Borris Postat Iulie 3, 2006 Share Postat Iulie 3, 2006 Salut, Sunt si eu proaspat proprietar de FZR 600cm3, din 91 si arata foarte bine (cel putin din punctul meu de vedere). Problema e ca inca nu am permis (am picat examenul acu' 2 saptamani ) si m-am plimbat numai prin poligon si foate putin pe stradutele alaturate asa ca nu imi pot da cu parerea despre cat de bine merge si cat de bine se tine in curbe. Asa ca, incepator fiind, orice sfaturi incepand de la condus, intretinere si pana la mecanica, le primesc bucuros. Oricum, chiar daca nu am experienta pe un alt motor, sunt innebunit dupa FZR-ul meu. Cum e aia? Prima dragoste e cea mai profunda, nu? @ yo4hgx: "refresh-ul" ti l-ai facut singur sau te-ai dus la vreun service. Daca te-ai dus la service ai putea sa-mi spui si mie la care? L-as duce si eu la un control pentru ca la mine vibratii suspecte incep de pe la 4000. Eu credeam ca e normal... deh... incepator Asfalt uscat si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 4, 2006 Share Postat Iulie 4, 2006 Salut, Sunt si eu proaspat proprietar de FZR 600cm3, din 91 si arata foarte bine (cel putin din punctul meu de vedere). Problema e ca inca nu am permis (am picat examenul acu' 2 saptamani ) si m-am plimbat numai prin poligon si foate putin pe stradutele alaturate asa ca nu imi pot da cu parerea despre cat de bine merge si cat de bine se tine in curbe. Asa ca, incepator fiind, orice sfaturi incepand de la condus, intretinere si pana la mecanica, le primesc bucuros. Oricum, chiar daca nu am experienta pe un alt motor, sunt innebunit dupa FZR-ul meu. Cum e aia? Prima dragoste e cea mai profunda, nu? @ yo4hgx: "refresh-ul" ti l-ai facut singur sau te-ai dus la vreun service. Daca te-ai dus la service ai putea sa-mi spui si mie la care? L-as duce si eu la un control pentru ca la mine vibratii suspecte incep de pe la 4000. Eu credeam ca e normal... deh... incepator Asfalt uscat si numai bine! salut si bafta la examen, poate tura viitoare nu'l mai ratezi! in alta ordine de idei, un 600 e maricel pentru un incepator, ai mare grija - e singurul sfat ce imi permit sa'l dau, in rest totul depinde de prea multe variabile gen personalitate, reflexe...etc si nu in ultimul rand - noroc. pt intretinere descarca manualul de service, desi nu avem unde sa o facem "ca la carte" ajuta mult "in caz de". oricum, macar chestiile de baza gen ulei, filtru de ulei/aer/benzina, bujii, curatat/sincronizat carburatoare...etc., e bine sa le faci la intervalele recomandate. o ultima idee, nu te juca cu sistemul de franare, suspensiile si nu in ultimul rand (daca'ti permiti) - cauciucuri noi. da, cam totul mi l'am facut singur, mai putin sincronizarea carburilor, insa astept sa primesc vacummetre si cat de curand o voi face si p'asta singurel. vibratii "suspecte" de la 4000>? depinde ce intelegi, la mine cand ma refeream la asta, era vorba mai mult de "sunet" decat de vibratiile propriu'zise, ele n'au cum sa nu apara la turatii asa mari, insa nu mai auzeam "fluieratul" specific YAMAHA, atat de cunoscut si drag in acelasi timp. cand o sa poti, fa'i un "refresh" total, filtre, bujii, curatat carb, reglat carburatie/sincronizare carburi si de abia dup'aia vezi ce si cum. nu in ultimul rand, ai verificat functionarea valvulei exup? alinerea pe catare la relanti si deschiderea maxima la full rpm? (parca vreo 120-130 grade, sper sa nu gresesc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borris Postat Iulie 4, 2006 Share Postat Iulie 4, 2006 Multzam. Nu mai am voie sa-l ratez... trece tot sezonul :-) Stiu ca e cam mare pentru un incepator si o sa incerc sa ma grija cu el. Sunt constient de riscuri si cred ca ma pot controla. oricum thx pt. sfat! Inca o intrebare. Eu inca nu am umblat prin el. Nu am schimbat filtre, nu am curatzat bujii... Pentru asta sunt necesare scule speciale Yamaha? Manualul de service a venit o data cu motorul, asa ca daca are cineva nevoie, sa-mi spuna. In legatura cu functionarea valvulei exup...nu am verificat nimik. Sincer sa fiu, nici nu stiu cum, dar o sa ma documentez si o sa verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 5, 2006 Share Postat Iulie 5, 2006 Multzam. Nu mai am voie sa-l ratez... trece tot sezonul :-) Stiu ca e cam mare pentru un incepator si o sa incerc sa ma grija cu el. Sunt constient de riscuri si cred ca ma pot controla. oricum thx pt. sfat! Inca o intrebare. Eu inca nu am umblat prin el. Nu am schimbat filtre, nu am curatzat bujii... Pentru asta sunt necesare scule speciale Yamaha? Manualul de service a venit o data cu motorul, asa ca daca are cineva nevoie, sa-mi spuna. In legatura cu functionarea valvulei exup...nu am verificat nimik. Sincer sa fiu, nici nu stiu cum, dar o sa ma documentez si o sa verific. ...hmmm, cum se poarta in Ro, ori esti cu NOI, ori esti impotriva!!!!!!! rrrrrr.... am glumit, te ateptam pe shushea! be proud of your feeeezeeerr! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 Multzam. Nu mai am voie sa-l ratez... trece tot sezonul :-) Stiu ca e cam mare pentru un incepator si o sa incerc sa ma grija cu el. Sunt constient de riscuri si cred ca ma pot controla. oricum thx pt. sfat! Inca o intrebare. Eu inca nu am umblat prin el. Nu am schimbat filtre, nu am curatzat bujii... Pentru asta sunt necesare scule speciale Yamaha? Manualul de service a venit o data cu motorul, asa ca daca are cineva nevoie, sa-mi spuna. In legatura cu functionarea valvulei exup...nu am verificat nimik. Sincer sa fiu, nici nu stiu cum, dar o sa ma documentez si o sa verific. pt reglarea suspensiei spate iti trebe o cheie mai ... speciala, in rest cam ce are tot omul prin garaj. totusi la bujii, in afara de cheie iti mai trebuie un cardan, in special la cilindrii laterali, datorita inclinarii nu merge altfel. la schimbul de ulei/filtru trebuie data jos carena laterala, cel putin la mine. pt verificare/intretinere valvula exup arunca un oki aici: http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borris Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 pt reglarea suspensiei spate iti trebe o cheie mai ... speciala, in rest cam ce are tot omul prin garaj. totusi la bujii, in afara de cheie iti mai trebuie un cardan, in special la cilindrii laterali, datorita inclinarii nu merge altfel. la schimbul de ulei/filtru trebuie data jos carena laterala, cel putin la mine. pt verificare/intretinere valvula exup arunca un oki aici: http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html Super! Thx a bunch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barthez Postat Iulie 8, 2006 Share Postat Iulie 8, 2006 Salutare FZR-isti, tarziu am vazut topicul asta, dar niciodata nu-i prea tarziu. Ce pot sa zic de FZR, e o bijuterie dak stii sa mergi cu el, o bestie la liniute (adik ma refer la anul si categoria lui), m-a scos de multe ori din cacao ..nush dak alte motoare m-ar fi scos, vreau sa zic ca m-a iertat mereu. Sunt "incepator" pot spune, am permisul de vreo 4 luni, e prima motocicleta a mea,600cmc, an92, 56.000 km, cauciucuri noi Michelin Pilot Road, placute frana noi, ulei si filtru schimbate, ulei folosesc numai Valvoline 20w50, consum intre 6 si 7% in functie de stilul de mers, uneori sare si peste 7 la mers sportiv. Fuge bine, am scos-o de cateva ori pe autostrada unde a luat 245km/h si se aseaza bine de tot la drum lung, singurul lucru care nu-mi place la el sunt oglinzile...cat de curand trebuie sa iau altele, daca aveti sugestii spuneti-mi de care sa iau, de R6 ar fi bune? Din carte consuma 4-500ml de ulei la mia de km iar cel de 1000cmc intr-adevar intre 800-1000ml. Am facut peste 3000 de km cu el anu asta, merg zi de zi cu el, s-a comportat excelent pe ploaie...pana ieri cand era s-o comit jos la piata constitutie, m-am aplecat pe curba, ud pe jos de la bulangii astia de stropesc strazile, toate bune si frumoase pana cand am trecut peste trecerea de pietoni unde a fugit de poponeata intr-un stil mare, noroc k n-am avut viteza mare si spatiu s-o redresez, m-am cam speriat umpic, derapaje controlate am mai facut cu ea pe udatura dar pe drum drept nu pe curbe. Uitati si niste poze, pretul a fost 2400 de euri TTI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vali off Postat Iulie 15, 2006 Share Postat Iulie 15, 2006 Manualul de service a venit o data cu motorul, asa ca daca are cineva nevoie, sa-mi spuna. Daca e tiparit, ar fi bine sa-l scanam si sa-l distribuim la cei interesati (moi aussi ), manualul de pe net e alcatuit din pdf-uri, iar rezolutia fotografiilor e total nesatisfacatoare. Dak e nevoie, ma angajez sa-l scanez eu, sau poate se ocupa altcineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borris Postat Iulie 17, 2006 Share Postat Iulie 17, 2006 Daca e tiparit, ar fi bine sa-l scanam si sa-l distribuim la cei interesati (moi aussi ), manualul de pe net e alcatuit din pdf-uri, iar rezolutia fotografiilor e total nesatisfacatoare. Dak e nevoie, ma angajez sa-l scanez eu, sau poate se ocupa altcineva. Manualul este tiparit si dupa cum am spus e la dispozitie pentru toata lumea. Problema e ca eu nu am scaner, asa ca cine se ofera sa spuna sa ne intalnim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat Iulie 17, 2006 Autor Share Postat Iulie 17, 2006 Tocmai am schimbat uleiul (dupa 4500km) Inainte aveam Mobil 10w50, acum am pus Motul 15w50 semisintetic. Diferenta se observa, chiar nu ma asteptam. Intra mai usor in viteza si merge mai rotund la ralanti. Parca si zgomotul motorului e un pic altfel (mai atenuat). Dar ar putea fi "efectul "Placebo" 300.000 lei litrul, eu zic un pret foarte bun.. de la un depozit al importatorului in Bucuresti (n-au magazin de desfacere propriu). Daca vreti sa va luati va explic cum se ajunge acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 19, 2006 Share Postat Iulie 19, 2006 Tocmai am schimbat uleiul (dupa 4500km) Inainte aveam Mobil 10w50, acum am pus Motul 15w50 semisintetic. Diferenta se observa, chiar nu ma asteptam. Intra mai usor in viteza si merge mai rotund la ralanti. Parca si zgomotul motorului e un pic altfel (mai atenuat). Dar ar putea fi "efectul "Placebo" 300.000 lei litrul, eu zic un pret foarte bun.. de la un depozit al importatorului in Bucuresti (n-au magazin de desfacere propriu). Daca vreti sa va luati va explic cum se ajunge acolo. amigo, vreau si ioooo! la noi in constanta e 600.000/L (parca suntem toti veri cu primaru'!!!) in plus, o bujie (NGK DR8EA la "dealer"ul oficial era 13euroi... am comandat pe louis cu 3.30... no comment!) aaa, cand schimbi uleiul oricum se simte "la ureche" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat Iulie 19, 2006 Autor Share Postat Iulie 19, 2006 Iti pot face rost cand vei avea nevoie, just tell me. Ti-l trimit prin posta ramburs, sau poate ai un prieten in Bucuresti Just let me know. Cat despre bujii... eu am luat CR9E cu ~7.4E, cel mai mic pret din bucuresti! (260.000). Denso Iridium erau cam 550.000 Pe louis, CR9E (10035022) sunt 7.75 E, iar daca adaugi comision si transport... iese deja peste 8E! Cum de ai luat cu 3.30? da-mi si mie codul pls.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 20, 2006 Share Postat Iulie 20, 2006 Iti pot face rost cand vei avea nevoie, just tell me. Ti-l trimit prin posta ramburs, sau poate ai un prieten in Bucuresti Just let me know. Cat despre bujii... eu am luat CR9E cu ~7.4E, cel mai mic pret din bucuresti! (260.000). Denso Iridium erau cam 550.000 Pe louis, CR9E (10035022) sunt 7.75 E, iar daca adaugi comision si transport... iese deja peste 8E! Cum de ai luat cu 3.30? da-mi si mie codul pls.. desi aceeasi familie de motor (fzr) bujiile se pare ca's diferite (ca diametru) la mine's pe 12mm (D) la tine pe 10mm © din ce am gasit io ti'ar trebui CR8E (nu 9)... adica oleaca mai reci da, la louis am cumparat DR8EA (diam 12mm) cu 3,30 euroi... vreau si eu ulei motul 15W50 (de moto) cu 300.000lei/l, problema e ca mie imi va tot trebui pt completare (daca ma las pe acceleratie papa cam mult) cum facem?] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 1, 2006 Share Postat August 1, 2006 desi aceeasi familie de motor (fzr) bujiile se pare ca's diferite (ca diametru) la mine's pe 12mm (D) la tine pe 10mm © din ce am gasit io ti'ar trebui CR8E (nu 9)... adica oleaca mai reci da, la louis am cumparat DR8EA (diam 12mm) cu 3,30 euroi... vreau si eu ulei motul 15W50 (de moto) cu 300.000lei/l, problema e ca mie imi va tot trebui pt completare (daca ma las pe acceleratie papa cam mult) cum facem?] aloha! zi si tu adresa aia (sau cum se ajunge)... mi s'a facut de schimb de ulei. apropo, aia cum il vand, vrac sau ambalat. au si bidoane mai mari gen 4-5L? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat August 1, 2006 Autor Share Postat August 1, 2006 E pe str. Constantin Disescu, langa gara. Mergi pe Grivita, spre podul Grant si de la gara e a doua straduta pe dreapta. Dupa cca.200 m, dupa a doua intersectie cu stradutele mici laterale, este o vila pe coltul intersectiei pe dreapta, si la parterul acelei vile (cu intrare pe lateral) este depozitul Motul. Nici o firma in fata, nici o reclama. Doar o curte cu usa metalica ... Daca e nevoie merg cu tine sa-ti arat unde e Uleiuri sunt la bidoane de 1l, si au cam toata gama si sintetice si semi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat August 1, 2006 Share Postat August 1, 2006 Salut FZR-istilor! Postez in numele unui prieten cu FZR 600 (Borris) pentru ca ma pricep ceva mai bine la tehnica si va pot descrie mai bine problema. Care este... urmatoarea: relanti neregulat (variaza intre 1000 si un pic si 1500 rpm) si se aude un tzacanit continuu din partea inferioara a motorului (carter). Uleiul pare sa fie OK, eu sunt de parere ca lantul de distributie nu e intins cum trebuie. Scurgeri de ulei nu sunt si nici nu pare sa consume (nu scoate nici un fel de fum). Motorul e din '91 si are 40.800 km, cu carte de service la zi (ultima revizie la 37.000 km). Care aveti idei, sugestii, etc.. pls help! Dam bere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat August 1, 2006 Autor Share Postat August 1, 2006 Sugestie: du-l la un mecanic daca are batai... poate fi grav daca merge asa cu el. se poate agrava pana la distrugere in timp. Iti recomand un mecanic foarte bun, macar sa faca o constatare (isi da seama imediat dupa zgomot cam ce ar avea): Bogdan Padure. 0723.583.512 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barthez Postat August 1, 2006 Share Postat August 1, 2006 Salut FZR-istilor! Postez in numele unui prieten cu FZR 600 (Borris) pentru ca ma pricep ceva mai bine la tehnica si va pot descrie mai bine problema. Care este... urmatoarea: relanti neregulat (variaza intre 1000 si un pic si 1500 rpm) si se aude un tzacanit continuu din partea inferioara a motorului (carter). Uleiul pare sa fie OK, eu sunt de parere ca lantul de distributie nu e intins cum trebuie. Scurgeri de ulei nu sunt si nici nu pare sa consume (nu scoate nici un fel de fum). Motorul e din '91 si are 40.800 km, cu carte de service la zi (ultima revizie la 37.000 km). Care aveti idei, sugestii, etc.. pls help! Dam bere! Incearca sa vezi daca nu e oala de ambreiaj, strange ambreiajul si vezi daca se mai aude. Din cate stiu oala de ambreiaj este problema mare a fzr-urilor. Daca nu, cauta un mecanic bun, iti recomand www.bardakmotor.com Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borris Postat August 2, 2006 Share Postat August 2, 2006 Incearca sa vezi daca nu e oala de ambreiaj, strange ambreiajul si vezi daca se mai aude. Din cate stiu oala de ambreiaj este problema mare a fzr-urilor. Daca nu, cauta un mecanic bun, iti recomand www.bardakmotor.com Multumesc pentru sugestii! Am incercat varianta cu oala de ambreiaj, dar era strans bine. Am dus-o in dimineatza asta la service-ul Razna Motors si baietii de acolo au spus ca este foarte probabil sa fie din cauza lantului de distributie. Sper sa nu fie mai complicat de atat. Bafta! S-a dat verdictul. Trebuie schimbat lantul de distributie si garniturile la carburatori. Stie cineva de unde pot cumpara asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 Care stie ce trebuie dat jos ca sa schimbi bujiile la FZR 600 din '91? Am dat jos carenajul de pe rezervor, carcasa filtrului de aer si am ajuns la carburatoare. Trebuie date si astea la o parte nu (ca ar fi mai aiurea sa dai radiatorul jos - singurul alt loc pe unde se poate ajunge la bujii)? Thanx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barthez Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 Care stie ce trebuie dat jos ca sa schimbi bujiile la FZR 600 din '91? Am dat jos carenajul de pe rezervor, carcasa filtrului de aer si am ajuns la carburatoare. Trebuie date si astea la o parte nu (ca ar fi mai aiurea sa dai radiatorul jos - singurul alt loc pe unde se poate ajunge la bujii)? Thanx pey nu e nevoie sa dai atatea jos, poti pur si simplu sa scoti carenele laterale si ai loc sa umblii la bujii pe acolo, nu e nevoie sa desfaci juma de motor. te cam chinui umpic ce-i drept dar rezolvi treaba fara atata bataie de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 Pai alea din lateral le scoti, ca una am scos-o (cea de pe dreapta). Scot carenajul si o scot si pe cea de pe stanga, dar cele doua din mijloc chiar nu cred ca se pot accesa pe acolo. De-abia am reusit sa o scoatem pe aia care era cat de cat mai la vedere, la cea din interior chiar nu imi imaginez cum am putea sa ajungem cu mana sau cu cheia.. Any tips? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat August 21, 2006 Share Postat August 21, 2006 Pai alea din lateral le scoti, ca una am scos-o (cea de pe dreapta). Scot carenajul si o scot si pe cea de pe stanga, dar cele doua din mijloc chiar nu cred ca se pot accesa pe acolo. De-abia am reusit sa o scoatem pe aia care era cat de cat mai la vedere, la cea din interior chiar nu imi imaginez cum am putea sa ajungem cu mana sau cu cheia.. Any tips? Gata, am reusit! Am dat radiatorul la o parte ca sa ajungem cat de cat si la bujiile din mijloc. Ne-am chinuit un pic, dar altfel nu am fi avut cum sa facem. Prin lateral nu mergea deloc, cel putin nu cu instrumentele pe care le aveam noi in dotare. Problema e ca tot nu porneste la rece decat impinsa. Eu imi dadusem cu parerea ca ar fi bujiile, mai ales ca stiam ca nu fusesera schimbate de ceva vreme, si carburatia si alimentarea par OK. Acu am alta banuiala: bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 21, 2006 Share Postat August 21, 2006 Gata, am reusit! Am dat radiatorul la o parte ca sa ajungem cat de cat si la bujiile din mijloc. Ne-am chinuit un pic, dar altfel nu am fi avut cum sa facem. Prin lateral nu mergea deloc, cel putin nu cu instrumentele pe care le aveam noi in dotare. Problema e ca tot nu porneste la rece decat impinsa. Eu imi dadusem cu parerea ca ar fi bujiile, mai ales ca stiam ca nu fusesera schimbate de ceva vreme, si carburatia si alimentarea par OK. Acu am alta banuiala: bateria. folosesti sau nu soclul? daca nu e bateria refa'i carburatia (curatare carburi, reglat nivelul, amestec aer/benzina). daca tot nu, incearca sa verifici compresia (desi nu'ti doresc), cel mai posibil ramane o supapa deschisa la rece/prima pornire (trebuie verificat jocul la pastilele supapelor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kamikazemc Postat August 21, 2006 Share Postat August 21, 2006 Salut, am si eu un FZR de 600 an 1992. Am avut un mic incident si as avea nevoie sa cumpar cateva piese. Daca ma puteti ajuta ar fi perfect: radiator, parbriz, carena dreapta, 1 scarita, eventual saxofoane. Astept ofertele voastre. Va multumesc mail pittbullro@yahoo.co.uk sau un telefon/mesaj la numarul 0740168073 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.