Sari la conținut

SENZOR TREAPTA VITEZA.


Postări Recomandate

Am un senzor ramas de la un motor chinezesc care indica treapta de viteza , din pacate doar 4 trepte. Ma gindeam daca o merge sa-l pun pe Honda mea. Nu ma pricep , se pune pe cutie , sau unde , ca nu vreau sa demontez chinezaria degeaba ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un senzor ramas de la un motor chinezesc care indica treapta de viteza , din pacate doar 4 trepte. Ma gindeam daca o merge sa-l pun pe Honda mea. Nu ma pricep , se pune pe cutie , sau unde , ca nu vreau sa demontez chinezaria degeaba ?

Nu-l monta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-l!

Eu am sa aduc argumente pentru ceea ce am spus sper ca si tu!

 

Am spus sa nu-l monteze deoarece nu-si are rost din mai multe motive:

 

1 Este doar pentru 4 viteze

2.Daca sistemul este montat la acel motor pe cutie cu actionarea pe axul central al furcilor ,este greu de crezut ca o sa faci asa ceva si la honda!

3.Dac sistemul este montat pe tija schimbatorului din nou trebuie modificate anumite componente la honda:tija,suportul de prindere,alimentare cu curent,prindere de bord al afisajului!

 

 

Si toate astea pentru ati arata doar 4 viteze?

 

Din aceasta cauza am spus ca nu merita montat!

 

PS Sunt lucruri dedicate pentru asa ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde in ce viteza merge...

...dupa ce schimbi a 5-a oricum nu cred ca mai stai sa te uiti in bord

 

 

 

 

pacat ca totusi nu se poate pune.

Editat de metoxil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gindeam ca oricine poate calcula ca 4+1 fac 5 . Merg foarte relaxat pina in viteza nr.4 si dupa aia e clar ca vine nr.5 , chiar daca nu se mai vede. A fost super relaxant cind aveam chinezaria , cu treptele de viteza. Acum stau sa ma gindesc in ce treapta sint. O sa demontez instalatia , cind se mai incalzeste , ii fac poze si le pun. Daca merge , sint foarte tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai asteapta sa capeti experienta pe Honda actuala, si o sa stii in ce treapta esti si cand dormi.

 

Nu monta tot felul de chinezarii pe mobra ce ar putea interfera cu buna functionare si fiabilitatea mobrei. Less is more :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ce ar folosi un senzor de treapta?nu simti motorul cind toarce?crezi ca ai timp sa te uiti in bord prin trafic?aia e secunda fatala in care cineva schimba directia de mers si tu te uitai sa vezi in ce treapta esti .treptele de viteza le simti .treceti mai des pe la peco avind motoru intre picioare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treceti mai des pe la peco avind motoru intre picioare!

 

buna idee! eu luam benzina la pachet si o puneam acasa.... :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai asteapta sa capeti experienta pe Honda actuala, si o sa stii in ce treapta esti si cand dormi.

 

exact.

 

Eu chestia asta n-am inteles-o niciodata, sa nu stii in ce treapta de viteza esti. Nu ai cum sa nu stii. Daca ai timp sa arunci un ochi in bord dupa becul ala de indica treapta, ai timp si sa il arunci la vitezometru si la turometru. Iar astea doua corelate iti indica treapta. Fara gres.

 

O sa vezi ca in timp vei stii. Pur si simplu. Asculta-ti si motorul. :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact.

 

Eu chestia asta n-am inteles-o niciodata, sa nu stii in ce treapta de viteza esti. Nu ai cum sa nu stii. Daca ai timp sa arunci un ochi in bord dupa becul ala de indica treapta, ai timp si sa il arunci la vitezometru si la turometru. Iar astea doua corelate iti indica treapta. Fara gres.

 

O sa vezi ca in timp vei stii. Pur si simplu. Asculta-ti si motorul. :o

tashulina,se pare ca unii nu aud de sub casca.sa-ti traiasca thundercatu ca multi km m-a purtat cu bine.da acu are 95000 saracu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti cei care zic ca indicatorul de treapta de viteza nu-si are rostul probabil nu au mers niciodata cu asa ceva.

Chiar si motocicletele de motogp au ditamai indicatorul de treapta, oare Rosi nu-i capabil sa "simta" motorul sau nu-i in stare sa-si aduca aminte in ce treapta e?

E f fain sa ai indicator din asta, am avut si acum regret ca moto actuala nu are. Se poate merge f bine si fara dar e mai bine cand il ai.

In cazul de fata nu m-as chinui sa fac adaptarea pt ca e destul de complicata , spre imposibila , s-ar putea sa fie mai usor sa faci unul de la zero decat sa adaptezi de la alta moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in traficul din bucuresti e util asa ceva,am mers si cu senzor si fara,stres mai putin la semafoare si intersectii aglomerate,la drumuri lungi n-ai nevoie.

pina nu incerci cu asa ceva nu stii care e diferenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti cei care zic ca indicatorul de treapta de viteza nu-si are rostul probabil nu au mers niciodata cu asa ceva.

Chiar si motocicletele de motogp au ditamai indicatorul de treapta, oare Rosi nu-i capabil sa "simta" motorul sau nu-i in stare sa-si aduca aminte in ce treapta e?

E f fain sa ai indicator din asta, am avut si acum regret ca moto actuala nu are. Se poate merge f bine si fara dar e mai bine cand il ai.

In cazul de fata nu m-as chinui sa fac adaptarea pt ca e destul de complicata , spre imposibila , s-ar putea sa fie mai usor sa faci unul de la zero decat sa adaptezi de la alta moto.

binox, sa-ti explic eu fenomenul: majoritatea romanilor sufera de-o boala care-i face sa traiasca cu convingerea ca-s toti niste Senna/Rossi (functie de numarul de roti) si considera ca orice ar putea leza orgoliul lor de driveri/rideri (cum ar fi ca nu stiu in ce viteza sint) e jignire. ducind lucrurile mai departe, e amuzant sa observi ca in general orgoliul de driver/rider e invers proportional cu calitatea vehicolului-> masina/motor de k.kt = sofer cu orgoliu cit China.

acum on-topic: unele modele de Suzuki erau echipate stock cu senzori de viteza. niste simple comutatoare conectate la tija selectorului, care tija se roteste odata cu schimbarea vitezei, facind citirea acesteia foarte simpla. modelele mai vechi erau cumutatoare cu N (N fiind numarul de viteze) pozitii, cu cite un fir pentru fiecare viteza. modelele noi au un "position encoder" care ofera la iesire o rezistenta variabila functie de viteza. problema e ca dimensiunile fizice variaza de la un model la altul chiar la aceeasi firma, de exemplu un senzor de pe un GS1100 nu merge pe un Bandit, cu toate ca sint senzorii sint identici ca aspect si constructie.

banuiesc ca la Honda e acelasi principiu (mi se pare cel mai usor mod de a citi viteza) dar sint aproape convins ca nu are cum sa mearga o adaptare. tija nu e izolata de exterior prin simering, ci senzorul propriu-zis are o-ring-ul lui.

eu vreau sa multa vreme sa-mi fac un afisor de viteza dar nu am mai apucat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a discutat despre un asemenea senzor la topicul celor cu CBR 900, userul Mac parca aducea asa ceva la comanda, un senzor care afiseaza treapta de viteza calculand raportand turatia motorului la viteza motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o Suzuki Katana mai vechiuta care are din fabrica indicator de viteze. A fost de real folos la inceput, pana am inceput sa "simt" motorul, dupa aia dracu' se mai uita la el.

Nu cred ca merita sa te chinui, dar daca nu ai ce face peste iarna...spor la treaba.

Din pacate solutii tehnice nu am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte util si comod indicatorul de viteza. Parca nu ai zice ca-i montat in bord , unde e , pe aripa spate ? E aberant sa nu te poti uita pe bord , da' te poti uita la roata fata sa nu iei o groapa. Probabil sint unii asa de panicati ca nu mai vad nici drumul , daramite bordul. Iar aia cu turometru+kilometrajul = treapta de viteza e cea mai tare ? Care-i algoritmul de calcul ? Se inmulteste cu starea vremi sau se scade din numarul de neuroni ramasi ? Ca unii nu prea mai au . Si ca sa pun capac , motorisca asta avea cutie de viteze , nu avea ambreiaj si mergea genul scuter , turai , mergeai , nu turai , stateai , indiferent de treapta de viteza.

Poti sa mergi cu ce aparate vrei la bord , unii nu au mai nimic (cioparele si bobberele) , dar daca vreau sa-mi fie mai bine , care-i problema ? Daca nu merge , poate caut sa comand unu' pe net , dar cred ca azi i-mi fac timp sa demontez senzorul , sa ma conving si eu cum e treaba.

Editat de lil debul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a discutat despre un asemenea senzor la topicul celor cu CBR 900, userul Mac parca aducea asa ceva la comanda, un senzor care afiseaza treapta de viteza calculand raportand turatia motorului la viteza motocicletei.

este vorba probabil de GIPro http://www.healtech-electronics.com/

poate sa-si comande oricine, nu e nevoie de vreun intermediar, dar sint mult prea scumpe ca sa merite. in plus, nu se pot conecta decit la computerul de bord. daca ai motor vechi nu ai la ce sa-l conectezi. ramine varianta sa-ti faci singur dar e si acolo oleaca de bataie de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CalinD, binox are dreptate iar tu o dai, ca de obicei, in lambada. Povestea asta nu tine de orgoliu ci de functionalitate. Am indicator de treapta de viteza pe R1 (stock) si n-am pe FZ6. In principiu stiu in ce treapta sunt dar prefer sa o vad afisata. Nu de alta dar acum o saptamana incercam sa-i dau treapta 7 pe A1 :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CalinD, binox are dreptate iar tu o dai, ca de obicei, in lambada. Povestea asta nu tine de orgoliu ci de functionalitate. Am indicator de treapta de viteza pe R1 (stock) si n-am pe FZ6. In principiu stiu in ce treapta sunt dar prefer sa o vad afisata. Nu de alta dar acum o saptamana incercam sa-i dau treapta 7 pe A1 :D

mobra mea are indicator de treapta de viteza, si l-am folosit in prima mie de km, si atunci asa numa, ca doar nu schimbam treapta si pe urma ma uitam imediat sa vad daca o intrat sau nu :o

 

treaba cu astea aftermarket ce ti-l montezi pe mobra e ca nu e foarte precis, trebuie sa il inveti parca, sa ii zici ca la turatia respectiva, daca lasi de gaz sa indice cu o treapta in sus sau in jos.

 

oricum, tot ce e electronic pe motocicleta e moft, afara de sistemul de aprindere; poti mere linistit cu mobra odata pornita si fara lumina, si fara indicator de viteza/turatie, martori in bord. da numa ziua ca noaptea tre far :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CalinD, binox are dreptate iar tu o dai, ca de obicei, in lambada.

multumesc ca ma monitorizezi :o din pacate sa stii ca am dreptate (n-ai cunoscut tu poate destui soferi).

si ca alta lambada: dupa parerera mea indicatorul nu ajuta la cautat treapta a 7-a (sau a 6-a dupa caz) ci la alte chestii.

Mesaj completat

treaba cu astea aftermarket ce ti-l montezi pe mobra e ca nu e foarte precis, trebuie sa il inveti parca, sa ii zici ca la turatia respectiva, daca lasi de gaz sa indice cu o treapta in sus sau in jos.

am impresia ca au si mod de invatare, nu-i mare brinza sa faci un algoritm care sa invete cite si care sint rapoartele de viteza. dupa parerea mea problema la astea aftermarket e ca nu-si pot da seama in nici un fel ce se intimpla cind ambreiajul e tras.

 

oricum, tot ce e electronic pe motocicleta e moft, afara de sistemul de aprindere; poti mere linistit cu mobra odata pornita si fara lumina, si fara indicator de viteza/turatie, martori in bord. da numa ziua ca noaptea tre far :D

pai injectia e tot moft?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc ca ma monitorizezi :o din pacate sa stii ca am dreptate (n-ai cunoscut tu poate destui soferi).

si ca alta lambada: dupa parerera mea indicatorul nu ajuta la cautat treapta a 7-a (sau a 6-a dupa caz) ci la alte chestii.

Mesaj completat

 

am impresia ca au si mod de invatare, nu-i mare brinza sa faci un algoritm care sa invete cite si care sint rapoartele de viteza. dupa parerea mea problema la astea aftermarket e ca nu-si pot da seama in nici un fel ce se intimpla cind ambreiajul e tras.

 

 

pai injectia e tot moft?

pai nu dar face parte din sistemul de aprindere

 

doh... :D

 

si-apoi, ce sa mai... sa scoata astia numa motor diesel, o pornesti si uiti de baterie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar aia cu turometru+kilometrajul = treapta de viteza e cea mai tare ? Care-i algoritmul de calcul ? Se inmulteste cu starea vremi sau se scade din numarul de neuroni ramasi ?

Ai putea sa raspunzi la 2 intrebari?

-daca vitezometrul iti indica 140 km/ora iar turometrul 7000 ture - in ce viteza crezi ca esti?

-tu vrei indicator de treapta pentru ca nu stii in ce viteza esti sau sa-ti fie mai comod?

 

In functie de raspunsuri vei stii ce sa faci.

 

Ps: conversatia decenta, fara jigniri, tinde sa devina din ce in ce mai rara :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lil debul a avut dreptate cu ce-a zis. mie mi-e usor sa-mi dau seama dupa viteza/turatie doar cind sint intr-a 6-a. viteza e turatia x 2 / 100. adica la ~5000 rpm am cca. ~100 km/h. in alte viteze mai mult te-ncurci facind asa calcule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata , ca nu-mi mai pun senzor , imi pun calculator. Calculez treapta , scad , impart , ridic la patrat si intre timp ma calca un camion. Si daca tot o dau in lucru manual , in loc de tehnologie , imi pun avans la ghidon si sea pe arcuri. Domnisoara matematiciana , daca aveai ceva de zis , la subiect , adica cum se monteaza jucaria , poate iti multumeam , nu te luam la misto. Asa , stai in banca ta , ca poate mai inveti ceva mecanica. Ajungi chiar sa-ti schimbi bujiile singura , cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata , ca nu-mi mai pun senzor , imi pun calculator. Calculez treapta , scad , impart , ridic la patrat si intre timp ma calca un camion. Si daca tot o dau in lucru manual , in loc de tehnologie , imi pun avans la ghidon si sea pe arcuri. Domnisoara matematiciana , daca aveai ceva de zis , la subiect , adica cum se monteaza jucaria , poate iti multumeam , nu te luam la misto. Asa , stai in banca ta , ca poate mai inveti ceva mecanica. Ajungi chiar sa-ti schimbi bujiile singura , cine stie.

nu te supara pe cine nu trebuie, fata te-a invatat doar sa mergi cu motocicleta.

daca vrei sfaturi mai la obiect, pune o poza cu maretul senzor de pe scuter, dar pun pariu ca nu o sa-l poti adapta. motivul l-am explicat mai sus. un senzor de viteza aftermarket costa putin sub 100 de euro, in cel mai bun caz. asta presupunind ca se potriveste cu Honda ta.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...