacut complet si refacut la loc.

 

Din vremurile alea am obiceiul sa nu dorm decat daca pe noptiera am o piesa de motor murdara care sa miroase a ulei si metal.

 

O lectie importanta ptr copii:

Alegeti-va meseria cu atentie, astfel sfarsiti sa va consumati talentul nativ prin forumuri, fara finalitate.

Ascultati ce va spune nenea, ca nu glumeste :kali:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar Mz-ul l-ai dat?! Sper sa nu, ca asta ar fi suprema lipsa de respect fata de o asa motoreta! :angry: ! Ps Daca il mai ai.., vine Craciunul, nu ar strica o fapta buna! Am si eu unul care isi doreste o surioara! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar Mz-ul l-ai dat?! Sper sa nu, ca asta ar fi suprema lipsa de respect fata de o asa motoreta! :moron: ! Ps Daca il mai ai.., vine Craciunul, nu ar strica o fapta buna! Am si eu unul care isi doreste o surioara! :moron:

 

Mz-ul nu mai este - il depozitasem la socru-meu impreuna cu un scuter Piaggio Vespa si o tona de piese, undeva la tara. La un mom a vrut sa isi faca ordine in curte si in viata, si le-a dat pe toate la fier vechi ( m-a intrebat inainte ce-i drept, ceva de genul, eu nu le mai tin in curte, vii sa le iei sau le arunc ? N-aveam unde sa le tin, am incercat sa gasesc unul-altul interesat de asa ceva...n-am gasit pe vremea aia, tocmai ce explodase piata de japoneze relatv ieftine, nimeni nu voia o bunicuta ).

S-ar putea sa mai fie ceva piesulici. O sa imi arunc o privire primavara viitoare - FYI: era un MZ RT/3 1960, modelul cu 4 viteze, sistem de racire mai performant ( aripioare mai mari), alezajxcursa = 58x52, cilindree 123 cmc, raport compresie 8:1, putere 8,5 CP la 5600 rot/min.

Mesaj completat

Sunet neregulat de HD

 

Am avut ceva probleme cu forumul zilele trecute - asta era un titlul unui post mai lung - am mai aflat cate ceva despre sunetul HD. O sa postez diseara

Mesaj completat

 

DB killere si reducerea de decibeli.

 

DB Killer ele pe care le-am facut, se pare ca nu sunt atat de eficiente pe cat mi-am imaginat. Sa va povestec cum ma convinsei de asta. Azi de dimineata, vad niste baieti pe splai, care lucrau pe sensul celalat. Ma apropii cu motorul, si cand trec prin dreptul lor, ei "pickhammer"-eau ceva - isi intoarsera capul la unison dupa mine, cu fetele marcate de uimire.

Eu cand aud un pickhammer sau un tractor, prima chestie care imi vine in minte este: Motor ?!

Imi si inchipui controversa muncitorilor cu pickhammerul, cand auzira sunetul de HD, dar nu vazura motorul: Pickhammer ?!

Parca ii si aud vorbind la un coniac Unirea: Ba sa-mi bag p**a, trecut unul cu un picamar pe sensul celalat.

 

Mesaj completat

Sunet HD neregulat la ralenti

 

"Explicatia" principala, gasibila la orice colt pe net este "V-TWIN la 45 cu maneton comun"...Nu, nu este asta o explicatie stiintifica de ce sunetul este neregulat, haotic la ralenti, mai ales in contextul unei management electronic al motorului.

Cel mult treaba asta cu "v-twin la 45..." justifica frecventele exploziilor, si nimic mai mult:

- bum ( explozie)

- pauza 315 grade

- bum

- pauza 405 grade

- bum

- pauza 315 grade

- ...

De ce totusi este haotic sau neregulat ? Teoria proiectarii sistemelor, spune ca ptr un sistem cu design regulat, in care intrarile sunt controlate, iesirile vor fi tot controlate (regulate). Designul V-TWIN la 45 cu maneton comun nu are nimic neregulat in sine. Asta inseamna ca ptr o functionare haotica la o anumita turatie, trebuie sa existe o coordonata, un input neregulat/random/haotic.

 

Ok, hai sa vin cu o poveste interesanta.

Am tot insistat ca ar fi crossoverul de vina ptr ralenti haotic. Se pare ca nu este chiar asa.

Prin anii 90 - in 94 cred ca au inceput testele si in 96 au introdus pe piata - HD a inceput sa isi puna probema introducerii injectiei electronice.

I-au angajat pe baietii de la Weber-Marelli ptr treaba asta. Astia, tehnicieni excelenti, au muncit pe branci si au prezentat prototipul baietilor de la HD.

Evident ca ei se concentrasera pe performanta, economie, curbe de cuplu, putere, comportament in mers,in sarcina, mers frumos al motorului....

I-au chemat pe oficialli de la HD, si, mandri, au dat drumul la motor, au dat ceva ture, au pus motorul pe dyno...astia de la HD cam verzi la fata spre nedumerirea inginerilor de la WM.

Ce se intamplase ? Motorul se comporta bine in sarcina, dar la ralenti nu se auzea ca un Harley !!!!! Ca de, baietii de la WM erau ingineri, nu oameni de marketing.

Asa ca, pe caietul de sarcini de la WM a mai aparut o sarcina - motorul HD cu injectie sa sune ca un HD carburat la ralenti.

Deci baietii de la WM s-au intors la planseta de proiectare, cam amarati ce-i drept.

Primul lucru pe care l-au facut au fost sa descopere misterul - de ce suna nerotund la Harley-ul carburat la ralenti ?

Nu a fost foarte usor sa se prinda de ce - exista teoria aia a sistemelor ( si a bunului simt as zice eu...) care spune ca ptr un design regulat, cu input regulat, outputul trebuie sa fie tot regulat. Deci daca ralenti-ul suna neregulat trebuie sa existe un o coordonata vadit neregulata/haotica, care sa strice echilibrul.

Bun, iata rezultatele:

Cursa lunga la piston combinata cu camera lunga a tubului de admisie ( e de fapt un tub in Y, numit in engleza intake manifold ) incurajeaza aparitia turbulentelor lungi ( in timp) in camera de admisie intre 500 - 1200 de ture. Ce se intampla cu incetinitorul: pistonul 1 soarbe o portie de amestec, in ramura de admisie a celuilalt cilindru se formeaza o depresiune ( hai sa zicem un inceput de vid), admisia se termina la cilindrul 1, partea de amestec neintrata in cilindrul 1 se expandeaza in ramura celuilat, se intoarce inapoi in a doua ramura -> turbulenta. In plus, amestecul e puternic neomogen ptr aceeasi turatie.

Simplist explicat, dar cam asa se intampla. Rezultat ? cantitatea de amestec din cilindri la aceeasi turatie nu e egala -> explozii de intensitati diferite, arderi cu viteze diferite. Are sens ? Mie mi se pare ca da.

Ok, au venit baietii de la WM si cu o solutie ptr "prezervarea" sunetului de HD la ralenti:

- scantei voit haotice din cand in cand(nu extraordinar de haotice, ca altfel arzi supapele cu arderi lente sau si mai rau spargi pistoanele cu detonatii)

- surplusuri sau minusuri de benzina date de injectoare

Totul controlat de ECU.

 

Se spune ( EXACT ASA - SE SPUNE, FARA ASUMAREA RESPONSABILITATII) ca HD ar fi refuzat asemenea solutii scandaloase ( :scratch: )

Povestea asta o stiu de la un inginer HD, care a refuzat sa-mi confirme explicit faptul ca HD a alterat intentionat prin managementul motorului functionarea teoretic regulata a motorului cu injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apai nu mai bine cumperi un HD carburat daca vreai sunet istoric? Aia de la Triumph au trecut de faza istorica (am fost in 3 din fabricile lor iar schimbarea se vede,am sa dezvolt) initial au pus capacele ce dadeau impresia ca ai carburator (o solutie vizuala ce mie imi place) acum insa nici macar nu se mai streseaza pentru ca nu merita (exempul cel mai clar fiin Thunderbird). Evident, Triumph nu avea o traditie V-Twin insa sunetul unui Speedmaster in sarcina este absolut bestial (mi-aduce aminte de Alfa V6). Astazi,Triumph este organizata exact ca o fabrica japoneza. Majoritatea monteurilor sunt tineri, multa automatizare insa la sectia motoare e plin de insi cu parul carunt. As vrea sa merg si la Guzzi odata,ma darama twinurile de fiecare data cand le vad. A, si daca aveti vreodata timp/bani,mergeti la muzeul motocicletei din Birmingham. Despre crossover,am si eu pe mobra unul si intr-adevar nu are legatura cu mersul neregulat insa eu am lada aia imensa de catalizator care anuleaza absolut orice urma de iregularitate. Ma gandesc sa o dau jos si sa pun un simplu Y-Pipe. Zvonurile spun ca e contraindicat insa ma gandesc ca daca erau proaste,nu s-ar fi facut. Absolut tot zgomotul e anulat acolo,am toba goala si in afara de backfires nu se aude nimic special .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...