JCDenton Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Ieri. Suzuki GS 500 E / '91 Veneam pe Bucuresti-Pitesti si am tinut-o constat la 140/kmh si incercam sa ma duc in 160, ajunge ea cu greu la 8000 de ture in a 6-a, iar dupa cateva minute, cand a ajuns la 9000 de ture, incepe se balbaie, tot se ducea inainte si inapoi motcicleta, parea ca se ineaca dupa care... se opreste. Trag pe dreapta, o pornesc cu socul ca nu o lua altfel, in a 1-a statea mereu becul de ulei aprins. Inainte de treaba asta avea o bataie pe la 5-6000 de ture, una relativ insesizabila. Acum, are bataie tare in orice ture, la orice viteza, chiar si scoasa din viteza, asemanator unui zgomot de diesel, doar ca mult mai puternic. Nu vroia mai mult de 4000 de ture si am avut noroc zic eu ca m-a dus acasa de la jumatatea autostrazii. Ea in mod normal la 11 mii intra pe rosu, la 7000 e maximul de putere si la 8000 e maximul de cuplu, iar eu tinand-o in 8000 si ducandu-ma in 9000... bye bye. Ok, e busit, dar ce anume? Pistoanele au cum sa fie distruse si sa ma fi dus acasa asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Trage fisa de la fiecare bujie in parte, pe rand. Daca nu e nici o diferenta de turatie cand scoti una din fise inseamna ca nu-ti mai merge bujia/aprinderea pe partea respectiva. Ma gandesc ca sacadarea e de la functionarea intr-un singur cilindru si lipsa de putere. Mai departe "priceperea" mea nu mai ajunge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Iulie 27, 2009 Autor Share Postat Iulie 27, 2009 (editat) La plecare am verificat nivelul de ulei si era in ordine. Nu ma grabeam, dar am comis-o. Editat Iulie 27, 2009 de jcdenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Par a fi simptomele cand se topeste un cuzinet si incepe sa se ovalizeze arborele cotit. Pistonul respectiv are prin urmare cursa mai lunga si incepe sa bata in chiulasa. Cand dai chiulasa jos ar trebui sa se vada pe capul pistoanelor urmele de la supapele in care a lovit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 (editat) Par a fi simptomele cand se topeste un cuzinet si incepe sa se ovalizeze arborele cotit. Pistonul respectiv are prin urmare cursa mai lunga si incepe sa bata in chiulasa. Cand dai chiulasa jos ar trebui sa se vada pe capul pistoanelor urmele de la supapele in care a lovit. Cum e posibil asa ceva? Cam cat trebuia sa se "lungeasca" biela incat sa bata in supape, care oricum sunt inchise cand pistonul ajunge sus... Eu as suspecta (cand e ungere defectuasa) partea de sus a motorului, adica s-au cam uzat bolturile la pistoane si poate si pistoane... zgomotul de diesel e atunci cand fusta pistonului bate in cilindru sau boltul bate in piston/biela. Mesaj completat oricum, capul chiulasei e concav, deci e cam imposibil ca pistonul sa atinga vreo supapa atunci cand distributia nu e dereglata. pur si simplu nu e posibil, chiar si daca zboara din biela cu totul + cand pistonul atinge o supapa ===>> damage iremediabil, in sensul ca motorul nu va mai porni, pistonul se sparge, supapa atinsa se indoaie si nu se mai inchide... etc... Editat Iulie 28, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Si eu cred ca e tot de la ungere. Fie ulei putin, fie neschimbat la timp, fie posibil pompa de ungere defecta sau defectat in timpul mersului (9000 ture). Depinde cum se aude bataia, poate fi din cuzinet, poate fi din boltul pistonului. Pune mana si du-l la mecanic sa-l desfaca. Intereseaza-te cat te costa sa-l repari. In functie de astea, te hotarasti daca iti iei un alt motor (doar motorul) sau schimbi intreg agregatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 (editat) Cum e posibil asa ceva? Cam cat trebuia sa se "lungeasca" biela incat sa bata in supape, care oricum sunt inchise cand pistonul ajunge sus... Asa ceva se poate intampla dar se intampla rar. Rechinu s-a referit ca pistonul loveste chiulasa nu supapele. Se intampla de regula la motoarele auto chestia asta (constatat si de mine) cand se fwte cuzinetul de aproape nu-l mai gasesti, de fapt gasesti o foita de tabla. Editat Iulie 28, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Cum e posibil asa ceva? Cam cat trebuia sa se "lungeasca" biela incat sa bata in supape, care oricum sunt inchise cand pistonul ajunge sus...Eu as suspecta (cand e ungere defectuasa) partea de sus a motorului, adica s-au cam uzat bolturile la pistoane si poate si pistoane... zgomotul de diesel e atunci cand fusta pistonului bate in cilindru sau boltul bate in piston/biela. Mesaj completat oricum, capul chiulasei e concav, deci e cam imposibil ca pistonul sa atinga vreo supapa atunci cand distributia nu e dereglata. pur si simplu nu e posibil, chiar si daca zboara din biela cu totul + cand pistonul atinge o supapa ===>> damage iremediabil, in sensul ca motorul nu va mai porni, pistonul se sparge, supapa atinsa se indoaie si nu se mai inchide... etc... Deci fara a sugera ca asta s-a intamplat cu motorul asta, daca, cuzinetul cedeaza spectaculos se va desprinde in fasii - fasii si jocul creste foarte mult incat pistonul aruncat poate bate in supape. Oricum daca nu bate in supape de la jocul mare se poate sparge biela. (Da de la Nipru am aflat.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Da, aveti dreptate, se poate... dar totusi capatul de jos al bielei se scalda in ulei non-stop, chiar cu nivel scazut... mai probabil e sa se fi dus partea de sus, unde alaturi de ungere defectuasa, caldura duce la o uzura imediata a componentelor (cap biela, bolt piston, piston) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
6speed Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 hm,din ce povestesti tu,ma revad pe mine cind am spart motorul. Am distrus:supape,si am spart pistonul. Si la mine nu mai pornea deloc( a pornit dupa vreo 100 de pedale,in vreo 10 minute),zgomotul era cam cel descris de tine,batai usoare gen motor diesel.In final l-am pornit,nu mai avea putere si intr-un final s-a oprit brusc si gata.Si eu am patit exact ca tine,doar ca eu l-am turat ca idiotul in gol,la maxim/blana. Deschide motorul si atunci vezi ce "bucurie" e acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 Nu vorbesc din chestii auzite, ci intamplate chiar mie. Si ca sa iti raspund, capatul de jos al bielei se poata scalda in tot uleiul din lume, daca presiunea de ulei la cuzineti s-a dus (de la subtiere sau alt motiv) ... pa pa!!! Sper sa ma insel si sa fie alta problema, deoarece cand se duce un cuzinet de obicei (depinde cat mai mergi cu el asa) se "coace" biela pana nu mai intra inchiderea pe suruburi si se ovalizeaza jurnalul de pe arborele cotit. Da, aveti dreptate, se poate... dar totusi capatul de jos al bielei se scalda in ulei non-stop, chiar cu nivel scazut... mai probabil e sa se fi dus partea de sus, unde alaturi de ungere defectuasa, caldura duce la o uzura imediata a componentelor (cap biela, bolt piston, piston) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.