Sari la conținut

SCOTTOILER - uz off-road (si stradal)


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Situatia este urmatoarea:

 

- Motocicleta folosita preponderent in off-road, unde eu practic un soi de enduro-turism/rally-raid/tentative de enduro.

- Stiu ca nu este indicat pentru lant si frane dar caut mereu namoalele.

- De curand am avut parte de un miniconcediu off-road ce a inclus 1 zi pe dealurile si paduri de langa Brasov si doua zile in Baragan. Aici a fost ceva mai mare uzura - praf ca si faina, nisip fin si, in buna parte din timp, namol crunt, fiind prinsi de ploaie in camp si neputand iesi de acolo pana nu terminam ce incepusem.

- Cu ocazia acestei ture auzeam/simteam lantul cum biciuie, agata si scoate un zgomot crunt. Cel mai dureros era cand taiam repede gazul, franam puternic si retrogradam o treapta. In momentul in care eliberam ambreiajul mi se rupea sufletul de la zgomotele scoase.

- Pana nu il ungeam excesiv nu scapam de simptomele de mai sus. Nu e chiar asa de fun de facut asta pe ploaie mocaneasca si plin de namol din cap pana in picioare, atat eu cat si motocicleta.

- Chiar si uns, in maxim 1 h lantul era fier curat si incepea iarasi sa se chinuie. Uns si de mai multe ori in aceeasi zi.

- Dintre toate sprayurile folosite, cu preturi de la 13 la 50 ron per tub, singurul in mintile lui mi s-a parut Motorexul, care este undeva in jur de 40-50 ron.

- Consum undeva la 1 spray pe luna. Maxim 2 in 3 luni.

- Cel mai scump kit Scottoiler este 100 Euro adus la usa.

- Stiu ca fac o mizerie crunta pe roata spate, dar dupa fiecare iesire eu merg cu ea la spalat si nu stu daca ar apuca sa se adune atat de mult ulei+praf/namol.

 

Avand in vedere cam cate sprayuri de lant am golit numai anul acesta si avand in vedere discutiile purtate cu o persoana ceva mai priceputa la motociclete decat mine, ma gandesc serios sa imi achizitionez un kit de uns lantul de la ScottOiler.

 

Am scris aici (si nu la enduro-touring & adventure) fiindca in ultimul timp merg mai mult off-road decat on-road si, mai ales, pentru ca ma intereseaza daca voi, cei care practicati enduro/hard-enduro, aveti asa ceva si care este parerea voastra vis-a-vis de acest produs.

 

So:

- Folositi asa ceva?

- De ce as cumpara/de ce nu ?

- Folositi kit-ul universal

post-3763-1249574704_thumb.jpg

 

sau pe cel special pentru enduro?

post-3763-1249574710_thumb.jpg

post-3763-1249574716_thumb.jpg

post-3763-1249574721_thumb.jpg

 

- Cu un singur injector sau cu injector dublu ?

post-3763-1249574726_thumb.jpg

 

- Folositi acest kit-ul de uns lantul sau v-ati confectionat singuri unul? Imi/ne impartasiti si mie/noua metoda de fabricatie?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io aveam o chestie un furtun de la un bazin cu ulei!ii dadeam drumu cand voiam din bazin si mergeam putin curgea ulei pe lant si apoi opream.aveam langa filtru de aer pus bazin si furtunul pana la lant!!!(asta pe dr 350)eu nu folosesc spray!! vaselina data pe lant inainte de fiecare iesire si tine pana acasa.am dat cu spray am mers cam 2 ore am trecut de cateva ori prin apa si deja lantu era tare se splase de tot.aceasi chestie cu vaselina normala mers mult mai mult decat cu sprayul.cel putin daca nu treci prin apa sau namoale mari tine fara stres o iesire!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-ti bate capul. Lantul nu e asa sensibil.

Eu zic asa - trage de lant fara mila ca nu i se intampla nimic, unge-l cand iti aduci aminte si schimba-l la un sezon.

 

LANTUL E LA CATEGORIA "CONSUMABILE".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are fratimiu pe varadero si pot spune ca face banii,mai ales ca la el ploua la greu.

Ia cu injector dublu clar,a avut injector simplu si era cam nasol,jumatate din lant se ungea foarte putin,mi se pare destul de scump injectorul dublu pentru ce este,era vreo 25 de lire dar daca vrei o treaba calumea iti recomand.Daca folosesti ulei de la scottoiler nu mai pune si spray de lant decat cand il cureti,uleiul de la scottoiler e pe baza de apa si spala sprayul de lant.

Nu stiu cum se comporta pe off-road dar pe strada chiar si in conditii de ploaie face fata cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@lewa_ktm, @mezutu si @seby_mf:

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

 

@ionut73:

Ca tine gandeam si eu, pana nu am trecut prin situatia respectiva.

Faceam un traseu pentru cineva in Baragan si lantul facea mai mult decat f. dubios. 99% se intepeneau articulatiile. Ziceai ca se va rupe in doua la fiecare schimbare in treapta inferioara. Vroiam sa terminam traseul pana in 10 noaptea cam indiferent de conditii. Nu puteam sa il opresc pe cel cu care eram pentru a imi unge eu lantul si nici nu stiu ce rezultate ar fi dat in conditiile respective.

In ploile si namoalele acelea numai de lant rupt nu as fi avut nevoie, chiar daca aveam kit de reparatii la mine.

Sa nu fi terminat traseul in cauza si sa fi anuntat asta iar nu era o optiune.

 

De aici si acest topic:

Stilul in care curat si ung eu lantul raportat la traseele lungi pe off-road se pare ca nu da rezultatele pe care mi le-as dori. Este Scottoiler-ul (sau un inlocuitor al lui) o solutie ok?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-ti bate capul. Lantul nu e asa sensibil.

Eu zic asa - trage de lant fara mila ca nu i se intampla nimic, unge-l cand iti aduci aminte si schimba-l la un sezon.

 

LANTUL E LA CATEGORIA "CONSUMABILE".

ce le mai stiu astia batrani... :laugh:

as completa cu mentiunea ca un lant se uzeaza la multi km. la enduro nu faci asa multi km asa ca te va tine un sezon chiar daca nu-l ungi deloc. oricum il ung degeaba ca dupa 10 min dispare sprayu de pe lant.

scottoiler-ul e bun cand faci sute de km/zi strada sau off-road

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe TDM am pus scottoiler. Nu folosesc motoreta in offroad insa. Am citit o gramada pe net inainte de a cumpara kitul simplu si am decis sa incerc.

 

Aspecte pozitive:

 

- nu murdareste roata.

- lantul este uns bine, nu perfect oricum.

 

Negative

 

- a fost un chin pana i-am nimerit pozitia optima a duzei de ungere si a o convinge sa stea naibii acolo.

 

Voi monta si pe Fazer un asemenea kit. Mie imi convine pentru ca fac strada cu motoretele.

 

Din punctul meu de vedere enduro e un sport de lux. Cine are asemenea pasiuni sa fie pregatit pentru costurile aferente :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

In ploile si namoalele acelea numai de lant rupt nu as fi avut nevoie, chiar daca aveam kit de reparatii la mine.

 

 

lantul nu se rupe de la lipsa de gresare. Gresarea face un singur lucru - prelungeste viata o-ringurilor.

Lantul se rupe daca:

- e prea intins

- a frecat undeva, la patina sau ghidaj, si a "polizat" un nit sau siguranta

- dai cu el intr-o piatra

- ai o transmisie de cuplu (gen 12/52) combinata cu un motor foarte violent (gen 300, 525) si tragi brusc gazul cand roata e blocata (in noroi sau intre pietre)

Poate mai sunt si alte situatii dar eu de astea stiu. Altfel zdrangane, croncane, dar nu ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am reusit sa rup decat odata lantul,pentru ca era uzat foarte tare,cand am dat-o pe o roata s-a ridicat putin de nas si a guitat ca toate natiile,bine ca nu era nimic in spate ca ii faceam ceva damage,deci eu as pune pe lista lui ionut si starea lantului,la un lant ok nu se intampla asa ceva dar la ala pur si simplu s-a rupt nitul in 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de parere ca un lant ar trebui sa tina un sezon chiar in conditiile in care se merge mult in noroi si nu se folosesc alte sisteme suplimentare de ungere. Eu dau cu spray inainte sa ies si vin cu el complet uscat. Daca zici ca scoate zgomote puternice ar trebui sa verifici patina de pe brat si ghidajul dinainte de pinion. Daca s-a tocit patina detot atunci lantul freaca pe brat, iar daca ai strambat ghiadjul atunci se va toci partea de plastic si lantul va freca in carcasa metalica. De aici pot aparea zgomote......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pe motor Scottoiler.

e misto ca-l unge, mai ales ca poti sa reglezi "debitul" insa un mare dezavantaj e ca se si umple foarte repede de mizerie, la cat praf si mizerie e pe drum. sincer sa fiu la un enduro, personal n-asi pune.

dar treaba si-o face bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca cel mai bine e cu spray-ul. Nu dati cu spray inainte de iesire ca nu are timp de uscare si il arunca tot jos. Incercati sa dati cu o zi inainte sau cateva ore bune sau dupa ce ai spalat motoru, se usuca si dat pe lant sa aiba timp sa se usuce. Asa preveniti si aparitia ruginii daca va sta mai mult. Folositi spray-uri bune. Nu tot ce are ulei sau vaselina in el e bun.

La un schimb de lant folosesc max. 4 spray-uri, deci nu este prea scump. Ca recomandare, schimbati lantul impreuna cu pinionul si foaia ca altfel nu faceti mare lucru. Pt offroad, lant cu o-ring sau x-ring neaparat. Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ bogdan_harea:

Ca de obicei, multumesc !

 

Pentru cei interesati, topicul despre lant si intretinerea sa este aici :

 

Intretinere lant

 

De pe la pagina 22 incep discutiile si solutiile legate de constructia in casa a acestui tip de dispozitiv.

Ajuns la pagina 47 (din 92) am decis ca am intalnit prea multa informatie si ca trebuie sa incep sa o selectez. Voi salva topicul in versiune word si voi tria din el doar ce tine de constructia artizanala a acestor dispozitive. Probabil voi uploada acest fisier pe undeva si, de asemenea, va voi prezenta varianta mea. Vedem.

 

Pana una alta, dincolo de felul mai mult sau mai putin defectuos in care am intretinut eu lantul sau substantele folosite, intrebarea ramane:

Foloseste cineva de pe aceasta sectiune Scottoiler sau alte asemenea aparate in off-road (enduro-tourism/rally-raid/enduro sau chiar si hard/extrem enduro)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

la un parc de 7 ktm-uri nu avem ungatori de lant si in 3 ani nu am schimbat nici un lant.

cel mai des schimbam pinioanele de atac, pe spate avind hibrid otel-aluminiu suficient de rezistente. uzura pinionului de atac este proportionala cu raportul numarului de dinti spate-fata, lantul uzindu-se cel mai putin din tot angrenajul . de fapt acesta se schimba cind se alungeste excesiv.

eu am renuntat sa mai ung lantul des ( la fiecare tura ) deoarece uleiul impreuna cu praful de pe drum creeaza o superba pasta de slefuit iar cind treci prin namol cit roata nici mama uleiului nu te ajuta iar cind se stringe namol, pe pinion, de nu se mai vede, numai de uns lantul niu-ti arde. dau cu ulei numai ca sa nu rugineasca excesiv.

intrebare aproape retorica : cit ajuta ungerea lantului atita timp cit exista o-ring-uri sau z-ringuri ce nu lasa apa sau namolul sa intre in articulatiile zalelor? sa fie garniturile mai selective si sa permita accesul uleiului dar nu apei sau namolului ?

nu cred . cauciucul din care sunt facute garniturile rezista suficient de bine si neuns. apropo, unge cineva semeringurile de la roata, ca au aceeasi problema?

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
eu am renuntat sa mai ung lantul des ( la fiecare tura ) deoarece uleiul impreuna cu praful de pe drum creeaza o superba pasta de slefuit iar cind treci prin namol cit roata nici mama uleiului nu te ajuta iar cind se stringe namol, pe pinion, de nu se mai vede, numai de uns lantul niu-ti arde. dau cu ulei numai ca sa nu rugineasca excesiv.

intrebare aproape retorica : cit ajuta ungerea lantului atita timp cit exista o-ring-uri sau z-ringuri ce nu lasa apa sau namolul sa intre in articulatiile zalelor? sa fie garniturile mai selective si sa permita accesul uleiului dar nu apei sau namolului ?

nu cred . cauciucul din care sunt facute garniturile rezista suficient de bine si neuns. apropo, unge cineva semeringurile de la roata, ca au aceeasi problema?

 

Multumesc de raspuns, @blue_led.

Spre deosebire de voi, care faceti hard eclusiv, eu merg cam 50-50. In teren merg atat de offroad cat pot forta la maxim cu o motocicleta de 150 de kg + benzina.

In concluzie, mult mai multi kilometri, asa ca din cauza asta ma intereseaza prelungirea duratei de viata a lantului.

Probleme serioase am avut intr-o zi pe un traseu de raid de aproximativ 200 de km in Baragan, unde intamplarea a facut sa nu am spray de lant. Am mers prima jumatate de zi numai in praf (avantajele riderului fara roadbook) si a doua numai prin ploaie si namol.

Eu ung lantul si in traseu, fiindca ma intreba cineva mai sus. Fiindca atunci nu aveam cu ce si fiindca pretul + numarul sprayurilor consumate deja devin agasante, as prefera o solutie de ungere permanenta, cu ulei.

Uleiul de Scottoiler nu este unul f. lipicios. De aceea nu adera la kit si nu face o pasta impreuna cu namolul/nisipul/etc.

Are o vascozitate aleasa incat sa se desprinda usor de pe kit impreuna cu namolul si sa "spele" lantul. Pe lant ramane doar o pelicula fina, de ungere.

Ca inlocuitor al uleiului de la Scottoiler altii forumisti, dupa mai multe experimente, au trecut la ulei de telescoape W20, renuntand la 80W90, fiindca avea tendinta de a atrage mizeria.

Ideal ar fi uleiul pentru drujbe care isi pastreaza proprietatile indiferent de temperatura mediului ambiant. Greu de gasit in Ro unde nu exista cerere pt. el si, in concluzie, nu se aduce. Padurarii nostrii pun ulei romanesc ieftin.

O alta varianta si poate cea mai simpla a fost aleasa de un posesor de XT600 din TM, de care am aflat si eu zilele acestea:

In carena de la far are un recipient de 500 ml cu ulei de motor, prevazut cu dop din acela, cu supapa, cum au sticlele de Gatorade care, cand tragi de el, curge. A tras furtune sensibil mai groase pana la foaie (2,5 - 3 mm) si cand trebuie sa unga lantul (la aprox. 150 de km), trage de dop sa curga uleiul, invarte bine de roata pentru a unge lantul omogen, inchide dopul si ii da drumul mai departe.

 

Pe de alta parte ar mai fi urmatoarele :

- namolul, oricat de lipicios ar fi, se curata de pe lant prin scuturare. Este clar ca atunci cand o bagi in namol si apa in exces nu prea mai ai ungere, dar dupa ce se curata namolul/apa murdara, lantul se acopera iar de ulei.

- Ringurile, din momentul in care lantul este nou, nu stiu cat de mult rezista in postura de izolator total. Jegul maxim intra intre pastila cilindrica si nit, fiindca prin uzura s-a facut loc acolo. Am desfacut de cateva ori lantul la motocicleta si era minune ce am gasit. Ma gandesc ca tinandu-l constant/mai des sub ungere nu o sa mai gasesc rugina si nisip in acel loc si, probabil, o sa ii prelungesc durata de viata.

Ringurilor, care sunt constant frecate de lamelele in forma de piscot ale lantului, nu cred ca le face rau uleiul sau orice tip de ungere. Sunt unii care cand ung lantul ung de fapt numai ringurile, ceea ce mie nu mi se pare deloc ok, ca sa nu zic altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

experiente personale tribologice

prin matura profesiei+pasiunii am mai desfacut imprimante laser. acestea au multe angrenaje cu roti dintate din polipropilena. or fi ele din plastic dar au nevoie de ungere. imprimantele au functionat intr-un mediu cu praf provenit din pardoseala din beton a unor depozite + praf provenit din colile a4 de hirtie. dupa 150.000 coli tiparite o cantitate de 100-200g pdaf din beton scoasa din imprimanta era ceva uzual.

original rotile erau unse cu o vaselina alba probabil pe baza de apa , un fel de emulsie. de cele mai multe ori aceasta era foarte curata in ciuda mediului agresiv.

dupa spalari si ungere cu vaselina obijnuita la urmatoarea revizie vaselina era f murdara cu praf iar rotile tocite. dupa aceasta nu le-am mai uns deloc. se toceau dar mai lent decit unse cu vaselina chioara.

nu am depistat natura vaselinei albe dar m-am gingit la:

-enulsie apa-ulei

-vaselina cu pulbere ceramica ( este alba ! am gasit in austria, pun si poza cu tubul daca se vrea )

 

daca doresti respingerea apei de pe lant poti incerca ulei/vaselina siliconica care respinge apa in mod natural ( evident costurile sunt mult mai mari )

mai poti incerca ungere cu vaselina alba !! pentru roti dintate dein plastic, ce are proprietatea sa nu adune praful asa cum o face orice produs perolier.

 

nu sunt de acord cu solutiile foarte lipicoase deoarece praful+ulei numai ungere nu face. filtrul de aer din burete si uns cu un ulei f lipicos aduna praful extrem de bine . ce s-ar intimpla daca se da cu ulei de filtru ( f lipicos ) pe lant. dupa teoria unora ar unge brici. io zic : dupa 100 km unge ca smirgelul.

 

o-ringurile sunt puse acolo ca sa nu iasa vaselina pusa de fabricant in zalele lantului, daca un o-ring etanseaza asa de bine nu vad nici un motiv pentru care ar lasa uleiul sa patrunda din afara inauntrul articulatiei lantului. pentru unii un efect placebo ajuta moralul. producatorii de lantulr nu cer exagerare ci doar o intretinere de bun simt cind lantul e prea jegos. un motor de viteza ( merge pe asfalt , mediu relativ curat si viteza mare a lantului ) un ungator poate ajuta, la hard enduro e inutil iar la enduroforestier discutabil.

 

ar trebui facut un studiu ungere exagerat vs. ungere " cind iti aduci aminte " relativ la durabilitatea lantului studiu ce se poate face in laorator cu pinioane antrenate de un motor electric uzura evaluinduse usor cu un micrometru.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac asa:

Dau cu spray cand zalele incep sa nu mai fie "negre" si se vede metalul. Nu dau niciodata cu spray cand sunt pe coclauri dar, in schimb, dupa ce am terminat cu coclaurii si mai am de mers pe sosea pana acasa, dupa vreo 5-10 km de mers pe sosea fara sa ung (in ideea de a mai sari din jeg) trag pe dreapta si dau cu spray. Mai stau vreo 10 min si o iau din loc.

Astfel, avand in dotare un bmw f 650 gs, schimb kitul de lant cam la 25.000 km, ceea ce mi se pare mai mult decat ok.

Unsul lantului e un lucru simplu. Nu cred ca trebuie complicat inutil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...