Sari la conținut

Zgomote la motor


Postări Recomandate

Salutare

 

De asta vara aveam un tacanit care venea din zona motorului, se auzea la relanti si parca mai tare cand o bagam in viteza si plecam cu ea; dupa ce se incalzea motorul tacanitul disparea; de cand a venit frigul se aude parca mai tare si a mai aparut un zgomot: pe neutru, cand accelerez un pic mai tare si apoi decelerez brusc (dau drumul la maneta) se aude un fel de carait tot din zona motorului. Ceva pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiam eu motorul de Gpz, care e acelasi cu cel de En si Kle cam asa face, nu neaparat ca ar avea ceva, ci doar asa face el, multi s-au plans de treaba asta si au incercat sa afle ce e de frica sa nu se strice ceva in motor, dar pur si simplu asa merge el ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tacanitul ala nu m-a pus pe ganduri prea rau mai ales ca disparea dupa circa 5 min, iar fratele meu are un model la fel la fel si dupa ce a schimbat intinzator, lant si patine s-a rezolvat problema. Dar celalat zgomot e mai dubios, un prieten motociclist mi-a zis ca ar putea fi lantul de transmisie primara sau cam asa ceva; Eu ma gandeam sa schimb intinzatorul de lant distributie dar mi-e sa nu dau banii degeaba si problema sa fie cu totul alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tacanitul ala nu m-a pus pe ganduri prea rau mai ales ca disparea dupa circa 5 min, iar fratele meu are un model la fel la fel si dupa ce a schimbat intinzator, lant si patine s-a rezolvat problema. Dar celalat zgomot e mai dubios, un prieten motociclist mi-a zis ca ar putea fi lantul de transmisie primara sau cam asa ceva; Eu ma gandeam sa schimb intinzatorul de lant distributie dar mi-e sa nu dau banii degeaba si problema sa fie cu totul alta.

 

Pai daca tot este iarna .... da lantul de distributie jos si verifica-l.

 

Daca lantul este problema atunci poti sa il si cumperi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa-l dea jos... il da jos si ce? Se uita la el... si? Cum il poate masura?

 

Cel mai bine sa verifice intinzatorul lantului, e intins la maxim >>>> la gunoi >>> alt lant. Nu e intins la maxim >> lantul e bun >> altceva face zgomotul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa-l dea jos... il da jos si ce? Se uita la el... si? Cum il poate masura?

 

Cel mai bine sa verifice intinzatorul lantului, e intins la maxim >>>> la gunoi >>> alt lant. Nu e intins la maxim >> lantul e bun >> altceva face zgomotul.

Se masoara lungimea lantului, ca la cel de transmisie finala ...

Mesaj completat

Tacanitul ala nu m-a pus pe ganduri prea rau mai ales ca disparea dupa circa 5 min, iar fratele meu are un model la fel la fel si dupa ce a schimbat intinzator, lant si patine s-a rezolvat problema. Dar celalat zgomot e mai dubios, un prieten motociclist mi-a zis ca ar putea fi lantul de transmisie primara sau cam asa ceva; Eu ma gandeam sa schimb intinzatorul de lant distributie dar mi-e sa nu dau banii degeaba si problema sa fie cu totul alta.

 

Am avut un gpz 550 si la relate se auzea o bataie ceva gen toc toc toc ... ala era intradevar lantul de transmisie primara(verificasem distributia si era ok), dar pana sa apuc sa il schimb am vandut motorul. Daca zici ca tzacane e distributia, oricum cel mai bine ar fi sa cauti un mecanic sa o auda live, ca asa ne dam noi cu presupusu 3 luni si tot degeaba ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa-l dea jos... il da jos si ce? Se uita la el... si? Cum il poate masura?

 

Cel mai bine sa verifice intinzatorul lantului, e intins la maxim >>>> la gunoi >>> alt lant. Nu e intins la maxim >> lantul e bun >> altceva face zgomotul.

 

 

Se masoara intre 20 bolturi (cea mai intalnita varianta in manualele de service indiferent de producator) si distanta obtinuta nu trebuie sa fie mai mare de.....

 

Distanta este de obicei depasita pana sa ajunga intinzatorul la maxim......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se masoara intre 20 bolturi (cea mai intalnita varianta in manualele de service indiferent de producator) si distanta obtinuta nu trebuie sa fie mai mare de.....

 

Distanta este de obicei depasita pana sa ajunga intinzatorul la maxim......

 

Da, va cred, dar nu e mai simplu sa vezi intinzatorul decat sa scoti lantul? Eu cred ca in orice manual e data si o extindere maxima a intinzatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, va cred, dar nu e mai simplu sa vezi intinzatorul decat sa scoti lantul? Eu cred ca in orice manual e data si o extindere maxima a intinzatorului.

AM avut si eu eu GPZ 500 S si aveam aceleasi zgomote ciudate la motor care deveneau din ce in ce mai accentuate dupa care dipareau...problema mea a fost FRAIUL acesta incepuse a se desrinde de pe volanta(rotorul) si de aceea incepusem sa am si probleme la pornire,ba chiar nu de nu a mai pornit automat ci impinsa ....! Parerea mea inaintea distribuitiei sa verifici acest FRAI care au fost o problema generala la aceste motorete chiar si la acele dinainte de 94 parca care li se stricau volanata (rotorul).

 

 

Daca cumva se aude sdin parte stanga a motorului nici nu trebuie sa iti faci griji de distributie ,intinzator sau altceva .....mai trebuie sa ne spui si cam catzi km reali are motoreta dar parerea mea ca detinator ramane fraiul si volanta in zona aceea acolo !

Si dupa ce iti rezolvi problema sunt curios ce a fost ,si te`am ruga sa pstezI de a ne spune si noua MS LA MULTZI ANI !

Editat de smok3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cati km reali are motorul; l-am luat in 1997 toamna din germania prin firma aceea din bistrita, motocicleteleasing parca ii zice, si avea aproape 15.000 la bord; eu am facut cu ea 32.000 fara probleme; in cartea ei originala, in germana, scria ca nu s-a mai facut TUV (adica RAR) din 1996 si a avut un singur proprietar, deci cred ca erau reali cei 15.000 km; am postat aici pt ca vreau pareri de la cineva care se pricepe sau a mai avut o problema similara, inainte de a ajunge la un service unde de obicei te jecmanesc; fratele meu la acelasi tip de motor a platit la un service 500 euro pt schimbat lant distributie, intinzator, patine, asta inseamna un sfert din valoarea motorului; mi se pare prea mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cati km reali are motorul; l-am luat in 1997 toamna din germania prin firma aceea din bistrita, motocicleteleasing parca ii zice, si avea aproape 15.000 la bord; eu am facut cu ea 32.000 fara probleme; in cartea ei originala, in germana, scria ca nu s-a mai facut TUV (adica RAR) din 1996 si a avut un singur proprietar, deci cred ca erau reali cei 15.000 km; am postat aici pt ca vreau pareri de la cineva care se pricepe sau a mai avut o problema similara, inainte de a ajunge la un service unde de obicei te jecmanesc; fratele meu la acelasi tip de motor a platit la un service 500 euro pt schimbat lant distributie, intinzator, patine, asta inseamna un sfert din valoarea motorului; mi se pare prea mult

da cam nasol cu service in ziua de azi ....dar sunt sigur ca ,cu un manual de service si cu SCULE POTRIVITE te potzi descurca si tu daca problema este fraiul ....la distributie nu stiu ce sa zic nu am ajuns sa umblu la acel motor ! Toate cele bune :o Dupa cate imi aduc aminte se da capacul jos cele parca 8 suruburi ,sa de volanta jos(rotorul) cu un surub cu filet(in centrul ei) care nu stiu de unde ai sa il procuri decat daca ti`l face cineva pe strung si in spate la volanta se afla acest frai care de fapt este prins pe volanta... dupa cate imi aduc eu aminte piesele m`au costat undeva la 4 mil(model meu era din 2002) si ceva ..suruburile ce le`am inlocuit pe acolo cu tot cu kitul de frai nu uita trebuie manual ....unele suruburi se vor pune inapoi cu loctite si ar fi bine sa respectzi specificatiile de strangere din manual (dinamometric) cat despre garnitura capacului nu este nevoie sa o comanzi este pe piatza un silicon negru imi aduc aminte care inlocuieste garniturile ! cu ajutorul uni prieten mai priceput ca mine am reusit sa imi fac treaba asta la vremea aceea sa zicem ca imi dadeam cu ciocanul in degete sunt sigur ca daca esti un pic priceput nu ai cum te descurca dar repet nu uita de scule potrivite si de manual ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cam nasol cu service in ziua de azi ....dar sunt sigur ca ,cu un manual de service si cu SCULE POTRIVITE te potzi descurca si tu daca problema este fraiul ....la distributie nu stiu ce sa zic nu am ajuns sa umblu la acel motor ! Toate cele bune :o Dupa cate imi aduc aminte se da capacul jos cele parca 8 suruburi ,sa de volanta jos(rotorul) cu un surub cu filet(in centrul ei) care nu stiu de unde ai sa il procuri decat daca ti`l face cineva pe strung si in spate la volanta se afla acest frai care de fapt este prins pe volanta... dupa cate imi aduc eu aminte piesele m`au costat undeva la 4 mil(model meu era din 2002) si ceva ..suruburile ce le`am inlocuit pe acolo cu tot cu kitul de frai nu uita trebuie manual ....unele suruburi se vor pune inapoi cu loctite si ar fi bine sa respectzi specificatiile de strangere din manual (dinamometric) cat despre garnitura capacului nu este nevoie sa o comanzi este pe piatza un silicon negru imi aduc aminte care inlocuieste garniturile ! cu ajutorul uni prieten mai priceput ca mine am reusit sa imi fac treaba asta la vremea aceea sa zicem ca imi dadeam cu ciocanul in degete sunt sigur ca daca esti un pic priceput nu ai cum te descurca dar repet nu uita de scule potrivite si de manual ! :D

 

 

mersi de sfaturi. am sa incerc si varianta ta cu toate ca sunt pe dinafara la mecanica, dar am niste prieteni care se mai pricep; va tin la curent si mai astept pareri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul asta seamana cu cel de pe GPz900R, este explicabila.. Al meu face sunete metalice mai ales la turatii mici si cand e rece. Am cautat pe net, si multi sa plang dar se pare ca nu fatal. Scria un englez: Although reliable and very fast, the engine sounded like someone applying a chain saw to a bucket of bolts... Who cares?

 

O sa desfac odata capace laterale, sa vad cum e cu lant de alternator, si de distributie.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Si ce face? Care e rolul lui?

Eu nu sunt mecanic dar dupa cate imi aduc aminte are un rol important in pornirea motocicletei ,cand aceea piesa "mi`a cazut" motorul meu nu mai pornea la buton doar impins ba mai rau aveam zgomote ciudate la relantiu ba chiar si putin mers care deveneau din ce in ce mai accentuate apoi dispareau ,era pur si simplu o bataie sa o numesc asa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incep cu verificarea intinzatorului, am mai desfacut unul la motorul fratelui meu, stiu cum arata, dar nu ne-am dat seama daca e bun sau nu. deci la ce sa ma uit? eu nu am probleme cu pornirea, doar cand e mai rece nu porneste decat cu socul la maxim, dar cred ca e de la carburatoare, nu le-am mai sincronizat de vreo 12.000 km

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu trebuie sa vezi DACA e bun sau nu intinzatorul, pur si simplu trebuie sa vezi cat se EXTINDE. Daca se extinde peste o anumita limita inseamna ca lantul este uzat.

Nu stiu exact cum e intinzatorul la GPZ, ti-as da mai multe detalii daca as sti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai bine sa faci un diagnostic intr-un service calificat, decat sa discuti de schimbat lanturi de distributie si transmisie primara in conditiile in care nu cunosti mecanica?

Operatiuni pentru care trebuie sa demontezi COMPLET motorul ceea ce ma indoiesc ca a facut careva din vitejii care se tot inghesuie cu sfaturi?

 

Oricum daca tot e de dat sfaturi asa orbeste eu sugerez un reglaj la supape, pentru ca supapele dereglate fac un zgomot care dispare cand se incalzeste motorul. Urmat de un schimb de ulei si filtru ulei conform manualului motocicletei. Impreuna te costa cam 200 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de inlocuit intinzatorul, ceea ce nu implica demontarea motorului, nu ma bag sa fac nimic de capul meu; vroiam doar sa aflu cam ce ar putea produce acele zgomote; la faza cu supapele mai da niste amanunte: le pot regla singur si cum? uleiul si filtrul sunt schimbte recent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la faza cu supapele mai da niste amanunte: le pot regla singur si cum?

Poti face orice deoarece ai tot doua maini la fel ca oamenii aia de la service. Iti mai trebuie niste scule adecvate (set chei fixe, set tubulare+clicket - inclusiv pentru bujii moto, set imbus+torx, set clesti - inclusiv pentru sigurante, set surubelnite, lera, subler, ciocan de cauciuc), un manual de service, si mult timp si nervi, si preferabil un prieten sa te ajute.

 

Supapele se regleaza desfacand capacul de la chiulasa (pentru asta se demonteaza in general sa, rezervor, bobine inductie + fise + bujii). Sub capacul de la chiulasa gasesti axele cu came si, in functie de tipul de motor, culbutorii sau palariile supapelor. Se masoara cu lera, cu motorul rece, distanta dintre axa cu came si fiecare culbutor sau palarie, cu cama orientata in sens opus. Pentru a masura fiecare distanta trebuie rotit motorul pentru ca nu exista o pozitie in care poti regla toate supapele. Pentru asta bagi o treapta mare si invarti de roata (daca ai stand) sau scoti la neutral si dai cu grija la automat.

 

Pentru reglaj exista doua variante in functie de motor (nu stiu cum e la tine):

- cu culbutori: exista un surub cu contrapiulita pe culbutor. Reglajul e simplu, se slabeste contrapiulita, se regleaza din surub distanta, se strange contrapiulita.

- cu pastile: in loc de culbutor, supapa are o palarie pe care calca direct cama si sub care exista o pastila. Pentru reglaj calculezi pentru fiecare supapa diferenta fata de distanta specificata de producator, si o notezi. Scoti axele cu came, scoti palariile supapelor, scoti fiecare pastila, o masori cu sublerul, adaugi diferenta pe care ai notat-o si comanzi la reprezentanta pastile adecvate.

 

Un reglaj de supape se face cam la 30.000 km. Deci daca nu a fost facut curand nu iti strica sa il faci chiar daca nu asta e problema motorului tau. Oricum, cand desfaci pentru supape ai acces si la intinzatorul lantului, si vei putea inspecta vizual lantul si patina intinzatorului.

 

 

P.S. Nu uita, timp si nervi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi tuturor pt informatii; e clar ca tre sa ajung cu ea la un service; pana acum in afara de consumabile n-am schimbat nimic; va tin la curent

 

ps: totusi nimeni cu acest tip de motor care sa fi avut aceeasi problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...