aliance-steel Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Am ramas masca cind am desfacut busonul de ulei al baii ptr ca nu a curs decit aprox 250 ml ulei din 2 litrii cit trebuia .Am desfacut si busonul de sus dar nimic..desi acolo sus era ulei ful.. Ma intreb daca in mod normal cutia saraca este doar cu atit barbotata..si mai ma intreb de ce nu revine uleiul in baia mot...In final am facut citeva improvizatii si am reusit schimbul dar inca sint in ceata cu modul de retur al uleiului in baia motorului..Ptr cei mai luminati..cum draq se intimpla asta,ptr ca in mod sigur este o ciudatenie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kiki Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 salut.atunci cand schimbi uleiul si curge doar vreo 250 ml porneste motorul.asa este si la al meu.prima data am ramas si eu socat.dupa ce desfaci capacul porneste motorul pina auzi ca nu mai este ungere.il opresti pui capacul de la baia de ulei si umplii prin buson.apoi pornesti motorul si e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Matei Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 salut.atunci cand schimbi uleiul si curge doar vreo 250 ml porneste motorul.asa este si la al meu.prima data am ramas si eu socat.dupa ce desfaci capacul porneste motorul pina auzi ca nu mai este ungere.il opresti pui capacul de la baia de ulei si umplii prin buson.apoi pornesti motorul si e ok. iti sugerez sa nu il tii pornit pana in momentul in care auzi! daca auzi e clar ca deja s-a tocit ceva. uite cum fac eu: astept sa se scurga tot, pornesc 5 sec mai astept sa se scurga si tot asa pana nu se mai scurge nimic cand il pornesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Nu stiu cum este la KLR insa din ce spui tu trebuie sa te uiti pe cadru ca sigur are buson si acolo pe teava de la cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 HAi ca pe asta n-am mai auzit-o, sa pornesti intentionat motorul fara ulei sa-l auzi ca n-are ungere Din cate stiu parca F-ul nu are uleiul in cadru ci intr-un rezervor separat, care trebuie demontat si golit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 E in cadru in dreptul cotului esapament Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kiki Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 deci la mine asa se goleste.il las pornit pina se scurge uleiul si dupa vreo 5 secunde il opresc.il mai pornesc 5 secunde si gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Mare greseala... din moment ce viata motorului depinde de ungere, de ce ai vrea sa risti sa-l rulezi 'uscat', doar cu pelicula de ulei care-a ramas pe metal ? Nu se intampla nimic rau daca raman cateva sute de mililitri din uleiul vechi, motorul nu e portocala, sa-l storci de ultimul strop de "juice" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carbone Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Mare greseala... din moment ce viata motorului depinde de ungere, de ce ai vrea sa risti sa-l rulezi 'uscat', doar cu pelicula de ulei care-a ramas pe metal ? Nu se intampla nimic rau daca raman cateva sute de mililitri din uleiul vechi, motorul nu e portocala, sa-l storci de ultimul strop de "juice" pai el zice ca au curs doar 250ml din 2l ... ceea ce inseamna ca a curs doar 1/8 din cantitatea de ulei. manual de raparatie pt el nu ai gasit ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 BMW F650 are asa numitul Dry Sump (baie uscata) deci trebuie golit si rezervorul de ulei. Cauta in carte unde e rezervorul si goleste-l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Din cate stiu parca F-ul nu are uleiul in cadru ci intr-un rezervor separat, care trebuie demontat si golit E in cadru in dreptul cotului esapament BMW F650 are asa numitul Dry Sump (baie uscata) deci trebuie golit si rezervorul de ulei. Cauta in carte unde e rezervorul si goleste-l. pai el zice ca au curs doar 250ml din 2l ... ceea ce inseamna ca a curs doar 1/8 din cantitatea de ulei. manual de raparatie pt el nu ai gasit ? Deci, in cazul de fata, nu a golit tot uleiul din motor, deoarece era situat in alt loc observatia mea se referea la motocicletele "clasice", la care poti sa torni uleiul "prin motor" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Mai 12, 2006 Autor Share Postat Mai 12, 2006 Multam....tuturor ptr sfaturi..am banuit ca are un rezervor suplimentar dar nu am vrut sa fac santier...ideea este ca am vitanjat uleiul dupa porniri si opriri repetate atent la becul de presiune..pina nu a mai ramas ulei in cadru[rezervor auxiliar] si martorul de presiune s-a aprins. Oricum ciudata creatura si motorul asat !.In plus atunci cind am schimbat filtrul a mai curs putin si pe acolo asa ca...Ma interesa asa ca fapt divers cum se schimba uleiul in mod normal la astfel de ciudatenie. Numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Nu stiu cum e la BMW F650, dar uite un link care iti da o idee cum trebuie facut. Oricum nu mai porni motorul ca sa golesti uleiul. http://www.dansmc.com/change_oil.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Pt F650: demontezi scutul desurubezi busonul golire carter desurubezi busonul golire rezervor cadru (in dreptul cotului esapament) demontezi capac filtru ulei,inlocuiesti filtru si garnitura de cauciuc daca se poate se monteaza busoanele de golire dupa ce in prealabil s-au schimbat saibele de etansare, se toarna in rezervorul ulei aproape 2 L se porneste moto pana ia presiunea se opreste ,se completeaza ulei pana la nivelul max hasurat pe joja(fara a insuruba joja) se porneste din nou 1/2 min se verifica iar niv ulei (de cateva ori pana ce se stabilizeaza0 Varianta nr 2: apelezi la un service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Mai 13, 2006 Share Postat Mai 13, 2006 (editat) mai cate tampeni sau spus in topicul asta....AlexM are dreptate ...singurul care are in totalitate dreptate motorul nu ii ciudat de loc atat ca trebuie sa respecti niste pasi...si inca ceva ..cartea tehnica zice sa nu bagi uleiuri sintetice deci ai grija ..si de acum inainte nu mai improviza ...schimba de fiecare data si filtru si baga castrol 20W40 ii f bun pt modelul asta (cartea recomanda acelasi lucru) si ordinea este surubul de la scut (cutie).2 ala mic din cadru de la coltul galerie si 3 flitru de ulei daca ii plin si nu mai intra cat zice cartea dai la demaror un pic pana suge si lasa loc pt restul si completeaza .....cand o sa cazi cu el si ii pe o parte motorul vezi ca este posibil sa curga ulei pe la supra plin...deci cand cazi opreste imediat motorul daca mai esti viu Editat Mai 13, 2006 de sohei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Mai 13, 2006 Share Postat Mai 13, 2006 In primul rand pot sa raspund pt modelul F 650 produs dupa 2001. Schimbul de ulei se face asa.: -Se demonteaza carena laterala stanga unde este busonul rezervorului de ulei. -se demonteza scutul -se demonteaza surubul de sub motor si se scurge uleiul de acolo - rezervorul de ulei are un surub de golire situat in zona unde sunt furtunurile de ulei(in poza cu rezervorul surubul cu nr.2), se desurubeaza si se scurge pe acolo uleiul din rezervor. Dupa ce s-a scurs tot uleiul se trece la uleiul nou. -Se monteaza surubul de sub motor>>>>scutul>>>>filtru - se umple rezervorul de ulei dupa care se pune motorul pe on si se da de demaror cateva ture fara sa se porneasca motorul. In felul asta motorul trage uleiul din rezervor in motor. DUpa ce s-a golit rezervorul se reumple rezervorul cu cantitatea de ulei scrisa in carte. La mine sunt 2,3L. Se remonteaza carena si motorul e gata de drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Mai 14, 2006 Autor Share Postat Mai 14, 2006 (editat) Multumesc tuturor celor care au dat detalii.Omul cit traieste invata...asa ca este mai bine sa intrebi decit sa inveti din greseli. Chestia cu uleiul sintetic ma pune serios pe ginduri..o sa verific. Asfalt uscat tuturor ! Editat Mai 14, 2006 de aliance-steel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 Daca producatorul recomanda un ulei 20w40 (cel mai probabil mineral, cel mult semisintetic), atunci nu are rost si poate fi periculos pentru motor sa pui unul 5w40 sau 10w40 (sintetic); aceste uleiuri sint pentru motoare mai "strinse", probabil sint prea "subtiri" pentru motorul tau. Apropos, ce ulei ai pus? ce specificatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Mai 16, 2006 Autor Share Postat Mai 16, 2006 In cartea de intretinere BMW este dat un grafic cu tipurile de uleiuri si plaja de temperatura la care pot fi folosite .Nu am gasit insa unde zice ca nu se pot folosi astfel de uleiuri[sintetice] la acest model.Am respectat clasa de clasificare indicata si temperaturile de mediu pe care le avem aici in tara si cred ca este suficient....stiu ca se vor gasi argumente ca ar putea fi prea subtire..etc..dar eu atita timp cit nu vad ca neamtul zice ca nu este voie ulei sintetic nu consider asta un impediment in a folosi asa ceva. Daca mi-a scapat ceva corectati-ma ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Daca ai respectat viscozitatea indicata de constructor, atunci cred ca e mai putin importanta originea zemii, de la dinozauri sau de la conducta. Uzual (pentru uleiurile de masina, la care pot zice ca stiu cite ceva), uleiurile multigrad cu indicele de viscozitate la rece mare si cu ecart mic intre indici (20w40, 15w40) sint de origine minerala, cele "mici" si "cracanate" (5w40, 0w50) sint integral sintetice; intre ele mai sint si cele semisintetice. Cred ca la auto e totusi si vorba de cost, un schimb de ulei de 4-5l costa ceva la full-sintetic ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.