HnX Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 (editat) Tot m-am gandit in ultimul timp la ce motocicleta sa-mi iau. Si mi-a atras atentia modele de la Yamaha. Ma gandeam la ceva in 4 timpi ca e mai fiabila (125 cc desigur). Am observat ca modele de 125 in 2 timpi au racire pe lichid, iar cele in 4 timpi pe aer. Este vreo diferenta majora intre racirea cu apa si cea cu aer. Foarte important: Daca nu esti sigur, nu posta , pentru ca in loc sa ma ajuti mai rau ma incurci... Mc. pt. intelegere. Editat Mai 1, 2006 de HnX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 Da una este pe aer, una e pe apa glumeam. Din cate stiu eu racirea pe aer inseamna ca motorul pentru a fi racit are nevoie de aer la temperatura mai joasa decat a lui pentru a se raci. Pe cand la racirea pe apa, apa face racirea motorului, care la randul ei este racita de un radiator(un ventilator care porneste automat de la o anumita temperatura). Daca vrei un motor care va functiona mai mult la viteze mici, curentii de aeri produsi pe langa motor nefiind mari, ar fi mai bine sa te orientezi spre un motor cu racire pe apa. Din alt punct de vedere racirea pe aer nu da atatea batai de cap, neexistand unele componente care se pot strica, iar iarna nu trebuie sa faci proportii de antigel. Gresesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
puya123123 Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 mai jmekera racirea cu lichid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_moto Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 racirea cu aer e mai mult la scutere...si e aiurea..io am avut moped si sa mor io ce naspa era..ma plimbam 1 ora si statea sa raceasca o juma de ora...mai bine iti iei ceva cu racire pe lichid..cel mai bine un aprilia rs125 sau un honda nsr125>cele mai bune la cat 125cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 singura problema la astea cu racire pe aer este sa se caleze, dar in mod normal asta nu se intampla la motoarele/scuterele moderne, mai ales daca folosesti un ulei bun. la astea pe apa le trebuie mai mult timp sa ajunga la temperatura optima de functionare. ai putea sa incerci un compromis, racire cu aer fortat, adica are o turbina care baga aer la motor chiar si cand stai pe loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 mai ca sa intelegi gandestete la o racire pasiva (cu aer) si una activa (cu apa) ca la calculator sau ceva de genul ala. oricum clar cea cu apa e mai valabila pt ca are racire controlabila pe cand alea cu aer tre sa mergi cu viteaza sa bata vantul in radiator sa il raceasca si mai tre sa fie si oarecum racoare afara. get it? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
egobrain Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 mai ca sa intelegi gandestete la o racire pasiva (cu aer) si una activa (cu apa) ca la calculator sau ceva de genul ala. oricum clar cea cu apa e mai valabila pt ca are racire controlabila pe cand alea cu aer tre sa mergi cu viteaza sa bata vantul in radiator sa il raceasca si mai tre sa fie si oarecum racoare afara. get it? ....... Ce radiator la racirea cu aer??? Nu exista radiator la racirea cu aer. Am observat ca la Yamha multe modele au racire pe aer (Road star-urile, Viagrele, Mt-01, etc) si nu stiu d c. Nu ar trebiu sa fie o problema la modelele astea noi, la nipre se mai intampla sa se caleze daca mergeai ca animalu. Ia-ti ce iti place mai mult. Daca au pus ei racire pe aer la 1600 cc si se raceste, da pai un 125...... Sanatate si prosperitate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Mai 3, 2006 Share Postat Mai 3, 2006 poate se referea la radiatorul de ulei... unele modele cu racire pe aer au si racire pe ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comos Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 eu merg cu scuterul meu mai mereu prin oras zilnic de vreo 2 ani si nu am avut problema niciodata cu incalzirea. sa se incalzeasca sau sa se caleze...etc. normal ca o racire cu apa e mai buna. toate masinile au racire cu apa, cele sport la fel , radiator..... dar si cu aer e buna numai ca nu trei sa stai prea mult pe loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zaradi99 Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 am yamaha xv750 cu racire pe aer si nu am avut nici o problema. am mers si la 40C afara si la 2C si absolut nici o problema. ai o bataie de cap mai putin cu antigelul, radiator etc. yamaha nu cred ca "din greseala" isi fac multe modele cu racire pe aer, stiu ei ce stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HnX Postat Mai 9, 2006 Autor Share Postat Mai 9, 2006 Cam la asta ma gandesc si eu... nu ar fi pus ei racire pe aer daca nu erau sigur ca este la fel de sigura. Mi se pare prea exagerat la un motor de aproape 15 cai (125 cc) sa ai racire cu apa, de parca ar fi cine stie ce terminator . Ar mai insa o nemultumire , modelele yamaha au cu 2-3 cai mai putin ca celelalte de 125... care conteaza la un motor asa micut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.