Sari la conținut

CJ 750 - pornirea


ibz
 Share

Postări Recomandate

Salutare la toata lumea!

 

Sunt nou atat pe forum cat si pe motocicleta, dar probabil ca asta va fi evident din intrebarile pe care le pun. :kiss:

 

Am un Chang Jiang 750 M1 (6 volti, fara pornire electrica). Care sunt pasii pentru o pornire CORECTA (atat la motor cald cat si la rece)?

 

Am mai citit pe net (forumuri de CJ + am gasit manualul lui IMZ M-72, care e aproape aceeasi chestie cu ce am eu), dar am unele nelamuriri.

 

Cica astia ar fi pasii:

 

a) Motor rece

 

1) "put the ignition set lever on late ignition" - asta se refera la o manetuta mica care o am la mana stanga, pe ghidon. Stiu ca are de-a face cu bujiile, dar nu am reusit sa aflu ce anume face - as fi curios daca cineva imi poate explica, sa inteleg exact ce e.

2) se da un pic de acceleratie

3) "press the carburetor tickler" - asta din ce am studiat eu ar trebui sa fie ceva buton undeva la carburator, care daca il apas da drumul la benzina in carburator, ca altfel e gol si nu are ce sa arda. Am inteles teoria, dar NU GASESC BUTONUL.

4) "close the air flap" - asta iara e la carburator, dar nu am gasit-o

5) se apasa de cateva ori pe starter ca sa suga benzina in cilindri

6) abia dupa asta cica se invarte cheia si se da kick start

 

:P Motor cald

1-2) cica e la fel

3) nu trebe (evident)

4) nu trebe

5) nu trebe (evident)

6) cheie si kick

 

APOI cica dupa ce motorul e cald se inchide "choke" (punctul 4).

 

Nedumeririle mele ar fi:

 

Ce anume face punctul 1) ? Il fac, dar vreau sa inteleg ce anume se intampla in spate.

Nu gasesc chestiunile de la 3) si de la 4).

S-ar putea ca de-aia sa imi porneasca greu (uneori peste 10 kick starturi), fiindca nu fac 3) si 4)? Sau ar putea fi alte probleme? Am verificat baterie si ulei, is OK.

 

Am atasat poze cu carbul si cu manetuta de la 1, poate va ajuta.

 

Mersi mult.

post-52828-1257000098_thumb.jpg

post-52828-1257000155_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la toata lumea!

 

Sunt nou atat pe forum cat si pe motocicleta, dar probabil ca asta va fi evident din intrebarile pe care le pun. :kiss:

 

Am un Chang Jiang 750 M1 (6 volti, fara pornire electrica). Care sunt pasii pentru o pornire CORECTA (atat la motor cald cat si la rece)?

 

Am mai citit pe net (forumuri de CJ + am gasit manualul lui IMZ M-72, care e aproape aceeasi chestie cu ce am eu), dar am unele nelamuriri.

 

Cica astia ar fi pasii:

 

a) Motor rece

 

1) "put the ignition set lever on late ignition" - asta se refera la o manetuta mica care o am la mana stanga, pe ghidon. Stiu ca are de-a face cu bujiile, dar nu am reusit sa aflu ce anume face - as fi curios daca cineva imi poate explica, sa inteleg exact ce e.

2) se da un pic de acceleratie

3) "press the carburetor tickler" - asta din ce am studiat eu ar trebui sa fie ceva buton undeva la carburator, care daca il apas da drumul la benzina in carburator, ca altfel e gol si nu are ce sa arda. Am inteles teoria, dar NU GASESC BUTONUL.

4) "close the air flap" - asta iara e la carburator, dar nu am gasit-o

5) se apasa de cateva ori pe starter ca sa suga benzina in cilindri

6) abia dupa asta cica se invarte cheia si se da kick start

 

:P Motor cald

1-2) cica e la fel

3) nu trebe (evident)

4) nu trebe

5) nu trebe (evident)

6) cheie si kick

 

APOI cica dupa ce motorul e cald se inchide "choke" (punctul 4).

 

Nedumeririle mele ar fi:

 

Ce anume face punctul 1) ? Il fac, dar vreau sa inteleg ce anume se intampla in spate.

Nu gasesc chestiunile de la 3) si de la 4).

S-ar putea ca de-aia sa imi porneasca greu (uneori peste 10 kick starturi), fiindca nu fac 3) si 4)? Sau ar putea fi alte probleme? Am verificat baterie si ulei, is OK.

 

Am atasat poze cu carbul si cu manetuta de la 1, poate va ajuta.

 

Mersi mult.

Sal

Mare teorie de pornire nu exista, tutrebuie doar sa intelegi cum functioneaza acel motor si care e rostul comenzilor

Verifica ,,manetuta'' de pe stanga - aia in mod normal ar trebui sa fie comanda de soc - exact ca la Daciile vechi, si are rolul de a oferi un amestec de aer mai sarac(mai bogat in benzina)

Carburatoarele cu plutitor au acel ,,CUI '' care prin apasare actioneaza direct pe plutitor si permite umplerea camerei carburatorului cu benzina - f util cand moto sta mai mult si aceea benzina se evapora ( inclusiv pornire la rece)

Tu in mod cat se poate de normal, pentru pornire ai nevoie de benzina in cilindrii, pe care o aduci actionand cuiul carburatorului si apoi demarorul lucrand in acelasi timp si cu socul

deci: ii deschizi benzina - robinet rezervor, tragi socul ( treb sa stii de regula si cat), apesi cuiul ala pana se umple camera carb cu benzina( treb sa ai o gaurica de preaplin), pui contact si ii dai buton. Daca nu o ia din prima, mai ,,jonglezi '' din maneta de soc, in nici un caz nu mai umblii la carb.( risti sa o ineci sa-i uzi bujiile).

De preferinta nu forta acumulatprul, adica chei multe (repetate) si lungi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Punctul 1 se refera la AVANSUL aprinderii. la motor rece apesi pe maneta ptr. reducerea avansului la aprindere. ( Vezi daca este undeva stantat un + sau -). Ce face maneta aia? De la ea pleaca un cablu care intra in partea din fata a motorului. Acolo prin miscarea manetei actioneaza asupra platoului aprinderii si IA DIN AVANS la motor rece si DA AVANS la motor cald, functie de actionare + sau -. In timpul mersului odata cu incalzirea motorului actionezi maneta spre + ptr. buna functionare a motorului. Punctul 2 se aplica daca este cazul. Punctul 3, s-ar putea sa cauti mult si bine butonasul ala care actioneaza asupra plutitorului ptr. a mari nivelul benzinei in camera de nivel. S-ar parea sa ai SOCLU alimentat electric. S-ar putea ca BOBINA electrica ce se vede in imagine (pe carburator) sa deschida SOCLUL de benzina ( surplusul de benzina de care are nevoie motorul la pornirea la rece si care se face prin apasarea acelui buton de inundare a camerei de nivel la carburatoarele clasice) si in acelasi timp sa inchida aerul ce vine de la filtru spre carburator. In cazul in care bobina aceea actioneaza asupra clapetei de aer ( si nu stiu de ce sint sigur ca actioneaza) se elimina punctul 4. S-ar putea sa nu existe nici punctul 3 dar nu sint sigur. Punctul 5 este la tine KICK-STARTER deci PICIOR-PEDALA. Punctul 6, s-ar putea sa mai discutam pe tema asta. Pornire la rece. Deschizi benzina daca ai robinet de inchidere a benzinei. Daca nu ai robinet nici o problema. Poate ( nu stiu, banuiesc) inchiderea benzinei se face vacumatic. ( Vad ca ai carburatoare vacuumatice). Actionezi maneta mica de pe bhidon la maxim spre - . Dai 5-6 pedale, da' sanatoase, pui contactul si ar trebui sa porneasca normal, fara alte probleme. Daca este nevoie poti sa "pisti" putin acceleratia. Ptr. pornire cind motorul este cald e bine ca maneta aia de pe ghidon sa fie intr-o pozitie mediana. Tot asa citeva pedale in gol, daca este cazul putina acceleratie si motorul trebuie sa porneasca lejer. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele nu sunt elocvente, poti in cel mai bun sa faci doar presupuneri... unde ajunge cablul manetei?

Ceva nu-i in regula(l-a pus si pe Victor in incurcatura), nu-i logic! Daca are aprindere mecanica (cu corector de octan manual), nu vad de ce ar avea comanda electrica pe carburatoare, si vacuumatice pe deasupra? ..ca sa ce? ..sau este pusa la "misto", ramasa de la alta "combinatie"!?

Piesele negre par a fii electrovalve, daca ar fii asa cine le comanda(in general acestea sunt comandate de o aprindere electronica functie de sarcina/turatie si au rol de economizoare)?

Indicatiile tehnice pe care le ai evident, nu sunt pt configuratia actuala, probabil carburile sunt puse ulterior de "cineva". Clapeta de aer "soc", poate fii situata la intrarea fiecarui carburator(decizia constructorului) sau la intrarea filtrului de aer (solutie mai ieftina si practica)si are rol de imbogatire amestec la pornire, motor rece, etc. La tine nu cred ca exista... si n-ar avea rost la modelul tau de carburi(vacuumaticele dau multa benzina la pornire, cand depresiunea este mica in galerie).

Asa cu am mai scris, putem face doar presupuneri... tema ramane interesanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la toata lumea!

 

Sunt nou atat pe forum cat si pe motocicleta, dar probabil ca asta va fi evident din intrebarile pe care le pun. :kiss:

 

Am un Chang Jiang 750 M1 (6 volti, fara pornire electrica).

salut......mai pune si tu cateva poze cu motocicleta si zi de unde si cu cat ai luat-o ma intereseaza si pe mine un chinez desta :P .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!in primul rand trebuie sa stii ca acele carburatoare ce le ai pe motor nu sunt originale.ele sunt carburatoare cu depresiune constanta [Constant Velocity-CV]cel mai probabil japoneze[Keihin as zice].ele nu au titilator sau parghie de supraalimentare cum i se mai zice sau popular "pompita''.dispozitivul acela negru montat pe corpul carburatorului este un soc[si nu Soclu]electric denumit si "Auto-bystarter" care actioneaza la pornirea la rece asupra unui piston-ac ce obtureaza canalul de aer al circuitului de ralanti imbogatind astfel amestecul si usurand pornirea.in mod normal la acest dispozitiv vin doua fire electrice care la tine lipsesc evident.sunt sigur ca aceste dispozitive au fost anulate la tine.ele functioneaza oricum pe 12v,iar motorul tau e pe 6v.observa te rog ca la iesirea racordurilor de aer din filtrul de aer[cutia aceea neagra de pe motor,sub rezervor]ai doua parghii basculante care comanda doua table obturatoare ce stranguleaza sectiunea de trecere a aerului.la pornirea la rece misti acele parghii astfel incat sa ''inchizi'' aerul.daca te uiti atent in acea zona o sa iti dai seama in ce pozitie obturatoarele sunt deschise si in ce pozitie sunt inchise.banuiala mea e ca ele sunt acum deschise,pentru ca altfel ai fi mers cu un amestec mult prea bogat.odata motorul pornit misti cele doua parghii astfel incat sa deschizi treptat obturatoarele.cat despre manetuta de pe ghidon aceasta este maneta de reglare a avansului.la pornire acesta trebuie sa fie la minim[pentru a usura pornirea si a elimina riscul de a-ti arunca inapoi pedala de pornire].apoi duci maneta la jumatatea cursei,trei sfert sau chiar maxim functie de panta,sarcina,mers cu atas etc.

am atasat mai jos poza cu carbul tau pe care am incercuit cu rosu parghia obturatorului.

Mesaj completat

iata o poza din care iti dai seama de aranjamentul obturatorului pentru pornire.piesa 9 din figura este parghia de actionare a obturatorului[cea pe care ti-am incercuit-o in poza ta].

post-10713-1257020668_thumb.jpg

post-10713-1257022561_thumb.png

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow, ce de raspunsuri! Mersi mult! O sa imi ia ceva sa le diger. :P

 

Evident ca nu incerc sa memorez niste pasi, ci vreau sa *inteleg* ce se intampla in spate. Ca doar de-aia mi-am luat CJ. Dar cum am gasit pasii astia in mai multe surse, m-am gandit sa discutam pe marginea lor.

 

@mihai_prd Ei, nici chiar asa! :P O conduc de cateva luni, nu-i ca nu porneste deloc, doar ca mi se pare ca as putea imbunatati modul in care o pornesc. Abia acuma mi-am luat carnetul si conduc mai cu curaj, pana acuma mai rar ieseam.

 

@Burg_man Poze pot sa-i tot fac daca te intereseaza. Eu locuiesc in Beijing, aici e patria lor. Pe a mea am dat ~1100 EUR. Am avut mare noroc cu un amic care pleca din tara, ca in mod normal as fi dat atata numa pe placuta de inmatriculare (placute noi nu se mai dau; tre sa cumperi de la cineva care are, deci costa).

 

La restul va raspund dupa ce reusesc sa inteleg si sa vad ce si cum.

 

Mersi inca o data! Sunteti super! Sper in 2-3 ani sa invat suficient de mult incat sa fac un drum pana in Romania. Momentan sunt la pornire, deci mai am. :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow, ce de raspunsuri! Mersi mult! O sa imi ia ceva sa le diger. :kiss:

 

 

@Burg_man Poze pot sa-i tot fac daca te intereseaza. Eu locuiesc in Beijing, aici e patria lor. Pe a mea am dat ~1100 EUR. Am avut mare noroc cu un amic care pleca din tara, ca in mod normal as fi dat atata numa pe placuta de inmatriculare (placute noi nu se mai dau; tre sa cumperi de la cineva care are, deci costa).

 

Pai cum frate? iti cumperi motor si galbejiti nu iti dau numere ? Ca ei sunt multi inteleg....da de ce nu dau numere la moto ?S-or fi terminat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Burg_man Poze pot sa-i tot fac daca te intereseaza. Eu locuiesc in Beijing, aici e patria lor. Pe a mea am dat ~1100 EUR. Am avut mare noroc cu un amic care pleca din tara, ca in mod normal as fi dat atata numa pe placuta de inmatriculare (placute noi nu se mai dau; tre sa cumperi de la cineva care are, deci costa).

Mersi inca o data! Sunteti super! Sper in 2-3 ani sa invat suficient de mult incat sa fac un drum pana in Romania.

salut.....pai da daca ai timp si bunavointa ,vreau sa vad mai multe poze din mai multe unghiuri decat ofera ei pe site-ul lor .....si povesteste-ne si noua cum se comporta chinezul tau si cat de bine e lucrat pt ca in tara au o faima destul de proasta chinezariile .... se merita investitia ?

...multumesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.....pai da daca ai timp si bunavointa ,vreau sa vad mai multe poze din mai multe unghiuri decat ofera ei pe site-ul lor .....si povesteste-ne si noua cum se comporta chinezul tau si cat de bine e lucrat pt ca in tara au o faima destul de proasta chinezariile .... se merita investitia ?

...multumesc...

:kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai fiindca sunt multi - daca toti ar conduce motocicleta unde am ajunge? Am fi ca in Vietnam. :kiss: Nu zic ca e mult mai bine cu cele 3 milioane de masini cate sunt in Beijing acum, dar oricum e mai bine decat 3 milioane de motociclete (siguranta mai mare, poluare mai mica).

Numar de masina nu e greu de luat, dar de motocicleta e greu. Decat daca te multumesti cu "Jing B", cu care nu te poti apropia mai mult de 8km de centru (inelul 4). Eu cu "Jing A" merg aproape oriunde.

 

Prin Romania nu se vad CJ-uri? Aici sunt destul de populare (mai ales intre straini). De buna e buna. Tehnologie veche, din anii 30 (vei istoria aici http://en.wikipedia.org/wiki/Chang_Jiang_%28motorcycle%29 ), dar e construita solid (s-a folosit pana recent in armata). Acum nu se mai fabrica. Tot ce cumperi acum ca "nou" e facut din piese vechi (de obicei din ceva depozite ale armatei, care treptat se lichideaza). Calitatea cred ca depinde cel mai tare de CINE o construieste (customizeaza). Daca e facuta de un service de incredere (exista aici), aia nu vor sa isi strice reputatia si nu o fac la repezeala. De obicei lucreaza pentru export - CJ-urile se vand in Europa de vest pe mii de EUR.

 

Avantajul e daca stai in Beijing ca gasesti piese si service-uri foarte usor. E plin de service-uri care fac orice de la reparatii la tuning. Si preturile sunt OK. Nu stiu daca m-as fi incumetat la asa ceva daca eram in Romania. Oricum, voi astia care va pricepeti... probabil ca n-ati avea probleme cu ea.

 

Chiar ma gandeam, se poate inmatricula asa ceva in Romania? Dar permis pentru 3 roti se poate lua? Sau se merge direct cu categoria A? Ma gandeam si eu ... in caz ca vreodata ma apuca dorul de tara mi-as duce si CJ-ul cu mine. :P

 

Pentru poze cu mai multe CJ-uri, dati un ochi aici . O sa ii fac si io poze la a mea si le pun pe forum.

Mesaj completat

Am citit cu atentie ce mi-ati spus, am mai vorbit si cu altii, si m-am dumirit. Manetuta intr-adevar seteaza avansul (daca bine am inteles practic modifica timpul de aprindere a bujiilor - mai des sau mai rar, corect?), iar carburatoarele nu sunt cele originale, si nici nu au nevoie de a fi umplute manual. Parghia pentru inchiderea/deschiderea aerului era tot timpul pe "deschis" cum bine ati presupus, de fapt fusese acolo atata timp incat a intepenit, a trebuit dat jos filtrul si curatat acolo ca sa se urneasca.

 

Deci ce faceam faceam bine, dar acuma am si inteles mai bine ce se intampla. Baiul pentru care pornirea era complicata era in fata motorului, unde ajunge cablul de la manetuta aia pe modificarea avansului. Nu stiu cum se numeste chestia aia. E o chestie rotunda din plastic cu doua chestii mici metalice, care presupun ca aprinde bujiile cand se invarte. Aia era un pic "infundata" si a trebuit curatata. Acum e mult mai bine.

 

DOAR CA a venit iarna. Din cauza frigului, pornirea iar e complicata. Imi ia vreo 10 minute de pedale sa o pornesc dimineata. Nu-s temperaturi prea joase (doar -4 - 0), deci nu cred ca uleiul sa aiba ceva (desi cred ca e ulei de vara...). Oricum, e OK. Nu cred ca se poate face mare lucru pentru a imbunatati pornirea iarna, SAU? (in afara de garaj subteran) :P

Mesaj completat

Am citit cu atentie ce mi-ati spus, am mai vorbit si cu altii, si m-am dumirit. Manetuta intr-adevar seteaza avansul (daca bine am inteles practic modifica timpul de aprindere a bujiilor - mai des sau mai rar, corect?), iar carburatoarele nu sunt cele originale, si nici nu au nevoie de a fi umplute manual. Parghia pentru inchiderea/deschiderea aerului era tot timpul pe "deschis" cum bine ati presupus, de fapt fusese acolo atata timp incat a intepenit, a trebuit dat jos filtrul si curatat acolo ca sa se urneasca.

 

Deci ce faceam faceam bine, dar acuma am si inteles mai bine ce se intampla. Baiul pentru care pornirea era complicata era in fata motorului, unde ajunge cablul de la manetuta aia pe modificarea avansului. Nu stiu cum se numeste chestia aia. E o chestie rotunda din plastic cu doua chestii mici metalice, care presupun ca aprinde bujiile cand se invarte. Aia era un pic "infundata" si a trebuit curatata. Acum e mult mai bine.

 

DOAR CA a venit iarna. Din cauza frigului, pornirea iar e complicata. Imi ia vreo 10 minute de pedale sa o pornesc dimineata. Nu-s temperaturi prea joase (doar -4 - 0), deci nu cred ca uleiul sa aiba ceva (desi cred ca e ulei de vara...). Oricum, e OK. Nu cred ca se poate face mare lucru pentru a imbunatati pornirea iarna, SAU? (in afara de garaj subteran) :P

Editat de ibz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

de ce nu incerci o aprindere electronica?

la mine s-a simtit o ameliorare si a pornirii si a raspunsului la turatie.

imbunatatirea asta nu a durat decat 30 min. cu tot cu berea bauta intre surubeli si daca a mers la nipru merhe si la cj.

numai bine

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea tine de bobina, care se poate strica, de delcou (vezi sa fie strans surubelul care tine rotorul delcoului, acolo e un surubel atat de mic si pacatos si se toceste), de cum calca carbunii pe statorul delcoului, de fisele de bujii si de bujii.

Las-o asa 6V cu aprindere clasica etc., vezi cum iti plac carbelitoarele alea, daca nu vinde-le pentru modelul chinezesc normal.

Aici in tara nu exista CJ si nu sunt omologate de RAR, daca o inscrii aici vor cere sa o omologheze cu toate ca e 99% M72.

Pe timp rece ai ceea ce se cheama soc. Care soc este levierul de pe furtunul stanga de aer, rotind spre in fata tai aerul imbogatind amestecul.

 

pentru suportul tehnic pe care ti-l vom oferi in lb. romana tu va trebui sa faci urmatoarele :

 

1. dai cu o carpa cu ulei pe zonele care incep sa rugineasca pe crom

2. iei aparatul foto si pozezi cat mai multe CJ 750.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica ,,manetuta'' de pe stanga - aia in mod normal ar trebui sa fie comanda de soc - exact ca la Daciile vechi,

 

deci: ii deschizi benzina - robinet rezervor, tragi socul ( treb sa stii de regula si cat), apesi cuiul ala pana se umple camera carb cu benzina( treb sa ai o gaurica de preaplin), pui contact si ii dai buton. Daca nu o ia din prima, mai ,,jonglezi '' din maneta de soc, in nici un caz nu mai umblii la carb.( risti sa o ineci sa-i uzi bujiile).

De preferinta nu forta acumulatprul, adica chei multe (repetate) si lungi

 

niciodata. aia e maneta pentru avans, nu socul. apoi, buton ai sa-i tot dai, daca gasesti vreunul, si cand fabrcantul va monta si demaror electric la motocicleta aia poate chiar va porni cu el, dar pana atunci va trebui sa ai rabdare... multa...

Mesaj completat

De unde esti, sa stim pe cine trimitem la tine sa ti-l porneasca sa inveti?

 

 

te duci tu? io zic pas. ;)

Mesaj completat

drumul la benzina in carburator, ca altfel e gol si nu are ce sa arda. Am inteles teoria, dar NU GASESC BUTONUL.

nici nu prea cred ca ai sa-l gasesti, dupa parerea mea instructiunile astea sun tconcepute pentru changul cu carburatoare PZ28, nu pentru ce ai tu... acolo da, ai butonul cu pricina. :D

Mesaj completat

Ibz, astia cu M72, M61, K750, ne poti ajuta si pe noi cu niste piese? Piesele vandute acolo sunt mai ieftine decat cele vandute pe magazinele online sau la aceleasi scoruri.

 

 

SUBSCRIU!

Mesaj completat

sunt rau daca-ti spun ca io nu fac niciodata ce zice acolo la manual iar M72-ul meu porneste mereu ca un nesimtit din prima? mint, fac ceva, ii dau totusi benzina. ce avans? ce soc? ce e aia? =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) mai ca imi vine sa imi vand BMW-urile si IMZ-ul si sa-mi iau un chinez

 

http://www.chang-jiang.com/bmw/engineb.html

 

http://www.chang-jiang.com/bmw/enginew.html

 

:D si un fel de .......catalizator chinezesc http://www.chang-jiang.com/bmw/sp-convert.html

 

frumos lucrat ,sunt curios cat sunt de fiabile si cam cat costa un...chinez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...