Sari la conținut

"bulburuci" la nivelul uleiului


ridersowg
 Share

Postări Recomandate

multumesc tuturor pt raspunsuri,in final treaba sta cam asa:

 

o sa scot tot uleiul din motor ,o sa-l las sa se scurga timp de 24h intr-un vas transparent,iar apoi il voi mai lasa alte 24h in vas,pt a vedea daca exista lichid strain in ulei (apa,antigel,benzina),care daca exista ar trebui sa ramana la fund iar uleiul iese la suprafata....

 

eu tind sa cred ca uleiul e ok,facand o spuma incolora,sau de aceeasi culoare cu uleiul si nicidecum o spuma alba-crem persistenta,fapt care ar indica prezenta unor substamte straine in ulei;dar ca sa fiu 100% sigur ca totul e ok o sa fac operatia de mai sus.

 

 

eu zic sa treci pe honda si nu mai e nevoie de toate problemele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am sugerat ca scapa compresie in baia de ulei si-i agita uleiul...asa se mai verifica masina,scoti in timpul functionarii motorului busonul de la ulei,sa vezi daca arunca ulei in sus...

eu sugerez sa mai citesti o data inainte sa apesi pe Add Reply.

 

nu de alta, da poate omu mai incepator chiar iti urmeaza sfatul si pe urma ajunge sa isi segmenteze motoru, ca arunca ulei pe afara daca socate busonu i timp ce mere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

galen:ideea e ca la mine eu am soc automat,de obicei las apa sa ajunga pana pe la 50 de grade iar apoi il iau usor cu schimbari la max 4000rpm,fara frane de motor bruste &stuff,de fapt cam asta e stilul meu de mers,in general.

Editat de gusteru_streetfighter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

galen:ideea e ca la mine eu am soc automat,de obicei las apa sa ajunga pana pe la 50 de grade iar apoi il iau usor cu schimbari la max 4000rpm,fara frane de motor bruste &stuff,de fapt cam asta e stilul meu de mers,in general.

scoate uleiul si verifica-l asa cum am postat (il lasi sa se stratifice daca este ce) si faci testul cu incalzirea daca pute a benzina(ai nevoie neaparat de un termometru care sa poata indica 100 grade). Masori cit ai pierdut dupa ce iese benzina si daca este semnificativ (peste 50-100grame) la cei doi litri juma pe care ii vei scoate te sfatuiesc sa verifici si socul automat sa nu fie blocat cumva. Apropo cit de vechi e uleiul?

 

Cu socul automat nu ai in principiu griji la pornire, face ala treaba, ii da tot mai mult aer pe masura incalzirii. Dezavantajul este lipsa de control fapt pentru care personal nu agreez socurile automate. Daca gasesti benzina in ulei trebuie neaparat sa ti-l verifice un mecanic

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrebat un mecanic si mi-a zis ca nu am aproape nici o sansa sa fie asta....am intrat si pe svrider.com si mi s-a spus ca e normal sa fac o spuma incolora sua de culoarea uleiul,dar NU de culoare alb-crem.

in legatura uc benzina am inteles ca se simte mirosul daca ar fii ceva.....iar socul merge ok.

Editat de gusteru_streetfighter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrebat un mecanic si mi-a zis ca nu am aproape nici o sansa sa fie asta....am intrat si pe svrider.com si mi s-a spus ca e normal sa fac o spuma incolora sua de culoarea uleiul,dar NU de culoare alb-crem.

eu cred ca daca o garnitura de chiouloasa ajunge sa se arda tre' sa fie ceva total varza prin motor. si s-ar observa si-n alte moduri. da' daca omu' zice ca-i 100% sigur, probabil asa e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca daca o garnitura de chiouloasa ajunge sa se arda tre' sa fie ceva total varza prin motor. si s-ar observa si-n alte moduri. da' daca omu' zice ca-i 100% sigur, probabil asa e.

 

 

nu e neaparat sa fie ceva varza prin motor ca sa se arda garnitura de chiulasa. ca in acest caz nu e arsa cu siguranta e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrebat un mecanic si mi-a zis ca nu am aproape nici o sansa sa fie asta....am intrat si pe svrider.com si mi s-a spus ca e normal sa fac o spuma incolora sua de culoarea uleiul,dar NU de culoare alb-crem.

in legatura uc benzina am inteles ca se simte mirosul daca ar fii ceva.....iar socul merge ok.

Pai tot mai mult cred ca uleiul este usor contaminat cu benzina, mai ales daca e vechi si a avut timp sa stringa titei. Fa testul cu incalzirea si te convingi si gata cu discutiile aiurea de pe aici. Il lasi deasemenea o noapte in borcan transparent de 5 litri macar sa vezi daca se sedimenteaza sau se separa vre-o fractiune. Si gata povestea. Socurile astea automate daca sint bine reglate ofera o curba variabila de rapoarte de amestec aer benzina optima care arde cit de cit complet. Dar chiar daca aparent lucreaza(deschide clapeta la maxim) este posibil sa o faca cu intirziere daca burduful care comanda pirghia clapetei este iesit din parametri de fabrica. Doar un mecanic cu experienta iti poate spune daca socul merge cu adevarat ca lumea. daca nu gasesti benzina in ulei uiti de problema asta, dar daca gasesti atunci primul lucru asta faci verifici socul. Daca stai si nu faci nimic, discutiile degenereaza pe aici :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de celebra "incalzire a motorului". In realitate incalzirea peste un minut este de-a dreptul dezastruoasa daca nu este facuta in mod competent, cu reducerea progresiva a socului. In special motociclistele incalzesc motorul pe loc cu socul tras la maxim de-l ia naiba, uneori si cinci zece minute, sau pina se ineaca. Benzina in exces improscata de sistemul de soc in motor face urmatoarele minuni:

1- spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului

2- imbogateste uleiul de numa numa, de aia la unii motorul nu le consuma iarna ulei, din contra motorul "produce ulei". De fapt cind il schimba constata ca din motor curge zeama chioara cu puternic miros de benzina si bine incarcat normal cu particule metalice rontzaite din motor.

 

Asa se distruge un motor in 30 mii km. Daca nu stiti sa dozati socul pe masura incalzirii motorului si in corelatie cu temperatura exterioara, mai bine aplicati urmatoarea metoda:

Porniti motorul rece intotdeuna cu socul tras la maximum, il lasati asa cam 20-30 secunde, apoi reduceti socul complet si-l mai tineti usor peste ralenti sa nu se opreasca inca 30 secunde. Dupa aceea puteti linistiti pleca cu singura conditie sa nu-l turati mai tare de 3-4 mii de ture pina nu "misca " acul de temperatura.Mai bine "tuseste de citeva ori sau tinde sa "cada in bot" decit sa-l paraditi spalindu-l pe dinauntru cu benzina. In rest enjoy!

 

Ce se intimpla de fapt? Aveti nevoie de cele 30 secunde initiale pentru ca uleiul din baie sa se "rupa bine" iar pompa sa-l poate trimite sus in chiulasa unde e problema mare cu ungerea la motoarele moderne cu axe in cap. Dupa 30 secunde daca pompa de ulei e buna nu mai aveti treaba cu lagarele de presiune care se ung deja meserias. Nu turati doar pentru a proteja suprafetele cum ar fi camele de la axe sau oglinzile de cilindru unse prin barbotaj (stropire cu stropi fini de ulei). Pentru ca barbotajul sa mearga bine intradevar uleiul trebuie sa fie cald (mai sus de 50 grade) ca sa se imprastie in stropi fini si sa adere la suprafetele de uns. E o idee excelenta sa adaugati in ulei si aditivi antifrictiune pe baza de bisulfura de molibden sau dura lube de exemplu, atunci chiar nu mai aveti treaba, iar mecanicul vostru va soma.

 

:cheers:

asta intr-adevar este un lucru pe care multi nu il stiu. nici eu nu stiam de altfel chiar la inceput, pana mi-am dat seama ca ceva nu e bine. pornesc motorul cu socul tras si motrul urca in ture turbat pana la 3-4 mii ceea ce nu are cum sa fie bine. dupa o vreme am inceput sa mai incerc una alta si din cate am vazut, cel mai bine e sa pornesc motorul cu socul tras, si sa dozez imediat socul astfel incat sa ramana turatiile intre 1500-1800 cat timp se incalzeste. cum zicea aici galen, dupa maxim 1 minut, in functie si de vreme motorul merge foarte bine si rotund fara soc la ralanti. daca e chiar nevoie se poate ajuta putin din acceleratie dar chiar nu e nevoie de mai mult de 1800 de ture, cred. circulatul cu socul tras nu poate fi sanatos deloc.

 

si in momentul de fata doar SPER ca astfel ajut si nu stric.

 

 

nu se poate face oare on topic eventual sticky cu incalzirea motorului cu socul manual? precis sunt mai multi useri care nu stiu ce trebuie sa faca sa isi protejeze motoarele si sa nu le faca mai mult rau decat bine incercand sa le incalzeasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

asta intr-adevar este un lucru pe care multi nu il stiu. nici eu nu stiam de altfel chiar la inceput, pana mi-am dat seama ca ceva nu e bine. pornesc motorul cu socul tras si motrul urca in ture turbat pana la 3-4 mii ceea ce nu are cum sa fie bine. dupa o vreme am inceput sa mai incerc una alta si din cate am vazut, cel mai bine e sa pornesc motorul cu socul tras, si sa dozez imediat socul astfel incat sa ramana turatiile intre 1500-1800 cat timp se incalzeste. cum zicea aici galen, dupa maxim 1 minut, in functie si de vreme motorul merge foarte bine si rotund fara soc la ralanti. daca e chiar nevoie se poate ajuta putin din acceleratie dar chiar nu e nevoie de mai mult de 1800 de ture, cred. circulatul cu socul tras nu poate fi sanatos deloc.

 

si in momentul de fata doar SPER ca astfel ajut si nu stric.

 

 

nu se poate face oare on topic eventual sticky cu incalzirea motorului cu socul manual? precis sunt mai multi useri care nu stiu ce trebuie sa faca sa isi protejeze motoarele si sa nu le faca mai mult rau decat bine incercand sa le incalzeasca.

 

ar fi si asta o idee. se poate face daca se aduna din postarile de aici, eventual intr-un singur post astfel ca dupa se poata scrie cei care au nelamuriri, intrebari etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

luni o sa scot uleiul din motor pt ca atunci e ceva timp si spatiu(garajul unui prieten).

 

azi insa am pornit motorul si am verificat nsite aspecte:

1.socul automat functioneaza ok

2.ventilatorul intra la temperatura normala de functionare,putin peste 100 de grade,deci treaba cu garnitura de chiuloasa si lichidul de racire in ulei cade,caci altefl nu ar mia porni ventilatorul

3.am verificat nivelul lichidului de racire inainte sa pornesc motorul era o idee sub maxim,iar apoi dupa ce s-a incalzit motorul,nivelul a atins linia de maxim,e normal sa aiba dilatatie?

4.m-am uitat mai bine la spuma si totusi nu-mi dau seama de culoarea ei,e o nuanta ciudata,pare a fii si crem si verzui inchis(culoarea uleiului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

luni o sa scot uleiul din motor pt ca atunci e ceva timp si spatiu(garajul unui prieten).

 

azi insa am pornit motorul si am verificat nsite aspecte:

1.socul automat functioneaza ok

OK, dar cum ti-ai dat seama de asta? ca doar nu ai sectiune prin motor si carburatoare/injectoare, ce oi avea tu acolo? :hug:

2.ventilatorul intra la temperatura normala de functionare,putin peste 100 de grade,deci treaba cu garnitura de chiuloasa si lichidul de racire in ulei cade,caci altefl nu ar mia porni ventilatorul

depinde. putin poate sa insemne 101 grad sau 105. chestia e destul de sensibila si nu e chiar asa de usor de depistat daca termostatul si termocupla isi fac treaba cum trebuie. diferenta intre 100 si 105 grade poate sa insemne destul daca nu ar trebui sa creasca peste 100 si moto a ta da drumul la ventilator la 105. in timp se strica uleiul. zici si eu :cheers:

3.am verificat nivelul lichidului de racire inainte sa pornesc motorul era o idee sub maxim,iar apoi dupa ce s-a incalzit motorul,nivelul a atins linia de maxim,e normal sa aiba dilatatie?

da e normal, de asta ii zice vas de EXPANSIUNE. atata doar sa nu creasca peste sau sa fie sub

4.m-am uitat mai bine la spuma si totusi nu-mi dau seama de culoarea ei,e o nuanta ciudata,pare a fii si crem si verzui inchis(culoarea uleiului)

la asta nu stiu ce sa spun. ai cum sa face niste poze de calitate buna? sau sa filmezi? poate asa s-ar edifica lumea mai clar.

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o idee excelenta sa adaugati in ulei si aditivi antifrictiune pe baza de bisulfura de molibden sau dura lube de exemplu, atunci chiar nu mai aveti treaba, iar mecanicul vostru va soma.

 

Eu nu vorbesc din carti, am exploatat motoare in 4 timpi sute de mii de km, motoare moto si auto

atunci poate cunosti efectul dura-lube-ului asupra motocicletelor cu ambreiaj umed, in baia de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tot mai mult cred ca uleiul este usor contaminat cu benzina, mai ales daca e vechi si a avut timp sa stringa titei. Fa testul cu incalzirea si te convingi si gata cu discutiile aiurea de pe aici. Il lasi deasemenea o noapte in borcan transparent de 5 litri macar sa vezi daca se sedimenteaza sau se separa vre-o fractiune. Si gata povestea. Socurile astea automate daca sint bine reglate ofera o curba variabila de rapoarte de amestec aer benzina optima care arde cit de cit complet. Dar chiar daca aparent lucreaza(deschide clapeta la maxim) este posibil sa o faca cu intirziere daca burduful care comanda pirghia clapetei este iesit din parametri de fabrica. Doar un mecanic cu experienta iti poate spune daca socul merge cu adevarat ca lumea. daca nu gasesti benzina in ulei uiti de problema asta, dar daca gasesti atunci primul lucru asta faci verifici socul. Daca stai si nu faci nimic, discutiile degenereaza pe aici :)

 

daca e vorba de injectie "socul" automat nu e nici pe departe de ceea ce spui tu. NICIODATA!

 

atunci poate cunosti efectul dura-lube-ului asupra motocicletelor cu ambreiaj umed, in baia de ulei.

 

eu cred ca spui tampenii mari. nici un aditiv/ulei "energy conserving" sau cum plm li se spune nu fac ambreiajul umed sa alunece. esti un degeaba la capitolul sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e vorba de injectie "socul" automat nu e nici pe departe de ceea ce spui tu. NICIODATA!

 

 

 

eu cred ca spui tampenii mari. nici un aditiv/ulei "energy conserving" sau cum plm li se spune nu fac ambreiajul umed sa alunece. esti un degeaba la capitolul sfaturi.

degeaba esti tu cu sfaturile tale citite pe net. eu am povestit doar ce i s-a intamplat unui prieten dupa ce a bagat metabond in uleiu de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit undeva o chestie care s-ar putea sa fie cel mai aproape de adevar in privinta uleiurilor energy conserving/speciale moto/aditivilor: cica daca patineaza sau nu e dictat in final de compozitia discurilor de ambreiaj. eu am pus in motor ulei Mobil1 de masina si am mers citeva sute de kilometri asa, sint convins ca nu are ce dezastru sa se intimple. nu patineaza ambreiajul. asta nu inseamna ca pe anumite motoare nu poate sa patineze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e vorba de injectie "socul" automat nu e nici pe departe de ceea ce spui tu. NICIODATA!

 

 

 

eu cred ca spui tampenii mari. nici un aditiv/ulei "energy conserving" sau cum plm li se spune nu fac ambreiajul umed sa alunece. esti un degeaba la capitolul sfaturi.

 

"prietene" Uleiurile cu indicativul EC (energy conserving) nu sunt recomandate pentru ambreiaje umede. Aceste uleiuri sunt in in marea lor parte uleiuri de masina.... mai citeste, informeaza-te ca se pare ca habar n-ai despre ce vorbesti...

 

"Energy Conserving (EC) oil can cause wet clutches to slip." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_oil

 

mai baga o fisa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"prietene" Uleiurile cu indicativul EC (energy conserving) nu sunt recomandate pentru ambreiaje umede. Aceste uleiuri sunt in in marea lor parte uleiuri de masina.... mai citeste, informeaza-te ca se pare ca habar n-ai despre ce vorbesti...

 

"Energy Conserving (EC) oil can cause wet clutches to slip." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_oil

 

mai baga o fisa....

ai pierdut primele 3500 de episoade.

cred ca pina-n anul de gratie 2009 cel putin 84% din locuitorii planetei Terra au aflat ce se zice oficial despre uleiurile de masina/aditivate/energy conserving si ambreiajele umede de motocicleta. ce nu stiu insa multi oameni e cit/cum/unde/de ce patineaza. oricum, e o discutie inutila si inevitabil reduntanta, fiecare incearca pe pielea lui, daca crede de cuviinta (asa cum am incercat eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o idee excelenta sa adaugati in ulei si aditivi antifrictiune pe baza de bisulfura de molibden sau dura lube de exemplu,

 

Unde, si sub ce nume comercial se gaseste bisulfura de Mb, mie cartea de service imi spune sa amestec pulberea asta in uleiul de furca, dar nu am gasit, ma tot gandesc ca e camuflata sub vreun nume ciudat. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pierdut primele 3500 de episoade.

cred ca pina-n anul de gratie 2009 cel putin 84% din locuitorii planetei Terra au aflat ce se zice oficial despre uleiurile de masina/aditivate/energy conserving si ambreiajele umede de motocicleta. ce nu stiu insa multi oameni e cit/cum/unde/de ce patineaza. oricum, e o discutie inutila si inevitabil reduntanta, fiecare incearca pe pielea lui, daca crede de cuviinta (asa cum am incercat eu).

 

ma insel eu sau ti se pare ca ma adresam tie?

 

foarte corect, fiecare incearca pe pielea/motorul lui

eu pur si simplu m-am simtit lezat de exprimarea categorica a specimenului "cu fes" care vorbeste balarii

 

peace!

Mesaj completat

Unde, si sub ce nume comercial se gaseste bisulfura de Mb, mie cartea de service imi spune sa amestec pulberea asta in uleiul de furca, dar nu am gasit, ma tot gandesc ca e camuflata sub vreun nume ciudat. Multumesc!

 

bisulfura de molibden din cate stiu eu este ingredient in diverse vaseline, lubrifianti, spray-uri degripante, ca atare nu cred ca se gaseste.

 

L.E. vezi aici, sunt distribuitori de Molyslip, produse pe baza de molibden

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba esti tu cu sfaturile tale citite pe net. eu am povestit doar ce i s-a intamplat unui prieten dupa ce a bagat metabond in uleiu de motor.

Eu sunt prietenul care, la sfatul marilor maestri in ale motociclismului din Cluj (nu dau nume, ca nu isi are sensul), am bagat metabond in motor (100 ml) si ambreiajul meu a zis: hai pa!

In viata vietii mele nu am sa mai ma iau dupa mintile ilustre, doar pt simplu fapt ca au ajuns sa aiba 40 de ani + si nu au dat ortul popii.

Nici nu mai stiu de cate ori am desfacut motorul ca sa curat discurile de ambreiaj.

Precizez ca erau noi, proaspat montate si mobra functiona perfect.

Efectul metabondului? Ca si cum nu mi-as fi montat cablul de ambreiaj.

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Revin cu date noi despre "experiment":

 

1.Dat jos suleiul,lasat sa se scurga 48 de ore intr-un vas transparent ,pt a putea vedea daca uleiul se stratifica,semn ca ar fii antigel sau apa,raspunsul :NU s-a intamplat nimic,deci NU exista apa sau antigel.

2.Facut testul cu sugativa pt a afla daca e benizna in ulei,turnat mai multe picaturi de ulei din motor pe sugativa,si nu am observat nici o pata care sa aiba la margine un cerc decolorat care ar fii benzina;am pus si o picatura de ulei nou,ramas din bidon, si facea acelasi tip de pata,ca si cel din motor,deci NU exista nici benzina in ulei,care daca ar fii existat ar fii dat si alte simtome(fum negru,plafonare in turatii).

3.Am discutat si cu colegii detinatori de sv si v-strom(acelasi motor ca sv-ul) si mi-au spus ca si la ei se intampla fenomenul,si NU au ulei motorex,au Motul...

 

IN CONCLUZIE:uleiul nu e amestecat cu nimic si e normal sa faca aceea spuma de la balbotare,indiferent de uleiul folosit(eu am motorex,ei motul),cu toate ca la motoarele 4 in linie nu am observat fenomenul,ma gandesc ca o fii ceva tipic pt v2-uri....

Deci,nu are rost sa schimb uleiul,acesta avand doar 2mii km,si o sa-l pun inapoi.

 

ps:e vreo problema daca pun uleiul inapoi?mentionez ca a stat 48 de ore sub motor pt scurgere si stratificare,recipientul fiind neacoperit, insa motocicleta e in garaj .

 

 

multumesc tuturor pt indrumari,raman dator

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...