Sari la conținut

Prima Cazatura


Toro
 Share

Postări Recomandate

Salve !

Na, ca am patit-o si eu !

N-am nimic grav, doar o durere la soldul stang, ca nu aveam pantalonii, na, costumatie de servici...

M-a protejat bine geaca si manusile, iar casca n-a fost atinsa, ca am tinut barbia in piept.

Manusa stanga s-a rupt in palma, iar geaca e polizata bine pe umarul si antebratul stang.

Dar n-am simtit absolut nimic la torace sau maini.

Acum motorul: are carena stanga rupta vreo 3 cm la surubul de prindere, tija care tine carena putin strambata si na, e polizata putin. In rest, nimic, ca am si venit pe ea.

O duc diseara la atelier sa vad ce spun baietii.

Inca o chestie, acu e mai moale la amortizoarele fata. Probabil a scapat niste aer.

Cam asta e...

Cum s-a intamplat: culmea, eram in fata spitalului !

Vroiam sa intru in curtea spitalului sa-mi pun o stampila pe fisa medicala care imi trebuie la angajare. Aveam ceva viteza, dar nu prea mult. Cred ca vreo 60, ca nu m-am uitat in bord. De aia nici nu s-a avariat prea tare. Asa si pun frana, vad ca deja ratez intersectia, apas mai tare si blochez fata, na si cauciucul e varza si era si ceva praf... In secunda 2 eram jos ! Nici n-am apucat sa realizez ce se intampla !

Bineinteles ca nu m-a ajutat nimeni, se uitau ca bizonii si un taximetrist "bai, daca nu stii, lasa-te ma!" L-am bagat in ma-sa si am fugit la motor sa tai contactul.

Na, trebuia sa-mi iau si io botezul...

Nu-i nimic, un sut in c u r, un pas inainte !

Noi sa fim sanatosi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve !

Na, ca am patit-o si eu !

N-am nimic grav, doar o durere la soldul stang, ca nu aveam pantalonii, na, costumatie de servici...

M-a protejat bine geaca si manusile, iar casca n-a fost atinsa, ca am tinut barbia in piept.

Manusa stanga s-a rupt in palma, iar geaca e polizata bine pe umarul si antebratul stang.

Dar n-am simtit absolut nimic la torace sau maini.

Acum motorul: are carena stanga rupta vreo 3 cm la surubul de prindere, tija care tine carena putin strambata si na, e polizata putin. In rest, nimic, ca am si venit pe ea.

O duc diseara la atelier sa vad ce spun baietii.

Inca o chestie, acu e mai moale la amortizoarele fata. Probabil a scapat niste aer.

Cam asta e...

Cum s-a intamplat: culmea, eram in fata spitalului !

Vroiam sa intru in curtea spitalului sa-mi pun o stampila pe fisa medicala care imi trebuie la angajare. Aveam ceva viteza, dar nu prea mult. Cred ca vreo 60, ca nu m-am uitat in bord. De aia nici nu s-a avariat prea tare. Asa si pun frana, vad ca deja ratez intersectia, apas mai tare si blochez fata, na si cauciucul e varza si era si ceva praf... In secunda 2 eram jos ! Nici n-am apucat sa realizez ce se intampla !

Bineinteles ca nu m-a ajutat nimeni, se uitau ca bizonii si un taximetrist "bai, daca nu stii, lasa-te ma!" L-am bagat in ma-sa si am fugit la motor sa tai contactul.

Na, trebuia sa-mi iau si io botezul...

Nu-i nimic, un sut in c u r, un pas inainte !

Noi sa fim sanatosi!

 

no las' ca toti o patesc. Si eu am luat-o in freza tot asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve !

Na, ca am patit-o si eu !

N-am nimic grav, doar o durere la soldul stang, ca nu aveam pantalonii, na, costumatie de servici...

M-a protejat bine geaca si manusile, iar casca n-a fost atinsa, ca am tinut barbia in piept.

Manusa stanga s-a rupt in palma, iar geaca e polizata bine pe umarul si antebratul stang.

Dar n-am simtit absolut nimic la torace sau maini.

Acum motorul: are carena stanga rupta vreo 3 cm la surubul de prindere, tija care tine carena putin strambata si na, e polizata putin. In rest, nimic, ca am si venit pe ea.

O duc diseara la atelier sa vad ce spun baietii.

Inca o chestie, acu e mai moale la amortizoarele fata. Probabil a scapat niste aer.

Cam asta e...

Cum s-a intamplat: culmea, eram in fata spitalului !

Vroiam sa intru in curtea spitalului sa-mi pun o stampila pe fisa medicala care imi trebuie la angajare. Aveam ceva viteza, dar nu prea mult. Cred ca vreo 60, ca nu m-am uitat in bord. De aia nici nu s-a avariat prea tare. Asa si pun frana, vad ca deja ratez intersectia, apas mai tare si blochez fata, na si cauciucul e varza si era si ceva praf... In secunda 2 eram jos ! Nici n-am apucat sa realizez ce se intampla !

Bineinteles ca nu m-a ajutat nimeni, se uitau ca bizonii si un taximetrist "bai, daca nu stii, lasa-te ma!" L-am bagat in ma-sa si am fugit la motor sa tai contactul.

Na, trebuia sa-mi iau si io botezul...

Nu-i nimic, un sut in c u r, un pas inainte !

Noi sa fim sanatosi!

 

Sfat: Data viitoare cand vezi ca ratezi intersectia da-o dreaq s-o ia, da-i 'nainte si te intorci. E mai bine decat pe jos. Nu forta frana decat daca se pune in pericol o viata (a ta sau a altuia), nu daca te grabesti sau n-ai chef de ocoluri.

Bine ca n-ai patit nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai scapat usor mah, si 750-ul e cam mare de incepator, ia-o incet.

invata sa franezi:

incearca pe ultimii 2-3 metri de la semafor (cand opresti) sa blochezi roata fatza ca sa te inveti cu aderenta. (sa nu ai masini in spate si in lateral).

marfa de semnatura ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai scapat usor si inveti ceva din asta. E bine ca nu ai avut pasager, altfel, se poate lasa cu fracturi chiar daca viteza e mica - e greutate mare pe zona de impact. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culmea e ca deja dadusem comanda de cauciuc pe fata de la oreste si mai am de asteptat cam 1 saptamana pana vine, dar na, ceasu' rau...

 

Iar cu franarile de urgenta pe fata, am exersat, dar nu la viteza asta. Exact cum zicea sorin, la semafor si de vreo 2 ori pe pietris. Dar simteam ca se blocheaza roata, eliberam frana fata si nu se intampla nimic !

Acum insa a fost cam repede si n-am mai apucat sa dau drumu la frana ca deja eram la orizontala pe strada.

 

Noroc ca nu venea nici o masina din ambele sensuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nasol, bine ca esti in regula

 

ia nene anvelopa noua... cu aia veche imi aluneca si mie rau! cu asta noua (michelin pilot road) e lipita de asfalt - chiar si pe ploaie :angryfire:

 

bafta si zi daca ai nevoie de ceva ajutor de viffer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfat: Data viitoare cand vezi ca ratezi intersectia da-o dreaq s-o ia, da-i 'nainte si te intorci.

Logic asa ar fi trebuit, dar na... "cap-de-tanc atunci vroia sa faca stanga"...

 

750-ul e cam mare de incepator, ia-o incet.

Cred ca si daca era 125 la frana aia si cu cauciucul ala obosit tot asta s-ar fi intamplat.

 

ia nene anvelopa noua... cu aia veche imi aluneca si mie rau! cu asta noua (michelin pilot road) e lipita de asfalt - chiar si pe ploaie :angryfire:

 

bafta si zi daca ai nevoie de ceva ajutor de viffer

Eu momentan am 120/80/16' fata si 150/70/18' spate.

Ea din fabrica are 100/90/16' fata si 130/80/18' spate.

Orice varianta din astea 2 e totusi destul de greu de gasit. Sunt dimensiuni vechi si gasesc foarte putine modele compatibile de productie noua. Asa ca, deocamdata, ca solutie de compromis am dat comanda de cauciuc sh pt fata, ca spatele se prezinta bine, urmand ca pe viitor sa vad exact care model e mai potrivit pt. mine.

Legat de ajutorul VIFFERILOR o sa postez la topicul nostru sa fie informatiile toate la un loc.

 

Buna treaba! Foarte bine ca ai cazut, si nu ai patit nimic. Ai invatat enorm din asta! Asfalt uscat si kilometrii frumosi iti urez in continuare!

Multumesc pt. urarea frumoasa. Si da, am invatat destul din patania asta...

Totusi, as vrea niste sfaturi in legatura cu franarea de urgenta: cand se franeaza fata, cand spatele si cand amandoua.

Stiu ca omu' invata din greseli si din experienta, dar orice sfat e binevenit.

 

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi lucru l-am patit si eu cand aveam moped..e bine ca esti intreg,pe viitor poti sa fii linistit ca nu vei mai repeta greseala..bafta si succes la reparatii psihice/la moto...

 

Eu cu Cbr-ul care l-am avut era sa patesc de 2 ori treaba asta, dar am avut noroc.

Ce pot sa-ti urez decit reparatzie rapida la motor si ai mai multa grija sa nu se mai intample. :angryfire:

Iar in legatura cu taximetristii sint niste lichele ale societatzii, cred ca mai civilizatzi sint aia de la REBU. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

klus tata imi pare rau ca ai ajuns jos dar tu esti tatic ma si te ridici...ai avut tu mai urat si ai fost un tare...acum ce sa iti spun :sunt baieti care ar putea sa te invete...racerii...si drept sa iti spun si numai tie acum...in japonia ce tranta mi-am luat dar am tacut...fara sa zic la nimeni.si cum a fost?hai ca fac topic sa vada lumea...NINJA ELIMINATORUL PUPA ASFALTUL JAPONEZ....iar de cazatura incearca mai intai sa iti simti motorul,invata-te sa cazi(si asta cazand poate)dar fa cum m-au invatat japonezii mergi si la o anumita viteza blocheaza rotile...cand din treapta inferioara (numai spatele)...apoi cand numai din frani...si apoi de la viteze mici...cresti...ai sa vezi cum te inveti sa furi din balans...daca gresesc sa ma corecteze cineva.dar drept sa iti spun asa am facut inainte sa plec din japonia ca daca tranteam motorul era tot una si nu am reusit...pe ploaie la 2 grade celsius eu faceam blokari cica sa invat motorul dar...de fapt voiam sa il stric...nu am reusit.hai insanatosire grabnica si ai grija de tine si de sotioara ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, as vrea niste sfaturi in legatura cu franarea de urgenta: cand se franeaza fata, cand spatele si cand amandoua.

Stiu ca omu' invata din greseli si din experienta, dar orice sfat e binevenit.

 

Va multumesc !

 

Pai exista asa, cam doo mari variante....

Prima, cea pe care am exersat-o la inceput a fost sa stapanesc franarea DOAR cu fata, fiind de departe cea mai eficienta (vorbim de vfr750, sportive in genere).

Filosofic vorbind, e mai bine sa incepi cu spatele, asta descarca amortizoarele de pe fata, incepi si cu fata, franezi la greu, si la final bagi si cu spatele (dar cu atentie ca de obicei e aproape ridicat, si pierde imediat aderenta).

Exista niste teste, facute de nu-stiu-cine dar bine documentate, nu mai am pdf-urile acum, oricum, reiesea ca franarea cea mai eficienta e obtinuta prin combinarea fetei cu spatele.

 

Practica, cea care ne omoara, e cam asa (in viziunea mea):

incep franarea cu fata, in timpul asta retrogradezi la greu si franezi spatele cu frana de motor, ceea ce e foarte eficient in trafic. De ce? Pentru ca de obicei dupa o frana de urgenta tre sa "evacuezi repede locu" ca boul din spate nu a vazut si vine in tine. sau sau sau....

 

In afara de cele de mai sus, trebuie sa mai consideri pozitia corpului in timpul franarii:

Mainile relaxate, te tii de motor cu genunchii. Daca in timpul franarii te sprijini pe ghidon inseamna ca nu mai ai directie.

Incerci sa lasi greutatea pe spatele seii pentru a evita stoppie-ul sau pierderea aderentei.

 

Psihicul:

evita sa te holbezi la obstacol, te vei duce drept in el.

 

Antrenamentul e mama reusitei, incearca sa stapanesti aderenta, si sa poti sa faci asa:

vii cu 100kmh in linie dreapta, franezi, ocolesti, opresti. poti sa-ti faci un mini-poligon, eventual invita si tu multa lume ca o sa iasa distractie.

 

Cat despre reflexul de a da drumul franei cand blochezi fata... asta e una din cele mai dificile. De obicei, te izbeste mirosul de cauciuc ars si atunci iti dai seama ca s-a blocat... de obicei nu se duce pe jos imediat, mai ales daca are ceva viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toro, frate vifferist! bine ca n-ai patit nimic :angryfire: motorul se repara. cei care spun ca ai invatat din treaba asta, au dreptate! si eu tot asa am fost. au trecut deja 5 luni, dar cateodata si acuma ma mai gandesc oare cum a-s fii putut evita, pe langa faptul ca NU eu eram de vina. intotdreauna invata omu'...! :hurt:

iar cu franarea: de exemplu eu, le folosesc pe ambele, bineinteles depinde de calitatea drumului. dar si eu am avut un obicei prost! franam intotdeauna prea tare cu spatele si derapa, dar deja m-am obisnuit si folosesc mai mult cel din fata, dar oricum e bine sa pui frana cu ambele frumos, usurel, dup simt. si tre sa fii foarte atent chiar si in caz de urgenta sa nu tragi mai mult decat se poate, daca simt ca careva (ori fata, ori spatele0 derapeaza, las-o mai moale.

 

oricum, sa dai sfaturi e cel mai usor, dar cand e cazul, e altceva. totusi sper sa nu o mai patesti inca o data!

 

asfalt usca la toata lumea si sa avem grija si la prostia altuia, ca nu ne baga in seama... :angryfire:

 

a! inca ceva! la taximetristu ala trebuia sa-i montezi capul un pic un capota!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lasa ma claudiule,bine ca esti tu acasa si nu ai ramas prin zona.si eu am cazut dar n am patit nimic doar motoru putin zgiriat si pedala frina spate indoita,da se face la loc .no problema.vad ca i o regula nescrisa.

sper sa ne vedem in curind prin bt

multa bafta domnu functionar :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate ( chiar daca nu sunt viiferist ) sincer ma bucur ca nu ai patit-o mai rau . sincer. pe mine inca ma incearca nijte chinuri la recuperare dar abia astept sa treaca si asta. daca pot sa te ajut cu ceva sa ma anunti! bulan exagerat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...