Sari la conținut

Citeva intrebari despre sablare si vopsire electrostatica cu pulbere


gn77b
 Share

Postări Recomandate

nu am vorbit despre bani cu ei. tu cit ai cere pentru un cadru de Bandit? exact asa arata:

287-17248-Frame-1.jpg

 

Undeva pe la 150-200 de eur cu sablare/mascare vopsit intr-o culoare solida. Pentru culori metalizate sau speciale pretul creste. Dar momentan nu pot sa vopsesc cadre, deoarece din cauza unor probleme cu actele nu am trifazic in atelier si nu pot vopsi in cuptorul mare. Mai am doar cuptorul de rezerva care e micut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dintotdeauna am stiut ca DHL este un serviciu extrem de scump, dar am cautat totusi oleaca pe net si mi-a iesit un pret total de peste 1000 RON pentru transport :laugh: thanks, but no thanks.

 

Off-topic

E imposibil sa coste atat de mult. Incearca fan curier. Am dat jos din duba un KTM 640 Adventure intreg , montat (si cu benzina in rezervor) si a facut 130 de lei de la Satu-Mare la Bucuresti livrat la usa.

 

(de' era mai scump service-ul la Bucuresti si-si bateau joc de tine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am dus la sablat o bucata detasabila din cadru. cu toate ca nu eram sigur in privinta rezultatelor, neavind nici un punct de plecare pentru a decide in favoarea unei firme sau a alteia si fiind limitat in privinta ofertei am zis ca pina nu incerc nu aflu cum iese. rezultatul se vede in poza. suprafata este evident prea rugoasa pentru o vopsire buna. din cite am citit, rugozitatea prea mare favorizeaza fenomenul de "outgassing". mai exact, aerul prins intre micro-craterele de pe suprafata metalului si particulele de vopsea se dilata la coacere, marindu-si volumul si umflind vopseaua, cauzind producerea de bule pe suprafata.

am dus fieratania astfel sablata la o firma care face vopsire electrostatica chiar ieftin. mi-au aratat niste mostre de suprafete vopsite de ei, dintre care unele au fost sablate, altele nu. la cele sablate fenomenul de "outgassing" era clar vizibil. in fine, am lasat fierul la vopsire de test, sa vad cum iese.

post-24366-1258746592_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa aratau si niste scaune pe care le-am dus la sablare cu alice, ca sa iasa ok a trebuit sa le smirgluiesc pe toate. Pe otel sablarea cu nisip cuartos e ok, daca se foloseste nisip refolosit. Pentru aluminiu merge cat de cat nisipul cuartos, dar mai bun e oxidul de aluminiu. Outgasing apare daca piesa este turnata si raman in pori urme de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa aratau si niste scaune pe care le-am dus la sablare cu alice, ca sa iasa ok a trebuit sa le smirgluiesc pe toate. Pe otel sablarea cu nisip cuartos e ok, daca se foloseste nisip refolosit. Pentru aluminiu merge cat de cat nisipul cuartos, dar mai bun e oxidul de aluminiu. Outgasing apare daca piesa este turnata si raman in pori urme de ulei.

teava aia nu a fost sablata cu alice, ci cu nisip, dar la o instalatie industriala cu compresor de cine stie citi gigabari. cred ca la alice ar fi iesit mai bine.

intre timp am gasit pe cineva cu o instalatie de presiune mica, care chiar a mai facut cadre de motocicleta. doar ca trebuie sa fac rost de nisip uscat.

legat de outgassing, nu stiu daca asta e cea mai mare problema. am vorbit la firma unde o sa vopsesc si mi-au zis ca incalzesc bine fierataniile inainte de vopsire.

problema mai mare e ca am vazut niste fiare pe care tocmai le vopsisera si care fusesera sablate exact unde am sablat si eu si suprafata arata destul de urit, denivelarile nu erau mascate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teava aia nu a fost sablata cu alice, ci cu nisip, dar la o instalatie industriala cu compresor de cine stie citi gigabari. cred ca la alice ar fi iesit mai bine.

intre timp am gasit pe cineva cu o instalatie de presiune mica, care chiar a mai facut cadre de motocicleta. doar ca trebuie sa fac rost de nisip uscat.

legat de outgassing, nu stiu daca asta e cea mai mare problema. am vorbit la firma unde o sa vopsesc si mi-au zis ca incalzesc bine fierataniile inainte de vopsire.

problema mai mare e ca am vazut niste fiare pe care tocmai le vopsisera si care fusesera sablate exact unde am sablat si eu si suprafata arata destul de urit, denivelarile nu erau mascate.

 

Daca e foarte rugoasa suprafata nu acopera pulberea denivelarile. Poti sa sablezi brut si sa smirguiesti, dar e preferabil sa sablezi mai fin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca i-mi pot permite o parere nu foarte avizata. Am vazut pe Discovery ca dupa ce a sablat unu' un cadru , l-a si acoperit cu un grund , gri deschis , asta in secunda doi , ca sa nu rugineasca.

O solutie mai facila , desineverificata de mine personal poate ar fi vopseaua "Lovitura de ciocan" , am citit ca se aplica direct peste rugina si nu stiu ce-i face , o transforma chimic si nu se mai intimpla nimic in continuare(adica rugina aia nu mai rugineste in continuare sub vosea). Asa sa fie ? Chestia asta am vazut-o si pe Discovery , dar nu stiam ce vopsea e aia. Lovitura de ciocan are prin Bricostore , parca , acolo am citit pe cutie chestia cu aplicatul peste rugina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca i-mi pot permite o parere nu foarte avizata. Am vazut pe Discovery ca dupa ce a sablat unu' un cadru , l-a si acoperit cu un grund , gri deschis , asta in secunda doi , ca sa nu rugineasca.

O solutie mai facila , desineverificata de mine personal poate ar fi vopseaua "Lovitura de ciocan" , am citit ca se aplica direct peste rugina si nu stiu ce-i face , o transforma chimic si nu se mai intimpla nimic in continuare(adica rugina aia nu mai rugineste in continuare sub vosea). Asa sa fie ? Chestia asta am vazut-o si pe Discovery , dar nu stiam ce vopsea e aia. Lovitura de ciocan are prin Bricostore , parca , acolo am citit pe cutie chestia cu aplicatul peste rugina.

 

Nu stiu daca se numeste "lovitura de ciocan" (de unde o fi mai venind si denumirea asta) dar eu am vazut o vopsea (grund) 3in1 anticoroziva care se poate aplica peste rugina pe care o dizolva si o inglobeaza, apoi nu trebuie sa mai faci nimic decat sa vopsesti. Vopseaua asta curata, galvanizeaza, si are si rol de suport pt vopseaua finala. Pretul era destul de piperat.

Dar nu cred ca e cazul aici de asa ceva.

 

Piesa arata nasol, e imposibil sa arate fin dupa vopsire, fa rost de nisip si sableaza la nenea cu presiune mica. Chiar si asa, testeaza pe altceva inainte, chiar si cu presiune mica e posibil sa arate tot asa la final..

Te-ai hotarat ce culoare faci cadrul la final? Albastru? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca i-mi pot permite o parere nu foarte avizata. Am vazut pe Discovery ca dupa ce a sablat unu' un cadru , l-a si acoperit cu un grund , gri deschis , asta in secunda doi , ca sa nu rugineasca.

O solutie mai facila , desineverificata de mine personal poate ar fi vopseaua "Lovitura de ciocan" , am citit ca se aplica direct peste rugina si nu stiu ce-i face , o transforma chimic si nu se mai intimpla nimic in continuare(adica rugina aia nu mai rugineste in continuare sub vosea). Asa sa fie ? Chestia asta am vazut-o si pe Discovery , dar nu stiam ce vopsea e aia. Lovitura de ciocan are prin Bricostore , parca , acolo am citit pe cutie chestia cu aplicatul peste rugina.

este vorba de celebra "Hammerite", care a ajuns si la noi. asta cu lovitura de ciocan n-am auzit-o. e o vopsea care se aplica peste rugina, este special proiectata pt. asa ceva.

la vopsire electrostatica nu se grunduieste, cel mult se aplica un tratament anticoroziv cu fosfat de zinc sau de fier. stiu astea de pe net si din ce-am mai vorbit cu lumea care se ocupa cu asa ceva, poate gresesc.

tratamentul de fosfatare nu-l aplica toate firmele, in Iasi am gasit o firma care face asta, alta care nu. din motive care nu tin de mine (ca nu trebuie sa merg "pe sub mina" e unul din ele) o sa-l vopsesc la firma care face fara fosfatare, aplica doar degresare cu substante speciale. am citit ca daca vopsirea se face in maxim citeva ore dupa ce metalul e dezgolit e ok. nu stiu daca e asa sau nu, e doar o presupunere personala, dar la otel nu stiu daca e atit de critic ca la aluminiu - otelul nu formeaza un strat impermeabil de oxid ca aluminiul si nu se rugineste in atmosfera atit de repede. e drept ca daca e ajutat de umezeala si temperaturi ridicate rugineste urit dar teoretic nu va fi cazul.

 

Nu stiu daca se numeste "lovitura de ciocan" (de unde o fi mai venind si denumirea asta) dar eu am vazut o vopsea (grund) 3in1 anticoroziva care se poate aplica peste rugina pe care o dizolva si o inglobeaza, apoi nu trebuie sa mai faci nimic decat sa vopsesti. Vopseaua asta curata, galvanizeaza, si are si rol de suport pt vopseaua finala. Pretul era destul de piperat.

Dar nu cred ca e cazul aici de asa ceva.

Hamerita costa cam 50 de RON un litru (sau jumatate? nu mai stiu), nu e chiar colosal pretul.

 

Piesa arata nasol, e imposibil sa arate fin dupa vopsire, fa rost de nisip si sableaza la nenea cu presiune mica. Chiar si asa, testeaza pe altceva inainte, chiar si cu presiune mica e posibil sa arate tot asa la final..

Te-ai hotarat ce culoare faci cadrul la final? Albastru? :D

cadrul va fi negru. stiu ca arata nasol, de asta am luat doar tevusca asta de test.

in final o sa iau niste nisip de constructii (daca nu gasesc unul fin), o sa-l cern si o sa-l coc pentru a-l usca si o sa rezolv problema.

cu presiune mica e greu de vcrezut ca iese asa. imagineaza-ti cam ce viteza trebuie sa aiba particulele de nisip pentru ca energia cinetica sa reuseasca sa deformeze otelul ala. daca ai fi vazut cit de mare e instalatia cu care am sablat si ce zgomot infernal scotea ti-ai da seama :D

Mesaj completat

pina la urma am vopsit electrostatic de proba teava cu negru lucios. a iesit mult mai bine decit ma asteptam, chiar daca nu perfect. cred ca o sa sablez restul la firma unde am sablat si tevusca, doar ca o sa-i imbii cu ciubuc serios ca sa se chinuie sa dea presiunea mai mica la masina aia.

post-24366-1259611799_thumb.jpg

post-24366-1259611839_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine ce vad in poze. :crack:

Bravo.

acum am observat ca se vad niste picatele rosii in poza, in realitate sint invizibile. probabil e de la blitz.

am uitat sa scriu cit a costat vopsirea tevustii: 4 RON :(

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva...tine vopsitul electrostatic pe niste jante de enduro?

vrei sa vopsesti si spitele ? ... va trebui sa scoti semeringurile... vopseaua se "coace" la 160-180 grade

Mai bine spray argintiu special pt jante auto ... vreo 20 lei...

 

Cred ca e bine sa folosesti aceeasi culoare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Reînvii topicul pentru că am nevoie.

Vreau să vopsesc mânerele de frână. Sunt din aluminiu (sau un aliaj care seamănă cu aluminiul, nu Âştiu sigur). Trebuie o vopsea foarte rezistentă care să facă față la frecuÂş. Vopseaua lor originală a rezistat câțiva ani buni. Vopseaua cu sprayul rezistă o săptămână.

Ce mă sfătuiți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...