Bogdan D. Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 am citit in cartea tehinca a simsonului si scrie ca in motor trebuie pus "Ulei de calitate, de 10....12 E, la 50 grade celsius";ce inseamna "10...12 E" ce serie de ulei ar insemna asta????astept raspuns...ms mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Eu am pus ELF 20W50 in simson si ii place. A... iti recomand sa schimbi si uleiul la cutie si sa-i pui tot ulei scump - 80W90, nu T90 (asta se strica prea repede in timp, se face ca draq). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 am citit in cartea tehinca a simsonului si scrie ca in motor trebuie pus "Ulei de calitate, de 10....12 E, la 50 grade celsius";ce inseamna "10...12 E" ce serie de ulei ar insemna asta????astept raspuns...ms mult este dat tipul de ulei intr-o notatie veche care se referea la gradul de viscozitate in grade Elmer sau asa ceva. Mosulik zice bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Eu ii puneam 20W50 si se simtea bine motorul, 10W40 era prea subtire. Fiindca are ambreiajul uscat merge sa-i adaugi si niste aditiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 14, 2006 Autor Share Postat Aprilie 14, 2006 dar uleiul 15W50 nu este bun?????am auzit de la cineva ca e super bun pt simson..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Vara conteaza doar ultima cifra, aia reprezinta vascozitatea la cald. Poti sa-ti pui si 0w50 daca iti permiti, dar in mers tot aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Vara conteaza doar ultima cifra, aia reprezinta vascozitatea la cald. Poti sa-ti pui si 0w50 daca iti permiti, dar in mers tot aia e. Nu etot aia crede-ma se cunoaste si la cum trage la cum consuma si benzina si ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Diferenta majora este ca la 0w50 obligatoriu e ulei sintetic, care, spre deosebire de cel mineral, chiar respecta cifra aia de 50, desi teoretic ambele ar trebui sa aiba aceeasi vascozitate la temperatura mare. Din toate povestile cu uleiuri, un lucru am retinut - e mai important sa fie ulei sintetic decat mineral. Pe de alta parte, mie nu imi vine sa bag alt ulei decat ce scrie in cartea tehnica, iar astea sunt de obicei in sfera 10w40, 15w40, 20w50, deci minerale... dilema.... In principiu, un motor care nu consuma ulei merita un ulei sintetic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 14, 2006 Autor Share Postat Aprilie 14, 2006 si pana la urma de care ulei pun????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 ...salut! eu am avut un simson pana acum doi ani si am rulat cu el numai cu lubrifim 10w50 ,si nu am avut probleme cu ungerea :: <<mentionez ca motocicleta a afost a lui tata inca din 1982 si el tot acelasi tip de ulei folosea >> in general simsonul are ungere foarte buna << in schimb iti recomand in zilele toride de vara sa eviti deplasarea la orele pranzului ,,,mai bine dimineata sau seara decat sa strici motorul>> ,atentie la jocurile culbutorilor nu fi tentat sa l-e faci mai mici de 0,1 mm numai de dragul sa nu mai tacane,iar daca apare un ''chitait ''in timpul mersului{ mai ales cand este exagerat de cald opreste imediat motorul, lasa-l sa se raceasca vreo 30 min daca se invarte inseamna ca e bine "" dar atentie nu fi tentat sa pornesti ptr ca sigur nu ajunge ulei la rampa culbutorilor, gaura infundata pe ungerea rampei ,<< in acest caz iti recomand sa dai drumul la ulei si sa pui un ulei de spalare porneste aproximativ 10-15 min. si dai drumul la ulei dupa care pui un ulei nou>> daca acel chitait persista atunci nu aialta solutie decat sa desfaci chiulasa si cilindrul ,,, cel mai probabil are ceva pe canalul de ungere la imbinarea dintre cilindru si blocul motor.. iti spun toate aceste lucruri pentru ca am rulat cu simsonul mai mult de 8 ani si crede-ma ca am trecut prin toate astea cu el cu el . << ca o recomandare ; scimba uleiul de doua ori pe an sau din 3 in 3000km ,curata capacul baii de ulei de mizeriile depuse de pe carosabil dupa fiecare rulare,aripioarele cilindrului si chiulasei sa fie curate tot timpul, daca pe la teava epuratorului de ulei mai transpira cu ulei nu e nici o problema mai scapa putin pe la epuratorul de sus de la distributie,ai grija la orificiul de la aerisire grup spate sa fie curat baga o sarma de cate ori speli motocicleta si curata acel orificiu,ptr ca altfel ajunge ulei la frana spate,! si ca o paranteza la modul general << am echipat la un prieten pe fostul meu simson o aprindere de minsk pe 12v, din care nu foloseste decat sistemul de lumini ,scanteia tot de magnetoul original este data , insa ce vreau sa mentionez este ca dupa aproximativ 2000 de km m-am trezit cu el cu motorul la mine cu vreo 3 prezoane rupte de la capacul din fata cel de distributie si motorul plin de ulei ;;concluzia rotorul de la aprinderea de minsk avea bataie si era descentrat si a fortat capacul din fata <,dupa ce l-am rectificat si echilibrat totul e ok! acum,, asa ca bafta si ai grija de ea ca e pacat ,,eu tot imi voi lua una macar sa-o tin in sufragerie ca de..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.