Sari la conținut

Far Honda CBF 500


Gheorghe
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa cum sugereaza si titlul, de ceva timp am probleme cu farul (Honda CBF 500 din 2007).

Cand pornesc motorul, fie merge normal, si merge pana opresc motorul din nou, fie merge numai pe pozitie (faza scurta si faza lunga sunt moarte). In schimb, cand nu merge decat pe pozitie, merge flash-ul. Are careva idee ce poate fi? Sa fie becul, sa fie un contact prost la buton?

 

Multumesc!

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ai raspuns singur. E un contact imperfect undeva, ori mufa becului, firele de la mufa, ori contactul de la ghidon.

In prima faza, inainte de a scrie pe forum, puteai pur si simplu sa scoti becul/pui becul, de fapt sa scoti si sa pui la loc mufa becului.

 

Problema sigur nu e de la:

carburatoare

bujii

bobina de inductie

ambreiaj

telescoape

amortizor spate

roata fata.

Mesaj completat

Completare:

 

As tinde sa cred ca este de la contactul din ghidon (cu toate ca mobra e prea noua sa se strice ala asa repede) pentru ca butonul de flash are circuit separat, ala merge indiferent de pozitii sau daca e aprins restul sau nu, faptul ca merge exclude ipoteza de "problema la firele" de la far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Dupa cum sugereaza si titlul, de ceva timp am probleme cu farul (Honda CBF 500 din 2007).

Cand pornesc motorul, fie merge normal, si merge pana opresc motorul din nou, fie merge numai pe pozitie (faza scurta si faza lunga sunt moarte). In schimb, cand nu merge decat pe pozitie, merge flash-ul. Are careva idee ce poate fi? Sa fie becul, sa fie un contact prost la buton?

 

Multumesc!

 

Asfalt uscat!

Putin probabil sa fie butonul, e prea noua mobra. Cel mai probabil

1-faza scurta de la bec este arsa - inlocuiesti becul si te lamuresti -inainte de a se buli de tot asa fac becurile astea de forta, fileaza.

2- nu prea cred sa fie alta cauza, daca ar fi siguranta n-ar merge nici flashul(flashul e faza lunga)

spor la schimbat becul!

 

doar ca nu ai zis daca faza lunga merge sau nu. Daca nu merge nici aia, atunci nu e becul de vina ci contactele de la siguranta de lumini

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin probabil sa fie butonul, e prea noua mobra. Cel mai probabil

1-faza scurta de la bec este arsa - inlocuiesti becul si te lamuresti -inainte de a se buli de tot asa fac becurile astea de forta, fileaza.

2- nu prea cred sa fie alta cauza, daca ar fi siguranta n-ar merge nici flashul(flashul e faza lunga)

spor la schimbat becul!

 

doar ca nu ai zis daca faza lunga merge sau nu. Daca nu merge nici aia, atunci nu e becul de vina ci contactele de la siguranta de lumini

 

Salut,

 

Multumesc de sfaturi. Vin cu completari:

Cateodata merge perfect, faza scurta, faza lunga...tot. Alteori merge doar pozitia si flash-ul.

Si azi cand am pornit-o, a mers doar pozitia si flash-ul, restul mort. Am ajuns la destinatie, iar cand sa plec inapoi, totul mergea perfect (faza scurta, lunga...).

Am fost la Honda sa iau bec, dar au zis ca nu au, ca trebuie sa fac comanda...dureaza o sapt-doua...Am zis sa intreb aici pana sa fac comanda la bec, sa nu fie de la altceva...

Cand o sa am timp o sa incerc sa demontez farul sa ma uit la bec...poate o fi acolo ceva in neregula.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Multumesc de sfaturi. Vin cu completari:

Cateodata merge perfect, faza scurta, faza lunga...tot. Alteori merge doar pozitia si flash-ul.

Si azi cand am pornit-o, a mers doar pozitia si flash-ul, restul mort. Am ajuns la destinatie, iar cand sa plec inapoi, totul mergea perfect (faza scurta, lunga...).

Am fost la Honda sa iau bec, dar au zis ca nu au, ca trebuie sa fac comanda...dureaza o sapt-doua...Am zis sa intreb aici pana sa fac comanda la bec, sa nu fie de la altceva...

Cand o sa am timp o sa incerc sa demontez farul sa ma uit la bec...poate o fi acolo ceva in neregula.

 

Asfalt uscat!

Este foarte periculos sa umbli fara faza scurta in functiune chiar si ziua. Este posibil ca becul sa aiba un defect care sa provoace intreruperea ambelor faze. Dar asta nu se potriveste cu faptul ca flashul merge, ceea ce inseamna ca faza mare ar trebui sa mearga. Nu stiu insa daca curentul pentru flash este furnizat de aceeasi siguranta cu cel pentru faze.

 

1-Asa ca in primul rind verifici toate sigurantele cu care ocazie lustruiesti contactele daca sint oxidate cu o cirpa aspra sau cu dosul unui smirghel textil. Daca vreo siguranta intra prea usor in soclu sau chiar are joc la contacte iei un ac de trasat sau ceva virf de compas ori un cui subtire si apropii usor contactele de soclu intre ele (unde intra ca un cutit contactele sigurantei) asa incit sa intre cu o oarecare frecare. Daca problema persista inseamna ca butonul de schimbare a fazelor este defect sau chiar cel general de pornire al luminilor in caz ca exista. Sau firul de masa de la soclul lampii nu face contact in sertizarea de la contact sau cea de la papucul de masa.

 

2-Daca totusi te-ai inselat si flashul merge si el cind are chef, atunci iti pui problema becului. Demontezi partea frontala a farului , cea cu sticla. Este prinsa din cite imi amintesc (am avut cindva CB500) cu un singur surub in partea de jos dupa care se rabate foarte usor in sus. Apoi scoti dulia (tip h4 cred) a becului cu tot cu becul . Nu trebuie sa comanzi bec, il gasesti la orice benzinarie, probabil H4. Dar inainte de a cumpara becul il lovesti usor cu un obiect de lemn in timp ce functioneaza ca sa vezi daca fileaza.

Atentie nu ii atingi cu mina partea sticloasa, deoarece depui astfel pe el grasime, aceasta se arde si formeaza un punct fierbinte pe sticla care se poate sparge. Deasemenea nu pui mina pe becul halogen in timpul functionarii ca iti ramine pielea pe el, halogenele sint foarte fierbinti. Daca lumina fileaza cind il atingi inseamna ca becul e defect cu certitudine si il schimbi. De fapt il schimbi oricum si tii becul original de rezerva in cazul ca problema reapare. Daca reapare atunci ai nevoie de un electrician sa vada ce e cu comutatorul de faze sau chiar un contact imperfect la sertizarea firului de masa la soclul becului sau la masa.

bafta si astept feedback

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bornele de la baterie,in caz ca nu le-ai verificat.Si eu am patit o faza asemanatoare pt. ca aveam o borna care juca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte periculos sa umbli fara faza scurta in functiune chiar si ziua. Este posibil ca becul sa aiba un defect care sa provoace intreruperea ambelor faze. Dar asta nu se potriveste cu faptul ca flashul merge, ceea ce inseamna ca faza mare ar trebui sa mearga. Nu stiu insa daca curentul pentru flash este furnizat de aceeasi siguranta cu cel pentru faze.

 

1-Asa ca in primul rind verifici toate sigurantele cu care ocazie lustruiesti contactele daca sint oxidate cu o cirpa aspra sau cu dosul unui smirghel textil. Daca vreo siguranta intra prea usor in soclu sau chiar are joc la contacte iei un ac de trasat sau ceva virf de compas ori un cui subtire si apropii usor contactele de soclu intre ele (unde intra ca un cutit contactele sigurantei) asa incit sa intre cu o oarecare frecare. Daca problema persista inseamna ca butonul de schimbare a fazelor este defect sau chiar cel general de pornire al luminilor in caz ca exista. Sau firul de masa de la soclul lampii nu face contact in sertizarea de la contact sau cea de la papucul de masa.

 

2-Daca totusi te-ai inselat si flashul merge si el cind are chef, atunci iti pui problema becului. Demontezi partea frontala a farului , cea cu sticla. Este prinsa din cite imi amintesc (am avut cindva CB500) cu un singur surub in partea de jos dupa care se rabate foarte usor in sus. Apoi scoti dulia (tip h4 cred) a becului cu tot cu becul . Nu trebuie sa comanzi bec, il gasesti la orice benzinarie, probabil H4. Dar inainte de a cumpara becul il lovesti usor cu un obiect de lemn in timp ce functioneaza ca sa vezi daca fileaza.

Atentie nu ii atingi cu mina partea sticloasa, deoarece depui astfel pe el grasime, aceasta se arde si formeaza un punct fierbinte pe sticla care se poate sparge. Deasemenea nu pui mina pe becul halogen in timpul functionarii ca iti ramine pielea pe el, halogenele sint foarte fierbinti. Daca lumina fileaza cind il atingi inseamna ca becul e defect cu certitudine si il schimbi. De fapt il schimbi oricum si tii becul original de rezerva in cazul ca problema reapare. Daca reapare atunci ai nevoie de un electrician sa vada ce e cu comutatorul de faze sau chiar un contact imperfect la sertizarea firului de masa la soclul becului sau la masa.

bafta si astept feedback

 

Multumesc mult pentru sfaturi. Am fost putin plecat din tara si nu am mai avut timp sa ma ocup de problema. Maine sper sa pot desface farul si sa le iau in ordine, de la verificare bec, sigurante, borne baterie.

Si am o vaga impresie ca becul este vinovat. Daca nu, posibil sa fie de la vre-o siguranta. Ma gandesc ca de la atatea gropi si denivelari, ori s-a dus filamentul becului, ori vre-o siguranta s-o fi slabit.

Imediat ce ma ocup de problema revin cu feedback.

PS Flashul merge tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru sfaturi. Am fost putin plecat din tara si nu am mai avut timp sa ma ocup de problema. Maine sper sa pot desface farul si sa le iau in ordine, de la verificare bec, sigurante, borne baterie.

Si am o vaga impresie ca becul este vinovat. Daca nu, posibil sa fie de la vre-o siguranta. Ma gandesc ca de la atatea gropi si denivelari, ori s-a dus filamentul becului, ori vre-o siguranta s-o fi slabit.

Imediat ce ma ocup de problema revin cu feedback.

PS Flashul merge tot timpul.

Motorul tau sta normal cu farul aprins tot timpul. Adica nu ai posibilitatea sa il opresti decat luind contactul. Din acest motiv a fost pusa pe butonul de pornire o "protectie" care stinge farul atunci cand il apesi. Adica butonul de pornire este cu circuit dublu, unul pt far si unul pt electromotor, cel de far este normal inchis, cel de electromotor normal deschis. Acolo e buba, la butonul de pornire. Ai ceva mizerie si nu se mai inchide circuitul de far decat cand vrea el.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul tau sta normal cu farul aprins tot timpul. Adica nu ai posibilitatea sa il opresti decat luind contactul. Din acest motiv a fost pusa pe butonul de pornire o "protectie" care stinge farul atunci cand il apesi. Adica butonul de pornire este cu circuit dublu, unul pt far si unul pt electromotor, cel de far este normal inchis, cel de electromotor normal deschis. Acolo e buba, la butonul de pornire. Ai ceva mizerie si nu se mai inchide circuitul de far decat cand vrea el.

 

 

Are sens ceea ce zici. Tocmai ce m-am intors din garaj, am demontat farul (3 suruburi), dar ca sa il pot da jos a trebuit sa demontez si parbrizul...

Am scos becul, m-am uitat la el, pare ok. L-am conectat la mufa in afara farului, i-am dat contact si nimic. L-am batut usor cu manerul surubelnitei dar tot nimic.

L-am montat la loc, am pornit/oprit motorul de cateva ori, iar la una din porniri a mers si farul. Cand i-am dat faza lunga s-a dus iar...

O sa incerc sa arunc o privire si la contact...

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...