Sari la conținut

klr 650


XorX
 Share

Postări Recomandate

vreau sa-mi iau un kawa klr 650 pe care sa-l folosesc ca a doua moto in urmatoarele cazuri:

- dat pe drumuri de tara vara (pt asta sigur merge) / primavara / toamna (oare mai merge daca e noroi??)

- plecat cu pasager si bagaje pe ceva asfalt+forestiere (gen bucuresti-tirgoviste-pestera-babele, probabil drumul asta e cunoscut de f multa lume, asa ca sa va faceti o parere)

- folosit iarna in bucuresti, cit de mult posibil, adica si dupa ce da inghetul (incet cu moto e mai bine decit pe loc cu masina :laugh:) -

 

este oare potrivit pentru toate astea?

 

pentru o imagine totala: eu: 1,73, 70kg, experienta moto 6 ani,

moto actuala honda shadow spirit (imposibil de folosit pe udatura si/sau piatra cubica dar la care nu renunt din motive de style/cool :laugh:))

 

 

 

thx

 

Mesaj completat

sau poate o recomandare de altceva care se potriveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum e klr-ul dar am mers pe echivalentele lui de la yamaha, suzuki, honda, ktm.Un astfel de motor merge bine pe oras,la drum lung are o viteza de croaziera undeva la 100-110-120,cu pasager si bagaje e cam nasol,e genul de motor pe care ai prefera sa mergi singur,dar esti micut si probabil nu vei avea mari probleme.

In general sunt motoare robuste,intretinere minima,si merg cam pe oriunde in functie de gume.

Iarna pe ghetus nu o sa iesi cu el,prin zapada daca ai gume bune te poti deplasa dar e riscant tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, in principiu si mie mi se pare aiurea sa mergi pe 2 roti iarna.. dar, toata iarna trecuta am vazut in fiecare dimineata un tip pe un first bike care imbracat ca de ski mergea pe drumul meu.

in plus, cu scuterul am incercat si nu e chiar imposibil, ok, poate nu in cele 5 zile in care chiar e zapada pe jos in buc, dar macar in rest.

bun, in caz ca e naspa pe alunecus macar pentru celelalte chestii sa se potrivesca. initial ma gindeam la un kle dar pina in final mi se pare ca e mult prea soft.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate: de ce vrei tu sa iti iei neaparat Kawa KLR? E cea cu cel mai prost raport CP / greutate din clasa/categoria/anii ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot ai de facut un comentariu, macar fa unul constructiv, nu kkturi d'astea..

ca sa-ti raspund totusi la intrebare "de ce klr650"

1. e monocilindru de 650 = are cuplu (cp sunt inutili la enduro deci nu ma intereseazaciti cp are)

2. are racire pe apa (racirea pe apa e un punct obligatoriu)

3. a demonstrat in timp ca modelul asta nu are probleme de design/fabricatie

4. ieftina la cumparare si intretinere

 

evident, exact d'asta am deschis topicul, ca cei ce au alte pareri sa si le spuna

 

din pacate, pina acum parerea ta=0, asa ca.. stai jos ca nu cunosti materia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot ai de facut un comentariu, macar fa unul constructiv, nu kkturi d'astea..

ca sa-ti raspund totusi la intrebare "de ce klr650"

1. e monocilindru de 650 = are cuplu (cp sunt inutili la enduro deci nu ma intereseazaciti cp are)

2. are racire pe apa (racirea pe apa e un punct obligatoriu)

3. a demonstrat in timp ca modelul asta nu are probleme de design/fabricatie

4. ieftina la cumparare si intretinere

 

evident, exact d'asta am deschis topicul, ca cei ce au alte pareri sa si le spuna

 

din pacate, pina acum parerea ta=0, asa ca.. stai jos ca nu cunosti materia :)

 

Din fericire [pentru mine] cunosc foarte bine materia asta. Ai vrut sa ma faci "bagator in seama" dar nu ai nimerit tipul potrivit. Intrebarea ti-am pus-o cu scopul de a face niste lamuriri, pe care am sa te las pe tine ca "specialist" sa le descoperi singur. Bazeaza-te tu pe "punctele alea" si o sa ai o super-motocicleta.

 

Nota doi pentru atitudinea agresiva unde nu e cazul! (nota unu se da la suflat si tu n-ai cum) Ar trebui sa-ti revizuiesti putin comportamentul si sa vorbesti asa cu cine iti permite domnule XorX. :)

 

:)

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți recomand cu căldură KLR-ul de 650, deÂşi mai sînt niÂşte variante Âşi de 600 sau chiar 500. Are un preten, Âşi merg cu el. Bălesc Âşi eu după unul ! În SUA klr650 este principalul dual-sport, Âştiu ce vorbesc ! Uită-te de pildă pe klr650.net. Fă-ți cont, e gratis Âşi ai o mulțime de info. Armata lor e dotată cu ele, desigur cu niÂşte modificări. Într-adevăr, raportul între tine Âşi dimensiunile ei să-l calculezi bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KLR-ul nu e tocmai in top la fiabilitate si simplitatea mentenantei. Ba dimpotriva. Totodata, racirea pe apa la multe motoare e mai mult un blestem decat un ajutor. Mai mult, masivitatea (relativa la clasa ei) si performantele slabe ale motorului nu ajuta cu nimic motocicleta.

 

Asculta-l pe Lupu ca stie ce zice, chiar daca nu si-a expus pe larg punctul de vedere!

 

Hai sa iau alea patru puncte si sa ti le explic:

 

1. Monocilindru de 650 & cai putere: sunt vreo 5-6 modele in competitie directa cu KLRul. Dintre toate, KLRul are cel mai slab motor, ca putere si transmisie.

2. Racire pe apa: sabie cu doua taisuri. Cand motorul e bine conceput e o binefacere, insa la motoare mai putin finisate, nu ai vrea sa te lase termocupla, pompa de apa sau naiba stie ce racord. Un astfel de motor daca se supraincinge, e problema mare. Ca fapt divers, un Dominator poate rula cu uleiul la 130-135 grade, schimbat la 2500-3000km si nu va avea probleme de la asta. Daca iti ajunge uleiul la 130 la un motor racit pe apa...

3. Fals. Cauta pe net, si nu pe site-uri de fani KLR.

4. Discutabil. Ieftina la cumparat e relativ, si eu iti gasesc motoare sub 1000e. Ieftina la intretinut e invers proportional cu costul achizitiei, de regula. Piesele originale sunt o idee mai scumpe decat la Yamaha sau Suzuki, dar mai ieftine ca la Honda (daca mai tin bine minte un articol de anu trcut). Daca vorbim strict de intretinere, e un motor cu intretinere 'normala', nici deosebita nici 'sa uiti de ea'.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi că îl ajută pe omul care a deschis topicul ăsta să-ți spun ? Hai să nu o dăm în off-topic ! Repede te-ai îmbățoÂşat... da' cu cîte monocilindrice ai mers? oau, ca Âşi cum mersul cu ele te face să devii cunoscător absolut. Omul a cerut niÂşte păreri, forumul d-asta e bun, nu pentru orgoliile noastre motociclistice. Sper să-Âşi găsească răspuns Âşi să-Âşi folosească bunul simț.

Editat de lionofjudah
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. merci de raspunsuri

2. scuze @Lupu.. cred ca am inteles gresit intentia lui, probabil ca avea sa detalieze pe urma care/ce si cum

3. KLR mi s-a parut mie cea mai potrivita pt scopurile expuse in primul post, dar, asa cum ziceam, daca poate face cineva o recomandare, este mai mult decit binevenita, cu atit mai mult cu cit pe zona enduro nu am habar ce sa urmaresti la un motor. tocmai d'asta am si deschis topicul, sa vad daca merita si sa ma folosesc de experienta altora pe zona asta.

 

Despre racirea pe aer, sunt un pic sceptic, pt ca am avut o virago care fix de asta suferea mai ales la mersul in oras. Ma gindesc ca daca me dau pe coclauri, la viteze mici, un motor racit pe aer o sa cam sufere. In principiu nu e mare lucru o segmentare, dar te tine cu moto pe bara.

 

Deci, revin.

La racirea pe apa nu renunt. Daca in conditiile astea exista alceva care sa fie mai potrivit, apreciez sfaturile.

 

merci

Mesaj completat

KLR-ul nu e tocmai in top la fiabilitate si simplitatea mentenantei. Ba dimpotriva. Totodata, racirea pe apa la multe motoare e mai mult un blestem decat un ajutor. Mai mult, masivitatea (relativa la clasa ei) si performantele slabe ale motorului nu ajuta cu nimic motocicleta.

 

Asculta-l pe Lupu ca stie ce zice, chiar daca nu si-a expus pe larg punctul de vedere!

 

Hai sa iau alea patru puncte si sa ti le explic:

 

1. Monocilindru de 650 & cai putere: sunt vreo 5-6 modele in competitie directa cu KLRul. Dintre toate, KLRul are cel mai slab motor, ca putere si transmisie.

2. Racire pe apa: sabie cu doua taisuri. Cand motorul e bine conceput e o binefacere, insa la motoare mai putin finisate, nu ai vrea sa te lase termocupla, pompa de apa sau naiba stie ce racord. Un astfel de motor daca se supraincinge, e problema mare. Ca fapt divers, un Dominator poate rula cu uleiul la 130-135 grade, schimbat la 2500-3000km si nu va avea probleme de la asta. Daca iti ajunge uleiul la 130 la un motor racit pe apa...

3. Fals. Cauta pe net, si nu pe site-uri de fani KLR.

4. Discutabil. Ieftina la cumparat e relativ, si eu iti gasesc motoare sub 1000e. Ieftina la intretinut e invers proportional cu costul achizitiei, de regula. Piesele originale sunt o idee mai scumpe decat la Yamaha sau Suzuki, dar mai ieftine ca la Honda (daca mai tin bine minte un articol de anu trcut). Daca vorbim strict de intretinere, e un motor cu intretinere 'normala', nici deosebita nici 'sa uiti de ea'.

 

care ar fi modelin competitie? de ex, la suzuki?

poate ar fi bine de precizat ca trebuie sa ma orientez pe la ceva in jur de 2000-2300euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi că îl ajută pe omul care a deschis topicul ăsta să-ți spun ? Hai să nu o dăm în off-topic ! Repede te-ai îmbățoÂşat... da' cu cîte monocilindrice ai mers?

 

Nu e nici un off-topic e o intrebare foarte buna.

 

Nu aveam de gand sa mai raspund aici daca nu binevoia switch sa stea sa raspunda.

 

Hai s-o lamurim cu KLR-ul cat de cat.

 

Tot ce a zis switchu' e perfect valabil.

 

KLR 650 e o motocicleta foarte apreciata in U.S.A. deoarece au fost fabricate cateva mii numai pentru piata de-acolo. Americanii au un bun suport teoretic si practic, mai precis mecanici si piese de KLR pe toate drumurile. KLR 650 A (1987 - 1990) si Tengai-ul (1990, Statele Unite) au fost percepute ca niste motociclete relativ solide si bune de mers peste tot. Din California s-au imprastiat in toata America. Armata americana (USMC) a finantat cercetarea, dezvoltarea si productia unei motociclete de lupta (M1030M1) care sa functioneze cu ce functioneaza si alte fiare ale lor - motorina, kerosen. Le-au dat englejilor KLR-ul ca punct de plecare din cauza mentionata mai sus - piese si mecanici cacalau si aia le-au facut KLR-u diesel.

Lasand istoria la o parte ca o dam in offtopic vroiam sa sublinez ca modelele mai vechi erau mai bune (dar sunt deja perimate) si motivul pentru care a ales-o armata nu e pentru ca e un monument de fiabilitate ci fiindca se gaseste pe toate drumurile suport pentru ea si se poate fabrica repede si ieftin.

 

Revenind la "calitatile" KLR-ului, reamintesc de raportul cal-putere / greutate. Subliniez inca odata RAPORTUL pentru domnul Xorx care m-a atentionat ca "nu puterea conteaza". Deci vorbim de raport, lucram in stricta legatura cu greutatea domnule si prin urmare asa cum a spus switch, are un raport al dracului de prost la categoria asta de 41 - 42 de cai la peste 170 de kile (greutate la gol). Adauga 24 de litri de bezina, inca 2.5 l de ulei si inca 1.8 L de lichid de racire si nici macar pe hartie nu prea iesi cum trebuie la socoteala.

 

Probleme de fiabilitate si design zici ca nu exista? Pai sa nu fiu rau sa zic ca are chiar multe probleme de fiabilitate fiindca nu prea are dar de design / constructie sunt destule. Hai sa iti spun de rezervorul proiectat in asa hal incat raman 3 - 4 litri de benzina in "plamanul drept" (pe care nu e robinet bineinteles) si trebuie aplecata pe-o parte ca sa mai mergi 50 de km. Hai sa iti spun despre faptul ca de 20 de ani de cand se fabrica vin cu amestecul carburant reglat sarac din fabrica din cauza jigloarelor nepotrivite (o merge la ei in California) si proprietarii se chinuie cu saibe ca sa ridice cuiul de dozaj si cu re-reglarea carburatiei. Hai sa iti mai spun si despre decompresorul automat care poate declansa /scapa la mai mult de 600 rpm (la cat e proiectat sa deschida o evacuare). Hai sa mai vorbim si despre patina lantului care antreneaza arborii balansieri care se rupe fara avertisment cam la 20.000 de km luand si lantul dupa ea pe lumea ailalta. Hai sa discutam si despre "semicadrul" ale carui suruburi de prindere se foarfeca din pricina greutatii ce apasa asupra sa. Si ar mai fi cateva chichitze dar le poti gasi pe-aici pe-acolo.

 

Chestiile astea le stiu de prin... hmm... 2006 cand imi cautam un monocilindru enduro potrivit. Tot atunci la Motorrock Ploiesti am avut ocazia sa ma dau prima oara cu un exemplar din 1996. Un motor rosu, nu mai stiu al cui era. Nu aveam experienta deloc pe asa ceva. Mi-a facut o impresie buna ca propulsor, ca suspensii, franele in schimb nu mi-au placut deloc. Pai frana mai bine Honda mea VT care avea tambur pe spate. Problema asta am intalnit-o un an mai tarziu cand m-am dat (de fapt am testat) alt KLR tot din 1996 (verde, de la MotoMania). Frane slabe.

In fine, motorul in sine nu e chiar rau la cum trage, este ok pentru un allrounder dar ai mereu senzatia de vaca datorita greutatii, puterii si cuplului slabute si a franelor submediocre. Americanii (se vede pe Advrider.com) o baga in aceeasi oala cu DR 750 / 800 Big, Africa si Super Tenere.

 

O chestie misto e ca sunt cateva firme care fac kituri de tuning pentru ele - 705, 720, 750 cmc ca sa mai reduca din handicap dar partea proasta e ca-s in America, unde KLR-ul nu ar fi o alegere chiar rea.

Dar America e taaaare departe...

 

 

Mesaj completat

care ar fi modele in competitie? de ex, la suzuki?

poate ar fi bine de precizat ca trebuie sa ma orientez pe la ceva in jur de 2000-2300euro

 

 

Scuzele acceptate, m-am gandit eu ca te-ai cam grabit cu conculziile. :) :)

 

Omule la banii astia, daca esti un tip care are grija de motocicleta chiar daca o forjeaza (intretinere corecta) eu iti recomand cu caldura, chit ca o sa imi sara cativa in cap - un KTM LC4 640 2001+.

Iti dau cate argumente vrei tu pentru motocicleta asta.

Mai e un lucru important - ce vrei sa faci cu ea? Cat de mult drum lung, cat de mult oras, cat de mult offroad? LC4 inafara de seaua primitiva (stock, care se poate schimba cu ceva pe gel) nu prea are ce sa i se reproseze la capitolul tinuta de drum in conditii foarte variate.

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. @ lupu, merci de info, chiar apreciez ce ai scris desi mi-ai cam distrus visul, pt moment :)

2. moto va fi folosita in felul urmator:

aprilie-noiembrie in conditii de enduro (nu hard) adica ceva forestiere, paduri (fara sa ocolesc baltile de noroi) si eventual un comuting intre oras (bucuresti) si zona de distractie

noiembrie-aprilie 90% oras, bucuresti, 10% eventual enduro in caz ca permite vremea.

3. cum a suferit viroaga de caldura... s-a bulit motorul, nu s-a gripat dar compresie 0. si asta in conditiile in care am bagat in ea numai ulei full sintetic de viscozitatea care trebuia.

 

ok, KTM LC4... notat.. dar parca de astea chiar am auzit o groaza de probleme de fiabilitate. adica, cel putin impresia mea generala pentru KTM este de performanta ridicata fiabilitate scazuta. daca te dai cu ea organizat, poate e ok, ai un mecannic care o bibileste peste saptamina, si tu o rupi in we, dar, la mine nu are cine sa o pregateasca pentru a o strica eu in we, asa ca imi trebuie ceva fiabil.

 

cum e transalpul in offroad? oare i se poate ridica aripa fata sa nu se incarce de noroi?

bun, o varianta care probabil ca e ok este BMW 650 GS dar, la cu totul alti bani.. care nu-s...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, KTM LC4 e foarte bun pentru ce vrei tu. Varianta sa, Adventure ar fi extraordinara dar costa ceva in plus.

 

La LC4 trebuie tinut cont de trei chestii principale:

 

1. Sa aiba ulei suficient si de calitate buna mereu. Niciodata, dar niciodata sa nu se lase uleiul spre low si Doamne fereste sub low.

2. Sa se verifice si sa se stranga suruburile si piulitele principale la cel mult 2 saptamani.

3. La primele semne de fum alb sa nu se mai mearga cu ea pana nu se schimba simeringul de la pompa de apa (operatie de 30 de minute, care se face cam la un an daca e forjata).

 

Cei ce le strica nu tin cont de punctele astea. Si culmea ca saracele pica dupa ce incaseaza muuuuulta forja fara intretinerea corespunzatoare.

LC4 e un pic mai sensibila ca o japoneza din aceeasi categorie dar si satisfactiile sunt pe masura: usoara, extraordinar de manevrabila, trage puternic.

 

Asa in aceiasi bani, mai fiabil ca LC4 dar si mai potolit este Suzuki DR 650 SE (post 1998). Sa nu te sperie faptul ca nu are racire pe apa.

Are racire pe aer - ulei. Racirea pe ulei este sistemul SACS (Suzuki Advanced Cooling System) care este preluat din aviatie - uleiul este trecut printr-un radiator de racire special si apoi pulverizat intr-un jet puternic pe fusta pistonului, racind "la fatza locului". Avantajele constau in faptul ca nu trebuie sa ai grija pompei de apa, intrarea apei din circuitul de racire in ulei si stricand proprietatile acestuia, schimbarea agentului de racire periodic, etc.

Unde mai pui ca se fabrica si astazi dar nu se mai importa in Europa datorita faptului ca nu mai corespunde normelor euro, deci piese de schimb fara probleme (desi nu e cazul).

Un prieten si-a adus una din Germania acum doi ani si vreau sa zic ca inafara de schimbat ulei si bujii nu i-a facut absolut nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu ktm-ul chiar am o retinere, iar daca pornesc de la inceput cu "inima strinsa" sigur am sa am tot flul de probleme. O sa ma uit un pic si la DR650. Mai ales ca voi ziceti ca e mai fiabil decit KLR-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestiile astea le stiu de prin... hmm... 2006 cand imi cautam un monocilindru enduro potrivit. Tot atunci la Motorrock Ploiesti am avut ocazia sa ma dau prima oara cu un exemplar din 1996. Un motor rosu, nu mai stiu al cui era.

 

 

pana la urma a ajuns la mine.l-am avut 2 ani,timp in care am si luat 2 trante(pe sosea,deh,frane proaaste si eu incepator)cu ceva urmari pe la genunchi.

greu,frane slabe,ceva probleme electrice.am incercat tot felul de chestii cu el,dar ii placea mai mult asfaltul.foarte greu vandabil(l-am avut la vanzare mai bine de juma' de an,timp in care am pierdut ceva bani,asta in conditiile in care mobra era in stare foarte buna)

sugerez si eu ca si ceilalti sa incerci altceva:lc4 sau dr/dominator,fiecare cu alte calitati sau defecte la randul lor.

p.s. eu am ajuns la ktm,mai intai 520 exc si apoi 450exc.i-mi place mai mult agricultura :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR-ul post 98 e cam scump si iese din buget. Totusi, DR-ul de prin 96 ce probleme ar avea? Am vazut unele pe la vreo 30.000km in jur de 2000 euro. Pareau ingrijite dar, nu are oare prea multi km?

Inca o intrebare, cam care sunt diferentele intre DR si KLR, ma refer la cele reale nu din datele tehnice. Fiabilitate, performanta (chiar e diferenta mare intre ele), comportament, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, DR-ul de prin 96 ce probleme ar avea? Am vazut unele pe la vreo 30.000km in jur de 2000 euro. Pareau ingrijite dar, nu are oare prea multi km?

Ar trebui sa te intrebi daca nu cumva au prea putini kilometri. 2300 de km pe an mi se pare foarte putin pentru un dual purpose. Binenteles, dupa cum se pronunta majoritatea, rulajul nu conteaza atat de mult la achizitia unei motociclete, ci starea tehnica.

Daca as avea bugetul tau as oscila intre LC4 (favoritul meu, dar totusi greu de gasit la banii aia), DR 650, Dominator sau XT. Daca punem in balanta si inaltimea ta, cred ca un F 650 GS te-ar prinde mai bine. Oricum, eu nu as cumpara fara sa incerc toate variantele.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ca o sa o iau la plezneala, ca ma gindesc sa o aduca cineva de prin germania. Eventual, ca sa limitez riscul am sa caut pe mobile doar de la handler, probabil ca sunt sanse mai mici sa-mi iau tepe.

La F650 ma gindisem si eu dar e cam grea, asa ca a ramas in continuare DR-ul pe primul loc.

Domi si XT au racire pe aer, si asta ma cam sperie. Asa cum am zis mai sus, am avut o Viroaga care se incingea ca draq in oras, si din cauza asta in 8000 km a trebuit set nou.

Cam care e viata unui set segmenti la un Dominator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Segmenti la domi? Cam undeva intre 50.000 si 80.000 daca ai grija, din ce-am citit pe ici pe colo. De obicei daca moare, moare din alte motive (ulei insuficient). La XT habar nu am sa zic.

 

Daca ai cat de cat aptitudini de mecanic si un tester de compresie, iti dai seama imediat cat de mult merita un monocilindru din asta. La domi iti ia vreo 5-10 min sa verifici compresia daca ai dispozitivu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...