Sari la conținut

Choppers, a way of living!


Blackrider
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

iacata o filmare din anii pe care doar putini si mai amintesc:

 

Mihai,mai stii?hehe

 

* astfel de intruniri eu n-am apucat, da'mi se pare ca era cu totul alt "aer".

 

deja avem nostalgii, Black?! :laugh:

hai ca mai putem!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da barbate, ce vremuri faine! Nici o problema pe lume numai distractie pura si prieteni cat vezi cu ochii.

Pe drum spre casa am adormit calarind Nipra si Sami imi batea in casca sa ma trezesc...

Mesaj completat

Una mai dura putin din noua mea zona folclorica…

Eram pe la primele tangente cu viata de “chopperist” din zona asta, ca sa zicem asa.

Aveam Sporsterul la garajul unui tovaras sa imi dregem instalatia electrica ( sa o chopperim … scoatem tot ce nu e necesar si sa lasam numai 3 relee , bla bla). Era acolo de ceva timp , vre-o 2 saptamani asa ca ma duc la el sa facem treaba.

Ajung in fata casei si-i vad perdelele trase si casa goala. Imi sta inima-n loc… sobolanutzaaa meaaa… Il omor, kneecapped si taiat grumazul razand… bombe violuri si macel!

Pe cand incepeam sa tremur aud un fluierat de la garaj . Vad duba lui pe driveway cu gumele taiate si graffiti-uri de genul : o sa-ti violez mama pe cadavru’ lui tacto , etc… dragut! Cineva il iubeste pe baiat foarte tare.

Trec pe langa ea si ajung la garaj. Din curtea interioara vre-o 2 pitbulli dadeau sa rupa gardul la mine. In spatele usi cineva se intereseaza daca sunt singur

Nu, is cu duhu’ sfant, unde poola m-i motoru?

Easy my pet, just hurry-up and get the fuck in !

Se aud zgomote de metale trase si baricade mutate.

Apare freza lui Tim de dupa usa si se holba interesat in jur

Nu era nimeni pe strada?

Neh… vad ca nici tu nu esti acasa , si arat spre casa goala.

Intram inauntru si imi iau bun venit de la doi mauroci cat casa, tatuati si in cerul gurii precum si un fum gros de iarba de mare altitudine.

Ce faci mititelule, se intereseaza zambind cu ochii lui mici albastrii si porcini. Sa aiba la vre-o 40 si ceva . Ras in cap dar cu tuleie marisoare si racing stripe din ala cu partatele, tatuat le-a lungul tzestei. Scleptzoman si uscat ca o radacina de copac. Baiat bun!

Imi zice ca e vanat de ceva baieti si sta la umbra aici in garaj…” mongrels (maidanezii) astia stau cu mine san nu ma plictisesc” si arata spre cei doi mauroci, sau spre curtea unde erau cainii, sau spre toti la un loc.

Nu vreau sa par foarte curios asa ca nu mai intreb nimic si incep sa surubaresc la indicatiile lui. Niste iarba , ceva burboane, traba buna.

Trec ceva ore iar el petrece mult timp in drepul usii holbandu-se afara printr-o gaura cat unghia.

La un moment dat sare ca ars si scoate de dupa un raft un 38 dupa care ne anunta cu muianu lipit de usa si ochiul la gaurica :“or veni!”

Maurocii se pun in miscare .

Mie imi zice sa ma fac si eu util si sa iau gunnul de batul cuie de pe masa si sa-l lipesc de usa (imi arata unde cu degetul).

Ganduri prin cap “o (cuvant urat)!” “bine bha?! Acuma o sa imi iau eu in cap paiele aprinse de el… bag poola in ce m-am bagat… dar hai sa dansam daca asta ii muzica, ce puii mei , ca nu-s nici eu chiar o fleashca…” si multe alte incurajari, da’ imi pierdeam chilotii de frica.

Imi aminteste sa imping bine de gunn in usa ca are nush ce safety mechanism.

Stam asa ca mutele cateva minute (numai el vedea afara prin gaurica) si se aud ceva bufnituri – duba saraca primea un nou set de abuzuri. Dupa un timp se linistesc lucrurile sin e zice Tim ca au plecat. Pulaii se apuca iar de fumat, baut, povestit de parca nu se intamplase nimic. Eu cu mana tremuranda legam fire… sau cel putin incercam.

Vine timpul sa o intend. Baiatul scoate rangile care blocau deschiderea usii ne strangem creanga si plec la masina.

 

Pove mai incolo ce s-o intamplat ca or venit mutantii sa ies la o bere….

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Shobolane , m-ai spart. Daca e real , esti tare , ce aventuri ai si ce oameni cunosti , daca le inventezi , ai potential. Eu nu zic ca-s inventate , doar ca par , asa de tari sint intimplarile. Si le povestesti intr-un mare fel. Bravo frate. Daca aveam talentul asta de povestitor , faceam ceva cu el. Pune si tu pe hirtie (sau pe hard) , daca ai timp.

Astept continuarea , sa nu ne uiti. :baldy: ;) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i tiri-piri mesere, am in tolba mai tari pe care poate o sa le povestesc peste vre-o 20 de ani... In fine sa va termin intamplarea:

Ajung la masina si cu morcovu-n poponeata ma urc la volan. Ajung pe strada principala si mi se pare ca ma urmareste o masina. Ceva japoneza veche de cand pamantul cu un mauroc la volan. Imi zic ca sunt paranoic si aprind o tigara. Dau muzica tare si ma uit iar in spate, mai sunt numai vre-o 2 masini intre noi …hmmm… il vad ca intra fortat pe banda dungata din mijlocul strazii sa depaseasca. Fortez banda din stanga si reusesc sa depasesc o masina (aici se circula pe stanga). Baiatul baga mare si ajunge la numai o masina departare dar pe banda cealalta, acum era clar ca venea dupa mine. La un stop fortez pe galben-rosu ranjind - el era al doilea la “coada”. Prunocul intra pe banda dungata de pe mijlocul drumului si sprinteaza pe rosu depasind prima masina de la stop. Fuck, acuma e pe buna bag pixu. Depasesc pe banda de autubuz (stanga drumului) el pe aia dungata (mijlocul drumului), intre noi doua benzi de masini bara-n bara.

Vad in fata intrarea pe motorway… te-am fuutut labare! Bag talpa si intru pe motorway cu mazda ms8, v6…el cu harbul lui bun de lasat gainile la ouat pet imp de ploaie… bei fum vaca cu cabina!

Cand ajung in centru, ies de pe motorway si mi frica sa ma duc acasa… poate e cineva pe care nu l-am vazut, poate …. Cine stie ce… oricum nu vreau sa-i risc pielea la a mea jumatate. Asa ca fac un detur si imi vizitez un prieten la birou. Ii spun ce am patit si ma injura bine “ da-te-n puii mei ca tu o cauti”

Cam asta a fost tot… Tim mi-a zis ulterior ca totul please de la ceva legat de reparatul unor motoare ale unui gang local, neintelegeri cu banii, motoare aruncate de el din duba in mers in fata casei proprietarilor… de unde buba mare si nasolie. Norocul lui a fost apropierea de un club mare si faptul ca s-a dat la fund pentru cativa ani..

Chiar ar trebui sa ii fac o vizita ca nu l-am vazut de vre-o 2 ani.

 

Mesaj completat

Am tras o tura de 2 zile cu un mic club de bobbere de aici (nu MC) Rattlers se numesc ( http://www.rattlers.co.nz/ )

Ma gandeam sa bag tare cu bobberitul la Shobolanutza mea asa ca am iesit cu ei sa vad cum se comporta la tura.

Toti au hard tail, shei punisher, majoritatea au suicide shiftere si jokey shiftere, rezervoare copie sau chiar de sportster, etc...

 

prima impresie a fost bestiala. Pozitiile cool ale baietilor si urlatul motoarelor ( de la xs-uri la triumph si hd). Nu prea eram eu cu imbracamintea lor - camasi in carouri - sau castile colorate strident, dar in rest era super.

Sa tot fi fost vre-o 15. Dupa 100 de km max ne-am oprit. Unii se vaitau de curutzuri altii de benzina... Am zis ca le trece, si cand ne intram in ritm o sa halim km mai multi dintr-o bucata. Dar nu a fost asa. Ultimii 200 de km cred ca ne-am oprit minim din 50 in 50.

In munti a fost horor. Imi chinuiam motorul in draci cu accelerat si franat ca sa ii evit pe cei care schimbau vitezele cu mana. Pe cand iti venea sa deschizi gazul si sa-i dai pe pidzda ( in mijlocul curbei), vedeai cate unu, doi cum parca franeaza... Oglinzi retrovizoare de (cuvant urat) da cool nu vedeau cine rula in spate asa ca trebuia sa feresti la tot locul.

Ce e mai nasol e ca nu sunt motoristi de un an doi... si cand erau lasati in pace bagau chiar fain!

In fine, pe drum incoace ne-a apucat ploaia... fara aripi... viteza de melc. Probleme cu instalatia electrica...

Sa mai zic de masina care a trebuit sa vina cu bagajele lor?

La sfarsit le-am zis la un pahar de bere parerea mea despre ei: ca sunt all about looks! Si tot stilul asta "pastreaza numai esentialul" si "renunta la tot ce nu e necesar condusului", "functionalitate 100%" e bullshit. Ca fac inca mai multe compromisuri decat cei care isi incaraca motoarele cu crom si cdplayere si ajung sa aiba o bitzigla greu functionala, daca nu aproape imposibila. Inteleg sa renunti la multe pt moda, dar nici chiar asa! Parca sunt niste pizduline cu pantofi cu 3 numere mai mici.

Totusi arata cool, dar nu sunt motoare , sunt barhoppere. Si in modul cel mai clar cand o sa vreau un motor sa ma duc la crajma sau sa fac naveta o sa-mi fac un bobber rasa pura.

 

 

Concluzii la care am ajuns:

nu o sa renunt la aripa fata,nu scurtez aripa spate - asta doar pt ca traiesc in Noua Zeelanda

nu vreau rigid

gentile de piele sunt sux, dar de 1000 de ori mai sux e sa trebuiasca sa vina mamica cu masina ca sa iti aduca pijamaluta.

nu vreau rezervor de Sportster - chiar daca este clar cel mai frumos rezervor ever!

trebuie clar vazut pana unde poti sa duci taria sheii

unele motoare arata mai bine in garaj decat pe drum

Ciclistica si suspensie cat mai aproape de stoc.

la fel de ceacanai sunt "puristii" cu garage built ca si ceacanaii de la Orange County Choppers. Chrome wont get you home but neither a bad garage built.

Trebuie sa gasesc un compromis care sa functioneze pt mine si sa am un motor cool, clasic, care sa ia curbele calumea si sa haleasca km. Sa am crom dar sa arate dur, sa fie functional dar nu impopotzonat. Sa am shaua pe arcuri dar sa imi pastrez suspensia pe spate, sa imi gasesc ceva genti de piele cool... in fine sa gasesc un echilibru.

Bibelouri ruginite care arata bengos sa-si tina in vitrina cei care doresc bibelouri!

 

Mie da-mi drum lung si ploaie, drumuri rele si curbe stranse!

 

Mesaj completat

Astea-s unele din motoarele lor

post-2792-1284780709_thumb.jpg

post-2792-1284780721_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

well,in lege scrie ca trebuie sa ai mijloace de semnalizare a vehicolului,dar nu altele decit cele prevazute de producator...

pe de alta parte,la scoala inca te invata sa semnalizezi cu mina....si apoi te amendeaza daca nu tii miinile pe ghidon....how stupid is that?

 

am 2 preteni care si-au inscris harleyurile neavind semnalizari deloc....unul nu avea nici oglinzi macar.

militistilor le spui asa: daca e omologat asa de RAR,eu ce sa-i fac?in plus,chestia cu semnalizarea cu mina, de mai sus....hahaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fiecare data cand citesc postul tau nu pot sa nu rad.... asa e, tara lu' Doamne iarta-ma ! da nea cap de creta te poate trimite mumusel la rar daca nu ai semnale fata asa-i ?

am sa intreb totusi si-un biciclist din ala cu urs bemveu mare si alb, cu bec albastru la cap, sa vad ce zice.

 

multumesc de raspuns !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In RO legea e facuta ca oricare (organ) al statului sa o poata interpreta cum vrea el astfel incat sa obtina "MONEY" (lucrez in sistem si vad multe)...no more Comment's pe tema asta si scuze de OFF Topic!

 

On topic, sunt intresante (pana la nivelul de a ma uita la ele) jucariile prezentate de @Sobolanu' si sunt de acord ca parerea lui, nu-s deloc practice (mie personal imi place sa merg si 400-500 de km intr-o zi daca se poate si asta pentru mine trebuie sa insemne o minima comodotate si in plus n-am chef cand merg pe ploaie sa-mi sara apa in meacla......dar sa nu va mai plictisesc cu parerile mele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In RO legea e facuta ca oricare (organ) al statului sa o poata interpreta cum vrea el astfel incat sa obtina "MONEY" (lucrez in sistem si vad multe)...no more Comment's pe tema asta si scuze de OFF Topic!

 

On topic, sunt intresante (pana la nivelul de a ma uita la ele) jucariile prezentate de @Sobolanu' si sunt de acord ca parerea lui, nu-s deloc practice (mie personal imi place sa merg si 400-500 de km intr-o zi daca se poate si asta pentru mine trebuie sa insemne o minima comodotate si in plus n-am chef cand merg pe ploaie sa-mi sara apa in meacla......dar sa nu va mai plictisesc cu parerile mele!

Mesaj completat

Al naibii ;) so scris de doua ori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai dupa ce consumi alcool nu te mai exprimi bine.... :P)

legal... adica? nimic din ce faci in romania nu e legal.... motocicleta mea e omologata ( cum o vezi, e in poze la rar )...

o faza tare a fost cand veneam din brasov de la intrunirea EAST EUROPEAN MOTOR SHOW , eu cu mobra mea el cu un shadow stock... afara nu ploua dar era ud pe jos, si el radea de mine k is pacatos si numai pe mine ma ploua( ma stropeau rotile ) :laugh:)

DAR IS MANDRU DE CE AM SI DE STILUL MEU DE VIATZA....

RESPECT ! ! !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misto episod, Sobolane! :laugh:

mie chiar imi plac boberele astea, da' unde te dai cu ele, e? aici e relativ. depinde ceintelegi prin "te dai" :P

costum de ploaie Cria. de la o vreme tot car unul cu mine in rucsacul de spate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* bre, eu am carat costumul asta de ploaie (nou - primit cadou, de firma! D) de vreo 4 ori cu mine si ...nimic! nu a plouat nici macar o "boaba"!

cand am mers fara costum, m-a plouat non-stop. respectiv anul trecut la Predeal (la bike show), apoi la bulgari, pe urma pe bucata Predeal - Rasnov (ca mergeam la intrunire) si apoi inapoi pana in Comarnic iar..., uite asa m-am calit :laugh: acuma, pe enduro-touring, nu mai simt nimic. parca sunt in masina ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* bre, eu am carat costumul asta de ploaie (nou - primit cadou, de firma! D) de vreo 4 ori cu mine si ...nimic! nu a plouat nici macar o "boaba"!

cand am mers fara costum, m-a plouat non-stop. respectiv anul trecut la Predeal (la bike show), apoi la bulgari, pe urma pe bucata Predeal - Rasnov (ca mergeam la intrunire) si apoi inapoi pana in Comarnic iar..., uite asa m-am calit :laugh: acuma, pe enduro-touring, nu mai simt nimic. parca sunt in masina :D

Da parca iti lipseste calutul cu centrul de greutate mai jos ;) ! Asa-i?

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam pt ca sunt cel mai vechi de aici cu apehangere (20 de ani) sa scriu vre-o 2 cuvinte despre stapanaitul motorului cu ghidon inalt:

La viteze mici e simplu, parca intri chiar mai tare in curbe.

La viteze peste 110 incepe distractia. Avand in vedere ca viteza de cruise in afara orasului e intre 120 si 130, apar primele probleme.

 

Setarea ghidonului. Am observat ca daca fixez ghidonul in asa fel incat manerele, jugul si axul rotii sa fie pe aceasi linie, controlul motorului este 100%. Orice inclinatie in fata sau in spate va atenua responsivitatea- depinde de felul tau de condus si daca vrei sa bagi ture lungi in afara orasului sau naveta prin oras, poti sa il pui unde vrei.

 

Cu cat ai ghidonul mai lat te va afecta vantul mai tare la viteze mari. In sensul ca iti va misca ghidonul fara sa vrei. Important este sa ai mainile mai moi din coate si incheieturi, cu priza ferma pe manere dar in acelasi timp flexibila. Ghidonul e acolo numai pentru a corecta directia de mers. De multe ori curentul de aier iti va misca mana si trebuie sa fi atent sa o lasi moale inainte de a afecta ghidonul .

 

Cu cat e ghidonul mai inalt va fi mai susceptibil la miscari pe verticala daca sunt gropi si ajungi sa afectezi directia fara sa vrei. Din nou relaxarea incheieturilor (destul de ferma priza insa pentru schimbari bruste de directie sau corecturi instante) duce la evitarea voblajelor.

 

Curbele largi de mare viteza cand sunt valurite iar tu ai un ghidon inalt sunt destul de periculoase. Sa va dau un exemplu. Curba larga dar asfalt valurit, cam 130km/h. Motor inclinat destul de tare si eu iesit din sha si cu corpul "comis "in curba. Contraviraj deci inclinatia controlata 100% si tpotusi...Intru in voblaj urat. DEce? Pt ca gropile mi-au facut mainile sa scoata motorul din echilibru. E ca si cum as fi inceput sa sa misc ghidonul stanga drapta la jumate de secunda.

Din nou remediul este sa ai mainile moi ca sa nu afectezi directia in momentul in care fatza incepe sa sara pe gropi. Usor de zis greu de facut. Fiecare trebuie sa isi gaseasca pe motorul lui sprijinul la corp unde poate. Daca ai bulanierele in fata si picioarele cracanate, singurul sprijin e ghidonul si atunci... ai bulit-o. Eu am inceput sa ma imping tare in scarite, si sa prind motorul cu genunchii, aplecadu-ma foarte tare in fata in asa fel incat corpul sa nu fie bazat deloc pe ghidon. Nici macar greutatea mainilor nu mi-o las pe ghidon.

O sa ai mainile pe la urechi si capul scos prin ghidon in fata motorului (hehehehe) dar promit solemn ca toate o sa se intample mult mai sigur si cu cel putin 20 de km mai repede decat fluturand de ghidon.

 

La franare e la fel dar aici e cool pt ca te sprijini tare pe scarile avansate si lasi mainile moi, deci nu e problema.

 

Inca o faza nasoala , si cool uneori, sunt TIR-urile care vin tare din fata. Inainte de a ajunge in dreptul lor lasa-te in fata, baga barbia in piept, relaxeaza coatele si incordeaza muschii abdominali. Primesti pumnul in piept si mergi mai departe.

 

Inca ceva, in curbe e important sa schimbi in viteza inferioara ca sa controlezi motorul 100%. Cu ocazia asta franezi pana la o viteza ce o consideri sigura pentru curba pe care o ai in fata. Cand termini franatul schimbi directia. Contravirezi si inclini motorul cat trebuie sarind si tu cu corpul in ajutor (numai pt ca ai chopperas nu inseamna ca nu poti sa conduci sportiv).

Acuma clar de obicei nu ai calculat viteza calumea sau curba se inchide sau deschide la un moment dat. Daca se deschide e simplu , in loc sa ridici motorul o idee, mai bine accelerezi.

Daca se inchide .... cel mai prost lucru e sa te panichezi si sa franezi violent. O sa iesi in decor sigur! Majoritatea datilor chiar daca ai intrat tare in curba, mai ai muuuuuult pana sa ajungi la limitele inclinarii motorului tau sau aderentei. Prima data arunca-ti corpul mai tare in curba. Iesi cu buca de pe sha, arunca-ti un genunchi afara si umaru (bine inteles cu capul perpendicular pe drum ... neinclinat) Daca nu e deajuns, prin contraviraj inclina mai tare motorul - forteaza putin! Nu te crispa!!!! Lasa mainile flexibile pe ghidon. Garantat 99.9999% o sa reusesti! In restul de cazuri franeaza sensibil din motor. daca franezi brusc ai pus-o. Apoi forteaza intrarea in curba din nou.

Important e de la inceput sa folosesti toata latimea drumului si sa iti lasi o bucata buna pt eventualele erori de pilotaj ( de accelerat ulterior e simplu)

 

Cum sa NU faci. Incepi prea tarziu sa franezi. Nu schimbi viteza si motorul suna bam... bam... bam... (nu frana de motor, pix acceleratie brusca in fractiunea de secunda in care o doresti). Inclini motorul. Ajutooor ies de pe drum! Franez corect dar tare. Motorul se ridica pt ca franezi si e imposibil de culcat in curba. Tot corpul se crispeaza mana incordata pe ghidon face fatza sa piarda drumul.... BUm pe jos! Sau frana brusca si motorul se ridica din inclinatie asa brusc incat te arunca in boscheti. Sau in panica , din contraviraj schimbi pe viraj normal si pierzi fatza ... bum pe jos.

 

Inca o chestie importanta. Intodeauna este ceva care freaca pe asfalt in curbe. La mine este toba. La Sportster erau scaritele. Important e sa nu fie ceva sudat fix pe cadru. Daca e ceva elastic e ok. Dar la Vulcan am uitat sa setez suspensia spate si cu 2 persoane plus bagaje am frecat cu cadrul... norocul meu e ca erau 2 benzi pt ca m-a aruncat de pe una pe alta ... asta inclinat la maxim intr-un sens giratoriu... nu am ras!

 

Ride Hard!

Editat de Shobolanu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam pt ca sunt cel mai vechi de aici cu apehangere (20 de ani) sa scriu vre-o 2 cuvinte despre stapanaitul motorului cu ghidon inalt:

La viteze mici e simplu, parca intri chiar mai tare in curbe.

La viteze peste 110 incepe distractia. Avand in vedere ca viteza de cruise in afara orasului e intre 120 si 130, apar primele probleme.

 

Setarea ghidonului. Am observat ca daca fixez ghidonul in asa fel incat manerele, jugul si axul rotii sa fie pe aceasi linie, controlul motorului este 100%. Orice inclinatie in fata sau in spate va atenua responsivitatea- depinde de felul tau de condus si daca vrei sa bagi ture lungi in afara orasului sau naveta prin oras, poti sa il pui unde vrei.

 

Cu cat ai ghidonul mai lat te va afecta vantul mai tare la viteze mari. In sensul ca iti va misca ghidonul fara sa vrei. Important este sa ai mainile mai moi din coate si incheieturi, cu priza ferma pe manere dar in acelasi timp flexibila. Ghidonul e acolo numai pentru a corecta directia de mers. De multe ori curentul de aier iti va misca mana si trebuie sa fi atent sa o lasi moale inainte de a afecta ghidonul .

 

Cu cat e ghidonul mai inalt va fi mai susceptibil la miscari pe verticala daca sunt gropi si ajungi sa afectezi directia fara sa vrei. Din nou relaxarea incheieturilor (destul de ferma priza insa pentru schimbari bruste de directie sau corecturi instante) duce la evitarea voblajelor.

 

Curbele largi de mare viteza cand sunt valurite iar tu ai un ghidon inalt sunt destul de periculoase. Sa va dau un exemplu. Curba larga dar asfalt valurit, cam 130km/h. Motor inclinat destul de tare si eu iesit din sha si cu corpul "comis "in curba. Contraviraj deci inclinatia controlata 100% si tpotusi...Intru in voblaj urat. DEce? Pt ca gropile mi-au facut mainile sa scoata motorul din echilibru. E ca si cum as fi inceput sa sa misc ghidonul stanga drapta la jumate de secunda.

Din nou remediul este sa ai mainile moi ca sa nu afectezi directia in momentul in care fatza incepe sa sara pe gropi. Usor de zis greu de facut. Fiecare trebuie sa isi gaseasca pe motorul lui sprijinul la corp unde poate. Daca ai bulanierele in fata si picioarele cracanate, singurul sprijin e ghidonul si atunci... ai bulit-o. Eu am inceput sa ma imping tare in scarite, si sa prind motorul cu genunchii, aplecadu-ma foarte tare in fata in asa fel incat corpul sa nu fie bazat deloc pe ghidon. Nici macar greutatea mainilor nu mi-o las pe ghidon.

O sa ai mainile pe la urechi si capul scos prin ghidon in fata motorului (hehehehe) dar promit solemn ca toate o sa se intample mult mai sigur si cu cel putin 20 de km mai repede decat fluturand de ghidon.

 

La franare e la fel dar aici e cool pt ca te sprijini tare pe scarile avansate si lasi mainile moi, deci nu e problema.

 

Inca o faza nasoala , si cool uneori, sunt TIR-urile care vin tare din fata. Inainte de a ajunge in dreptul lor lasa-te in fata, baga barbia in piept, relaxeaza coatele si incordeaza muschii abdominali. Primesti pumnul in piept si mergi mai departe.

 

Inca ceva, in curbe e important sa schimbi in viteza inferioara ca sa controlezi motorul 100%. Cu ocazia asta franezi pana la o viteza ce o consideri sigura pentru curba pe care o ai in fata. Cand termini franatul schimbi directia. Contravirezi si inclini motorul cat trebuie sarind si tu cu corpul in ajutor (numai pt ca ai chopperas nu inseamna ca nu poti sa conduci sportiv).

Acuma clar de obicei nu ai calculat viteza calumea sau curba se inchide sau deschide la un moment dat. Daca se deschide e simplu , in loc sa ridici motorul o idee, mai bine accelerezi.

Daca se inchide .... cel mai prost lucru e sa te panichezi si sa franezi violent. O sa iesi in decor sigur! Majoritatea datilor chiar daca ai intrat tare in curba, mai ai muuuuuult pana sa ajungi la limitele inclinarii motorului tau sau aderentei. Prima data arunca-ti corpul mai tare in curba. Iesi cu buca de pe sha, arunca-ti un genunchi afara si umaru (bine inteles cu capul perpendicular pe drum ... neinclinat) Daca nu e deajuns, prin contraviraj inclina mai tare motorul - forteaza putin! Nu te crispa!!!! Lasa mainile flexibile pe ghidon. Garantat 99.9999% o sa reusesti! In restul de cazuri franeaza sensibil din motor. daca franezi brusc ai pus-o. Apoi forteaza intrarea in curba din nou.

Important e de la inceput sa folosesti toata latimea drumului si sa iti lasi o bucata buna pt eventualele erori de pilotaj ( de accelerat ulterior e simplu)

 

Cum sa NU faci. Incepi prea tarziu sa franezi. Nu schimbi viteza si motorul suna bam... bam... bam... (nu frana de motor, pix acceleratie brusca in fractiunea de secunda in care o doresti). Inclini motorul. Ajutooor ies de pe drum! Franez corect dar tare. Motorul se ridica pt ca franezi si e imposibil de culcat in curba. Tot corpul se crispeaza mana incordata pe ghidon face fatza sa piarda drumul.... BUm pe jos! Sau frana brusca si motorul se ridica din inclinatie asa brusc incat te arunca in boscheti. Sau in panica , din contraviraj schimbi pe viraj normal si pierzi fatza ... bum pe jos.

 

Inca o chestie importanta. Intodeauna este ceva care freaca pe asfalt in curbe. La mine este toba. La Sportster erau scaritele. Important e sa nu fie ceva sudat fix pe cadru. Daca e ceva elastic e ok. Dar la Vulcan am uitat sa setez suspensia spate si cu 2 persoane plus bagaje am frecat cu cadrul... norocul meu e ca erau 2 benzi pt ca m-a aruncat de pe una pe alta ... asta inclinat la maxim intr-un sens giratoriu... nu am ras!

 

Ride Hard!

Apropo ai uitat sa stipulezi cand ai vant lateral si esti cu ape e cam nasol pe curbe te cam incurca la un mod sportiv de condus, am incercat si e foarte greu de manipulat motorul oricum nu de multe ori am patit faza asa ca nu stiu cum am rezolvat problema (din instinct sigur am rezolvat-o)! Iar ce zici tu cu camioanele care vin din contrasens perfect valabila faza!

Enjoy the ride!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Shobo foarte misto informatiile, utile rau. M-ai speriat un pic la fazele in curbe :crack: Tu cu tobele alea beton nu atingi zã holy ground?

Mesaj completat

btw to all: are careva info de 883 ? m-as da pe un sportster decat pe o japoneza...dar si aici oscilez, daca are cineva chef de palavragit 883 vs japs, revin p-aici. Numai bine

Mesaj completat

am gasit topicu cu sportster..asta ca sa nu va simtiti stresati ;) dar totusi cu ce e mai chizdos 883 decat o japoneza care ii schimbi piesele ca pe sosete si sunt si mai ieftine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ice-ule, in afara de miscatul manii involuntar ( unde din nou e importantsa le ti relaxate) vantul e mai mult bau-bau decat periculos. Am aici un pod de 1 km peste un golf al oceanului pe care il trecea, zilnic pana nu demult. Am prins niste furtuni de vedeam autobuzele vobland, dar intordeauna era mai mare sperietura decat pericolul. Cum era si ploaia aferenta fredonam "rider in the storm ta dam tadadam ta tam..."

 

Oricum din tot ce am scris o idee e importanta: relaxeaza mainile si esti ok, motorul merge la infinit daca e singur , numai calaretul il face sa pice!

 

Lehamit, nu te speria ca nu are rost. Eu am cel mai inalt ghidon de fabrica 19 inch, imi este peste umar, cand intorc la maxim ghidonul trebuie sa sa ma culc pe rezervor si ajung numai cu degetele... dar: nu imi amortesc mainile - imi obosesc mai repede clar, dar I'm tough enough, manevrez motorul la fel de bine ca orice ghidon mic, am senzatia de viteza de 100 de ori mai tare.

 

Vezi ca Roby are un 883. Eu am avut un 883 gaurit la 1200. Sunt mai slabe decat un 800 japonez in ture mari , dar reglat bine in ture mici iti rupe capul. O sa ai de surubarit la el daca e vechi, dar nu te va lasa in drum niciodata. O sa-l injuri ca pe ultimul jeg dar o sa-l iubesti cum nu poti iubi nici o alta bucata de fier.

 

O japoneza o sa fie ca o prietena fidela care te asteapta in garaj. O sa fiti prieteni dar o sa vorbiti foarte rar. Fara surprize , fara drame , fara pasiune. Ulei , benzen si bram, bram!

Mesaj completat

 

Piesele custom la Harley sunt mai ieftine si muult mai variate. Si acuma serios vorbind, diferenta de pret la motocicleta japoneza de 800 si Sportster 883 e infima! Atata doar ca harley-urile vechi isi pastreaza valoarea mult mai bine.

Editat de Shobolanu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg, pai intr`un mod bizar cam de aia nu sar in sus de bucurie cand aud de japs. Sunt faine, merg brici, faci tumbe cu ele...dar tot nu-ti dau feelingul ala de fucking freedom and shit. Acuma nici eu n-am incercat zeci de modele ca sa fac o comparatie a la pro, dar ca socoteala pe hartie am 883 la 5-6000 euro 2nd hand dupa 2000 si japs la 4-5000 euro 2nd hand dupa 2000. Aici e diferenta si de cp, consum etc intre fazele astea doua...japs bate HD daca vrei sa stai cu calculatorul si sa faci radicale :crack:

 

Mai am si dezavantajul inaltimii (1.68), mai vreau si apes si bla bla. Cred totusi, decat sa bag 5000 intr`o japoneza mai pun 1000 si incerc 883`ul. O sa revin cu anunturile pe aici sa iti/va cer opinia, n-as vrea sa iau clapa de 6000 euro daca engine`ul mai sta intr`un surub

 

Mersi mult de reply

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...